Mikä olisi oikea suurennos?

Katja_Koop

Olen pikkuhiljaa hyväksymässä itselleni silikoni-implantit. Kävin tätä "väittelyä" jo vuosia ja nyt olen kääntymässä siis tähän.

Haluan kohentaa ulkonäköäni juuri sopivasti. Tarkoituksena on, että rinnat eivät olisi tämän jälkeen liian ongelmalliset esim. urheiltaessa. Ne kuitenkin tulisi huomata juuri oikean verran (siten, että se herättää kysymyksen "ovatkohan nuo aidot").

Mikä olisi suositeltava kuppikoko, nyt elän välimaastossa 75B/C? Mitä suurennos olisi deseinä? Olen 165 cm pitkä ja painan 62 kg.

Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon normaalien kipujen lisäksi? Olen tähän asti satsannut aluspukeutumiseeni. Onko erityisesti silikonirinnoille suositeltavia rintaliivimalleja/-valmistajia? Alkaako se kyllästyttämään, kun/jos miehet alkavat "puhumaan rinnoilleni". Nyt olen (valitettavasti) jäänyt tuosta paitsi.

22

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammuiuuu

      Suosittelen silikonien kooksi ainakin 12,5 dl per tissi. Ja miehet kuolaa. Sekö muuten on ihmisyyden mitta? Isoille rinnoille löytyy liivejä maatalouskaupasta, mm. Mansikki-merkki on suosittu.

    • Ihan turhaa

      B/C kokoa olevat luomurinnat on ihan hyvät. Suurennoksia ei tarvita, varsinkin jos olet urheilullinen.

    • 325cc

      Jos haluat tuollaisen "Ne kuitenkin tulisi huomata juuri oikean verran (siten, että se herättää kysymyksen "ovatkohan nuo aidot")." ja etteivät silti haittaa urheilua niin luulenpa että noin neljä desiä täyttäisi nämä ehdot. Ehkä viisikin. 3,25 vai oliko 3,5 desiä on Suomessa keskimääräinen implanttikoko, ja yleensä naiset haluavat luonnolliset rinnat jotka eivät herätä mitään arvailuja eli se taitaa olla toiveinesi liian vähän.
      Varaa aika kirurgille ja kerro toiveesi, täten saisit paremman vastauksen.

      • Katja_Koop

        Mitä kuppikokoa 4 dl lisäys vastaisi noi suurin piirtein? Entäpä 3,5 dl? Kai tuossa nyt yksilöllisiäkin eroja on.

        Ehkäpä kirjoitin hieman väärin. Tarkoituksenani on tulla toisinaan huomatuksi, etenkn kun sen haluan. Liivivalinnalla pystyy varmaan säätelemään tuota efektiä.


    • 325cc

      Nyrkkisääntö on että yksi kuppi on 1,5-2 desiä riippuen naisen koosta, eli tuolla 3,5-4 saisit sen pari kuppikokoa lisää. BMI:si ei ole ihan pikkuinen, jos olisit 10kg pienempi niin silloin rinnat olisivat esim. tuolla 4dl surennoksella jo isot, sulla vielä ihan sopusuhtaiset.
      Mars mars kirurgin konsultaatioon;)

      • Katja_Koop

        Kiitos!

        Keräilen vielä tietoja päätökseni tueksi. Tämä on aika iso päätös ja ajattelin elää "mielikuvaelämää" ensin esim. vuoden. Täytyy varautua leikkauksen jälkeiseen päivittäiseen elämään.

        Haittaako D/DD-kupit jo merkittävästi esim. juoksuharrastusta? Liiveistähän löytyy hyvin tukeviakin.


    • 325cc

      Silikonit on selvästi kiinteämmät kuin luomut eikä liiku niin paljon. Mulla ei tarvitse edes mitään erityisen tukevia liivejä, kaverillakin on 4,4 desiä ja hyvin näyttää treeni kulkevan.
      Tosta löysin vähän kuvia, noilla on suurimmalla osalla noin neljä desiä eli 400cc.
      Miellyttääkö?

      • 325cc

      • Katja_Koop

        Jotain tuon tapaista haenkin. Sopivalla liivimallilla tuota pystyy sitten korostamaan tai vähentämään.

        Niin, onko silikonirinnoille joitain tiettyjä liivimerkkejä tai -malleja? Muotohan ei ole aina aivan luonnollisin.

        Miten olet itse kokenut elämäsi silikonien jälkeen? Mikä sinulle oli merkittävin peruste hankkia ne?


      • Toinen vastaaja
        Katja_Koop kirjoitti:

        Jotain tuon tapaista haenkin. Sopivalla liivimallilla tuota pystyy sitten korostamaan tai vähentämään.

        Niin, onko silikonirinnoille joitain tiettyjä liivimerkkejä tai -malleja? Muotohan ei ole aina aivan luonnollisin.

        Miten olet itse kokenut elämäsi silikonien jälkeen? Mikä sinulle oli merkittävin peruste hankkia ne?

        Jos rinnat eivät ole silareilla luonnollisen näköiset, jossain on tullut virhe. Silikonien kanssa käytetään aivan normaaleita rintaliivejä. Leikkauksen jälkeen pidetään tukevia urheiluliivejä tms. jotta rinnat muotoutuvat normaaleiksi.

        Elämäni on ollut aivan normaalia, mutta tavoittelinkin normaalirintoja laudan tilalle. Kukaan ei ole maininnut yhtään mitään saunassakaan joten ei ilmeisesti "hyppää silmille".


    • 325cc

      Niin, ihan normaaleja liivejä käytetään niin luomuille kuin silareillekin, ellei sitten hanki niin isoja ettei normikaupat riitä mutta esim. mulle löytyy 75C-koon liiivejä vaikka Citymarketista, lähtötilanne oli A/tyhjät pussit.
      Se on ainoa ero että koska silikoni ei muotoutu kuppiin kuten luomu niin pitää ostaa yhtä kokoa isommat liivit kuin mitä vaikutelma ulospäin näyttää. Esim. nämä mun näyttää B-kupeilta mutta silti pitää käyttää C-kuppia. Tätä sanoo kaikki joilla silarit on.
      Hankin silarit koska imetysten jälkeen rinnat oli tyhjät lätyskät ja nyt ne on kauniit. Ei siitä elämä muuten muuttunut kuin että nyt olen tyytyväinen rintoihini, ennen en ollut. En niitä mitenkään huomaa, tunne tai edes muita erityisesti.

    • haylin

      Kävin lookissa suurennuksessa vuos takaperin, yleensä eka kerralla laitetaan tapauksesta riippuen 300-400cc, myöhemmin saa enempi jos haluaa :)

    • Katja_Koop

      Implantteja joutuu kuuleman mukaan korjaamaan säännöllisin väliajoin. Pitääkö tämä oikeasti paikkaansa ja tekevätkö naiset tätä vai jättäväkö väliin?

      Aika monelle tuo leikkaus on iso taloudellinen ponnistus ja muuttuu vielä mittavammaksi, jos niitä leikkauksia tulee esim. viiden vuoden välein.

      Miten vanhalla iällä, esim. 70-vuotiaana? Korjataanko niitä yhä vai tuleeko jossain vastaan esim. ihon rakenteen muutos?

      Löytämäni materiaali kertoo lähinnä suosituksista ja niistäkin löytyy pieniä vivahde-eroja. Ei tämä palsta varmaan paras tiedon lähde ole, mutta saattaa täältä löytyä hyviä näkökohtia pohdittavaksi.

      • Ei väliinjättöjä

        Joskus kauan sitten kun implanttien materiaalit olivat huonompia, suositeltiin säännöllistä vaihtoa 10 vuoden välein. Nykyisille implanteille ei suositella mitään vaihtoväliä koska materiaalit ovat parantuneet ratkaisevasti eikä kuoren puhkeaminenkaan ole enää katastrofi kuten juoksevalla täytteellä.

        Yleensä vaihtoon pakottaa kapseloituminen tai sitten oman päätöksen mukaan haluaa esimerkiksi isommat tai muunprofiiliset implantit.

        Itsehän sitä voi päättää mitä tekee jos iho ja tukikudokset repsahtaa ja rinnat alkaa näyttämään tennispallolta sukassa. Eiköhän lääkäri tee leikkauksen kun asiakas pyytää ja maksaa laskun.


    • Katja_Koop

      Vinkin perusteella testasin asiaa. Toppasin rintani todella tyrkylle (fileet lisätäytettä, plungerintaliivit ja vaalea tiukka paita jakun alle) ja seurasin ihmisten reaktioita mm. kauppakeskuksessa. Naisten reaktioissa en havainnut isompia muutoksia, mutta miehet selkeästi kiinnittivät enemmän huomiota.

      Olen tavoittelemassa jotain tuon kaltaista muutosta. Kyllästyykö tuohon ajan myötä?

      • Kyllä!

        Viimeistään siinä vaiheessa kun huomaat että miehet puhuu rinnoillesi, kyllästyt ja alat harmittelemaan että miksi laitoin liian suuret.


      • fhkh

        Siis miestenkö miellyttämisen ja huomion takia aiot ottaa silikonit?


      • jukssaaa
        fhkh kirjoitti:

        Siis miestenkö miellyttämisen ja huomion takia aiot ottaa silikonit?

        Tuo aloittaja taitaa kysellä piruuttaan. Ei kukaan VOI olla noin - sorry vaan. - tyhmä.


      • Katja_Koop
        jukssaaa kirjoitti:

        Tuo aloittaja taitaa kysellä piruuttaan. Ei kukaan VOI olla noin - sorry vaan. - tyhmä.

        Ymmärrän toki erilaiset mielipiteet.

        Kyllä naiset koristautuvat muita ihmisiä varten. Minulle meikkaaminen ja pukeutuminen tuovat myös itsevarmuutta, mutta en voi kieltää, ettenkö tekisi tuota ympäristöä ajatellen.

        Toimin myyntialalla varsin teknisessä ympäristössä. Asiakaskuntani on suurimmaksi osaksi miehiä. Pysähdyin aikanaan sanontaan "isoilla tisseillä pystyy myymään mitä vaan". Tuo pitää varmasti osittain paikkansa. Ainakin saisin hetken lisää aikaa perustella sanottavani. Hehän tässä ovat tyhmiä, jos tekevät ostopäätöksen kaula-aukkoni perusteella. Isot rinnat eivät tarkoita tyhmää tai tyrkkyä - välttämättä. En ole hakemassa mitään seiska-lehden tyrkkyimagoa, suuret rinnat voi tuoda esille hienostuneemminkin. Harkitsen sellaista kokoa, joka mahdollistaa myös harrasteliikunnan ja tarvittaessa "rauhallisemmankin" imagon. Haen kaikkia hyötyjä samalla kertaa jos mahdollista.


      • Inhorealismia
        Katja_Koop kirjoitti:

        Ymmärrän toki erilaiset mielipiteet.

        Kyllä naiset koristautuvat muita ihmisiä varten. Minulle meikkaaminen ja pukeutuminen tuovat myös itsevarmuutta, mutta en voi kieltää, ettenkö tekisi tuota ympäristöä ajatellen.

        Toimin myyntialalla varsin teknisessä ympäristössä. Asiakaskuntani on suurimmaksi osaksi miehiä. Pysähdyin aikanaan sanontaan "isoilla tisseillä pystyy myymään mitä vaan". Tuo pitää varmasti osittain paikkansa. Ainakin saisin hetken lisää aikaa perustella sanottavani. Hehän tässä ovat tyhmiä, jos tekevät ostopäätöksen kaula-aukkoni perusteella. Isot rinnat eivät tarkoita tyhmää tai tyrkkyä - välttämättä. En ole hakemassa mitään seiska-lehden tyrkkyimagoa, suuret rinnat voi tuoda esille hienostuneemminkin. Harkitsen sellaista kokoa, joka mahdollistaa myös harrasteliikunnan ja tarvittaessa "rauhallisemmankin" imagon. Haen kaikkia hyötyjä samalla kertaa jos mahdollista.

        Valitettavasti miehet ovat sellaisia, isorintaista naista pidetään helposti tyhmänä ja tyrkkynä. Asiakkaasi tulisi katsomaan vain rintojasi ja kaupat jäisi tekemättä. Varsinkin siinä vaiheessa jos paljastuu että rintasi ovatkin "kumipallot", tipahdat välittömästi bimboluokkaan miesten mielestä.


      • Jeff
        Inhorealismia kirjoitti:

        Valitettavasti miehet ovat sellaisia, isorintaista naista pidetään helposti tyhmänä ja tyrkkynä. Asiakkaasi tulisi katsomaan vain rintojasi ja kaupat jäisi tekemättä. Varsinkin siinä vaiheessa jos paljastuu että rintasi ovatkin "kumipallot", tipahdat välittömästi bimboluokkaan miesten mielestä.

        Ei se noin mene.

        Rinnat ja oman alan asiantuntemus ovat erilliset asiat. Otetaan Hymy/Seiska/BB/muu silikonirintainen tyrkkyjulkkis ja lopputulos on tyhmä silikonibimbo. Rinnat eivät sitä tyhmyyttä tee, vaan muu käyttäytyminen. Se että pyrkii tunnetuksi ja muuta annettavaa ei ole kuin silmänilo niin väkisinkin siinä tyhmäksi leimautuu.

        Jos ammatti on muu kuin julkisuus ja osaa asiansa, henkilöä arvostetaan tämän johdosta. Ulkonäöstä on tässä silti etua. Vaikka olisikin valtakunnan miellyttävin persoona ja omaisi asiantuntemusta, niin on aika vaikea lähestyä täysin vierasta henkilöä, jos vaikkapa kasvot olisivat tuhoutuneet onnettomuudessa. Miellyttävä ja kenties seksikäs ulkonäkö taas helpottaa asiaa.

        En minä ainakaan yritä ensimmäisenä arvioida rintojen materiaalia. Minusta on mukavaa ja huomaavaista jos nainen näyttää kauniilta ja tuo sen esille.


    • 325cc

      Tee sama testi ilman sitä tyrkylle toppaamista eli laita saman verran lisätäytettä liiveihin mutta päälle löysä ylös asti napitettu paita. Jos on isommat rinnat niiin saahan sitä tolla tavalla huomiota jos haluaa, mutta kyllä jollain tollasella esim. D-kupilla yleensä voi elää ihan huomaamatonta elämää jos ei niitä ehdoin tahdoin korosta. Eli jos alkaa huomio kyllästyttämään niin toiset vaatteet päälle.
      Sitten jos laittaa tuollaiset yli 5-6 desiä niin sitten ollaan tilanteessa että ne rinnat huomataan vaatteista riippumatta. Luulen että selllainen alkaa kyllästyttämään ellei ole kovin huomionhakuinen persoona.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe