Raamatun kaikki kasteet

björni

Aika ajoin uskovien keskuudessa nousee esille opetusta monista erilaisista kasteista. Eräs tällainen variaatio on että kaste Moosekseen pilvessä ja meressä, kaste Pyhässä Hengessä ja vedessä, tulikaste (kaste tulessa) ja kärsimyksen kaste ovat kaikki eri kasteita, joilla Jumala kastaa uskovan ihmisen eri vaiheissa, että hän pääsisi eteenpäin uskontiellä.

Kopsin tosta. http://www.kotipetripaavola.com/oppikasteista.html

No nyt selvis moni asia ja tajusin ton kaste asian.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kastettu

      Minut on kastettu vauvana ja olen mielestäni ymmärtänyt kasteen riittävästi.

    • kyssäri

      Silloin kun sinut kastettiin niin ymmärsitkö ja halusitko sitä itse?

      • kastettu

        En halunnut kastehetkellä kastetta, mutta Jeesus sanoi kastakaa ja opettakaa ja tämä on toteutunut kohdallani.


      • kastettu
        kastettu kirjoitti:

        En halunnut kastehetkellä kastetta, mutta Jeesus sanoi kastakaa ja opettakaa ja tämä on toteutunut kohdallani.

        Luther sanoi: kaikki mikä henkenä julistetaan ilman kastetta ja ehtoollista on perkeleestä.


      • jhgfd
        kastettu kirjoitti:

        En halunnut kastehetkellä kastetta, mutta Jeesus sanoi kastakaa ja opettakaa ja tämä on toteutunut kohdallani.

        Se kohta Jeesuksen evankeliumia on väärenetty!
        Vai syytätkö sinä Jeesusta "omia oppeja rikkovaksi" rikolliseksi?
        Jeesus otta ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin Paratiisiin ja siten teoillaan todisti raamatun räärennetyksi.

        Tässä lisää väärennynnys todistusta:
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

        Jeesuksen teot osoittavat raamatun ja sen tulkitsemiset eksytyksiksi:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
        LAPSIKASTE SANAAKAAN EI OLE RAAMATUSSA JOTEN...:
        Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."

        jne

        Missään kohtaan raamattua Jeesus ei käske kastaa ketään, lapsiakaan; lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uhreiksi joten valitettavasti olet eksytetty. JEESUSTA RIKOLLISEKSI osoittamaan eksyttäjän opeilla.


      • kastettu
        jhgfd kirjoitti:

        Se kohta Jeesuksen evankeliumia on väärenetty!
        Vai syytätkö sinä Jeesusta "omia oppeja rikkovaksi" rikolliseksi?
        Jeesus otta ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin Paratiisiin ja siten teoillaan todisti raamatun räärennetyksi.

        Tässä lisää väärennynnys todistusta:
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

        Jeesuksen teot osoittavat raamatun ja sen tulkitsemiset eksytyksiksi:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
        LAPSIKASTE SANAAKAAN EI OLE RAAMATUSSA JOTEN...:
        Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."

        jne

        Missään kohtaan raamattua Jeesus ei käske kastaa ketään, lapsiakaan; lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uhreiksi joten valitettavasti olet eksytetty. JEESUSTA RIKOLLISEKSI osoittamaan eksyttäjän opeilla.

        Kuule Teppo: painu vittuun!


      • kastettu
        kastettu kirjoitti:

        Kuule Teppo: painu vittuun!

        Joo Teppo: painu vittuun!


      • kastettu
        jhgfd kirjoitti:

        Se kohta Jeesuksen evankeliumia on väärenetty!
        Vai syytätkö sinä Jeesusta "omia oppeja rikkovaksi" rikolliseksi?
        Jeesus otta ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin Paratiisiin ja siten teoillaan todisti raamatun räärennetyksi.

        Tässä lisää väärennynnys todistusta:
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

        Jeesuksen teot osoittavat raamatun ja sen tulkitsemiset eksytyksiksi:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
        LAPSIKASTE SANAAKAAN EI OLE RAAMATUSSA JOTEN...:
        Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."

        jne

        Missään kohtaan raamattua Jeesus ei käske kastaa ketään, lapsiakaan; lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uhreiksi joten valitettavasti olet eksytetty. JEESUSTA RIKOLLISEKSI osoittamaan eksyttäjän opeilla.

        Teppo, olet ihan pihalla. Et ymmärrä, olet jumalisuudesta ulkona. Et ymmärrä Jumalaa etkä Jumalan lakeja.


      • vhjop
        kastettu kirjoitti:

        Kuule Teppo: painu vittuun!

        Ei sinne mahdu kun teitä on jo siellä kokonainen lauma!
        Tuo olikin varmaan parasta mitä uskontunnustuksensa kaltainen voi asiaan ilmaista!


      • fghjo
        kastettu kirjoitti:

        Teppo, olet ihan pihalla. Et ymmärrä, olet jumalisuudesta ulkona. Et ymmärrä Jumalaa etkä Jumalan lakeja.

        En ole uskontunnustukesi kaltainen:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        Ei tuollaiseksi kukaan synny, tuollaiseksi koulutetaan, aivopestää....


      • ,kjhg
        kastettu kirjoitti:

        Luther sanoi: kaikki mikä henkenä julistetaan ilman kastetta ja ehtoollista on perkeleestä.

        Jaa... lutherilaisuus 18 sisäpiiri lestadiolaisineen on kauempana Jumalllisuudesta kuin itä lännestä!

        paavalilais-luterilaisuuden oppien saatanallinen sivistys tulee esiin raakana epäinhimillisyyksinä historiassa JOTA uskovaiset eivät uskalla lukea puhumattakaan että ymmärtäisivät....


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe