Takuu Kirppis = pettymys

Pettymys

Suuri pettymys. Iso ja puolityhjä halli. Kamat ripoteltu sinne ja tänne, välissä tyhjiä tiloja. Miksi niitä ei voi keskittää? Tavara pääosin surkeaa, ei kestä kauaa tämän paikan olemassa olo.

49

1032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoo Partanen

      Hyvin on menny tavarat kaupaksi. Iittalaako siellä vain pitäisi myydä että se olisi korkeatasoinen paikka.
      Hyvä kierto on tavaroilla.

      • Kuitti ja alvi

        Mitä ja kenen tavaraa siellä myydään? Mitä "littallaan" tarkoittaa? Missä tätä myyntiä suoritetaan?


      • lasituottaita
        Kuitti ja alvi kirjoitti:

        Mitä ja kenen tavaraa siellä myydään? Mitä "littallaan" tarkoittaa? Missä tätä myyntiä suoritetaan?

        Iittala on suomalainen lasituotteiden valmistaja. Se valmistaa monenlaisia koriste- ja käyttöesineitä lasista.


      • I-on-L
        lasituottaita kirjoitti:

        Iittala on suomalainen lasituotteiden valmistaja. Se valmistaa monenlaisia koriste- ja käyttöesineitä lasista.

        Se on iittala, ei LITTALA.


    • tyhjät pöydät

      Eihän siellä ole edes myyjiä,pöydät tyhjinä!!

    • jaapas1

      muut myyjät varastivat n. 100 e edestä tavaraa minulta, ei kiva, kun myyjät voivat kuskata tavaransa ja ottaa mukaan muiden tavaroita samalla, itse ainakin siirsin muiden tavarat pois omalta pöydältä, hukkaan meni myynti, osittain epäystävällinen palvelu mutta useat työntekijät kyllä ystävällisiä

      • OmistajaVaiMyyjät?

        Kyseisestä paikasta on turha varmaankaan kysellä valvontakameroiden tallenteita? Niistä näkyisi tämä rikos.


    • Kolmas_osa

      Vein 2 pahvilaatikollista tavaraa sinne myytäväksi niin vaan oli kolmas osa jäljellä ja rahat tilitettiin niin kuin pitikin. Taisimme olla kaikki tyytyväisiä.

    • hyvä yllätys

      Kävin Oulunsalossa vasta avatulla Iisi-kirppiksellä Lummintiellä. Paikka ei ole valtavan suuri, mutta siisti ja siellä on myös pieni ja hyvä kahvila. Kerrankin kirpputori, joka ei haissut tunkkaiselle. Lapsille on leikkipaikka Tyhjiä myyntipöytiä näkyi olevan muutama. tavarat voi kuulemma hinnoitella kotona netin kautta etukäteen ja tulostetut hintalaput saa kai sitten valmiina kirppikselle myytävää tuodessaan.

      • Tämä kiinnostaa!

        Mikä sen osoite on?


      • Hyvällä asenteella
        Tämä kiinnostaa! kirjoitti:

        Mikä sen osoite on?

        Oulunsalon Iisi-kirppis on siinä Kapteenia vastapäätä. Samassa kiinteistössä kuin Kalakaveri-liike. Kummassakaan noissa ei ole mitään ikävää hajua, kuten monissa kirppareissa on.

        Kiva kirppiskahvila ja mukavan pieni paikka, niin ehtii lyhyelläkin ajalla siellä piipahtaa, mutta....

        Iisi-kirpparin myyjät olivat kyllä valitettavan epäkohteliaita. Siis hymyilivät kyllä, mutta eivät osanneet peittää ylimielisyyttään ja teennäisyyttään. Enpä ole ennen asiakkaana joutunut kokemaan olevani jotenkin tyhmä, mutta siellä sain sen kokea. Opinpahan uutta.

        Olin aidosti ystävällinen, enkä häirinnyt heitä kuin parilla asiallisella kysymyksellä. Kai heillä oli vain huonot päivät sen kolme kertaa mitä olen käynyt.

        Yrittäjien yleensäkin kannattaisi panostaa ystävällisyyteen, tai ei muuten kauaa asiakkaita riitä. Itseäni ei huvita käydä Iisissä enää.

        Toivottavasti Iisi pysyy kuitenin Oulunsalossa kauan, ja olen sitä mieltä ihan aidosti, samoin kuin siinä, että toivottavasti yrittäjät jatkossa panostavat aitoon palveluun ja ystävällisyyteen.

        Kirppis olisi hyvä olla joka kunnassa ja vaikka parikin isommassa. Kierrätys kunniaan.


      • Sitä saa mitä tilaa
        Hyvällä asenteella kirjoitti:

        Oulunsalon Iisi-kirppis on siinä Kapteenia vastapäätä. Samassa kiinteistössä kuin Kalakaveri-liike. Kummassakaan noissa ei ole mitään ikävää hajua, kuten monissa kirppareissa on.

        Kiva kirppiskahvila ja mukavan pieni paikka, niin ehtii lyhyelläkin ajalla siellä piipahtaa, mutta....

        Iisi-kirpparin myyjät olivat kyllä valitettavan epäkohteliaita. Siis hymyilivät kyllä, mutta eivät osanneet peittää ylimielisyyttään ja teennäisyyttään. Enpä ole ennen asiakkaana joutunut kokemaan olevani jotenkin tyhmä, mutta siellä sain sen kokea. Opinpahan uutta.

        Olin aidosti ystävällinen, enkä häirinnyt heitä kuin parilla asiallisella kysymyksellä. Kai heillä oli vain huonot päivät sen kolme kertaa mitä olen käynyt.

        Yrittäjien yleensäkin kannattaisi panostaa ystävällisyyteen, tai ei muuten kauaa asiakkaita riitä. Itseäni ei huvita käydä Iisissä enää.

        Toivottavasti Iisi pysyy kuitenin Oulunsalossa kauan, ja olen sitä mieltä ihan aidosti, samoin kuin siinä, että toivottavasti yrittäjät jatkossa panostavat aitoon palveluun ja ystävällisyyteen.

        Kirppis olisi hyvä olla joka kunnassa ja vaikka parikin isommassa. Kierrätys kunniaan.

        Itse taas oon eka kerran saanut oikeasti asiakaspalvelua kirppiksellä juuri tuolla Oulunsalossa. Etsin tietynlaisia housuja tyttärelle, ja ajattelin kysyä ensin kassalta ennen kuin lähdin tavarapaljoudesta hakemaan. Myyjä osasi heti ohjata minut paikalle, jossa oli sopivan kokoisia ja hyväkuntoisia vaatteita ja sain toppahousut mukaan saman tien. Tuli lopulta ostettua paljon muutakin, kun tuolla oli kirpparin pienestä koosta huolimatta tosi paljon laadukasta tavaraa. Kiirus näytti myyjällä olevan kun oli yksin töissä ja paljon asiakkaita, mutta ylimielisyydestä tai epäkohteliaisuudesta ei kyllä tietoakaan.


    • sitroen.

      Kävin Takuukirppiksellä. Siistit tilat ja tavaraa sopisi paljonkin lisää.
      Löysin lähes ilmaisia vanhoja käyttämättömiä oman alani kirjoja. Ostin kaikki paitsi niitä kahta mistä oli varma, että minulla on jo ne. Kotona huomasin, että puolet ostamistani oli jo omassa hyllyssä... Pitää yrittää liiat hävittää...

      • Miksi hävität?

        Oliko kirjoissa kirjaston leimat?

        Kirppiksen osoite?


      • sitroen.
        Miksi hävität? kirjoitti:

        Oliko kirjoissa kirjaston leimat?

        Kirppiksen osoite?

        Ei ole kirjaston leimoja. Uudenveroisia ovat.
        Osoitteesta en tiedä, mutta Toppilassa on. Sen verran pieni alue, että etsi itse. Et voi ohi huomaamatta kävellä.


      • ölasöld
        sitroen. kirjoitti:

        Ei ole kirjaston leimoja. Uudenveroisia ovat.
        Osoitteesta en tiedä, mutta Toppilassa on. Sen verran pieni alue, että etsi itse. Et voi ohi huomaamatta kävellä.

        Toisin sanottuna entisen Halpa-Hallin tiloissa, siinä kiipeilykeskusta vastapäätä, mikähän sen kadun nimi nyt olikaan..


    • Rajislainen

      Toppilan takuukirppishomma "hieman" tökki. Voisiko saada rehellisen yrittäjän paikalle? Muuten olisi hyvät tilat.

    • kokemuksia kertynyt

      Eihän se yrittäjän vika ole jos on puolityhjä halli. Mutta kun/jos on kyseessä uusi yritys alku pitää olla räväkkä ja tosi edullset loosivuokrat, joilla saa paljon myyjiä=paljon myös ostajia ja kävijöitä, kun sana kiirii.

      Jokasen myyjän kontolla sitten se, millasta tavaraa rahtaa myyntiin. Yleensä kokeneet myyjät tietävät, ettei kannata rahdata kaatopaikkatavaraa myyntiin. Sen näkee yhdellä vilaisulla tottunut kiertäjä, kun katselee ja jos on ala-arvoista, ei pysähdy tutkimaan tarkemmin.

      Kerrataanpa vielä, että hinnoittele tavarat/tuotteet niin, että voisit itsekin niitä ostaa. Kirppishinta on n 1-10% uuden tuotteesta ( alkuperäisestä uuden tuotteen hinnasta). Menee kaupaksi kun hinta ja laatu kohtaavat. Turhaa pyytää kuluneesta marimekkopaidasta viittä euroa. Olen kierrellyt, myynyt ja ostanut useilla asumillani paikkakunnilla. Kokemuksia on kertynyt.

      • järkeähinnoitteluun

        Totta. Hinnoittelu on tärkein, hinta, laatu ja kirppishinta on muistettava päällimmäisenä.


    • Sinppa

      Kystytäämpä näin että mikä teidän mielestä on hyvä ja myyvä kirpputori?

    • JuuEi-Einari

      Saisko niitä vastauksia hyvälle ja myyvälle kirpputorille? Vai onko tämän ketjun tarkoitus vain haukkua Toppilan kirppistä kun siltä nämä kirjoituksen vaikuttaa.

    • Ihmettelijä

      Miksi yrittäjä ei sitten ole rehellinen ??
      Varmaan tarttis perustella jos kaipailee rehellistä yrittäjää tilalle

      • takuukirppiksen asiakas

        Vein tavaraa tuonne Takuukirppikselle ja tein paremman tilin kuin koskaan aikaisemmin kirppismyynnillä. Olen aikaisemmin myynyt tavaroita Oulun eteläpuolen "isoilla" kirppareilla. Lisäksi pystyin netistä seuraamaan myynnin saldoa ja mitä tavaroita on milloinkin mennyt kaupaksi. Suosittelen.


      • ihmettelijä
        takuukirppiksen asiakas kirjoitti:

        Vein tavaraa tuonne Takuukirppikselle ja tein paremman tilin kuin koskaan aikaisemmin kirppismyynnillä. Olen aikaisemmin myynyt tavaroita Oulun eteläpuolen "isoilla" kirppareilla. Lisäksi pystyin netistä seuraamaan myynnin saldoa ja mitä tavaroita on milloinkin mennyt kaupaksi. Suosittelen.

        No mielestäni keroo rehellisestä yrittäjästä


    • kirpparihiiri

      Ihan ok oli takuukirppis, tosin liian paljon vaatteita sielläkin, niin kuin kaikilla Oulun kirppareilla. Mutta hyvälaatuista ja hyväkuntoista muuta ostettavaa löytyi kyllä. Paikkana siisti ja henkilökunta ihan asiallista.

      Pienenä miinuksena, että villasukkia menin etsimään ja olisin varmasti ostanutkin muutaman parin, jos olisin löytänyt sukat, joihin olisi asiallisesti merkitty valmistusmateriaali. Lankatietoa ja varsinkin villapitoisuutta kaipaan muillakin kirppareilla sukkiin. Olennaisen tärkeä ja hintaan vaikuttava tieto, jonka neulojat melkein aina unohtavat. Kunnon sukista tarkoilla materiaalitiedoilla olisin ollut valmis maksamaan ihan käyvän markkinahinnan, mutta kun ei niin ei. ... Netistä pitää kai tänäKIN talvena ostaa sukkansa, kun ei Oulun kirppareilta edelleenkään onnistu...

      • paakamies

        Olisit mennyt Toppila-Centeriin siihen Salen viereen niin olisit saanut ostettua ne sukat. Kannattaa käydä katsomassa. On siellä muutakin kuin sukkia. Osoite on Paakakatu 2.


    • Hieman autiota

      Kieltämättä tiloihin nähden siellä on aika vähän myyjiä (toisin sanottuna paljon pöytiä tyhjillään). Hinnat tuppaa olemaan yläkanttiin, mutta on tuolta tullut olemassaolonsa aikana tehtyä pari pientä löytöäkin, just pari päivää sitten siisti hupparitakki 6€ ja tuo oli just bueno hinta käytetystä hupparitakista. Auttaiskohan asiaa, jos tiputtais viikkotaksan samaan kuin Top-lirppis?

    • Ei se koko vaan..

      Noissa isoissa halleissa on varmaan kiinteistön vuokrat sen verran isot, että tuskin pystyy pudottamaan pöytävuokran hintoja kovin paljon. En ymmärrä miksi monet kirppikset rakennetaan niin älyttömän isoiksi isoihin tiloihin. Osa on jo niin valtavia, ettei niissä jaksa kiertää kaikkia pöytiä läpi. Pienemmissäkin paikoissa oon itse saanut kirppiskierrosta yhdelle päivälle riittävästi. Välivainion kirppis on minusta sopivan kokoinen ja Oulunsalossa se Iisikirppis. Molemmista oon löytänyt parilla kerralla enemmän hyviä juttuja kuin jättikokoisista halleista koskaan.

      • paakamies

        Toppila-Centeriin siis.


      • Nirso

        Totta tämäkin, sillä 100 - 200 paikkaisen kirpparin jaksaa kiertää kohtuu ajassa ja mielenkiinto säilyy.
        Mielestäni kirppareilla siisteys, riittävä väljyys ja kohtuudella täytetyt pöydät kaiken A ja O.
        Takuu - kirppis liian hallimainen, kolkko ja kaavamainen, jota ei mielestäni ole kiva kiertää, kun pöytiä täytetään sinne sun tänne.
        Lisäksi toivoisin, että pöytää pitävä huomioisi esim. vaatteissa vuoden ajat, sillä kesäkamppeet ei talvella "kulje", miksi siis tuoda niitä pöytään lainkaan.


      • verotoskirte
        Nirso kirjoitti:

        Totta tämäkin, sillä 100 - 200 paikkaisen kirpparin jaksaa kiertää kohtuu ajassa ja mielenkiinto säilyy.
        Mielestäni kirppareilla siisteys, riittävä väljyys ja kohtuudella täytetyt pöydät kaiken A ja O.
        Takuu - kirppis liian hallimainen, kolkko ja kaavamainen, jota ei mielestäni ole kiva kiertää, kun pöytiä täytetään sinne sun tänne.
        Lisäksi toivoisin, että pöytää pitävä huomioisi esim. vaatteissa vuoden ajat, sillä kesäkamppeet ei talvella "kulje", miksi siis tuoda niitä pöytään lainkaan.

        Joo,
        Pakko myydä kun käy ostamassa halvoista pöydistä väärin hinnoiteltuja tuotteita.
        on Ammattilaisilla omat pöydät viikkotolkulla,
        Ammattimaisen pöydän tunnistaa vaatteista,jos on monen kokoista aikuisten vaatetta niin ne on ostettu joko toisesta kirpparista ja hintaan on lisätty muutamia euroja.
        Tänään oli räikein esim oli sama muualla 25 sent pkirppikseen viety myyntiin ja hinta oli 12€
        Eiköhän tämmöset pidä ilmoittaa verottajalle kun myyntivoitosta pitää maksaa vero


    • efweffefwe

      Takuukirppis on kyllä todella huono paikka! Ensinnäkin asiakaspalvelu oli todella ala-arvoista. Olen nuori nainen ja varasin pöydän viikoksi. Vanhempi nainen kassalla kohteli minua kuin mitäkin roskakasaa ja oli todella kyllästyneen ja ylimielisen oloinen. Viikon aikana tienasin n. 30 euroa, eli voittoa tein muutaman euron. Vein tämän viikon jälkeen tavarani toiselle kirpputorille ja jo ensimmäisenä päivänä olin tienannut 50 euroa.. Asiakaskunta vaikutti enemmän vanhemmalta kuin keskustan kirppiksillä. Todella paljon ulkopuolella pyöri epämääräistä porukkaa. Plussaa kuitenkin netissä tehtävistä hintalapuista ja myynnin seurannasta! Tosi helppo oli käyttää ohjelmaa!
      Never again Takuukirppis :)

      • kirppispirppis

        Ei ole enää näkynyt kyseistä immeistä siellä. Tiedän tunteen, siksi itsekkin kartoin paikkaa nykyinen henkilökunta tosi mukavaa. Myynti vain tosi hidasta tavarat ollut kolme päivää ja saldo 9 euroa, näyttää ettei ihmiset löydä kysesistä kirpparia.


    • takuulla roskaa

      Hah, takuukirppiksellä kaiken muun inhan lisäksi hyllyjä, joissa nököttää sanalla sanoen oksettavia käytettyjä deodorantteja ja shampoopulloja!! Ei mitään rajaa, ei kai tuollaisten likaisten, ällöttävien ja puoliksi tyhjien "hygieniatuotteiden" myynti voi olla laillistakaan? Roskiinhan nuo kuuluisivat! Kirpputorin pitäjällä pitäisi olla jotain vastuuta.

    • ex-toppilalainen

      Toista kertaa myyn kyseisellä paikalla, paikka itsessään on hyvä mutta asiakaskunta on alkanut epäilyttää. Myynti alkoi hyvin, mutta ilmeisesti tavaraa on lähtenyt myös kassan ohi... ei ollut tarkoitus näin lahjoittaa tuotteita. Hieman tarkemmin saisivat katsoa onko kävijät tyhjin käsin lähtiessään. Hyviä tuotteita siellä kuitenkin on myynnissä, toivottavasti myyjiä ja asiakkaita riittäisi ettei paikka kuole pystyyn.

    • Tarsat

      Oon testannut Oulun kirppiksistä nyt neljä eri paikkaa (myymässä) ja vähän yllättäen paras löytyi työmatkani varrelta Oulunsalosta. Siellä on käytössä sama kätevä nettihinnoittelu ja seurantasysteemi kuin Takuukirppiksellä, mutta paljon paremmin sain tavaraa kaupaksi ja ensimmäistä kertaa mitään ei hävinnyt maksamatta. Kirppis on melko pieni mutta siellä on jotenkin kiva fiilis ja tosi siistiä. Ei sitä tunkkaista hajua ja törkyä mikä varsinkin Paljeella häiritsee.

      Toppilassa ja Limingantullissa on varmaan jo vähän turhankin monta kirpparia vierekkäin kun niissä näkyy olevan kaikissa paljon tyhjiä pöytiä.

    • frgetgtg

      takuukirppiksellä minulta varastettiin tavaraa yli satasen edestä, lisäksi töykeää asiakaspalvelua, ei kannattanut

    • Tyyskä

      Kolme kertaa olen pöydän varannut T-K viikoksi ja hyvin on tavarat menneet kaupaksi. Hinnat kun pitää oikeina niin tavara kyllä katoaa pöydistä kiitettävällä vauhdilla. Henkilökunta on ollut ystävällistä ja niinhän ne sanoo että niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
      Iso, myös tosi avara tila tekee paikasta viihtyisän. Menen kyllä neljännenkin kerran myymään sinne tavaraa kunhan sitä on taas kertynyt. Pieni kanttiini olisi sinne oiva lisä kahvin kera, muksuille mehua niin avot.

      • jaahasmitähommaa

        Kukaanko ei ole sinulle ikinä ollut ilkeä, ilman että itse olisit ollut? Jos et olisi niin lapsellinen, ymmärtäisit että myös töykeitä ihmisiä on, siihen ei tarvita töykeyttä muilta ihmisiltä!!!! Tyhmää ajattelua tuollainen.
        Mielestäsikö kaikki vääryys maailmassa tapahtuu siksi että uhri olisi ensin tehnyt henkilölle jotain?? Epäilenpä!!


    • kirputtaja

      On kamerat ja henkilökunta auttaa heti, kun sanot, mitän on kadonnut. Muuten hyvä kirppis, mutta ostajia ei ole paljon.

      • joopaj78

        ei minun tavaroiden varkauksia kukaan alkanut selvittämään eikä edes etsimään. Ilmeisesti sinulla ei ole edes ollut pöytää koko paikassa?


    • laatukamaa

      Käytiin viime viikolla paikassa, pettymys, seillä ei ollut ketään asiakkaita, iso halli puolityhjä, tavaraa niukasti. Yhden villatakin ostin joka oli rikki sieltä ja täältä, ei viitsi lähteä ko. rättiä palauttamaan jos joku viitsii myydä reikästä roskaa niin on kova rahapula. Paikka oli todella ankea ja todellakin hyllyillä oli puoliksi puristeltuja rasvoja dödöpulloja, huhhuh, kukahan niitäkin ostaa.
      Voitte sulkea paikan, en tule käymään siellä enää toiste,

      • mulonelämäonkosul

        Sinunko takia se pitäisi sulkea, kun sinun arvollesi ei siellä sovi käydä, kuule.. älä käy.... :D :D


    • Tillikka

      Oulun kirppikset on kaikki surkeita. Surkein paljekirppis, tavaraa turha maksaa kun voi huolettomasti ilmaiseksi ottaa. Minun pöydästä varastettiin 12-13.2 vaalean vihreä Icepeak poikien toppatakki kokoa 104, uudenveroinen. Hintaa vaivaiset 3€, mutta ilmeisesti liian kallis jollekin luuserille. Jos näette jonkun luuserin pennun päällä niin laittakaa viestiä ja luuseri jos luet tämän viestin niin palauta takki takaisin. Harrastan hyväntekeväisyyttä mutten tässä muodossa. Ai niin ja takissa nimimerkki j.k. Minkälainen ihminen pukee lapsensa varastettuihin vaatteisiin? Luuseri!

    • Hlj

      Minusta Takuukirppiksellä kyllä on hyvät toimintatavat ja tilat, mutta ilmeisesti eniten kirppiksiä käyttävät eivät ole sitä sitten vielä löytäneet, kun myyjiä mahtuisi huomattavasti enemmänkin.

      Luulisi, että paikasta löytyisi jokaiselle jotakin, sillä onhan saman katon alla myös sekä löytötavaratoimiston myymälä että uusien tuotteiden outlet-myyntiä.

      Myyjille taas houkuttelevaa luulisi olevan Kirppari-Kalle -verkkopalvelun, joka mahdollistaa paikan varaamisen, tuotteiden hinnoittelun ja myynnin seuraaamisen netissä! Ainakin omaa toimintaani tuo helpottaa paljon.... Itseäni miellyttää myös Takuukirppiksen myyntilat. Hyllyt ja vaaterekki on eri puolella käytävää, jolloin hengarivaatteiden alle ei jää ylimmän hyllyn tila, kuten monissa paikoissa olen nähnyt käyvän....

      • Khlk

        Myin viime syksynä aika paljon vaatteita ja muutakin tavaraa. Hyvin meni kaupaksi eikä yhtään varkautta tapahtunut. Silloinkin oli jo paljon tyhjiä pöytiä ja vähän asiakkaita. Minusta puolestaan oli hyvä, että vaaterekki oli erikseen ja pöytätasot oli useassa kerroksessa.


      • kirppisterveisiä

        Terveisiä oulussa kirppareiden pitäjille. Käyn aika ajoin keskisestä suomesta oulussa kyläilemässä ja kierrän paikallisia kirppareita.
        Olen ollut hämmästynyt teidän paikallisesta "käytännöstä" hinnoitella?? Tosi monessa myyntipaikassa on ilmoitus,että alennus 50% leimalla merkityistä tuotteista?? Ihan käsittämätöntä siinä mielessä, että harva asiakas alkaa valkkaamaan mikä on alennuksella ja mikä ei. Loosi jää penkomatta, ainakin minulta ja näytti siltä, että samat tavarat olivat paikalla päivien kuluttua...
        Kun olen itse pitänyt kirppareita, olen joskus laittanut 50% alennuksen viimeisiksi myyntipäiviksi ja ei mitään erottelua, mikä kuuluu ja mikä ei. Eikä meilläpäin muuta ole otettu esille. Missään en ole moiseen leimaalennuksiin törmännyt, kuin oulussa.


    • Taavi-eno

      Valitettavasti täytyy todeta, että Oulun kirppikset ovat KAIKKI reilusti alle Espoon Matinkylän kierrätyskeskuksen tason. Onko siellä Espoossa sitten sen verran varakkaampaa ja valistuneempaa asutusta, että parempikin tavara löytää tiensä kierrätyskeskukseen vai mistä johtunee.
      Espoo nyt sattuneesta syystä vertailukohtana. Eli kun en niin kovin monessa kaupungissa ole Oulun lisäksi toreja kiertänyt...

    • Kiertäjät

      Onhan se nyt selvää, että Kauniaisten naapurissa ja Espoossa kierrätyskeskuksiin päätyy keskimääräistä parempaa tavaraa, kun tulotaso on asukkailla korkeammasta päästä. Saman ilmiön olen huomannut Oulussakin, että Oulun keskustan lähettyvillä Limingantullissa ja Toppilassa on kaikilla kirppiksillä enemmän loppuunkulutettuja, moneen kertaan kirpputoreilla kierrätettyjä lumppuja ja krääsää, kun taas varakkaammissa seutukunnissa pienemmillä paikoilla tekee paljon useammin niitä todella hyviä löytöjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4377
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4315
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4026
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2907
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2561
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2128
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2104
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      198
      2044
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1675
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1452
    Aihe