Neljävuotisen koulupäivät?

Miten pitkiä päiviä?

Te, jotka olette käyneet/käytte parhaillaan lukion neljässä vuodessa, miltä lukujärjestyksenne on näyttänyt? Miten pitkiä päiviä? Lukiossani on käytössä 75min oppitunnit, joten mietin montako ainetta päivässä mahtaa lukujärjestykseeni tulla.

Olen ykkösellä, ja tässä jaksossa minulla on 7 kurssia. Olen aivan loppu jo nyt. Mielenterveysongelmien vuoksi tahdon löysentää opiskelutahtia siihen neljään vuoteen, jotta jaksan.

Kokemuksia ja mielipiteitä saa kertoa neljässä vuodessa lukion läpi käymisestä. Kiitän. :)

5

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyk AMK

      Itse kävin neljään vuoteen (samaisista syistä kuin sä!).
      Suunnilleen 4-5 kurssia per jakso. Taisi olla, että 2-4 tunnin päiviä kaikki (x75 min)
      Eli tuo 7 kurssia on aivan liian paljon jos neljään vuoteen aikoo!
      Tsemppiä!

      • Millaiset koulupäivät?

        Kiitos paljon sulle. :) Helpottavaa kuulla! Ei tunnu nyt ainakaan mahdottomalta tuo tuntimäärä päivässä. Terapiaan yms kuluu aikaa viikosta aika paljon, joten uskon tän päätöksen nelivuotisesta lukiosta olevan terveyden kannalta vain hyväks. Hienoa, että sä valmistuit lukiosta ja pääsit ammattikorkeaan. :) Tsemppiä opiskeluun! :)

        - Ap


    • peukkujasinulle

      Jos et jaksa ja silti haluat suorittaa lukion, tee juuri niin kuin aiot. Poikani kävi 1,5 v tahtia 6 - 7 kurssi/jakso. Hänellä on kaikki matemaattiset aineet pitkinä. Menestys oli hyvä kuten peruskoulussakin, mutta hän oli aivan loppu. Ehdotin, että käy lukion 3,5 vuodessa. Pitkään harkittuaan hän kävi opo:n puheilla ja vaikka keskiarvo oli 9, opo oli suostunut heti, kun kuullut jatkuvasta väsymyksestä. Hänellä on 4 kurssia/jakso. Kolmosen aikana nelosjaksossa ei mitään, koska silloin hän kirjoittaa neljä ainetta. Viitosjaksossa sitten useita kursseja, mutta ei enää aikaa vieviä matemaattisia aineita.

      Vaikka nyt suorittaisit kursseja hitaampaan tahtiin, voit muuttaa mieltäsi ja suorittaa kursseja verkossa kesällä ja kiriä takaisin kolmevuotiseen tahtiin, jos se sopii elämäntilanteeseesi. Parempi vaihtoehto kuitenkin hankkia kunnon arvosanat kuin räpeltää stressissä läpi huonoin numeroin ja arvosanoin, joilla ei pääse mihinkään.

      • Millaiset koulupäivät?

        Kiitos paljon viestistä! Autto ja helpotti kyllä paljon :) Oon aika varma tästä päätöksestä, ja uskon opon olevan mun kannalla (varsinkin kun lääkäri ja terapeutti suositteli samaa) Onneks mikään päätös ei oo yleensä lopullinen ja usein löytyy vaihtoehtoja :)

        -Ap


      • nyk AMK
        Millaiset koulupäivät? kirjoitti:

        Kiitos paljon viestistä! Autto ja helpotti kyllä paljon :) Oon aika varma tästä päätöksestä, ja uskon opon olevan mun kannalla (varsinkin kun lääkäri ja terapeutti suositteli samaa) Onneks mikään päätös ei oo yleensä lopullinen ja usein löytyy vaihtoehtoja :)

        -Ap

        Kyllä varmasti opollekin käy, kun sulla on hyvät perustelut suorittaa neljään vuoteen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe