Haaste: Yksin baariin

gutalegutale

Hellou immeiset. Viinipullo haettu ja mielessä vankka päätös lähteä tuulettamaan ajatuksia ihmisten ilmoille. Tehkääpä te muutkin yksinäiset tämä rohkea veto ja laitellaan kommentteja illan kulusta tänne palstalle vaikkapa tämän aloitukseni alle.

23

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En halua edes kokeil

      En halua nähdä muita ihmisiä kun kaikki on niin ilkeitä

      • 3333333

        asenne 5/5


      • gutalegutale

        Noniin. Yksin istun ruokaravintolassa ja seuraava kohde pubi illan teatteri-esitystä odottaessa. En ole vielä ainakaan havainnut että kaikki ihmiset olisi ilkeitä.


      • mulla on asennetta
        3333333 kirjoitti:

        asenne 5/5

        Eipäs, vaan 24/7.


    • avuton avuton

      Minne ihmisten ilmoille kannattaisi lähteä tuulettamaan ajatuksia?

    • 4+12

      Mun mielestä kohteen ei tarvitsisi olla baari joka on ehkä se pahin paikka ujoimmille henkilöille, voisi aloittaa jostakin helpommasta esim vaikka joku urheilujuttu, mikä nyt vaan on se omin juttu..

      • gutalegutale

        Jep. Jatkan havaintojani yksinäisyyden voittamisesta eri kohteissa. Noh, kokemuksiani tästä illasta. Teatterissa oli mukavaa ja tällä hetkellä istuskelen viinibaarissa ja on..no, mukavaa. Sosiaalisia kontakteja en ole luonut mutta olotila on kivempi ihmisten ympäröimänä kuin yksin yksiössäni.


      • ihipsisheips
        gutalegutale kirjoitti:

        Jep. Jatkan havaintojani yksinäisyyden voittamisesta eri kohteissa. Noh, kokemuksiani tästä illasta. Teatterissa oli mukavaa ja tällä hetkellä istuskelen viinibaarissa ja on..no, mukavaa. Sosiaalisia kontakteja en ole luonut mutta olotila on kivempi ihmisten ympäröimänä kuin yksin yksiössäni.

        kuulostaa ihan hauskalta!
        Oon halunnut jo pitkään käydä teatterissa (kävin ennen ahkerasti, mut nyt en oo vissiin kahteen vuoteen käynyt), mut mitä sitä seuraa odottelemaan, ehkä ostan vaan lipun itselle ja katson mihin ilta vie :)


    • gutalegutale

      Hei. Kämpillä ollaan. Ei uusia sos.kontakteja ja jotenkin humalaiset ihmisporukat sai aikaan reaktion että tunnen oloni nyt ok:ksi länpimän peiton sisällä yksin kämpillä .Huomenna viinin haihduttua ja päivänvalossa olo voi olla sitten asteen ankeampi.

    • 17+7

      Kunnon mies ei käy baarissa.

    • Hombres

      Etkö tiennyt että DTM on homobaari.

    • yksinäinen:(

      Yksin baariin....mutta tarvitsin sen verran rohkaisua (sen viinipullon) poke ilmoiti heti, etten pääse sisälle, kun olen humalassa, eli...se siitä....

    • yksinäinen:( no voeh... Olisihan sitä ollut varmasti muitakin baareja, ellet sitten asu pienessä pitäjässä jossa on vain yksi baari.

      Haasteet on kivoja, kuten tässä topicissa. Baarit ei vain oikein ole minua varten. Käyn joku 4-6 kertaa vuodessa. Viimeksi muutama viikko sitten. Kadulla (perjantai-illan humu) eräs nainen pyysi mua mukaansa erääseen yökerhoon, mutta sinne olisi ollut sisäänpääsyt ja juomat kalliita ja musiikki hirveää diskoa, ja taskussani oli vain parinkympin seteli ja siinä kaikki, joten passasin. Lisäksi nainen oli melkoisessa humalassa, turn-off. Halvassa pubissa sitten mua lähestyi aivan järkyttävä viskibassoinen tuksun kaksoisolento, ei hyvä sekään. Mutta parempihan se on kun aggressiot ja yleinen ihme härväys baareissa. Illanistujaiset on enemmän mua varten, yksityisasunnoissa.

      Gutalegutale: Arvostan rohkeuttasi lähteä ihmisten ilmoille, nähdäkseni sua jännitti asia, koska puhelit että "ihmiset eivät olleetkaan ilkeitä" jne... Hyvä veto. Älä lannistu vaikka parilla ekalla kerralla ainoat puhumiset olisi baarimikon kanssa tilausta tehdessä. Sä oot ainakin yrittänyt, se on kova juttu, oikeasti!

    • yksin(äinen)

      Mä olen yksin ja aluksi baareissa käyminen oli jopa siistiä, mutta nyttemmin olen alkanut miettimään, että miksi edes siellä käyn, kun koskaan en saa seuraa, enkä koskaan viihdy. Yksinäinen elämäni on noloa ja kummallista. En ole nähnyt ystäviäni aikoihin. Minulle sanottiin harrastelija porukassa, että mene pois, emme halua sinua tänne. Yksin itkua vääntäen urheilen ja koitan pärjätä. Elämäni on kurjaa. minun mielestäni kenenkään ei tule kohdata yksinäisyyttä.

    • 11+5

      Oon kuullut huhuja että yksin ei kannata mennä baariin, kun kaikki ajattelis sitten negatiivista sinusta sielä.

      • No ei. Pöhh..


    • 11 5: Siinäpähän ajattelevat, ei haittaa mun menoa. Voihan siellä joukossa olla joku mukava heebo joka ajattelee että aika rohkea ja itsenäinen tyyppi kun tulee baariin ilman isoa laumaa.

    • kakanhajua

      Sattupa aika hyvä aihe :D
      Nimittäin, itse kävin juuri baarissa ekaa kerta yksinäni viime vknloppuna.
      Ikää 24v. Olutta ja lonkeroa olin alle ottanut eli nousuhumalassa mentiin.
      Olin saanut itseni ikään kuin sosiaalisesti virittyneeseen nousuhumalaan ja
      aattelin sitte lähteä baariin. Ja siis räkäkännistä ei todellakaan ollut kyse, koska poljin baariin fillarilla vielä mennen tullen, yhteensä noin reilu 10km :D Ilta oli aika jees kokonaisuudessa, istuin jonkun paikallisen amerikkalaisen jalkapallojoukkueen pöydässä, paikallisten hörhöjen kanssa tupakilla ja myös karaokea kävin hoilaas.
      Perusluonteelteni en ole mahottoman sosiaalinen, mutta etenkin alkoholin vaikutuksen alaisena en mikään tuppi suukaan. Suosittelen kyllä muillekin :D

      • Sitä se on ja siinä on oma viehätyksensä.


    • Hämärästi muistan et ois ollu vaikeeta mennä nuorena yksin baariin. Muut arkisin koulussa ja omat porukat pitkälti. Mä louneri menin moneen paikkaan yksin,. ja usein menen nykyäänkin kun muut on taas nykyään töissä tai asuu kaukana. Yksin mutta mulla on paikat jossa hyvänpäiväntuttuja. Baariin vaan ekaks viinistä pienet pohjat alle..punkku on kunkku. Valkkari kakkosena.

      Nyt tuo elämä vaan tuntuu et sitä on tehnyt liian kaun. Ei perhettä. Ei uraa. Kaverit kaukana. Ei vakkarisuhdetta. Mutta hyvänpäiväntuttuja löytyy jos astuu Helsingissä baariin sisään.

    • olisko totuus tässä

      Erään asiaan hyvin perehtyneen palstalaisen (nimimerkki DarkFear) mukaan "ei sitä kyllä oikein nuori mies yksin voi baareissa käydä, kun heti siitä on kaikki muut ihmiset kaikkea negatiivista ajattelemassa."

      Hän analysoinut asiaa mm. näin:

      "Nuorille naisille se nuoren miehen yksinolo on käytännössä aina todella huono ja paha asia ja yleensä käytännössä kaikki nuoret naiset ajattelevat siitä nuoren miehen yksinolosta kaikkea negatiivista ja pitävät sitä nuoren miehen yksinoloa säälittävänä ja ajattelevat miehen olevan joku surkea yksinäinen luuseri, kun hänellä ei ole ketään kavereita mukana baarissa."

      "Silloin taas kun nuori mies on baarissa kavereidensa kanssa, niin varsinkin kaikki nuoremmat naiset ajattelevat hänestä heti kaikkea positiivista ja pitävät miestä paljon kiinnostavampana ja parempana, kun jotain yksinäistä luuserimiestä, jolla ei ole edes kavereita mukana baarissa."

      "Nuorella" hän tarkoittaa kommenttiensa mukaan tässä ainakin vielä 30-40-vuotiaita.

      • smeghead

        no pitää mennä yksin baariin, jossa keski-ikä viidenkympin paremmalla puolella :)
        Jos nuori uskaltautuu tällaiseen paikkaan, niin saa vain positiivista kommenttia puoleensa, yleensä ei kuitenkaan minkäänlaista kun ei kukaan juuri välitä... ihmiset on vaan viettämässä aikaa siellä, ei näyttäytymässä tai esittämässä niin kuin ehkä jossain teinimestassa...


      • totuus on tuossa

        Tuossa on iso osa totuutta mukana. Sosiaalisesti taitava ihminen voi sivuuttaa tuollaiset asiat omilla jutuillaan ja silti vakuuttaa kanssapuhujan, mutta harvemmin yksin liikkuja on sosiaalisesti vahva. Sempä takia jos ei osaa vastata niihin "muutamiin vaikeisiin kysymyksiin" kuten mainittuun "Ootsä yksin täällä?", niin eipä ole odotettavissa mitään mairittelevaa lopputulosta.

        Liian totuudenmukaisesti ei pitäisi vastata, mutta ei liikoja valehdellakkaan. Paras vaihtoehto on pyrkiä kiertämään koko kysymys esim. "Täältähän sitä seuraa kuulemma saa"-jutuilla. Nämäkin täytyisi esittää tosin vakuuttavasti ettei oma yksinolo näkyisi liikaa ulospäin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe