W8/W7

Vista...

Saako nykyisen Winndows 8 käyttöjärjestelmän muutettua W7 vaikka ATK huollossa ja mitä mahtaa maksaa. W7 ei taida saada enään ostaa koneeseen valmiiksi asennettuna. Mihin asti W7 tuki piti jatkua

45

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saa mutta voi maksaa noin 100 euroa joten ei kannata.

      Windows 7 sopii itsessään paremmin pc koneisiin ja sen tuki kestää vuoteen 2020 asti.

      • ap.

        Pöytäkoneesta oliskin kysymys. Olen vain kuullut paljon moitittavan W8 järjestelmää, että jos W7 olisi helpompi käyttää


      • 9+0

        "Saa mutta voi maksaa noin 100 euroa joten ei kannata."

        Eivät kaikki tänne kirjoittavat ole automaattisesti köyhiä. Joillekin 100 euroa on yhtä tyhjän kanssa.


      • Tietäjä.
        ap. kirjoitti:

        Pöytäkoneesta oliskin kysymys. Olen vain kuullut paljon moitittavan W8 järjestelmää, että jos W7 olisi helpompi käyttää

        Olet kuullut, tästä on kyse suurimmalla osalla juurikin että uskotaan valheita.

        Kannattaa ihan itse kokeilla sitä kasia, kun sen on päivittänyt 8.1 versioon ja ruuvaillut asetukset haluamaan muotoon huomaat kyllä kuinka kankea ja vanhanaikainen seiska on sen jälkeen, 8.1 on oikeasti nopea ja hyvä.


      • Tietäjä. kirjoitti:

        Olet kuullut, tästä on kyse suurimmalla osalla juurikin että uskotaan valheita.

        Kannattaa ihan itse kokeilla sitä kasia, kun sen on päivittänyt 8.1 versioon ja ruuvaillut asetukset haluamaan muotoon huomaat kyllä kuinka kankea ja vanhanaikainen seiska on sen jälkeen, 8.1 on oikeasti nopea ja hyvä.

        Ei vaan totuuksia.


      • tietäjä.
        vapunen kirjoitti:

        Ei vaan totuuksia.

        Ei, vaan liioiteltuja ja keksittyjä valheita.


      • ölfjkgh

        Win 7 lisenssi maksaa 100€. Sitten siihen päälle käyttiksen asentamisesta ja mahdollisesta käyttäjän tietojen siirrosta tuleva työ. 150-200€ on lähempänä totuutta.


      • ölfjkgh kirjoitti:

        Win 7 lisenssi maksaa 100€. Sitten siihen päälle käyttiksen asentamisesta ja mahdollisesta käyttäjän tietojen siirrosta tuleva työ. 150-200€ on lähempänä totuutta.

        Halvimmillaan 40 euroa.


      • ap. kirjoitti:

        Pöytäkoneesta oliskin kysymys. Olen vain kuullut paljon moitittavan W8 järjestelmää, että jos W7 olisi helpompi käyttää

        Siis onko tässä nyt jostain ennakkoluulosta? Kasi on aivan hyvä ja mielestäni parempi kuin seiska. Toki se on erilainen ja siksi on paljon muutosvastarintaa. Kyllä kasi on monella tapaa helpompi käyttää.


      • okaro kirjoitti:

        Siis onko tässä nyt jostain ennakkoluulosta? Kasi on aivan hyvä ja mielestäni parempi kuin seiska. Toki se on erilainen ja siksi on paljon muutosvastarintaa. Kyllä kasi on monella tapaa helpompi käyttää.

        Ei ole siitä kyse.


      • vapunen kirjoitti:

        Halvimmillaan 40 euroa.

        Anna linkki.



      • yrgö löhtä

      • yrgö löhtä kirjoitti:

        No jos nyt ihan välttämättä haluaa ostaa lisenssin, minkä pitempiaikaisesta toimimisesta ei ole mitään varmuutta...

        Eipä siinä menetä paljoakaan.


      • yrgö löhtä
        vapunen kirjoitti:

        Eipä siinä menetä paljoakaan.

        Kaupasta varmasti käyttämättömän lisenssin hankkimalla ei menetä mitään, vaan saa lisenssin, mikä toimii hamaan tulevaisuuteen saakka.


    • On sitä tosiaan helpompi ja mukavampi käyttää mutta tässätilantessa kun sinulla on jo Windows 8 käyttis niin en alkaisi vaihtamaan sitä.

      • ap.

        Itseasiassa mulla on Vista. Mikäli hankin uuden pöytäkoneen haluaisin mieluummin W7, kuin W8.
        W7 ei käsittääkseni enään ole uusiin koneisiin valmiiksi asennettuna?


    • Ahaa no sitten. Itse kasattuun koneeseen saa helposti ostettua Windows 7 käyttiksen eikä se maksa kuin alle 50 euroa halvimmillaan.

      Windows 7 pöytäkoneita näkee enää harvoin uutena. Se on nykyään lähinnä yrityskoneissa.

    • pari juttua

      Tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Kasin käytön oppimiseen menee normaalijärkiseltä ihmiseltä pari tuntia. Tai lähinnnä siihen, että et kompastu sen uusiin ominaisuuksiin, vaan ohitat ne, ja käytät sitä kuin seiskaa.

      Kun sanoo että seiskan tuki jatkuu vielä runsas 5 vuotta, ei tunnu lainkaan niin pitkältä

    • Kyllä sen oppii mutta käyttäminen ei ole niin sujuvaa kuin Windows 7 käyttiksessä olettaen että koneessa ei ole kosketusnäyttöä.

      • Voi pojat

        Sun muturistiretkesi kasia vastaan on ihan sun oma ongelma.

        Kasin käyttöliittymän saa pienillä säädöillä identtiseksi seiskan kanssa.
        Sittenhän sen käyttö pitäisi olla sullekin helppoa.


      • Ei pidä paikkaansa. Ohjelman valitseminen aloitussivulta on tosi nopeaa hiirellä, kunhan ei ole jotain 1990-luvun hiirtä.


      • okaro kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Ohjelman valitseminen aloitussivulta on tosi nopeaa hiirellä, kunhan ei ole jotain 1990-luvun hiirtä.

        Mutta kömpelöä.


      • mutunen
        vapunen kirjoitti:

        Mutta kömpelöä.

        Kömpelöä miten?


      • vapunen kirjoitti:

        Mutta kömpelöä.

        Tosi nopeaa, mutta kömpelöä? Se ero siinä on. että kasia pitää uskaltaa muokata, ennen kuin se on sujuva.


      • mutunen kirjoitti:

        Kömpelöä miten?

        Kaksi käyttöliittymää samassa käyttiksessä.


      • vapunen kirjoitti:

        Kaksi käyttöliittymää samassa käyttiksessä.

        Ahaa, WIndowsin tapauksessa useampi käyttöliittymä onkin paha. Muissa käyttiksissä se on hyvä?


      • vapunen kirjoitti:

        Kaksi käyttöliittymää samassa käyttiksessä.

        Pitäisikö samaan tapaan jokainen ei seiskan menu laskea omaksi käyttöliittymässä? Se aloitussivu on normikäyttäjälle vain valikko.


      • mutunen kirjoitti:

        Ahaa, WIndowsin tapauksessa useampi käyttöliittymä onkin paha. Muissa käyttiksissä se on hyvä?

        Ei se paha ole jos se olisi suunniteltu fiksummin.


      • vapunen kirjoitti:

        Ei se paha ole jos se olisi suunniteltu fiksummin.

        Miten olisit suunnitellut sen fiksummin?


      •  :|
        vapunen kirjoitti:

        Kaksi käyttöliittymää samassa käyttiksessä.

        Sitä "toista käyttöliittymää" ei tarvitse joka päiväisessä käytössä kuin käynnistävalikoksi.. Sen asian se ajaa varsin mainiosti, minusta paremmin kuin "perinteinen käynnistä-valikko". Tietysti sitä voi käyttää laajemminkin hyväkseen, mutta välttämätöntä se ei ole.

        Jos jollakulla menee oikeasti pää ihan sekaisin sen takia, että käynnistä-valikko onkin nyt koko ruudulla, niin en oikein tiedä mitä sanoa. Mutta onhan niitä aina kasapäin sellaisiakin, joiden koneen käyttö loppuu siihen, kun tuttu kuvake on hävinnyt työpöydältä...


    • Huono se on silti. Senvuoksi se ei myy hyvin. Joka toinen Windows on huono periaate jatkuu toistaiseksi.

      • 8>7

        Olet vaan väärässä.


      • 8>7 kirjoitti:

        Olet vaan väärässä.

        Oikeassa olen.


      • 0hm0
        vapunen kirjoitti:

        Oikeassa olen.

        Olethan sinä oikeassa vaikka sinulla ei olekkaan mitään perusteluja, eikä edes kokemusta asiasta.


      • Linuxx-nux

        "Huono se on silti. Senvuoksi se ei myy hyvin. Joka toinen Windows on huono periaate jatkuu toistaiseksi."


        Lubuntu se vasta huono onkin, kun se ei myy yhtään.


      • vapunen kirjoitti:

        Oikeassa olen.

        Oletko koskaan täyspäisesti käyttänyt kasia?
        Onko sulla missään koneessasi edes kasia asennettuna?


      • mutunen kirjoitti:

        Oletko koskaan täyspäisesti käyttänyt kasia?
        Onko sulla missään koneessasi edes kasia asennettuna?

        Olen ja jopa asentanutkin 8 ja 8.1 versioita.


      • Ei riitä.
        vapunen kirjoitti:

        Olen ja jopa asentanutkin 8 ja 8.1 versioita.

        Vasta pidempiaikainen 8.1 käyttö on riittävä aika huomaamaan sen toimivuuden.
        Asennus ja testaus ei riitä arvioimiseen.


      • Ei riitä. kirjoitti:

        Vasta pidempiaikainen 8.1 käyttö on riittävä aika huomaamaan sen toimivuuden.
        Asennus ja testaus ei riitä arvioimiseen.

        Silloin alkaa huomaamaan toimimattomuuden.


      • vapunen kirjoitti:

        Silloin alkaa huomaamaan toimimattomuuden.

        Kuinka paljon olet käyttänyt kasia?


    • M-Kar

      100-200€, mikäli tietokone on yhteensopiva.

      Windows 7 tietokoneita saa vielä lokakuuhun saakka ja sitä tuetaan 2020 asti.

      Käytännössä kolmen vuoden kuluttua alkaa muutostyöt Windows 9:n. Loppuaika on vain siirtymäaikaa eikä silloin enää oikein saa Windows ohjelmia siihen.

    • 7 tai 8

      Millainen on vaadittava W7/8-yhteensopivuus, jos Vista Home Premiumin vaihtaa jompaankumpaan niistä?


    • Ilmaisohjelma

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe