vaihto rikkaat/köyhät

köyhä köyhä.

Hei monesti olen miettinyt miksei voisi tehdä vaihdosta niin että rikkaat joutuisivat elämään vuoden noin tonnin kuukaudessa ja me köyhät saataisiin elää niiten varoilla vuoden. niin silloin rikkaat ehkä tajuisi miltä tuntuu elää köyhänä. tämä oli nyt vaan tälläinen heitto:)

5

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meizi83

      Monestikaan rikkaat eivät käytä rahaa tuhlailevasti. Muuten ei voi olla rikas, jos käyttää kaiken rahan heti.

      Tästä syystä monikaan ei koskaan tule pääsemään rikkaaksi, tai vauraaksi. Heti, kun köyhällä on rahaa, alkaa tuhlaaminen, laitetaan liian kalliit puitteet elämiselle.

      Eräässä tutkimuksessa todettiin, että suuri osa lottovoiton saaneista tuhlaa voittorahat jo viidessä vuodessa. Toiset osaa käyttää rahaa järkevästi, toiset ei osaa.

      Se, missä varakkaan rahat näkyvät, ovat pysyvässä materiassa. On hieno asunto, jossa on silti järkevän hintainen asua. Kaikki varakkaat eivät asu Eirassa ökytalossa, koska sellaisen ylläpito on monesti erittäin kallista. Ei kannata aiheuttaa hurjia kustannuksia.

      Voi olla ilmastoitu huoneisto/talo, jossa on miellyttävä nukkua helteilläkin, vastaavasti talvella on mukavan lämmin lattialämmityksen ansiosta. Hanasta tulee puhdistettua vettä, tuloilma on suodatettua - turvalliset puitteet asumiselle. Kodinkoneet ovat laadukkaita ja kestäviä. Asunto itsessään on hyvällä paikalla, vaikka ei välttämättä olekaan "jugend-linna".

      Auto on kyydiltään hiljainen (tämä on erittäin tärkeä ominaisuus), Premium - kenties nelivetoinen ja varustettu Webastolla, jolla on erittäin mukava ajella kylmimmilläkin keleillä. Autotalli on sopivan lämmin, jotta ei tarvitse säilyttää autoa ulkona kuumassa/kylmässä. Autoilun jälkeen on mukavampi olo, kuin ennen matkaa.

      Nuo melkein arkiselta tuntuvat asiat helpottavat elämää, voi keskittyä aivan muihin asioihin, kuin rahaan ja elämä tuntuu levolliselta. Voi syödä hyvin, käyttää ravintoaineita, jotka pidentävät elämää ja ovat terveellisiä.

      Sensijaan, moni köyhä laittaisi 10 000 euroa kuukaudessa menemään, asuisi hetken aikaa erittäin kalliissa talossa, jonka ylläpito olisi varakkaankin mielestä pöyristyttävän kallista. Auto pitäisi olla mahdollisimman kallis, jonka hinta laskee äkkiä ja bensaa vie hirveästi.

      Rahaa saa palamaan uskomattomia määriä, mutta vaatiikin taitoa, miten varallisuudesta voisi itse nauttia ja kenties säilöä sitä jälkipolville. Varakas välittää omasta ja perheensä taloudellisesta turvallisuudesta ja ei käytä kaikkia rahoja itse.

    • Jo vaurastunut

      Tuossa on perää.

      Sen jälkeen kun jokakuukausi on alkanut jäämään useampi tonni säästöön, on alkanut harkitsemaan onko rahan käyttö tarpeellista.

      Ennen aina piti käyttää kaikki mitä tuli, tietenkin tasapainoisesti, mutta kuitenkin kaikki meni.

      Nyt kun sitä olisi käyttää, ei enää ole kohteita johon rahaa pitäisi törsätä.
      Kaikki on jo hankittu elämää varten.

    • Luonnon vakio

      Jos sossu tapaukselle antaisi 100'000€ ei siitä olisi vuoden kuluttua mitään jäljellä.

      Sossu olisi takaisin köyhyydessään ja kurjempana kuin ennen.

      • Köyhä köyhä

        Ei mut ite oon miettinyt et miten rikkaat pärjäisivät köyhyydessä jos eivät ole koskaan ennen sitä kokeneet. Tämä on vaan sitä mielikuva leikkiä :D


      • meizi83
        Köyhä köyhä kirjoitti:

        Ei mut ite oon miettinyt et miten rikkaat pärjäisivät köyhyydessä jos eivät ole koskaan ennen sitä kokeneet. Tämä on vaan sitä mielikuva leikkiä :D

        Useasti tie "rikkauksiin" on kulkenut säästäväisyyden kautta. Moni varakas on aloittanut pohjalta, harvassa on ne ihmiset, jotka ovat olleet rikkaita jo syntyessään. Toki heitäkin on.

        Jotta pystyy luomaan varallisuutta, täytyy säästää. Hyvästä työpaikasta saa esim. 3000 eur kuukausitulot nettona, vastaa luokkaa 55 000eur/vuosituloja bruttona. Tuostakin säästämällä 20 vuodessa saavuttaa ns. "taloudellisen riippumattomuuden", vaikka ei isoista rahoista edes puhuta.

        Säästynyt raha investoidaan esim. osakkeisiin, jotka pitkän ajan (esim. se 20v) kuluttua ovat nousseet.

        Moni tuhlaisi heti 3000 netto-eurot, matkustelisi, asuisi mahdollisimman kalliisti ja ajaisi niin kalliilla autolla, ettei kolmesta tonnista jäisi mitään jäljelle. Usein tyypillistä on, että eletään juuri niin kalliisti, kuin mihin palkka riittää ja "säästetään sitten myöhemmin" -> sen takia varakkuutta on vain harvalla.

        Säästäminen ei ole muotia, tuhlaaminen on. Sosiaalinen paine ajaa elämään liian kalliisti ja moni 3000 euroa tienaava on lähes yhtä köyhä aloittaessaan ja lopettaessaan työuransa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe