Paras aloittaa uusi

että silleen

Fituttaahan tämä!
28.8.2014 15:18
0
Sulje
Elisahan toki lukee läpi ja hyväksyy tarjotun. Sittemmin se e-vesileimaa ja taittaa e-muotoon tekstin. Lisää kuva(t) selosteet ja myynnin vaatimat tekniset tiedot ISBNineen ja laskutus/tilitystietoineen. Tuo maksaa Elisan mukaan noin 300 euroa per asiakas.
Lopuksi koko organisaatio ja nettirakenteen ylläpito vaati päivittäisiä asioita.

Siksi kympin kirjasta hyötyy eniten valtio 2,30. Sitten Elisa ja kirjoittaja, jotka vielä maksaa valtiolle verot tulostaan. Kirjoittaja noin 27% - 30 % päivätyötulojensa yhteydessä. Karkeasti kympistä menee sille, joka ei tee mitään, eli valtio puolet hinnasta!

11

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neinsteinin unet

      Parasta aloittaa kaupallisen kustantajan etsiminen, ettei joudu tällaisten soppareiden kanssa touhuamaan. Se vie aikansa, mutta on palkitsevampi tilanne. Esim. Elisa-kirjan kirjoittajat esikoiskirjailijoina tuskin ovat mukana HS:n esikoiskirjakilpailussa tai muussakaan?

      • iikioo

        jos ainut autuus on erkkolaisen esinahkakilpailu, niin älä haaveilekaan olevasi valmis kirjoittamaan mitään!


      • karjalan mänty

        Neinsteinin unet, näihin palveluihin kirjansa vievät ovat varmaankin kokeilleet jo kaupallisia kustantamoja eivätkä enää halua lisää torjuntoja, syöväthän ne miestä ja naista. Kaikki eivät ikinä saa kirjaansa julki kaupalliselta kustantamolta, joten omakustannemarkkinoitakin tarvitaan. Se ei ole keneltäkään pois, että jonkun haave toteutuu. Voisin hyvinkin ostaa omakustanteen, jos sopiva sattuu kohdalle.


      • 12 000 käsikirjoitus
        karjalan mänty kirjoitti:

        Neinsteinin unet, näihin palveluihin kirjansa vievät ovat varmaankin kokeilleet jo kaupallisia kustantamoja eivätkä enää halua lisää torjuntoja, syöväthän ne miestä ja naista. Kaikki eivät ikinä saa kirjaansa julki kaupalliselta kustantamolta, joten omakustannemarkkinoitakin tarvitaan. Se ei ole keneltäkään pois, että jonkun haave toteutuu. Voisin hyvinkin ostaa omakustanteen, jos sopiva sattuu kohdalle.

        Pankaa nyt vielä mieleenne, että ei Elisaan oteta karsinnasta,kuin prosentti, jos sitäkään sivuilleen. Kova on karsinta siinäkin.


      • anu-sofi ykksänen-sa
        12 000 käsikirjoitus kirjoitti:

        Pankaa nyt vielä mieleenne, että ei Elisaan oteta karsinnasta,kuin prosentti, jos sitäkään sivuilleen. Kova on karsinta siinäkin.

        Sinä väität siis, että kaikki ne 12 000 käsikirjoitusta, jotka seikkailee paperikustantajilla hylkynä, työnnetään Elisaan? Siitä sitten Elisa noin 200 laitta ja hyväksyy myyntitililleenkö?


      • 12 000 käsikirjoitus
        anu-sofi ykksänen-sa kirjoitti:

        Sinä väität siis, että kaikki ne 12 000 käsikirjoitusta, jotka seikkailee paperikustantajilla hylkynä, työnnetään Elisaan? Siitä sitten Elisa noin 200 laitta ja hyväksyy myyntitililleenkö?

        Niin olen kuunnellut ja lukenut muistakin saiteista, että "pannaan kaikki hylsyt Elisaan"

        No tänään taisi tulla yksi uusi ja eilen yksi ja sitten taitaakin mennä ensi keskiviikkoon, jolloin tulee 2-3 uutta. Ei Elisan kannata täyttää konettaan pikkutyttöjen miumau höpinöillä, kun ammattilaisetkin kirjoittaa lastenjuttuja. Ei E-kirjojakaan kannata pelkää roskaa julkaista.


      • 5+6
        12 000 käsikirjoitus kirjoitti:

        Pankaa nyt vielä mieleenne, että ei Elisaan oteta karsinnasta,kuin prosentti, jos sitäkään sivuilleen. Kova on karsinta siinäkin.

        Se selittää kaiken! Olen nimittäin ihmetellyt niiden kovaa tasoa.


    • Neinsteinin unet

      Luulen että taiteilijaa ajaa aina kunnianhimo ja ensimmäiseksi hän todistaa itselleen näkemyksiään maailmasta, ihmisestä, eksistenssistä. Toisena vasta tulee tarve (jos kaikille tulee) todistaa asioita julkisuudessa, esim. kaupallisella kanavalla. Onko liian monella kiire hypätä kakkostasolle, kun eka taso on vielä kesken? Ajatellaan monia taitavia kirjailijoita, vaikkapa Camus´n kirjallista uraa. Siinä tämä tasomaailma tulee hyvin esille.

      • karjalan mänty

        Ymmärrän ehkä, mitä tarkoitat. On monia syitä kirjoittaa, jotkut haluavat kirjailijan statuksen, toisille riittää kenties yhden tekstin julkaiseminen omakustanteena, kolmansille syy on rakentaa oma fiktiivinen kieli ja maailma riippumatta sen ulkoisesta statuksesta. Minustakin tuo jälkimmäinen vasta tekee "oikean" kirjailijan. Ja sikäli ymmärrän täysin, mitä tarkoitat tasolle pääsemisessä. Ilman editointia ja määrätietoista kirjoittamisen kehittämistä tuolle tasolle ei pääse. Toisaalta kaikista ei tule Camus´n tasoisia, vaikka he kuinka yrittäisivät. Ensimmäinen taso on silti se, että joku uskoo tekstisi vetovoimaan niin paljon, että on valmis ostamaan sen.


    • Rock n Roll Forever

      Kuitenkin Suomeen tarvittaisi isoille kustantamoille myös vähän monipuolisempaa tarjontaa. Itse ainakin viihdyn ennemin hieman lennokkaamman jutun parissa, kun mitä kustantamot yleensa suoltaa. Kirjotan myös itse, eikä juttuni oikeen meinaa kelvata. Tuntuu välistä, että mielikuvitus on jotenkin unohdettu kirjoista. Pärjää vaan jos kirjoittaa syväluotaavia kokemuksia virolaislapsuudesta tai sota ajoista En tiedä, ehkä vain höpisen omia.

      • ei mene hukkaan

        Otavalla on yksi johtaja ja sillä kaksi apulaista, jotka kirja kerrallaan pohtivat niiden menekkiä, menemättömyyttä, sisältöä ja kirjoittajan omaa karismaa sen markkinointiin. Tästä voitte päätellä, että Otavan tuotanto on melkein reaalisesti ajan hermolla ja "huonosta kamasta " tehdään 300 kpl digipainokset. Varmat nakit painetaan massana pellilevyllä 60 000 heit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe