Minä olen puhunut - kuuletko sinä?

Kuunteletko?

Minä olen puhunut, minä olen pelastanut, olen ilmaissut teille tahtoni, minä itse, ei kukaan muu. Te olette minun todistajani, sanoo Herra. Minä olen Jumala, olen nyt ja aina. Kukaan ei voi väistää minun kättäni. Kuka voi tehdä tyhjäksi minun tekoni?
Jes. 43:12–13

Sinä et ole Jumala. Sinä et siis päätä, milloin Jumalan kuuluu sinua auttaa. Sinä et määrää sitäkään, millä tavalla Jumalan pitää asiasi järjestää. Mehän kyllä osaisimme Jumalaamme neuvoa, siitä ei ole epäilystäkään. Jumala kuuntelee hyviä neuvojamme ja katselee meitä hyväntahtoisesti hymyillen, niin kuin äiti katselee konttaavan lapsensa hetken mielihaluja. Sen sijaan, että Jumala jättäisi päätettäväksemme elämämme tärkeät asiat, hän kantaa omistajan vastuun. Asiat saattavat mennä silloin kyllä toisella tavalla kuin olimme suunnitelleet. Järkeilymme ei ole aina niin viisasta. Jumalalla on tapana yllättää avaamalla eteen sellaisia teitä, joiden olemassaolosta emme edes tienneet. Hän kehottaa meitä uskomaan häneen – ja antaa auttamisen ja johdattamisen olla hänen käsis

12

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amen

      'Sinä et ole Jumala. Sinä et siis päätä, milloin Jumalan kuuluu sinua auttaa'.

    • Kysyn vaan

      Onko täällä uskovia palstalla lainkaan?

      • Eksytys lisääntyy

        "Onko täällä uskovia palstalla lainkaan?"

        Jos on niin harvassa ovat. Alkaa olla sellainen olo, että täällä on turha käydä, pahoittaa vaan mielensä. Helluntaiseurakunnassa kävin viimeksi 1990-luvun loppupuolella, kun toronton herätys oli saanut srk:n johtajien ulkomailta tuomana seurakunnan hulluuden partaalle. Ihmiset nauroivat sairaasti, hysteerisesti, vääntelehtivät lattialla, haukkuivat ja ulisivat kuin sudet, joku kotkotti kuin kana. JA TÄMÄ ON TOTTA. Kun varjelluin enkä ottanut tuota "siunausta" vastaan, niin srk:n johtohenkilöt tulivat kyselemään, että olenko uskossa.

        Olen uskossa yhä, mutta monet tuon "herätyksen vastaanottaneet" ovat jääneet matkalle, osa kieltänyt uskonsakin.


    • Pasi Passiivi

      Ota Apostolien teoista esimerkkejä passiivisesta Jumalan tahdon mukaisesta uskon elämästä. Löydätkö passiivista "vain olemista" uskoa?

    • negatiivinen vastaus

      Olipa mukava aloitus, mutta jotkut eivät näköjään ymmärrä tätäkään?

    • Minä, sinä, hän

      Asiallista tekstiä olisi hyvä olla enemmän. Pysyttäis vähän linjalla.

      • yks vaan

        Kuka päättää mikä on asiallista, sinäkö?


      • Minäpä minä
        yks vaan kirjoitti:

        Kuka päättää mikä on asiallista, sinäkö?

        No, yleensä kehittynyt yksilö hiffaa, että minkä aihealueen palstalle kirjoittelee. Tajuaa myös, että mikä on hyvän maun mukaista ja asiallista viestimistä ja toimii sen mukaan. Itsestään selviä asioita on myös toisten kunnioittaminen, että pystyy asiansa saamaan esille ilman turhaa provoilua.
        Tiedätkö muuten, että onko lasten asioille omat sivustot?


    • väsynyt,,,,

      Käytät vuoden 1992 raamatun käännöstä, tiedän tuon kohtaan koska on teroittanut sen mieleeni. Jes 43:11-13, vuoden 1992 käännöksessä on lukuisia käännösvirheitä.

      Minä, minä olen YHWH, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä .Minä olen ilmoittanut, olen pelastanut ja julistanut, eikä ollut vierasta jumalaa teidän keskuudessanne. Te olette minun todistajani, sanoo Herra, ja minä olen Jumala. Tästedeskin minä olen sama. Ei kukaan voi vapauttaa minun kädestäni; minkä minä teen, kuka sen peruuttaa?

      Tässä Jumala ilmoittaa olevansa yksi ja ainoa, täysin jakamaton eikä ketään muuta pelastaja ole kuin Hän, Hänen rinnallaan ei ole kahta tai kolmatta jumala. Raamattu sanoo: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi… Älä pidä muita jumalia minun rinnallani" (2 Moos.20:2-3). Ja Hän ilmaise nimensä YHWH ja varmistaa ettei Hän tästä muuttuu vaikka ajat ja ihmiset muuttuvat, Hän pysy aina samana ikuisesti. Hänen Sanat, Hänen lupaukset, Hänen käskyt, ikuiset niin israelille kuin muukalaisille. Ja Hän lähettää vääriä profeettoja testaamaan että rakastetaanko Hänta, kun pidämme kiinni hänen sanansa käskyistä silloin rakastamme Häntä. Jumala ei muuta mieltään eikä peru puheitaan. Jumala laki, Toora (käännetään usein sanalla laki, vaikka oikea käännös on opetus) Hebreankielisen alkutekstin ensimmäinen ja toinen Mooseksenkirja muodostavat kätkettyä sanaa "TOORA", kun poimitaan joka viideskymmenes kirjain.Neljäs ja viides Mooseksenkirja taas muodostavat koodia "TOORA" takaperin. Ensimmäinen, toinen, neljäs ja viides kirja siis näyttävät ikäänkuin osoittavan keskimmäiseen, eli kolmanteen Mooseksenkirjaan. Siitä löytyykin sana YHWH, Herran nimi, joka muodostuu läpi tekstin joka seitsemännestä kirjaimesta. Jos tällaista koodia yrittäisi luoda tarkoituksella, ei tekstissä olisi päätä ei häntää. Kyseessä on Jumalan sinetti, ikäänkuin signeeraus. Hän paljastaa pyhän nimensä ja osoittaa että Hänen sanansa Toora ympäröi Häntä ja osoittaa tien Hänen luokseen. Hänen pyhyytensä kätkeytyy keskelle Tooraa.

      Ja ajan mukaan ihmiset keksivät omia sääntöjä miten Tooraa luetaan. Ihmiset olivat omilla perinnäis säännöillä tehnyt Jumalan Tooraan tyhjäksi. Ja Jumala puhui Moosekselle että kun Hän herättää Juudan heimosta Meessian jolle Hän SANOI " Minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua. Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille." Messias tuIi vahvistamaan Toora ja yritti palauttaa ihmisiä puhtaaseen, alkuperäiseen Tooran tulkintaan. Yeshua (YHWH pelastaa) ei hyväksynyt lainkaan vanhinten perinnäissääntöjä, eikä noudattanut fariseusten lakeja....(tiedämme mitä sitten tapahtuu, hänen ylösnousemuksensa jälkeen hänen sanomansa vääristeltiin ja yhtäkkiä pakanallisuutta sekoitettiin hänen opetuksiin, kuinka sitten kaikki päättyy ?
      Tooran rikkojat VASTAVAAT hänelle: "Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja". Ja Yeshua vastaa heille: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, Tooran rikkojat!!!! (Anomia)

      Liberaaliteologien Jeesus ei ole juutalaisten Messias. Tooran mukaan henkilö joka tekee ihmeitä, mutta eksyttää ihmiset pois Toorasta, on väärä profeetta. Onko ihme että länsimaiset kristityt ovat heidän silmissään vääriä profeettoja, jos he kuulevat liberaalien oppeja Jeesuksesta joka kumosi lain! Sellainen Jeesus ei ole heidän Messiaansa. Eikä sellainen Jeesus pelasta myöskään yhtään länsimaista kristittyä. Toora on Jumalan sanan perusta.

    • Hyväon

      Pitkälti jaksoit väsyneenä kirjoitella.

    • Olenpahan puhunut

      Suotta kirjoitan. Et sie mittään kuule.

    • Älä sitten

      ..etkä kuuntele.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3900
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      598
      3677
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3672
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2311
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      56
      2265
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      325
      1980
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1957
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1786
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1463
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1362
    Aihe