Abilify

kela 112

Hei, sairastan kaksisuuntaista ja lääkitykseni on tällä hetkellä Abilify 15mg ja Ketipinor 200mg yöksi ja tarvittaessa päivällä 100mg, Tekeekö teistä Abilify rauhattoman?. Keskitymiskykyni on nolla , en pysty keskittymään mihinkään vaan rauhattomana vaellan ympäri kotia.

24

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anti-concentration

      A. Et voi sairastaa mitään sellaista mitä ei ole olemassa ja B. Tottakai voi tehdä kenestä vaan rauhattoman ja vielä noilla annoksilla. Kognitiivisten taitojen heikentyminen, joihin mm. muistaminen ja keskittyminen kuuluvat, kuuluu tunnettuihin ja hyvin yleisiin vaikutuksiin.

      • Kela 112

        Kiitos asiallisesta vastauksesta :-)


      • Vastaisitko

        Voisitko selventää miksi maanis-depressiivisyyttä ei mielestäsi ole olemassa? Voit varmaan myös osoittaa tutkimustuloksia väitteesi perusteeksi? Ihmettelen suuresti miksi olet ylipäätään tällä palstalla jos et itse tai läheisesi sairasta tätä tautia? Aihe sinua kuitenkin näyttää suuresti kiinnostavan.


      • infantiili man
        Vastaisitko kirjoitti:

        Voisitko selventää miksi maanis-depressiivisyyttä ei mielestäsi ole olemassa? Voit varmaan myös osoittaa tutkimustuloksia väitteesi perusteeksi? Ihmettelen suuresti miksi olet ylipäätään tällä palstalla jos et itse tai läheisesi sairasta tätä tautia? Aihe sinua kuitenkin näyttää suuresti kiinnostavan.

        Nykyään puhutaan bibolaarisesta oireyhtymästä, ei enää maanis-depressiivisyydestä. Luulin jo päässeeni tämän syksyn biboudesta jotenkin livahtamaan yli. Nyt se jyrää päälle.
        En käytä lääkkeitä kun pelkään niiden sivuvaikutuksia. Meditaatio vähentää depressiivisyyttä. Depis alkoi äsken nousemaan tietoisuuteen. Sen sanoma on karua: et tule selviämään mitenkään syksyn yli.
        Kun kesä oli mielialan puolesta kyllin kurja, se näyttää lieventäneen syksy masennuksen ja ahdistuksen määrää. Tiedän paremmin kun tämä on joka syksyinen vaiva, myös kevään, mutta kevätjakso helpompi.
        Käytän woima-meditaatiota. Se auttaa taas yön yli, saan nukuttua.

        Fyysinen hyvä kunto on hyvä keino selviytyä siihen asti kun syksytalvi saapuu. Koen sen niin rajuna, että piristyn taistelemaan, laskemaan kuinka monta 8 tunnin jaksoa on talvipäivän seisaukseen. Siitä alkaa minun kevät.


      • Ihmettelevä
        infantiili man kirjoitti:

        Nykyään puhutaan bibolaarisesta oireyhtymästä, ei enää maanis-depressiivisyydestä. Luulin jo päässeeni tämän syksyn biboudesta jotenkin livahtamaan yli. Nyt se jyrää päälle.
        En käytä lääkkeitä kun pelkään niiden sivuvaikutuksia. Meditaatio vähentää depressiivisyyttä. Depis alkoi äsken nousemaan tietoisuuteen. Sen sanoma on karua: et tule selviämään mitenkään syksyn yli.
        Kun kesä oli mielialan puolesta kyllin kurja, se näyttää lieventäneen syksy masennuksen ja ahdistuksen määrää. Tiedän paremmin kun tämä on joka syksyinen vaiva, myös kevään, mutta kevätjakso helpompi.
        Käytän woima-meditaatiota. Se auttaa taas yön yli, saan nukuttua.

        Fyysinen hyvä kunto on hyvä keino selviytyä siihen asti kun syksytalvi saapuu. Koen sen niin rajuna, että piristyn taistelemaan, laskemaan kuinka monta 8 tunnin jaksoa on talvipäivän seisaukseen. Siitä alkaa minun kevät.

        Nykyinen nimitys onkin bipolaari-/kaksisuuntainen mielialahäiriö. Nämä tietämättömyys kun kuvittelevat että sairaus on jokin uusi vaikka maanis-depressiivisyyttä on diagnosoitu jo vuosikymmeniä. Harva ymmärtää että kyseessä on todellinen sairaus joka pahimmillaan johtaa itsemurhaan. En itsekkään ymmärtänyt masentuneita ennen kuin itse siihen sairastuin. Tottakai on normaalia että välillä tuntee olevansa allapäin mutta kunnon masennuksessa olet täysin lamaantunut ja menettänyt mielenkiinnon kaikkeen. Toisinaan olet sitten niin levoton ja kaikkivoipa että et nuku, syö ja kaikki on itselle mahdollista ja teet sellaisia asioita joita et terveenä tekisi. Kaikki kontrolli katoaa pahimmillaan. En ymmärrä miksi nämä jotka eivät sairaudesta kärsi ovat tällä palstalla valittamassa että tämä ei ole mikään sairaus. Taitaa liipata läheltä kun aihe kiinnostaa tai sitten kärsivät jostain muusta henkisestä vaivasta.


      • 7 7 7
        Vastaisitko kirjoitti:

        Voisitko selventää miksi maanis-depressiivisyyttä ei mielestäsi ole olemassa? Voit varmaan myös osoittaa tutkimustuloksia väitteesi perusteeksi? Ihmettelen suuresti miksi olet ylipäätään tällä palstalla jos et itse tai läheisesi sairasta tätä tautia? Aihe sinua kuitenkin näyttää suuresti kiinnostavan.

        Niin sanottu kaksisuuntainen mielialahäiriö on sairaus vain kielikuvallisesti.Sen takia sitä ei ole lääketieteessä hyväksytty sairauksien joukkoon, joka käsittelee ainoastaan oikeita (eli kirjaimellisia) sairauksia.


      • antaa höopäjää ukon
        7 7 7 kirjoitti:

        Niin sanottu kaksisuuntainen mielialahäiriö on sairaus vain kielikuvallisesti.Sen takia sitä ei ole lääketieteessä hyväksytty sairauksien joukkoon, joka käsittelee ainoastaan oikeita (eli kirjaimellisia) sairauksia.

        Höpöhöpöhöpöhöpö..
        Maanisen natkutuksia ja joka ketjuun pitkiä litanioita kirjoittava. Ymmärrettäköön häntä. Hyvä kun notkuu täällä eikä tuolla ihmisten ilmoilla.
        On varmasti hirveää saada kuulla diagnoosi omasta aivosairaudestaan. Ja vastustus näkyy näin yyyyber kieltämällä koko asian olemassaolo. Sääli lähipiiriä.


      • 7 7 7
        antaa höopäjää ukon kirjoitti:

        Höpöhöpöhöpöhöpö..
        Maanisen natkutuksia ja joka ketjuun pitkiä litanioita kirjoittava. Ymmärrettäköön häntä. Hyvä kun notkuu täällä eikä tuolla ihmisten ilmoilla.
        On varmasti hirveää saada kuulla diagnoosi omasta aivosairaudestaan. Ja vastustus näkyy näin yyyyber kieltämällä koko asian olemassaolo. Sääli lähipiiriä.

        Väitätkö tosissasi, että ICD:n laatinut lautakunta ovat kaikki aivosairaita, kun kieltävät mielisairauden olevan oikea sairaus? Onko mielisairauden olemassaolon kieltäminen sekin siis mielisairaus??Voiko ihminen olla mieleltään terve vain, jos on kanssasi samaa mieltä? Onneksi et istu ICD-lautakunnassa. Kyllä tieteentekijät repisivät hiuksiaan sinun kanssasi.


    • 14+13

      Itselläni oli alussa vaikeuksia pysyä aloillani, mutta nuo sivuoireet ovat jo häipyneet.

      • Kela 112

        Kiitos asiallisesta vastauksesta, siis toivoa on :-)


    • 16+8

      Noh.. minä söin 3 vuotta abia annoksella 15-30mg. Sinä kolmena vuotena en pystynyt katsomaan televisiota, en kuuntelemaan musiikkia, en keskittymään mihinkään harrastukseen ja päivät meni kiertäen pientä ympyrää keittiössä. Muisti oli täysin olematon. Unohdin yleensä mitä piti tuoda vaikka vain oli yksi tuote, jos oli lapulla tuote niin unohdin lapun. Television sain juuri päälle ja kanavat vaihtaa, mutta kaikki muu toiminta oli mahdotonta. Motoriikka kärsi ja minusta tuli kömpelö. Eipä sitä telkkaria kyllä mihinkään tarvitukkaan kun olihan mulla se ympyrä mitä kiertää pakonomaisesti. Siinä oli mulle huvia riittämiin.

      • Kela 112

        Kuulostaa kovin tutulta. Täytyy saada pienennettyä Abilifyä tai löytää uusi lääke tilalle, näinkään ei voi jatkua.

        Kiitos kocasti vastauksestasi :-)


      • bipoliini
        Kela 112 kirjoitti:

        Kuulostaa kovin tutulta. Täytyy saada pienennettyä Abilifyä tai löytää uusi lääke tilalle, näinkään ei voi jatkua.

        Kiitos kocasti vastauksestasi :-)

        Hei Kela 112. Mulla oli tuollaista oiretta yhdestä lääkkeestä. Menin lääkkeen määränneen psykiatrin vastaanotolle, ja hän käski lopettaa sen lääkkeen käytön ja määräsi toista. Sanoi, että jos siitäkin tulee samanlaista, niin vastaanotolle vaan. Oli sivuoire, jollaista ei saisi olla. Sanoi myös, että jos tulee oikein hirveä olo, että ravaa edestakaisin koko ajan, niin heti päivystävälle terkkariin, että annetaan rauhoittavaa. Ei onneksi tullut, vaan uusi lääke sopi.


      • 16+18
        bipoliini kirjoitti:

        Hei Kela 112. Mulla oli tuollaista oiretta yhdestä lääkkeestä. Menin lääkkeen määränneen psykiatrin vastaanotolle, ja hän käski lopettaa sen lääkkeen käytön ja määräsi toista. Sanoi, että jos siitäkin tulee samanlaista, niin vastaanotolle vaan. Oli sivuoire, jollaista ei saisi olla. Sanoi myös, että jos tulee oikein hirveä olo, että ravaa edestakaisin koko ajan, niin heti päivystävälle terkkariin, että annetaan rauhoittavaa. Ei onneksi tullut, vaan uusi lääke sopi.

        Kun mä kerroin oireista niin lääkäri nosti annostusta 15-> 30mg. Mutta mun psykiatri ei kuuntele tippaakaan. Mä opin jo hyväksymään että tätä on lopun elämää kunnes olin lomalla ja lääkkeet loppuikin jonkun laskuvirheen takia kesken. Muutama päivä ilman lääkettä ja olo oli älyttömän hyvä. Siitä se taistelu sitten alkoi. Nyt en ole kolmeen kuukauteen syönyt neuroleptin neuroleptia ja pibo diagnoosi otettiin multa pois. Nykyään olen vain normi kroonisesti masentunut psykoottisin jaksoin.


      • skitsobo
        16+18 kirjoitti:

        Kun mä kerroin oireista niin lääkäri nosti annostusta 15-> 30mg. Mutta mun psykiatri ei kuuntele tippaakaan. Mä opin jo hyväksymään että tätä on lopun elämää kunnes olin lomalla ja lääkkeet loppuikin jonkun laskuvirheen takia kesken. Muutama päivä ilman lääkettä ja olo oli älyttömän hyvä. Siitä se taistelu sitten alkoi. Nyt en ole kolmeen kuukauteen syönyt neuroleptin neuroleptia ja pibo diagnoosi otettiin multa pois. Nykyään olen vain normi kroonisesti masentunut psykoottisin jaksoin.

        oliko sinulla vierotusoireita? itse lopetin lääkkeen käytön kaksi päivää sitten. ei oireita vielä. lopetin koska en pysty keskittymään. en katso telkkariakaan kun ajatukset sinkoilevat minne sattuu. lääkärille en ole sanonut kun varmaan antaa piikillä jotain vastaavaa lääkettä.


      • 16+18
        skitsobo kirjoitti:

        oliko sinulla vierotusoireita? itse lopetin lääkkeen käytön kaksi päivää sitten. ei oireita vielä. lopetin koska en pysty keskittymään. en katso telkkariakaan kun ajatukset sinkoilevat minne sattuu. lääkärille en ole sanonut kun varmaan antaa piikillä jotain vastaavaa lääkettä.

        Viekkarit alkoi 2-3 viikkoa lopettamisesta. Pisti pään totaalisekaisin kahdeksi kuukaudeksi. Ilman sairaalahoitoa ei pärjätty.


      • skitsobo
        16+18 kirjoitti:

        Viekkarit alkoi 2-3 viikkoa lopettamisesta. Pisti pään totaalisekaisin kahdeksi kuukaudeksi. Ilman sairaalahoitoa ei pärjätty.

        ei ne sulle sit sairaalassa antaneet lisää lääkettä?


      • 16+18
        skitsobo kirjoitti:

        ei ne sulle sit sairaalassa antaneet lisää lääkettä?

        Ei antaneet koska olin vieroituksesta sekaisin. Poistivat pibo dg:n


      • skitsobo
        16+18 kirjoitti:

        Ei antaneet koska olin vieroituksesta sekaisin. Poistivat pibo dg:n

        maniaa pukkaa. soitan huomenna psykiatrilleni että lopetin lääkkeen. elämä tuntuu kivalta pitkästä aikaan. voimia on paljon ja olen tarmoa täynnä.


      • 16+18
        skitsobo kirjoitti:

        maniaa pukkaa. soitan huomenna psykiatrilleni että lopetin lääkkeen. elämä tuntuu kivalta pitkästä aikaan. voimia on paljon ja olen tarmoa täynnä.

        Mä kun luulin vieroitusoireiden jälkeen, että olen tulossa maniaan niin lääkäri sanoi, että oletko ajatellut, että olisit vain onnellinen. Todellakin. Olin niin ollut lääkitty irti tunteista ja koko tunne-elämäni oli niin medikalisoitu, että en tiennyt miltä onni tuntuu. Luulin sitä sairauden oireeksi.


      • 9+2
        16+18 kirjoitti:

        Mä kun luulin vieroitusoireiden jälkeen, että olen tulossa maniaan niin lääkäri sanoi, että oletko ajatellut, että olisit vain onnellinen. Todellakin. Olin niin ollut lääkitty irti tunteista ja koko tunne-elämäni oli niin medikalisoitu, että en tiennyt miltä onni tuntuu. Luulin sitä sairauden oireeksi.

        Mulla aloitettiin abilify ja olen ollut todella levoton, mutten aktiivisesti. Mitään ei pysty tekemään vaikka haluaisi ja jollen saa jotain tekemistä mihin pystyn keskittymään niin olen todella ahdistunut. Bussissa istuminenkin on melkein mahdotonta kun pitää olla vain paikallaan ja vapaa aikana nukun jottei tarvitsisi jokes sitar epämiellyttävää oloa.


      • Hyvin menee!
        9+2 kirjoitti:

        Mulla aloitettiin abilify ja olen ollut todella levoton, mutten aktiivisesti. Mitään ei pysty tekemään vaikka haluaisi ja jollen saa jotain tekemistä mihin pystyn keskittymään niin olen todella ahdistunut. Bussissa istuminenkin on melkein mahdotonta kun pitää olla vain paikallaan ja vapaa aikana nukun jottei tarvitsisi jokes sitar epämiellyttävää oloa.

        https://www.youtube.com/watch?v=1QbjpD29ZU8


    • Jape641

      Itselläni oli kesällä 2014 kokemus ko. lääkkeestä. Se piristi valtavasti alussa ja olo oli hyvä. Sivuoireina unettomuus, keskittymisvaikeudet yms. Kun annos nostettiin 30mg:aan, tuli lihasjäykkyyttä, menetin soittokykyni sen myötä, puhe alkoi puuroutua, ja aloin kuulemma näyttää "psykiatriselta potilaalta".
      Lääke lopetettiin ja pikku hiljaa on rauha palannut. Sain Valdoxanin Absenorin kaveriksi ja toimivat kohtalaisen hyvin yhdessä. Rauhoittavia sitten pelkoihin ja sosiaalisten tilanteiden karttamiseen, erakoitumisen vähentämiseen yms.

    • Diagnoosi epäselvä

      Abilify lihotti poikaani 25 kg, teki rauhattomaksi, yöunet katkonaisiksi ja veren rasva-arvot nousivat kaikki yli viitearvojen paitsi tietysti HDL.

      Hänen kohdallaan siis lääke toimi lihottavana ja pani kolesterolit sekaisin.

      Nyt on Ziprasidon ja paino laskenut normaali lukemiin.

      Tahdon tällä kertoa, että ihmiset ovat yksilöllisiä ja lääkkeetkin toimivat eri ihmisillä eri tavoin.

      Muuten Abilifysta oli kyllä apuakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe