Syyshinnat

Hintapena

Ihmetyttää keväästä ja kesällä fillareiden pyynti hinnat ? Erikoista että syksyllä voidaan myydä 7000 euron, hieman käytetty maantiefillari 2000e. Tai joitain uusia Colnagon maantiepyöriä joku 900e.

Tämähän ei meitä kuluttajia tietystikkään haittaa. Voiko olla mahdollista että hyvän maantiefillarin saat muualta Euroopasta puolet edullisemmin, kuin täältä jääkarhujen maasta ?

Ilmaa on todellakin hinnoissa ja tarpeettomia katteita. Huijausta.

17

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      jostainhan ne rahat on saatava bisnekseen. tarvitaan tehtaat ja varastot täysine varusteluineen. materiaali- ja tuotekehitys vie rahaa kuten myös tuotesuunnittelu ja valmistaminen. kilpailuun, sponsorointiin ja markkinointiin menee paljon rahaa. perustyövoima on halpaa, mutta ylemmälle portaalle ja suuromistajille on saatava hulppeat tulot.

      kalliimpia pyöriä on vaikeampi myydä paljon, joten valmistajan on saatava yhdeltä ostajalta mahdollisimman paljon voittoa.

      liikeyrityksen ensimmäinen tavoite on tehdä mahdollisimman paljon voittoa.

      jälleenmyyjälle ei isoja rahoja jää kalliimmistakaan pyöristä.

    • 2000 e säästö tuli

      Minä ostin yksityiseltä henkilöltä 2014 mallisen, toukokuussa 2790 euroa maksaneen cyclon 750 eurolla. Pyörästä löytyi kuitti ja varmistin myyjä liikkeestä pyörän alkuperän. Kannattaa pitää silmät auki ja keskittää pyörä hankintä syksyyn, kun moni keväällä pyöräilyharrastuksen aloittanut on kyllästynyt harrastukseen ja pyörästä pitää päästä eroon, kuten tässä tapauksessa oli asia.

      • Pomppukeppi

        Tuossa tapauksessa myyjä oli joko tyhmä tai sitten pyörä oli pakko saada myydyksi päivässä. Muuten tuollainen hinnanlasku ei ole mahdollinen. Tavallisesti noin uudet pyörät menevät kaupaksi 70-80% uuden hinnasta ihan hyvin. Nythän myyntihinta oli vain 25% uuden hinnasta.

        Sinun pyöräsi oli varmaan ihan laillisesti myynnissä kun tarkistit asian mutta ei ole kauaankaan kun Fillarifoorumilla monet olivat huomanneet myös kalliin cyclon myynti-ilmoituksen jossa kaupattiin selkeästi varastettua pyörää pilkkahintaan. Käsittääkseni tekijä saatiin myös kiinni kun asia ilmoitettiin nopeasti poliisille. Eli näissä pilkkahintaan myynneissä kannattaa kyllä pitää järki kädessä ja katsoa että pyörä on todella alkuperäisellä omistajallaan.


    • Pomppukeppi

      "Erikoista että syksyllä voidaan myydä 7000 euron, hieman käytetty maantiefillari 2000e. Tai joitain uusia Colnagon maantiepyöriä joku 900e."

      Olisiko sinulla laittaa linkkejä moisiin tarjouksiin, minäkin olisin kiinnostunut. Varsinkin tuo 900e Colnago kiinnostaisi kovin...

      • ...

        olen itsekin nähnyt vastaavia syystarjouksia. jotain yksittäiskappaleita jälleenmyyjän omasta varastosta, joita käytetty myynnin edistämiseen. kalliita pyöriä kun on esillä liikkeessä, niin parin tonnin pyörä tuntuu halvalta ja aina on muutamia ihmisiä joilla on rahaa 10K euron pyöriin.

        luulen että kalliimmissa pyörissä valmistaja tai maahantuoja vastaavat menetetystä voitosta. heillehän se jättivoitto meneekin, jos pyörä saadaan myytyä kalliilla.

        ihan sama kuin marketeissa esim myymättä jääneet leivät menevät yleensä leipomon tappioksi.


      • Syyspena

      • Pomppukeppi
        ... kirjoitti:

        olen itsekin nähnyt vastaavia syystarjouksia. jotain yksittäiskappaleita jälleenmyyjän omasta varastosta, joita käytetty myynnin edistämiseen. kalliita pyöriä kun on esillä liikkeessä, niin parin tonnin pyörä tuntuu halvalta ja aina on muutamia ihmisiä joilla on rahaa 10K euron pyöriin.

        luulen että kalliimmissa pyörissä valmistaja tai maahantuoja vastaavat menetetystä voitosta. heillehän se jättivoitto meneekin, jos pyörä saadaan myytyä kalliilla.

        ihan sama kuin marketeissa esim myymättä jääneet leivät menevät yleensä leipomon tappioksi.

        Aika vähän on kyllä -50 prosenttia tarjouksia missään. Todella joku ylivuotinen "hankalaa" kokoa oleva voi olla jossain jos hyvin sattuu. Realistiset alennusprosentit ovat syksyllä 20-30 prosenttia.


      • Pomppukeppi

      • ...
        Pomppukeppi kirjoitti:

        Eli tämä oli liikkeen mainos?

        mitä tarkoitat? itse pyysit nimeämään myyjän/myyjät.


      • SyysPena
        Pomppukeppi kirjoitti:

        Eli tämä oli liikkeen mainos?

        Sait kaipaamasi linkin ja kullanarvoisen vinkin ? Tarkoitukseni ei ole erikseen mainostaa Cycle Centeriä. Se on vain yhtenä vaihtoehtona laadukasta polkupyörää syksyllä ostaessa.


      • Pomppukeppi
        SyysPena kirjoitti:

        Sait kaipaamasi linkin ja kullanarvoisen vinkin ? Tarkoitukseni ei ole erikseen mainostaa Cycle Centeriä. Se on vain yhtenä vaihtoehtona laadukasta polkupyörää syksyllä ostaessa.

        No linkki oli ensinnäkin vuoden vanha. Eikä tuo muuten ollet mikään Colnagon maantiepyörä vaan cyclocrossari. Se oli noin -40% alennuksessa ja valikoima oli tuo yksi ainoa runko. Jollekin se sopii ja saa siitä kyllä hyvän pyörän mutta ei tuo nyt todista että jokaiselle kyllä löytyisi helposti huippuedullinen pyörä pilkkahintaan.
        Hyvällä tuuuurilla voi tietysti tulla vastaan se haettu pyörä halvalla mutta liian usein näitä "osta heti tai menee" tarjoukset saattavat saada ihmiset ostamaan hieman toisenlaisen pyörän (tai pahimmasa tapauksessa väärän kokoisen) kuin olivat ajatelleen vain koska halvalla saa.

        Ainoa asia mitä olen kritisoinut on se, että jotkut ovat antaneet kuvan että sysksyisin löytyy vaivattomasti paljon jokaiselle sopivia pyöriä pilkkahintaan. Näin ei ole. Tuurilla voi tehdä löytöjä ja niitä kannattaa toki kytätä. Mutta mikään automaatti säästämiseen syksy ei ole. Varsinkin nykyään kaupat ottavat myyntiin pyöriä aika varovaisesti ja tavoitteena on että pyöriä ei kauheasti jäisi syksyn alennuksiin ollenkaan.


      • olenlöytänyt
        Pomppukeppi kirjoitti:

        No linkki oli ensinnäkin vuoden vanha. Eikä tuo muuten ollet mikään Colnagon maantiepyörä vaan cyclocrossari. Se oli noin -40% alennuksessa ja valikoima oli tuo yksi ainoa runko. Jollekin se sopii ja saa siitä kyllä hyvän pyörän mutta ei tuo nyt todista että jokaiselle kyllä löytyisi helposti huippuedullinen pyörä pilkkahintaan.
        Hyvällä tuuuurilla voi tietysti tulla vastaan se haettu pyörä halvalla mutta liian usein näitä "osta heti tai menee" tarjoukset saattavat saada ihmiset ostamaan hieman toisenlaisen pyörän (tai pahimmasa tapauksessa väärän kokoisen) kuin olivat ajatelleen vain koska halvalla saa.

        Ainoa asia mitä olen kritisoinut on se, että jotkut ovat antaneet kuvan että sysksyisin löytyy vaivattomasti paljon jokaiselle sopivia pyöriä pilkkahintaan. Näin ei ole. Tuurilla voi tehdä löytöjä ja niitä kannattaa toki kytätä. Mutta mikään automaatti säästämiseen syksy ei ole. Varsinkin nykyään kaupat ottavat myyntiin pyöriä aika varovaisesti ja tavoitteena on että pyöriä ei kauheasti jäisi syksyn alennuksiin ollenkaan.

        sehän se harmittaa kun jotkut kaivavat avuliaasti linkkejä jonkun pyynnöstä ja jotkut löytävät hyviä pyöriä. mutta sinä itse et löydä koskaan yhtään mitään. olo tuntuu lievästi ilmaistuna huijatulta.

        ps. itse olen kyllä löytänyt syysmarkkinoilta edullisen ja hyvän fillarin. sitä et ole vielä nähnytkään.


      • Pomppukeppi
        olenlöytänyt kirjoitti:

        sehän se harmittaa kun jotkut kaivavat avuliaasti linkkejä jonkun pyynnöstä ja jotkut löytävät hyviä pyöriä. mutta sinä itse et löydä koskaan yhtään mitään. olo tuntuu lievästi ilmaistuna huijatulta.

        ps. itse olen kyllä löytänyt syysmarkkinoilta edullisen ja hyvän fillarin. sitä et ole vielä nähnytkään.

        "sehän se harmittaa kun jotkut kaivavat avuliaasti linkkejä jonkun pyynnöstä ja jotkut löytävät hyviä pyöriä. "

        Jos joku kaivaa linkin yhdestä vuoden vanhasta tarjouksesta joka koski yhtä ainoaa pyörää, niin se ei minusta todista sitä mitä alunperin väitettiin. Varsinkaan kun se ei edes ollut mikään alle tonnin Colnagon maantiepyörä jota kyselin. Sellaista ei ole minulle kukaan pystynyt linkaamaan vaikka se yhtenä esimerkkinä mainittiin.

        "mutta sinä itse et löydä koskaan yhtään mitään. olo tuntuu lievästi ilmaistuna huijatulta."

        Olen ostanut useintakin pyöriä hyvään hintaan, yhden syksyllä ja yhden ylivuotisen keväällä. Ne eivät siltikään ole olleet mitään superhalpoja (n.-25%), mutta kun olivat juuri sitä mitä olinkin etsimässä niin hyviä kauppoja joka tapauksessa. Epäilen että hyvin harva löytää juuri sitä hakemaansa pyörää valtaisessa alennuksessa vaan ottaa sen joka sattuu olemaan tarjolla halpaan hintaan.

        "ps. itse olen kyllä löytänyt syysmarkkinoilta edullisen ja hyvän fillarin. sitä et ole vielä nähnytkään."

        Hyvä jos olet tyytyväinen.


    • Suomi on tyyris maa

      Siis kun tavarallahan ei ole mitään rahallista arvoa, paitsi uutena siellä kaupassa. Ostat, maksat ja kannat tavaran ulos liikkeestä, niin olet menettänyt - tietysti hinnasta riippuen - suuren summan selvää rahaa.

    • x2 kaava

      Joka väliporras tuplaa tuotteen hinnan, sillä se toimii.

    • repa 040

      Kivijalka maksaa vuokraa ja hinnoittelee sen mukaisesti ja omistajat usein ei muita kuin entisiä pyöräilijöitä eli hinta otetaan kypärästä arpomalla.

    • joskus voi onnistaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1807
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1738
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1302
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      88
      1126
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      59
      1115
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe