Expert jakautuu syyskuun alussa

Kahteen firmaan

Osa Expert-kauppiaista ei halua jatkaa norjalaisen Expert Asa:n renkinä, vaan siirtyy itsenäiseksi kauppiaaksi Expert Finland -osuuskuntaan, joka aloittaa yhteistyön Soneran kanssa. Uuden ketjun nimeksi palaa v. 2012 toimintansa lopettanut Veikon Kone, jossa kodinkoneiden lisäksi myydään Soneran matkaviestintä- ja laajakaistapalveluita. Tarkoituksena on lisäksi vahvistaa verkkokauppaa, mitä se sitten mahtaa käytännössä tarkoittaa?

Expertin liikkeitä näyttää olevan reilut sata, joista yli 50 siirtyy Veikon Kone -ketjuun. Kodinkoneiden myynnissä on melkoinen kisa, sillä esim. K-kaupan Anttila ajaa alas joitakin liikkeitään ja viimeiset Mustan Pörssin liikkeet alkavat saada loppuunmyynnit tehtyä. Ei taida oikein löytyä voittajia tässä markkinoiden uusjaossa? Ei tämä vielä tähän lopu, sillä katteet on kilpailun takia pienet?

12

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KNbV

      "Ei tämä vielä tähän lopu, sillä katteet on kilpailun takia pienet?"

      Pienet taitavat olla, juu. Lisärahaa yritti Helsingin Hakaniemen Expert-liike saada pari vuotta sitten tuputtamalla kovasti Topfieldin hd-digiboksiin pidennettyä takuuta sanomalla, että boksin "kovalevy hajoaa varmasti kolmessa vuodessa".

      En ottanut lisätakuuta, joten odotan mielenkiinnolla miten oikeassa myyjä oli. Ainakaan hän ei pitänyt myymäänsä tuotetta kovin laadukkaana.

      • Aika outotapa myydä tuotetta? Oman digiboksini kovalevy on kestänyt kahdeksan vuotta tosi kovassa käytössä. Tosin se ei ole Topfield. Gigantti taitaa olla voittajia tässä kilpailussa. Loppuvuodesta Helsingin Forumiin tulee iso Gigantti. Mustasta Pörssistä olen ostanut viimeisen kymmenen vuoden aikana vain yhden television. Gigantista on tullut ostettua tietokone, pari kameraa, puhelin, pesukone, pari pölynimuria jne. Expertilt olen ostanut lähinnä messuilta ja verkkokaupasta. Liikkeissä hinnat ovat olleet suorastaan kamalia.


      • fdsdgdsafasfadfaf

        >>Ainakaan hän ei pitänyt myymäänsä tuotetta kovin laadukkaana.>>

        rehellinen myyjä kerrankin, tosin melko varmasti kiintolevy on tuon boksin kestävimpiä osia..


      • KNbV
        okaro kirjoitti:

        Aika outotapa myydä tuotetta? Oman digiboksini kovalevy on kestänyt kahdeksan vuotta tosi kovassa käytössä. Tosin se ei ole Topfield. Gigantti taitaa olla voittajia tässä kilpailussa. Loppuvuodesta Helsingin Forumiin tulee iso Gigantti. Mustasta Pörssistä olen ostanut viimeisen kymmenen vuoden aikana vain yhden television. Gigantista on tullut ostettua tietokone, pari kameraa, puhelin, pesukone, pari pölynimuria jne. Expertilt olen ostanut lähinnä messuilta ja verkkokaupasta. Liikkeissä hinnat ovat olleet suorastaan kamalia.

        " Expertilt olen ostanut lähinnä messuilta ja verkkokaupasta. Liikkeissä hinnat ovat olleet suorastaan kamalia."

        Verkko-Expertiltä minäkin boksini ostin, mutta helsinkiläisenä hain sen Hakaniemen liikkeestä itse, koska näin mitään toimitusmaksuja ei ollut. Ostaminen kävi todella nopeasti: tilasin boksin netistä keskiön paikkeilla ja aamulla kello 9.30 sain tekstarin, että boksi oli noudettavissa haluamastani myymälästä. Tämä johtui tietysti siitä, että liikkeessä oli noita bokseja jo valmiina odottamassa ostajia.

        Hinta oli netin kautta tilattuna 50 euroa halvempi kuin jos olisin kävellyt kauppaan ostamaan boksia tilaamatta sitä etukäteen. Liikkeeseen mennessäni olin siis jos ostanut boksin, joten myyjän ei enää tarvinnut kehua sitä. Niinpä hän keskittyi sen haukkumiseen saadakseen minut ostamaan pidennetyn takuun boksin normaalin kahden vuoden takuun lisäksi.

        Boksissa ei ole ollut pienintäkään toimintahäiriötä toistaiseksi.


    • Kahteen firmaan

      Muutama vuosi sitten olin ostamassa paria perusmallin digiboksia, mutta niitä oli hyvin vähän myynnissä. Yhden liikkeen myyjä avautui asiassa ja sanoi, etteivät he enää myy muutamia merkkejä ollenkaan, kun ne eivät hoida takuitaan. Ei ole kannattavaa, jos maahantuoja ei tue heitä, vaan liike pahimmassa tapauksessa joutuu antamaan uuden laitteen asiakkaalle ja se vanha purkki jää liikkeen vastuulle. Halvan purkin myyntikatteet menee käytännössä miinukselle, joten hyllystä löytyy lähinnä vain tallentavia digibokseja, joiden huoltovastuun hoitaa maahantuoja.

      Expertillä on ennakkotiedon mukaan reilun kahden viikon kuluttua Expert Expo Helsingin Messukeskuksessa, mutta mahtaneeko se toteutua? Ainakin siinä on heillä hyvä tilaisuus pienentää varastojaan parin päivän aikana. Pari vuotta sitten olin ostaa tv:n sieltä, mutta onneksi kassajono oli pitkä, joten ehdin tulemaan järkiini ja jätin tv:n ostamatta. Ostin sitten vuosi sitten "sopivamman" mallin liikkeestä, joten sekin "menetys" tuli korjattua;)

      • Tuo Expo on sen keskusliikkeen hommia. En usko, että mitenkään noiden kauppiaiden irtoaminen siitä vaikuttaa asiaan.


    • justuslastus

      Expertillä on ollut kautta aikain huonoin palvelu... joskus sieltä on ollut loppu jokin hakemani tuote ja ne on tarjonneet jotain vaihtoehtoista tilalle...on myyjä silminnähden suuttunut kun en ole sitä syystä tai toisesta halunnut. Suosinut sitten pieniä paikallisia toimijoita mustaa pörssiä joskus giganttia tosin gigantti ei ole kaikessa edullinen vain tietyissä tuotteissa, ja sieltä saa jotain tuotetta helpoiten. Hirvox oli hyvä liike ennen kuin se liittyi euronics-ketjuun vaikka ne on jotenkin olleet samaa puljua niin olivat erillisinä. Itiksen myymälästä tein useammankin hyvän ostoksen. Veikon kone ja markantalo ovat myös olleet hyviä ostosten teko paikkoja saa nähdä minkälainen tämä uusi veikon kone sitten on?

    • hyvä muutos

      Muutos on hyvä, nyt saa Soneran palvelua taas myymästä. Välissä oli katkos. Expert kauppiaita on ollut pikkukaupungeissakin ja toiminta jatkuu nyt Veikonkonenimellä. Olen kyllä saanut ostettua tähänkin asti sieltä expertistä kaikkia isoja kodinkoneita ja laitteita. Jotain pikkutavaraa olen tilannut netistä.

    • paskat

      hei
      erityisen huonoa on palvelu Hämeentien Expertissä.
      ostin sieltä läppärin ja parin pv jälkeen se jumiutui kohtaan jossa Firefox selain päivitetään.

      Vein sen myymälään ja omistaja Timo ? tai jotain sanoi että se on läppärin valmistajan ongelma , he eivät asiassa auta.
      Ihme jätkä oli muutenkin suorastaan ylimielinen paskiainen

      Välttäkää Helsingin Hämeentien Expert myymälää, näyttää muutenkin olevan kohta konkurssissa kun Norjalaiset perustaa omat Expert myymälät

      • Kahteen firmaan

        Expert As on jo aikaisemminkin hallinnut Expert-ketjua ja heillä on tavoitteena pitää yllä Suomessa vain riittävän suuren liikevaihdon omaavia myymälöitä Expert ASA:n alaisuudessa. Mainitsemasi Hämeentien Expert jatkaa varmaankin Veikon Koneen nimen alla ensi viikosta alkaen jos yleensä jatkaa toimintaansa? Jotkut Expertistä lähteneet "kivijalkakaupat" jatkavat itsenäisenä yrittäjänä, joka saattaa nykyisin olla hankalaa, mutta yritys on nyt valitsemaan toimintatapansa. Verkkokaupan osuus tulee kasvamaan, joten aika näyttää, miten nämä suuret yksiköt pitävät markkinaosuutensa.


      • Kahteen firmaan kirjoitti:

        Expert As on jo aikaisemminkin hallinnut Expert-ketjua ja heillä on tavoitteena pitää yllä Suomessa vain riittävän suuren liikevaihdon omaavia myymälöitä Expert ASA:n alaisuudessa. Mainitsemasi Hämeentien Expert jatkaa varmaankin Veikon Koneen nimen alla ensi viikosta alkaen jos yleensä jatkaa toimintaansa? Jotkut Expertistä lähteneet "kivijalkakaupat" jatkavat itsenäisenä yrittäjänä, joka saattaa nykyisin olla hankalaa, mutta yritys on nyt valitsemaan toimintatapansa. Verkkokaupan osuus tulee kasvamaan, joten aika näyttää, miten nämä suuret yksiköt pitävät markkinaosuutensa.

        Tuo Hämeentien kauppa taitaa olla viimeisiä perinteisiä liikkeitä, joita ennen oi joka lähiössäkin. Gigantin tulo taisi hohtaa niiden poistumiseen. Jos Expert lähtee kunnolla hintakilpailuun Gigantin kanssa on tästä asiakkaalle vain hyötyä.

        Mitä tulee edelliseen kirjoitukseen sinänsähän myyjällä ei ole velvollisuutta alkaa itse selvittämään tuota. Viallinen laite toki pitää toimittaa huoltoon. Kuitenkin tuollaisen pikkuputiikin ainoa valtti nimenomaan on hyvä palvelu, joten tuo asenne on aika käsittämätön. Ehkä omistajan osaamis taso ei riittänyt.

        En tiedä nimimerkin "******" kokemustasoa, mutta yleensä tietokoneissa olevat ongelmat ovat muita kuin laitevikoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe