EI HYLKYÄ!!!

manowaaar

Useat kertovat kuinka kuntoutus/eläke lappu on tullut bumerangina takaisin ja joillain useammankin kerran, joten laitan nyt toisenlaisen tarinan.

Sairaslomaa useita kuukausia ja sairaspäivärahat loppuun, ja sitten hakemus kuntoutustukeen joka ekalla läpi ja 6kk..se loppuun ja uutta hakemusta sisään ja muutamassa viikossa vastaus että jatketaan seuraavat 18kk..En tiedä näyttääkö hyvältä vai huonolta, mutta voisin kuvitella että oravanpyörään minua ei höykkyytetä ehkä miltään taholta.

Kirjoituksen tarkoitus ei ole irvailla kenellekkään, vaan antaa uskoa että voi kelalta yms joskus tulla myönteinenkin ja oikea päätös.

21

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki aikanaan

      Tuosta on eläkkeelle vielä pitkä matka...

      • Ei varmasti löydy!

        Joo joo, mutta mites on jos selkä on todettu niin huonoksi ja ettei sitä saa enää kuntoon? Kai silloin eläkepaperit otetaan tosissaan kunnes käydään ensin ns pakolliset sairaspäivärahat. On nimittäin paljon sairauksia joista voi kuntoutua uuteen työtehtävään, mutta mistä löytyy sellaista työtä jossa ei tarvitse istua kovinkaan pitkään, jossa ei tarvitse seisoa kovinkaan pitkään, jossa ei tarvitse nostella kirjaa painavempia esineitä ja jossa ei tarvitse kumartua eteenpäin? Niin ja jossa ei tarvitse kävellä kovinkaan pitkiä matkoja.


      • Raaakaaaa
        Ei varmasti löydy! kirjoitti:

        Joo joo, mutta mites on jos selkä on todettu niin huonoksi ja ettei sitä saa enää kuntoon? Kai silloin eläkepaperit otetaan tosissaan kunnes käydään ensin ns pakolliset sairaspäivärahat. On nimittäin paljon sairauksia joista voi kuntoutua uuteen työtehtävään, mutta mistä löytyy sellaista työtä jossa ei tarvitse istua kovinkaan pitkään, jossa ei tarvitse seisoa kovinkaan pitkään, jossa ei tarvitse nostella kirjaa painavempia esineitä ja jossa ei tarvitse kumartua eteenpäin? Niin ja jossa ei tarvitse kävellä kovinkaan pitkiä matkoja.

        Vakuutuslääketieteellisestä näkökulmasta pienet selkäkivut eivät haittaa työntekoa.
        Eikä vakuutusyhtiötä kiinnosta onko niitä töitä vai ei, työkyky on kuitenkin olemassa joten ei eläkettä.


      • Eläkkeelle 2015
        Raaakaaaa kirjoitti:

        Vakuutuslääketieteellisestä näkökulmasta pienet selkäkivut eivät haittaa työntekoa.
        Eikä vakuutusyhtiötä kiinnosta onko niitä töitä vai ei, työkyky on kuitenkin olemassa joten ei eläkettä.

        VAI OIKEIN PIENET SELKÄKIVUT????? En jaksa edes selvittää täällä teille miten tuskaista elämä on jos selkä on oikeesti kipee, sellainen ei tiedä asiasta mitään jolla ei koskaan ole ollut selän kanssa ongelmia. Mun tilanne nyt on kuitenkin se ettei selkäni tästä parane ja pian saan eläkkeen!!


      • tohtoorismies
        Eläkkeelle 2015 kirjoitti:

        VAI OIKEIN PIENET SELKÄKIVUT????? En jaksa edes selvittää täällä teille miten tuskaista elämä on jos selkä on oikeesti kipee, sellainen ei tiedä asiasta mitään jolla ei koskaan ole ollut selän kanssa ongelmia. Mun tilanne nyt on kuitenkin se ettei selkäni tästä parane ja pian saan eläkkeen!!

        Niin, leikisti jos selkä on kipeä niin elämä onkin liian helppoa. Et sinä mitään eläkettä saa, teet käsillä jotain. Tämä oli siis ironiaa.


      • Kiintiöt sanelee
        tohtoorismies kirjoitti:

        Niin, leikisti jos selkä on kipeä niin elämä onkin liian helppoa. Et sinä mitään eläkettä saa, teet käsillä jotain. Tämä oli siis ironiaa.

        Juuri näin, ikävä kyllä. Kannattaa lukea juttuja joissa kerrotaan vakuutuslääkäreiden päätöksistä ja heidän näkemyksensä työkyvystä.
        Siinä ei omalääkäreiden tai työterveyslääkäreiden mielipiteet paljoa paina kun lopullinen valta on vakuutusyhtiöillä, ( lue: mielivalta ).
        Sitä paitsi vakuutusyhtiöthän ovat tulosta tekeviä liikelaitoksia, kuka haluaa tehdä tappiota?


      • Eläkkeelle 2015
        Kiintiöt sanelee kirjoitti:

        Juuri näin, ikävä kyllä. Kannattaa lukea juttuja joissa kerrotaan vakuutuslääkäreiden päätöksistä ja heidän näkemyksensä työkyvystä.
        Siinä ei omalääkäreiden tai työterveyslääkäreiden mielipiteet paljoa paina kun lopullinen valta on vakuutusyhtiöillä, ( lue: mielivalta ).
        Sitä paitsi vakuutusyhtiöthän ovat tulosta tekeviä liikelaitoksia, kuka haluaa tehdä tappiota?

        No minä kuitenkin palaan keväällä 2015 asiaan ja kerron teille kaikille epäilijöille kuinka asiani etenee, olen n 98% varma että tämä saikku johtaa eläkkeelle jo v 2015, mutta siitä sitten lisää lähempänä. Kertokaas viisaat lässyttäjät mitä töitä on tarjolla henkilölle jonka selkä on todettu parantumattomaksi ja johon ei leikkaukset ja muut poppakonstit auta??


      • Näkis vaan
        Eläkkeelle 2015 kirjoitti:

        No minä kuitenkin palaan keväällä 2015 asiaan ja kerron teille kaikille epäilijöille kuinka asiani etenee, olen n 98% varma että tämä saikku johtaa eläkkeelle jo v 2015, mutta siitä sitten lisää lähempänä. Kertokaas viisaat lässyttäjät mitä töitä on tarjolla henkilölle jonka selkä on todettu parantumattomaksi ja johon ei leikkaukset ja muut poppakonstit auta??

        Eihän selällä mitään töitä tehdä vaan esim. käsillä.


    • ei kosk.tiedä

      Riippuu sairauksista mutta eläkettä se ei vielä takaa.Toivotaanparasta kaikille.

    • .14.

      http://www.stm.fi/c/document_library/get_file?folderId=10657823&name=DLFE-30153.pdf

      Vuonna 2013 26% uusista hakemuksista hylättiin, hylkäysprosentti nousee voimakkaasti kun kyse on alle 40 vuotiaista.

      Luvut kannattaa suhteuttaa siihen, että hoitopuolen lääkärit eivät kovin heppoisia hakemuksia laita, kun korkea rima on tiedossa. Paperi voi mennä roskakoriin vaikka siinä olisi neljän erikoislääkärin lausunnot.

      Yllättävää tuo, että jatkopäätöksen saisi muutamassa viikossa, Kelassa virallinen käsittelyaika on 8 viikkoa.

      Itse hain sairauspäivien jälkeen heti miten 12kk kuntoutustukea takuueläke, sain 5kk josta 2kk oli takautuvaa, eli oikeastaan antoivat 3kk. Vakuutustiede-byrokratiassa on hupaisaa, että esim. pyörätuolin käytöllä ei ole mitään merkitystä koska se ei ole mitattava suure.

    • manowaaar

      Niin, kelan aika voi olla se 8 viikkoa, mutta eläkevakuutuksella muutaman viikon. Enkä kuulu alle nelikymppisiin ja pitkä työura takana.

    • Kysymys on...

      Jos suomessa alkaa useampi päättämään päivänsä jos on vaikka jatkuvia kiputiloja mutta ei eläkettä myönnetä niiden olisi pakko tarkistaa omia linjauksiaan. Kun samaan aikaan tähdätään avohoitoon niin millään ei voida kaikkia passittaa osastolle jotka pitää sitä vaihtoehtona. Minulle on moni sanonut, että se päivänsä päättäminen on yksi vaihtoehto myös. Ei kaikki jaksa taistella tollasia noissakin viesteissä olevia tuulimyllyjä vastaan. Osa jaksaa, osa ei jaksa. Järjestelmä on epäoikeudenmukainen ja kyllä tämä alkaa olla jo sota kelaa vastaan. Ja sodassahan kaikki keinot on sallittuja?

    • hylätty lopun nähnyt

      Taas viime viikolla lähti 2 väsynyttä miestä hylätyt eläkehakemukset mukanaan taivaaseen, mutta sehän se tarkoituskin on ...väsyttää ja hylätä eläkkeitä sairailta että kituvat ja tekevät sen lopullisen ratkaisun.
      Kaikki vaan itsemurhia tekemään niin ei tarvi enään hakea mitään keltään. Viddu kun itsekin pystyisin ja uskaltaisin:(((

    • Kivaa, koska

      Kipu ei ole eläkkeen peruste.

    • mnbvbvbvgfgft

      Tragikoomista, mutta totta.

    • dufygulij

      Vaan se on, kuinka kipu vaikuttaa arejessa pärjäämiseen ja mahdolliseen työntekoon.

    • ei naurata

      Kyllä se kipu vaikuttaa kun ei pysty muuta kun makaamaan ja katsomaan samaanpaikkaan katossa.
      En kykene menemään edes yksin vessaan.
      Siis kivut estävät, myös kääntymisen kummallekkaan kyljelle.
      Kipulääkkeistä ei ole apua.
      Mutta ei kivut oikeuta eläkkeelle

      Vaikeeta tämäkin kirjoittaminen ja just vaivoin onnistuin.

    • koettukusetus

      Magnesiumöljy auttaa kipuun paremmin kuin kipulääke.

    • 3g3r3g

      Ja vihersimupukka-hainrusto-inkivääri-kapseli.

    • Ei tolkkua

      Pääsevätkö nuoret ja vähemmän työelämässä olleet helpommin työkyvyttömyyseläkkeelle?
      Moni keski-ikäinen nitkuttaa tuskissaan ilman oikeaa päätöstä.
      Mihis muuten katosi se vakuutuslääkärien nimien julkistaminen päätöksissä jne.
      Puhettahan siitä oli.

    • magnesiumöljy

      ei pääse ei nuoret helpommin. Itte typin oravanpyörässä ja kelan kaksi kuntoutustutkimusta takana. Kusetusta nuo kelan jutut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe