Eka ketju järjettömän pitkä. Etenkin ilman puurakennetta mahdoton lukea. Että lyhyt selvennys asiaan, omana aloituksenaan.
Kuten havaittiin, suuri osa kommentoijista ei ymmärtänyt, että kyse oli uudesta ikkunateknologiasta. Eli ei suotta tehdä kalliita reikiä seniin, ei lentokoneidenkaan seiniin siis ja asuinrakennusten jne seinissähän niitä reikiä on järjettömän paljon.
Kyse ei ollut ikkunoitten poistamisesta sinällään, ainoastaan niitten muuttamista elektronisiksi. Löytyi sopivasti linkki artikkeliin aiheesta, hommelia kehitellään koko ajan. Linkissä kuvia ja huima video, mitä nykyteknologialla on mahdollista saada pikkuhiljaa yleiseen käyttöön. Kandee vilaista etenkin video. Sen jälkeen voikin sitten jatkaa irputtamista siitä, että paljon kivempi katella kämmenen kokoisesta, likaisella lasilla olevasta reiästä pilviä ympärillään. Linkki sivulle:
=DW=
Ikkunaton lentokone 2
12
52
Vastaukset
"..."
Kiva että et kuitenkaan laittanut linkkejä.
Ne kun tuppaavat aiona olemaan niin sekavia ja puu-maisia. :)
Mutta minäpä laitan, ennen näissä oli ikkunat, mutta Finskihän on aina aikaansa edellä.
http://www.nordicglobalcargo.com/
H.Ikkunaton lentokone juttusia luin. Tärkein syy ikkunattomuuteen oli ikkunoiden raskauden poisjäämisestä seuraava koneen keventyminen ja siten polttoaineen tarpeen pieneneminen.
Itse suosisiin linjaa, jossa koko kone olisi yhtä särkymätöntä ikkunaa, lentävä akvaario. Miten sitä ikkunattomassa näkee jos uhvomiehet ja enkelit sattuisivat istumaan siivellä. Live videoihin taas ei voi luottaa, kun ne kuitenkin olisivat vanhoja livejuttuja, sensuroituja. Tätikkunallisen koneen monirakenteisen ikkunakerrostuman sisään voi piilottaa napinhipaisun päässä olevan normikoneen olisen sisänäkymän sitä haluavalle.- ...
Tsekkaa linkki, se tossa alempana, koska unohdin pois aloituksesta.
Kyse nimenomaan koko koneen peittävästä elektronisesta ikkunasta. Sitäpaitsi, tuli mieleen. Jostain syystä aurinkopaneleita ei ole hyödynnetty lentokoneissa mitenkään. Jhtuu kai siitä, että lentokoneet eivät lennä sähköllä. Mutta niitä voisi kylläkehitellä hydrideiksikin, sähkö olisi lisävoimana ja samalla tietenkin aurinkopaneeleisa saa virtaa koneen käyttämiin sähköjärjestelmiinkin. Mun käsittääkseni nykyaikaisiaa lentokoneissa sähköllä toimivia vempeleitä suunnilleen koko kone täynnä, elektrroniset ikkunat olisivat vain murto osa muuten jo nyt käytettävästä elektroniikasta.
=DW= ... kirjoitti:
Tsekkaa linkki, se tossa alempana, koska unohdin pois aloituksesta.
Kyse nimenomaan koko koneen peittävästä elektronisesta ikkunasta. Sitäpaitsi, tuli mieleen. Jostain syystä aurinkopaneleita ei ole hyödynnetty lentokoneissa mitenkään. Jhtuu kai siitä, että lentokoneet eivät lennä sähköllä. Mutta niitä voisi kylläkehitellä hydrideiksikin, sähkö olisi lisävoimana ja samalla tietenkin aurinkopaneeleisa saa virtaa koneen käyttämiin sähköjärjestelmiinkin. Mun käsittääkseni nykyaikaisiaa lentokoneissa sähköllä toimivia vempeleitä suunnilleen koko kone täynnä, elektrroniset ikkunat olisivat vain murto osa muuten jo nyt käytettävästä elektroniikasta.
=DW=Istuin kerran puoli vuorokautta koneessa, jonka pelastus oli ainoastaan taitava suomalainen naiskapteeni. Takana oli hytkykoneella reilu parintunnin lento toiselta mantereelta. Sitten tämä pitempi lento oli aluksi pelkkää ukkosta. Kaikki vehkeet piti olla kiinni, niin omat kuin koneenkin. Turvavyökin piti pitää kiinni. Nukkuakin olisi voinut, vaan turbulenssi nitkautti aina vaipuvan pääni pystyyn. Rauhallisessa kohdassa naposteltiin. Sitten taas turvavöihin. Vasta kun päästiin pimeään ja kylmään 10 km korkeuteen tuolla ohjuksella tiputen koneen reittilinjauksilla oli rajuilmat takana. Olisi ollut hauskempaa nähdä se ulkoinen räiske, kuin olla koneen sisällä hämärissä vyötettynä.
helmiah56 kirjoitti:
Istuin kerran puoli vuorokautta koneessa, jonka pelastus oli ainoastaan taitava suomalainen naiskapteeni. Takana oli hytkykoneella reilu parintunnin lento toiselta mantereelta. Sitten tämä pitempi lento oli aluksi pelkkää ukkosta. Kaikki vehkeet piti olla kiinni, niin omat kuin koneenkin. Turvavyökin piti pitää kiinni. Nukkuakin olisi voinut, vaan turbulenssi nitkautti aina vaipuvan pääni pystyyn. Rauhallisessa kohdassa naposteltiin. Sitten taas turvavöihin. Vasta kun päästiin pimeään ja kylmään 10 km korkeuteen tuolla ohjuksella tiputen koneen reittilinjauksilla oli rajuilmat takana. Olisi ollut hauskempaa nähdä se ulkoinen räiske, kuin olla koneen sisällä hämärissä vyötettynä.
Linkki oli hieno ja varmaan sopi tarjonnaltaan urbaanille nuoremmalle polvelle. Miuhki on se vanha koira jota ei narrata uusille tempuille. Kapselissa haluaisin kyllä tajukankaalla matka galaxilta toiselle; kapselissa olisi tarvittavat paineensäätelyt ja olo kuin kelluisi ja unetkin kauniisti stimuloituja suoraan aivokuoreen ohjatun sondin tai mikrorobotin aktivoinnin kautta.
- ...
Kah, linkki tosiaan unohtui, sattuuhan sitä, jotkut unohtavat tekstit, vaikka muistavat linkin :D
Siis linkki kuviin ja videoon:
http://interestingengineering.com/windowless-jet-gives-you-a-360-degree-panoramic-view/
Tosiaankin, kandee tsekata.
=DW="..."
Nättihän tuo kone on.
Tavallaan kuin Japanilaisissa peleissä tyttöset aina.
Into-himoisena ilmailijana muistan tuon projektin ensimmäiset kuvat, ani-maatiota
ei silloin vielä ollut.
Silloin mietittiin miten eristää yksittäinen asiakas, joka ei halua tuntea oloaan
akvaariossa.
Jotain Google-laseja ennen googlen oivallusta.
Jopa savu-huppuja, kuten tuli-paloissa.
Savu-Huputkaan eivät saaneet kannatusta.
Sileys on bensan säästöä.
Kuten teipit auto-testauksen aikana ikkunoissa.
EU sanoo nykyään siihen että ei mee jakeluun.
Henk.koht. tykkäisin lentää "ilmavalla" koneella.
Olen kerran ollut kyydissä kopterissa, jonka nenä oli läpi-näkyvä alas-päinkin.
Luulen että vain moottoroitu-liidin voittaa sen huumaavan kokemuksen.
Liitimeen en ole vielä päässyt.
Olis se kivaa, pelkkä keinu pyllyn alla.
Mittaamattoman korkea Kuusi, ilman näkyvää oksaa.
H.
- "Kyse
ei ollut ikkunoitten poistamisesta sinällään, ainoastaan niitten muuttamista elektronisiksi."
Voi ehkä tuntua hiusten halkomiselta, mutta näyttö ja ikkuna ei ole sama asia. Mielestäni, vaikken aiheesta tieteellistä tutkintoa olekkaan tehnyt. Väitän että nimenomaan on kyse ikkunoiden poistamisesta.
Siis kaiken mahdollisen luonnollisen valon eliminoinnista. Sekä mahdollisuudesta nähdä sekä koneesta ulos että koneeseen sisälle.
Jos kone tipahtaa ja sähkö menee, on loukussa sysipimeässä patruunassa. Et voi arvioida vahinkoja, et hoitaa vahingoittuneita. Pelastushenkilöstö ei näe koneeseen sisään, heillä ei ole aavistustakaan mikä sielä odottaa.
Myös alttiutta kaappareiden sun muiden mahdolliselle manipuloinnille ja sabotoinnille pidetään riskinä, näemmä.
Sitäpaitsi lukemani mukaan nämä koneet olisi niin kalliita toteuttaa, että vain "richest of the rich" olisi varaa niillä matkustaa.
Mitä taloihin tulee, niin mainitsen nyt sitten vielä kerran tieteellisesti tutkitun asian: ihminen sairastuu sekä henkisesti että fyysisesti tiloissa joissa ei ole tarpeeksi luonnollista valoa.
Sekä tosiasian että energianeutraalit talot on jo käytössä. Ikkunoineen kaikkineen, ja taitaa niissä olla hellakin.
Kivahan se on katsella nättejä kuvia, mutta kyllä minä mielummin pidän henkeni ja terveyteni, kiitos vaan. Tehkööt rahaa jollain järkevämmällä.
Energiaongelman saavat ratkaista jollain muulla tavoin, en epäile onnistuvan.
Tämäkin tietysti on ap:lle vaan muutoksen vastustamista pelkällä mutuilulla, kuten eka ketjukin. Mutta eihän noita tuollaisia juttuja ole jokaisen Matti Meikäläisen helppo omin nokin tieteellisesti tutkia, joten taitaa ap olla saman luetun hömpän varassa kuin muutkin. - Turvallisuus
Kyllä tärkein keksintö kuitenkin olisi lentokone joka ei putoa vaan laskeutuu
aina hallitusti alas. Vaikka esim.laskuvarjojen varassa. Muut hienoudet kun
ovat turhia täydellisen tuhon rinnalla. Siis joka tilanteessa, kone ei syöksy alas. Kieroutunut mieleni purskahti nauruun, huomatessani aamulla linkin, jossa asiakas
päästää ilmailu-vaivan turva-tarkastus-skannerissa.
Ei heikko-hermoisille.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 505035
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233307Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281452Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei1811295- 75990
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna24898Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49857Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel259806Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35738Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt482707