Michael Howard - Se voideltu?

Ihmettä ja kummaa

Kuka tietää, missä tällainen profeetta vaikuttaa nykyään? Luin hänen tekstiään ja ihmettelin:

Olen ihmetellyt pidempään kirjoitusta, jossa Michel Howard niminen Afrikasta Suomeen ja Hämeeseen rantautunut saarnamies kertoo ”profetaallisista” touhuistaan täällä Pohjolassa. Lopussa on linkki hänen järjestönsä julkaisemaan alkuperäiseen tekstiin.
Howard kertoo matkastaan, jonka he ovat tehneet Suomen Norjan ja Venäjän välisille raja-alueille. Hän ei yritäkään peitellä käsitystään siitä, mikä merkitys hänellä itsellään on ja tulee olemaan Suomen kohtaloissa: ” Suomi tarvitsee Daavidin: voitelulla täyttyneen miehen, joka ei pelkää vihollistensa edessä.” Howardia kuunnellessa ei jää epäselväksi, kuka tämä ”Daavid, Jumalan voitelema mies” on. Hän toteaa itsestään ”rehellisesti”: ”En ole pettänyt Herraa tai Suomen kansakuntaa, mitä tulee Jumalan korkeaan kutsuun ja Hänen tarkoitukseensa maan varalle.”
Howard kertoo tuon rajaseuduille ulottuneen matkansa tarkoituksen ja luettelee ne seuraavasti:
1) Tuoda Herra mukaan Suomen turvallisuuskriiseihin pyytämällä Häntä asettamaan enkelinsä maan kaikille rajoille.
2) Hämentää sekä luonnollinen että hengellinen vihollinen.
3) Lunastaa Suomi ja vuodattaa sen ylle väkevä, voitokas herätys Jumalan kunniaksi.
Tähän tehtävään kuului ”strategisissa paikoissa” pidettyjen ylistys- ja rukoushetkien pitämisen lisäksi muun muassa ainakin seuraavia profeetallisia tekoja:
1) Suomen lipun voitelu ja naulaaminen sopivaan puuhun
Jokainen vähänkin maamme lippua koskevia säännöksiä tunteva voi tykönään pohtia, mitä mieltä yleensä ollaan lipun voitelemisesta öljyllä ja sen naulaamisesta johonkin puuhun. Tätä profeettaa eivät näköjään tällaiset pikkuseikat häiritse.)
2) Ehtoollisen viettäminen rajaseudulla
Howard ilmaisee halveksuntansa kaikelle väärälle uskonnollisuudelle ja siihen liittyville rituaaleille. Mutta kun hän itse seurueineen viettää ehtoollista jossakin tietyssä mielessä, niin sillä rituaalilla hän katsoo olevan merkitystä koko kansakuntamme kohtalolle!
3) Ehtoollisastioiden sirotteleminen maahan
Tämä rituaali tuntuu vähintäänkin oudolta. Missä Raamatussa seurakuntaa ohjeistetaan sirottelemaan ehtoollisvälineet maahan? Tämä toimenpide suoritettiin maan lunastamiseksi. Howard selittää tämän tekonsa vieläpä raamatulliseksi, vaikkei vaivaudu mainitsemaan ensimmäistäkään Raamatun jaetta väitteensä tueksi!
4) Enkeleiden asettaminen rajoille etelästä pohjoiseen
Tämä kuulostaa jo tutulta vuosien takaa. Howard ei suinkaan ole ensimmäinen itsensä tähän asemaan kohottanut, joka järjestelee rukouksillaan tai käskyttämällä taivaallisia sotajoukkoja mieleisiinsä tehtäviin.
Howard vakuuttaa, etteivät he olleet tekemässä mitään uskonnollista, eivätkä harjoittamassa mitään hengellistä sodankäyntiä. Todellisuudessa hänen omavalintaiset rituaalinsa antavat selkeän kuvan, että juuri sellaisesta on kyse. Sama uskonnollinen puuhastelu on pukeutunut vain vähän toisenlaiseen muotoon. Sen todellinen tulos on lopulta se, että se korottaa tätä itse itsensä profeetaksi korottanutta miestä ja hänen erinomaisuuttaan.
Koko matkan suurin anti on sekin luettavissa Howardin kirjeestä: Me rukoilimme, me palvoimme, me tunsimme, me koimme, me julistimme ja minä tiedostin. Kirje on täynnä uskonnollisia rituaaleja ja siitä seuranneita subjektiivisia, heille itselleen todellisia tai heidän uskottelemiaan tunteita ja kokemuksia.
Se, joka ei usko Howardin opetusta ja luota hänen sanaansa Herran profeettana vaan uskaltaa pitää hänen selityksiään ”naurettavina tai mielikuvituksen tuotteina”, menettää kuulemma valtavia siunauksia. Lukija arvioikoon itse, mitä menettävät ne, jotka antavat varansa ja aikansa tällaisen itsekeskeisen profeetan toiminnan tukemiseen.

http://www.ooa.fi/Opetuksia/Michael-Howard-kirjoittaa-uutiskirjeessa-2014-06.html

110

3655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

      ihan ok jumalan mies, tosissaan suomen pulella

      • tunnetaanhyvin

        Tunen tapauksen, Jumalan mies ja siunannut Suomea jo vuosia! Isä oli Britti saarnaaja ...perhe asui ja eli Etelä-Afrikassa ja poika jatkaa saarnaajan!


      • kirstukseenmeni

        hölökötäkaakkaa jumalanmies.


      • Anonyymi

        Ne on vanhan testamentin judeja lypsää rahaa myy sitä rahasta onhan vääriä jeesuksia


    • Olisiko sittenkään?

      Mikähän uutinen tämä on:
      "Uutisotsikko The Weekend Timesissa kertoo 'Pastori Howard hyväili minua.' Uutinen kertoo, että pastori Michael Howard, Blantyressa sijaitsevan yksityisen eliitti koulun Karibu Akatemian rehtori ahdisteli useampia miespuolisia palvelijoitaan. ”Hän puhui minulle usein kuin naiselle. Hän huomautteli, että kasvoni olivat kauniit, että kehoni oli hento ja että ihoni oli pehmeä.” ....
      Toinen henkilö kertoi sanomalehdelle: ”Hän riisui housuni ja voiteli jalkoihini ja ylös reisilleni pehmeää öljyä. Hän kosketteli myös pakaroitani."

      http://www.panapress.com/Macabre-suicides-dominate-Malawi-headlines--12-540133-42-lang1-index.html

      • zaxa

        Kävin sitten lukemassa tuon "uutisen" sivulta, jonka linkin olit laittanut tuohon tekstisi alle....

        Sivu jo itsessään on tosi epämääräinen, eikä suoraa linkkiä varsinaiseen tekstiin ole löydettävissä. Yhdenkään palvelijan nimeä ei myöskään tässä "uutisessa" kerrota. Menin sitten itse "The Weekend Times"-lehden sivuille ja etsin juttua nimellä Michael Howard enkä löytänyt mitään!

        Eli todella heppoiset "todisteet" taas tällaisenkin panettelun takana. Ihan kuin Seiskan juttua uskoisi luotettavana lähteenä.

        On muutenkin hupaisaa, että Michael Howardia joku väittää homoksi. Käykääpä tsekkaamassa mies Tampereella. Kun se iso äijä karjuu mikrofoniin on sana 'homo' kyllä aivan viimeisenä mielessä!

        Miehen metodeista voidaan olla montaa mieltä, mutta itse ainakin koen että ukko on ihan tosissaan Suomen puolella ja rukoilee sen puolesta jatkuvasti. Kuinka harva suomalainenkaan jaksaa rukoilla niin kuin hän? Kerran olen nähnyt livenä ja on tosiaan jopa vähän pelottava tapaus. Mutta voisin mennä toisenkin kerran. Harvoin Suomessa näkee ketään yhtä tosissaan.


      • Aiahanen
        zaxa kirjoitti:

        Kävin sitten lukemassa tuon "uutisen" sivulta, jonka linkin olit laittanut tuohon tekstisi alle....

        Sivu jo itsessään on tosi epämääräinen, eikä suoraa linkkiä varsinaiseen tekstiin ole löydettävissä. Yhdenkään palvelijan nimeä ei myöskään tässä "uutisessa" kerrota. Menin sitten itse "The Weekend Times"-lehden sivuille ja etsin juttua nimellä Michael Howard enkä löytänyt mitään!

        Eli todella heppoiset "todisteet" taas tällaisenkin panettelun takana. Ihan kuin Seiskan juttua uskoisi luotettavana lähteenä.

        On muutenkin hupaisaa, että Michael Howardia joku väittää homoksi. Käykääpä tsekkaamassa mies Tampereella. Kun se iso äijä karjuu mikrofoniin on sana 'homo' kyllä aivan viimeisenä mielessä!

        Miehen metodeista voidaan olla montaa mieltä, mutta itse ainakin koen että ukko on ihan tosissaan Suomen puolella ja rukoilee sen puolesta jatkuvasti. Kuinka harva suomalainenkaan jaksaa rukoilla niin kuin hän? Kerran olen nähnyt livenä ja on tosiaan jopa vähän pelottava tapaus. Mutta voisin mennä toisenkin kerran. Harvoin Suomessa näkee ketään yhtä tosissaan.

        Kyllä on Howard täysin eri maata kuin Herzog siis puheissaan ainakin.


      • Huvitunut
        zaxa kirjoitti:

        Kävin sitten lukemassa tuon "uutisen" sivulta, jonka linkin olit laittanut tuohon tekstisi alle....

        Sivu jo itsessään on tosi epämääräinen, eikä suoraa linkkiä varsinaiseen tekstiin ole löydettävissä. Yhdenkään palvelijan nimeä ei myöskään tässä "uutisessa" kerrota. Menin sitten itse "The Weekend Times"-lehden sivuille ja etsin juttua nimellä Michael Howard enkä löytänyt mitään!

        Eli todella heppoiset "todisteet" taas tällaisenkin panettelun takana. Ihan kuin Seiskan juttua uskoisi luotettavana lähteenä.

        On muutenkin hupaisaa, että Michael Howardia joku väittää homoksi. Käykääpä tsekkaamassa mies Tampereella. Kun se iso äijä karjuu mikrofoniin on sana 'homo' kyllä aivan viimeisenä mielessä!

        Miehen metodeista voidaan olla montaa mieltä, mutta itse ainakin koen että ukko on ihan tosissaan Suomen puolella ja rukoilee sen puolesta jatkuvasti. Kuinka harva suomalainenkaan jaksaa rukoilla niin kuin hän? Kerran olen nähnyt livenä ja on tosiaan jopa vähän pelottava tapaus. Mutta voisin mennä toisenkin kerran. Harvoin Suomessa näkee ketään yhtä tosissaan.

        Tuosta löytyy artikkeli valokuvineen =)
        Ei kestä kiittää =)
        https://michaelthomashoward.wordpress.com/michael-thomas-howard/


      • Suomenpuolellaseon
        zaxa kirjoitti:

        Kävin sitten lukemassa tuon "uutisen" sivulta, jonka linkin olit laittanut tuohon tekstisi alle....

        Sivu jo itsessään on tosi epämääräinen, eikä suoraa linkkiä varsinaiseen tekstiin ole löydettävissä. Yhdenkään palvelijan nimeä ei myöskään tässä "uutisessa" kerrota. Menin sitten itse "The Weekend Times"-lehden sivuille ja etsin juttua nimellä Michael Howard enkä löytänyt mitään!

        Eli todella heppoiset "todisteet" taas tällaisenkin panettelun takana. Ihan kuin Seiskan juttua uskoisi luotettavana lähteenä.

        On muutenkin hupaisaa, että Michael Howardia joku väittää homoksi. Käykääpä tsekkaamassa mies Tampereella. Kun se iso äijä karjuu mikrofoniin on sana 'homo' kyllä aivan viimeisenä mielessä!

        Miehen metodeista voidaan olla montaa mieltä, mutta itse ainakin koen että ukko on ihan tosissaan Suomen puolella ja rukoilee sen puolesta jatkuvasti. Kuinka harva suomalainenkaan jaksaa rukoilla niin kuin hän? Kerran olen nähnyt livenä ja on tosiaan jopa vähän pelottava tapaus. Mutta voisin mennä toisenkin kerran. Harvoin Suomessa näkee ketään yhtä tosissaan.

        Vihtahousu on raivoissaan Micaelille, aina kun Jumala voimalliseti ottaa käyttöönsä jonkun niin piru on heti hereillä! Tähän on jo totuttu eikä hänen(paholaisen) juonensa ole meiltä salassa! Siunataan Micaelia ja rukoillaan voimia taistelussa!


      • Katosvähän
        Suomenpuolellaseon kirjoitti:

        Vihtahousu on raivoissaan Micaelille, aina kun Jumala voimalliseti ottaa käyttöönsä jonkun niin piru on heti hereillä! Tähän on jo totuttu eikä hänen(paholaisen) juonensa ole meiltä salassa! Siunataan Micaelia ja rukoillaan voimia taistelussa!

        Ohhos...
        Arvon Pastori on jo ajat sitten saanut kirjallisia huomautuksia käytöksestään ja tekemisistään. Monet suomalaiset ovat hämmästelleet hänen rohkeuttaan vaatia oikeutusta ruumiilliselle kuritukselle. Hänen koulussaan Malawissa - jossa on jo varttuneita opiskelijoita - on Harri Wiherkosken kertoman mukaan rehtorilla lupa käyttää vitsaa!! (Huutavan ääni ry:n FaceBook sivu tänään 25.1.2016)

        Samoilla sivuilla suomalaiset naiset, jotka ovat olleet pitkään työyhteydessä Pastorin kanssa, ovat kehottaneet häntä parannukseen. Heidän nimensä on niin ikään näkyvillä samaisilla sivuilla.


      • Anonyymi
        zaxa kirjoitti:

        Kävin sitten lukemassa tuon "uutisen" sivulta, jonka linkin olit laittanut tuohon tekstisi alle....

        Sivu jo itsessään on tosi epämääräinen, eikä suoraa linkkiä varsinaiseen tekstiin ole löydettävissä. Yhdenkään palvelijan nimeä ei myöskään tässä "uutisessa" kerrota. Menin sitten itse "The Weekend Times"-lehden sivuille ja etsin juttua nimellä Michael Howard enkä löytänyt mitään!

        Eli todella heppoiset "todisteet" taas tällaisenkin panettelun takana. Ihan kuin Seiskan juttua uskoisi luotettavana lähteenä.

        On muutenkin hupaisaa, että Michael Howardia joku väittää homoksi. Käykääpä tsekkaamassa mies Tampereella. Kun se iso äijä karjuu mikrofoniin on sana 'homo' kyllä aivan viimeisenä mielessä!

        Miehen metodeista voidaan olla montaa mieltä, mutta itse ainakin koen että ukko on ihan tosissaan Suomen puolella ja rukoilee sen puolesta jatkuvasti. Kuinka harva suomalainenkaan jaksaa rukoilla niin kuin hän? Kerran olen nähnyt livenä ja on tosiaan jopa vähän pelottava tapaus. Mutta voisin mennä toisenkin kerran. Harvoin Suomessa näkee ketään yhtä tosissaan.

        Turkissa isot äijät on homoja väkivalta homoja ja Amerikassa jopa jätti isot poliisit on homoja nahkahousuissa ja näitä kuningas davideja syttyy ja sammuu onhan vaimokin adon adonai ja kun David on kuollut myös Goljat on kuollut. Uhrasiko elukoita ??? David uhrasi.


      • Anonyymi
        Aiahanen kirjoitti:

        Kyllä on Howard täysin eri maata kuin Herzog siis puheissaan ainakin.

        Turkissa Iranissa on saman näköisiä


      • Anonyymi
        Katosvähän kirjoitti:

        Ohhos...
        Arvon Pastori on jo ajat sitten saanut kirjallisia huomautuksia käytöksestään ja tekemisistään. Monet suomalaiset ovat hämmästelleet hänen rohkeuttaan vaatia oikeutusta ruumiilliselle kuritukselle. Hänen koulussaan Malawissa - jossa on jo varttuneita opiskelijoita - on Harri Wiherkosken kertoman mukaan rehtorilla lupa käyttää vitsaa!! (Huutavan ääni ry:n FaceBook sivu tänään 25.1.2016)

        Samoilla sivuilla suomalaiset naiset, jotka ovat olleet pitkään työyhteydessä Pastorin kanssa, ovat kehottaneet häntä parannukseen. Heidän nimensä on niin ikään näkyvillä samaisilla sivuilla.

        Juutalaiset ruoskii JUDET RUOSKI MYÖS PAAVALIN ettei puhu Jeesuksesta.


    • helevettiin

      valetta suollat ns ystävä helevetti sua odottaa

      • Jos joku tietäisi

        Oliko tuo sinun vastauksesi kysymykseen?
        Kysin vain, mikä tuo uutinen on, joka on julkaistu jo neljä vuotta sitten Th Weekend Times-lehdessä. Tietääkö kukaan, mitä asianomainen on vastannut tuohon uutiseen?


    • ugh____

      En tunne tätä Howardia sen tarkemmin, mutta itselläni alkavat kyllä hälytyskellot soida, kun kuulen näitä julistajia, jotka vetävät Venäjä-kortin esiin aina kun vähänkin on mahdollisuus, ja yrittävät pelotella uskovia (ehkä saadakseen itselleen ns. seuraajia...?). Kierrän heidät kaukaa. On tietysti aina oikein rukoilla, mutta tollaset poppamiestemput saisi jättää...

      • Anonyymi

        Venäjän juutalaisia siis


    • Michael Ja MarkkuKoo

      Michaelhan on entinen "Metro Kuhnuri Koivistolainen" (saarnasi siellä suu vaahdossa tulevasta suuresta herätyksestä samoin kuin kaikkien väärien profeettojen äiti Cindy Jacobs, Toronton äijät ja muut eltaantuneet ketaleet) ja teologialtaan lakihenkinen suorittaja galatian uljaassa MINÄ-hengessä. Äijä kuule sopisi paremmin 7 Veljeksen teatteriesitykseen huutamaan kuin julistustehtäviin! Juhli Kuninkaan Pöydässä kirjasta löytyy todiste väitteelleni ja sen analyysia löytyy pätkä mm. laajalti arvostetun Kristityn foorumin sivustolta tähän tapaan:

      Sivulla 40 onkin sitten melkoinen harhaoppi, johon törmättyään tekee mieli heittää koko kirja pois käsistään. Viidennen luvun otsikkona on "Ateriayhteys", jossa eräs kohta erityisesti kiinnitti huomioni: "Herran läsnäolossa viipyminen kaikkeinpyhimmässä edellyttää sitä, että uskova jatkuvasti täyttää pyhän toimitukset. Tämä on se 'järjellinen jumalanpalvelus', jota uuden liiton mukaan vaaditaan jokaiselta uskovalta yleisen pappeuden edustajalta. Ainoastaan täyttämällä pyhät toimitukset voi uskova todella vaatia itselleen ja olla vakuuttunut jatkuvasta pääsystä rohkeasti ja luottavaisesti Kaikkivaltiaan Jumalan läsnäoloon. Sen tähden, etteivät useimmat uskovaiset uhraa 'järjellistä jumalanpalvelusta' Herralle, he eivät todella voi lähestyä valtaistuinta luottamuksella ja varmuudella, vaan ovat ylimielisiä ja uhkarohkeita tai epäilyksen ja epäuskon sitomia."

      Perinteisen kristillisen käsityksen mukaan meillä on ainoastaan Jeesuksen veren kautta pääsy kaikkeinpyhimpään (Hebr. 10:19). Howard kääntää asian päälaelleen ja johtaa lukijan ottamaan ns. ""galatalaisia kuuliaisuuden askeleita", joita vastaan Paavali kävi ehkä rajuimmat kamppailunsa taistellessaan puhtaan armon evankeliumin puolesta. Tämä on selvästi "toista evankeliumia", jonka julistajasta Paavali sanoi: hän olkoon kirottu. Laki teki pelastuksen ihmisen hurskaudesta riippuvaiseksi ja nyt Howard kääntää uskovat jälleen tälle tielle.

      • S.A.

        Sinun suusi on saastainen. Tee parannus!


      • Anonyymi

        Oletan Michaelin tarkoittavan pyhillä toimituksilla uskovan täytyy vaeltaantäydessä kuuliaisuudessa Herran kanssa.Aika usea uskova ei ole aina kuuliainen Herralle.
        Tiedän hänen olevan kuuliainen Herralle Herra voi luottaa häneen kuuliaisuuden takia.Meidät Suomessa on opetettu vain istumaan kokouksissa.


      • Anonyymi

        Niin kyllä juutalaiset eksyttää ympärileikatut niin se on ollut


    • S.A.

      Se matka itärajalle oli yksi osa tapahtumaketjussa. Takana oli useiden ihmisten säännöllinen esirukous sen puolesta, että Suomen rajat pysyvät loukkaamattomina. Eli jos jotkut muut ihmiset ovat kenties(?) harrastaneet "yksityisyrittäjyyttä" tässä asiassa, niin tämä Michael Howardin matka ei ollut sellainen.

      Esirukous on voimakas ase; siihen me varmaan uskomme Raamatun pohjalta? Ja se toimii edelleen. Juuri aamulla luin Michael Howardin kertomusta siitä, kuinka sadat pastorit kokoontuivat aikanaan muutaman kerran vuodessa kymmeneksi päiväksi rukoilemaan vapautta Mosambikille. Sitten yhden rukouskokoontumisen viimeisenä iltana kokivat vahvasti, että nyt vapaus on koittanut, ja "Mosambik on vapaa tänä iltana". Ja juuri sinä iltana kävikin niin, että Mosambikin kommunistinen diktaattori kuoli lento-onnettomuudessa, mikä oli pohja vapaudelle.

      • etoviaoppeja

        Miksi palvot Howardin oppeja? Ei kaikki ole kultaa,mikä kiiltää,ei edes jokainen itsensä "suureksi" korottava saarnamies...Jumalakompleksi ja vallanhimo sieltä vain kurkkivat,ei mikään raitis usko Kristukseen..Ja minä olen aikanaan paljon ollut tuon "pastorin" harhahurmosopeissa mukana,että näin...Sellainenko käsitys ihmisillä on,että Paavali,Pietari,Johannes etc.kiljuivat korokkeillaan ihmisten edessä kiihoittaen yleistä mielialaa vaahtoamisellaan??? Kristus ei näin opeta eikä neuvo,valitan. Toivottavasti,ja niin käykin,ihmiset heräävät tuosta petollisesta harhasta...


      • S.A.
        etoviaoppeja kirjoitti:

        Miksi palvot Howardin oppeja? Ei kaikki ole kultaa,mikä kiiltää,ei edes jokainen itsensä "suureksi" korottava saarnamies...Jumalakompleksi ja vallanhimo sieltä vain kurkkivat,ei mikään raitis usko Kristukseen..Ja minä olen aikanaan paljon ollut tuon "pastorin" harhahurmosopeissa mukana,että näin...Sellainenko käsitys ihmisillä on,että Paavali,Pietari,Johannes etc.kiljuivat korokkeillaan ihmisten edessä kiihoittaen yleistä mielialaa vaahtoamisellaan??? Kristus ei näin opeta eikä neuvo,valitan. Toivottavasti,ja niin käykin,ihmiset heräävät tuosta petollisesta harhasta...

        Palvon Howardin oppeja? Ei, vaan uskon Jumalaan, joka voi edelleen muuttaa ihmisten ja kansojenkin kohtaloita, kun hänen omansa huutavat häntä avukseen!

        ... Itseäni ei haittaa, vaikka saarnamies innostuisi välillä niin, että ääni nousee kunnolla. Olen niin tottunut sellaiseen sen 40 vuotta, jotka olen ollut uskossa.


      • niin että
        S.A. kirjoitti:

        Palvon Howardin oppeja? Ei, vaan uskon Jumalaan, joka voi edelleen muuttaa ihmisten ja kansojenkin kohtaloita, kun hänen omansa huutavat häntä avukseen!

        ... Itseäni ei haittaa, vaikka saarnamies innostuisi välillä niin, että ääni nousee kunnolla. Olen niin tottunut sellaiseen sen 40 vuotta, jotka olen ollut uskossa.

        Jos on 40 vuotta ollut uskossa, pitäisi jo tuntea raitis ja epäraitis erilleen vai mitä.


      • kii5
        etoviaoppeja kirjoitti:

        Miksi palvot Howardin oppeja? Ei kaikki ole kultaa,mikä kiiltää,ei edes jokainen itsensä "suureksi" korottava saarnamies...Jumalakompleksi ja vallanhimo sieltä vain kurkkivat,ei mikään raitis usko Kristukseen..Ja minä olen aikanaan paljon ollut tuon "pastorin" harhahurmosopeissa mukana,että näin...Sellainenko käsitys ihmisillä on,että Paavali,Pietari,Johannes etc.kiljuivat korokkeillaan ihmisten edessä kiihoittaen yleistä mielialaa vaahtoamisellaan??? Kristus ei näin opeta eikä neuvo,valitan. Toivottavasti,ja niin käykin,ihmiset heräävät tuosta petollisesta harhasta...

        etoviaoppeja, kiitos.

        >>>Ja minä olen aikanaan paljon ollut tuon "pastorin" harhahurmosopeissa mukana,että näin.>>>

        ^ pystytkö kertomaan lisää tästä toiminnasta, mitä siellä koit, näit ja teit?


      • Ilm.18:4
        niin että kirjoitti:

        Jos on 40 vuotta ollut uskossa, pitäisi jo tuntea raitis ja epäraitis erilleen vai mitä.

        >>... Itseäni ei haittaa, vaikka saarnamies innostuisi välillä niin, että ääni nousee kunnolla. Olen niin tottunut sellaiseen sen 40 vuotta, jotka olen ollut uskossa.>Jos on 40 vuotta ollut uskossa, pitäisi jo tuntea raitis ja epäraitis erilleen vai mitä.


      • Anonyymi

        Just joo


      • Anonyymi
        S.A. kirjoitti:

        Palvon Howardin oppeja? Ei, vaan uskon Jumalaan, joka voi edelleen muuttaa ihmisten ja kansojenkin kohtaloita, kun hänen omansa huutavat häntä avukseen!

        ... Itseäni ei haittaa, vaikka saarnamies innostuisi välillä niin, että ääni nousee kunnolla. Olen niin tottunut sellaiseen sen 40 vuotta, jotka olen ollut uskossa.

        Käyt käännytään Somalian valtion Jeesukselle sitten kun kerran voit


    • Tietääkö joku

      Mistähän Hoeard on ottanut tuon "raamatullisen tavan" ripotella ehtoollisateria "lunastetun maan merkiksi" pitkin piennarta?

      • Anonyymi

        Juutalaisten uhraamisia ne on noituutta


    • Michael Ja MarkkuKoo

      Ylihengellista huuhaa-sodankäyntiä a´la äärikarismanoitapariskunta Emily & Gordon Binning...

    • Mies puetaan...

      Outoa, että Howardin pippalloissa käyvät avioparit pukeutuvat kuin KAKSOSET. Sävy sävyyn vaatteet miehellä ja naisella. Vaikka olisi vaaleanpunaista emännällä päällä, niin mieskin on puettu vaaleanpunaiseen. Manipulointi on tällaista!

    • hellari...

      Luin aikoinaan, reilut kymmenen vuotta sitten Howardin paksun kirjan rukouksesta. Mies on antautunut täysin rukoukseen. Asuin yskin paastoten muistaakseni erämaassa, melkein tähtitaivaan alla keskittyen rukoukseen asioiden puolesta. Oli valinnut tietoisesti myös naimattomuuden osan, koska perhe-elämä ei sovi kutsumukseen.
      Ihminen Michaelkin on ja ei olisi ihme, jos saatana käyttäisi juuri tuota inhimillisen elämän porttia häntä kaataakseen.
      Meidän uskovien pitäisi rukoilla ja ei ainakaan itse olla ruokkimassa yksinäisten ihmisten heikkoja kohtia. Tämä Herran palvelija on tehnyt uhrauksen ja kieltäymyksen alueella, johon ei varmaan monikaan nuori aito veli lähtisi. Vai kuinka moni uskovainen nuori mies olisi valmis jättämään vaimohaaveet ja omistautumaan niin kokosydämisesti Jumalan palvelemiseen.
      Kun ihminen elää yksin, ei ole perhettä, niin häneltä puuttuu koko ajan luontainen olotila inhimilliselle kosketukselle, jota perheelliset saavat jatkuvasti toisiltaan, puolisoltaan, lapsiltaan. Psykologiakin myöntää, että ihmisen luontainen reviiriraja perheen ulkopuolisiin on paljon etäämpänä kuin mitä se on omiin sisaruksiin, lapsiin, puolisoon ja perheeseen kuuluviin jäseniin. Ihmisellä on muutakin kosketuksen ja läheisyyden tarvetta kuin seksuaalisuus. Nykyään kaikki nähdään vain seksinä.
      Kirjan perusteella Howard on erittäin harvinaisen aito kristitty. Rukoillaan, että hän saisi pysyä sellaisena.
      On myös meidän seurakuntamme pastoripariskunnan tuttu.

    • DoctorT

      Howard- VOIDELTU- rahanahneudella ja toisella hengellä!

      • S.A.

        Kas kas... Lihan ja Katkeruuden Henkeä täynnä oleva Dottori on näköjään arvostellut täällä Jumalan palvelijaa, jo kuukausia sitten...


      • Anonyymi

        Mammona ja kulta vanhan testamentin hapatusta


    • outoutout

      Kuka on lumonnut teidät, "galatalaiset"? Moni on kylläkin saanut lumovoimasta tarpeekseen, sillä,porukka on kutistunut liki olemattomiin. Joku uusi kylläkin tulee ja hurmaantuu aluksi, kunnes alkaa ihmetellä.

    • kippurahäntäkissa

      Minä en kestä kuunnella koko ukkoa. Hermot ei kestä mokomaa.

    • risiriitaa

      Jotenkin ristiriitaisin tuntein jätän hänet ajatusteni ulkopuolelle. En jaksa edes selvittää mikä tapaus. Joitain kertoja kauan sitten kävin kuuntelemassa. Mutta en tiedä miksi lähtisin merta edemmäs kalaan Treelle saakka.

    • DoctorT

      S.A. Voin kertoa ihan vilpittömästi; KATKERUUS ei ole minuun pesäänsä tehnyt koskaan.

      Tiedän MH:n jo vuosien takaa. Edesmennyt Åke Söderlund sotkeutui myös MH:n kanssa ja olin hulinaa muutaman minuutin katsomassa vuosia sitten Kultturitalolla!

      Järkytyin menosta ja hengestä ja aivan erityisesti siitä, että ÅS oli harhautumassa hölynpölyyn. Saatanan kaikki metkut tunteva Afrikan konkari.Mutta Herra armahti ja kutsui ÅS:n samana kesänä kotiin!!

      Näillä vuosilla olen jo harjaantunut erottamaan oikean väärästä, harhan oikeasta. Saattaa olla jopa armolahjan vaikutusta, siksi linjani selkeä,suora ja pelkäämätön.

      Kitkeryydellä tai katkeruudella EI MITÄÄN OSAA linjassani, jota 20vuotta harjoittanut.

      • S---A

        ÅS kiersi Howardin kanssa Suomen seurakuntia muutaman vuoden ajan. Kiersivät yhdessä kymmeniä ja kymmeniä seurakuntia. Joten kovin nopeasti Jumala ei ÅS:a täältä pois ottanut...

        Vuoden takainen kommenttini katkeruudesta... Se ei liittynyt ensisijaisesti tähän keskusteluun. Se oli silloin "copy-paste"-tyylinen kommentti, jota olen nimimerkilläni Sam Andreevitsh todennut sinulle aiemminkin.

        Uskon kyllä, että sinulla on ollut armolahja totuuden ja väärän erottamiseen. Mutta uskon itselläni olevan myös sellaista erottelukykyä, että uskon näkeväni, milloin tällaiseen erottelukykyyn yhdistyy lihallista kiivautta. Siitä on ensisijaisesti ollut kyse, kun olen vuosien aikana 10-20 kertaa kommentoinut tyyliäsi.

        Asioiden jankuttaminen, jota itse olen saattanut joskus harrastaa näissä kommenteissani, ei ole elämistä Pyhän Hengen antamin sanoin. Ja samalla sanoisin sinulle, että lihallisen kiivauden sekoittaminen arvosteluun ei myöskään ole elämistä Pyhän Hengen antamin sanoin. Lihallinen kiivaus tuottaa helposti vääriä tuomioita ja vääränlaista kritisointia.


    • Out_from_Finland

      Toivottavasti poistuu maastamme mahdollisimman pian. Mikä ihme siinä on, että meidän pienelle kielialueellemme tunkee näitä anglosaksisia hurmossaarnajia, joita yksinkertaiset suomalaiset palvovat kuin mitäkin "hengellisiä rock-tähtiä".

    • DoctorT

      S-A
      Torontoilmiöön perehtymisen aloitin syksyllä -95 käytyäni Hgin Saalemissa varta vasten sellaisessa kokouksessa.

      Matkan varrella olen havainnut sen, että totuudesta vieraantuneille voi puhua vaikka enkelien kielellä,niin vastaanottoa ei ole.

      Siksipä sanon asiat juuri niinkuin ne ovat! Luulen olevani pitkälti paavalilaisella linjalla , enkä sitä anteeksi pyytele,en sinulla enkä muilta.

      Tiedän ja tunne armoitukseni ja Armoittajani sekä Hänen Henkensä vaikutuksen ja toiminnan.

      Tuosta Kulttuuritalonkin tilaisuudesta olisi kerrottava. ÅS EI KULKENUT VUOSIA MH:n kansa, koska hän palasi Afrikasta noihin aikoihin! Luulen, että tuon kevään ( 2002 tai 3) olivat ensimmäisiä pippaloita ja kamala sellainen.

      • S---A

        Muistaakseni se on ollut vuosi 1999 tai kuitenkin viime vuosituhannen puolella, kun ÅS on tuonut MH:n Suomeen. Sitä en tiedä, ovatko MH:n ja ÅS:n kiertueet Suomessa olleet kerrallaan viikon, kahden viikon vai kuukauden mittaisia. Enkä sitä, onko kiertueita ollut kerran vai kaksi kertaa vuodessa.

        Mutta olen vuosia sitten keskustellut asiasta henkilön kanssa, joka kiersi yhdessä näiden kahden kanssa, joten siinä mielessä minulla on asiasta luotettavaa tietoa. En tullut kysyneeksi silloin näitä kiertueiden kesto- ja toistuvuusasioita.


      • S---A

        ... Ja senkin totean, että muutaman kerran eri keskusteluissa toistamasi kertomus ÅS:n ja MH:n kokouksesta Kulttuuritalolla on sellainen, että pari-kolmesataa MH:n kokousta nähneenä voin todeta kokouksen olleen hyvin erilainen kuin mikään MH:n kokous, jossa olen koskaan ollut.

        Sen tyylistä "profetaalista ylistystä" en ole tavannut muissa kokouksissa. Mutta vahvaa ylistystä on kyllä ollut; todella Jumalaa koroittavaa.

        Ja olet todennut sen kokouksen alun myöhästymisen olleen kanssa tuomassa kaaosta, vai miten se meni? MH:n kokoukset tapaavat normaalisti alkaa hyvin täsmällisesti. MH itse tapaa olla muutenkin aikataulujen suhteen hyvin täsmällinen: jos on luvannut kokouksen kestävän tunnin, niin se ei kestä 65 minuuttia.

        ÅS:n tyyli hehkuttajana nyt vaan kuului hänen persoonallisuuteensa. Tunnustan joskus konferenssissa laittaneeni kolehtihaaviin paperilappuja, kun ÅS käytti mielestäni liian tunteisiin vetoavan kolehtipuheen… :)

        Nämä nyt vain tällaisina pieninä huomioina...


    • KarisMattinen

      Ristin Voitto (21.1.2016)

      "MICHAEL HOWARD KÄYTTI SEKSUAALISESTI HYVÄKSI OPPILAITAAN JA ALAISIAAN

      MALAWISSA Kalibu Academyn raamattukoulussa on tapahtunut vuosia hyväksikäyttöä, joka on sisältänyt niin seksuaalista häirintää kuin psyykkistä ja fyysistä kuritusta. Sitä ovat toteuttaneet koulun tämän hetkinen rehtori Paisley Mavutula ja koulun perustaja ja johtaja Michael Thomas Howard.
      Seksuaalinen hyväksikäyttö alkoi jo ennen koulun ensimmäisten tilojen rakennusta ja jatkui vuoteen 2015 asti. Sen kohteeksi on joutunut sekä mies- että naispuolisia opiskelijoita.
      Asia tuli julkisuuteen vasta viime vuoden lopulla. Uutistoimistu Malawi24 on saanut selviä todisteita siitä, että Howard teki homoseksuaalisia rikkomuksia lukuisia entisiä opiskelijoita, lähettejä ja oppilaitoksen työntekijöitä kohtaan. Myös moni uhri on nyt avannut suunsa kokemastaan.
      - On selvää, että Michael (Howard) maksoi paljon rahaa viranomaisille, jotka tiesivät johtajan homoseksuaalisista teoista ja uhreista, ja pyysi, että syytökset kuolisivat hiljaisesti, kertoo koulun johdon lähellä toiminut nimetön tietolähde.
      Michael Howard asuu nykyisin Suomessa. Hänen taustajärjestönsä Out of Africa saa niin ikään taloudellista tukea Suomesta. (RV)"

      ---

      Out of African suomalaiselle johtolle on huomautettu siitä, kuinka Pastori MH opettaa ruumiillisen kurituksen kuuluvan oleellisena osana kasvatustyöhön. Hän on itse kertonut, kuinka hän on Malawissa saanut johtamaansa kouluaan käyvien lasten vanhemmilta luvan käyttää ruumiillista kuritusta osana kasvatustyötä.

      ---

      RV:n jutussa mainitut lähteet eivät ole ainoastaan malawilaisia, vaan mukana on lukuisia suomalaisia ja Suomessa asuvia, jotka ovat avanneet suunsa kertoakseen kokemastaan henkisestä ja fyysisestä väkivallasta.
      Kaikki lähteet eivät myöskään ole nimettömiä. Seuraavat tarinat ihmiset ovat kertoneet omilla nimillään julkisesti.
      - Kaksi suomalaista naista, jotka ovat olleet töissä ja koulussa Malawissa
      - Pariskunta, joka on tehnyt töitä MH:n projekteissa kolmen vuoden ajan
      - Suomessa asuva malawilainen, joka kertoo tulleensa hyväksikäytetyksi
      - MH:n sisko, joka kertoo varoittaneensa veljeään lukuisia kertoja
      - Joukko malawilaisia, joiden tarina on myös julkaistu heidän omilla nimillään

      ---

      Meneillään oleva julkisuusdraama on seurausta siitä, että asioita ei haluttu aikoinaan - kehotuksista huolimatta - hoitaa kuntoon kaikessa hiljaisuudessa. Se, mikä joskus kuiskattiin korvaan hienotunteisesti, julistetaan nyt julki katoilta. Valitettavasti.

      Tästä ovat vastuussa Pastorin lisäksi myös ne ihmiset, jotka ovat tähän saakka syyllistäneet, manipuloineet ja pelotelleet ihmiset ympärillään hiljaisiksi. Nyt se ei näytä enää tehoavan.

    • OTA-SELVÄÄ-LÄHTEISTÄ

      Ottakaa selvää miehestä joka on koonnut ne "todistukset". Useita vankilatuomioita.

      • Selvänottaja

        Ota selvää niistä runsaasta kymmenestä todistajasta, jotka kirjoittavat omalla nimellään ja jotka eivät ole olleet maallisen tuomioistuimen edessä. Luulisin, että niille annettaisiin oikeudessa aika paljon painoa.


      • Löytyinetistä

        Kannanotto Out of African entisiltä johtajilta ja vastuunkantajilta Michael Howardin johtamiseen







        Tammikuu 2016

        Olemme huolestuneina seuranneet viime vuosien tapahtumia Out of Africa ry parissa ja
        otamme nyt julkisesti kantaa Michael Howardin johtamiskulttuuriin.

        Michael Howardia on lähestytty henkilökohtaisesti useamman kerran alla listattujen
        epäkohtien vuoksi, mutta hän ei ole ollut halukas vastaanottamaan minkäänlaista palautetta
        tai korjaamaan käytöstään. Siksi näemme välttämättömäksi varoittaa kaikkia kristittyjä, etteivät
        he toiminnallaan tai varoillaan tukisi tätä kyseenalaista palvelutyötä.

        Michael Howardin palvelutyössä monet ovat joutuneet henkisen, hengellisen ja jopa
        fyysisen ja seksuaalisen väkivallan uhreiksi. Loppuvuodesta 2015 liikemies Brian Culwell on
        perustanut Yhdysvaltoihin sijoittuvan sivuston, joka pyrkii paljastamaan, millaista jälkeä
        Michael Howardin palvelutyö saa aikaan. Sivustolla (linkki) kerrotaan muun muassa
        homoseksuaalisesta hyväksikäytöstä, fyysisestä, henkisestä ja hengellisestä väkivallasta
        uhrien näkökulmasta, mukana Howardin oma sisko, Rozella Heynz. Nämä tapahtumat
        sijoittuvat Afrikkaan, Kalibu-opistoon, joka sijaitsee Malawissa.

        Tämä kannanotto keskittyy Michael Howardin johtamiskulttuuriin, toimintatapoihin ja siihen
        hedelmään, jota on hänen työnsä piirissä nähty Suomessa. Howard on toiminut Suomessa
        säännöllisesti 15 vuoden ajan ja asunut maassa vuodesta 2012 alkaen vakituisesti. Hän
        on toiminut Suomessa sekä kiertävänä saarnaajana että OOA ry:n että Huutavan ääni ry:n
        puitteissa.

        Howard kykenee kokoamaan ympärilleen uskollisia seuraajia karismansa vuoksi ja kahden
        kesken hän saattaa vaikuttaa hyvin lämpimältä, isälliseltä ja rakastavalta. Siksi on
        ymmärrettävää, että hänen lähipiirissään ihmiset saattavat sivuuttaa tyystin sen kritiikin,
        joka Howardiin kohdistuu, varsinkin kun Howardilla on tapana mustamaalata kaikki työhön
        epäilevästi suhtautuvat rajuilla persoonaan kohdistuvilla, yleensä täysin sepitetyillä
        syytöksillä.

        Alla on listattu piirteitä, jotka ovat johdonmukaisesti ilmenneet Michaelin toiminnassa
        vuosien aikana. Yleensä Michael Howard kuitenkin kykenee peittämään ongelmansa ja
        niiden seuraamukset. Howard on usein onnistunut sepittämäään sellaisia versioita
        tapahtuneista, että ongelmat saattavat paljastua vasta vuosien aikana ja läheisessä
        vuorovaikutuksessa. Ymmärrämme, ettei kukaan ihminen ole täydellinen. Kun toimimimme
        kaikenlaisissa johtamis- tai vastuurooleissa jokainen meistä tekee virheitä ja epäonnistuu.
        Tässä tapauksessa epäkohdat ovat kuitenkin niin räikeitä ja liian moni vilpitön ihminen on
        vahingoittunut, että asiaan on puututtava. Kaikki alla mainitut epäkohdat on saatu ihmisiltä,
        jotka ovat olleet työssä mukana ja itse todistamassa väärinkäytöksiä.

        Hälyttäviä epäkohtia

        Ihmisten henkinen kaltoinkohtelu, joka jatkuu vuodesta toiseen.

        Ihmisten alistaminen ja syyttely.

        Ristiriita siinä, mitä jotkut Afrikassa käyneet kertovat Kalibun koulusta rehellisesti ja mitä
        Michael Howard siitä itse viestii.

        Palvelutyöstä kadonneet tai lähteneet ihmiset mustamaalataan järjestelmällisesti. Heistä
        kerrotaan räikeitä valheita, jotka alkavat kiertää huhuina.

        Ihmisistä puhutaan jatkuvasti pahaa selän takana. Uhkaksi koetuista ihmisistä ja tahoista
        levitetään luottamuksellista tietoa, perusteetonta spekulaatiota ja joskus täysin sepitettyjä
        valheita.

        Opetuslapseussuhteiden väärinkäyttö. Afrikasta on raportoitu useita tapauksia, joissa
        Michael Howard on rikkonut seksuaalisia rajoja opetuslapseussuhteissaan.

        Rahankäytön epäselvyydet ja väärinkäytökset Afrikassa.

        Palvelutyön jäsenet halutaan eristää muiden uskovien ja seurakuntien yhteydestä.

        Seuraajien, erityisesti sielunhoidossa olleiden ihmis- ja perhesuhteiden vähättely,
        mustamaalaaminen ja tuhoaminen.

        Omien, voimakkaiden mielipiteiden ja Jumalalta saadun ilmoituksen välisen rajan hämärtäminen.

        Michael Howardin narsistinen käytös: ihmisten manipulointi ja kontrollointi, huutaminen,
        raivoaminen, muiden pilkkaaminen, viha ja halveksiminen.

        Itsensä korottaminen, kultillinen viestintä: Kaikki muut ovat väärässä, vain minä oikeassa.
        Puheissaan hän rakentaa itsestään kuvaa erehtymättömästä ja virheettömästä Jumalan
        palvelijasta ja joskus höystää puheitaan kertomuksillä siitä, miten huonosti niiden on
        käynyt, jotka ovat häntä vastustaneet.

        Valheelliset sankaritarinat itsestä. Uskallamme epäillä, ettei suuri osa Michael Howardin
        kertomista jutuista ole tosiasiallisesti koskaan tapahtunut. Lukuisia kertomuksia on
        varmuudella liioteltu ja oleellisia, Howardille epäsuotuisia osia, on jätetty kertomatta.

        ***

        Michael Howardin palvelutyö on kutistunut viime aikoina Suomessa entisestään.
        Kehotammekin tällä kannanotolla kaikkia, jotka ovat jollain tavalla vielä mukana hänen
        toiminnassaan irrottautumaan siitä välittömästi. Näin voimme varmistaa, ettei Howardin
        vahingollinen toiminta saa enää jatkua. Pyydämme, että täll


    • KarisMattinen

      SELVITYSTYÖN VOI ALOITTAA allaolevista linkeistä. Ensimmäisen linkin tekstin lopussa on myös suomennus Giftin kertomuksesta.

      https://michaelthomashoward.wordpress.com/victim-testimonies/gift-malawi/

      https://michaelthomashoward.wordpress.com/victim-testimonies/rozella-heyns/

      https://michaelthomashoward.wordpress.com/victim-testimonies/juho-eronen-finland/

      https://michaelthomashoward.wordpress.com/annielina-rouhiainen/

    • voiMichaelminkäteit

      Olipas järkyttävää luettavaa. Olinkin ihmetellyt miksi hän on Suomessa eikä Malawissa, jossa hänen luulisi olevan. Minäkin olin kokenut hänet pelottavana kuunnellessani hänen puhettaan livenä. Voi tätä aikaa.

    • Kannatusta_loytyy

      Aika monelle kannattajalleen Suomessa heppu taitaa vieläkin olla melkein puolijumala. Ei väliä, miten tolkutonta on toiminta ja harhaista julistus, kunhan on tosissaan!

      • Outoutout

        Olen kuullut, että kovin monta ei enää ole.


    • eihuittavissa

      Miksi olette niin sinisilmäisiä ja tyhmiä ja narutettavia

    • ihmetteleehän

      Oon vähäsen huolissani, kun nykyhelluntaissa kaikki karismaattisuus julistetaan pannaan, ei hyvänen aika. Mikä sen erottaa luterilsisuudesta muu kuin lakikaste.

    • viimeisiähetkiä

      Niin Jeesustakin pilkattiin ja samaa saavat rohkeat julistajat kokea. Kirkkojen ja laitosten on vaikea hyväksyä kohtikäyvää julistusta kun niillä on sakramentit ja näin meillä on aina tehty-dogmit. Miten enää voi ottaa vastaan mitään ylhäältä?

      • KarisMattinen

        VOoisitko kertoa, missä Raamatussa kerrotaan Jeesusta syytetyn siitä, että hän olisi olisi esimerkiksi piessyt lapsia?
        Harri Wiherkoski kertoo Huutavan ääni FB-sivulla, että Kalibu Academyssa (Pastorin koulussa) "Vitsaa saa antaa vainkoulun rehtori..." ???? Tuossa suomalaisten rahoittamassa, kristillisessä koulussa siis rehtori oikeasti käyttää vitsaa kasvatusmenetelmänä???!!!

        Tuota ei siis kirjoita kukaan uhreista, vaan järjestön suomalainen vastuunkantaja Tampereelta.


      • S---A

        Meidän on niin helppoa tuomita toisia ihmisiä sen mukaan, missä kulttuurissa satumme juuri itse tällä hetkellä elämään. Ennen 70-luvun "vapaata kasvatusta" todennäköisesti enemmistö suomalaisista - sekä uskovista että ei-uskovista - olisi pitänyt koivuniemenherraa aivan hyväksyttävänä ja jopa tarpeellisena välineenä lastenkasvatuksessa.

        Ja sitten: lainaamasi lauseen "Vitsaa saa antaa vain rehtori..."

        loppuosa meni näin: "...ja siihen tarvitaan vakava koulun sääntöjen rikkominen, kuten huumeiden tai alkoholin tuonti ja käyttö koululla."

        Eli ei tämä asia nyt ainakaan periaatteen tasolla mene siten kuin nyt halutaan esittää. MUTTA sitähän en voi tietää, mikä on ollut käytäntö eri tilanteissa. Esimerkiksi pikkupomot armeijassa tapaavat tehdä asioita, jotka eivät ole sallittuja. Meillä armeijassa alikersantti oli antanut heti lounaan jälkeen taakse poistu -komennon aivan vain keljuillakseen. Kun yksi kapteeni kuuli asiasta, niin kiroili aika rankasti tämän alikersantin tempulle.


      • KarisMattinen
        S---A kirjoitti:

        Meidän on niin helppoa tuomita toisia ihmisiä sen mukaan, missä kulttuurissa satumme juuri itse tällä hetkellä elämään. Ennen 70-luvun "vapaata kasvatusta" todennäköisesti enemmistö suomalaisista - sekä uskovista että ei-uskovista - olisi pitänyt koivuniemenherraa aivan hyväksyttävänä ja jopa tarpeellisena välineenä lastenkasvatuksessa.

        Ja sitten: lainaamasi lauseen "Vitsaa saa antaa vain rehtori..."

        loppuosa meni näin: "...ja siihen tarvitaan vakava koulun sääntöjen rikkominen, kuten huumeiden tai alkoholin tuonti ja käyttö koululla."

        Eli ei tämä asia nyt ainakaan periaatteen tasolla mene siten kuin nyt halutaan esittää. MUTTA sitähän en voi tietää, mikä on ollut käytäntö eri tilanteissa. Esimerkiksi pikkupomot armeijassa tapaavat tehdä asioita, jotka eivät ole sallittuja. Meillä armeijassa alikersantti oli antanut heti lounaan jälkeen taakse poistu -komennon aivan vain keljuillakseen. Kun yksi kapteeni kuuli asiasta, niin kiroili aika rankasti tämän alikersantin tempulle.

        JUURI NOIN. Piiskata saa, koska Suomessakin saatiin piiskata vielä 70 luvulla(?) Simputtaa saa, koska intissä meitäkin simputettiin (?)
        Mitäpä sitä Pastorin touhuihin puuttumaan, kun meilläkin on piikojen äpäriä pitäjät täysi - sehän on vaan kulttuuria se.
        Profeetalta ja apostolilta odottais vaan vähän toisenlaista kulttuuria.

        Ps. Malawin rehtori on pikkupomo Pastorin rinnalla. Jos reksillä on piiskauslupa, lienee ilmiselvää, että paikan omistajalla se on itsestäänselvää.


    • Standing

      Malawissa Kalibu Academyn raamattukoulussa on tapahtunut vuosia hyväksikäyttöä, joka on sisältänyt niin seksuaalista häirintää kuin psyykkistä ja fyysistä kuritusta. Sitä ovat toteuttaneet koulun tämänhetkinen rehtori Paisley Mavutula ja koulun perustaja ja johtaja Michael Thomas Howard.
      Seksuaalinen hyväksikäyttö alkoi jo ennen koulun ensimmäisten tilojen rakennusta ja jatkui vuoteen 2015 asti. Sen kohteeksi on joutunut sekä miesettä naispuolisia opiskelijoita.
      Asia tuli julkisuuteen vasta viime vuoden lopulla. Uutistoimisto Malawi24 on saanut selviä todisteita siitä, että Howard teki homoseksuaalisia rikkomuksia lukuisia entisiä opiskelijoita, lähettejä ja oppilaitoksen työntekijöitä kohtaan. Myös moni uhri on nyt avannut suunsa kokemastaan.
      On selvää, että Michael [Howard] maksoi paljon rahaa joillekin viranomaisille, jotka tiesivät johtajan homoseksuaalisista teoista ja uhreista, ja pyysi, että syytökset kuolisivat hiljaisesti, kertoo koulun johdon lähellä toiminut, nimetön tietolähde.
      Michael Howard asuu nykyisin Suomessa. Hänen taustajärjestönsa Out of Africa saa niin ikään taloudellista tukea Suomesta.

      • S---A

        Tuo ote taisi olla RV:stä, joka lainasi jutussaan Malawi24:ää.

        En osaa varmuudella sanoa, mikä asiassa on totta ja mikä ei. Mutta ajattelen RV:n arvostelukyvyn pettäneen siinä, että julkaisee hyvin kritiikittömästi jonkun Malawi24:n uutisia ottamatta asiasta selvää sen enemmän. On vähän kuin ottaisi suoraan jonkun Hymyn tai Seiskan uutisen jostain pastorista tarkistamatta, mikä mahdollisesti pitää paikkaansa ja mikä ei.

        ... Kun riippumatta siitä, ovatko uutiset tosia vai eivät, niin VARMASTI Malawi24:lle on syötetty myös vääriä syytöksiä.

        Jotain entistä oppilasta on vaikkapa pariin otteeseen nuhdeltu julkisesti ja hänelle on jäänyt asiasta jotain katkeruutta. Ja kas: hän ottaa kostaakseen yhteyttä Malawi24:ään ja lisää vettä myllyyn vahvistamalla niitä huhuja, joita nyt on liikkeellä.


    • Standing

      www.michaelthomashoward.wordpress.com for TRUTH

      • Olehyvä

        VOINET ITSE lukea Huutavan Ääni ry:n FB-sivuilla , ketkä siellä ovat omalla nimellään lähettäneet terveisiä arvon Pastorille.


    • anttikirstus

      pan hiven nus hiukaa huikkaa!!!111111111111111

    • äläkoskevoideltuun

      Toisaalta, toiminnasta eronnut on avannut oman palvelutyönsä (josta käsin arvostelee='varoittaa').

      http://www.dunamisk.com

      Tässä on vähäsen jännä maku.

      • Silmäkäteen

        Sivuilla on kuuden ihmisen kannanotto ja heillä yhteensä noin 30 vuotta kokemusta Michael Howardin alaisuudessa. Ovat varmasti nähneet läheltä asiat, joista varoittavat. Uhrien kertomukset ovat raakaa luettavaa täysin mielivaltaisesta tyrannista, joka peittelee jälkiään ja valehtelee.


      • paraspysyäerossa

        Nämä ENTISET JOHTAJAT tuovat esiin totuuden, jota on ulkopuolisten vaikea ymmärtää. Jäljelläolevat harvat sisäpuoliset taas ovat menettäneet kykynsä objektiiviseen ajatteluun. Näin röyhkeää manipulointia en tiedä Suomessa ennen esiintyneen.


      • äläkoskevoideltuun
        Silmäkäteen kirjoitti:

        Sivuilla on kuuden ihmisen kannanotto ja heillä yhteensä noin 30 vuotta kokemusta Michael Howardin alaisuudessa. Ovat varmasti nähneet läheltä asiat, joista varoittavat. Uhrien kertomukset ovat raakaa luettavaa täysin mielivaltaisesta tyrannista, joka peittelee jälkiään ja valehtelee.

        Puhumme samoista henkilöistä. Minusta kyse on seurakunnan hajoamisesta, jälleen kerran, ja silloin yleensä lähdetään porukalla. Tosin muista viidestä ei ollut nimeä ja kuvaa tuossa linkissäni. Silmä käteen siis.


      • Voiteluoppi

        Nimimerkissäsi pomppasi taas esiin karismaattisen liikkeen epäraamatullinen voiteluoppi, joka perustuu tiettyjen vanhan testamentin kohtien mielivaltaiseen tulkintaan.


      • KarisMattinen
        äläkoskevoideltuun kirjoitti:

        Puhumme samoista henkilöistä. Minusta kyse on seurakunnan hajoamisesta, jälleen kerran, ja silloin yleensä lähdetään porukalla. Tosin muista viidestä ei ollut nimeä ja kuvaa tuossa linkissäni. Silmä käteen siis.

        PARI KOMMENTTIA
        - kyse ei ole seurakunnan hajoamisesta, sillä Huutavan ääni tai Out of Africa ei ole seurakunta, vaan molemmat ovat yhsistyksiä. He ovat toimintaa käynnistäessään ilmoittaneet yksiselitteisesti, etteivät edes pyri olemaan seurakunta, vaan "herätyskeskus". Näyttää siltä, että väki on viimein herännyt!
        - toisaalta väki ei ole lähtenyt porukalla, vaan vuosien myötä väki on vaihtunut. Jos luet noihinkin kuuteen nimeen liitetyt vuosiluvut, niin huomaat, että ihmiset vitä ole välttämättä olleet yhdistyksessä edes samaan aikaan. Kaikilla on kuitenmin yksi yhdistävä tekijä: He ovat tulleettuntemaan pastori Michael Howardin toimintatavat ja siksi päättäneet lähteä.


    • Halooo

      Kuinka monilukuinen joukko nykyään käy Tampereen areenalla kuuntelemassa häntä ja onko viimeaikoina vähentynyt?
      Kävin kerran vuosia sitten ja siellä n.parikymmentä isossa salissa, lähdin kesken pois kun en jaksanut räyhäämistä kuunnella ja muutenkin meno oli lievästi sanottuna kummallista.

    • KarisMattinen
    • KarisMattinen

      KUTEN arvata saattoi: Pastori on lähdössä.
      Huutavan ääni FB-postaus juuri äsken: "Vielä, kun tiedän, että se (herätys) tulee kun sen jälkeen, kun Pastori lähtee. Jumala hallitsee putsaa ongelman aiheuttajat pois ennen herätystä."
      Kuten aiemmin on todettu: kohu taitaa pakottaa miehen häipymään.

    • uskookentahtoo

      Ei voi kun ihmetellä suomalaisten sinisilmäisyyttä. Lueskelin noita sivuja mitä Malawista päin on kirjoitettu ko herrasta ja hänen toiminnastaan. Mutta eihän
      suomiuskovainen semmosta usko, pahaa panettelua tietenkin.
      Maastakarkotus näille harhaan johtajille. Jumalan työn pilkkaamista ja häväisyä
      koko touhu.

    • DoctorT

      Vielä kun väki heräisi näkemään nämä kotimaiset harhauttajat;Järvisestä alkaen , Tiainen, Selkomaa jne sekä Hengen Uudistus kirkossamme!!!

      TV 7 on laajin eksyttäjä!!!

      • mitämitäs

        Voisitkos perustella tietojasi Järvisestä Tiaisesta, Selkomaasta? onko sinulla faktoja esittää vai puhutko mutujasi?


      • faktaa.kehiin

    • huolissaanoleva

      Paljonko suomalaisia, jotka myyneet omaisuutensa ja menneet sinne palvelukseen? Tunnen erään perheen, joka möi kaiken ja ollut parisen vuotta siellä. Mitenkä siellä yhteisössä olevat saa tiedon tehdyistä rikoksista vai pimitetäänkö kaikki ?

    • DoctorT

      mitämitäs:

      Armolahjani varassa lausuntoni annan ja siihen täydellisesti luotan.

      Yli 20vuoden kokemus näistä tulleista ja menneistä eksyttäjistä, antaa tukevan pohjan sanoa käsitykseni kaikista mainitsemistani ja useasta mainitsemattomasta NAISESTA samoin.

      Olin vakaasti monta vuotta mieltä: Koivistosta,Jalovaarasta, Yrjölästä, Tuppuraisesta, Howardista, Howard-Brownesta, Hinnista, Hillistä, Hattighista,Hertzogista jne jne,loputon määrää Saastuttajia, hengellisesti harhaan menneitä!

      Hebrealaiskirje sanoo: jotka ovat harjaantuneet erottamaan oikean väärästä.Kuulun tähän joukkoon Herran armosta ja henkilökohtaisen koulun läpikäyneenä.

      Kysykää hedelmiä kun näitä eksyttäjiä seuraatte! Suojatkaa itsenne, ellette ole varmoja, Jeesuksen veren alle ja arvioikaa. Herran Henki,jos Hän teissä asuu, varmasti huomauttaa. Ja uskokaa heitä, jotka varoittavat.

      • mitälajia

        .. kuulisin silti mm. Selkomaasta, millä perustein hänen hedelmänsä on mätä? Toki myös muista mainitsemistasi kotimaisista saarnaajista?
        Monihan meistä hairahtuu, mutta kurssin voi aina oikaista , tehdä parannusta ja 'raitistua'. Eiväthän saarnaajat sen pyhempiä ole ..


      • mitämitäs

        Room. kirjeessä sanotaan, että Jumala ei kutsumustaan (armoitustaan) kadu. Niin Israelin kansan kohdalla kuin yksilö ihmisen kohdalla(Daavid,Mooses jne...) Aiotko polkea tätä ajatusta vastaan omalla "armoituksellasi"? Hieman ristiriitaista? Jos joku poikkeaa ja tekee parannuksen, eikös Jumala voi armahtaa ja säilyttää armoituksen sen saattamiseksi loppuun asti?


    • DoctorT

      Ei ole kysekään SAARNAAJAN PYHYYDESTÄ, vaan opista,jota julistaa!!

      Ja HENGESTÄ, jossa toimii. Harha ja Saastunut kuulostaa ja näyttää 99%sti hyvältä mutta tuo yxi % tekee siitä mädän. Tässä tarvitaan ja olisi tarvittu aikanaan 1994-95 kun nauruherätystä maahan tuotiin.

      Muistan,miten RVssa joku vastuullinen totesi: Pyhä Henki toimii niin monella eri tavalla, että jäädään katsomaan! Niin jäätiin ja vaikka varoittajia oli,heidät "kivitettiin" kuten profeetat aikoinaan. Meistä ja heistä tehtiin tulen sammuttajia, jopa PHn pilkkaajia. Näillä monet saatiin hiljaisiksi, minua ei!

      Tiedän veljiä, jotka seurakunnissaan jarruttivat ja olivat hengessä herkkiä, nämä potkittiin ulos vanhimmistoista ja jopa seurakunnista.

      HARHAOPETTAJA ei ole se, joka ilmoittaa olevansa sellainen. Mutta jos joku sanoo olevansa voideltu, profeetta,armoitettu ja niin,ettei hänen puheitaan saa arvioida, sellainen todella on harhaopettaja!

      Katsokaa myös puhujien kehon elkeet ja erityisesti SILMÄT! Kertovat minulle heti,mistä miehessä tai naisessa on kyse. Esimerkin vuoksi P Tiainen, Pekka Perho jne.

      Selkomaan kirjoitukset,joita tosin olen antanut muiden lukea ja arvioida, ovat MENESTYSTEOLOGISTA HAPATUSTA! Selkomaata on kokeneiden taholta varoitettu jo alkujen päivinä.

      Tuntekaa aika,missä elätte!! Katsokaa seurakuntia ja liikkeitä, joista on Evankeliumi kadonnut ja tilalle otettu jonninjoutavaa musiikkia. Siellä ei ole Pyhän Hengen murtava ja läpitunkeva ilmapiiri, siitäkin jo erottaa. Siellä, missä on enempi melua kuin rauhaa, siellä ei Herra henkensä kautta liiku!

      • Armolahja

        Aamen!


    • näinonäkkileipä

      .. en tiedä kokeneeni sellaista koko salin täyttävää Pyhän Hengen humausta kuin Selkomaan tilaisuudessa! Selkomaa julista vain ja ainoastaan ylösnoussutta Jeesusta.
      Ja kuten edellä mainittiin, kukaan ei itsessään ole Pyhä, Herra on se joka pyhittää. Eiköhän se Herran Henki ole Selkomaassakin, vaikka jokaisessa saarnaajassa astian makua onkin.
      Ja on se Herran Henki minussakin ..

    • DoctorT

      Selkomaa on harhaopettaja, ihan varmasti ja selkeästi. Eikä vie kauan kun totuus valkenee helluntaille, joka hänellä on ratsastanut!

      Humaukset eivät ole merkki mistään, HEDELMÄT OVAT! Kyselkääpä Selkomaan työn hedelmien perään. Niistä ei kerrota mitään!!!!

    • näinonäkkileipä

      Ap.t. 2:1–13.
      Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
      2. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
      3. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
      4. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.

      Ja juuri tällainen oli kokemukseni Selkomaan tilaisuudessa, enkä ollut ainoa. Kaikki jotka sen kokivat pyydettiin eteen siunattavaksi.
      Minkä takia kaikki Raamatullinenkin pitää siivota pois "kunnon" kristillisyydestä?

      Olen nähnyt riivaajien lähtevän ihmisestä, koomapotilaiden heräävän, sairaiden paranevan, itse perkele on ilmestynyt, mutta niin myös Jeesus.

      Älkää nyt hyvät ihmiset heittäkö lasta pois pesuveden mukana, on sitä todellisia valheopettajiakin ..

    • DoctorT

      Missä todisteet? Ja toiseksi, perkelekin tekee jäljittelemällä Pyhä Henkeä, temppujaan!

      Älkää eksykö!

      Koetelkaa ja arvioikaa ja arvostelkaa! Tämä puoli on täysin unohdettu ja näin terveet profeetat ja armolahjoilla varustetut on syytöksin kivitetty kuoliaiksi tehtävissään!

      Minä pidän Selkomaata harhaopettajana ihan samoin perustein kuin ennen häntä olleita, sen armoitukseni varassa, jossa Herran koulussa olen saanut harjaantua erottamaan oikean väärästä!

    • sittenriittää

      .. sen verran vielä, mitkä ovat ne teot tai puheet joilla osoitat hänet harhaopettajaksi?
      Mikä on se huono hedelmä mistä puhut?
      Mikä hänen opetuksessaan on väärää?
      (toim huom, jos kerran kaks päästänyt suustaan sammakon, niin se tapahtuu jokaiselle)

    • DoctorT

      sitten riittää:
      Julistuksen painopiste!

      Tyyli ja tapa!

      Hedelmät puuttuvat!

    • Kukavoisiolla

      DoctorT:
      Kutsuisin mielellän seurakuntan julistajan, jolla olisi
      - lahja parantaa sairaita
      - armoitus rukoilla niidennkanssa, jotka haaluavat täyttyä Pyhällä Hengellä

      Kertoisitko jonkun, joka ei olisi harhaopinen vaan jota olisi turvallista kutsua.

      Kiitos.

      • Se on totta, miten uskoontulo /vanhurskaus vaikuttaa ihmiseen parantavasti, johon ei tarvita edes ulkopuollista ihmistä.

        Mutta, kertokaappa missä päin tapahtuu näitä ihmeparantumisia / ihmetekoja tänä aikana? Siis todellisesti,jonka ulkopuolinen ihminenkin voi kiistatta havainnoida.
        Niin, helluntalaisuuteen liittyy vahva käsite näistä ihmiestä ja sairauksien parantumisesta, joita tuntuu tapahtuvan joka puolella maatamme, mutta yhtään tapausta en ole vielä todennut tapahtuneeksi. Niin, ja jokainen helluntalainenkin menhtyy joskus jonkun sairauden vaikutamana.Tämä on ihmisen osa tässä ajassa.


      • YksinArmosta
        markkulievonen kirjoitti:

        Se on totta, miten uskoontulo /vanhurskaus vaikuttaa ihmiseen parantavasti, johon ei tarvita edes ulkopuollista ihmistä.

        Mutta, kertokaappa missä päin tapahtuu näitä ihmeparantumisia / ihmetekoja tänä aikana? Siis todellisesti,jonka ulkopuolinen ihminenkin voi kiistatta havainnoida.
        Niin, helluntalaisuuteen liittyy vahva käsite näistä ihmiestä ja sairauksien parantumisesta, joita tuntuu tapahtuvan joka puolella maatamme, mutta yhtään tapausta en ole vielä todennut tapahtuneeksi. Niin, ja jokainen helluntalainenkin menhtyy joskus jonkun sairauden vaikutamana.Tämä on ihmisen osa tässä ajassa.

        .. täälä ainakin tapahtuu. Enkä kuulu oikeastaan mihinkään seurakuntaan, verot maksan evluttiin; kuulun Jeesukselle.
        Ihmeitä tapahtuu, Jumalan armosta, siellä missä niitä tarvitaan, eikä ihmisellä muuta apua tai turvaa ole.
        En viitsi omasta elämästä kovin tapauskohtaisesti kertoa, haluaisin pysyä anonyymina, mutta olen kokenut lukuisia paranemisia, omalle ja lapsen kohdalle.
        Kaksi koomasta heräämistä rukouksen kautta, kun omaiset on jo kutsuttu hyvästelemään.
        Näistä toki on sairaalassa raportit.
        Olen nähnyt kun demonit joutuvat lähtemään ihmisestä, rukoillut metsässä sairaan puolesta joka parantui.
        Perkele on seissyt olohuoneessa, Jeesus on ilmestynyt muutaman kerran.
        En osaa selittää niitä asioita muulla kuin Jumalan armolla, ja sillä ettei minulla ole ollut muuta mihin hädässä turvautua.
        Edelleen elän tilannetta missä mulla ei ole muuta toivoa ja apua kuin yksin Herra.
        Jeesus elää ja on sama nyt ja iankaikkisesti.


      • YksinArmosta
        YksinArmosta kirjoitti:

        .. täälä ainakin tapahtuu. Enkä kuulu oikeastaan mihinkään seurakuntaan, verot maksan evluttiin; kuulun Jeesukselle.
        Ihmeitä tapahtuu, Jumalan armosta, siellä missä niitä tarvitaan, eikä ihmisellä muuta apua tai turvaa ole.
        En viitsi omasta elämästä kovin tapauskohtaisesti kertoa, haluaisin pysyä anonyymina, mutta olen kokenut lukuisia paranemisia, omalle ja lapsen kohdalle.
        Kaksi koomasta heräämistä rukouksen kautta, kun omaiset on jo kutsuttu hyvästelemään.
        Näistä toki on sairaalassa raportit.
        Olen nähnyt kun demonit joutuvat lähtemään ihmisestä, rukoillut metsässä sairaan puolesta joka parantui.
        Perkele on seissyt olohuoneessa, Jeesus on ilmestynyt muutaman kerran.
        En osaa selittää niitä asioita muulla kuin Jumalan armolla, ja sillä ettei minulla ole ollut muuta mihin hädässä turvautua.
        Edelleen elän tilannetta missä mulla ei ole muuta toivoa ja apua kuin yksin Herra.
        Jeesus elää ja on sama nyt ja iankaikkisesti.

        .. ja rukoukseni on, että joskus saisin poisnukkua ja mennä Herrani tykö, ilman runtelevaa sairautta; vain nukkua ikiuneen, Herrani käsivarsilla.
        Vai pitäisikö sanoa nukkua ikuiseen elämään =)


      • YksinArmosta kirjoitti:

        .. ja rukoukseni on, että joskus saisin poisnukkua ja mennä Herrani tykö, ilman runtelevaa sairautta; vain nukkua ikiuneen, Herrani käsivarsilla.
        Vai pitäisikö sanoa nukkua ikuiseen elämään =)

        Niimpä. Mutta, kaikki ihmiset kulevat jonkun sairauden saattelemana. Jos JUMALA tahtoisi parantaa ihmisen sairaukset, niin se olisi loputon tie.

        Mitä iäkkäämmäksi ihminen elää, niin sitä voimakkaammin geneettiset sairaudet nostavat päätään. Toisilla lieväasteisina / huomaamattomina ja toisilla voimakkaasti.


      • YksinArmosta

        "Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, " eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois."

        Eikö Jumalalle kaikki ole mahdollista, ei katsota geeneihin vaan Häneen joka geenit on luonut, jolla on kaikki määräysvalta yli geenien.

        Jumalan ihmeethän ovat kaikki yliluonnollisia, eivät lääkäritkään antaneet mitään toivoa näille jotka koomasta heräsivät.


      • YksinArmosta
        YksinArmosta kirjoitti:

        "Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, " eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois."

        Eikö Jumalalle kaikki ole mahdollista, ei katsota geeneihin vaan Häneen joka geenit on luonut, jolla on kaikki määräysvalta yli geenien.

        Jumalan ihmeethän ovat kaikki yliluonnollisia, eivät lääkäritkään antaneet mitään toivoa näille jotka koomasta heräsivät.

        Enkä tahdo sulkea 'luonnollisia' asioita pois, mutta täytyy muistaa että meidän Herra on kaiken yläpuolella, ja "kaikki on mahdollista niille jotka uskovat".
        Joskus uskoa ei tarvi olla kuin sinapinsiemenen verran, kun ihminen hädässään apua huutaa ..
        Se ei tarkoita että kaikki paranee tai menestyy, kaukana siitä.
        Jumala kasvattaa ja koettelee meitä.
        Jaksammeko vaikeuksissa ja hädässä luottaa Herraan, myös kuolemassa ..

        Tällasia aatoksia mulla ..


      • YksinArmosta kirjoitti:

        "Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, " eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois."

        Eikö Jumalalle kaikki ole mahdollista, ei katsota geeneihin vaan Häneen joka geenit on luonut, jolla on kaikki määräysvalta yli geenien.

        Jumalan ihmeethän ovat kaikki yliluonnollisia, eivät lääkäritkään antaneet mitään toivoa näille jotka koomasta heräsivät.

        Totta. JUMALALLE on kaikki mahdollista ja tehdä vaikka sairaalle ihmiselle uusi keho.
        Mutta,- Raamatun ilmoitusten mukaan JUMALA ei ole luvannut ihmiselle ruusuista elämää täällä maan päällä ja erikoisesti TODELLISUUS,- sen näkeminen tukee Raamatun ilmoituksia ihmisen olemuksesta.

        Niin, jos uskova ihminen ajattelee, miten sairaudet on poissa / poistumassa, niin tämä ihminen pakenee todellisuutta fiktiiviseen mielikuva maailmaansa.

        Punaisena lankana on muistettava, miten ihminen turmeltui ja tästä olemme kaikki osallisia ja JUMALAN rakkaus ilmentyi pelastaessaan ihmisen tästä tilasta.

        Niin, ei pahalla, mutta todellisesti ihmisen mielentila heikkenee / huononeen, jos hän pakenee todellisuutta. Todellisuuden näkeminen ja sen tunnustaminen ja hyväksyminen vapauttaa ihmisen mielen.Niin, kuten Jeesus osuvasti opettikin; Vain totuus on tekevä teidät vapaaksi.


      • ei.ekumenialle
        YksinArmosta kirjoitti:

        .. täälä ainakin tapahtuu. Enkä kuulu oikeastaan mihinkään seurakuntaan, verot maksan evluttiin; kuulun Jeesukselle.
        Ihmeitä tapahtuu, Jumalan armosta, siellä missä niitä tarvitaan, eikä ihmisellä muuta apua tai turvaa ole.
        En viitsi omasta elämästä kovin tapauskohtaisesti kertoa, haluaisin pysyä anonyymina, mutta olen kokenut lukuisia paranemisia, omalle ja lapsen kohdalle.
        Kaksi koomasta heräämistä rukouksen kautta, kun omaiset on jo kutsuttu hyvästelemään.
        Näistä toki on sairaalassa raportit.
        Olen nähnyt kun demonit joutuvat lähtemään ihmisestä, rukoillut metsässä sairaan puolesta joka parantui.
        Perkele on seissyt olohuoneessa, Jeesus on ilmestynyt muutaman kerran.
        En osaa selittää niitä asioita muulla kuin Jumalan armolla, ja sillä ettei minulla ole ollut muuta mihin hädässä turvautua.
        Edelleen elän tilannetta missä mulla ei ole muuta toivoa ja apua kuin yksin Herra.
        Jeesus elää ja on sama nyt ja iankaikkisesti.

        Miksi rahoitat ev lut eksytystä?

        eroakirkosta.fi


    • YksinArmosta

      Sana on totuus

    • JärkyttävääManipulointia

      Howard väittää esiin tulleita todistuksia valheiksi. Pöyristyttävä väite. Tunnen useat omilla nimillään todistuksen antaneista ja tiedän heidät rehellisiksi ihmisiksi. Jos he ovat omin silmin nähneet ja omin korvin kuulleet todellisessa elämässä tapahtuneista hirveyksistä, miten ne voivat olla valheita. Voiko tuollainen henkilö opettaa oikeata Sanaa?

      • S---A

        Olisikohan tässä alla OIKEA syy siihen, miksi tämä Brian on aloittanut koko kampanjan? Vähän afrikkalaiseen tapaan hoidettu maakauppa (jossa Kalibu on ensin laskuttanut katepillarin dieselin käytön väärin), ja sitten erimielisyys siitä, onko kauppa hoidettu oikein vai ei... Eli on asioita hampaankolossa. MH luottaa siihen, että afrikkalaiset ovat hoitaneet asian kunnolla ja asiallisesti, mutta Brianilla on asiasta vähän erilainen käsitys...

        http://michaelthomashoward.org/2016/02/08/michael-howard-paisley-mavutulas-land-theft/


    • Huhhahh

      Samaan aikaan, kun H.Wiherkoski syyttää Howardin lahkon jättäneitä entisiä kollegojaan milloin mistäkin, hän itse näyttää joutuneen melkoiseen liriin.
      M.Howard on jättämässä Tampereen; pastori kirmaa ensi töikseen Malawiin ja sieltä (omien sanojensa mukaan, jos joku niihin vielä luottaa) Kiinaan.

      Harrista tulee siis "pikku-howard". Hyvinhän tuo ura alkaa. Ensimmäiseen viralliseen kokoukseen ei tarvita edes sihteeriä omasta takaa, kun pöytäkirjat tekee käräjäoikeus.
      ---
      (Aamulehti / uutinen 5.2.)

      Tampere Areenan vastuuhenkilöille syyte veropetoksesta: Palkkoja kierrätettiin lasten tileiltä

      Tamperelaisen urheilu- ja viihdekeskuksen Tampere Areenan kaksi vastuuhenkilöä on saanut syytteen törkeästä veropetoksesta Pirkanmaan käräjäoikeudessa.
      Haastehakemuksen mukaan tekijät kiersivät veroja yhteensä lähes 80 000 euroa vuosina 2007–2012.
      Veronkierto järjestettiin kierrättämällä tekijöille kuuluvia palkkarahoja heidän 1–10-vuotiaiden lastensa pankkitilien kautta.
      Toisen tekijän palkkoja maksettiin hänen lastensa palkkoina yhteensä 81 500 euroa ja toisen 114 400 euroa. Kun rahat oli maksettu lasten tilille, rahat päätyivät tekijöille.
      - Tässä on maksettu isien palkkoja lasten palkkoina progression välttämiseksi monena vuonna monen lapsen nimissä, kihlakunnansyyttäjä Marita Vilkko tiivistää.
      Hänen mukaansa veropetoksella on tavoiteltu ja aiheutettu huomattavaa vahinkoa. Siksi tekoa on pidettävä kokonaisuutta arvostellen törkeänä.
      Tampere Areenan toiminnassa on mukana enää toinen syytteessä olevista.
      Syyttäjä vaatii toiselle tekijöistä 8 kuukautta ja toiselle 6 kuukautta ehdollista vankeutta. Lisäksi toiselle tekijöistä vaaditaan liiketoimintakieltoa. Kansliatuomio annetaan 16. helmikuuta.
      Veropetoksesta kertoi ensin Yle Tampere.

    • rahaarahaaminulle

      Eikä varmaan ole ainoa pulju, joka harrastaa luovaa kirjanpitoa. Kyllä nämä jumalanmiehet osaa...

      • Evidence_and_fact

        Ylistysryhmä näyttää tuomitsevan valheeksi kaiken, mitä silminnäkijät ovat näillä palstoilla kertoneet ja sanoneet, että he eivät ole nähneet mitään. Tulee mieleen kasku Amerikasta; mafiapomo oli syytteessä pahoista teoista ja syyttäjä ilmoitti, että hänellä on silminnäkijä. Mafiapomo huitaisi kädellä tuollaisille todistuksille ja sanoi: "Minä tuon vaikka kymmenen todistajaa, jotka eivät ole nähneet."


    • kuinkassittenkävi

      Hei mikkihowardin lössi. Opittekos mitään? Uusi voideltu taas jumaloitavana? Tyhmin se on jok ei virheistään opi.

    • "1) Suomen lipun voitelu ja naulaaminen sopivaan puuhun
      Jokainen vähänkin maamme lippua koskevia säännöksiä tunteva voi tykönään pohtia, mitä mieltä yleensä ollaan lipun voitelemisesta öljyllä ja sen naulaamisesta johonkin puuhun. Tätä profeettaa eivät näköjään tällaiset pikkuseikat häiritse.)"

      Kuulostaa okkultismilta. Noidat käyttävät kaikenlaisia taikakaluja.

      Raamatussa sanotaan hengellisestä sodankäynnistä näin:

      Ef. 6:11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
      12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
      13. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
      14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
      15. ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
      16. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
      17. ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
      18. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;

    • violaluna17

      Taitaa olla huijari.

    • Anonyymi

      M.Howard ei ole profeetta vaan apostoli.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe