Tietsikan kello Windows/Mint17

17+6

Emo Aus P8Z68-V/Gen3 ja Win7 64-bit omalla kovalevyllä ja Linux Mint17 omalla levyllä.

Osaatkos sanoa mistä johtuu kellon jätättäminen noin 2-3 tunnilla kun buuttaa takasin Winkkariin Linux Mint 17 käyttiksestä. Normaalisti jos Winkkaria buuttailee niin kello ei jätätä. Ainoastaan jos käy Mintissä ja boottaa Winkkariin tämä tapahtuu.

Mikä asetus on pielessä ja miten se korjataan?

11

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • hmh.

        Myös Windows päivittää aikansa aikapalvelimelta, mutta tosin vain kerran viikossa.


    • Näin näkisin

      Tuo lienee perua siitä, että Linux on alunperin suunniteltu verkkokäyttöä silmälläpitäen. Windows taas tarkoitettu stand-alone käyttöön, ilman verkkoyhteyttä, jolloin se tarkistaa ajan biosista.

    • hmh.

      Itsellä oli sama ongelma Ubuntun kanssa.

      Vaihdoin Ubuntun käyttämään samaa aikasysteemiä kuin windows.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12167292

      Lähinnä siksi korjasin ennemmin ubuntua kuin windowsia, että windows on minun kokemuksen mukaan herkkä menemään solmuun kun rekisteriä kopeloi. Helpompi korjata linuxissa.

      • 6+13

        Ok. Kiitti neuvosta. Tein sen muutoksen Mintiin, koska jos toi ei ole tuettu Winkkarissa, ettei mikään kosahda.


      • Näin näkisin
        6+13 kirjoitti:

        Ok. Kiitti neuvosta. Tein sen muutoksen Mintiin, koska jos toi ei ole tuettu Winkkarissa, ettei mikään kosahda.

        Ei pitäisi korjata sitä mikä toimii.


      • vitsi_vitsi
        Näin näkisin kirjoitti:

        Ei pitäisi korjata sitä mikä toimii.

        Ensimmäisen kerran Windowsin (koko)historian aikana joku kertoo minulle että ajan muuttaminen kosauttaa sen (Windowsin).
        Aina sitä uutta oppii kun vanhaksi elää.


      • time.windows.com
        vitsi_vitsi kirjoitti:

        Ensimmäisen kerran Windowsin (koko)historian aikana joku kertoo minulle että ajan muuttaminen kosauttaa sen (Windowsin).
        Aina sitä uutta oppii kun vanhaksi elää.

        Mä taas ihmettelen miksi sama bugi on wintoosan ajan päivittämisessä ollut jo xp:stä saakka.


      • time.windows.com kirjoitti:

        Mä taas ihmettelen miksi sama bugi on wintoosan ajan päivittämisessä ollut jo xp:stä saakka.

        Lienee yrityskulttuurinen juttu: Microsoftilla ei vielä sen syvällisemmin ymmärretä, mitä verkostumiseen liittyy ja kuuluu.


        Kun pohjana edelleen on se "yksi mies-yksi kone" -ajattelu, vierastetaan ajatustakin siitä, että samalla koneella voi olla useita käyttäjiä eri maista, aikavyöhykkeistä ja jopa kielistä.


      • 6+13
        vitsi_vitsi kirjoitti:

        Ensimmäisen kerran Windowsin (koko)historian aikana joku kertoo minulle että ajan muuttaminen kosauttaa sen (Windowsin).
        Aina sitä uutta oppii kun vanhaksi elää.

        No, nämä "arvuutusmasiinat" saattavat olla vähän vekkuleita, varsinkin Windows käyttiksellä, kun lähtee rukkaamaan rekisteriä. Ehkä pääsee helpommalla nyt.
        No en mä sitä ihan vakavissani kirjottanu, ehkä puoliksi vaan... ;)


    • vanhaparempi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe