Elämäni epäsosiaalisena

sosiaalinen vamma

Minua kiusattiin ala-asteella. Kukaan luokkalaiseni ei viitsinyt olla kaverini yläasteella. Lukiossa olin sosiaalisempi mutta luulen ettei seuraani tosissaan haluttu (olin yleensä se aktiivinen osapuoli). Sitten menin yliopistoon ja minut yhtäkkiä kutsuttiin mukaan, mutta bileissä kyllästytti.

En ole oikein ikinä tullut toimeen normaalien ihmisten kanssa. Positiivisella asenteella seuraelämä saattaa parhaimmillaan olla ihan mukavaa, huonolla todella vastenmielistä.

Elämässäni on ollut paljon jännittäviä tapahtumia ja hyviä hetkiä, mutta tuo on se pääasia koska toistuu aina. Minulla on ollut joitakin ystäviäkin, mutta kukaan ei ole pysynyt läheisenä. Seurustelun suhteen käynyt samalla tavalla.

Tulevaisuudessa saatan mennä naimisiin jonkun ihan kivan kanssa, jota en oikeasti rakasta. Luulen, että elämä on vastaisuudessakin kiinnostavaa, mutta ihmissuhteet on se perusongelma.

2

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aja kanssa

      Varmaan johtuu, että olet itse varautunut. Päästät ihmisen vain tietylle etäisyydelle. Et luota, pelkäät torjuntaa ja et edes uskalla jättäytyä avosylin toista vastaan.Liika läheisyys jopa hämmentää sinua.
      Onneksi sosiaalisuutta voi oppia ja menneisyyden rikkinäisyyttä hoitaa.

    • rakastamatontyhmä

      Hei aika tutun kuulosta! Tosin havahduin tähän omaan vammaani vasta muutama viikko sitten. Tajusin että teen jotain väärin. Ystäviän seurassa pitäis olla aito. Oma itsensä. Mitä lie tarkoittaakaan? Ystäville voi puhua mistä vaan, mutta silti mietin pitkään ennenkun avaan suuni. Joskus oon hauska ja jopa puhelias. Toisinaan en jaksa vaivautua. Eihän mulla oikeesti ole sanottavaa? Mitä mun pitäis sanoa? Mitä mun pitäis tehdä? Pysyn hiljaa, oon etäinen. Enkä tiedä kumpana oon oma itteni. Ehkä oon kuitenkin se antisosiaalinen pas**. En tiedä miten pystyisin olemaan läheinen ihmisen kanssa, jos halaan jotain niin se on hirveen vaivalloista ja teennäistä.
      On mulla muitakin ongelmia. Lähinnä itseni kanssa. Mutta tajusin, että ehkä tää antisosiaalisuus ei oo seuraus vaan syy. Joku sairaus? En osaa rakastaa. Kai?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe