Lapsettomallako elämää.

Herkistelijä.

Puuttuuko lapsettomalta naiselta/pariskunnalta suunta elämässä jos ei ole lapsia?

14

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ………..

      Ei puutu. Oliko tässä kaikki?

    • lapseton N29

      päivän vitsi :D

      taitaa ehkä enempi mennä niin että ne naiset/pariskunnat joilla on ns. "tylsää" tai menee huonosti, he lisääntyvät, että saadaan "parisuhdetta paikattua" tai "sisältöä elämään".

      itse en vielä tänä päivänäkään ymmärrä, mikä pakko se on lisääntyä?
      heti jos sanot että et halua lapsia niin olet ns. poikkeava tai muuta p*skaa.."ei, en vain halua lapsia, en pidä lapsista ja niiden aiheuttamasta melusta ja taloudellisesta ahdingosta, nautin olostani itsekseni ja kumppanini kanssa, en tarvitse lasta elämääni, elämäni on täyttä ja ihanaa ilman lasta".

      ja mielestäni aika moni voisi harkita vähän kauemmin sitä perheenperustamista..kun tuntuu että nykypäivänä on turhan paljon näitä "kulissiperheitä" ja niitä joihin se lapsi tehdään perheen painostuksesta tai koska parempaakaan tekemistä ei keksitty..ja sitten on se oma vanhemmuus hakusessa...

      no jaa..eipä ole minun ongelmani

    • Herkistelijä.

      Ei ole mikään pakko lisääntyä. Tänä päivänä on muutenkin niin paljon työttömyyttä ja kaikkee talous ahdinkoo,jne. ja lapsen kasvatus ja kaikki tarvikkeet maksaa nykyisin niin paljon jo että työttömän päivärahat hupenisi jo pelkkiin tarvikkeisiin, ja sitten pitäs olla soskun luukulla, ja sekös se varmaankin olisi ihana äitiys lapselle. Ei kiitos.

      Kunnioitan niitä naisia / pariskuntia jotka uskaltaa olla erilainen pari, eikä lähde massan mukaan lapsia tekemään jos itse sitä ei oikeasti halua tai taloudellisista syistä vaan ei ole mahdollista.

      • Kahden äiti

        Jaa enpä sanoisi että välttämättä ne tarvikkeet maksaa maltaita. Kirppareilta saa paljon hyvääkin tavaraa halvalla, tai sitten kuten meille kävi, lähes kaikki saatiin ensimmäistä odottaessa tuttavaperheiltä leluja ja vaatteita myöten. Äitiyspakkaus oli tietty kiva lisä siihen päälle. Ja kestovaippasetit monessa koossa niin ei mennyt vaippoihinkaan rahaa esikoisen vauvavuonna kuin satunnaisesti kertiksiä ostaessa. Halvallakin voi siis päästä.

        Mutta samaa mieltä olen siinä että ei kenelläkään ole pakko lisääntyä ja suunnan sekä tarkoituksen elämään voi varmasti löytää muualtakin. Pääasiahan on, että valinnat tulee sydämestä. Itse tiesin jo nuoresta asti äitiyden olevan asia jota en voi ohittaa. Tai olisin voinut mutten ilman katkeroitumista.


      • Saakelipalmu
        Kahden äiti kirjoitti:

        Jaa enpä sanoisi että välttämättä ne tarvikkeet maksaa maltaita. Kirppareilta saa paljon hyvääkin tavaraa halvalla, tai sitten kuten meille kävi, lähes kaikki saatiin ensimmäistä odottaessa tuttavaperheiltä leluja ja vaatteita myöten. Äitiyspakkaus oli tietty kiva lisä siihen päälle. Ja kestovaippasetit monessa koossa niin ei mennyt vaippoihinkaan rahaa esikoisen vauvavuonna kuin satunnaisesti kertiksiä ostaessa. Halvallakin voi siis päästä.

        Mutta samaa mieltä olen siinä että ei kenelläkään ole pakko lisääntyä ja suunnan sekä tarkoituksen elämään voi varmasti löytää muualtakin. Pääasiahan on, että valinnat tulee sydämestä. Itse tiesin jo nuoresta asti äitiyden olevan asia jota en voi ohittaa. Tai olisin voinut mutten ilman katkeroitumista.

        Niin, kun ne lasten kuluthan tietysti rajoittuvat niihin vauvavuosiin. Lapsihan ei tietenkään myöhemmällä iällä tarvitse polkupyörää, kouluun luistimia ym, uusia kenkiä joka vuosi, kännykkää, viikkorahaa, lukion kirjoja, matkakortteja kouluun kulkemiseen, jne jne. Mitä isommat lapset, sitä isommat kulut. Vai meinasitko kaikki saada 18 vuoden aikana tuttavaperheiltä?


    • täh

      No monellako perheellisellä oli ennen lapsia suunta hukassa ja elämä sisällötöntä? Vai löytyykö se suunta ja sisältö sitten heti kun lapset tekee? Ja väheneekö se taas kun lapset muuttaa pois kotoa ja kasvavat, keski-ikäistyvät jne?

    • 6+5

      Taidan jättää lapset tekemättä. Ei tämä elämä mitään herkkua aina ole.

    • onnellinenpari

      Hienosti pärjätään ilmankin. Me keskitytään parisuhteeseen, matkusteluun, lemmikeihin ja harrastuksiimme. Aika ja raha riittää mainiosti tuohon kaikkeen kun ei ole lasta pyörimässä jaloissa ja viemässä aikaa ja rahaa :)

    • Elämää on

      Täällä myös pärjätään paremmin kuin hyvin ilman lapsia. Itse kun vielä olen lasten kanssa päivät työn puolesta, en jaksais välttämättä sitä enää kotona.
      On niin kiva tulla töiden jälkeen kotiin ja lukea rauhassa lehdet ja tehdä mitä mieli tekee. Lapset on ihania, niin kauan kun ne on toisten.
      Matkustellaan paljon ja ollaan aika extempore-lähtijöitä, joten siinäkin mielessä tää sopii meille.

    • ...

      Ei suinkaan, me suuntaamme energiamme toisiimme ja työuraamme. Kun lasten sijaan sijoittaa ansionsa vaikkapa yksiöihin pääkaupunkiseudulla, pääsee melko nuorena jättäytymään työelämän ulkopuolelle, kun pienet, mutta varmat tulot rapsahtaa vuokranmaksupäivinä tilille.

      Kovasti itsekästähän se on jättää raatamatta jonkun muun hyväksi, mutta olemme ajatelleen asiaa vähän siltä kantilta, että meilläkin on vain tämä yksi elämä. Uskonnottomina kun emme elä sitä tulevaa taivaspaikkaa varten.

    • 13+16

      Monelta perheelliseltä puuttuu suunta elkäästä ja eämänhallinta kun kasvatusvastuu lapsista ulkoistetaan päväkodeille ja kouluille. Itse ei oteta vastuuta mistään vaan aina syyllistä haetaan muualta.

    • voi kauheaa

      Koko ketju näyttää olevan täynnä lasten vihaajia. Miten teitä haittaa ja niin kamalasti ärsyttää se että toiset haluavat lapsia??? Miksi täytyy perustella että teillä on muka parempi elämä ilman lapsia, kuinka voitte tietää kun teillä ei ole kokemusta lapsiperheen elämästä. Antakaa ihmeessä toisten nauttia perheistään ja nauttikaa itse omasta lapsettomasta elämästänne, eihän se ole mikään kilpailuasia! Olkoon kukin onnellinen omilla valinnoillaan.

      • kysyn1

        Minkä takia lapsettomuus-palstalle tulee ihmisiä, joita ei lapset kiinnosta ja jotka eivät halua itselleen eikä toisillekaan perhe-elämää? Tuntuu ikävältä lukea sellaisen, joka kipuilee lapsettomuushoidoissa.


    • ööööööööööö

      Melkoista perhevihamielisyyttä täällä. Antakaa ihmeessä toisten nauttia lapsistaan, vaikka ette itse lapsista tykkääkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe