voiko hedelmiä ja kasviksia syödä liikaa

sakkerinen

Moikka olen 36 vuotias ukko joka ei oo oikeen elämässää välittänyt hedelmistä ja kasviksista ja nyt tässä oon heränny aattelemaan hivenen tota terveyttä ja oon parin kuukauden ajan tehnyt kerran päivässä tällaisen smoothien 1 sitruuna 3 porkkanaa puolikas parsakaali pari isoa lehteä lehtikaalia 1 omena 1banaani 2 kiiviä puolikas avokaado kourallinen tummia viinirypäleitä ja purkki rahkaa sekkaan tää kaikki menee niinku päivässä eli onko tässä tarpeeksi hyviä juttuja vai vieläkö kannattas jotain lisätä ois mukava kun sais ihan asiallisia vastauksia kun on oikeesti alkanu kiinnostaa nää asiat

17

1943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sokerinen

      Tuskimpa hedelmiä ja kasviksia pystyy syömään liikaa. Ei ne minullekaan aina niin hirveästi maistu, mutta on jonkin verran syötävä joka päivä. Sinulla on ihan ok syömiset.

    • Tietoa on

      Marjoja 200-300g/pv

    • AinoaaOikeaaRuokaa

      Jotkut syövät pelkkiä kasviksia, hedelmiä, siemeniä, pähkinöitä, jne, ja ovat "super"terveitä.

      Et voi syödä kasviksia ja hedelmiä liikaa, kunhan syöt niitä monipuolisesti. Eli ei ole järkeä vetää esim. 5 banaania naamaan päivässä, vaan eri hedelmiä. Hedelmiä ei nyt muutenkaan kannata syödä älyttömästi, keskity enemmän kasvispuoleen.

      Hienoa että olet löytänyt Aidon Ruoan!

    • blonditonhuoria

      Sitä olet mitä syöt,ELIKKÄ TÄYS VIHANNES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

      Kannattaa syödä enemmän liharuokia,ettei pääse alottajan kaltaisia "pieruaivoja" ilmoille!

      • Hohhoijaa..

        Jos nimimerkki on "blonditonhuoria" niin ei voi odottaakaan kovin älykästä tekstiä..


      • blondit on ihmisiä

        Sinulle blonditonhuoria, niin sinä olet itserakas arvosteleva p*aska älykääpiö. Blondit on ihmisiä siinä missä brunetitkin. Kannattaa syödä sekaruokaa, myös enemmän kasviksia, ei pelkästään lihaa ja liharuokia, jottei pääse sinunlaiset kana-aivot lisääntymään.


    • Smoothie myös

      Itsekin teen smoothien joka päivä. Kasviksia, hedelmiä ja marjoja.
      Lehtikaalia ei pitäisi syödä päivittäin. Siinä pitää pitää kuulema viikonkin paussi välillä, samoin on pinaatin laita. Näin olen kuullut.

    • sakkerinen

      mukava juttu että sai edes muutamia vastauksia kiitoksia

    • hpoooooooooooooooooo

      Menisit vaikka kouluun - oppisit kirjoittamaan.

      • Menehän itse

        Ja sinä hpooooooooooooooooooooo voisit mennä töihin, jotta oppisit tekemään töitä.


    • pehmyt

      Kaikkea voi syödä liikaa ja se voi olla haitallista elimistölle - esim. jos puputat pelkästään porkkanaa niin muutut pikkuhiljaa oranssiseksi eikä se ole hyvä myöskään maksallesi. Samaten liikaa nitraatteja sisältävien kasvisten (kuten pinaatti jne...) jatkuva syönti rasittaa maksaa ja elimistöä.

      Smoothisi vaikuttaa muuten hyvältä, mutta vähentäisin porkkanan määrää (lehtikaali ja avokado sisältävät jo riittävästi A-vitamiiniä), lisäisin vähän rasvaa (vaikka avokadossa on sitäkin) ja vähän lisää proteiiniä (rahkassahan sitä on) vaikka pähkinöillä.

      Se mikä puuttuu on B12- ja D-vitamiini, joita molempia saa lihasta, sisäelimistä, kalasta, munista jne... eli kaikesta eläinperäisestä. Syö vaikka kananmuna päivässä smoothisi oheen, jos vakaumuksesi sallii sen.

      Lisäksi vihreät yrtit ovat hyväksi aineenvaihdunnalle ja maksallesi, joten lisää niitä juomaasi - esim. minttua, basilikaa, persiljaa jne...kokeile mikä maistuu.

      • sakkerinen

        kiitos hyvästä vastauksesta pehmyt tietenkään muitakaan unohtamatta


    • Variatio delectat

      Kaikkeahan voi syödä liikaa voi tulla jonkun vitamiinin myrkytys. Sen takia niitä kannattaisi vaihdella ja syödä eri määriä eri päivinä. Marjoja, hedelmiä ,vihanneksia. Mutta olen kuullut että hedelmä nimeltä persimoni saattaa tehdä elimistöön jonkun karvapalloongelman, että älä ainakaan niitä syö liikaa.

    • Voiko porkkanoita ja hedelmiä syödä liikaa? Olen 178 cm pitkä 90,5 kg painava mies. Mikä määrä hedelmiä / porkkanoita on minulle liikaa vuorokaudessa ? Mikä määrä hedelmiä ja porkkanoita on terveydelle haitallista

      Onko seuraavassa ruokavaliossa järkeä minulle (olen 12kg ylipainoinen, lepokalorinkulutus 1770kcal, noin 10km päivässä kevyttä pyöräilyä pari tunnin lenkkiä viikossa), että...

      -kaurapuuroa annos pari desiä marjoja (klo7)
      -normikokoinen annos lautasmallin mukaan (klo 11- 12) pari leipää 4dl rasv. maitoa
      -klo 16 joko hedelmä pari porkkanaa tai puuroa annos jos jäänyt aamulla syömättä
      -klo 18 jälkeen porkkanoita ja hedelmiä niin paljon kuin sielu sietää (lukuun ottamatta banaaneita)

      • banskuunassuun

        Tossa vähän asiaa porkkanasta http://www.porkkanainfo.net/porkkana.aspx#Terveysvaikutukset.

        Oikeastaan kaikessa syömisessä on syytä pitää mielessä kohtuus eikä pitäisi liioitella mihinkään suuntaan vaan pyrkiä syömään monipuolisesti vaihdellen aterioiden koostumusta.

        Sivuston mukaan puolitoista porkkanaa päivässä riittää A-vitamiinin saantiin - tämä tietysti huomioimatta muita A-vitamiinin lähteitä ravinnossa.

        Joten uskaltaisin väittää, että porkkana päivässä tuskin mitään haittaa tekee, mutta ihmettelen banaani-kammoasi, silä se on yksi parhaimmista syötävistä hedelmistä - maukas, helppo ja ravinnerikas.


      • Sedä

        Ja porkkanassahan on tosiaan karoteenia ei A-vitamiinia, joten liian karoteenin saanti ei ole haitaksi.

        Oletan, että hannu9 ei aio syödä banaania niin paljon kuin napa vetää, koska niissä on myös varsin paljon hiilihydraatteja, mikä ei ole kauhean edullista jos laihduttaa ;) Hiilareista tuskin puutettakaan tulee, kun syö myös viljatuotteita päivän mittaan. Ei kasviksia oikein voi liikaa syödä. Tietenkin paras on syödä eri kasveja monipuolisesti eikä pelkkää yhtä, että saa vitamiineja mahdollisimman tasaisesti.


      • uskomustenuhri

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3791
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3585
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3522
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2209
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2201
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1957
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1937
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      180
      1728
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1403
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1342
    Aihe