Elämän viisaudet

suurtutkimus

Kertokaas minkä viisauden olette oppineet elämässänne. Entä onko asioita joiden olisitte toivoneet menneen toisin? Kaduttaako mikään? Miten tulevaisuus?

23

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummitus

      Olen jo miehen iässä ja asi,a joka vaivaa ja johon törmään päivittäin on valehtelu.
      Ninulla hja meillä ihmisillä on taipumus helposti valehdella, isoja ja pieniä valheita, mutta sen olen huomannut, että valheet suututtaa nykyisin enemmän, koska kun minulle valehdellaan koen nykyään loukkaavana aliarvioimisena..

      Kun itselläni lipeää vale, harmittelen sitä jälkeenpäin, joskus kovastikin!
      Viisaus lause; ÄLÄ VALEHTELE, ÄLÄ EDES VÄHÄN

    • valepukkiko

      Tuota valehtelua on oikein tutkittu, ja se todettiin ihmisille normitoiminnaksi.
      Jokainen kuulemma valehtelee päivittäin, riippuen miten paljon on muiden kanssa tekemisissä. En tosin tiedä mikä laskettiin tutkimuksessa valeeksi. Aina totta puhuva ihminen olisi kuulemma aikamoinen ihme. Totuudella kun myös loukattaisiin muita ihmisiä, joten valehtelu ei aina ole pahasta.

    • munkki.

      Heh totuudentorvilla on kamuja valepukeilla niitä ei!

    • Elämä tasaa!

      Olen tullut pitkän elämäni aikana tulokseen, josta minua vanhemmat ovat kertoneet: elämä tasaa!

      Jos nyt sattuu menemään hyvin meidän sukupolvella, seuraavalla saattaa tulla sellaisia kupruja, että se minun tekemä hyvä ei riitä mihinkään.

      Tai jos nuorena meni huonosti, saan korvauksen nyt vanhempana. Ylpeilyyn ja aliarviointeihin ei ole varaa, vaikka sorrun niihin tuon tuostakin.

      Mutta on pakko sanoa, että nyt on melkein kaikki asiat hyvin. En viitsi nurista niistä muutamasta ikävästä jutusta.

    • miksi?

      Viisaus piilee kysymyksessä miksi?

      Miksi naisella on niin upea pill.. pill.. pill.. pilleripurkki?

      Miksi nainen himoitsee kul.. kul.. kul.. kultakelloani?

      Miksi, miksi, miksi???

    • Life is Life

      Itse olen huomannut sellaisen asian, että kun katsoo omaa elämäänsä taaksepäin ja huomaa kuinka nopeasti se onkaan kulunut, joutuu väkisinkin miettimään omaa elämäänsä monelta kantilta. Toinen tekijä joka laittaa ihmisen ajattelemaan on omalle kohdalle sattunut sairaus.Tai ystävän, oman vanhemman tai lapsen.
      Jokaisen elämä kaipaa jonkinlaista "shokkia",jonka minäkin olen kokenut,ja silloin laitoin elämänarvoja uusiksi,ja päätin,etten tyhjistä marise ,aloin katsoa asioita eri näkökulmasta.Sen jälkeen on paljon helpompaa löytää ja nähdä päivistään niitä pikkuasioita, joista meidän jokaisen elämä,ja ne onnen muruset koostuu.Mennyt on aina mennyttä, eikä siitä kannata kantaa taakkaa.Helpottavampaa on ajatella tulevaisuutta kuin elää menneisyydessä. Jokainen voi jos haluaa ajatella, mitä olisin voinut tehdä toisin. Mutta sen toteuttamiseen ei ole mitään edellytystä, koska emmehän voi siirtää aikaa taaksepäin.
      On siis paljon helpompaa tehdä eläämäänsä muutokset lähi tulevaisuudessa kuin menneisyydessä.

    • Veikkoarmas1

      Jäin leskeksi hyvin nuorena kahden lapsen kanssa. Se oli sellainen äkkishokki, joka muutti kerralla liian monta asiaa meidän elämässä. Käytännön asiat toki aina järjestyvät pikkuhiljaa, mutta henkinen puoli onkin sitten jo vaikeampi asia.Sen päivän jälkeen elämäni on ollut toisenlaista, mitä luulin-toki on ollut hyviä hetkiä, mutta paljon muutakin!!! Tänä päivänä ihmiset saavat kriisiapua vastaavissa tilanteissa - itse jäin siinä tilanteessa melko yksin. Ehkäpä ajateltiin, että kun olin itse alan ammattilainen( kokenut, ahkera ja pärjäävä), niin hoidan homman omin avuin. Niin toki teinkin, mutta nyt iän myötä olen monesti miettinyt, mitä minun olisi pitänyt tehdä toisin, jotta ihan ok elämäni olisi voinut olla kevyempää ja antoisampaa, mutta nyt ilm. pitää ladata vain tulevaisuuteen-ehkäpä sitä on vielä jotain, mitä kannatti odottaa!!!

      • Vain elämää

        Aivan kuin olis lukenu omaa tarinaa. Surullista mutta niin totta.


    • kuten kempan äijät

      www.youtube.com/watch?v=uF-kT7Q2PUU#t=4m32s

    • omaa elämää

      Älyäis emäntä lähteä en vonkuis kuin kipiä kissa takasin. Kaveri sauna soirot takassa ja oluet äijien jutut kaakattajat poissa

    • Sari Mällinen

      Elämänviisaukseksi sopii hyvin myös "sängyssä hyvin,kaikki hyvin".

      Ja on kaksi asiaa,joita ei lainata,vaimo,ja betonimylly.
      Kun ne saa takaisin,molemmissa on mälli sisällä.

    • omat kokemukset

      Olen kyllä betonimyllyä useasti lainaillu, ja puhtaampana on aina palautettu. Taitaa olla kyse siitä, kelle mitäkin lainaa. Vanha sanonta on kuitenkin se. "Lainaamalla ei tavat parane" Betonimylly on kyllä aina tullu paremmassa kunnossa takaisin ja moottorisahaanki lainaaja laitto uuden ketjun palauttaessa.
      Vaimoa en ole koskaan ainakaan tietoisesti lainannut, jos on itse salaa itseään lainannut, niin ainakaan mälli ei ole itänyt.

    • Langennut enkeli

      Silloinpa vasta ymmärtää elämää ja perusarvot näkee selvemmin, kun menettää oikeasti rakkaan henkilön. Muistelen äitiäni, joka menetti tyttärensä eli siskoni. Äitini ei koskaan toipunut siitä täysin...

      Monesti olen hämmästynyt, kuinka nopeasti ajan tuuli vie edesmenneen henkilön jäljet ja jopa muistotkin, nykymailma ei jouda suremaan.. jopa teoistakin jää täysin ristiriitaisia mielipiteitä.

    • yksinkertaista on

      Ei se kyllä ole rakennettu ihmiseen, tai muuhun elolliseen sellaista ikuista suremista.
      Suruaika on irti päästämisen aikaa, sen jälkeen kyseinen ihminen on toki muistoissamme, mutta ei enää surtavana, vaan niin kuin kaikki muutkin tapaukset elämämme varrelta. Ikuinen suru olisi jo sairautta,
      Ihmisen teosta taas aina ollaan montaa mieltä, riippuen tarkastelijan näkökulmasta. Koska ihmiset olisivat jostain yksimielisiä olleet ?

      Elämään kuuluu myös asioiden ja rakkaiden menettäminen, koska mehän elämme kuollaksemme, se nyt pitäisi olla kaikille selvää. Se että se usein konkretisoituu vasta lähimmäisten menetyksessä on aika yleistä. Ihminen elää alkupuolen elämäänsä, niin kuin kuolemaa ei olisikaan. Vanheneva ihminen pysähtyy tarkastelemaan omaa ja läheisten elämää sitten sen kuolemankin kautta, mutta eikö sekin ole aivan järkeen käypää ?
      Elämä on kaunista ja pienistä asioista ihminen saa suurimman tyydytyksen, jos kun niiden äärelle osaa pysähtyä. Pysäyttävät kokemukset auttavat aina vähäksi aikaa, mutta ne myös haalenevat, ei kukaan pysty kaiken aikaa niiden äärelle seisahtumaan. Arkipäivää on elettävä, ja sitten tulee taas pysähdys. Näin se elämä sitten kulkee kohti loppuaan.

    • Langennut enkeli

      Olipa hyvä "ihminen elää alkupuolen elämäänsä, niin kuin kuolemaa ei olisikaan"
      Niinpä se on, elää ja kuolla. Molemmat on etuoikeuksiamme.. ja vaikeita selittää..

    • Minä Itse

      Vanha intiaani mies ja intiaani poika istuivat vierekkäin nuotiotulen äärellä. Mies sanoi pojalle.
      Sisällämme asuu kaksi sutta, hyväsusi ja pahasusi, jotka taistelevat keskenään.
      Kumpi voittaa , kysyi poika.
      Se jota sinä ruokit mies vastasi.
      Meidän jokaisen sisässä asuu valmius hyvään,ja pahaan,mitä tapahtuu,jos toinen susi jää nälkäiseksi,ja kuolee pois?
      Siellä missä viha kasvaa suureksi rakkaus kuolee ja päinvastoin,eli meissä kaikissa ihmisissä on kaksi minää,se rooliminä,jolla toimimme päivittäin,esim. töissä(iloinen seuraveikko,kaikkien kaveri,puhelias,työteliäs,pelle).
      Ja se toinen minä,hiljainen,ajatteleva pohdiskelija,saamaton,herkkä sielu,joka saa kuivata silmänurkkia.joskus vähäisestäkin asiasta,jopa kuullessaan hyvän iskelmän.

    • Florence Nightingale

      Valitse tarkoin ystäväsi,sillä he kuvaavat meitä paremmin,kuin mikään muu.

      Ystävyyden voi jakaa ainakin kolmeen lajiin.
      Tosiystävät
      Ystävät
      Ystävät,jotka ottavat vain yhteyttä,kun haluavat käyttää hyväksi

      • sanoinpahan

        Ystävyys on sitä, että rakastat muita enemmän, kuin itseäsi.


      • Peiliin tuijottaja
        sanoinpahan kirjoitti:

        Ystävyys on sitä, että rakastat muita enemmän, kuin itseäsi.

        Mutta......mähän oon aina sanonut,että olen täydellinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe