Kaikki mukaan kirjoittelemaan...

Aattelin avata tämän ketjun...siis kaikille ja sana on todellakin täysin vapaa. Saa heittää puskasta tai puskan vierestä tai sitten rekatusta. Saa poiketa aiheesta...kun en aihetta olekaan!

Poistata en kenenkään viestiä...koskaan en ole sellaiseen sortunut!

Lähden puolenpäivän jälkeen leukakirurgille, hän ottaa tikit suustani pois. Viime perjantaista lähtien kun operoitiin leukaani olenkin vietellyt myös tietsikankin äärellä paljon aikaa...mutta nythän se tahti taas muuttuu kun leuat alkaa toimimaan entisenlailla jotta pystyy kunnolla puhumaan live-ystävien kanssa...puhelimessakin.

178

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei kun keikuskelen

      Huomenna ja lauantaina 3-6m/s ja sunnuntaina vaan yksm/s.
      Ja vieläpä aurinkokin on luvannut nousta naureskelemaan taivaalle.
      Siis kerrassaan Mah-ta-vaa.
      Täällä porukat viettävät viikonloppuna Saarikauden päättäjäisiä.
      Lapset porhaltavat iskän tai äiteen kans kauppaan hakemaan raketteja ja muita paukkuja.
      Nuotioita (kokkoja) sytytellään ja ulkotulia ripotellaan joka kiven nokkaan.
      Voi miten kaunista on katsella vastapäisten saarien rannoilla, rivissä olevien tulien loistoa. Ympärillä oleva sysipimeys saa kaikki tulet loistamaan niin maan perusteellisen kauniisti.
      Minä ripottelen terassin yläpalkkiin myrskylyhtyjä. Kaks myrskylyhtyä joka pystypalkin väliin ja päätykohtaan kolme eli yhteensä 11 lamppua.
      Veskiin ulkotulista polku, kuten myös saunaan. Lasiverannan ikkunalaudoille kynttilöitä, kaks kipaletta yhtä ikkunaa kohden. Nuotio tietysti kans sytytetään.
      Radio tietysti taustalla soimassa. Radio Vaasa osaa hemmotella kuulijoitaan sopivilla saarimusiikeilla.

      Ei paha viikonloppu tulos, ei paha ei.
      Ja saan sitten samalla reissulla puristettua tyrnimarjoja. Tänä vuonna tyrnejä tulee paljon. Kiesus jos joku on käynyt marjavarkaissa. Jos on, suoritan jonkinasteisen kuoleman saamalla 100%:n raivokohtauksen.

      Koska tapanani on kirjoittaa vain yli-lyhyitä viestejä, niin lopetan tältä erää.

      Toivottavasti saat leukasi kuntoon. Onhan se kivaa jos puhelimeen voi puhua, niin ei tartte sanattomana luuria korvassa pidellä.

      • Oi että kun olisikin mökki saaressa...kaikkea ei voi saada.

        Kaunista keliä on luvannut viikonlopuksi...hyvää pyöräilykeliä luvassa minullekin.


      • Sihisse

        Ai olikos Nikolain kaupungissa saarikaudenpäättäjäiset ?

        Minä kun luulin että ne 4000 venäläistä jotka asuvat Nikolain kaupungissa ovat aloittaneet sodan kun asuinalueilla paukkui niin kovaa.


    • .mollamaija

      Hei aloittaja ja ketjuun osallistujat!
      Itsellä tulossa syyskuun loppupuolella hammasleikkaus, istutetaan proteiinia jotta saadaan hammas oikaisemaan itsensä ja juurtumaan suoraksi. Eli myötäelän sitten konkreettisesti aloittajan puheettomuutta.
      Tänään on jooga-ilta. Viikonlopuksi menen hoitamaan pienempää lapsenlasta.
      Sunnuntaina lähden ruskamatkalle eli samoilemaan lappiin.
      Enää kuukausi vuorotteluvapaata jäljellä, otettava loppukiire nautintoihin.
      Kyllä minä mielelläni palaan töihinkin, kaipaan rutiineja, mutta kyllä tämä on tehnyt hyvää tämä "eläkepäivien harjoittelu".

      • eppu2

        Minäkin olin vuoden vuorotteluvapaalla ennen eläkkeelle jäämistäni.
        Nyt näyttää siinäkin ehdot kiristyvän.
        Aloittajalle paranemista.


      • .mollamaija
        eppu2 kirjoitti:

        Minäkin olin vuoden vuorotteluvapaalla ennen eläkkeelle jäämistäni.
        Nyt näyttää siinäkin ehdot kiristyvän.
        Aloittajalle paranemista.

        Niin näyttää kiristyvän vuorotteluvapaan ehdot. Jännityksellä odotan tuota eläkeiän nostamista, että mihin se siirtymän raja laitetaan.


      • Onhan se niin erilaista olla vakituisine rutiinein kuin täysin vapaalla, mutta kaikkeen tottuu. Hyvää loppu v-vapaata sinulle sinne tunturin lumoihin.


      • .mollis
        sishill kirjoitti:

        Onhan se niin erilaista olla vakituisine rutiinein kuin täysin vapaalla, mutta kaikkeen tottuu. Hyvää loppu v-vapaata sinulle sinne tunturin lumoihin.

        Kiitos sishill :)


    • Mukavastihan tämä ketju alkoi...mutta kirjoittelen myöhemmin enemmän koska nyt pitää lähteä ihanaisen kirurgin hoidettavaksi Kruunuhakaan!

      • Sain eilen syntini anteeksi. Kävin ehtoollisella ja papin sanojen mukaan syntini on anteeksi annettu.

        Mitähän pirruutta keksis ; )


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Sain eilen syntini anteeksi. Kävin ehtoollisella ja papin sanojen mukaan syntini on anteeksi annettu.

        Mitähän pirruutta keksis ; )

        Sinä siunattu naisihminen, syntisi ovat anteeksi annetut. :)
        Minen ole käynyt ehtoollisella naismuistiin, ilmankos taakkani tuntuu niin painavalta.

        Eiköhän me jotain kivaa keksitä ;)


      • Korppis*
        Anceli kirjoitti:

        Sinä siunattu naisihminen, syntisi ovat anteeksi annetut. :)
        Minen ole käynyt ehtoollisella naismuistiin, ilmankos taakkani tuntuu niin painavalta.

        Eiköhän me jotain kivaa keksitä ;)

        Pappi saarnasi hyvin, kuuntelin joka lauseen. Puhe oli hyvin ajankohtainen käsitellen maailman tapahtumia, sotia, epävarmuutta ja pelkoja.

        Sitten hän sanoi, että jos mielesi on maassa ja elämäsi tuntuu vaikealta, se on vain Jumalan puhuttelua.

        Tuli huojentunut olo, seuraavan kerran kun keljuttaa ja kiukuttaa käännän katseeni ylös ja urputan hänelle.


      • Korppis* kirjoitti:

        Pappi saarnasi hyvin, kuuntelin joka lauseen. Puhe oli hyvin ajankohtainen käsitellen maailman tapahtumia, sotia, epävarmuutta ja pelkoja.

        Sitten hän sanoi, että jos mielesi on maassa ja elämäsi tuntuu vaikealta, se on vain Jumalan puhuttelua.

        Tuli huojentunut olo, seuraavan kerran kun keljuttaa ja kiukuttaa käännän katseeni ylös ja urputan hänelle.

        Sehän on pappien työtä, pitää osata puhua, toiset paremmin kuin toiset.
        Vai puhuttelua, hänellä tuntuu olevan minulle asiaa joka päivä, jos se noin menee. Nostan katseeni ylös vuorille, apu tulee minulle herralta, vai miten se meni.
        Yhtään en huojentunut.


      • Ei kaikkeen uskova
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sain eilen syntini anteeksi. Kävin ehtoollisella ja papin sanojen mukaan syntini on anteeksi annettu.

        Mitähän pirruutta keksis ; )

        Sinulle korpikirjailija, olen aina ihmetellyt miten joku ihminen voi sa noa synnit anteeksi annetuksi. kaikkihan me olemme samanlaisia ihmisiä, miksi joku luulee olevansa parempi ja synnittömämpi kun toinen kaikki me olemme tehneet jotain mikä ei ole "sopivaa" jopa papit. Uskonnon varjolla tehdään maailmassa pahaa eniten niin kun tällä hetkelläkin.


      • m,a+å--'
        Ei kaikkeen uskova kirjoitti:

        Sinulle korpikirjailija, olen aina ihmetellyt miten joku ihminen voi sa noa synnit anteeksi annetuksi. kaikkihan me olemme samanlaisia ihmisiä, miksi joku luulee olevansa parempi ja synnittömämpi kun toinen kaikki me olemme tehneet jotain mikä ei ole "sopivaa" jopa papit. Uskonnon varjolla tehdään maailmassa pahaa eniten niin kun tällä hetkelläkin.

        Usko on eri asia, kuin vallanhaluisten uskonnosta tekemä tekosyy.

        Opi erottamaan tosi ja väärä.


    • Nii, ja Ruotti on laillista Suomea.
      Kylttejäkin on pilvin pimein.
      H.

      • ruunu kallellaan

        Ruunuhaassakin.


      • Onhan se laillista jopa täälläkin, mutta riippuu sisällöstä. Säänöt ne on Ruotsinkielellekin.


      • vaikka kiinaksi
        tsihh kirjoitti:

        Onhan se laillista jopa täälläkin, mutta riippuu sisällöstä. Säänöt ne on Ruotsinkielellekin.

        Minulle on aivan sama, kirjoittaako hunksz suomeksi vai ruotsiksi. En minä niitä ymmärrä kummallakaan kielellä.


      • k/k
        vaikka kiinaksi kirjoitti:

        Minulle on aivan sama, kirjoittaako hunksz suomeksi vai ruotsiksi. En minä niitä ymmärrä kummallakaan kielellä.

        Vaik kiinaks
        Sitä ei sit saa sanoa et ei ymmärrä, filmataan kirjottajan mieliks.


      • eikä ymmärräkään
        k/k kirjoitti:

        Vaik kiinaks
        Sitä ei sit saa sanoa et ei ymmärrä, filmataan kirjottajan mieliks.

        Mehän voidaan sanoa ettei hän ymmärrä meitä ja tarkoitustamme.


      • vinha vatsi
        eikä ymmärräkään kirjoitti:

        Mehän voidaan sanoa ettei hän ymmärrä meitä ja tarkoitustamme.

        Kaksi poliisia kohtasi ulkolaisen.
        Tämä oli puhunut vaikka kuinka monella kielellä, eikä kumpikaan tajunnut sanan sanaa.

        Kun turisti poistui, toinen loihe lausumaan toiselle: "mitä hyötyä tuonkaan kielitaidosta oli?"


    • paituli

      Tämäkö on sellainen uusi väsytysketju taas, missä kerrotaan kaiki yksityiskohdat menneistä ja tulevista tekemisistään? Paskallakäynnit ja muut tärkeät.

      • ota uusiksi

        Niin kuin se sun ketjus aikoinaan.


    • o¨o

      Niiiin, tämä on onnellisuus- ja virkistysketjun yhdistelmä johon lisätään myös kriikinkruotsi ja tupperware.

    • jatkan 70-palstalla

      Minun pituuteni on 136 vai oliko se 163 en nyt ole varma. Painoni on joko 69 ta 96. Jotain sinnepäin. Vai oliko se niin, että pituuteni on 169 tai 196 ja painoni 36 ta 63. Ähh! Pitää laittaa muistiin, kun enskerran mitataan ja punnitaan. Niin ja olen oikeakätinen, pyyhin oikealla.

    • eppu2

      Pelästyin niin maan perusteellisesti, kun olin juuri tullut kaupasta ja vaihdon vaatteita, niin tuli äänivallipamaus, jotta tupa tärisi.Helikopterikin siinä pörräsi, vaikka muuten oon tottunut ilman kulkijoihin. Se pamaus vaan tulee niin yllättäen.
      Pelästymisreaktio tulee, ennenkuin tajuaa syyn.

      • ohhhoh!

        Mitä sä olit syöny?


      • --,,---
        ohhhoh! kirjoitti:

        Mitä sä olit syöny?

        Hernetuuvinkia?


      • eppu2
        ohhhoh! kirjoitti:

        Mitä sä olit syöny?

        Ei nyt auennut kommenttis minulle?????


      • eppu2
        eppu2 kirjoitti:

        Ei nyt auennut kommenttis minulle?????

        Siis ei kumpikaan edellinen kommentti, voisitteko tarkentaa?


      • --,,---
        eppu2 kirjoitti:

        Siis ei kumpikaan edellinen kommentti, voisitteko tarkentaa?

        Eka oli kai hernekeittovitsi. Sehän aiheuttaa monille pierutaudin, minä vain vastasin hänelle.


      • eppu2
        --,,--- kirjoitti:

        Eka oli kai hernekeittovitsi. Sehän aiheuttaa monille pierutaudin, minä vain vastasin hänelle.

        Kuule, kun joskus kauan sitten keitin ensimmäisen kerran hernekeittoa itse kstvattamistani tuoreista herneistä, ei tullut sitä p-tautia.


      • naurua piisaa......
        ohhhoh! kirjoitti:

        Mitä sä olit syöny?

        Tää oli nyt kyllä semmonen lausahdus, että kävi mun nauruhermoilleni :))). Tietty asia oli vakava, mutta jotenkin vaan......


    • Nyt on sitten tikit suusta pois, mukavampi tunne kun ei ole ommel lankojen päitä suussa. Purra en voi vieläkään sen verran on arkuutta...tässä nyt menee vielä muutamia päiviä ennen kuin voi palata taas pureskeltavaan sapuskaan. Muussattu ruoka aamupuurosta iltapalaan. Pitäisiköhän käydä ostaan jotain ihanaa jäätelöä saunan jälkeen...

      Viime perjantai aamun jälkeen on ollutkin hiljaiseloa kun puhuminenkin on kipeyttänyt leuan...mutta nyt alkaa enemmän ja enemmän liikkuvuus paranemaan.

      Olen pyörinyt harvinaisen paljon tämän viikon aikana facessa ja näillä ketjuilla....hmhm, kaikesta oppii aina jotain....

      Mut` jatketaan harjoituksia....

    • Ilman aihetta? ihan vaan löpinää ajankuluksi, mitähän kertos kun kotona köpöttelee niin ei siin paljoo tapahru.
      Aamupäiväl sirkkelin luona puuta haistelin ja ennallaan oli tuoksunsa, kummasti mettäsuomalaist kiinostaa tuoreen puun ja pihkan tuoksu.
      siin on jotain ikiaikasta ,tuttua ja turvallista.
      Ei ainakaan ens talvena lämpö lopu kiusatun mökistä.
      Muutama kurkikin kierteli taivaalla ja säikährin et nytkö ne lähtee,siin siivetön härissään tähyili kavereitten perään ,ne vaan harjotteli kun näkyivät painuvat takaisin tulosuuntaansa.
      Tuttu päästiäinenkin näkyi olevan henkissä kun vaki kieroksensa teki.

      • Meidän pitäisi vaihtaa asumuksia joksikin aikaa...tulis vähän vaihtelua kummallekin elämään.


      • sishill kirjoitti:

        Meidän pitäisi vaihtaa asumuksia joksikin aikaa...tulis vähän vaihtelua kummallekin elämään.

        Älä eres leikilläs tommosia ehrottele,mä olen havumetsien ja kauhean aukeitten lakeuksien kasvatti.


    • Mariankadulta kun pääsin kirurgini huomasta käveleskelin Krunikassa katsellen jossa olen asunut vuosivuosia sitten ja ensimmäinen työpaikkani oli ravintola Kolme Liisa Liisankadulla -69 alkaen. Krunikassa on paljon ihania antiikkiliikkeitä, vaateputiikkeja ym. ja muistot nousi menneistä. Liisankadulla suunnistin katsomaan miltä näyttää nykyään elämäni ensimmäinen työpaikka...yllätys, paikalla oli Alepa!

      Hakaniemeen jatkoin ja tapasin erään ystäväni, hänet oli pelastanut leukasyövästään sama kirurgi sairaala Kirurgissa 14 vuotta sitten kuka operoi minutkin. Ystävälläni oli ensimmäinen leikkaus kestänyt n.8 tuntia....lupasin viedä terveiset kirurgilleni syyskuussa.

      Jatketaan harjoituksia....

    • Pirre*

      Aika tylsää tällä pikkuriikkisellä tietsikalla, älykännyllä höpötellä kun nuo puustaimet on niin pikkiriikkisiä ettei miun etusormi taho sattua oikeille näppäimille, kuhan mie taas menen kaupunkkiin, sit mie taas kiistelen teijjän kanssa :)

    • Hämärähyssyä kun istun iltaisin ,ei kesäsin kun silloin aurinko rellottaa aamust yöhön mut nyt.
      Tuntuu et se on mun aikani,nuorempanakin kun oli kaikenlaist vaivaa ja vastusta niin illat oli mun aikaa.
      Kaik oli menny maate tai oli muuten tajuttomana niin silloin annoin hiljasuuren puhaltaa päivän pahat pois,se otti ku syliinsä.
      Nytkin olen istuskellut talon parhaalla paikalla,näen täst etelän ja pohjosen ja länteen laskevan aurinkon värjäämän metsän.
      Varsinkin metsän tummenevat varjot vasten eteläist taivaankantta on voimakkaas kontrastis.
      Hiljalleen kesällä maalatut vaaleat pinnat menettää värinsä ja keittiön himmeet kulkuvalot muuttuu kirkkaammiksi jopa läpprin näyttö alkaa olemaan liiankin valoisa.
      Toisaalta tuol makuhuoneen tummassa oviaukossa saatta häivähtää joku tumma varjokin ,silloin pitää tarkentaa silmiään olemattomalle,jännää toi pimeys.

      • Pirre*

        Sullon mun luonto k/koo...


      • Pirre* kirjoitti:

        Sullon mun luonto k/koo...

        Kun on syntynyt sellaseks huolehtijaksi niin vasta sitten ku kaik muut joista tuntee olevansa vastuussa on osansa saaneet,silloin se vartiomies saa rauhan tunnolleen.
        Tulehen tuijottaja ei paljoa vaari et on tyytyväinen,muistan hyvin kun alitajunta kuunteli kaiken aikaa henkitysääniä.
        Kun vaan nyt tajuais miten hyvin on asiat.


    • .mollis

      Oli "sijaisopettaja" joogassa. Hassua, vaikka on tutut liikkeen niin tuntui ihan erilaiselta eri open vetämänä.
      Käväisin höyrysaunassa hikoilemassa vielä kuonat ulos.
      Nyt on rento olo. Vettä, vettä, vettä.

      • Olen myös miettinyt jo pidemmän aikaa tuota aloittelijan joogaa...nythän alkaisi syksyllä ryhmiä.


      • .mollis
        sishill kirjoitti:

        Olen myös miettinyt jo pidemmän aikaa tuota aloittelijan joogaa...nythän alkaisi syksyllä ryhmiä.

        Suosittelen. Luulisin, että kun olet muutenkin urheilullinen, niin sulle sopisi astangajooga. Se on dynaamista.


      • .mollis kirjoitti:

        Suosittelen. Luulisin, että kun olet muutenkin urheilullinen, niin sulle sopisi astangajooga. Se on dynaamista.

        Katsoin tarkemmin astanga joogasta tietoja...ei minulle, vaan perus joogaa.

        Liikunnallinen olen enemmänkin mielestäni...liikuntaani kuuluu säännöllisen epäsäännöllisesti...tanssimista: Polkkaa/jenkkaa/kädenalitansseja ja niitä vakioita...salsakoulussa olin Las Palmasissa oleskellessani. Fillarointia näin kesällä ja sitä punttisalia jonnii verran. Eli vapaamuotoisesti ilman aikatauluja kaikki, koskaan en ole halunnut kilpailemaan missään lajissa...15 vuotiaana kilpaillut "tosissani" viimeksi. Vapaamuotoista liikuntaa ilman mitään aikatauluja tai pakkoja.

        Itse rentoutusta ja hengitys harjoituksia olen opetellut jo vuosia sitten itsekseen. Kiinalaiselta tohtorilta Yulan Niulta olen saanut paljon hyviä vinkkejä moniin asioihin itsensä hoidosta.

        Onhan mennessäni aivohalvaus josta tosin toivuin hyvin takaisin liikuntakykyiseksi...samalla myös sydämeni vioittui joten onneni on että olen jo penskana juoksennellut ja hiihtänyt yksikseni metsissä omasta halusta, eli liikunta on ollut elämässäni aina luontevaa....liikunta on terveyteni hoitoa parhaimmillaan sen sanoi minulle sydänlääkärikin. Leposykkeeni on pitkäkestoisen liikunnan ansiosta alle viidessäkympissä joka on eduksi vialliselle sydämelleni!

        Ilkkujia tosin löytyy liikunnalleni jopa joidenkin miestenkin taholta mutta sehän on "ilkkujienpäänsärky, ei minun!

        Ainoa lääke jota syön on Asasantin Retard verenohennuslääke aivoverenkiertoon.


      • .mollis
        sishill kirjoitti:

        Katsoin tarkemmin astanga joogasta tietoja...ei minulle, vaan perus joogaa.

        Liikunnallinen olen enemmänkin mielestäni...liikuntaani kuuluu säännöllisen epäsäännöllisesti...tanssimista: Polkkaa/jenkkaa/kädenalitansseja ja niitä vakioita...salsakoulussa olin Las Palmasissa oleskellessani. Fillarointia näin kesällä ja sitä punttisalia jonnii verran. Eli vapaamuotoisesti ilman aikatauluja kaikki, koskaan en ole halunnut kilpailemaan missään lajissa...15 vuotiaana kilpaillut "tosissani" viimeksi. Vapaamuotoista liikuntaa ilman mitään aikatauluja tai pakkoja.

        Itse rentoutusta ja hengitys harjoituksia olen opetellut jo vuosia sitten itsekseen. Kiinalaiselta tohtorilta Yulan Niulta olen saanut paljon hyviä vinkkejä moniin asioihin itsensä hoidosta.

        Onhan mennessäni aivohalvaus josta tosin toivuin hyvin takaisin liikuntakykyiseksi...samalla myös sydämeni vioittui joten onneni on että olen jo penskana juoksennellut ja hiihtänyt yksikseni metsissä omasta halusta, eli liikunta on ollut elämässäni aina luontevaa....liikunta on terveyteni hoitoa parhaimmillaan sen sanoi minulle sydänlääkärikin. Leposykkeeni on pitkäkestoisen liikunnan ansiosta alle viidessäkympissä joka on eduksi vialliselle sydämelleni!

        Ilkkujia tosin löytyy liikunnalleni jopa joidenkin miestenkin taholta mutta sehän on "ilkkujienpäänsärky, ei minun!

        Ainoa lääke jota syön on Asasantin Retard verenohennuslääke aivoverenkiertoon.

        Mulla itellä on niin huonot koordinaatiotaidot ettei edes alkeisimmatkaan askelkuviot onnistu, en tanssi mitään tansseja.
        Liikkunut minäkin olen aina. En ymmärrä mitä ilkkumista liikunnassa on.
        Sinulla on ollut onni onnettomuudessa, että olet toipunut. Töitähän se on teettänyt ja teettää edelleenkin. Hyvä Sinä!!!


    • talous

      Venäjä on hellitty kieli Suomessa---da--- ehkä oli---va---.


      Venäjä määrää mikä on Suomi näin on 100% varmuus.


      Suomi ja suomalaiset ovat nolla kansa pohjolassa miksi?---kieli.


      Suomi yrittää olla jotain--- mitä-- koska-- ei ole.

    • Elämä oli hurjan täynnä muutoksia ja nyt olen kuin tatti kankahalla. You tubella olen kuunnellut monia vanhoja ihanuuksia ja tatin heltta ei värähdäkkään innosta. Tekisi mieli rynniä johonkin uuteen ja ennen kokemattomaan, vaan olen tunnut vanhaksi ja maailmantilanne on mikä on. Ei kai auta muuta kuin hyökätä kaappien kimppuun ja raivata muutama jätesäkillinen roinaa kierrätykseen. Ehkä näin tulee suljettua ovi päättyneeseen aikaan ja a vattua uusi ovi alkavaan aikaan.

      • Pirre*

        :)) he, tunnistin tunnetiloja - kiitos aamuni pelastamisesta :)


      • Hyvä kun muistutit minuakin...

        Yli kymmenen vuotta aloin "siivoamaan" kotiani turhista vempeleistä ja huonekaluista...laitoin rappuun vaan ilmoituksia että saat kun haet, siinä meni melkein uusi kahden istuttava nahkasohvakin ym...nykyään on huushollissani todella vähän huonekaluja, onhan helpompi siivotakin.

        Vaatekaappeja on hyvin asunnossani mutta siivousta pitäisi tehdä, eli antaa vähän pidettyjä vaatteita pois. Nytkin pitäisi lähteä ostamaan housukangasta Eurokankaasta josta saa edullisia kankaita/paloja ja tekaista uudet housut...edellisiä vain pois...kunhan saan aikaiseksi.

        Ompelukoneeni tönöttää tuossa pöydällä vieressäni odottavasti....


      • Pirre* kirjoitti:

        :)) he, tunnistin tunnetiloja - kiitos aamuni pelastamisesta :)

        Hyvähän se on että hyppää uralta tasaselle ja Kummasti se aika täyttyy tekemisellä ja yyy...jäck :-(' opetuksella älyää sanot hyvästit moneen totuttuun juttuun.


      • sishill kirjoitti:

        Hyvä kun muistutit minuakin...

        Yli kymmenen vuotta aloin "siivoamaan" kotiani turhista vempeleistä ja huonekaluista...laitoin rappuun vaan ilmoituksia että saat kun haet, siinä meni melkein uusi kahden istuttava nahkasohvakin ym...nykyään on huushollissani todella vähän huonekaluja, onhan helpompi siivotakin.

        Vaatekaappeja on hyvin asunnossani mutta siivousta pitäisi tehdä, eli antaa vähän pidettyjä vaatteita pois. Nytkin pitäisi lähteä ostamaan housukangasta Eurokankaasta josta saa edullisia kankaita/paloja ja tekaista uudet housut...edellisiä vain pois...kunhan saan aikaiseksi.

        Ompelukoneeni tönöttää tuossa pöydällä vieressäni odottavasti....

        Täällä sitä nyt istun kaapit tyhjänä monta läjää osin jo katsastettuna ja osin ei. Pesukone ei olekkaan rikki vaan siellä seinäntakaisessa putkessa on jokin tukos. Poistoputken kun irroiiti seinästä niin kyllä syöksähti reilusti osin pesuaineista löyhkää ja voi mikä lemu. Tuppo on reiässä ja krokotiiliteippiä päällä ja huoltomies tulee kun kerkeää. Ei ole kiireinen juttu, kun vesi kuitenkin tulee ylöspäin. Tilalle vaihdettiin kaupasta saatava pitempi putkiletku ja veet saa poistettua lavuaarin tai pytyn kautta. Onneksi ei ole sydäntalvi.

        Hyvää toipumista siulle.


      • helmiah56 kirjoitti:

        Täällä sitä nyt istun kaapit tyhjänä monta läjää osin jo katsastettuna ja osin ei. Pesukone ei olekkaan rikki vaan siellä seinäntakaisessa putkessa on jokin tukos. Poistoputken kun irroiiti seinästä niin kyllä syöksähti reilusti osin pesuaineista löyhkää ja voi mikä lemu. Tuppo on reiässä ja krokotiiliteippiä päällä ja huoltomies tulee kun kerkeää. Ei ole kiireinen juttu, kun vesi kuitenkin tulee ylöspäin. Tilalle vaihdettiin kaupasta saatava pitempi putkiletku ja veet saa poistettua lavuaarin tai pytyn kautta. Onneksi ei ole sydäntalvi.

        Hyvää toipumista siulle.

        ..pesuaineista vettä (ajatus vain juuttui siihen löyhkään)


      • helmiah56 kirjoitti:

        Täällä sitä nyt istun kaapit tyhjänä monta läjää osin jo katsastettuna ja osin ei. Pesukone ei olekkaan rikki vaan siellä seinäntakaisessa putkessa on jokin tukos. Poistoputken kun irroiiti seinästä niin kyllä syöksähti reilusti osin pesuaineista löyhkää ja voi mikä lemu. Tuppo on reiässä ja krokotiiliteippiä päällä ja huoltomies tulee kun kerkeää. Ei ole kiireinen juttu, kun vesi kuitenkin tulee ylöspäin. Tilalle vaihdettiin kaupasta saatava pitempi putkiletku ja veet saa poistettua lavuaarin tai pytyn kautta. Onneksi ei ole sydäntalvi.

        Hyvää toipumista siulle.

        Otan osaa...toivottavasti tilanne on jo korjaantunut, ettei olisi hajujakaan.


      • sishill kirjoitti:

        Otan osaa...toivottavasti tilanne on jo korjaantunut, ettei olisi hajujakaan.

        Jeeee..... ja ugh ugh ugh .... ;-D ... . Tänä aamuna päätin että käännän kylkeä enkä odottele puolivirkkuna huoltomiestä ja se tehosi. Kymmentävaille yheksän soi ovikello ja nuori. lukutoukan näköinen silmälasipäinen huoltomies tuli. Nyt on tukos poistettu ja pesukoneen pummpausvoima riittää poistamaan pesu ja huuhteluvedet seiäinänläpi putkistoihin ja sieltä alas. Koneellinen pyykkiä pyörähtelee ja totuus lopullisesta onnistumisesta varmistuu. Sitten voi kunnolla tuulettaa.


      • helmiah56 kirjoitti:

        Jeeee..... ja ugh ugh ugh .... ;-D ... . Tänä aamuna päätin että käännän kylkeä enkä odottele puolivirkkuna huoltomiestä ja se tehosi. Kymmentävaille yheksän soi ovikello ja nuori. lukutoukan näköinen silmälasipäinen huoltomies tuli. Nyt on tukos poistettu ja pesukoneen pummpausvoima riittää poistamaan pesu ja huuhteluvedet seiäinänläpi putkistoihin ja sieltä alas. Koneellinen pyykkiä pyörähtelee ja totuus lopullisesta onnistumisesta varmistuu. Sitten voi kunnolla tuulettaa.

        Tukokset ovat todella ikäviä. Kerran menneessäni Joulupyhän aamuna alkoi vesi nousemaan kylppärissä....siinä sitten vietettiin Joulua kun putkien avaajat,rassaajat ramppasivat useasti. Meidän kylppärin putkien kautta yrittivät avata tukosta joka oli suht` kaukana. Siinä ne molemmat pyhät menivät rattoisasti....suihkua ei voinut käyttää.


    • k/k

      Ompa kurja päivä,nokka tukossa,selkä jumissa ja hirvee kuntojumi kaupanpäälle.
      Vaik kaverit sanoo lihasjumin olevan pakattua voimaa niin ,mä epäilen .
      Olin perusteellisen leipääntynyt kaikkeen ja päätin pelata varman päälle,lährin mustikkaan.
      Oikein arvasin ,ei yhtään marjaa missään ja sain istuskella rauhassa mättäällä.
      Yks älykännyn raplaaja säikähti liikkumatonta kun tuli eteen katse kämmenessä,en ollut pahoillani.

      • "sain istuskella rauhassa mättäällä"

        Meni tänään kirjastoon lainatakseni jonnii kirjan mutta kirjastokortti ei ollut mukana...
        Oven suussa oli hylly jossa oli kierrätys kirjoja...pieni kirjanen osui ensimmäisenä silmiini: "Näin avautuu hiljaisuus". Pappi Per Mases on kirjasen kirjoittaja....sen otin.

        Viimeinen lause kirjasessa: "Muista, oi ihminen, mikä arvo kätkeytyy sisimpääsi ihmisenä"


      • sishill kirjoitti:

        "sain istuskella rauhassa mättäällä"

        Meni tänään kirjastoon lainatakseni jonnii kirjan mutta kirjastokortti ei ollut mukana...
        Oven suussa oli hylly jossa oli kierrätys kirjoja...pieni kirjanen osui ensimmäisenä silmiini: "Näin avautuu hiljaisuus". Pappi Per Mases on kirjasen kirjoittaja....sen otin.

        Viimeinen lause kirjasessa: "Muista, oi ihminen, mikä arvo kätkeytyy sisimpääsi ihmisenä"

        Sishill
        Jos uskallat olla yksinäs ja jos uskallat kattella ittiäs ulkoapäin ja annat ajatustes tulla mieleesi niin sul o alku matkassa ihmisyyren tiellä.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Sishill
        Jos uskallat olla yksinäs ja jos uskallat kattella ittiäs ulkoapäin ja annat ajatustes tulla mieleesi niin sul o alku matkassa ihmisyyren tiellä.

        Niinpä...omine ajatuksineen, yksikseen olo on haasteellista. "ihmisyyren tiellä" sitä ois tarkoitus vaeltaa loppu elämä...


    • eppu2

      Tämä Epun ja minun hiljaiselo loppuu taas huomenna.
      Tulee poika ja koira. Vastaavakin kuulemma tulee käymään rakennuksella.
      Pilviä se tuossa taivahalla on pidellyt 12 astetta näyttää mittari.
      Kyllä on vedenpinta järvessä noussut ihan muutamassa päivässä.

    • syksyn tuntoa.

      Siivouspäivä. Kivalta tuntuu kun on taas tupa puhtaan tuoksuinen, petit tuuletettu ja lakanat vaihdettu. Pyykkikin on ulkona liehumassa, jospa kuivuisikin kun ei sadakaan.

      Aurinko paistoi lämpimästi selkäpuolelle kun kävin mustikoita poimimassa puuromarjoiksi. Alkavat olla karisemisvaiheessa, joten helppo poimiakin. Maku on laimentunut vesisateista ja alkavat varmaan vanhetakin.

      Kanttarellejakin oli muutamia noussut. Jotenkin tänä kesänä ovat hakusessa. Liekö helteet syynä ja niistä johtuva kuivuus. Karvarouskuja oli mahtavasti.

      Selkäkin alkaa taas olla parempi. Saa nähdä kuinka kauan.

    • Teet keittelin,uutiset kattelin,sähkösänkyllä leikin,on muuten paha pötköttää kun on jalat melkein katossa ja pää lattialla.
      Markkinatkin oli ja sotalaivoja Auran rannat täynnä,yhren laivan konehuonees pikkasen yritin säädellä parempia arvoja separaattoriin,ulos taluttivat.

      • ??????

        "Olin perusteellisen leipääntynyt kaikkeen ja päätin pelata varman päälle,lährin mustikkaan.
        Oikein arvasin ,ei yhtään marjaa missään ja sain istuskella rauhassa mättäällä."

        Sähköhetekalla?


      • ?????? kirjoitti:

        "Olin perusteellisen leipääntynyt kaikkeen ja päätin pelata varman päälle,lährin mustikkaan.
        Oikein arvasin ,ei yhtään marjaa missään ja sain istuskella rauhassa mättäällä."

        Sähköhetekalla?

        Ny täyty näköjä pikkuse selittä.
        Toi sänkyl leikkimine oli sen jälkke ko olin siel mettäs istuskellu,se sähkö sänky on koton .
        Sit ko aika oli pitkä nii menin käymä kaupunkillakin.


      • ???????
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Ny täyty näköjä pikkuse selittä.
        Toi sänkyl leikkimine oli sen jälkke ko olin siel mettäs istuskellu,se sähkö sänky on koton .
        Sit ko aika oli pitkä nii menin käymä kaupunkillakin.

        ;-)


    • Heips!
      Miulla viikonloppu vapaa.:) Kesäloman loppujaksoa oottelen, kaks viikkoa vielä töitä..
      Tuolla ylempää oli juttua eläkkeestä, mie niin haluaisin jo, pelottaa mitä ne asiasta päättävät?? Oon miettiny osa-aikaista eläkettäkin joskos pääsis ens vuonna sellaiselle? Kaikenlaisia asioita tässä on päässä pyöriny, enemmän ku alle kuuskymppisenä.
      Mukavaa viikonlopun jatkoja. :)

      • Sikäli mikäli vanha muistaa niin 50 puolel tavattiin.
        Mä ole sit ihan viimesen päälle asiantuntija eläkkeel olon fiiliksis.
        Nyt ku on selkääs potenu ja treenannu itelleen ylikunnost johtuvan flunssan niin yks hyvä puoli,ei tarvi selittää firmassa mitään ,sen ku lepää.


    • koti-kiusattu. :)
      Terveiset saunasta.
      Hyvin siun muistis pelaa. :)
      Selkäsairaudet on tosi ikäviä, joskus nuorempana oon miekii ne kokenut.
      Vai flunssan oot saanu... Hoitelehan ittes hyvään kuntoon, en tiedä onko siellä päin, mut täällä päin on keväästä alkaen liikkunut keuhkokuume nuoremmissaki henkilöissä, eikä vain ikäihmisissä. Mie oon tänä vuonna toistaiseksi säästyny flunnisilta, ym.. sairauksilta, nyt pitäis koputtaa maalamatonta puuta... Tätä vuotta on viel jälellä, ja matkaki tiedossa parinviikon päästä. :)

      • Yskimällä se yskä lähtee,selkä olis jo tokenemassa mut toi räkätauti iski ku hai kimppuun.
        Mä ku kevääl kattelin pohjosesta kääntöpaikkaa mis kävis noin kuvannollisesti kääntymässä,vikkelään sinne menin mut palumatkalla jämährin Jyväskylän kohralle.
        Liian paljon liian lyhyes ajassa.
        Olin tyhmä.
        Luanikast reissu sulle.


      • Ostin pari vuotta sitten kun kovan flunssan, räkätaudin jälkeen nenänhuuhtelu sarven apteekista ja aloin merisuola vedellä huuhtelemaan nenuani. Joka ilta keitän veden, lisään suolan ja aamuisin huuhdon nenän. Pientä nuhaa on ollut välillä mutta ei mitään pahempaa räkätautia.


      • ,.-
        sishill kirjoitti:

        Ostin pari vuotta sitten kun kovan flunssan, räkätaudin jälkeen nenänhuuhtelu sarven apteekista ja aloin merisuola vedellä huuhtelemaan nenuani. Joka ilta keitän veden, lisään suolan ja aamuisin huuhdon nenän. Pientä nuhaa on ollut välillä mutta ei mitään pahempaa räkätautia.

        On meilläkin sarvikuono.


    • Nyt on syöty muussattua ruokaa jo yli viikko ja liemet päälle kun ei voi vieläkään pureskellä mitään. Eilen oli jäätelöpäivä joka on niin ihanaa ja kun se sulaa suuhun.
      Taitaa mennä vielä viikko kun voin palata pureskeltavaan sapuskaan.

      Polkupyörästä on takakumikin alkanut vuotamaan ja korjaamolle pitäisi viedä...ennen lapsena osasi itse korjailla vähän pyöriä ja paikata kumeja...olihan ne pyörätkin yksikertaisempia vempeleitä....

      Illan jatkoja hyviä sellaisia kaikille!

    • Tähän vuodenaikaan on vielä mustikoita mutta ei itikoita. Olin siis mustikassa, ihan käsin noukin muutaman litran. Se olikin kylmää hommaa kun lämmintä oli vain vähän toistakymmentä astetta, en lähtiessä arvannut että ilma ei lämpene päivän mittaan. Onneksi ei satanut.

      Sieniäkin samalla keräilin. Muutaman kantarellin, kaikenvärisiä haperoita ja yhden herkkutatinkin kannoin kotiin. Huomenna katson mitä niistä laitan.

      Ai niin, puolentusinaa hirvikärpästä pääsin nitistämään. Pari kappaletta matkusti tänne kotiportsille asti. Yäk! Onneksi ei sattunut isompi lauma kohdalle.

      Iltasauna ja 2x uinti, vesi on viilentynyt mutta sieti siellä uida ja sukeltaa vielä. Tähtiäkin näkyi, kylmä yö on tulossa.

      Ehkä huomenna ilmakin on lämpimämpi. Öitä ;-)

    • Auts, operointi ei kuulosta koskaan hyvältä, toivotan pikaista paranemista.

      Meillä vietettiin eilen kesän loppua. Kutsuin isomman porukan terassille istumaan, grillattiin ja poltettiin kesän ruusu- ja orapihlajaoksat. Joku metsäläinen kävi kurkkimassa, veikkaan että oli hirvi. Peurojen "tassuista" ei oksat katkeile tuolla tavoin. Olen iloinen siitä että tajusi ettei ollut kutsuttu.

      Pitäisi useammin järjestää kaikenmaailman kutsuja. Tietokoneen myötä monet kahvittelut on jäänyt pois, ei tule enää piipahdettua kenenkään luona, enkä kovin usein lähetä kahvikutsujakaan. Aina on mukamas ja kiire.

      Tänään pitää tarttua moottorisahaan, saada aikaiseksi ei tämän mutta seuraavan talven lämpöä. Lisäksi pyykkipäivä. Aurinko paistaa, tuuli käy - perfetto kuivauskeli.

      Mietin vaan että yksi toiminto puuttuu vielä Lumian puhelimesta, saada pyykkikoneesta viesti koska se on pysähtynyt.

      • Tiesinhän ja halusin itse operointiin joten "kärsittävä" on seuraamukset. Pikkujuttuhan tämä oli mutta "suurin" juttu kun piti olla monta päivää melkein puhumatta. Yleensä liikun paljon ihmistenilmoilla ja tuttuja kun on paljon niin vältyin puhumiselta kun olin paljon kotosallakin jossa on helpompi olla puhumatta koska puhuminen tuotti kipuja. Puhelimessa toki tuli jonkun verran puhuttua.
        Kokemus kaikenkaikkiaan on ollut hyvä olla näin paljon viikon aikana yksikseen ja näin paljon vähällä puhumisella...kirjoiteltua on tullut ja luettua jonnii verran enemmän.

        Uskon johdatukseen elämässäni...menin eilen kirjastoon lukemista hakemaan mutta k.kortti ei ollutkaan mukana. Oven suussa oli kierrätys kirjoja, silmäni osui ensimmäisenä pieneen kirjaseen: Pappi Per Mases`n pieni kirjanen : Näin avautuu Hiljaisuus. Kirjasen otin yöpöydälleni lukemiseksi.

        Puhelimissa olen halunnut pysytellä vain peruspuhelimessa....


    • eppu2

      Vastarannalla oli viime yönä pirskeet.
      klo21 aikaan alkoivat paukutteleen, mitä lie. Sitten ampuivat ilotulitusraketteja. 3 tuntia sitä kesti.
      Sain ihan ilmatteksi katsella terassilta ilotulitusta.
      Eppu välillä vähän luimisteli korviaan isommista äänistä.
      Tulee vissiin lämpimämpi päivä 8:n jälkeen oli jo 9astetta.

    • Huomenna onkin sellanen päivä et en menekkään Korkeasaareen vaan kaatopaikalle.
      Sielkin on eläimellist menoo niitten jätekasojen välissä,portilt kattoen kaik on sekasin.
      Kun sit systeemin tuntee niin kaik onkin millilleen omissa paikoissa,haju vaan on karsee.
      Toisinaan katellut niit ihmisii siel ja miettiny et onk ne menny sinne vapaehtosesti vai määräyksel.
      Mulle se paikka olis tavarataivas ja varmaan olisin vaikeuksis kun näpit syhyäis penkomaan ja kotia ei uskaltais tuora mitään.

      • Katoppas vähän k/k mitä sieltä kaatopaikalta mukaan "tarttui".

        Luin nimittäin justiinsa tuossa yhdeltä sivustolta lutikkajuttuja, niitä nimittäin on maailmassa ilmeisesti paljon vaikka tuntuu että ne on kotimaisemista aikaa sitten nitistetty - sota-aikana kuulemma kulkulaisten mukana niitä tuli, ja täitä myös.

        Noista pienemmistä en tiedä, mutta ei ole kovin montaa vuotta kun paikalliselta kaatopaikalta oli joku ottanut mukaansa maton, tarvitsi sitä sopivasti kun oli muutto menossa. Vaan kuinkas kävikään: torakat kotiutuivat uuteen kotiin hyvin ja aiheuttivat enemmänkin eripuraa, koska uusi asukas kuvitteli että torakat oli entisen asukkaan jäämistöä. Eipä ollut, vaan oven ulkopuolelle tai eteiseen pistetty kaatopaikkamatto olikin niiden kuljetusalusta...

        On toki kaatopaikatkin siistiytyneet, varmaan torakoita on urakalla myrkytetty missä niitä on näkynyt, ja rotatkin ehkä jo hävitetty? Katsele nyt kuitenkin vähän saappaisiin ennen kuin kotisille alat ;-)


      • k/k
        saimaantaka kirjoitti:

        Katoppas vähän k/k mitä sieltä kaatopaikalta mukaan "tarttui".

        Luin nimittäin justiinsa tuossa yhdeltä sivustolta lutikkajuttuja, niitä nimittäin on maailmassa ilmeisesti paljon vaikka tuntuu että ne on kotimaisemista aikaa sitten nitistetty - sota-aikana kuulemma kulkulaisten mukana niitä tuli, ja täitä myös.

        Noista pienemmistä en tiedä, mutta ei ole kovin montaa vuotta kun paikalliselta kaatopaikalta oli joku ottanut mukaansa maton, tarvitsi sitä sopivasti kun oli muutto menossa. Vaan kuinkas kävikään: torakat kotiutuivat uuteen kotiin hyvin ja aiheuttivat enemmänkin eripuraa, koska uusi asukas kuvitteli että torakat oli entisen asukkaan jäämistöä. Eipä ollut, vaan oven ulkopuolelle tai eteiseen pistetty kaatopaikkamatto olikin niiden kuljetusalusta...

        On toki kaatopaikatkin siistiytyneet, varmaan torakoita on urakalla myrkytetty missä niitä on näkynyt, ja rotatkin ehkä jo hävitetty? Katsele nyt kuitenkin vähän saappaisiin ennen kuin kotisille alat ;-)

        Ystäväni saimaantaka
        Minä en koskaan ole sekaantunut verho ja huonekalu puoleen jokainen ostos on vaimon ja itteni siunaan jos erossa pystyn itteni pitämään.
        Ruttuiset rautahäkkyrät,vaienneet koneet ja erilaiset metallit on mun juttuja,näen niissä kaikissa uuden käyttökohteen ja ne huutavat mulle,ota minut.
        Mulla on nyt eressä päätös ,muutanko autotallin puu vai metalli verstaaksi,molempia en saa.
        Vein tänään ison kasan kaatopaikalle ja se metallilava oli mulle houkuttelevampi kuin jalokiviliikkeen ikkuna harakalle.
        minä taistelin ja siinä lujana pysymisessä auttoi etupenkillä istuva vaimoni.


      • niitä on vieläkin
        k/k kirjoitti:

        Ystäväni saimaantaka
        Minä en koskaan ole sekaantunut verho ja huonekalu puoleen jokainen ostos on vaimon ja itteni siunaan jos erossa pystyn itteni pitämään.
        Ruttuiset rautahäkkyrät,vaienneet koneet ja erilaiset metallit on mun juttuja,näen niissä kaikissa uuden käyttökohteen ja ne huutavat mulle,ota minut.
        Mulla on nyt eressä päätös ,muutanko autotallin puu vai metalli verstaaksi,molempia en saa.
        Vein tänään ison kasan kaatopaikalle ja se metallilava oli mulle houkuttelevampi kuin jalokiviliikkeen ikkuna harakalle.
        minä taistelin ja siinä lujana pysymisessä auttoi etupenkillä istuva vaimoni.

        Saimaantaka
        Rotat ei ole hävinneet Kempeleessä käydään rottasotaa. Naapurin rivitalon ullakolle pesiytyi viime syksynä rottia niitä ovat pyytneet ja myrkyttäneet siitä asti eikä meinaa hävitä,


      • niitä on vieläkin kirjoitti:

        Saimaantaka
        Rotat ei ole hävinneet Kempeleessä käydään rottasotaa. Naapurin rivitalon ullakolle pesiytyi viime syksynä rottia niitä ovat pyytneet ja myrkyttäneet siitä asti eikä meinaa hävitä,

        Rotathan pesiintyy joka paikkaan missä niille on ruokaa ja suojaa. Kerran tapoimme nuijimalla rotan kotitaloni viljalaarista. On se aika iso elukka ja aika pelottava, ainakin silloin kun yrittää säilyttää henkiparkansa. Hui karmeeta mitä on tullut tehtyä! Mutta mutta ... ehkä sittenkään niiden hävittäminen ei ihan heti muutu rikolliseksi? Hankalaa se varmasti on, jos ovat päässeet pesiytymään.

        Uusi jätelaki on sulkenut vanhat avokaatopaikat. Eri asia sitten mitä maaperään on ehtinyt valua. Lajittelusysteemi on tuonut mukanaan k/k:lle ja monelle muullekin käsistään kätevälle mielenkiintoisia ja hyödyllisiä "hankintakeskuksia". Kierrätys kunniaan ja mielikuvitukselle siivet !!! Minäkin avitan yhdellä kirpparilla silloin tällöin.

        Nuo lutikat Espanjassa minua vähän mietityttää. Ei hirveästi tee mieli uudelle caminolle kun olen nyt lukenut kuinka yleisiä ne majapaikoissa on - vaikka en yhtäkään tavannut edellisellä reissullani.

        Ja Sishillille tiedoksi että pientä yritystä on täälläkin; just vetäisin kaksi jumppaa (kuntojumppa ja step) peräperää. Hyvin kulki, mutta varmasti tulee unikin illalla pyytelemättä ;-)


    • .mollis jänkhällä

      Tänään ensimmäinen tunturi valloitettu.
      Nyt rojotan sängyssä selälläni jalat seinällä. Persuslihakset ja takareidet kipeenä pinkeydestä.
      Yhdeksän poroa, yks pupu bongattu.
      Syöty mustikoita, variksenmarjoja ja puolikypsiä puolukoita.
      T

      • Hyvää lomaa tuntureiden valloittajalle ja porojen/bubujen bongaajalle!


      • .mollis
        sishill kirjoitti:

        Hyvää lomaa tuntureiden valloittajalle ja porojen/bubujen bongaajalle!

        Kiitos :-)
        Paranemista sun puruluillesi :-)


      • Minäkin varmaan valloitan jonkun tunturin vielä joskus...

        Löysin nimittäin tänään erään tuttavani vetämän perusjoogan joka kokoontuu perjantaisin. Ihanaa....tästä se alkaa.


      • €--
        .mollis kirjoitti:

        Kiitos :-)
        Paranemista sun puruluillesi :-)

        Missä päin lappia olet, olen kiertänyt takavuosina ristiin rastiin vähän vieläkin haikailuttaa.


      • .nunnuka mollis
        €-- kirjoitti:

        Missä päin lappia olet, olen kiertänyt takavuosina ristiin rastiin vähän vieläkin haikailuttaa.

        Eilen kiipesin Pallakselle, tänään Saanalle, huomenna Mallalle.
        Tänään myös kipitin pitkospuita pitkin suolla.
        Nyt saunaan. Takajalat on niin pirskatin pinkeet.
        38 vuotta sitten olin viimeksi täällä Suomi-neidon peukussa.
        Ootko €ero jo siellä jätkäkaverien kanssa reissulla.


      • .mollis
        sishill kirjoitti:

        Minäkin varmaan valloitan jonkun tunturin vielä joskus...

        Löysin nimittäin tänään erään tuttavani vetämän perusjoogan joka kokoontuu perjantaisin. Ihanaa....tästä se alkaa.

        Hieno juttu!
        Mun täytyy kanssa tehä iteksein muutama aurinkotervehdys, kireet lihakset.


      • kyllästynyy
        .nunnuka mollis kirjoitti:

        Eilen kiipesin Pallakselle, tänään Saanalle, huomenna Mallalle.
        Tänään myös kipitin pitkospuita pitkin suolla.
        Nyt saunaan. Takajalat on niin pirskatin pinkeet.
        38 vuotta sitten olin viimeksi täällä Suomi-neidon peukussa.
        Ootko €ero jo siellä jätkäkaverien kanssa reissulla.

        Lopeta nyt jo se tsättääminen heti alkuunsa. Tai siirry chattipalstalle!


      • .mollis
        kyllästynyy kirjoitti:

        Lopeta nyt jo se tsättääminen heti alkuunsa. Tai siirry chattipalstalle!

        No voi voi. Siirry sä toiseen ketjuun, jos riapoo. Sishill kutsui tähän kaikki ja saa rönsyillä. Ja minähän vastaan €erolle, jos hän minulta jotain kysyy. «smack»


      • nniiinnpää
        .mollis kirjoitti:

        No voi voi. Siirry sä toiseen ketjuun, jos riapoo. Sishill kutsui tähän kaikki ja saa rönsyillä. Ja minähän vastaan €erolle, jos hän minulta jotain kysyy. «smack»

        Joo, ainahan te pistätte pystyyn sen keskinäisen juttunne. Oli ketju sitte mikä tahansa. Muistakaa ostaa tarranauhaa!!!


      • .mollis
        nniiinnpää kirjoitti:

        Joo, ainahan te pistätte pystyyn sen keskinäisen juttunne. Oli ketju sitte mikä tahansa. Muistakaa ostaa tarranauhaa!!!

        Mikset tykkää tarranauhasta? Siihen kyllä tarttuu kiinni kaikki nöyhtäkin. Mulla on avantouintisormikkaissa tarranauhakiristys, se on kätevä :-)


      • .nunnuka mollis kirjoitti:

        Eilen kiipesin Pallakselle, tänään Saanalle, huomenna Mallalle.
        Tänään myös kipitin pitkospuita pitkin suolla.
        Nyt saunaan. Takajalat on niin pirskatin pinkeet.
        38 vuotta sitten olin viimeksi täällä Suomi-neidon peukussa.
        Ootko €ero jo siellä jätkäkaverien kanssa reissulla.

        Oi sieltä saa komioita valokuvia maisemista. Saapi sitten kahtella myöhemminekin ja palata tunnelmiin.


      • .duuris
        mrshedgehog kirjoitti:

        Oi sieltä saa komioita valokuvia maisemista. Saapi sitten kahtella myöhemminekin ja palata tunnelmiin.

        Niin saapi hyvi kuvii ko ilmatkii on ollut aurinkoiset.
        Oletkos itse räpsinyt hedgehog?


      • hedgehog eirek
        .duuris kirjoitti:

        Niin saapi hyvi kuvii ko ilmatkii on ollut aurinkoiset.
        Oletkos itse räpsinyt hedgehog?

        Oikeastaan tämän vasta ensimmäiset otokset räpsäsin. Katotaan loppuviikosta lissää.


      • €ero
        .mollis kirjoitti:

        Mikset tykkää tarranauhasta? Siihen kyllä tarttuu kiinni kaikki nöyhtäkin. Mulla on avantouintisormikkaissa tarranauhakiristys, se on kätevä :-)

        Kuuleppas mollis !
        Onko sinuun iskeny lapin hulluus se kun iskee niin pitää uudestaan mennä se on kuin kuume sinne mieli halajaa.
        Oot kulukenut varmaan poronkusemman verran hjänkhää,

        No myö ollaan täällä lantalassa, tai paremmin saaressa vasta tultiin päevän myöhässä hetkinen voiko joutenollessa myöhästyä, teillä mukavoo ja meillä heillä jokkaisella .


      • €--
        €ero kirjoitti:

        Kuuleppas mollis !
        Onko sinuun iskeny lapin hulluus se kun iskee niin pitää uudestaan mennä se on kuin kuume sinne mieli halajaa.
        Oot kulukenut varmaan poronkusemman verran hjänkhää,

        No myö ollaan täällä lantalassa, tai paremmin saaressa vasta tultiin päevän myöhässä hetkinen voiko joutenollessa myöhästyä, teillä mukavoo ja meillä heillä jokkaisella .

        Ps.Pallaksella oon hiihtimillä hiihellyt kauan kauan sitten.


      • ja phöh!
        €ero kirjoitti:

        Kuuleppas mollis !
        Onko sinuun iskeny lapin hulluus se kun iskee niin pitää uudestaan mennä se on kuin kuume sinne mieli halajaa.
        Oot kulukenut varmaan poronkusemman verran hjänkhää,

        No myö ollaan täällä lantalassa, tai paremmin saaressa vasta tultiin päevän myöhässä hetkinen voiko joutenollessa myöhästyä, teillä mukavoo ja meillä heillä jokkaisella .

        Eipä tuo näytä kovin hullaantuneen Lapista, kun malttaa täällä läpättää. Hullaantunut enempikin tästä palstasta. Minulle ei ainakaan ole koskaan tullut Lapin reissuilla mieleenkään tämä palsta.


      • .mollis
        €ero kirjoitti:

        Kuuleppas mollis !
        Onko sinuun iskeny lapin hulluus se kun iskee niin pitää uudestaan mennä se on kuin kuume sinne mieli halajaa.
        Oot kulukenut varmaan poronkusemman verran hjänkhää,

        No myö ollaan täällä lantalassa, tai paremmin saaressa vasta tultiin päevän myöhässä hetkinen voiko joutenollessa myöhästyä, teillä mukavoo ja meillä heillä jokkaisella .

        Kyll sekkii hulluus on. Huomenna siirrymme taas uusiin maisemiin. Kyllä on kaunista! Miultakin kuivasilmältä norahti kyynel (vai tuulestako johtui), kun Saanalta kahtelin eilen.
        Tännään Mallalla näkyi enempi maaruskaa, ei yhtään maatuskaa :-)
        Mukavat oltavat siulle sinne jonnekin Lantalaan :-)

        Ai niin, oon mie kuuhullukin. Kun on oikein kva pakkasyö, tähtitaivas niin mie mollotan kuuta ko lehmä uutta konttii.


    • .mollis

      On se niin mukavaa, kun tuolla tunturissa tervehditään vastaan tulijoita ja vaihdetaan jokunen sanakin. Tulee sellanen tunne niinku istus prätkän tarakalla ja moikkais muita päristelijöitä. Tai sillonku lapsena seisoi tienpientareella ja rekkakuskit moikkas, ne muuten morjensti aina... vaikka mä olinkin tyttö.
      Tänään 16 poroa, 2 korppia ja joitakuita riekkoja.

    • Hiljaa hyvää tulee,nyt vain puolikkaita entisistä lenkeistä,jää vain tota vapaa aikaa ja ehtii joutavia miettiä.

      • Joutaviakin on mukava mietiskellä välillä...kunhan ei liikaa jää joutaviin juttuihin.

        Tänään on ollut aurinkoinen päivä ja ulkoillut olen useaan otteeseen täällä Myllykylän ympäristössä.
        Seurannut olen Ukrainan tilannetta joka vaikuttaa todella huonolta...Obamakin saapuu huomenna Viroon, saas nähnä millaisin tuloksin.

        Mollis on Lapissa vielä tuntureita valloittamassa ja poroja bongailemassa...oispa mukava olla siellä mukana. Mukava lukea Molliksen väliaika kuulumisia tuntureilta.


      • k/k
        sishill kirjoitti:

        Joutaviakin on mukava mietiskellä välillä...kunhan ei liikaa jää joutaviin juttuihin.

        Tänään on ollut aurinkoinen päivä ja ulkoillut olen useaan otteeseen täällä Myllykylän ympäristössä.
        Seurannut olen Ukrainan tilannetta joka vaikuttaa todella huonolta...Obamakin saapuu huomenna Viroon, saas nähnä millaisin tuloksin.

        Mollis on Lapissa vielä tuntureita valloittamassa ja poroja bongailemassa...oispa mukava olla siellä mukana. Mukava lukea Molliksen väliaika kuulumisia tuntureilta.

        Pari pientä 30km lenkkiä olen fillaroinut kun kokeilin joko se paljonpuhuttu ylikunto olis lauennut.
        Ajattelin sijoittaa noihin pilvipalvelussa toimiviin mittareihin,ovat kuulemma soivia pelejä,kertovat koska ollaan menossa uupumuksen puolelle.
        Mullakin on siel pohjosessa yks tärkee ihminen,en tierä onko patikoimassa.


    • Plussaa annan poliisilaitoksen työntekijälle !

      Laitoin henkilökortti hakemuksen ja piti ottaa uusi kuva kun ei kelvannut sama kuva kuin passissa....no oishan se muuten kelvannut mutta kun passista näki että kuva oli melkein kaksi vuotta vanha.

      Sanoin luukulla että voi kauheeta kun sitä on sitten vanhettuneen näköinen....luukulla nainen sanoi hymyillen näin: Ajatteles...kun seuraavan kerran tarvitset uuteen korttiin viiden vuoden kuluttua kuvan niin olet tässä kuvassa nuoremman näköinen....juujuu, lohduttavaa...

      Plussat kaikille teille!

    • k/k

      Kaikki me modernit vanhat kävyt jotka seikkaillaan netin ihmeellises ympäristös ollaan ehkä oltu kaupankäynti sivuilla.
      Minäkin menin myytävä tavara kainalossa ettimään ostajia,löysinkin kaverin joka kaipas just sellasta sirkkeliä josta halusin eroon.
      Silmät kiiluen avasin ilmotuksen ja kattelin päivämäärää 2003 se siitä sitten.
      Mitenkähän kauan noi saa hermostuttaa ihmisiä,jos joku tietäs niin mielenkiinosta kuulisin .

    • .mollis väsynä

      Oma Naima-Aslak kuljettajana Näkkälän, Hettan, Nunnasen kautta Levin valloitus. Puuuh!
      Pläjäyksenä se, että rakka -päätteisistä teistä bongasin Piirakan :-)

      • poroja kahvissa

        Oliko tarkoitus uuvutus tunturilta tunturille, ?


      • mrshedgehog.

        Ai Piirakkarakka :).Paljonko tuo vaellus on yhteensä kilometreinä noin?


      • .mollis
        mrshedgehog. kirjoitti:

        Ai Piirakkarakka :).Paljonko tuo vaellus on yhteensä kilometreinä noin?

        Levin huipulle 3.3 km ja takas eli 6.6. Vaikein, jyrkin oli Saanalle 4 km.
        Tänään on vaeltamisvapaapäivä. Ajetaan Nuorgamiin ja pulahdetaan jäämereen, ehkä :-)
        Kilometrejä tulee aikalailla,muttatunturien välit mennään autolla.
        Joo, tiet ovat tyyliin,vitrakka, piirakka, isorakka, pikkurakka, eturakka :-)
        Kaunista syksyä itse kullekin missä olettekin.


      • .mollis
        poroja kahvissa kirjoitti:

        Oliko tarkoitus uuvutus tunturilta tunturille, ?

        Oli tarkoitus uuvutus. Jonkinlaista masokismia.


      • .mollis kirjoitti:

        Levin huipulle 3.3 km ja takas eli 6.6. Vaikein, jyrkin oli Saanalle 4 km.
        Tänään on vaeltamisvapaapäivä. Ajetaan Nuorgamiin ja pulahdetaan jäämereen, ehkä :-)
        Kilometrejä tulee aikalailla,muttatunturien välit mennään autolla.
        Joo, tiet ovat tyyliin,vitrakka, piirakka, isorakka, pikkurakka, eturakka :-)
        Kaunista syksyä itse kullekin missä olettekin.

        Voi kaunista vaellussyksyä teille sinne. Luonto antaa voimaa ja Lapin luonto varsinkin elämyksiä, eirilailla kuin muualla.


      • märät säpikkäät
        .mollis kirjoitti:

        Levin huipulle 3.3 km ja takas eli 6.6. Vaikein, jyrkin oli Saanalle 4 km.
        Tänään on vaeltamisvapaapäivä. Ajetaan Nuorgamiin ja pulahdetaan jäämereen, ehkä :-)
        Kilometrejä tulee aikalailla,muttatunturien välit mennään autolla.
        Joo, tiet ovat tyyliin,vitrakka, piirakka, isorakka, pikkurakka, eturakka :-)
        Kaunista syksyä itse kullekin missä olettekin.

        Tuletko Mollis kylhään?


      • €--
        märät säpikkäät kirjoitti:

        Tuletko Mollis kylhään?

        Mollis joikhailoo tunturissa Aslak hakkoo noitarummulla tahtia.


      • .mollis kirjoitti:

        Levin huipulle 3.3 km ja takas eli 6.6. Vaikein, jyrkin oli Saanalle 4 km.
        Tänään on vaeltamisvapaapäivä. Ajetaan Nuorgamiin ja pulahdetaan jäämereen, ehkä :-)
        Kilometrejä tulee aikalailla,muttatunturien välit mennään autolla.
        Joo, tiet ovat tyyliin,vitrakka, piirakka, isorakka, pikkurakka, eturakka :-)
        Kaunista syksyä itse kullekin missä olettekin.

        Täällä Helsingissä on ollut tänään todella kaunis ja lämmin sää leppeän pienoisen tuulen vireen kera.

        Hyviä ja kaunista loppu lomaa sinne tuntureiden luo.


      • .mollis
        märät säpikkäät kirjoitti:

        Tuletko Mollis kylhään?

        Missäs päin säpikkäät?


      • .mollis
        €-- kirjoitti:

        Mollis joikhailoo tunturissa Aslak hakkoo noitarummulla tahtia.

        Ihan transsissa oon. Täällä on taigaa.


      • .mollis
        sishill kirjoitti:

        Täällä Helsingissä on ollut tänään todella kaunis ja lämmin sää leppeän pienoisen tuulen vireen kera.

        Hyviä ja kaunista loppu lomaa sinne tuntureiden luo.

        Tällä on tänään ollut puolipilvistä. Viimeiset 50 km ennen hotellia satoi, mutta eipä tuo autossa haitannut.

        Toivottavasti kauniit säät siellä jatkuu, sishill, saadaan kauniit vaahterat sitten.
        Hyviä juoksukelejä :-)


      • märät säpikkäät
        .mollis kirjoitti:

        Missäs päin säpikkäät?

        Angelissa Mollis. Alahan joutua, paamma pöönät pannuun.


      • .mollis
        märät säpikkäät kirjoitti:

        Angelissa Mollis. Alahan joutua, paamma pöönät pannuun.

        Ai jaa ja pahus. Olemme parina päivänä ajaneet likeltä Angelii, vajaa 100 km.
        Nyt ollaan valumassa etelään. Valutaan hisuksiin, pari päivää.
        P.S. Kiitos kutsusta :-)


    • ,,,,,

      Katselen neloskanavalta elokuvaa ihanasta Hachi-koirasta.

      • Se on viime aikoia näkynyt aika usein eri kanavilta. Koskettava tositarinaan perustuva elokuva.


      • jos kyyneleet
        mrshedgehog kirjoitti:

        Se on viime aikoia näkynyt aika usein eri kanavilta. Koskettava tositarinaan perustuva elokuva.

        Minusta se on niin ihana, etten voi katsoa. Yhden kerran olen katsonut, nythän telkkari anti on pelkkää uusinnan uusintaa.


      • jos kyyneleet kirjoitti:

        Minusta se on niin ihana, etten voi katsoa. Yhden kerran olen katsonut, nythän telkkari anti on pelkkää uusinnan uusintaa.

        Minusta myös kun olen kerran katsonut ja hyväksi todennut, en pilaa vaikutelmaa toistolla.


      • .mollis
        jos kyyneleet kirjoitti:

        Minusta se on niin ihana, etten voi katsoa. Yhden kerran olen katsonut, nythän telkkari anti on pelkkää uusinnan uusintaa.

        Pelkkä ajatuskin tuosta elokuvasta saa silmät kyyneliin.


      • ikävä on.
        .mollis kirjoitti:

        Pelkkä ajatuskin tuosta elokuvasta saa silmät kyyneliin.

        Itkin minäkin. Minullakin oli uskollinen koira joka odotti minua aina töistä tullessani. Tiesi melkein kellonajan milloin pitää lähteä pihalle odottamaan. Samaten tiesi milloin lapseni tulee koulusta.

        Voi sitä iloista volinaa ja riemua kotiin tullessa. Joskus sai varoa ettei jäisi iloitessaan autoni alle.

        Jouduin jättämään hyvästit muutama kk sitten.


      • niin teen minäkin
        ikävä on. kirjoitti:

        Itkin minäkin. Minullakin oli uskollinen koira joka odotti minua aina töistä tullessani. Tiesi melkein kellonajan milloin pitää lähteä pihalle odottamaan. Samaten tiesi milloin lapseni tulee koulusta.

        Voi sitä iloista volinaa ja riemua kotiin tullessa. Joskus sai varoa ettei jäisi iloitessaan autoni alle.

        Jouduin jättämään hyvästit muutama kk sitten.

        Ihminen, joka rakastaa eläimiä, osaa myös rakastaa eläimiä.
        Eläin, jos kuka, on vilpitön, ei valehtele, ei teeskentele.
        Omaa kultaa vieläkin kaipaan.


      • pehmeä turkkpehmeä t
        niin teen minäkin kirjoitti:

        Ihminen, joka rakastaa eläimiä, osaa myös rakastaa eläimiä.
        Eläin, jos kuka, on vilpitön, ei valehtele, ei teeskentele.
        Omaa kultaa vieläkin kaipaan.

        Nyt saitte ihan vuolaat virrat.
        Tuli niin ikävä meidän koiraa.
        Se tiesi ensimmäisenä kun sairastuin, ennen minua.
        Nukkui ikiuneen tyttäreni syliin neljä vuotta sitten :'(


      • suuret ajattelijat..
        niin teen minäkin kirjoitti:

        Ihminen, joka rakastaa eläimiä, osaa myös rakastaa eläimiä.
        Eläin, jos kuka, on vilpitön, ei valehtele, ei teeskentele.
        Omaa kultaa vieläkin kaipaan.

        Taas yksi näitä palstan viisauksia. Ei meinaa aina pysyä perässä:

        niin teen minäkin4.9.2014 21:430 SULJE
        Ihminen, joka rakastaa eläimiä, osaa myös rakastaa eläimiä.


      • kirikirikiinnisaatjo
        suuret ajattelijat.. kirjoitti:

        Taas yksi näitä palstan viisauksia. Ei meinaa aina pysyä perässä:

        niin teen minäkin4.9.2014 21:430 SULJE
        Ihminen, joka rakastaa eläimiä, osaa myös rakastaa eläimiä.

        NIinhän se on.
        Hitler pelkäsi kissoja, ja saksanpaimenkoiransa korvienasennon mukaan Hitleria.

        Ja, älä leiki kovin tieteellistä, suu sanan erehdyttää, sinullakin.


      • ..........
        suuret ajattelijat.. kirjoitti:

        Taas yksi näitä palstan viisauksia. Ei meinaa aina pysyä perässä:

        niin teen minäkin4.9.2014 21:430 SULJE
        Ihminen, joka rakastaa eläimiä, osaa myös rakastaa eläimiä.

        Tuo on muuten totta. Jos rakastaa osaa myös rakastaa.
        Siskoni ei ole koskaan rakastanut mitään eläintä eikä ole osannut edes esittää rakastavansa.


      • ottaja antaja :)
        .......... kirjoitti:

        Tuo on muuten totta. Jos rakastaa osaa myös rakastaa.
        Siskoni ei ole koskaan rakastanut mitään eläintä eikä ole osannut edes esittää rakastavansa.

        Kylmä ihminen hyytää eläimet ja ihmiset lähipiirissään.
        Ei saa, kun ei osaa antaa.


      • viisas minäkin
        .......... kirjoitti:

        Tuo on muuten totta. Jos rakastaa osaa myös rakastaa.
        Siskoni ei ole koskaan rakastanut mitään eläintä eikä ole osannut edes esittää rakastavansa.

        Jos nauraa, niin osaa myös nauraa. Jos kävelee, niin osaa myös kävellä. Jos seisoo päällään, niin osaa myös seisoa päällään. Ja niin edelleen...


      • mamboa.
        viisas minäkin kirjoitti:

        Jos nauraa, niin osaa myös nauraa. Jos kävelee, niin osaa myös kävellä. Jos seisoo päällään, niin osaa myös seisoa päällään. Ja niin edelleen...

        Jalatonkin osaa olla tanssituomari.
        Ei kaikkea tarvi itse pystyä, saati saada kokea.


    • Oliskohan se kivaa olla rikas? tai komee?tai eres oman elämäs toimitusjohtaja.
      Tai eres jonkinlainen timpuri ?
      Luulin päässeeni rauhaan kaikenlaisest ähräämisest mut aamulla taas kiire tarttu haalarin hihaan ja sit mentiin.
      Miten ne eläkeläiset kerkee kerhoihin ja retkille tai kauppaan ostamaan reino/aino tossuja?
      On ne vikkeliä.

      • kna.

        Pappa oli toimitusjohtaja, mumma pääjohtaja.
        Helppo homma papalle, toteuttaa jo ajatellut aatteet.

        Ollaan me, mitä ollaan, ei tarvi meidän itsemme komeutta kehua, kun sen tekevät valppaasti muut. ;))


      • Mut` etkös sä olekin "koti-kiusattu" "rikas, komee,elämästoimitusjohtaja ja jonkilainentimpuri".

        Sanoin joskus ain` ex- miehelleni et` oon meitin perheen ruusu, et` kukkiihan se perunakin!


      • hymjahämpuhkii
        sishill kirjoitti:

        Mut` etkös sä olekin "koti-kiusattu" "rikas, komee,elämästoimitusjohtaja ja jonkilainentimpuri".

        Sanoin joskus ain` ex- miehelleni et` oon meitin perheen ruusu, et` kukkiihan se perunakin!

        Jonkinlainen timpuri, nyt suutun k/k:n puolesta.
        *höyrytunkeekorvista*


      • k/k
        sishill kirjoitti:

        Mut` etkös sä olekin "koti-kiusattu" "rikas, komee,elämästoimitusjohtaja ja jonkilainentimpuri".

        Sanoin joskus ain` ex- miehelleni et` oon meitin perheen ruusu, et` kukkiihan se perunakin!

        sishill
        Unohrit taivaanrannan maalarin ja timpurikin on kolmenkonstin.
        Se toimitusjohtajan virka on muuttunu yyteen aikana äänettömäs yhtiökumppaniks, semmonen harmaa eminenssi vai mikä se on.


      • hymjahämpuhkii kirjoitti:

        Jonkinlainen timpuri, nyt suutun k/k:n puolesta.
        *höyrytunkeekorvista*

        Olen ronkeli omien hommien suhteen ja haukun ittiäni.
        Kesällä tekemäni parvekkeen kaide tyydyttää jopa minuakin ja meinasin laittaa kuvan profiliin mut järki voitti.


    • Pääkaupunkiseudulta

      sishill, sinuna hankkisin sijoitusasunnon pääkaupunkiseudulta, mielelläni vuokraisin opiskelijalle. Vuokralaisiakin on kaikenlaisia, joten tarkkana tulee olla.

      • Vantaalla oli jo eräs yksiö melko varma mutta tuli hieman jarrut päälle mielessäni, asunnossa on jo valmis vuokralainen....

        Nykyään on niin paljon -60, -70 luvulla rakennettuja taloja joihin on tulossa isot kalliit remontit. Onneksi ei ole mikään kiire ostaa.


    • Kannattaa harkita

      sishill, kannattaa todellakin ottaa huomioon, että onko tulossa suuria remontteja. Hyvä, jos ei ole kiire ostaa. Osa naisistakin ymmärtää remontoinneista ja kustannuksista, siellä pääkaupunkiseudulla on valinnan varaa. Olen asunut opiskeluaikana Etelä-Haagassa, se oli minusta viihtyisä alue, ja hyvät kulkuyhteydet. Yksiöitä haluaa moni, vuokralaisia varmaan tulee riittämään.

      • Perinteisellä tavalla tehdyt putkiremontointi hinnat ovat nousseet hurjasti viime vuosina. Sukitustakin putkistoille tehdään mutta en itse ainakaan olisi sukituksen kannalla. Useasti yhdistetään monia muitakin remppoja samaan aikaan joten hintaa kertyy. Huonosti on monien talojen huolto hoidettu, useasti kun asukkaat eivät halua remontteja kuin viime tipassa.


      • k/k
        sishill kirjoitti:

        Perinteisellä tavalla tehdyt putkiremontointi hinnat ovat nousseet hurjasti viime vuosina. Sukitustakin putkistoille tehdään mutta en itse ainakaan olisi sukituksen kannalla. Useasti yhdistetään monia muitakin remppoja samaan aikaan joten hintaa kertyy. Huonosti on monien talojen huolto hoidettu, useasti kun asukkaat eivät halua remontteja kuin viime tipassa.

        Pintavetoina ja kotelointi päälle,siin se on .


      • henrjii
        sishill kirjoitti:

        Perinteisellä tavalla tehdyt putkiremontointi hinnat ovat nousseet hurjasti viime vuosina. Sukitustakin putkistoille tehdään mutta en itse ainakaan olisi sukituksen kannalla. Useasti yhdistetään monia muitakin remppoja samaan aikaan joten hintaa kertyy. Huonosti on monien talojen huolto hoidettu, useasti kun asukkaat eivät halua remontteja kuin viime tipassa.

        vähän riippuu mitä joudutaan tekemään. Jos viemäriputket on valurautaa ne kyllä täytyy uusia, ja se maksaa.
        käyttövesiputket on kuparia, ja ne on uusittava. Sensijaan patterilinjat on terästä, eikä niitä välttämättä tarvitse uusia, ainakaan kerrostalossa, ja siinä syntyy säästöä, eikä remontti vältämättä tule kalliiksi


      • henrjii kirjoitti:

        vähän riippuu mitä joudutaan tekemään. Jos viemäriputket on valurautaa ne kyllä täytyy uusia, ja se maksaa.
        käyttövesiputket on kuparia, ja ne on uusittava. Sensijaan patterilinjat on terästä, eikä niitä välttämättä tarvitse uusia, ainakaan kerrostalossa, ja siinä syntyy säästöä, eikä remontti vältämättä tule kalliiksi

        Niinpä, riippuu remonteista mitä tehdään...

        Suomen esim. suurimmassa taloyhtiössä (Satakallio) perinteinen putkiremppa valmistui vajaa kymmenen vuotta sitten:530 euroa per neliö. Parhaillaan menossa julkisivu/ikkuna/parveke remppa, vajaa 500 euroa per neliö kun kaikki talot on valmiit.
        Eli suurimmat rempat on Satakalliossa tehty/tekeillään, pienempiä halvempia on tulossa esim. pihan asfaltointi ym. Satakallio on rakennettu kuusikymmentä luvun alussa ja erittäin hyvin huollettu taloyhtiö.


      • henrjii
        sishill kirjoitti:

        Niinpä, riippuu remonteista mitä tehdään...

        Suomen esim. suurimmassa taloyhtiössä (Satakallio) perinteinen putkiremppa valmistui vajaa kymmenen vuotta sitten:530 euroa per neliö. Parhaillaan menossa julkisivu/ikkuna/parveke remppa, vajaa 500 euroa per neliö kun kaikki talot on valmiit.
        Eli suurimmat rempat on Satakalliossa tehty/tekeillään, pienempiä halvempia on tulossa esim. pihan asfaltointi ym. Satakallio on rakennettu kuusikymmentä luvun alussa ja erittäin hyvin huollettu taloyhtiö.

        Hyvä suunittelu pienentää kustanuksia, jos se oiken tehdään. Joskus tulee halvemaksi purkaa koko kakka, ja rakentaa uusi


      • henrjii
        sishill kirjoitti:

        Niinpä, riippuu remonteista mitä tehdään...

        Suomen esim. suurimmassa taloyhtiössä (Satakallio) perinteinen putkiremppa valmistui vajaa kymmenen vuotta sitten:530 euroa per neliö. Parhaillaan menossa julkisivu/ikkuna/parveke remppa, vajaa 500 euroa per neliö kun kaikki talot on valmiit.
        Eli suurimmat rempat on Satakalliossa tehty/tekeillään, pienempiä halvempia on tulossa esim. pihan asfaltointi ym. Satakallio on rakennettu kuusikymmentä luvun alussa ja erittäin hyvin huollettu taloyhtiö.

        Putkien uusiminen: Hinta-arvio 600-900 euroa/m²

        Viemärit uusitaan
        Käyttövesiputket uusitaan pinnalla/koteloissa
        Märkätilat uusitaan
        Sähköt uusitaan

        Putkien kunnostus: Hinta-arvio 200-400 euroa/m²

        Viemärit kunnostetaan sisäpuolelta (100-200 euroa/m²)
        Käyttövesiputket uusitaan pinnalla/koteloissa (100-200 euroa/m


    • henrjii

      meillä uusittiin käyttövesiputket hintaan. 65 € neliö, ja siitä on aikaa viisivuotta

      • Näin on, ja ainahan olisi remotti laskuista vapaa kun ei omistaisi mitään,...asuisi vain vuokralla!

        Mutta hyvät puolensa siinäkin on kun omistaa...sitä voi laittaa lihoiks` kun tarve vaatii näin mummelina kuin minäkin!


    • Pahus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11 kun ketuttaa. Jouduin kirjautumaan kolmesti tänne ihan vaikka olin jo kirjautunut enkä poistunut. Toisekseen kesti pari päivää keksiä perhoskoiralle nimi ja nyt en tiedä minne sen ilmoitan. Ilmoitan sen tähän, koska tässä sentään on sananvapaus, ainakin teoriassa. Eikä ketjukaan ole viellä ihan kuukautta vanha.

      Perhoskoiran nimeksi voisi laittaa DUMPO. Perustelut: perhoskoiran korvat ovat suuret sen muuhun kokoon verrattuna. Muutenkin Dumpo on hahmona symppis.

      • En ole vähään aikaan kirjoitellut tänne ja yllätys, tänne oli kirjoitettu ilmoitti sähkäri.

        Täällä Myllykylässäkin on useita perroja (koiria) ja pieniä söpöläisiä enemmän. Eri aikoihin kun käyn lenkillä ja huomannut niin isot koirat ovat aikaisin aamulla päässeet ulkoilemaan ja hiukan myöhemmin vasta pienemmät...

        Perhoskoirat eivät taida paljon painaa...nättejä ainakin ovat.


      • eikä Dumpo

        Soon Dumbo.


      • ent. siivoojaparka

        Joo, tuosta tuli mieleen yksi papillon, jota olen ulkoiluttanut joskus. Sen nimi oli Bamse. Silloin ajattelin, että miksi tuollaisen voimanallen nimi pienellä ytykällä, vähän rottaa isommalla.



      • tsihh kirjoitti:

        Hei!

        Kyseinen aloitus löytyy tämän linkin takaa.

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3317

        En ymmärrä noita siirtoja, en alkuunkaan. Ne tuntuvat vain mielivaltaisilta pomottamisilta. Jos ihminen on tänne tehnyt avauksen, hän haluaa nimenomaan tämän ikäluokan näkökulmaa. Löydetään me itsekin eri palstoille jos niin halutaan.

        Muuten pidät minusta palstaa siistinä, ei ole kovin paljon ilkeilyä enää, kiitos siitä. "Kilttiä" palstaa on mukavaa lukea :)


      • Hei kun keikuskelen
        tsihh kirjoitti:

        Hei!

        Kyseinen aloitus löytyy tämän linkin takaa.

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3317

        "Tsihh"

        Kiesus sentäs, että harmittaa, kun ketjuja siirrellään toisille palstoille. (Siis oon samaa mieltä "hmp f" kanssa.)

        Oon ennenkin sanonut, että jos minä kirjoitan tällä omalla nimimerkilläni Tänne, tälle palstalle, niin en suurin surminkaan halua, että yhtäkkiä mun nimimerkkini töröttääkin jossakin toisen palstan ketjussa.
        Ilman kirjoittajan lupaa ei mielestäni saisi siirrellä tekstejä muihin paikkoihin.

        Jos joku ketju tarttee pistää veks tältä palstalta, niin sen voisi kertakaikkisesti sitten nakata avaruuden mustaan aukkoon, EIKÄ siirrellä minnekään muualle.
        Hyi. Olen tuohduksissani.


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        "Tsihh"

        Kiesus sentäs, että harmittaa, kun ketjuja siirrellään toisille palstoille. (Siis oon samaa mieltä "hmp f" kanssa.)

        Oon ennenkin sanonut, että jos minä kirjoitan tällä omalla nimimerkilläni Tänne, tälle palstalle, niin en suurin surminkaan halua, että yhtäkkiä mun nimimerkkini töröttääkin jossakin toisen palstan ketjussa.
        Ilman kirjoittajan lupaa ei mielestäni saisi siirrellä tekstejä muihin paikkoihin.

        Jos joku ketju tarttee pistää veks tältä palstalta, niin sen voisi kertakaikkisesti sitten nakata avaruuden mustaan aukkoon, EIKÄ siirrellä minnekään muualle.
        Hyi. Olen tuohduksissani.

        Palautteet voitte antaa Palautteet palstalle tai siellä olevan lomakkeen kautta suoraan S.24 ylläpidolle.

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5557


      • Hei kun keikuskelen
        tsihh kirjoitti:

        Palautteet voitte antaa Palautteet palstalle tai siellä olevan lomakkeen kautta suoraan S.24 ylläpidolle.

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5557

        Minä sanoin oman mielipiteeni ketjujen siirroista ja ihan reilusti tämän palstan luotsille. En ala vääntämään mitään lisäpalautteita.
        Yks sanominen riittää minulle. Eikä tästä tämän enempää oo sanottavaa. Menee helposti jankuttamiseksi.


      • tsihh kirjoitti:

        Palautteet voitte antaa Palautteet palstalle tai siellä olevan lomakkeen kautta suoraan S.24 ylläpidolle.

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5557

        Yhdyn täysin edellisiin kirjoittajiin jotka toivovat että ketjuja ei siirreltäisi vain sen perusteella että juuri tästä teemasta on oma alueensa Suomi24:n laajassa valikossa. Me kirjoitamme tässä ja haluamme keskustella KAIKISTA asioista ikätovereidemme kanssa, siksi olemme valinneet ryhmät, ikäryhmät, 60 . Jos tarkasti otetaan niin melkein kaikelle mistä täällä pihutaan löytyy joku eri paikka eri otsikon alla. Monet meistä (minä mukaanluettuna) käy etupäässä vain täällä ja ketjunkadottua se on poissa.

        Tulen tässä päivän mittaan lähettämään myös palautetta ylöspidolle, mutta sinähän niitä ketjuja siirtelet oman harkintasi mukaan ja jos nää palautteet menee ylöspidon kautta, niin a-niihin ei koskaan saada vastausta b-menee suunnattomasti aikaa jos jotain tapahtuu.

        Muuten, olet kyllä pitänyt palstaa kiitettävän siistinä.


      • tsihh kirjoitti:

        Hei!

        Kyseinen aloitus löytyy tämän linkin takaa.

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3317

        "tsihh"

        Kiitos
        On masentavaa, kun huomaa että joitakin ketjuja venytellään turhaan.
        Tahallisestikin tuntuen.
        Kyllähän ketju saa pitkäksi venyä, jos se pysyy suurin-piirtein asiassa.

        H.


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        "Tsihh"

        Kiesus sentäs, että harmittaa, kun ketjuja siirrellään toisille palstoille. (Siis oon samaa mieltä "hmp f" kanssa.)

        Oon ennenkin sanonut, että jos minä kirjoitan tällä omalla nimimerkilläni Tänne, tälle palstalle, niin en suurin surminkaan halua, että yhtäkkiä mun nimimerkkini töröttääkin jossakin toisen palstan ketjussa.
        Ilman kirjoittajan lupaa ei mielestäni saisi siirrellä tekstejä muihin paikkoihin.

        Jos joku ketju tarttee pistää veks tältä palstalta, niin sen voisi kertakaikkisesti sitten nakata avaruuden mustaan aukkoon, EIKÄ siirrellä minnekään muualle.
        Hyi. Olen tuohduksissani.

        "Hei kun keikuskelen"

        Jaa että nimimerkki:)
        Muuta sanoakseni sanon että "Mun kaverillakin oli koira"
        Ei oikein tunnu keskustelulta, vaan ihan joltain muulta.
        Sinua en moiti lyhyt-sanaisuudesta tietenkään.

        yst.

        H.


      • Hei kun keikuskelen
        hunksz kirjoitti:

        "Hei kun keikuskelen"

        Jaa että nimimerkki:)
        Muuta sanoakseni sanon että "Mun kaverillakin oli koira"
        Ei oikein tunnu keskustelulta, vaan ihan joltain muulta.
        Sinua en moiti lyhyt-sanaisuudesta tietenkään.

        yst.

        H.

        Mitäs vikaa mun nimimerkissäni on häh :/
        Ei mitään vikaa, jos oman mielipiteeni saan sanoa.
        Muutaman kommentin yritin väsätä "Heikkuna", mutta totesin sormeni kirjoittivan aivan kerrassaan lähes holtittomaista tekstiä,
        jota itsekin vahtasin epäuskoisena. Ei, en osaa kirjoittaa muulla nimellä,
        ainoastaan tällä kolmisanaisella nimimerkilläni, johon sormeni ovat mielistyneet.


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        Mitäs vikaa mun nimimerkissäni on häh :/
        Ei mitään vikaa, jos oman mielipiteeni saan sanoa.
        Muutaman kommentin yritin väsätä "Heikkuna", mutta totesin sormeni kirjoittivan aivan kerrassaan lähes holtittomaista tekstiä,
        jota itsekin vahtasin epäuskoisena. Ei, en osaa kirjoittaa muulla nimellä,
        ainoastaan tällä kolmisanaisella nimimerkilläni, johon sormeni ovat mielistyneet.

        "Hei kun keikuskelen"

        Haluaisiko hän rekisteröidä nimmarinsa minun kanssani?
        Hootakin kun hänellä on.
        Minä olen erittäin suvaitsevainen, mitä sormeiluun tulee.
        On kaksi Kitaraakin.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Hei kun keikuskelen"

        Jaa että nimimerkki:)
        Muuta sanoakseni sanon että "Mun kaverillakin oli koira"
        Ei oikein tunnu keskustelulta, vaan ihan joltain muulta.
        Sinua en moiti lyhyt-sanaisuudesta tietenkään.

        yst.

        H.

        Hihh` hunks`...siullahan noita keskustelemisen taitoja onkin!!!! Ei ollut nytkään "lyhyt-sanainen kirjoituksesi kun poikkesit jopa minun aloittamaani ketjuun!! Tervetuloa vaan kirjoittelemaan "hunks"...keksitään vaik` ralliautoista juttua, tai prätkistä..tai miten pidetään uuma ohkasena! Hevosetkin on sydämeni asia joiden kanssa olin ison osan lapsuudestani....raveissakin on tullut ohjastettua! Kertoa tietty voisin kuinka leikkimöki nousi pystyyn sisarteni kesken rakentaessa...lapsiahan silloin olimme! Tanssiminen on yksi liikuntalajeistani....niistä polkka parhaiten tanssittuna!


      • sishill kirjoitti:

        Hihh` hunks`...siullahan noita keskustelemisen taitoja onkin!!!! Ei ollut nytkään "lyhyt-sanainen kirjoituksesi kun poikkesit jopa minun aloittamaani ketjuun!! Tervetuloa vaan kirjoittelemaan "hunks"...keksitään vaik` ralliautoista juttua, tai prätkistä..tai miten pidetään uuma ohkasena! Hevosetkin on sydämeni asia joiden kanssa olin ison osan lapsuudestani....raveissakin on tullut ohjastettua! Kertoa tietty voisin kuinka leikkimöki nousi pystyyn sisarteni kesken rakentaessa...lapsiahan silloin olimme! Tanssiminen on yksi liikuntalajeistani....niistä polkka parhaiten tanssittuna!

        "sishill"

        Valitettavasti nimi-merkkisi ei ole ansainnut kunnioitustani.
        Tämä aloituskin on kaukana.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "sishill"

        Valitettavasti nimi-merkkisi ei ole ansainnut kunnioitustani.
        Tämä aloituskin on kaukana.

        H.

        Minä peukutin kirjoitustasi!!


      • hunksz kirjoitti:

        "sishill"

        Valitettavasti nimi-merkkisi ei ole ansainnut kunnioitustani.
        Tämä aloituskin on kaukana.

        H.

        Viel....nimimerkkini on nimistäni Sisko Hillevi...kas kun ruma nainen tarvitsee myös rumat nimetkin....mutta kyllä sun sisaresi tahtoisun olla "hunks"!

        Siis aivan oikeasti en tunne vihaa toisia ihmisiä kohtaan...en sinua "hunks" kohtaan tai ketään muutakaan täällä live-elämässänikään.

        Rakkautta lisätkäämme tässä ainutkertaisessa elämässämme itseämme kohtaan ja toisiamme kohtaan!


    • häivytetty hymy

      "Yleistä koirista"-palstalaiset varmaan nauravat täältä kiiketellulle ketjulle partaansa.
      Palstan hienoiseksi huvitteluksi tarkoitettu ketju ei todellakaan sinne kuulu.
      Eikä tänne mahdu hymyn häivääkään?

      • hihi....

        Joten kantsii miettiä mitä "huvituksia" palstallekirjottaa.


      • häivytetty hymy
        hihi.... kirjoitti:

        Joten kantsii miettiä mitä "huvituksia" palstallekirjottaa.

        Kalman karvaita kirojako tänne vain mahtuu?


      • Eihän tätä ketjua ole käsitykseni mukaan edes siirtämässä mihinkään muualle...koira tai liikunta osioillekaan.


    • Lähden ajelemaan Vihdin Ojakkalaan erääseen varsa pihattolaan, siellä on n.30 kpl. poneista emiin ja varsoihin. Lapsuuden ystäväni pitää hevostilaansa lapsuuteni kodin naapurissa.

      Kirjoittelu iloja kaikille näin aurinkoisena viikonloppuna...muistakaa ulkoilla!

    • Viaton sivullinen

      Mitä nyt yhdestä ketjusta, aletaan uusia napsuttelemaan. Loppua kohti se meni
      jo mitäänsanomattomaksi.
      Mitä yhdestä sydämestä.....

      • viallinen sivusta

        Kun olen niin pätkässä. Uutta putkeen.


    Ketjusta on poistettu 63 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe