Korrekiin tyytyväinen

onko muita?

Olen aiemmin hifistellyt kauan eri merkkisillä kalliimmilla vahoilla kuten Mequiar's, Dodo, AutoGlym, Chemical Guys jne. Kokeilin ekan kerran -ennakkoluuloisena- tuttavani suosituksesta autooni ennen talvea viime syksynä Korrek Kestovaha TFX:ää. Helppo oli levittää ja poistaa, ainoastaan vahva liuottimen haju oli erona jenkkivahoihin. Kiilto oli hyvä ellei suorastaan erittäin hyvä, vesi helmeilee päältä ja talven suolakurakin oli helppo pestä pois Korrekin autonpesuaineella. Puteli vahaa oli vieläpä halpa.

Onko muita jotka ovat tykänneet Korrekista?

6

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 46474356

      Itse olen aiemmin aina käytänyt Korrekin kestovahaa. Nyt kokeilin pari kertaa kesällä Autoglymin punainen kultainen käsittelyä ja petyin erityisesti siihen kuinka lyhyen ajan kiilto säilyi. Heti vahauksen jälkeen oli ehkä hitusen kiiltävämpi kuin kestovaha mutta 3-4 viikon jälkeen Korrekin kestovaha kiiltää paremmin.

      • on noita testattukin

        olikohan kyseessä kuitenkin mutu vai tieto. Autoglym ei ole kiiltävimmillään heti vahauksen jälkeen vaan muutaman oikeanlaisen pesun jälkeen. Kestoon on vaikea ottaa oikeasti kantaa, sillä olosuhteen on Suomessa niin pirun erilaiset eri aikoihin jne.


    • suojaa vai kiiltoa?

      Niinpä, toiset vahat kiiltää ja toiset kestää. Eiköhän nuo jenkkiläiset ole suunniteltu hieman toisenlaisiin olosuhteisiin kuin suolaan ja rapaan.

      • Korrek myös....

        ...kiiltää. Edellinen auto oli perusmusta väri, nyt valkoinen. Molemmissa Korrek Kestovaha päällä ja kiilto mahtava. Se tulee kunnolla esiin ensimmäisen vahauksen jälkeisen pesukerran jälkeen. Kun jatkossa kesäaikaan pesee auton Korrek autopesu-shampoolla ja talviaikana Korrek Liuotinpesuvahalla, pysyy auto kiiltävänä ja lika lähtee todella hyvin pois. Myös kesällä keulaan jääneet hyttyset tuntuu lähtevän Korrekin pesuaineella pois paljon paremmin kuin vaikkapa Mequiarsin tai Glymin shampoilla. Kyllä näköjään Suomessa osaavat tehdä maahamme sopivat autovahat ja pesutökötit.


    • Bio-Korrek ?

      >> Kyllä näköjään Suomessa osaavat tehdä maahamme sopivat autovahat ja pesutökötit.

      Kuinka paljon auton pesuaineilla globaalisti raskautetaan ja myrkytetään luontoa, josta viimekädessä itse olemme riippuvaisia?

      Takavuosina sain lahjaksi luontoystävällisen auton pesuaineen, joka ei saastuta luontoa ja pohjavesiä eikä myrkytä ympäristöä, mutta jonka nimieä en enää muista. Puhdsti auton maailipinna hyvin rospuuttokeleissäkin.

      Olisi toivottavaa, että myös puhdistusteollisuus kokonaisuudessaan pakotettaisiin ponnistelemaan mahdollisimman suuressa määrin luontoa myrkyttävistä aineista eroon.

      Ps. Kuinka paljon hyllymetrejä onkaan pelkästään supermarketien kodinpuhdistukseen tarkoitetulla osastolla...lienee todella hyvän katteen businesta kun kalliisiin tv-mainoksiinkin vaikuttaa riitävän rahaa aivan loputtomasti kulutajia tukehduttavaan määrään asti.

      Tonen vastaava on kosmetiikak ja kaikki kehon puhdistukseen liittyvä. Aivan valtaisa 'kemiran' ala sekin.

      Jätevedenpuhdistamot (joiden toiminnasta maksamme laskujemme yhteydessä) ja jotka meille myös juomakelpoista vettä varaavat ottavat mittaamattomat määrä tuota kodin pesuteollisuuden myrkkykemiraa laitteistoihinsa.

      Tämän sanottuanikin joudun hakemaan jonkin autovahan lähipäivinä, joka riskeeraa olla jotakin muuta kuin luontoystävällinen. Mikäli hyllyssä olisi luontoystävällinen Korrek, niin toki sen valitsisin.

      • luonto,...

        Kaikki nuo autohoitotuotteet ovat myrkkyä luonnolle. Ikävä kyllä. Joka tapauksessa maapallomme luonto on jo menetetty, ihmiskunta tuhoaa sen kovaa vauhtia hakkaamalla metsät asuntojen ja motareiden tieltä, saastuttamalla meret myrkyillä ja muovijätteellä jne, ja tupruttamalla hiilidioksidin ilmaan.

        Koska olen jo henkisesti luovuttanut asian osalta, en enää jaksa tapella tuulimyllyjä vastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1675
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1545
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      46
      1411
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1333
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1278
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      10
      1153
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe