Ärsyyntynyt maanomistaja

onko muualla näin

Olen käynyt maalla lapsuudenkodissani, joka on nyt siis mökkikäytössä. Naapuri omistaa ympäröivät peltoalueet ja on erittäin ärsyyntynyt käynneistäni. Hän tallustelee maitteni poikki ja pitää niitä ominaan, kun en ole itse paikan päällä.

Hän on suoraan sanonut että ei siellä ole käyty vuosiin ja mitä sinä täällä nyt käyt ja mitä minä valokuvaan ja minkä takia olen jättänyt tavaroitani sinne!

Väkisin hän on yrittänyt sitä maapalaa itselleen ostaa, mutta minä en myy. Onko tuo yleistäkin, että aletaan omia maita itselle, joissa ei vakituisesti asuta ja joissa ei ole 24/7 vahtia? Olen nyt suunnitellut riistakameran hankkimista, sillä pitäisi ulkovaraston ovien pysyä kiinni, vaikka ne eivät lukossa olisikaan.

33

533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markku-Anneli

      Kallajärven Bonaparte varmaankin se naapurin isäntä. Bonaparte kun ei tykkää, että mailla ratsastetaan tai kelkkaillaan.

      • Tietävä

        Kelkkailuun oltava AINA maanomistajan lupa.


      • poromiesbiera
        Tietävä kirjoitti:

        Kelkkailuun oltava AINA maanomistajan lupa.

        Elä puhu soopoo kelkkailla voi missä vain metsissä tuntureilla ja peltoilla se on jokamiehen oikheus vnah ikiaikainen pykälä minä ajelen joka paikassa kelkalla mönkijällä ei kukhan ole tullut sanomahan olen poromiehen oikeudeela liikenteessä
        jotk onkin vähän eri kuin tavallisen ihmisen oikeudet miun porot on meihän mailla
        maat o,istamme me poromiehet kaiiki on miehän maita
        te asutte jos lapissa oletha miun mailla


      • molen

        Sie se et kyllä ole mikhän lappilainen poromies ku et meänkieltäkhän ossaa oikhein kirjottaa.


    • Isäntä

      Taajaman lähistöllä asetelma toisinpäin. Maatilan maita ja jopa pihoja käytetään häikäilemättömästi hyväksi osin siis ihan laittomasti. Parhaat ajeli mönkijällä oraspellolla, josta kävin polemiikin ja loppui siihen. Hevostelijat menee vaikka toisten pihojen läpi ja kun huomautat niin haistatellaan vastaukseksi. Myös tonteilta on tyhjennetty risut toisten pelloille puhumattakaan sällistä, joka esti rekkaliikenteen tilalle pysäköimällä akkuvikaisen auton 2 kuukaudeksi tilan tieliittymään. Ei muuten siirtänyt vaikka liimasin hänen asuntonsa oveen siirtovaatimuksen. No kerran rekka meni niin läheltä, että siirsi vallan vikkelästi autonsa.

      Oma lukunsa on ns. maalle rakentavat, jotka eivät kysy lupia toisten tonttiteiden käyttöön vaan kuormat eksyy kummasti naapurin tielle, josta lastin purku onnistuu helpommin kuin omalta tieltä ja useinjuuri kelirikkoaikaan. Myös oman tontin siis tontillav olevat marjat saatetaan poimia naapurin toimesta.

      Toisaalta naurattaa nää keskustasta muuttaneet, jotka sitten on niin tarkkoja jokaneliösentistä omalla tontillaan. Onkin aina välillä täytynyt ottaa rajankäynti, että on saatu naapurin kamat hänen omalle tontilleen. Samoin nää kaupunkilaiset hävittelee pihahommissaan rajapyykkejä.

      Pikkusen helpotusta on tullut kun tiputtelee kasvinsuojeluruiskusta noita vaahtopalloja jotka on ihan vaaratonta astianpesuainetta. Näitä noi kaupunkilaiset kammoaa ja aina saa olla rauhassa ainakin kuukauden käsittelyn jälkeen ja myös marjat ovat säilyneet.

      Oikeesti siis noi kaupunkilaiset maalla on tosi rasittavia. Täytyy ottaa jatkossa järeät aseet käyttöön eli samaa lääkettä takaisin vähän isommassa mittakaavassa.

      • ap.

        Tuotakin on tapahtunut, että naapuri ajelee traktorillaan omin luvin maillani ja hänen lapsensa mönkijällä pitkin peltoja. Niittokoneella on niitetty heinää ja mahdollisesti levitetty myrkkyjäkin, kun oudosti eivät puut joissain kohti kasva.

        Mitä sinä ajattelet siitä, onko minulla syntyperäisenä asukkaana oikeus siellä mökillä viettää vapaa-aikaani, kun en millään tavoin ketään häiritse enkä naapureita häiriköi? Tämä naapuri taas tulee yhden kaljan jälkeen polleana sanelemaan ja kyselemään, mitä minä teen ja mitä minun pitäisi tehdä.
        Minulla on niin paljon tekemistä, että en kerkiä kyselemään kenenkään perään ja ikääkin on sen verran, etten tarvitse ketään itseäni paimentamaan. Aivan kuin muuttuisi pikkulapseksi jälleen, kun sinne menee.
        Olen sanonut suorat sanat ja tällöin lupaa ja vannoo ettei koskaan astu tontilleni, mutta yhden kaljan jälkeen lupaukset unohtuvat.


      • ap.

        Se, että asut taajaman läheisyydessä, kertoo että käynet joskus ihmistenkin ilmoilla. Tuo paikka, johon viittasin, on syvää maaseutua, johon jääneet ovat metsäläisiä vailla käytöstapoja. Ei olla koskaan käyty missään eikä opittu elämään ahtaasti -> sosiaalisesti.

        Minä olen joutunut etsimään rajapyykkejä suurennuslasin kanssa, sillä he eivät niistä piittaa. Minulle merkitsee luonto kaikkea enkä välitä tavata ihmisiä, kun sinne menen.


      • Heleppoa on
        ap. kirjoitti:

        Se, että asut taajaman läheisyydessä, kertoo että käynet joskus ihmistenkin ilmoilla. Tuo paikka, johon viittasin, on syvää maaseutua, johon jääneet ovat metsäläisiä vailla käytöstapoja. Ei olla koskaan käyty missään eikä opittu elämään ahtaasti -> sosiaalisesti.

        Minä olen joutunut etsimään rajapyykkejä suurennuslasin kanssa, sillä he eivät niistä piittaa. Minulle merkitsee luonto kaikkea enkä välitä tavata ihmisiä, kun sinne menen.

        Minullapa on hyvä konsti miten välit rauhottuu. En ole missään tekemisissä naapureiden kanssa ja jos he ottavat yhteyttä vaadin etteivät saa soitella. 10-15 vuotta kun tätä jatkaa niin alkaa olla suht. rauhallista.


    • Krömi

      Maan omistaminen kiinnostaa ja liikkuminen vaikka millä naapurin mailla - Krimilläkin.

      Jotkut pakotteet ovat halppishinta isosta maa- alueesta.

    • järkTalousAjattelua

      Myi hyvä mies ja hyvään hintaan !! Mitä sinä sillä lapsuudenkodilla enää teet?

      • sanon vaan

        Joo ja myy jollekkin toiselle maajussille, niin sitä naapuria vituttaa lopun elämää ...


      • ostanko
        sanon vaan kirjoitti:

        Joo ja myy jollekkin toiselle maajussille, niin sitä naapuria vituttaa lopun elämää ...

        Hai!


    • Pienviljelijä

      Siis liikutaan vain omilla mailla ja omilla teillä, ei se sen yksinkertaisempaa ole. Minulla on tyhjä talo ja pihapiiri jossa käyn harvoin suunnilleen vain silloin kun maatyöt edellyttävät. Ärsyttäähän se hieman kun siellä näköjään käy muutkin. Metsästäjät ajelee pelloilla, tosin ei sentään oraspellolle aja, mutta sängelle kyllä. Kelkkailijat liikkuu luvatta järjestelmällisesti, joskus mönkijä. Yksityislampeni rantaan on tuotu vene, lupaa ei ole kukaan kysynyt. Lampi ei ole yhteistä vesialuetta, sillä ei ole jokiyhteyttä minnekään ja se on täysin minun maitteni sisällä. Antiikkivaras on jo tyhjännyt kaiken yhteen mieheen kannettavan, eniten harmittaa ison alasimen varastaminen, se arvo kun ostettaessa olisi näemmä 800 euroa! Ja niin, polttoöljytkin tyhjennettiin, 2500l kymmenisen v sitten. Puimurin seisoessa tuon tilan pelloilla on siitä varastettu taustapeili ja polttoainesäiliön korkki. Sitä en tiedä millaista porukkaa nämä on, tuskin kaupunkilainen sitä korkkia tarttee. Ainakaan se ei ole naapuri, sillä kun puuttuu samanlainen korkki myös.

      • ap.

        Yritetäänkö sinulta väkisin ostaa sitä maata?


      • Ota erotuomarit

        Oletko aivan varma, että tuo lampi on sinun omistuksessa? Tietysti, jos lampi on kaivettu maittesi keskelle, niin se on taatusti oma, mutta jos lampi on luonnon aikaan saannoksia, niin vesialue voi olla jopa jonkun naapurisi ihka oma taikka osakaskunnan.

        Itselläni on nimittäin lampi maitteni keskellä ja tuon lammen vesialue on naapurini yksiyistä vesialuetta. Vastaavasti toisella naapurillani on useampikin lampi maidensa sisällä ilman mitään laskujokia, mutta vesialueet ovat osakaskunnan.

        Vaan muuten vaikuttaa, että naapurisi ovat jotain törkymöykkyjä, joilla on ihan omat lait. Suosittelen, että tilaat erotuomarit, heitä tulee vaivattomasti valkosinisella Skodalla taikka VW-Transportterilla.

        Itselläni oli hieman ongelmia muutaman naapurin kanssa, yksi jopa rakensi meidän maille maakellarinkin (70metriä meidän puolelle!!) ja yhden talousrakennuksen osittain meidän puolelle. Sellaista sisäsiittoista porukkaa, kaikki sukulaisia keskenään ja omat lait ovat muodostuneet vuosikymmenien aikana tälle seutukunnalle, tehdään mitä halutaan. Seeprapartio ja pari mojovaa lehtikirjoitusta aiheesta riittivät rauhoittamaan tilanteen. Pahin törkymöykky muutti jopa pois paikkakunnalta.


      • vaarallinen ma@
        Ota erotuomarit kirjoitti:

        Oletko aivan varma, että tuo lampi on sinun omistuksessa? Tietysti, jos lampi on kaivettu maittesi keskelle, niin se on taatusti oma, mutta jos lampi on luonnon aikaan saannoksia, niin vesialue voi olla jopa jonkun naapurisi ihka oma taikka osakaskunnan.

        Itselläni on nimittäin lampi maitteni keskellä ja tuon lammen vesialue on naapurini yksiyistä vesialuetta. Vastaavasti toisella naapurillani on useampikin lampi maidensa sisällä ilman mitään laskujokia, mutta vesialueet ovat osakaskunnan.

        Vaan muuten vaikuttaa, että naapurisi ovat jotain törkymöykkyjä, joilla on ihan omat lait. Suosittelen, että tilaat erotuomarit, heitä tulee vaivattomasti valkosinisella Skodalla taikka VW-Transportterilla.

        Itselläni oli hieman ongelmia muutaman naapurin kanssa, yksi jopa rakensi meidän maille maakellarinkin (70metriä meidän puolelle!!) ja yhden talousrakennuksen osittain meidän puolelle. Sellaista sisäsiittoista porukkaa, kaikki sukulaisia keskenään ja omat lait ovat muodostuneet vuosikymmenien aikana tälle seutukunnalle, tehdään mitä halutaan. Seeprapartio ja pari mojovaa lehtikirjoitusta aiheesta riittivät rauhoittamaan tilanteen. Pahin törkymöykky muutti jopa pois paikkakunnalta.

        Investoin maatilaan, vaikka asun kaupungissa, se oli lapsuudenkotini.
        Olen kokenut lähes kaiken, mistä mistä tässä keskustelussa on kirjoitettu.
        Maankäytön -, rajapyykkien väärinkäytökset, varastelut, kaivaukset, valehtelut.
        Kunnallispolitiikot, pankit ja virkamiehet samoista puolueista ja sopivat keskenään.
        Käytännössä yksityinen maanomistaja kylän ulkopuolelta on oikeudeton, kun ahneet naapurit tarvitsevat lisämaata ja mökkiläiset rakentavat rajalle ja heillä on tarvittavat suhteet. Pahinta on eristäminen, pilkkaaminennja hengenvaarallinen uhkailu.
        Kun kuvioon tulevat jkut paikalliset rakennusliikkeet, jotka eivät muualla pärjää,
        alkaa kaavoitus.


      • jaufotlisäks
        vaarallinen ma@ kirjoitti:

        Investoin maatilaan, vaikka asun kaupungissa, se oli lapsuudenkotini.
        Olen kokenut lähes kaiken, mistä mistä tässä keskustelussa on kirjoitettu.
        Maankäytön -, rajapyykkien väärinkäytökset, varastelut, kaivaukset, valehtelut.
        Kunnallispolitiikot, pankit ja virkamiehet samoista puolueista ja sopivat keskenään.
        Käytännössä yksityinen maanomistaja kylän ulkopuolelta on oikeudeton, kun ahneet naapurit tarvitsevat lisämaata ja mökkiläiset rakentavat rajalle ja heillä on tarvittavat suhteet. Pahinta on eristäminen, pilkkaaminennja hengenvaarallinen uhkailu.
        Kun kuvioon tulevat jkut paikalliset rakennusliikkeet, jotka eivät muualla pärjää,
        alkaa kaavoitus.

        lievä skitsofreenikko


    • pikkukaupunkiparhaim

      Kunnallispolitiikot, pankit ja virkamiehet samoista puolueista ja sopivat keskenään.
      - pankinjohtaja valtuustossa, tiekunnissa, jakokunnassa. Yrittäjät ts LC, mieskuoro, metsästysseura, kaup.hallituksen jäsenet, jopa martat.
      Kaupungin kunniamerkki joka eniten hyväveli.

      eristäminen, pilkkaaminen ja hengenvaarallinen uhkailu.
      - juuri näin. Hankkeista, hakemuksista, luvista, päätöksistä ei kerrota edes rakennustoimissa, jossa istuu kaupungin geodeetti joka luvittaa ja kaupunginvaltuusto päättää ilman lainmukaisia naapurin kuulemista
      ...stadens största djävel är en...
      - hengenvaarallinen uhkailu. Oli tapaus pari v sitten. Istahdin puupinon päälle kahville. Auto pysähtyi tielle , n. 50m päässä, autoilija astui hiljaa ulos ja tähtäsi kiväärillä. En ole antanut tienkäyttöoikeutta enkä metsästysoikeutta kenellekään.

      • Ota erotuomarit

        Mitä tälläisistä selvistä asioista alkaa hyssyttelemään, jos et ole antanut tienkäyttöoikeutta ja metsästysoikeutta kenellekään, niin selkeä asia ja annat poliisien hoitaa asian.
        Itse olen ottanut varsin tiukan linjan, että maillani ei liikuta luvatta moottoriajoneuvoilla, eikä metsästetä luvatta, ei varastoida puutavaraa luvatta, ei vedetä kaapeleita luvatta, eikä tehdä muutakaan luvatta, ellei satu kuulumaan jokamiehenoikeuteen.
        Tämä ei ole mitenkään hankaloittaanut elämääni paikkakunnallamme taikka niillä paikkakunnilla missä kiinteistöjäni sijaitsee. Osaan tehdä valituksen tarvitaessa kunnan, tiekunnan taikka jakokunnan päätöksistä, jos homma ei ole mennyt kuten pitääkin. Ei niitä valituksia tarvitse aina olla tekemässä, riittää kun muutaman nasevan valituksen tekee ja porukka kyllä oppii.


      • vaarallinen ma@
        Ota erotuomarit kirjoitti:

        Mitä tälläisistä selvistä asioista alkaa hyssyttelemään, jos et ole antanut tienkäyttöoikeutta ja metsästysoikeutta kenellekään, niin selkeä asia ja annat poliisien hoitaa asian.
        Itse olen ottanut varsin tiukan linjan, että maillani ei liikuta luvatta moottoriajoneuvoilla, eikä metsästetä luvatta, ei varastoida puutavaraa luvatta, ei vedetä kaapeleita luvatta, eikä tehdä muutakaan luvatta, ellei satu kuulumaan jokamiehenoikeuteen.
        Tämä ei ole mitenkään hankaloittaanut elämääni paikkakunnallamme taikka niillä paikkakunnilla missä kiinteistöjäni sijaitsee. Osaan tehdä valituksen tarvitaessa kunnan, tiekunnan taikka jakokunnan päätöksistä, jos homma ei ole mennyt kuten pitääkin. Ei niitä valituksia tarvitse aina olla tekemässä, riittää kun muutaman nasevan valituksen tekee ja porukka kyllä oppii.

        Valituksen voi tietenkin tehdä, mutta sopivia "ilmoituksia" virkamiehiltä, jotka ryhmissä tukevat toisiaan.
        Kertovat yhtä ja toista, kieltävät omat lausuntonsa työkaverin tarpeeseen. Kun halutaan elämä hankalaksi jollekulle, järjestelmä toimii.
        Peittelevät toistensa valheita, vastuu kiertää, hajautetaan. Liian kallis oikeuslaitos, jo pelkästä puhelusta 250€/tunti ja sekin on halvimmasta päästä, tuloksesta ei tietoa.
        Nuo klubit, seurat, pankit, yrityskeskusket, valtuusto, hallitus ja lautakunnat, samat tyypit ja sukulaisia keskenään.
        Kun yhdessä asiassa voittaa, alkaa tuo seurailu, eristäminen ja hengenvaarallinen uhkailu. En uskalla ilmiantaa, tulee vielä kamalampaa. Haluavat maata
        Siksiköhän monet pelkäävät asua yksin eivätkä uskalla puhua.
        Minulle tämä on uutta, mutta ilmeisesti jo monelle "koettua". Tämä liittyy maanomistukseen ja tappeluun pelloista. Raakaa peliä.


      • elättäjät kärsii
        vaarallinen ma@ kirjoitti:

        Valituksen voi tietenkin tehdä, mutta sopivia "ilmoituksia" virkamiehiltä, jotka ryhmissä tukevat toisiaan.
        Kertovat yhtä ja toista, kieltävät omat lausuntonsa työkaverin tarpeeseen. Kun halutaan elämä hankalaksi jollekulle, järjestelmä toimii.
        Peittelevät toistensa valheita, vastuu kiertää, hajautetaan. Liian kallis oikeuslaitos, jo pelkästä puhelusta 250€/tunti ja sekin on halvimmasta päästä, tuloksesta ei tietoa.
        Nuo klubit, seurat, pankit, yrityskeskusket, valtuusto, hallitus ja lautakunnat, samat tyypit ja sukulaisia keskenään.
        Kun yhdessä asiassa voittaa, alkaa tuo seurailu, eristäminen ja hengenvaarallinen uhkailu. En uskalla ilmiantaa, tulee vielä kamalampaa. Haluavat maata
        Siksiköhän monet pelkäävät asua yksin eivätkä uskalla puhua.
        Minulle tämä on uutta, mutta ilmeisesti jo monelle "koettua". Tämä liittyy maanomistukseen ja tappeluun pelloista. Raakaa peliä.

        maalaisten kepulismia


      • VALMIS
        elättäjät kärsii kirjoitti:

        maalaisten kepulismia

        Jos ei teekkään mitään niin ei voi sattuakkaan mitään. Voi tietysti kompastua mattoon pirtissä täyden kahvikupin kanssa ja saada palovamman.


    • rupert3

      Monille maanomistajille moottorikelkkailu tuntuu olevan oikein punainen vaate, eihän joku metsäautotie siitä miksikään mee jos siinä ajetaan kelkalla.Itse pidän sitä jokamiehen oikeutena.

      • minatiedan

        Mitä laki sanoo, et ole viitsinyt tutustua, kelkkalla liikkuminen toisen maalla tai metsäautotiellä ei ole jokamiehenoikeus.
        Kelkkailuun tarvitaan aina maanomistajan lupa, metsäautotielle tarvitaan lupa samoin.
        Samat lait koskee mönkijöitä.

        Hevosia koskee myös samat lait, aina toisen maalla liikkuessa tarvitaan maanomistajan lupa, hevosharrastajat on itse pilanneet suhteet maanomistajiin röyhkeällä käytökselään.


      • rupert3
        minatiedan kirjoitti:

        Mitä laki sanoo, et ole viitsinyt tutustua, kelkkalla liikkuminen toisen maalla tai metsäautotiellä ei ole jokamiehenoikeus.
        Kelkkailuun tarvitaan aina maanomistajan lupa, metsäautotielle tarvitaan lupa samoin.
        Samat lait koskee mönkijöitä.

        Hevosia koskee myös samat lait, aina toisen maalla liikkuessa tarvitaan maanomistajan lupa, hevosharrastajat on itse pilanneet suhteet maanomistajiin röyhkeällä käytökselään.

        Lupa ja lupa ei se luminen metsäautotie mee miksikään kelkalla ajamisesta, on kyllä turhaa niuhotusta. Tietenkään kenenkään taimikossa ei saa ajaa.


      • minatiedan

        Tutki mitä laki kertoo.


      • Pelloillakinvahinkoja
        rupert3 kirjoitti:

        Lupa ja lupa ei se luminen metsäautotie mee miksikään kelkalla ajamisesta, on kyllä turhaa niuhotusta. Tietenkään kenenkään taimikossa ei saa ajaa.

        Siinä vaan äkkiä käy niin, että olet ajanut itsesi paikkaan, josta et enää luvallista reittiä kelkallasi pois pääse. Eiköhän ne ihan tarkoituksella ole ne kelkkareitit suunniteltu, että olisi yhteiset pelisäännöt tuohonkin harrastukseen. Kyllä minä lappilaisten työkelkkailun hyväksyn, tai vaikka sähkölinjojen tarkastukset ja salametsästäjien etsimisen kelkalla, mutta moni muu kelkanomistaja rällää tuolla liikaa rahaansa ja puhdasta ilmaa pilaten ihan vaan luonnon ja maanomistajien kiusalla.


    • ainokki

      Kyllä tosta maa-alueiden romuamisestakin päästäisiin, kun lakkautettaisiin ja järkevöitettäisiin niitä maataloustukia. Ärsyttää maksaa mokomien öykkärien elämä.

      • minatiedan

        Mitä on maa-alueiden romuaminen ja miten maatalouden tuet tähän kelkkarellestysasiaan liittyy?


      • JOPPEKADEO

        LAISKRAA SYRJÄYTRYNYTRÄ SE TOISTREEHEN AHKRERUUS KARETTAAHAN,,,:))))))))))


    • sanonvaan

      Kerro sille naapurille, että mustalaiset haluaa vuokrata sen, mutta itse haluaisit myydä sen niille.

      Siitä tulee kunnon naapuri, tai sitten tekee kunnon tarjouksen siitä mökistä, varmasti ei halua mustalaisia itselleen naapuriksi ja tekee mitä vain ettei niin käy.

    • änkyrä

      Idea: laitapa omalla nimelläsi ja puhelinnumerollasi Myydään-ilmoitus pitäjänlehteen mökistäsi. Vaikka et olekaan myymässä, tekee hyvän efektin naapurin pääkoppaan. Muutoin ehdotan poliisille ilmoittamaan kotirauhan häiritsemisestä ja mitä siellä nyt sitten onkin milloinkin menossa (ajoneuvoilla ajo ilman maanomistajan lupaa, anastetut tai vahingoitetut tavarat/kasvit jne.). Peli jatkuu niin kauan kuin sen annat jatkua. Ehdotan myös ison uhkaavannäköisen (mutta kiltin) koiran hankkimista, vähentää hiippailuintoa naapurissa huomattavasti.
      Ts. ilmoitat selkokielisesti että jos päätät myydä, myyt helsinkiläiselle tutulle toimitusjohtaja-lapsiperheelle, joka viettäisi siellä kesäkuukaudet. Että joko pidät itse tai myyt ulkopuoliselle, piste.

      • älyasuusussa

        Ts. ilmoitat selkokielisesti että jos päätät myydä, myyt helsinkiläiselle tutulle toimitusjohtaja-lapsiperheelle, joka viettäisi siellä kesäkuukaudet. Että joko pidät itse tai myyt ulkopuoliselle, piste

        wtf?????


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe