Kari "kusettaja" Tapion perinnönjako?

sivustaseuraaja.

Tässä taannoin oli kovaa polemiikkia siittä, kun laulaja Kari Tapio jätti tarkoituksella lehtolapsensa perinnöttömäksi siten, että siirsi omaisuutensa omalle perheelleen. Rikas limanuljaska oli siis kuollessaan "varaton".

Miten tuossa lopulta kävi? Saiko lehtolapsi hänelle kuuluvan todellisen osuuden perinnöstä?

16

636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viimeinen tahto

      Ompa siinä katkera kyselijä eikö sinullakan muuta pohdittavaa.Nämä asiathan on yksityisasioita ja asianomainenhan on edesmennyt ei ole täällä enään selittämässä tarkoituksiaan.

      • -erkki

        Kyllähän se tarkoitus tiedetään selittelemättäkin. Se on tuo "äpärälle ei senttiäkään". Eli siementä kylvetään, vastuusta viis.


      • -erkki

        >>Nämä asiathan on yksityisasioita


      • käen muninta
        -erkki kirjoitti:

        Kyllähän se tarkoitus tiedetään selittelemättäkin. Se on tuo "äpärälle ei senttiäkään". Eli siementä kylvetään, vastuusta viis.

        Sehän on tyypillinen asenne kaikilla miehillä, jotka käyvät vieraissa. Melkein kaikilla.
        Yksi tuhannesta kantaa oman vastuunsa, niin luulen.Käen sukua noi miehet. Munivat toisen pesään.


      • Tätä mieltä

        Kun kerran Kari Tapio itse julkisuuteen tuli ja auliisti haastatteluja jakoi kun kyse oli herran urasta ja sen tukemisesta niin kyllä silloin perinnönjakokin kuuluu julkisuuteen.

        Sen voin sanoa että paska jätkä. Lapsia kyllä tehdään mutta ei niistä kanneta vastuuta. Olevinaan uskovainen mies, on ukolla selittämistä Viimeisellä Tuomiolla. Loppusijoituspaikka voi olla sangen kuuma...


      • 15+12
        Tätä mieltä kirjoitti:

        Kun kerran Kari Tapio itse julkisuuteen tuli ja auliisti haastatteluja jakoi kun kyse oli herran urasta ja sen tukemisesta niin kyllä silloin perinnönjakokin kuuluu julkisuuteen.

        Sen voin sanoa että paska jätkä. Lapsia kyllä tehdään mutta ei niistä kanneta vastuuta. Olevinaan uskovainen mies, on ukolla selittämistä Viimeisellä Tuomiolla. Loppusijoituspaikka voi olla sangen kuuma...

        " Kun kerran Kari Tapio itse julkisuuteen tuli ja auliisti haastatteluja jakoi kun kyse oli herran urasta ja sen tukemisesta niin kyllä silloin perinnönjakokin kuuluu julkisuuteen. "

        Ei kuulu.

        Kyseessä on Kari Tapion perikunnan henkilökohtainen asia, jonka vatvominen yleensäkin kuuluisi jonnekkin muualle kuin perintö ja testamentti palstalle.

        Lienee ilmeistä että artisti elää julkisuudesta, ja on sitä myöten symbioottisessa suhteessa mediaan, mutta siltikin hänellä on oikeus määrittää mitä haluaa itsestään kertoa.

        Ne jotka lärvivät kaiken julkisuuteen ovat mielestäni turhakkeita kuten tämäkin ketju, jonka perusidea on vain ruokkia loisten tirkistelyn halua asiaan, mikä ei millään määrin heille kuulu.

        Mikäli Kari Tapio halusi, että hänen siittämänsä äpärä jäisi vaille perintöä niin siihen hänellä oli täysi oikeus. Suomen laki ei käske kohtelemaan kaikkia perillisiä tasapuolisesti.

        Tekikö hän siinä oikein että jätti lapselleen vain murusia, siihen verrattuna mitä oli tienannut levyillä ja keikoillan. Tai että oliko hänen elimen heiluttelu alunperin mielekästä ovat asioita, joista vatvominen kuuluu ihmissuhdepalstoille


      • 2+2
        Tätä mieltä kirjoitti:

        Kun kerran Kari Tapio itse julkisuuteen tuli ja auliisti haastatteluja jakoi kun kyse oli herran urasta ja sen tukemisesta niin kyllä silloin perinnönjakokin kuuluu julkisuuteen.

        Sen voin sanoa että paska jätkä. Lapsia kyllä tehdään mutta ei niistä kanneta vastuuta. Olevinaan uskovainen mies, on ukolla selittämistä Viimeisellä Tuomiolla. Loppusijoituspaikka voi olla sangen kuuma...

        Kari Tapio toki tuli julkisuuteen ja antoi haastatteluja yms., mutta se oikea ihminen eli Kari Jalkanen pysyi piilossa.
        Artistin ei tarvitse jakaa kaikkea yleisönsä kanssa.


      • -erkki
        15+12 kirjoitti:

        " Kun kerran Kari Tapio itse julkisuuteen tuli ja auliisti haastatteluja jakoi kun kyse oli herran urasta ja sen tukemisesta niin kyllä silloin perinnönjakokin kuuluu julkisuuteen. "

        Ei kuulu.

        Kyseessä on Kari Tapion perikunnan henkilökohtainen asia, jonka vatvominen yleensäkin kuuluisi jonnekkin muualle kuin perintö ja testamentti palstalle.

        Lienee ilmeistä että artisti elää julkisuudesta, ja on sitä myöten symbioottisessa suhteessa mediaan, mutta siltikin hänellä on oikeus määrittää mitä haluaa itsestään kertoa.

        Ne jotka lärvivät kaiken julkisuuteen ovat mielestäni turhakkeita kuten tämäkin ketju, jonka perusidea on vain ruokkia loisten tirkistelyn halua asiaan, mikä ei millään määrin heille kuulu.

        Mikäli Kari Tapio halusi, että hänen siittämänsä äpärä jäisi vaille perintöä niin siihen hänellä oli täysi oikeus. Suomen laki ei käske kohtelemaan kaikkia perillisiä tasapuolisesti.

        Tekikö hän siinä oikein että jätti lapselleen vain murusia, siihen verrattuna mitä oli tienannut levyillä ja keikoillan. Tai että oliko hänen elimen heiluttelu alunperin mielekästä ovat asioita, joista vatvominen kuuluu ihmissuhdepalstoille

        Kieroilun moraali kuuluu lakipalstalle siinä kuin leskien oikeus (tai joidenkuiden mielestä oikeudettomuus) käyttää omaisuuttaan omaksi hyväkseenkin eikä vain perillistensä hyväksi. Viimeksi mainittuja ketjuja täällä on pyöritelty jatkuvasti ilman niiden toivottamista ihmissuhdepalstoille.


      • 1+4
        -erkki kirjoitti:

        Kieroilun moraali kuuluu lakipalstalle siinä kuin leskien oikeus (tai joidenkuiden mielestä oikeudettomuus) käyttää omaisuuttaan omaksi hyväkseenkin eikä vain perillistensä hyväksi. Viimeksi mainittuja ketjuja täällä on pyöritelty jatkuvasti ilman niiden toivottamista ihmissuhdepalstoille.

        Kieroilun moraali ei kuulu lakipalstalle. Vaan se on syy miksi lakipalstalle kirjoitetaan.

        Jotkut kun heräävät tajuamaan että tsiljoona perintö jäi saamatta, koska toinen oli ovelampi tai aktiivisempi tai sitten laki sanoo asiasta jotain tai perinnön jättäjä ei yksin kertaisesti halunnut että kyseinen avunpyytäjä perii hänet.

        Sinä se jaksat tuota leskien oikeutta saarnata. Taidat olla itse, joko leski, joka on vienyt perinnön jälkeläisten nenän edestä, tai katkera nillittäjä jolle on lyöty luu kurkkuun, kun perilliset ovat tienneet oikeutensa.


      • -erkki
        1+4 kirjoitti:

        Kieroilun moraali ei kuulu lakipalstalle. Vaan se on syy miksi lakipalstalle kirjoitetaan.

        Jotkut kun heräävät tajuamaan että tsiljoona perintö jäi saamatta, koska toinen oli ovelampi tai aktiivisempi tai sitten laki sanoo asiasta jotain tai perinnön jättäjä ei yksin kertaisesti halunnut että kyseinen avunpyytäjä perii hänet.

        Sinä se jaksat tuota leskien oikeutta saarnata. Taidat olla itse, joko leski, joka on vienyt perinnön jälkeläisten nenän edestä, tai katkera nillittäjä jolle on lyöty luu kurkkuun, kun perilliset ovat tienneet oikeutensa.

        Se, mikä minä olen eli minun henkilöni, ei asiaan kuulu. Kun kinaajalla ei asia-argumenttia ole, on tyytyminen nm. 1 4:n tapaan puolustaa omaa näkökantaa ahneiden perillisten asiaan eri mieltä olevien henkilöön käyvillä solvauksilla. Tyypillistä Suomi24:n vähä-älyisten menettelyä.


      • 1+4
        -erkki kirjoitti:

        Se, mikä minä olen eli minun henkilöni, ei asiaan kuulu. Kun kinaajalla ei asia-argumenttia ole, on tyytyminen nm. 1 4:n tapaan puolustaa omaa näkökantaa ahneiden perillisten asiaan eri mieltä olevien henkilöön käyvillä solvauksilla. Tyypillistä Suomi24:n vähä-älyisten menettelyä.

        Sinun henkilösi ei tosiaankaan kuulu asiaan.

        Asia tässä on kokoajan ollut se, että tänne palstalle on ilmaantunut ketjuja, kuten tämä, joiden aihetta kuuluisi vatvoa jossain muualla kuin perintö ja testamentti palstalla.

        Sinä sanoit että kieroilun moraali kuuluu lakipalstalle, mihin kantaan en yhtynyt. Itse, kuten edellisessa viestissä mainitsin, miellän laki ja erityisesti perintö ja testamentti palstan paikaksi jossa ketjujen avaajilla olisi mahdollista saada vastauksia ongelmiinsa, joita osittain ovat aiheuttaneet venyvämmä moraalikäsityksen omaavat henkilöt.

        Siinä olet oikeassa että Suomi24:n älyllinen taso ei päätä huimaa. Anonyymiteetin takaa on helppo huutaa tökeröä sontaa tai puhtaasti vittuilla ihmisille ja käyttäytyä muutenkin kuin apinat.

        Palstalla on myös toinen ongelma. Henkilöt joilla on tietty näkemys laista. Tämä näkemys on sitten kiveenhakattu ja estää kirjoittajia huomaamasta että laki osaa, mikäli mahdollista, joustaa. Esimerkiksi avioehdolla voidaan rajoittaa huomattavastikin lesken oikeutta tasinkoon.

        Se miksi suhtauduin kriittisesti asenteesi, johtuu yksin omaan edellä mainitsemastani.

        Jokainen lesken ja perillisten sekasotku tulee katso omana tapauksenaan ja siitä näkökulmasta miten perittävä olisi halunnut jäämistönsä jaettavan. Eikä heti alkaa mussuttaa "kaikki kuuluu leskelle tai jäämistö kuuluu perillisille ja leski mierontielle". Tuo jos mikä on vähä-älyistä Suomi24 soopaa.


    • Sopu löytyi

      Asianosaiset pääsivät sopuun jaosta pesänjakajan avustuksella joulukuussa 2011. Jaon yksityiskohtia ei ole kerrottu julkisuuteen.

      Varmasti lehtolapsi sai lopulta ainakin jonkin verran enemmän kuin sen 2500 euroa joka oli alunperin hänelle tulossa.

    • Suomi mies elättää

      Näitähän on suomalaisilla miehillä näitä Thai tyttöjä vaimoina ja kuulemma parempia kun suomalaiset naiset!Mutta mehän emme näistä rikastu?

    • postitanroskaa

      Jos pesä on järjestetty vähiin varoihin , siis varallisuus siirrellään omasta tahdosta pois niin perittävää ei jää . Tuo on elävän täysivaltaisen oikeus . Mielipiteet eivät oikeuta mihinkään .

    • horo2

      entäs lehtolapsen äiti? Jakoi tavaraa ilman suojausta,lienee ihan vastuussa hänkin,mitäs läks.

    • -erkki

      Jopa oli omituinen mielipide! Äitihän yksin lapsestaan vastasi, kun isä vastuun laisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe