Auto Saksasta

Hankintaa suunnittel

Mitä kokemuksia on suomalaisista autoja maahantuovista liikkeistä jotka tuovat autoja Saksasta?

Kamuxin hinnat näyttävät korkeilta ja lupaukset suurilta.
Suomen Tuontipalvelun nettisivut ovat informatiiviset mutta onko kellään kokemuksia?
Ottavatko liikkeet vanhan auton vaihdossa?

23

591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hae ite

      Ei sitten löydy suomalaisista autoliikkeistä autoa?

    • graulin.com

      Yhteys Hannu Lindeniin. Graulin hommannut minulle jo kaksi autoa. Suosittelen.

    • ----

      vehossa on ollut ihan hyvä palvelu ja ottavat myös vanhan auton vaihdossa,varsinkin mersuissa on hyvät valikoimat

    • koomikkohiiri

      Kyllähän saksasta löytää hienoja ja hyväkuntoisia autoja, jokatpauksessa parempia kuin ns. suomiautot(=ruosteinen loppuunajettu karvalakki). Tosin sekundaa löytyy Saksastakin.

    • MB 350 CDI

      Tässä on yksi ammattilainen, joka toi kesällä auton minulle. Sieltä kannattaa kysyä lisää.

      http://prense.eu/

      • Masinamestari

        On kyllä selkeä ja asiallinen nettisivu, eikä suomalaisittain tyypillisen
        ylimalkainen "blogi". Tuollainen kyllä jo on sinänsä plussaa kun kaikista
        hinnoista ja toimintatavoista kerrotaan jo nettisivuilla.

        Se vaan sitten, että miten saksasta saa suomen oloihin soveltuvan auton?

        Erään liikkeen sivuilla näkyi olevan huomautus, että välittämämme autot
        on " lähestulkoon vain muutaman vuoden vanhoja".
        Kyllä minulle kelpaa yli kymmenen vuottakin vanha C-mese - ainakin jos
        kaikki viittaa siihen, että auto on todella vähän ajettu "silmäterä".


      • win - win
        Masinamestari kirjoitti:

        On kyllä selkeä ja asiallinen nettisivu, eikä suomalaisittain tyypillisen
        ylimalkainen "blogi". Tuollainen kyllä jo on sinänsä plussaa kun kaikista
        hinnoista ja toimintatavoista kerrotaan jo nettisivuilla.

        Se vaan sitten, että miten saksasta saa suomen oloihin soveltuvan auton?

        Erään liikkeen sivuilla näkyi olevan huomautus, että välittämämme autot
        on " lähestulkoon vain muutaman vuoden vanhoja".
        Kyllä minulle kelpaa yli kymmenen vuottakin vanha C-mese - ainakin jos
        kaikki viittaa siihen, että auto on todella vähän ajettu "silmäterä".

        >> Kyllä minulle kelpaa yli kymmenen vuottakin vanha C-mese - ainakin jos
        kaikki viittaa siihen, että auto on todella vähän ajettu "silmäterä".

        Montako manitun kaltaista yksilöä mahtuu tuhanteen?

        Oletettavasti mainitun ikäisten yli mymmenen vuotiaiden edullisten autojen kassa on keskeisenä ongelmana hyvän yksilön löytäminen, joka työllistää aivan kohtuutomasti itse auton arvoon nähden ja siksi sellaisen välittämistä ei voisi hinnoitella uudehkoja autoja vastaavalla tavalla. Myös välityksen aikajanaa ei voisi jurikaan määritellä.

        Edelleen edellä manitunkin jälkeen tekninen riski on korkeampi ja todellisia ajettuja kilometrejä vaikea haarukoida. Kuka haluaisi ottaa riskikseen ja huolekseen sellaisten autojen välittämisen?

        Ps. Mikäli itse välittäisin autoja, niin välittäisin vain merkki-autoliikkeistä hankittavia EU-takuun alla olevia laitteita. Suomen hintoihin nähden niitä saisi edullisemmin ja paremin varusteltuna.

        Tämä voisi sopia niille joilla itsellä ei ole aikaa ja / tai kielitaitoa tai edes halukkuutta lähteä itse autoa hakemaan ja siihen lomapäiviään kuluttamaan.


      • En ikipäivänä

        luottaisi virolaisiin jobbareihin enkä myöskään suomalaisiin. Jälkimmäisiin olen tutustunut monilla laivamatkoilla eikä tiedon taso vakuuta.


      • W202 - 1997
        Masinamestari kirjoitti:

        On kyllä selkeä ja asiallinen nettisivu, eikä suomalaisittain tyypillisen
        ylimalkainen "blogi". Tuollainen kyllä jo on sinänsä plussaa kun kaikista
        hinnoista ja toimintatavoista kerrotaan jo nettisivuilla.

        Se vaan sitten, että miten saksasta saa suomen oloihin soveltuvan auton?

        Erään liikkeen sivuilla näkyi olevan huomautus, että välittämämme autot
        on " lähestulkoon vain muutaman vuoden vanhoja".
        Kyllä minulle kelpaa yli kymmenen vuottakin vanha C-mese - ainakin jos
        kaikki viittaa siihen, että auto on todella vähän ajettu "silmäterä".

        No, miten olisi "yli" kymmenen vuotta vanha MB W202 - 220D - vm. 1997 Classic jossa takuukilometrit, jotka ovat tällä hetkellä noin 214 000 km.

        Hyvin huollettu, tupakoimaton, perustekniikaltaan ok ja kokonaisudessaan siistikuntoinen (ei täydellinen) jonka maalipintaa ovat toki parkkipaikoilla kanssa-autoilijat kolhineet.

        Meni juuri suoraan leimasta muutama viikko sitten. Muutama alkuperäinen kulutusosa pitää vaihtaa.

        Paljonko tarjoat ;-)

        Ps. Auto saattaa tulla saataville ensi kesän kynnyksellä, ellen sitten päätä ajaa sillä vielä seuraavat 200 000 km, kun ei paljoa leipää pyydä.


      • massamiettijälle
        En ikipäivänä kirjoitti:

        luottaisi virolaisiin jobbareihin enkä myöskään suomalaisiin. Jälkimmäisiin olen tutustunut monilla laivamatkoilla eikä tiedon taso vakuuta.

        Hei kaikkitietävä "luottaisi virolaisiin jobbareihin enkä myöskään suomalaisiin. Jälkimmäisiin olen tutustunut monilla laivamatkoilla eikä tiedon taso vakuuta."

        Olet niitä p-reikiä jotka eivät löydä mistään mitään hyvää, eivätkä itse uskalla eivätkä pysty, eikä ole tietenkään kapitaaliakaan toteuttaa, muuta kuin täällä viisastella.....


      • W202 - 1997
        W202 - 1997 kirjoitti:

        No, miten olisi "yli" kymmenen vuotta vanha MB W202 - 220D - vm. 1997 Classic jossa takuukilometrit, jotka ovat tällä hetkellä noin 214 000 km.

        Hyvin huollettu, tupakoimaton, perustekniikaltaan ok ja kokonaisudessaan siistikuntoinen (ei täydellinen) jonka maalipintaa ovat toki parkkipaikoilla kanssa-autoilijat kolhineet.

        Meni juuri suoraan leimasta muutama viikko sitten. Muutama alkuperäinen kulutusosa pitää vaihtaa.

        Paljonko tarjoat ;-)

        Ps. Auto saattaa tulla saataville ensi kesän kynnyksellä, ellen sitten päätä ajaa sillä vielä seuraavat 200 000 km, kun ei paljoa leipää pyydä.

        Paljonkohan tuosta autosta menisi veroja jos joku haluais sen rekisteröidä Suomeen?

        - http://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/cars/index_fi.htm

        Ajatus tuli mieleen jos sillä ajaisi joskus lomalle Suomeen ja joku haluaisi sen ostaa "suoraan lennosta"

        Pitäisi vain varmistaa kakkien Suomessa rekisteröintiin tarvittavien tositteiden olevan matkassa mukana.


      • Voi voi
        massamiettijälle kirjoitti:

        Hei kaikkitietävä "luottaisi virolaisiin jobbareihin enkä myöskään suomalaisiin. Jälkimmäisiin olen tutustunut monilla laivamatkoilla eikä tiedon taso vakuuta."

        Olet niitä p-reikiä jotka eivät löydä mistään mitään hyvää, eivätkä itse uskalla eivätkä pysty, eikä ole tietenkään kapitaaliakaan toteuttaa, muuta kuin täällä viisastella.....

        Kunpa tietäisit niin et ilkeäisi täällä naamaasi avata. Löydän paljonkin hyvää mutta en mitään jobbareista joiden kaupankäyntikulttuuriin olen tutustunut Euroopassa asuessani ja Itämerta usein ylittäessäni. Harva kehuu ostaneensa hyvää mutta kaikki kehuvat saaneensa auton halvalla. Luonnollistahan se on koska muuten jää kate pieneksi tai jopa saamatta. Yksityiset autonhakijat puhuvat aivan toisella tavalla. Pahinta oli aika Superfastin vielä liikennöidessä Rostackista Hankoon. Olen sattumalta oppinut tuntemaan myös Virolaisia ja Puolalaisia jobbareita jotka ovat samalla surkealla tasolla Liettualaisten ja Latvialaisten kanssa. Näpit irti noista kaikista ja niiden romuista mikäli ei harmeja halua.


      • Masinamestari
        W202 - 1997 kirjoitti:

        No, miten olisi "yli" kymmenen vuotta vanha MB W202 - 220D - vm. 1997 Classic jossa takuukilometrit, jotka ovat tällä hetkellä noin 214 000 km.

        Hyvin huollettu, tupakoimaton, perustekniikaltaan ok ja kokonaisudessaan siistikuntoinen (ei täydellinen) jonka maalipintaa ovat toki parkkipaikoilla kanssa-autoilijat kolhineet.

        Meni juuri suoraan leimasta muutama viikko sitten. Muutama alkuperäinen kulutusosa pitää vaihtaa.

        Paljonko tarjoat ;-)

        Ps. Auto saattaa tulla saataville ensi kesän kynnyksellä, ellen sitten päätä ajaa sillä vielä seuraavat 200 000 km, kun ei paljoa leipää pyydä.

        Kuka täällä on kirjoitellut yli 15-vuotta vanhoista W202 diesel-Mersuista,
        joilla on rullattu satojatuhansia kilometrejä - en minä ainakaan?

        Tuossa 180 000 - 200 000 km ajettujahan on juurikin myytävänä jos mitä
        eikä ole ihme. Ja se varmaan löytyykin yli 10-vuotiaiden W203 dieseleiden
        mittareista toisin kuin isoilla bensakoneilla (2-4L V6) varustettujen, joita on
        jopa alle 50 000 km ajettuina....Mielenkiintoista mittarilukemien paikkansa
        pitävyyden kannalta.


      • W202 - 1997
        W202 - 1997 kirjoitti:

        No, miten olisi "yli" kymmenen vuotta vanha MB W202 - 220D - vm. 1997 Classic jossa takuukilometrit, jotka ovat tällä hetkellä noin 214 000 km.

        Hyvin huollettu, tupakoimaton, perustekniikaltaan ok ja kokonaisudessaan siistikuntoinen (ei täydellinen) jonka maalipintaa ovat toki parkkipaikoilla kanssa-autoilijat kolhineet.

        Meni juuri suoraan leimasta muutama viikko sitten. Muutama alkuperäinen kulutusosa pitää vaihtaa.

        Paljonko tarjoat ;-)

        Ps. Auto saattaa tulla saataville ensi kesän kynnyksellä, ellen sitten päätä ajaa sillä vielä seuraavat 200 000 km, kun ei paljoa leipää pyydä.

        >> Kuka täällä on kirjoitellut yli 15-vuotta vanhoista W202 diesel-Mersuista,
        joilla on rullattu satojatuhansia kilometrejä - en minä ainakaan?

        Niin, kirjoitit yleisluontoisesti seuraavasti ilman tarkennuksia tai rajauksia:

        "Kyllä minulle kelpaa yli kymmenen vuottakin vanha C-mese - ainakin jos
        kaikki viittaa siihen, että auto on todella vähän ajettu "silmäterä"."

        >> Mielenkiintoista mittarilukemien paikkansa pitävyyden kannalta.

        Tämä on ongelma käytettyjä ostaessa, osa pitää paikkansa, osa ei. Hyvin pidetyssä ja huolletussa ei välttämättä suurikaan kilometrimäärä näy, eli 100tkm:n pois ja se voi tarkistetun kunnon kannalta vaikuttaa todelliselta.

        Oletettavasti yksikään välittäjä ei tosin ole kiinnostunut liian vanhoja edes etsimään ja välittämään, eli se on itse löydettävä, testattava ja haettava.

        Tilatojen mukaan tuontiauton keski-ikä on neljä vuotta ja noin 80% tapauksista se tuodaan Saksasta.


      • Masinamestari
        W202 - 1997 kirjoitti:

        >> Kuka täällä on kirjoitellut yli 15-vuotta vanhoista W202 diesel-Mersuista,
        joilla on rullattu satojatuhansia kilometrejä - en minä ainakaan?

        Niin, kirjoitit yleisluontoisesti seuraavasti ilman tarkennuksia tai rajauksia:

        "Kyllä minulle kelpaa yli kymmenen vuottakin vanha C-mese - ainakin jos
        kaikki viittaa siihen, että auto on todella vähän ajettu "silmäterä"."

        >> Mielenkiintoista mittarilukemien paikkansa pitävyyden kannalta.

        Tämä on ongelma käytettyjä ostaessa, osa pitää paikkansa, osa ei. Hyvin pidetyssä ja huolletussa ei välttämättä suurikaan kilometrimäärä näy, eli 100tkm:n pois ja se voi tarkistetun kunnon kannalta vaikuttaa todelliselta.

        Oletettavasti yksikään välittäjä ei tosin ole kiinnostunut liian vanhoja edes etsimään ja välittämään, eli se on itse löydettävä, testattava ja haettava.

        Tilatojen mukaan tuontiauton keski-ikä on neljä vuotta ja noin 80% tapauksista se tuodaan Saksasta.

        "Oletettavasti yksikään välittäjä ei tosin ole kiinnostunut liian vanhoja edes etsimään ja välittämään, eli se on itse löydettävä, testattava ja haettava."

        Suattaapi olla ja suattaapi olla olematakkii.?...Mikä sitten on se liian vanha
        kenellekin? ...Tuskinpa niistä "vuosirenkaista" on sanottavasti haittaa välittäjälle
        jos edes vaivautuvat niitä laskemaan... Kyllä minä luulen, että minun tilaus ja
        raha kelpaisi hyvinkin.


      • W202 - 1997
        W202 - 1997 kirjoitti:

        >> Kuka täällä on kirjoitellut yli 15-vuotta vanhoista W202 diesel-Mersuista,
        joilla on rullattu satojatuhansia kilometrejä - en minä ainakaan?

        Niin, kirjoitit yleisluontoisesti seuraavasti ilman tarkennuksia tai rajauksia:

        "Kyllä minulle kelpaa yli kymmenen vuottakin vanha C-mese - ainakin jos
        kaikki viittaa siihen, että auto on todella vähän ajettu "silmäterä"."

        >> Mielenkiintoista mittarilukemien paikkansa pitävyyden kannalta.

        Tämä on ongelma käytettyjä ostaessa, osa pitää paikkansa, osa ei. Hyvin pidetyssä ja huolletussa ei välttämättä suurikaan kilometrimäärä näy, eli 100tkm:n pois ja se voi tarkistetun kunnon kannalta vaikuttaa todelliselta.

        Oletettavasti yksikään välittäjä ei tosin ole kiinnostunut liian vanhoja edes etsimään ja välittämään, eli se on itse löydettävä, testattava ja haettava.

        Tilatojen mukaan tuontiauton keski-ikä on neljä vuotta ja noin 80% tapauksista se tuodaan Saksasta.

        Välittäjälle se merkitsisi huomattavasti enempi töitä, huomattavasti heikommalla tuloksella.

        Vanhan auton välitys tulisi hinnoitella huomattavasti korkeammalle kuin uudehkon, sillä suhteellisen varmojen vanhojen autojen löytäminen edellyttää huomattavasti suurempaa ajankäyttöä ja vaivaa.

        Tähän vielä vanhojen ja paljon ajettujen autojen riskit ja siitä johtuvat mahdolliset erimielisyydet ja kiistat asiakkaiden kanssa.

        Mikäli joku tuntee vanhjen muutaman tonnin autoja välittävän, niin ei kun tiedot esille. Oletettavasti niitä ei montaa löydy.

        Miksi et itse etsi vanhaa autoa ja mene sitä itse hakemaan? Mihin sinä välittäjää tarvitset?


      • Nämä Viron

        ammattilaiset tiedetään. Samalla tasolla kuin muutkin "ammattilaiset" sielläpäin. Miksi te ette voi tehdä mitään kunnolla, ette edes auton etsintää. Kuka halvinta etsii, saa sen pskimman. Sellaisiakin suomalaisia Euroopasta löytyy joiden ei tarvitse tehdä autojen etsintää rahan takia vaan jaksavat keskittyä hommaan niin että lopputulos on hyvä. Mutta se hyvä ei koskaan ole se Saksan halvin. Milloinkohan te sen opitte.


      • Masinamestari
        Nämä Viron kirjoitti:

        ammattilaiset tiedetään. Samalla tasolla kuin muutkin "ammattilaiset" sielläpäin. Miksi te ette voi tehdä mitään kunnolla, ette edes auton etsintää. Kuka halvinta etsii, saa sen pskimman. Sellaisiakin suomalaisia Euroopasta löytyy joiden ei tarvitse tehdä autojen etsintää rahan takia vaan jaksavat keskittyä hommaan niin että lopputulos on hyvä. Mutta se hyvä ei koskaan ole se Saksan halvin. Milloinkohan te sen opitte.

        "Sellaisiakin suomalaisia Euroopasta löytyy joiden ei tarvitse tehdä autojen etsintää rahan takia vaan jaksavat keskittyä hommaan niin että lopputulos on hyvä"

        No jopas jotain, että oikein löytyy sellaisia suomalaisia saksasta, jotka hyvää
        hyvyyttään etsivät rautaisella ammattitaidolla heimoveljille autoja.

        Siinä ollaan kyllä "samoilla aaltopituuksilla", että saksalaiset osaa arvottaa
        autot kutakuinkin kuten kuuluukin, ellei kyse ole jostain "hämärä autosta".

        Viro kun on niin lähellä ja monelle jo varsin tuttukin paikka, kuten myös itselleni
        niin monet uskaltautuvat turvautumaan omaan apuun sieltä tuonnissa.


      • Virolainen etsii
        Masinamestari kirjoitti:

        "Sellaisiakin suomalaisia Euroopasta löytyy joiden ei tarvitse tehdä autojen etsintää rahan takia vaan jaksavat keskittyä hommaan niin että lopputulos on hyvä"

        No jopas jotain, että oikein löytyy sellaisia suomalaisia saksasta, jotka hyvää
        hyvyyttään etsivät rautaisella ammattitaidolla heimoveljille autoja.

        Siinä ollaan kyllä "samoilla aaltopituuksilla", että saksalaiset osaa arvottaa
        autot kutakuinkin kuten kuuluukin, ellei kyse ole jostain "hämärä autosta".

        Viro kun on niin lähellä ja monelle jo varsin tuttukin paikka, kuten myös itselleni
        niin monet uskaltautuvat turvautumaan omaan apuun sieltä tuonnissa.

        aina sen halvimman auton myyntiin koska siitä jää paras kate. Olen itse nähnyt moottoritiellä usein rekkoja täynnä Saksan halvinta pskaa tai kolariromuja "korjattavaksi" menossa. Varmasti niistäkin saa peltiseppä oiottua sen näköisiä ettei suomitollo ymmärrä mitään. Kunnollista ei kannata ostaa enää kuin omaan käyttöön kun markkina on pilattu. Siksi Suomessa on yleisesti ottaen paskakuntoiset tuontiautot, vähintään ne oman sarjansa halvimmat kun hyvästä on enää vaikea katetta saada.


      • Masinamestari
        Virolainen etsii kirjoitti:

        aina sen halvimman auton myyntiin koska siitä jää paras kate. Olen itse nähnyt moottoritiellä usein rekkoja täynnä Saksan halvinta pskaa tai kolariromuja "korjattavaksi" menossa. Varmasti niistäkin saa peltiseppä oiottua sen näköisiä ettei suomitollo ymmärrä mitään. Kunnollista ei kannata ostaa enää kuin omaan käyttöön kun markkina on pilattu. Siksi Suomessa on yleisesti ottaen paskakuntoiset tuontiautot, vähintään ne oman sarjansa halvimmat kun hyvästä on enää vaikea katetta saada.

        Ehkä se edullinen kosla kannattaa kuitenkin hakea itse Virosta, eikä tuottaa
        sillä "rautaisen ammattitaidon hyväntahtoisella" suomalaisella...heh heh he.


        "Olen itse nähnyt moottoritiellä usein rekkoja täynnä Saksan halvinta pskaa
        tai kolariromuja "korjattavaksi" menossa."

        Eikä se, että autolla on ajettu joku tälli tarkoita sitä, että auto olisi mitenkään
        romu. Jos autosta ei ole runko/korirakenne vääntynyt ja korjaukseen riittää
        lähinnä vain keulan peltiosien vaihto niin kyllä sellainen auto ihan hyvä on.


    • Katsohan ilmoitus

      Hei Katsohan nettiauto.comista,auton maahantuontia.Siellä näyttää olevan ilmoitus saksan ja suomen lipun kanssa ja myyjä asuu Hampurissa.

    • pidä suomi siistinä

      Helevetin romuja tänne suomeen roudaavat!

    • saippuakauppias °

      pidä suomi siistinä >> Helevetin romuja tänne suomeen roudaavat!

      Voisit aloittaa itsestäsi ja pestä suusi saipualla.....äitisi jos kuulee kiroilusi niin piiska heilahtaa ;-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe