Mitä itse tekisit

ap__

jos avopuoliso ilmoittaa, että muuttaa 600km päähän opiskelemaan, takaisin kotikaupunkiinsa. Ja vielä silleen, että päätös oli hyvin yksipuolinen, sekä puuntakaa tullut ja itseltä tuntuu hieman tyhjältä ja sanattomalta. Onko mitään järkeä jäädä odottelemaan 2,5 vuoden ajaksi, jos se vaikka sieltä takaisin tulisi, kun ei hänen kotikaupunkiinsa voi muuttaa, kun ei siellä ole töitä(tunnettu opiskelijakaupunki pohjois pohjanmaalla) ja itse olen jo opintoja viimeistelemässä pois.

Eniten tässä asiassa ärsyttää se, että tästä hän ei mitään puhunut, kunhan ilmoitti, että muuttaa pois yhteisestä kämpästä. Ihan kuin sitä olis joku perkeleen pelinappula ja tätä asiaa on tässä jo tullut pyöriteltyä jo kohta 4 kuukautta

5

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jätä

      Ei kannata jäädä odottelemaan. Todella törkeästi tehty ja kertoo siitä, että avopuoliso pähkäili asiat omassa päässään eikä keskustelu suju. Et voi koskaan tietää, mitä muuta puoliso mielessään hautoo.

    • ookkonääoulusta

      No eikö tuo nyt oo melko selvä tapaus?

      Voithan vielä kysyä siltä, että mitä se odottaa siltä teidän jutulta ja miten on ajatellut suhdetta hoitaa, jos haluaa sitä vielä ylläpitää.

      Aika oudolta mun mielestä kuulostaa tollanen. Opiskeleen 600km päähän. Opiskelijaelämä nyt on mitä on ja välimatka sen verta iso, että ei ihan joka viikonloppu pääse toisen luona käymään. Keskustelun paikka.

    • Aikuinen jo

      No eihän tuo nyt kovin puuntakaa ole tullut, jos sitä on jo ehditty kohta 4 kk pyöritellä. Ei sitä ketään oikein voi omistaakaan, ja jos toisella on halu ja mahdollisuus mennä opiskelemaan ja se vaatii muuton toiselle paikkakunnalle, niin kyllä se tämän päivän yhteiskunnassa on melkeinpä pakko mennä, jos edes jonkinlaisen tulevaisuuden itselleen haluaa. Oletan, että olette aika nuoria vielä eikä ole lapsia? Jos lapsia on, niin sitten tilanne on toki hiukan eri. Tosin, hyvin monet lapsiperheetkin asuvat esim. juuri opiskelujen ja töiden vuoksi eri paikkakunnilla, töitä ja koulutuspaikkoja kun on tänä päivänä pakko ottaa sieltä mistä sattuu saamaan, jos saa.
      Jos suhteenne on muuten kunnossa ja tarkoitettu jatkumaan, ei se tuollaiseen kaadu. Jos kaatuu, niin sitten se kaatuu ja sillä siisti, se oikea on teillä molemmilla sitten joku muu.

      • ap__

        No avataan vielä näin, että 1,5kk ilmoituksesta nainen muutti pois, joten on siinä aika lyhyt varoaika... Ei onneksi ole lapsia ja alle 30-kymppisiä ollaan. Tuntuu siltä, että perhe ja kaverit vei voiton, sillä saman koulun myös pystyy suorittamaan täällä pk-seudulla yhtä hyvin.

        No mutta leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, aikahan sen näyttää, mitä tapahtuu..


    • SekaSikiö

      Ei kovinkaan hyvältä parisuhteelta vaikuta.
      Onko avopuolisosi aikaisemmin puhunut haaveistaan lähteä opiskelemaan?
      Jos ei asiasta koskaan aikaisemmin olla yhtään puhuttu, niin suhteestanne puuttuu keskustelemisen taito ja toisen huomioon ottaminen.
      Parisuhteen pitäisi kuitenkin olla luottamusta ja yhteisen tulevaisuuden luomista.

      Mitä itse tekisin? Ei hajuakaan. Tuollaista ei pitäisi tapahtua ilman että ollaan asiasta keskusteltu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe