Kysely! Miten paljon tienaat?

tilillä nyt 2 e

Ei tarvi sanoa onko töissä tai töissä vaan pelkät tulot riittää!
Räty ihmetteli et kukaan ei tienaa alle 2.100 - 2.600 e /kk....miten on?

Minun tuloni, nettona 745e/kk jolla maksan asumisen, sähkön, vaatteet lääkkeet ruuan harrastukset...tämä minä ja yksi lapsi 17 v.

Lehtiä ei tule, ei ole puhelimia, netti on 19 e/kk, emme harrasta mitään emme käy missään. kaikki loppu menee ruokaan.

745 e/kk, aika kaukana 2.600 e... sosiaaliministeri ja ei tiedä mistään mitään.

39

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oojo

      Pitäisi vetää raja Sosiaalisilla tulonsiiroilla eläviin ja palkka- ja ansio-tuloille.

      Sosiaalisilla tulonsiiroilla ei todella eletä kuin MEHILÄISKUNIGATAR kuten monet uskovat ja haluavat.

      Vaikka koko aikuisten elatus systeemi on rakennettu vasta 1970-luvun jälkeen, sitä ei koskaan ole ajateltu kuin tilapäiseksi avuksi, > kuin ojentaisi hukuvalle käden ja vetäisi rannalle.

    • kirveelle töitä!

      Saan 755ekk plus lapsilisät ja asum.tuki, puolisolla kodinhoidontuki, joitain satoja euroja. Vuokraan ja veteen ja sähköön menee noin 800-850ekk yhteensä. Ttt ei saada koska aina jää tulot 'liian isoiksi', eli käytännössä joitain kymppejä-satanen riippuen kuukaudesta.. On astmaa, allergioita ruoka sekä muita, ei voi esim ostaa hajustettuja pesuaineita tai vain hyvin miedosti hajustettuja.. Onneksi on kaksi tyttöä niin toinen voi periä toiselta vaatteita ja leluja, vaikka onkin siis 10 vuotta ikäeroa, joten kaikkea ei ihan voi säilytellä tilanpuutteen vuoksi..
      Eihän nuo tulot ole kauhean isot että saa kyllä laskeskella välillä (no siis koko ajan) että miten saa rahat riittämään kaikkeen ja maksettua kaiken mielellään ajoissa..
      Suoraan sanottuna väsyttävää touhua ja pistää vihaksi..
      Kansalla asiat ihan vituiks, työpaikat vaan vähenee ja sitten nämä ministerit lohkoo p*skajuttujaan jatkuvaan, näyttäen etteivät KOSKAAN tajua miltä tuntuu olla se jolla rahat ei riitä koskaan ja saa tapella paskoistakin työpaikoista henkihieverissä!!!

    • Tosi Martta

      OPETTELE KÄYTTÄMÄÄN RAHAA!!!Yksinkertaista.Laita ylös kaikki menot kuukauden ajalta.Jaa ruokaraha viikon jaksoihin,käy kaupassa vain kerta viikossa,osta peruselintarvikkeita,keitä aamulla puuroa,päivällä tee oikea ruoka.Kaikki ylimääränen sälä pois.Käveleminen ei maksa mitään,helpottaa lapsillakin niitä astman oireita.Onko kotonasi kosteusvaurioindikaattoreita kun on astma puhjennut?Lapset ovat herkkiä reagoimaan sellaiseen.Laskut kannattaa pyrkiä maksamaan ajoissa niin ei tule lisäkuluja.Pidä aina tilillä rahaa...näin sinustakin tulee kukkaron herra!

      • marttapa joooh

        Lapsen eskarissa ollut vesivahinko sekä kosteusongelmia, oireilu alkoi siellä.. Astma sekä allergiathan ovat myös jossain määrin perityviä, itsellänikin on! Astma ei idiootti kävelemällä parane, toki ulkoilemme sekä liikumme niin kuin varmaan lähes kaikki suomalaiset perheet tekevät.
        Osaamme käydä kyllä kaupassa emmekä tuhlaile, kaikkia menoja vaan ei voi itse kauheasti päättää, esim sairastumiset ja lääkkeiden ostot sekä talvelle en mahda mäkään mitään ja sitä että alasti et varmaan säkään tarkene kuljeskella!!

        Laskut maksankin ajoissa, kirjoitin ylempänä että laskut maksetaan mielellään ajoissa.
        Olet varmaankin 'tosi martta' itse. Tossa super Marjo ohjelmassa tuntui olevan kunnon martta, huh huh paskaiset hampaat ja helv kuiva eikä yhtään osannut olla lasten kanssa. Liekö olet samanlainen ??


    • justny

      tulot 1059e/kk näppiin , siis ansiosidonnainen, ja pankissa 90 855e

    • näinikkää

      Eläke ja asumistuki yhteensä 1250 e/kk puhtaana. Vuokra 585 e eli vuokran jälkeen jää 665 e. Siitä sähkö, netti, puhelin, auton vakuutukset ja käyttöverot. Lisäksi on aina osamaksuja yms. Yleensä elämiseen 300-400 e kk.

      • diplomi-insinööri turust

        Palkkaa brutto 5350,- pääomatuloja noin tonni kuukaudessa. Tätä palstaa lukiessani tunnen itseni rikkaaksi, kavereitteni joukossa olen niukasti keskituloinen.


      • apumies-hanslankari
        diplomi-insinööri turust kirjoitti:

        Palkkaa brutto 5350,- pääomatuloja noin tonni kuukaudessa. Tätä palstaa lukiessani tunnen itseni rikkaaksi, kavereitteni joukossa olen niukasti keskituloinen.

        Minä olen duunari-yrittäjä, mitään kouluja en ole käynyt kuin lukion ja se riitti, aloin hommiin. Ansiot jo useampana vuonna ~53 000€ verojen jälkeen. Näin siksi, että en tee enää töitä kuin sen mitä huvittaa.
        Olen oman kaveripiirini ylivoimaisesti köyhin, mutta en voi syyttää kuin itseäni, olen laiskamato. Paljon enempäänkin olisi helposti ollut mahdollisuus, mutta hauskanpito oli tärkeämpää.


      • yksin elän

        Minulla eläke plus asumistuki yht. puhtaana käteen 1150 €/kk. Vuokra 440 €, elikkä 710 €, siitä pois lääkkeet, sähkö ja muu eläminen, en omista autoa, en tupakoi, ei akoholia/ kaljaa, ei suklaata, en pidä niistä. Pärjään kun en laita turhuuteen ja säästöön jää 50-100 €/kk.


      • ihan totta,joo
        apumies-hanslankari kirjoitti:

        Minä olen duunari-yrittäjä, mitään kouluja en ole käynyt kuin lukion ja se riitti, aloin hommiin. Ansiot jo useampana vuonna ~53 000€ verojen jälkeen. Näin siksi, että en tee enää töitä kuin sen mitä huvittaa.
        Olen oman kaveripiirini ylivoimaisesti köyhin, mutta en voi syyttää kuin itseäni, olen laiskamato. Paljon enempäänkin olisi helposti ollut mahdollisuus, mutta hauskanpito oli tärkeämpää.

        Muuten hyvä, mutta mitä te teette köyhyys-palstalla...::::)))Dippainssi ja apumies hanslankari?
        Taidatte todellisuudessa nähdä päiväunia noista kertomistanne "tuloistanne" siellä peräkammarin nurkassa...::::)))


      • apumies-hanslankari
        ihan totta,joo kirjoitti:

        Muuten hyvä, mutta mitä te teette köyhyys-palstalla...::::)))Dippainssi ja apumies hanslankari?
        Taidatte todellisuudessa nähdä päiväunia noista kertomistanne "tuloistanne" siellä peräkammarin nurkassa...::::)))

        Tippaiitasta en tiedä mutta minä kerron totuuden. Avioeron läpi käyneenä ja säikähdyksellä selvinneenä osani on toki kohtuullinen, mutta todellakin olen se porukan köyhin minne ikinä menenkään.

        Elän todella nuukasti, syön sapuskat loppuun vaikka olisi miten vanha päiväys tahansa, en osta mitään mikä ei ole pakollista, käytän halpoja vaatteita yms. mutta jos jotain todella tarvitsen, niin hankin kunnollista ja käytän sitä kauan.

        Olen köyhästä perheestä ja kotitalossani on säästetty jokseenkin kaikki mitä sodan jälkeen sinne hankittu. Mitään ei heitetty pois ja jatkan samalla linjalla. Usein sieltä romuvarastosta todella jotain tarvitaankin, vaikka useimmat kehottavat hankkiutumaan kaikesta vanhasta eroon.

        Elän näin koska olen siihen lapsesta saakka oppinut ja omille lapsilleni haluan jättää vähän muutakin kuin velkaa.

        Lapsillani ei muuten ole aavistustakaan, että tällä resupekalla on hieman säästöjä, eli he saavat elää myös säästellen. Kenenkään ei pitäisi elää tuhlaillen oli säästöjä tai ei. Mikä sitten on tuhlaamista, onkin aika moniselitteinen juttu.


    • 8+1

      Omat tulot kotihoidontuki ja lapsilisä nettona 550e. Sehän riittää, kun miehellä vuositulo 70k.

    • wadap3

      About 7000e tulee kuukaudessa, mutta tuohon sitten 2 kertaa vuodessa tiettyjä lisiä, jotka vaihtelevat yleensä 1500 ja 5000e:n väliltä. Miten ihmeessä porukka tienaa noin vähän??? Onko kaikki täällä jotain siivoojia vai ettekö vain kunnioita itseänne ja vaadi arvoistanne palkkaa? Huh huh jos alle 3000e:lla joutuu elämään...

      • Me kåyhät

        Meil on yhteesä tulot 1500 eurioo. Kuussa. ! Ollaa molemat pitkä aikatyttyömii liki 15 v.. pakollisten laskujen jälkeen jää vaa 95 eurioo.kuussa! Ruokaan. Mut käytämmä mielinkuvitusta ja etimme ruuat yksityis-yritteliäisyyrel esim pullot keräämmä ja antimet otetaa kaikin talteen tuolta ulkoa. Koskaha löytyy niit puolukoit ?.


    • Keskituloinen

      20 vuotta työelämässä, tästä ei palkka enää nouse kuin joka vuosi vähän, kolme ja puoli tonnia kuussa bruttona.

    • työtön luuseri

      Toimeentulotuki 480 euroa. Siitä maksan netin ja muut. Käyn vielä töissä pimeesti josta saan n 800 kuussa. Sillä ostan vaatteita yleensä ja laitan 300 säästöön. Säästössä on n 22 tonnia.

    • JoppeJoo..

      50'000€ teen käteen vuodessa.

      Asuminen maksaa 250€/kk. Asuntokin kokonaan oma, valitettavasti ei ole enää lainaakaan.

      Valitettavasti omassa asuminen ei ole kannattavaa, asunto lihoiksi ja vuokralle, tuottaisi 600€ lisää puhdasta käteen kuussa.


      Tulen toimeen....

      • 500hv ja kyll lähtee

        Minusta sinun kannattaisi hakea toimeentulotukea! Kai olet varastoinut talven varalle heinää pakkaseen? Minustakin olisi sinun tilanteessa järkevää luopua asunnosta! Kai tuo 50'000€ on edes nettoa?


      • kannattavaako?
        500hv ja kyll lähtee kirjoitti:

        Minusta sinun kannattaisi hakea toimeentulotukea! Kai olet varastoinut talven varalle heinää pakkaseen? Minustakin olisi sinun tilanteessa järkevää luopua asunnosta! Kai tuo 50'000€ on edes nettoa?

        Brutto 2.119,- brutto kuussa, olen ollut lähes 40 vuotta töissä.


      • apumies-hanslankari
        500hv ja kyll lähtee kirjoitti:

        Minusta sinun kannattaisi hakea toimeentulotukea! Kai olet varastoinut talven varalle heinää pakkaseen? Minustakin olisi sinun tilanteessa järkevää luopua asunnosta! Kai tuo 50'000€ on edes nettoa?

        Älä vitsaile, minä kysyin asumistukea ja nauroivat ulos. Aika lailla sama tilanne kuin Jopella.
        Kertoihan iltapaskassa joku perhe näkevänsä lähes nälkää 9 000€:n kuukausituloilla. Ei sitä kukaan omasta mielestään ansaitse tarpeeksi, mutta ei Suomessa kukaan nälkään ole kuollut ihan hiljakkoin. Keskiansio on kuitenkin reilusti yli kolmen tonnin ja kyllä sillä saa reilusti makaronia Lidlistä, mutta lentone ja vähän muutakin jää haaveeksi.

        Työstä sanotaan, että se kestää tasan niin kauan kuin siihen on varattu aikaa. Sama koskee rahaa, kaikki menee, tulotasosta riippumatta.


      • Onnellinen köyhä
        apumies-hanslankari kirjoitti:

        Älä vitsaile, minä kysyin asumistukea ja nauroivat ulos. Aika lailla sama tilanne kuin Jopella.
        Kertoihan iltapaskassa joku perhe näkevänsä lähes nälkää 9 000€:n kuukausituloilla. Ei sitä kukaan omasta mielestään ansaitse tarpeeksi, mutta ei Suomessa kukaan nälkään ole kuollut ihan hiljakkoin. Keskiansio on kuitenkin reilusti yli kolmen tonnin ja kyllä sillä saa reilusti makaronia Lidlistä, mutta lentone ja vähän muutakin jää haaveeksi.

        Työstä sanotaan, että se kestää tasan niin kauan kuin siihen on varattu aikaa. Sama koskee rahaa, kaikki menee, tulotasosta riippumatta.

        Vai jää lentokone haaveeksi. Nyt kyllä sanoisin, että köyhä pystyy harrastamaan lentämistä, vaikka ei omaa lentokonetta omistaisikaan. Nimittäin lentokerhon kautta pääsee tähän harrastukseen mukaan tosi halvalla.
        Minä aikanaan suoritin lupakirjani kerhon kautta "pisaralla pidemälle" systeeemillä, kun oltiin kaikki hieman pers'aukisia jätkiä, homma maksoi käytännössä muutamia satoja euroja. Lentotunnit tehtiin porukkakoneella, käytännössä bensojen hinnalla. Lentolupakirjat saatiin aikanaan ja lennettiin erilaisissa tapahtumissa, joista saatiin kerholle tuloja ja kerho maksoi meille stipendinä hieman kulukorvausta. Jotkut kerhot tekee palolentoja, toiset etsintöjä ym. Ei ole kallis harrastus!
        Muutaman vuoden olin osakkaana porukkakoneessa, ostettiin Englannista sopiva lentokone, paljon lennettiin silläkin ja myytiin porukalla pois se kone yhdelle lentokerholle ja saatiin lähes omamme poiskin, ei ollut kallista sekään.

        Ei meillä kenelläkään ollut mitään suuria tuloja, mutta lentämään päästiin!


      • apumies-hanslankari
        Onnellinen köyhä kirjoitti:

        Vai jää lentokone haaveeksi. Nyt kyllä sanoisin, että köyhä pystyy harrastamaan lentämistä, vaikka ei omaa lentokonetta omistaisikaan. Nimittäin lentokerhon kautta pääsee tähän harrastukseen mukaan tosi halvalla.
        Minä aikanaan suoritin lupakirjani kerhon kautta "pisaralla pidemälle" systeeemillä, kun oltiin kaikki hieman pers'aukisia jätkiä, homma maksoi käytännössä muutamia satoja euroja. Lentotunnit tehtiin porukkakoneella, käytännössä bensojen hinnalla. Lentolupakirjat saatiin aikanaan ja lennettiin erilaisissa tapahtumissa, joista saatiin kerholle tuloja ja kerho maksoi meille stipendinä hieman kulukorvausta. Jotkut kerhot tekee palolentoja, toiset etsintöjä ym. Ei ole kallis harrastus!
        Muutaman vuoden olin osakkaana porukkakoneessa, ostettiin Englannista sopiva lentokone, paljon lennettiin silläkin ja myytiin porukalla pois se kone yhdelle lentokerholle ja saatiin lähes omamme poiskin, ei ollut kallista sekään.

        Ei meillä kenelläkään ollut mitään suuria tuloja, mutta lentämään päästiin!

        Ei lentämään pääseminen ole se varsinainen ongelma koska ystävilläni on useitakin lentokoneita joilla tällainen köyhäkaulakin pääsee halutessaan lentelemään.
        Lupakirjaa en ole suorittanut, koska en välitä itse ohjata. Hyvä kun autolla viitsin ajaa.

        Sen tasoisen koneen minkä ostaisin jos en siis olisi köyhä, takia voisin lupakirjan hankkiakin, mutta kun ei vain ole rahaa, niin haaveeksi jää.
        Koneen pitäisi olla tarpeeksi iso ja nopea kahden perheen matkoihin Euroopassa, eikä näitä ole jonoksi asti varakkaammilla ystävillänikään, suihkukoneesta puhumattakaan. Sellainen on vain yhdellä puolitutulla, mutta meillä on sen verran eri harrastukset, että emme ole yhdessä hänen koneellaan matkanneet.
        Julkinen liikenne on meidän köyhempien lentelyyn oikein hyvä vaihtoehto.

        Enemmän minua harmittaa valtion sairas suhtautuminen autoveroon. Se tekee meidän tavisten Ferrari-unelmista täysin kohtuuttomia. Auton hinnan lisäksi pitäisi olla toinen mokoma autoveroon joka on ilmiselvä kateusvero.
        Jos sinulla sattuisikin olemaan Ferrarin hinta ja vielä em. veron verran ylimääräistä, niin jos kyllästyt, sinun täytyy löytää toinen joka haluaa maksaa myös sen veron joka seuraa auton hinnassa mukana.

        Suomeen tuotu Ferrari on käytännössä pilalla, koska täällä ei juuri ole sopivia ajokelejä, eikä autoa kannata enää viedä ulkomaillekaan koska veroa ei saa takaisin.
        Suomi on Euroopan ja melkein koko maailman harvoja maita josta ei käytännössä myydä autoja ulkomaille ja Suomen verotuksella sellaisen ostajia ei ole paljon.

        Meidän tavisten ainoa järkevä keino hankkia oma Ferrari on ostaa se jonnekin autoystävälliseen maahan ja sijoittaa se vero mikä Suomessa menisi, loma-asuntoon ja pitää auto sen maan kilvissä.

        Ajatus ei ole niin hullu miltä se äkkiseltään kuulostaa, koska asuntoa voi vuokrata sen ajan kun ei itse ehdi olla siellä ja Ferrarin arvo yleensä vain nousee, kuten sen asunnonkin.
        Tällä tavoin auton ja asunnon pitäminen ei paljon maksa, vaan voit jopa saada vähän extraa.
        Tässäkin ketjussa näyttää olevan jokunen joka pystyisi nämä halutetssaan hankkimaan, joten kyllä meidän suomalaisten köyhien asiat ovat oikeastaan varsin hyvällä tolalla.

        Sääli on, että valtio ajaa meitä taviksiakin ulkomaille ja rikkaiden on aika järjetöntä asua Suomessa.

        Miksi ihmeessä emme voi ottaa mallia Sveitsistä ja Monacosta jotka eivät riistoverota ja kansa on erinomaisen tyytyväistä ja hyvin toimeentulevaa?
        Sveitsissä ei suurituloisimmaltakaan peritä prosentuaalisesti yhtä paljon veroja kuin minulta, joten verotuksemme on täysin kohtuuton muutenkin kuin autoveron osalta.
        Valtion pitäisi heti pudottaa verot maksimissaan 20:een prosenttiin ja autovero pitäisi poistaa kokonaan, samoin perintöverot ja muut kateusverot. Muuten emme tule koskaan tyytyväiseksi kansakunnaksi.

        Tulipa pitkä vuodatus, että sain sanotuksi mitä ajattelin.


    • Onnellinen köyhä

      Bruttotuloni ovat n. 1333€/kk, kun käyn töissä. Pärjään sillä hyvin, asun omassa ok-talossa ja ajan n. 10v. vanhalla autolla. Harrastan moottoripyöräilyä 10v. vanhalla Harrikalla, olen tyytyväinen elämääni.

    • Kotiministeri Tatu

      Minä tienaan noin 2000 e ja suurin osa menee asumiseeen ja ruokaan. En tuolla summalla pysty vaatteita ostamaan enkä autoa pitämään, vaan teen pimeesti 1000 e töitä tai pimeesti ja pimeesti...unohdin vaan kertoa siitä.. että anteeksi kauheasti ei olisi pitänyt olla niin huolimaton, en enää koskaan tekisi niin.

      Olisi pitänyt vähän tarkempaan miettiä sivutuloja... mutta pyydän anteeksi etteä tein niin.

      Olen jutellut tästä mieheni kanssa, ja keskustelumme oli erittäin asiallista ja hyvässä hengessä edettiin, ja nyt mietimme miten jatkamme tämän 1000 e palkan verottamista.. vai lopetanko työt kokonaan.

    • työtmies.

      Minul on n 10 000 säästössä. Saan tt tukee 480 ja sitten teen jotain hommia välillä josta tienaa vaihtelevasti. Talvella on varmaan enemmän hommaa jos tulee lunta niin auraan teitä ja pihoja silloin ja teen lumitöitä.

    • angnus pihvipurilain

      Tienaan todella vähän vaikka töissä käyn ja olen ammatilainen. Ei työllä rikastu jos pomo on omahyväinen ahne narsisti.

    • onko nääääin

      Etkö muka saa asumistukea, lapsilisää, elatusmaksuja jne? Hieman kummastuttaa tuo luku että sillä muka kaiken maksaisit.

      • 4353254245

        Ehdotan että kaikilta niiltä jotka täällä laskelmissaan "unohtavat" osan näistä mainituista tulonsiirroistaan, otetaan ne sitten samantien tarpeettomina pois.


    • provoko?

      AP; sinun on pakko noilla tuloilla saada asumistukea tai jos se tuossa jo on niin toimeentulotukea, teitä on kaksi ja tulot 745 netto ennen vuokraa ym. En tiedä oletko provo vai etkö ole hakenut sinulle kuuluvia tukia jostain syystä.....Elatusmaksuakin saat 17 vuotiaasta, se tuskin on tuossa summassa mukana....

    • 1722

      no, on täällä porukkaa joka ei saa mitään tulonsiirtoja, on totuttu tulemaan omillaan toimeen... näitä kun lukee niin saa vaikutelman että lähes koko väestö saa jotain tukiaisia. Näin ei kuitenkaan ole, on meitäkin jotka itsemme elätämme ihan itse.

    • Vuokraemäntä

      Tuloja on 1350 €/kk, pelkkiä pääomatuloja.

      Joku voi luulla, että olen rikas kun omistan asuntoja, mutta velkojen ja vastikemaksujen jälkeen olen ihan pienituloinen. En saa tukia, tai en tiedä saisinko jos kysyisin, mutta en ole kysynyt, koska elän ihan hyvin näinkin enkä halua työkkäriin vaan säilytän mieluummmin vapauteni.

      En käy missään leipäjonoissa tms. Ostan vihanneksia tarjouksista, haen lihat Virosta ja poimin sieniä ja marjoja. Lomailen ulkomailla useita viikkoja vuodessa - ulkomailla on yleensä halpaa elää. Vaatteet ostan aina ulkomailta.

      Päädyin tähän vuokraemännän ammattiin, kun jouduin pois töistä enkä saanut uutta työtä ja näyttää että eläkekin tulee jäämään pieneksi. Tämäkin on vaihtoehto tukiviidakossa kamppailulle, vaikka ei rikastu niin elää kuitenkin .

    • 2255

      sitten kun katsot sopivan ajan olevan käsillä niin voithan myydä, oletan että asuntoja on ainakin 2 vuokralla...siitä jäävällä rahalla elät hyvin ja vielä ainakin 1 asunto tuottaa tuloa.

      • Vuokraemäntä

        Asuntoja minulla on 5 kpl. Ei tämä homma niin tuottoisaa ole, että kukaan kahden asunnon vuokrilla pystyisi elämään. Suomessa verottajakin ottaa osansa.

        Kun asunnon vuokra on keskimäärin 1000 €, siitä menee vastikkeeseen keskimäärin 250 €, lainanmaksuihin 250 € ja itse saa vain 500 €. Sitten maketaan veroja 30%, eli 150 €. Yhdestä asunnosta jää 350€. Siitä joutuu vielä maksamaan remonttikuluja ja joskus tulee tappiota kun vuokralainen lähtee nopeasti (joskus joutuu purkamaan sopimuken) eikä uutta sopimusta saa tehtyä heti seuraavaksi kuuksi, jos asunto on huonossa kunnossa tai muuten vaan sattuu olemaan kevättalvi, jolloin ihmiset muuttaa vähemmän. Käytännössä kun kaikki kulut on vähennetty ja verot maksettu, ei käteen jää yleensä kuin noin 16 000 - 16 500 €/vuosi. Se tekee noin 1350 €/kk.

        Nyt ei ole ainakaan sopiva aika myydä. Muutenkin, jos myy velkaisen asunnon, jossa ei ole its asunut vähintään 2 vuotta, niin ios osa rahasta menee velan maksuun ja veroihin. Ei kannata luulla, että siitä paljon jäisi elämiseen. Mieluummmin kannattaa pitää vuokralla niin saa vähän tuloja. Olen harkinnut parin lisäasunnnon ostamista nyt kun hinnat alkaa laskea.


    • Kylmis

      Tienaan 5700€/kk siitä lähtee veroa 37%. Tulen ihan hyvin toimeen. Asun yksiössä vuokralla. En tarvitse isoa asuntoa. Säästöön pyrin laittamaan 2000€/kk. Aina tämä ei kuitenkaan onnistu. En ole mikään himo kuluttaja.

      • uusi jk

        tienaan 3500 eur
        ruokaan menee 12 eur
        syökää sieniä ja kuusen oksia
        lopulla viinaa.


    • Inkeri Virta

      Nettona 1124 €/kk.
      Säästöön laitan 300 €/kk.
      En nosta tai saa mitään tulosiirtoja. Asunto on oma, vuosien säästön tuotos.

    • apumies-hanslankari

      Taas mukavaa piristystä päivään, kukaan ei omasta mielestään ansaitse tarpeeksi, kuten taisin tuossa jo aiemmin sanoa.
      http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288734694625.html?pos=ok-nln

      Kykenisittekö te kituuttamaan vaivaisella kuudella tonnilla jos ette saisi päälle mitään tukea? Suomi on kallis maa asua ja elää. Minäkin alan uupua työtaakkani alle, kun en näköjään vieläkään osaa edes tällä ikää kieltäytyä, vaan taitaa mennä vain kehnommaksi ja kroppa alkaa repimisestä pettää. Nytkin pitäisi olla töissä, mutta en vain pysty. Tuntuu kuin tekisin syntiä istuessani kotona.
      Vali, vali, onko kenelläkään enää asiat niin hyvin, että ei olisi mitään valittamista?

      • Entinen elämä maksaa

        Eiköhän tämän valittajaäidin ongelma johdu siitä, että on totuttu käyttämään kahden tulot elämiseen ja asuntokin on hankittu sen mukaisesti turhia tinkimättä. Nyt kun toinen tienaaja lähti, asunto on liian kallis yhden maksettavaksi. Eikä sisu anna periksi muuttaa halvempaan. Tuollaisessa tilanteessa loppuu hyväkin palkka kesken.


      • Ogrish
        Entinen elämä maksaa kirjoitti:

        Eiköhän tämän valittajaäidin ongelma johdu siitä, että on totuttu käyttämään kahden tulot elämiseen ja asuntokin on hankittu sen mukaisesti turhia tinkimättä. Nyt kun toinen tienaaja lähti, asunto on liian kallis yhden maksettavaksi. Eikä sisu anna periksi muuttaa halvempaan. Tuollaisessa tilanteessa loppuu hyväkin palkka kesken.

        On näitä eropareja nähty. Hankitaan lapsi tai pari, otetaan velkaa vähän enemmän kuin suositellaan, rakennetaan 300 neliön ok-talo, hankitaan lapsi tai pari, erotaan ja myydään talo tappiolla ja molemmille jää velkaa.

        Sitten asutaan kumpikin kaupungin vuokramurjuissa ja käräjöidään huoltajuudesta, tapaamisista, elareista ja toisen piilotetusta omaisuudesta. Välillä soitetaan humalapäissään poliisi muka väkivaltaisen isän/äidin luo ja taas käräjöidään tai ainakin aiotaan ja asianajajat tykkäävät.

        Vähemmästäkin raha hupenee.

        Jos olisi eroa suunnitellessa tiennyt mitä se tuo tullessaan, niin olisi ehkä mietitty toisenkin kerran. Tämän loppulaskun maksajina ovat kuitenkin aina lapset joiden mielenterveys järkkyy, viillellään, juodaan, käytetään aineita, harrastetaan seksiä ties kenen kanssa ja sairastetaan ties mitä, hankkiudutaan teiniäidiksi/isäksi, pannaan koulu ranttaliksi, eletään fattalla ja kuollaan oman käden kautta.

        Tämä kaikki siksi että epäiltiin toisen uskollisuutta, arvosteltiin rahankäyttöä, ruokailutapoja, vaatteita, itsekkyyttä, huumorintajua tai jotain muuta maailmanlopun asiaa.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe