Valaistunut ihminen

Aloitukseni ajatus lähti ihan teeveestä vain.
Kiitokset sinne.
Kaksari keittiöllä, vessa ja reikäinen vesi-posti katon-rajassa.
Neljä valaisinta on minulla.
Yksikään ei roiku katossa.
Ne seisovat omilla jaloillaan.
Ylempi valaisin on 300W.
Alempi 35W.
Molempien loistetta voi säätää Reostaatilla.
Tietysti niitä voi myös jaloitella paikasta toiseen.
Eipä ole minulla mitään ihmeempää kysyttävää.
On vain niin hyvä, kun tietää mitä nurkissa lymyää.

H.

13

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

      Ostimpa tänne mökille juuri kynttilöitä ja laitoin lyhtyyn öljyä.
      Nuo ukkoset ja myrskyt, kun aina tuota sähköpuolta häiritsee.
      Onkos se reostaatti se sellainen pyöreä säädin, että sitä, kun veivaa valo himmenee tai kirkastuu?

      • "eppu2"

        Jaa että huumorilla sitä taas.
        REO on vanha auto-merkki.
        Vanhoilla kielillä se tarkoittaa myös epä-varmaa.
        Status taas tarkoittaa paikalleen jämähtänyttä.
        Tuosta voi sitten päätellä jotakin.
        Hyvältä kuulostaa että sinäkin olet alkanut etsiä nurkkiasi.

        H.


      • Eufrosyne10
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Jaa että huumorilla sitä taas.
        REO on vanha auto-merkki.
        Vanhoilla kielillä se tarkoittaa myös epä-varmaa.
        Status taas tarkoittaa paikalleen jämähtänyttä.
        Tuosta voi sitten päätellä jotakin.
        Hyvältä kuulostaa että sinäkin olet alkanut etsiä nurkkiasi.

        H.

        Höpsöttimelle

        Oletko miettinyt nikkiä StatusReo itsellesi?


    • eppu2

      Että sitten säätelet valoja vanhalla paikalleen jämähtäneellä autolla.
      Nurkat on kyllä tallella pimeässäkin, itse vaan saatan olla väärässä nurkassa.

      • "eppu2"

        Minä tsättäilen kyllä, jos huomaan että on kystä näppäinten yllä.
        Joten olkoon tämä tässä.
        Ehkäpä jostain välähtää.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Minä tsättäilen kyllä, jos huomaan että on kystä näppäinten yllä.
        Joten olkoon tämä tässä.
        Ehkäpä jostain välähtää.

        H.

        Ilmaisusi varsin kiertelevä, ymmärsin sen kyllä.
        Valoisaa päivän jatkoa Sinulle.


    • Minun elektooniseen, ikkunattomaan kojuuni ei päivä paista, ei kuu kumota. Ei kynttilöitä, ei öljylyhtyjä, ei lamppuja ei muuta valonlähdettä kuin hologrammit ja virtuaali skriinit joissa tanssii virtuaaliset salsavirtuoosit. Tervetuloa tulevaisuuteen.

    • bessie*

      Viihdyn hyvin valaistussa ympäristössä, minun 'tunnelmavaloni' on valoisuus.

      Pidän noista mainitsemistasi valaisimista, koska pidän epäsuorasta, katon kautta heijastuvasta valosta. Pienempää lamppua en useinkaan käytä, esim. lukuvalona se on mielestäni epämukava koska antaa liikaa lämpöä, ja en muutenkaan edes tarvitse erikseen lukuvaloa.
      Näin hiljattain Prismassa muuten samanlaisen, mutta huomattavasti korkeajalkaisemman mallin noista lampuista. Olen suunnitellut hakevani kolme sellaista, tarkoitus laittaa kaikki olohuoneen nurkkiin. Kattovalaisin saa silti olla paikoillaan toistaiseksi.
      Yksi minulla on tässä 'aina' ollutkin, mutta mitä lie maanantaikappaleita olen ostanut kun jo kolme on tässä asuessa (n.6½ vuotta) lakannut toimimasta. Viimeisin, joka vielä on partsilla, kärähti jotenkin ja tuotti todella myrkyllisen tuntuista katkua joka tuntui päässä ja henkitorvessa. Vastaavaa valomäärää en kovin helpolla ja yhtä halvalla saa, joten vielä kokeilen josko hieman kalliimmat ja vähän erilaiset kestäisivät paremmin.

      Poikani sanoi aikoinaan - ja silloin oli vain yksi tuollainen valaisin, - että täällähän on valoa kuin leikkaussalissa ja pöytäkin näyttää steriililtä leikkauspöydältä. Olin laittanut pöydän täyteen mittaansa ja valkoisen pöytäliinan, mutta en ollut kattanut valmiiksi kun ajattelin että opetelkoon lapset. Ja minusta kun valoisuus on kodikkuutta.

    • iip.

      Olohuoneessa kaksi kristallikruunua, pari pienempää samaa lajia olevaa seinällä. Putkia ikkunaruutujen päällä, monenmoisia muita valaisemia.
      Kuka niitä jaksaa laskea.
      Ihan valaistunut olen, toivottavasti yllän moksaan.

    • Vanhoja valaisimia viiskytluvulta tai aikaisemmalta, mutta energialampuin varustettuja. Lasiverannalla öljylamppuja ja kynttilöitä. Keittiössä kohdevaloja ja putkia. Takka valaisee myös kodikkaalla tulenleimulla.
      Tervetuloa todellisuuteen ;)

    • Hämärä on tunnelmaa

      Olen tunnelmaihminen, nautin kynttilöistä ja tuikuista ja lyhtyjen valoista. Kirkas valaistus on kammottava, se vie kaiken tunnelmaan. Tunnelmaan kuuluu hämärän hyssy. bessien*n tyyli on kauhistus, kuka haluaa olla kuin leikkaussalivalaistuksessa, hyi olkkon.

    • Vanha hirsitalo kolmessa kerroksessa, kaikki päivittäiseen elämänmenoon tarvittavat palvelut löytyvät.

      Hämäränhyssy on ihmisen parasta aikaa, voi vain olla möllöttää tekemättä mitään.
      Sitten kun haluaa jotain huonoilla silmillään nähdä, laitetaan jalkalamppuun valo, samantapaiseen kuin sinun jaloillaan seisovasi.
      Meillä niitä on kaksi, tuvassa ja kamarissa.
      Inhoan kattovalaisimia ja liian kirkasta valoa, sattuu kipeisiin silmiin.
      Tiffanypöytälamppuni ovat kauniita, ne molemmat.
      Ukonilman pimeydessä pidin otsalamppua lukiessani, se kirkasti tekstin lähes liiankin hyvin.
      Kun ei kaikkea aina tarvitsekaan niin hyvin nähdä, kynttilänvalokin riittää ottamaan asioista selvää.
      Pään sisällähän ne suurimmat ratkaisut tehdään, jopa pimeässä.

      Onneksi meidän nurkissamme lymyää vain pölypalleroita, niitä ei tarvitse pelätä. Eivät ne kimppuun hyökkää, eivät ainakaan puraise.

    • k/k

      En mä tommosilla vanhoilla potikoilla enää viitti tuhrata,kaukosäädin on mukavampi.
      Varsinkin kun linksuttaa ympäri taloa olevii valoja.
      On siin mettän elävät ihmeissään.
      Ledejä luonnollisesti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe