skoda vs seat

jotain perää on

Moi.Mitäs mieltä asiasta.Sama tekniikka kummassakin.Päädyin seattiin.Olen samaa mieltä asiasta mitä joku kertoi autojen muotoilusta.seat on todellakin suunnattu nuoremmalle sukupolvelle Seatin verhoilut koelautaa myöden on aivan eri tasoa kuin skodan ja se muotoilu.Lienee sanomattakin selvää että seat on siinä onnistunut erinomaisesti silmä lepää.Voi olla että skoda pidetään tarkoituksella vanhaaikaisena ettei konsernin autot kilpailisi samoista ostaja ryhmistä

27

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei epäselvää
      • kaikki meluaa

        rapid yeti ja superb ne vasta kauhean näköisiä ovatkin


    • onko perää

      että sinulla on ollut ocu jolla jaksoit ajaa 30tkm.kauhea meteli ja sitten vaihdoit aveen joka toimii niin kauhean hyvin ja jaat mielellään kokemuksia autojen ominaisuuksista nimettömästi ?

      • loppu selittelijöille

        Kirjoita googleen haku skodan häiritsevä ajo-melu.jokainen malli omaa tuonkin ongelman


      • lapsien "tiedot"
        loppu selittelijöille kirjoitti:

        Kirjoita googleen haku skodan häiritsevä ajo-melu.jokainen malli omaa tuonkin ongelman

        Lue poika ihan oikeita autolehtiä ja huomaat kuinka uusi Ocu on luokkansa hiljaisimpia. Kuukkeli on siitä huono, koska sieltä löytyy kaikkea väärää ja turhaa joiden perusteella menee metsään ja esiintyy muita tyhmempänä jos niihin perustaa tietonsa.


    • Perttu Perä

      No, voipi siinä olla jotain perää. Minusta kuitenkin esim. Altea ja Alhambra ovat kamalan näköisiä ajoneuvoja, eivätkä ole nuorten suosiossa. Ja ulkonäköseikat ovat makuasioita, ne eivät vaikuta ajamiseen tai omistamiseen sitä eikä tätä.

      Tämä on Skoda-palsta, joten en ala sen enempää Seatista kirjoittelemaan, totean vain, että Skodan ja Seatin välillä ei käytännössä ole kilpailua, koska Seatin myyntimäärät ovat vain seitsemäsosa Skodan myyntimääristä.

    • perän pitäjä vaggine se

      Lienee sanomattakin selvää (kuten röllit sanovat), että todellinen Seat-kuski ei tule tälle alueelle luukuttamaan latino-lootansa ihanuutta.

    • Teropojalla ei kaupp

      Poika koittaa uutta taktiikkaa, laittaa aloituksen ja vasta sitten samat linkkinsä joita on jo suoltanut ympäriinsä.
      Oikeasti Ave on todella vikainen jopa Toyotaksi.

    • tsi

      Jikos seatilla on 1.2 ja 1.4 tsi koneet hihnajakopäällä? Eli täysin uutta tekniikkaa.

    • Välillä asiaa

      Tuulilasi 09/14; VW-konsernin muotoilujohtaja Walter de Silva:"Viime kädessä kyse on kuitenkin asiakkaiden voittamisesta kilpailijoilta.Seatin ensisijainen kilpakumppani on minun mielestäni Kia." Ja ne pakolliset kehut uudelle Leonille ja Octavialle.

      Suomessa Kia ei ole kovin "nuorekkaan ja edityksellisen" merkin maineessa. Ehkä Se Delta auton Konela/Lada-perinne vaikuttaa. Ja toisaalta myös Seatin vanha maine myös...

      • Maineesta...

        "Seatin vanha maine..."
        Jos Skodaa ja sen vanhaa mainetta ajatellaan, niin ei liene epäselvää kenellekään sen surkeus verrattuna Seatin vanhaan maineeseen.
        Seat 60-70 -luvuilla oli ehkä 'länsiautokategoriassa' hieman heikossa maineessa, mutta verrattuna tuon ajan 'itäautokategorian' Skodaan se oli suorastaan loistoluokkaa...

        Skodankaan maine ei takuulla ole Suomessa nuorekas ja edistyksellinen. Päinvastoin mitä suuremmassa määrin. Ja senhän näkyy myös ostajakunnassa.

        Se on varmasti totta, ettei Skoda ja Seat kilpaile samoista ostajista Suomessa. Ei myöskään 60- ja 70- luvuilla. Tosin hieman eri syistä. 60- ja 70- luvuilla itäautoilla oli aivan oma ostajakuntansa. Se sekoittuivat harvoin ja lähes 100%:sti siten, että itäautoista siirryttiin länsiautoihin.


      • Lues historiaa...
        Maineesta... kirjoitti:

        "Seatin vanha maine..."
        Jos Skodaa ja sen vanhaa mainetta ajatellaan, niin ei liene epäselvää kenellekään sen surkeus verrattuna Seatin vanhaan maineeseen.
        Seat 60-70 -luvuilla oli ehkä 'länsiautokategoriassa' hieman heikossa maineessa, mutta verrattuna tuon ajan 'itäautokategorian' Skodaan se oli suorastaan loistoluokkaa...

        Skodankaan maine ei takuulla ole Suomessa nuorekas ja edistyksellinen. Päinvastoin mitä suuremmassa määrin. Ja senhän näkyy myös ostajakunnassa.

        Se on varmasti totta, ettei Skoda ja Seat kilpaile samoista ostajista Suomessa. Ei myöskään 60- ja 70- luvuilla. Tosin hieman eri syistä. 60- ja 70- luvuilla itäautoilla oli aivan oma ostajakuntansa. Se sekoittuivat harvoin ja lähes 100%:sti siten, että itäautoista siirryttiin länsiautoihin.

        Skodaa tehtiin jo silloin, kun Epsanjassa ajettiin härillä. On meinaan paaaljon vanhempi autotehdas, ja vain ryssän vallan ikeessä ollessa pakotettiin tekemään neukkuautoa (mosse) huonompi takamoottorimallisto. Ennen toista maailmansotaa Skoda oli arvostettu automerkki, ja lisähuomiona Saksan valtakunnanmarsalkka Hermann Göringin veli oli Tsekeissä Skodan myyntijohtaja.

        Olen tsekannut uusimman Leonin sisältä ja todella bulkkilaatua verrattuna Ocu III:een. Muovit kovia koppuroita, ovipaneelit kirveellä veistetyn näköisiä ja kojelauta ruma ja vanhanaikainen, kuin 90-luvun Pösö 306:sta.


      • Välillä asiaa
        Maineesta... kirjoitti:

        "Seatin vanha maine..."
        Jos Skodaa ja sen vanhaa mainetta ajatellaan, niin ei liene epäselvää kenellekään sen surkeus verrattuna Seatin vanhaan maineeseen.
        Seat 60-70 -luvuilla oli ehkä 'länsiautokategoriassa' hieman heikossa maineessa, mutta verrattuna tuon ajan 'itäautokategorian' Skodaan se oli suorastaan loistoluokkaa...

        Skodankaan maine ei takuulla ole Suomessa nuorekas ja edistyksellinen. Päinvastoin mitä suuremmassa määrin. Ja senhän näkyy myös ostajakunnassa.

        Se on varmasti totta, ettei Skoda ja Seat kilpaile samoista ostajista Suomessa. Ei myöskään 60- ja 70- luvuilla. Tosin hieman eri syistä. 60- ja 70- luvuilla itäautoilla oli aivan oma ostajakuntansa. Se sekoittuivat harvoin ja lähes 100%:sti siten, että itäautoista siirryttiin länsiautoihin.

        Seat kilpailee Kian asiakkaista. Näin totesi Volkkarin pomo. Suomen markkinoiden perusteella voisi kuvitella, että Kia kilpailee eläkeläis-asiakkaista Skodan kanssa. Mutta kannattaa hiemen laajentaa näkemystä eurooppalaisille automarkkinoille.

        Sekä Seatin että Skodan vanha maine voidaan reilusti unohtaa. Niin latino, kuin slaavi-laatukin 80-luvulta. Molemmat ovat täysin eri autoja Volkkarin komennossa. Minulle molemmat merkit ovat täysin saman arvoisia vaihtoehtoja. Voitte vapaasti hehkutella Skoda-itäautoista, jos se kohottaa Seatin laatua...

        Olisi järjetöntä konsernille, jos esim. Seat ja Skoda taistelevat samoista ostajista. Ostajat pitää saada toisilta merkeiltä. Tai Skodan tapauksessahan kohderyhmänä ovat köyhät kommunisti eläkeläiset leipäjonossa. Seatilla dynaamiset nuoret kaupunkilaiset rikastumisen kynnyksellä, eikä ihan vielä ole valmiita Ferrarin rahoitukseen...;)


      • nykyaika ratkaisee
        Lues historiaa... kirjoitti:

        Skodaa tehtiin jo silloin, kun Epsanjassa ajettiin härillä. On meinaan paaaljon vanhempi autotehdas, ja vain ryssän vallan ikeessä ollessa pakotettiin tekemään neukkuautoa (mosse) huonompi takamoottorimallisto. Ennen toista maailmansotaa Skoda oli arvostettu automerkki, ja lisähuomiona Saksan valtakunnanmarsalkka Hermann Göringin veli oli Tsekeissä Skodan myyntijohtaja.

        Olen tsekannut uusimman Leonin sisältä ja todella bulkkilaatua verrattuna Ocu III:een. Muovit kovia koppuroita, ovipaneelit kirveellä veistetyn näköisiä ja kojelauta ruma ja vanhanaikainen, kuin 90-luvun Pösö 306:sta.

        Voi sitä historialla hehkuttaa, kun muuta ei ole.
        Minä hankin autoni nykyajan tiedoilla, ei siinä paljon paina miten asia oli 1900-luvun alussa.

        Minä taasen olen tsekannut uusimman Ocun sisältä ja todella bulkkilaatua verrattuna Leoniin. Muovit kovia koppuroita, ovipaneelit kirveellä veistetyn näköisiä ja kojelauta ruma ja vanhanaikainen, kuin 90-luvun Ladasta.


    • myyntitilasto kertoo

      Makuasioitahan nämä ulkonäköasia jälleen kerran. Skoda on järkevämpi hankinta suomessa, parempi jälleenmyyntihinta ja laadukkaammin tehty.

      • 15+13

        Joopa joo. Myyntitilasto ei kerroa auton laadukkuudesta ja jälleenmyyntiarvosta yhtään mitään. Noissahan ei olekaan mitään eroa Seatin ja Skodan välillä. Vaikka laatutuntuma olisinkin Seatissa selvästi parempi, niin sekin on lähinnä tuntumaa. Järkevyyshän on samantapainen henkimaailman asia kuin ulkonäkökin useinmiten. Ei järkevyys ole yksiselitteinen eikä sama kaikille alkuunkaan. Esim suuriperheisella ja/tai suurta tavarankuljetuskykyä tarvitsevalla vähätuloiselle ja urheiluhenkiselle, hyvätuloiselle nuorelle sinkulle tai pariskunnalle ei 'järkevän' auton ostaminen kohdistu samanlaiseen autoon.

        Skodan myynnin kohderyhmä on huomattavasti suurempi määrältään, eli keskituloiset ja hieman sen alle sekä lähinnä nuorehkot tai keski-ikäiset perheelliset kun taas Seatin kohderyhmänä on lähinnä nuorettai nuoremmat sinkut tai lapsettomat tai vähälapsiset pienperheet, joiden tulotaso voi olla hieman korkeampi, mutta ei kuitenkaan vielä varsinaisesti kuulu suurituloisiin.
        Ulkomuotoiluhan on suunnattu juuri niitä kohderyhmiä varten, joiden uskotaan olevan autosta kiinostunut.

        Skodan valtava mainostushan kohdistuu siten suurimpaan ostajaryhmään ja mainoksissa tuodaan esiin suurta tavaratilaa, joka onkin Skodan valtti ja sopii juuri tähän kohderyhmään. Useimmat muut, joissa tavarankuljetuskyky on yhtä suurta, ovatkin sitten useinmiten tämän suurimman ostajaryhmän ostokyvyn yläpuolella.

        Se on totta, ettei Suomessa skodistien tarvitse olla 'huolissaan' ainakaan lähivuosina Seatin menevän myynnissä ohi. Skodalle sopiva kohderymä on suurin autoja ostava kohderyhmä.


    • Korunahymylle njet.

      Kyllähän sporttinen etelämaalainen hakkaa itäautofanien suosiman korunahymyn mennen tullen. Ajokokemus on ihan eri luokkaa varsinkin mutkaisilla teillä, joissa Seatin sporttinen alusta on omimmillaan. Vastaavalla tiellä korunahymyn jäykkä taka-akseli tuottaa vain kipua politrukin peräpukamiin.

      • latinolaadulle No!

        Onko pojalla Cupra Seat vai kupru päässä? Viimeksimainittu selvästi.


      • Slaavilaatu never
        latinolaadulle No! kirjoitti:

        Onko pojalla Cupra Seat vai kupru päässä? Viimeksimainittu selvästi.

        Jaa että slaavilaatu olisi latinolaatua parempaa... Ja missähän suhteessa...
        Älä nyt viitsi...


      • ennemmin seat
        Slaavilaatu never kirjoitti:

        Jaa että slaavilaatu olisi latinolaatua parempaa... Ja missähän suhteessa...
        Älä nyt viitsi...

        Seat on paljon nykyakaisempi ja laadukkaampi kuin vanhanaikainen skoda.muuten valitettavasti samaa p@skaa eri paketissa.


      • Fiat 600
        ennemmin seat kirjoitti:

        Seat on paljon nykyakaisempi ja laadukkaampi kuin vanhanaikainen skoda.muuten valitettavasti samaa p@skaa eri paketissa.

        Kun Seatin myynti ei onnaa, niin autokauppias käy täällä spämmäämässä.

        Elokuun rekisteröinneissä ei yhtään Seatin mallia 30 eniten myydyn joukossa, merkkinä kehitys junnaa paikallaan näyttäen 0,2 % muutosta. Suomalaiset eivät halua ostaa epsanjanvolkkareita.


      • Heh, taas
        Fiat 600 kirjoitti:

        Kun Seatin myynti ei onnaa, niin autokauppias käy täällä spämmäämässä.

        Elokuun rekisteröinneissä ei yhtään Seatin mallia 30 eniten myydyn joukossa, merkkinä kehitys junnaa paikallaan näyttäen 0,2 % muutosta. Suomalaiset eivät halua ostaa epsanjanvolkkareita.

        Viime vuoden osalta Seatin myynnin kasvu oli noin nelinkertainen Skodaan verrattuna. Siis koko vuoden tilastossa.
        Euroopassakin Seat oli ainoa VW-konsernin auto, joka pääsi plussalle myynnin kehityksen suhteen. Siis koko vuoden tilastossa.
        Kuukausikohtaisia eroja on aina.

        Ei Seatin mikään malli silti Suomessa uhkaa millään muotoa volyymisarjaa johtavaa Ocua.
        Eihän Seattia edes voi ostaakaan suurimassa osaa Suomea eli myyntiverkosto on todella suppea Skodaan nähden. Seatin markkinointiponnistukset ovat minimaalisia Skodaan verrattuna, ehkä pk-seudulla on pientä nousua ollut viime vuosina.

        Silti on outoa väittää, etteikö myynti 'onnaa'. Onhan Seatin myynti samaa luokkaa kuin Mazda, Renault, Mitshubishi, Citroen, jne. Myynti onkin keskittynyt muutamiin isompiin kaupunkeihin. Täällä pk-seudulla esim Seat on yleinen merkki.

        Ei kannata verrata pienempiä merkkejä yleisimpään ja tavallisimpaan jokamiehenmallin myyntiin. Ja miksi niin pitäisi tehdäkään.
        On paljon ostajia, joille Skoda ei ole sopiva eikä se miellytä ulkonäöllään tai imagoltaan tai joltain ominaisuudeltaan, mutta VW-konsernin tekniikka miellyttää eikä varaa ole Audiin tai Volkkariin. Jäljelle jää siten Seat ja Skoda.

        Valinnanvara on hyväksi. Sitä paitsi Seatissa saa samat moottorit ja muut varusteet muutaman satasen tai jopa tonnin halvemmallakin. Tehomalliahan skodassa ei ole, joten jos tehokasta autoa haluaa, niin Seatista sellainen löytyy. Samoin iso tila-auto, jos sellaista tarvii. Näitä ei Skodalta löydy. No Skodalta löytyy sitten isokokoinen perheauto, jota taas Seatilta ei löydy. Muuten löytyy vastaavat autoluokat.

        Fiatin kanssa Seatilla ei enää ole mitään tekemistä sitten 1980-luvun, kun Skoda vielä kynti syvällä itäautopohjamudissa ja vasta noin kymmen vuotta myöhemmin 1990-luvulla Skodakin pääsi VW:n tekniikan hyödyntäjäksi.


      • tosi asiaa
        Heh, taas kirjoitti:

        Viime vuoden osalta Seatin myynnin kasvu oli noin nelinkertainen Skodaan verrattuna. Siis koko vuoden tilastossa.
        Euroopassakin Seat oli ainoa VW-konsernin auto, joka pääsi plussalle myynnin kehityksen suhteen. Siis koko vuoden tilastossa.
        Kuukausikohtaisia eroja on aina.

        Ei Seatin mikään malli silti Suomessa uhkaa millään muotoa volyymisarjaa johtavaa Ocua.
        Eihän Seattia edes voi ostaakaan suurimassa osaa Suomea eli myyntiverkosto on todella suppea Skodaan nähden. Seatin markkinointiponnistukset ovat minimaalisia Skodaan verrattuna, ehkä pk-seudulla on pientä nousua ollut viime vuosina.

        Silti on outoa väittää, etteikö myynti 'onnaa'. Onhan Seatin myynti samaa luokkaa kuin Mazda, Renault, Mitshubishi, Citroen, jne. Myynti onkin keskittynyt muutamiin isompiin kaupunkeihin. Täällä pk-seudulla esim Seat on yleinen merkki.

        Ei kannata verrata pienempiä merkkejä yleisimpään ja tavallisimpaan jokamiehenmallin myyntiin. Ja miksi niin pitäisi tehdäkään.
        On paljon ostajia, joille Skoda ei ole sopiva eikä se miellytä ulkonäöllään tai imagoltaan tai joltain ominaisuudeltaan, mutta VW-konsernin tekniikka miellyttää eikä varaa ole Audiin tai Volkkariin. Jäljelle jää siten Seat ja Skoda.

        Valinnanvara on hyväksi. Sitä paitsi Seatissa saa samat moottorit ja muut varusteet muutaman satasen tai jopa tonnin halvemmallakin. Tehomalliahan skodassa ei ole, joten jos tehokasta autoa haluaa, niin Seatista sellainen löytyy. Samoin iso tila-auto, jos sellaista tarvii. Näitä ei Skodalta löydy. No Skodalta löytyy sitten isokokoinen perheauto, jota taas Seatilta ei löydy. Muuten löytyy vastaavat autoluokat.

        Fiatin kanssa Seatilla ei enää ole mitään tekemistä sitten 1980-luvun, kun Skoda vielä kynti syvällä itäautopohjamudissa ja vasta noin kymmen vuotta myöhemmin 1990-luvulla Skodakin pääsi VW:n tekniikan hyödyntäjäksi.

        Siinä vasta hieno ja hyvä asiapitoinen kirjoitus, tämänkaltaisia kaivataan lisää skoda palstalle.


      • Plääh
        Heh, taas kirjoitti:

        Viime vuoden osalta Seatin myynnin kasvu oli noin nelinkertainen Skodaan verrattuna. Siis koko vuoden tilastossa.
        Euroopassakin Seat oli ainoa VW-konsernin auto, joka pääsi plussalle myynnin kehityksen suhteen. Siis koko vuoden tilastossa.
        Kuukausikohtaisia eroja on aina.

        Ei Seatin mikään malli silti Suomessa uhkaa millään muotoa volyymisarjaa johtavaa Ocua.
        Eihän Seattia edes voi ostaakaan suurimassa osaa Suomea eli myyntiverkosto on todella suppea Skodaan nähden. Seatin markkinointiponnistukset ovat minimaalisia Skodaan verrattuna, ehkä pk-seudulla on pientä nousua ollut viime vuosina.

        Silti on outoa väittää, etteikö myynti 'onnaa'. Onhan Seatin myynti samaa luokkaa kuin Mazda, Renault, Mitshubishi, Citroen, jne. Myynti onkin keskittynyt muutamiin isompiin kaupunkeihin. Täällä pk-seudulla esim Seat on yleinen merkki.

        Ei kannata verrata pienempiä merkkejä yleisimpään ja tavallisimpaan jokamiehenmallin myyntiin. Ja miksi niin pitäisi tehdäkään.
        On paljon ostajia, joille Skoda ei ole sopiva eikä se miellytä ulkonäöllään tai imagoltaan tai joltain ominaisuudeltaan, mutta VW-konsernin tekniikka miellyttää eikä varaa ole Audiin tai Volkkariin. Jäljelle jää siten Seat ja Skoda.

        Valinnanvara on hyväksi. Sitä paitsi Seatissa saa samat moottorit ja muut varusteet muutaman satasen tai jopa tonnin halvemmallakin. Tehomalliahan skodassa ei ole, joten jos tehokasta autoa haluaa, niin Seatista sellainen löytyy. Samoin iso tila-auto, jos sellaista tarvii. Näitä ei Skodalta löydy. No Skodalta löytyy sitten isokokoinen perheauto, jota taas Seatilta ei löydy. Muuten löytyy vastaavat autoluokat.

        Fiatin kanssa Seatilla ei enää ole mitään tekemistä sitten 1980-luvun, kun Skoda vielä kynti syvällä itäautopohjamudissa ja vasta noin kymmen vuotta myöhemmin 1990-luvulla Skodakin pääsi VW:n tekniikan hyödyntäjäksi.

        "Tehomalleja" ja "tehomalleja". Octavia vRS on ihan riittävän tehokas. Ja silti perheauto eikä mikään kinneri.

        Niin, ja onhan Superbin 3,2-litraisessakin jonkun verran tehoja, mutta mihin niitä oikeasti tarvitaan?


      • Heh, taas
        Plääh kirjoitti:

        "Tehomalleja" ja "tehomalleja". Octavia vRS on ihan riittävän tehokas. Ja silti perheauto eikä mikään kinneri.

        Niin, ja onhan Superbin 3,2-litraisessakin jonkun verran tehoja, mutta mihin niitä oikeasti tarvitaan?

        Hyvä kysymys onkin mihin niitä tehomalleja tarvitaan. En minä tarvitse mihinkään, mutta ilmeisesti joku tarvitsee, kun niitä valmistetaan.

        Octavia vRS on tehokkaampi kuin muut Octaviat. Vastaavan tehoiset mallit löytyvät sisarmallissa Seatilta sekä Leonissa että Alteassa, tosin ilman 'erikoismerkintää'. 'Erikoismerkintä' Seatilla löytyy vain Cuprasta, joka autona lähenteleekin jo urheiluautoluokkaa.
        En tiedä mitä tarkoitat kinnerillä, mutta sekä Leon että Altea ovat tiloiltaan kyllä ihan perheautoluokkaa. Esim Leonin farmarin tavaratila on suurinpiirtein Volvon V70 luokkaa. Riittää useimmille.

        Varmasti RS ja vastaavat Seatit on riittävän tehokkaita Suomen maanteillä joka tilanteessa aikuisille.

        Tuolle isokokoiselle perheauto Superb:llehän ei Seatilta löydykään vastinetta, kuten aiemminkín jo totesin.


      • TSI 2012
        Heh, taas kirjoitti:

        Hyvä kysymys onkin mihin niitä tehomalleja tarvitaan. En minä tarvitse mihinkään, mutta ilmeisesti joku tarvitsee, kun niitä valmistetaan.

        Octavia vRS on tehokkaampi kuin muut Octaviat. Vastaavan tehoiset mallit löytyvät sisarmallissa Seatilta sekä Leonissa että Alteassa, tosin ilman 'erikoismerkintää'. 'Erikoismerkintä' Seatilla löytyy vain Cuprasta, joka autona lähenteleekin jo urheiluautoluokkaa.
        En tiedä mitä tarkoitat kinnerillä, mutta sekä Leon että Altea ovat tiloiltaan kyllä ihan perheautoluokkaa. Esim Leonin farmarin tavaratila on suurinpiirtein Volvon V70 luokkaa. Riittää useimmille.

        Varmasti RS ja vastaavat Seatit on riittävän tehokkaita Suomen maanteillä joka tilanteessa aikuisille.

        Tuolle isokokoiselle perheauto Superb:llehän ei Seatilta löydykään vastinetta, kuten aiemminkín jo totesin.

        Kun tunnet Seatin hyvin, tiedätkö miten sille saataisiin Suomessa kilpailukykyinen organisaatio? Olin jo ostamassa Altea XL:n Octavian sijaan, mutta auton saatavuus ja hinta ei pärjännyt Skodalle. En kuitenkaan kokenut saavani Seatists mitään "läntistä" lisäarvoa...


      • Heh, taas
        TSI 2012 kirjoitti:

        Kun tunnet Seatin hyvin, tiedätkö miten sille saataisiin Suomessa kilpailukykyinen organisaatio? Olin jo ostamassa Altea XL:n Octavian sijaan, mutta auton saatavuus ja hinta ei pärjännyt Skodalle. En kuitenkaan kokenut saavani Seatists mitään "läntistä" lisäarvoa...

        Tunnen Seatia autona jonkinverran, samoin Skodaa. Molemmat löytyy pihaltani, Altea ja Octavia.
        Asun pk-seudulla eikä täällä eroa ole saatavuudessa. Eron olen huomannut muualla Suomessa. Esim ahvenanmaalla ei Seattia saa lainkaan.
        Vaikka pääasiassa liikumme lomat ja vapaa-ajat Seatilla, niin siltikään minullakaan ei ole mitään henkisiä kynnyksiä kumpaankaan autoon. Seat vain tuntuu sopivammalta ja mukavammalta. Syytä siihen en oikein tiedä enkä osaa kertoa rationaaliperusteita. Molemmissa samantehoinen moottori, joten siitä se ei ole kiinni.

        Tuo myyntiorganisaatio ja siihen liittyvät asiat lienevät konsernitason priorisointeja. Kuten satsaukset markkinointiin jne. Ilmeisesti konserni suosii Suomessa tällä hetkellä Skodaa ja antaa sille paremmin tukeaan.. En muuta osaa kuvitella. Ymmärrän toki, ettei konsernin kannata kilpailuttaa omia merkkejään keskenään.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe