Kolminaisuususkonto itse asiassa häpäisee Jeesusta

Matteus 20:23

Kolminaisuususkonto itse asiassa
häpäisee Jeesusta opettaessaan, että hän oli lihaksi tullut Jumala.

Miten niin? Asiaa voisi valaista seuraavasti.
Työntekijät esittävät esimiehelleen jonkin pyynnön,
mutta hän sanoo heille, ettei hänellä ole valtaa päättää asiasta.

Jos esimies puhuu totta,
hän on viisaasti osoittanut olevansa tietoinen oman asemansa rajoista.

Jos hän ei puhu totta – jos hän voisi suostua pyyntöön,
mutta päättää olla tekemättä niin – hän on petollinen.
Miten Jeesus toimi,
kun kaksi hänen apostoliaan halusi huomattavan aseman?

Hän sanoi heille:
”Tämä oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se kuuluu niille, joille Isäni on sen valmistanut.” (Matteus 20:23.)

Jos Jeesus tosiaan oli Jumala,
eikö tämä olisi ollut valhe?

Jättämällä päätöksen tekemisen Hänelle,
jolla on suurempi valta, Jeesus antoi sen sijaan kauniin esimerkin vaatimattomuudesta – ja osoitti, ettei hän ollut Jumalan vertainen

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Klo 23:32

      Peppi Pitkätossukin jaksoi Peppi-kirjojen mukaan nostaa yhdellä kädellä hevosensa Pikku-Ukon.
      Notta tämä näistä satukirjoista.

      • Sinä kumoat koko Johanneksen Evankeliumin jo ensimmäisen luvun.

        Et usko Raamattuun


    • Rintti-

      >> ettei hänellä ole valtaa päättää asiasta.

      Kuka sanoikaan "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."?

      Ellet halua tuota uskoa, Jeesus on kertonut myös vallastaan antaa syntejä anteeksi. Vai valehteliko Jeesus mielestäsi tämänkin suhteen? Ellei, on aika loukkaavaa vain jonkin uskonnollisen puoskarin selityksiin vedoten väittää häntä vastaan. Ryhtyä vielä mykkäkouluun hänen kanssaan. Jos hän taas mielestäsi valehteli, miksi kuvittelet hänet "täydellisenä" esikuvana?

      Vaikka vertauksesi esimies ei voisi toteuttaa ihan kaikkea, hänellä varmasti on päätäntävaltaa, valta kuulla alaisiaan jne. Muuten hän olisi aivan turha, pelkkä maskotti - sellaisenahan vartiotorniseura "kuninkaansa" esittää.

      • Voi teitä jt:a

        Jeesus on Herra.Jumala on Herra.
        Jeesus on Jumala.Jumala on Jumala.

        Raamattu aivan selvästi sanoo että Jeesus oli varhaiskristittyjen mukaan Jumala.

        Raamattu aivan selvästi sanoo että Jumala on Jumala.

        Toimiva voima ei voi rukoilla kenenkään puolesta tai huokailla.
        Vai oletko huomannut että heittäessäsi kiveä se mennessään huokailee tai sanoo jotain?

        Jumalan kolmea olemusta ei voi erittää toisistaan.Ne ovat kiinteä olemus yhdessä.
        Jumala on meidän yläpuolellamme.Jeesus on keskellämme ja Pyhä Henki on on sisällämme.

        Älä yritä ymmärtää asiaa lihan silmin.Se ei onnistu.Asia on ymmärrettävä hengensilmin ja silloinkin asia jää vajaaksi.
        Kuinkas muutenkaan Jumalaa voisi täydellisesti ymmärtää?


      • Rintti-
        Voi teitä jt:a kirjoitti:

        Jeesus on Herra.Jumala on Herra.
        Jeesus on Jumala.Jumala on Jumala.

        Raamattu aivan selvästi sanoo että Jeesus oli varhaiskristittyjen mukaan Jumala.

        Raamattu aivan selvästi sanoo että Jumala on Jumala.

        Toimiva voima ei voi rukoilla kenenkään puolesta tai huokailla.
        Vai oletko huomannut että heittäessäsi kiveä se mennessään huokailee tai sanoo jotain?

        Jumalan kolmea olemusta ei voi erittää toisistaan.Ne ovat kiinteä olemus yhdessä.
        Jumala on meidän yläpuolellamme.Jeesus on keskellämme ja Pyhä Henki on on sisällämme.

        Älä yritä ymmärtää asiaa lihan silmin.Se ei onnistu.Asia on ymmärrettävä hengensilmin ja silloinkin asia jää vajaaksi.
        Kuinkas muutenkaan Jumalaa voisi täydellisesti ymmärtää?

        Mihin perustuu käsitys, että ollakseen kristitty, pitää uskoa tuohon inhimilliseen, alkujaan kirouksin ja uhkauksin höystettyyn selitykseen, ja että Jumalan olemuksen eri tavalla ymmärtävät ovat vääräoppisia ja hengellisesti sokeita? Luulisi riittävän, että uskoo vain sen, mitä Raamatussa sanotaan.


      • Halla Malsi
        Voi teitä jt:a kirjoitti:

        Jeesus on Herra.Jumala on Herra.
        Jeesus on Jumala.Jumala on Jumala.

        Raamattu aivan selvästi sanoo että Jeesus oli varhaiskristittyjen mukaan Jumala.

        Raamattu aivan selvästi sanoo että Jumala on Jumala.

        Toimiva voima ei voi rukoilla kenenkään puolesta tai huokailla.
        Vai oletko huomannut että heittäessäsi kiveä se mennessään huokailee tai sanoo jotain?

        Jumalan kolmea olemusta ei voi erittää toisistaan.Ne ovat kiinteä olemus yhdessä.
        Jumala on meidän yläpuolellamme.Jeesus on keskellämme ja Pyhä Henki on on sisällämme.

        Älä yritä ymmärtää asiaa lihan silmin.Se ei onnistu.Asia on ymmärrettävä hengensilmin ja silloinkin asia jää vajaaksi.
        Kuinkas muutenkaan Jumalaa voisi täydellisesti ymmärtää?

        ==Raamattu aivan selvästi sanoo että Jumala on Jumala.

        Oletko looginen ja uskot myös Koraanin sanomisiin, koska "Koraani aivan selvästi sanoo..."? Jos et halua olla looginen, niin miksi et?


      • tässä logiikkaa
        Halla Malsi kirjoitti:

        ==Raamattu aivan selvästi sanoo että Jumala on Jumala.

        Oletko looginen ja uskot myös Koraanin sanomisiin, koska "Koraani aivan selvästi sanoo..."? Jos et halua olla looginen, niin miksi et?

        Koraani on kirjoitettu paljon myöhemmin kuin raamattu.

        Koraanin kirjoittaja sanoi ensin että hän näki näkyjä ja näkyjen antaja oli itse saatana.
        Hänen eräs vaimonsa kuitenkin sai hänet ympäripuhuttua ja kirjoittamaan näkynsä ylös.Muhammed oli meditoimassa luolassaan kun nämä tapahtuivat.

        Koraanin jumala ei ole oikea jumala vaan "hän joka tekeytyy valkeuden enkeliksi" ja on harhauttanut satoja miljoonia ihmisiä.

        Koraanin jumala ei ole rakkauden jumala vaan AINA tuohoava jumala.
        Koraanin jumala on aina ollut yksin,monoistinen jumala ja hän ei ole voinut sanoa m.m. "tehkääMME ihminen kuvaksemme".

        Islamilaisuus on aina väkivaltainen uskonto,jonka yksinomainen tarkoitus on vallata maailma tappamalla juutalaiset ja kristityt.

        Joidenkin heidän puheensa suvaitsevaisuudesta on aina sitä että jos käännyt islamilaisuuteen sinua suvaitaan.Mutta jos olet jo islamilainen ja käännyt esim.kristityksi sinut pitää tappaa.

        Se ettei näyn useimmiten käy johtuu lähinnä sivistysmaan lainsäädännöstä,mutta jos islamilaisuus leviää ja maista toisensa jälkeen tulee islamilaisia valtioita tapahtuu joukkoteloituksia ja ennenkaikkea kristittyjä ja juutalaisia kohtaan.

        On siis kaksi eri asiaa:Koraanin jumala ja Tosi Jumala,JHVH.Jeesus Kristus ja Pyhä Henki.

        Tässä hieman logiikkaa koraanista ja sen jumala.


      • Halla Malsi
        tässä logiikkaa kirjoitti:

        Koraani on kirjoitettu paljon myöhemmin kuin raamattu.

        Koraanin kirjoittaja sanoi ensin että hän näki näkyjä ja näkyjen antaja oli itse saatana.
        Hänen eräs vaimonsa kuitenkin sai hänet ympäripuhuttua ja kirjoittamaan näkynsä ylös.Muhammed oli meditoimassa luolassaan kun nämä tapahtuivat.

        Koraanin jumala ei ole oikea jumala vaan "hän joka tekeytyy valkeuden enkeliksi" ja on harhauttanut satoja miljoonia ihmisiä.

        Koraanin jumala ei ole rakkauden jumala vaan AINA tuohoava jumala.
        Koraanin jumala on aina ollut yksin,monoistinen jumala ja hän ei ole voinut sanoa m.m. "tehkääMME ihminen kuvaksemme".

        Islamilaisuus on aina väkivaltainen uskonto,jonka yksinomainen tarkoitus on vallata maailma tappamalla juutalaiset ja kristityt.

        Joidenkin heidän puheensa suvaitsevaisuudesta on aina sitä että jos käännyt islamilaisuuteen sinua suvaitaan.Mutta jos olet jo islamilainen ja käännyt esim.kristityksi sinut pitää tappaa.

        Se ettei näyn useimmiten käy johtuu lähinnä sivistysmaan lainsäädännöstä,mutta jos islamilaisuus leviää ja maista toisensa jälkeen tulee islamilaisia valtioita tapahtuu joukkoteloituksia ja ennenkaikkea kristittyjä ja juutalaisia kohtaan.

        On siis kaksi eri asiaa:Koraanin jumala ja Tosi Jumala,JHVH.Jeesus Kristus ja Pyhä Henki.

        Tässä hieman logiikkaa koraanista ja sen jumala.

        ==Koraani on kirjoitettu paljon myöhemmin kuin raamattu.

        Ja Raamattu myöhemmin kuin Gilgamesh-eepos.

        ==Koraanin kirjoittaja sanoi ensin että hän näki näkyjä ja näkyjen antaja oli itse *******.
        Aikamoisia näkyjä raamatunkirjoittajillakin oli, kuten vaikka Hesekielistä ja Ilmestyskirjasta voi huomata. Hesekiel ennusteli huteja ja Johannes kirjoitteli Jeesuksen saapuvan niillä näppäimillä, ei saapunut.

        Kokonaan oma asiansa on swe, ettei jumalista tai Saatanasta ole vakavasti otettavaa näyttöä, joten em. tahojen piikkiin kannattaa laittaa asioita vasta kun kykenee osoittamaan noiden tahojen olemassaolon.

        ==Koraanin jumala ei ole oikea jumala vaan "hän joka tekeytyy valkeuden enkeliksi" ja on harhauttanut satoja miljoonia ihmisiä.

        Jos Koraanin ja Raamatun jumalat olisivat olemassa, niin jälkimmäinenb lienee harhauttanut suuremman määrän ihmisiä.

        ==Koraanin jumala ei ole rakkauden jumala vaan AINA tuohoava jumala.

        Raamatun jumalan rinnalla Saatanakin on pyhäkoulupoika:

        http://dwindlinginunbelief.blogspot.com/2006/08/who-has-killed-more-satan-or-god.html


        ==Koraanin jumala on aina ollut yksin,monoistinen jumala ja hän ei ole voinut sanoa m.m. "tehkääMME ihminen kuvaksemme".

        Raamatun jumala on dynaamisempi, eikä siis alun alkaen monoteistinen, ensin oli käytössä El-jumalaperheestä jumala, eksiilin aikoihin otettiin monoteismi (Jahve) käyttöön ja myöhemmin kehitettiin varmuudeksi uusi versio,kolmiyhteinen jumala. Siitä sitten kukin voi valita mikä on loogista ja mikä ei.

        ==lamilaisuus on aina väkivaltainen uskonto,jonka yksinomainen tarkoitus on vallata maailma tappamalla juutalaiset ja kristityt.

        Islamilaisuus tulee vaan jälkijunassa, Raamattuun luottaneet ovat tapelleet islaminuskoisia vastaan ja kun islaminuskoisia ei ole ollut paikalla, ovat tapelleet keskenään. Historia on kiinnostava lisä Raamatun rinnalle.

        ==idenkin heidän puheensa suvaitsevaisuudesta on aina sitä että jos käännyt islamilaisuuteen sinua suvaitaan.Mutta jos olet jo islamilainen ja käännyt esim.kristityksi sinut pitää tappaa.

        Tuosta tulee hyvinkin mieleen kristillinen miekkalähetys.

        ==On siis kaksi eri asiaa:Koraanin jumala ja Tosi Jumala,JHVH.Jeesus Kristus ja Pyhä Henki.

        Voi kun joku joskus osoittaisi tuollaisten väitteiden perusteet, noita aforismeja vilisee kaikkialla, mutta aina ilman näyttöä.

        ==Tässä hieman logiikkaa koraanista ja sen jumala.

        Juu ja yllä hieman ajatuksiani esittämästäsi logiikasta.


    • Raamatun totuus

      Sana oli Jumala ja Sana tuli lihaksi. Näin sanoo Raamattu. Ei se ole kolminaisuusoppia vaan Raamatun sanaa.

      Joh. 1
      1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. 
      14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa

      • Skitso kivi

        Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. /////
        suomenielessä TYKÖNÄ tarkoittaa LUONA.

        Jos Minä olen Jumalan tykönä,
        minä olen Jumala.

        selvä.

        Olen skitsofreenikon tykönä, olen siis skitsofreenikko.
        selvä

        Olen kiven luona/kiven tykönä.
        joten olen kivi
        selvä


      • Rintti-
        Skitso kivi kirjoitti:

        Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. /////
        suomenielessä TYKÖNÄ tarkoittaa LUONA.

        Jos Minä olen Jumalan tykönä,
        minä olen Jumala.

        selvä.

        Olen skitsofreenikon tykönä, olen siis skitsofreenikko.
        selvä

        Olen kiven luona/kiven tykönä.
        joten olen kivi
        selvä

        Toisin kuin sinä haluat luulla, kolminaisuuden kannattajat eivät käytä perusteena uskomukselleen sitä, että "Sana oli Jumalan tykönä". Päättelysi "Olen kiven tykönä - olen kivi", kuvastaa vain ymmärtämättömyyttäsi. Mietipä sitä itse tykönäsi.


      • taatti
        Skitso kivi kirjoitti:

        Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. /////
        suomenielessä TYKÖNÄ tarkoittaa LUONA.

        Jos Minä olen Jumalan tykönä,
        minä olen Jumala.

        selvä.

        Olen skitsofreenikon tykönä, olen siis skitsofreenikko.
        selvä

        Olen kiven luona/kiven tykönä.
        joten olen kivi
        selvä

        Kyllä ymmärsit oikein olet olet kolmiyhteinen skitso kivi jumala.


    • Käännös

      Katekismus; Ensimmäinen uskonkohta; 12;

      ”Minä uskon Jumalaan,
      Hän on kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki.”

      Edelleen keskustelusta puuttuu Raamatun todisteet siitä, että "Pyhä Henki" on sama kuin Jeesus ja Kaikkivaltias Jumala!

      • kovapäistä sakkia

        Edelleen keskustelusta puuttuu raamatun todisteet siitä että on olemassa tuhatvuotinen valtakunta.
        Raamattu puhuu 1000 vuodesta muttei tuhatvuotisesta valtakunnasta.

        Jeesuksella oli valta lähettää auttajan ihmisten luokse.Ei mitään persoonatonta voimaa.

        Jos sinä laitat mulle raamatusta edes yhden kohdan että tuhatvuotinen valtakunta on olemassa,minä laitan sinulle kaksi kohtaa missä todistetaan että Pyhä Henki on yksi kolmesta Jumalan ilmenemismuodosta ja on persoonallinen olento.

        Ja muuten:miksi kirjoitat raamatun kuin erisnimen?
        Onko raamattu jehovantodistajien neljäs Jumalallinen persoona?


      • 1000 valtakunta
        kovapäistä sakkia kirjoitti:

        Edelleen keskustelusta puuttuu raamatun todisteet siitä että on olemassa tuhatvuotinen valtakunta.
        Raamattu puhuu 1000 vuodesta muttei tuhatvuotisesta valtakunnasta.

        Jeesuksella oli valta lähettää auttajan ihmisten luokse.Ei mitään persoonatonta voimaa.

        Jos sinä laitat mulle raamatusta edes yhden kohdan että tuhatvuotinen valtakunta on olemassa,minä laitan sinulle kaksi kohtaa missä todistetaan että Pyhä Henki on yksi kolmesta Jumalan ilmenemismuodosta ja on persoonallinen olento.

        Ja muuten:miksi kirjoitat raamatun kuin erisnimen?
        Onko raamattu jehovantodistajien neljäs Jumalallinen persoona?

        1. Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        2. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        3. ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
        4. Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        5. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
        6. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
        7. Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
        Johanneksen ilmestys 20:1 - 7

        Tässä tuodaan selvästi 1000 vuoden ajanjakso eli sen mittainen maailman laajuinen valtakunta.


      • ainaista vänkäämistä
        1000 valtakunta kirjoitti:

        1. Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        2. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        3. ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
        4. Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        5. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
        6. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
        7. Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
        Johanneksen ilmestys 20:1 - 7

        Tässä tuodaan selvästi 1000 vuoden ajanjakso eli sen mittainen maailman laajuinen valtakunta.

        Ei siinä sanota mitään 1000 v.valtakunnasta.

        Kuten jo sanoin:1000 vuodesta puhutaan ja puhutaan Jumalan valtakunnasta,mutta ei 1000v.valtakunnasta.En tarkoita tällä sitä että en uskoisi 1000v valtakuntaan,vaan sitä että on otettava huomioon kokonaisuus.

        Raamattu ei myöskään käytä "kolminaisuus" sanaa mutta Jumalan olemuksesta puhutaan kolmessa eri muodossa.On otettava huomioon miten raamattu tuekee ajatusta.

        Mutta asiaan:
        Jeesus oli olemassa ennen kuin oli alku.
        "Alussa(be:resithloi) Jumala taivaan ja maan".Ei:alussa Jumala loi Jeesuksen.

        Jos taivas ja maa oli Jumalan ensimmäinen luomisteko tarkoittaa se sitä että Jeesusta ei ole luotu vaan Hän on ollut alusta alkaen olemassa niinkuin Jumala.

        Jeesus,Jumalan esikoinen(protokos=protos-tikto=ensimmäinen-synnyttää,TUODA ESILLE)
        Jeesus on tullut ensimmäisenä ESILLE Jumalasta ja siten ensimmäisten luomistekojen kautta ESILLE koska Hänen kauttaa kaikki meille näkyvä on tullut ilmi ja esille.

        Otetaanpa sitten toinen raamattukohta:
        Kol.2:9."Hänessä asuu koko jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti".
        Tässä kohden ei käytetäkkään sanaa Theos(Jumala) vaan alkuperäisissä teksteissä on sana Theotes(Jumaluus,asema,TILAA OLLA JUMALA tai JUMALANA)
        Kohta pitäisi olla siis oikein käännettynä:"Hänessä asuu koko tila olla JUMALANA".Ei vain jotain jumalallinen tai eräs jumala.

        Myös 1 joh.5:20 tukee samaa.

        Pyhästä Hengestä on jo kirjoitettu.En siihen puutu enempää.
        Viittaan vain raamatun alussa olevaan manintaan Jumalan Hengen liikkumisesta vetten päällä.Ihanko huvikseen Hän siellä liikkui?
        Toimiva voima olisi voinut siellä jonkin aikaa liikkua,mutta niinkuin tälläisten ihmisten käsivarsissa olevan voimien kaltaisten voimien tapana on,ei ne siellä kauaa olis liikkunut.Olis voima loppunut lyhyeen.
        Ei sinun lennättämäsi kivikään ikuisesti lennä.
        Persoonallinen Henki kuitenkin olisi eri asia.


    • Kyllä vaan

      ”Tämä oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se kuuluu niille, joille Isäni on sen valmistanut.” (Matteus 20:23.)

      Jos Jeesus tosiaan oli Jumala,
      eikö tämä olisi ollut valhe?

      • Ei.

        Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kolminaisuuden mukaan kolme erillistä persoonaa, vaikka ovatkin yksi Jumala. Muista se.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe