Korvakorut pois korvista!

Lpai Lappi

Korvakorut eivät kuulu ihmisen korvaan! Pyydänkin että jokainen ottaisi ne nyt pois korvista yhteisellä päätöksellä. Kun synnyt niin korvasi eivät ole luotu valmiiksi reijitettynä korvakoruille. Jos joku sellaisilla reijillä on syntyvä niin hän eläköön reijät korvissansa. Eritoten miehet älkööt laittako korvakoruja, jotta ette olisi korvareijitettyjä.

18

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etsivä-xx

      Juu, mutta kun Abraham lähetti Rebekalle lahjahjasi nenärenkaan.

      Nenärengas ei ole siis synti mutta korvakoru on.

      Höpsistä niiden korujenne kanssa.

    • Seppo vaan

      Nenä renkaat kuuluvat vain sonneille !

      • Sommipa hänkin?

        1. Mooseksen kirja 24
        Rebekasta tulee Iisakin vaimo
        2 Abraham sanoi nyt palvelijalleen, taloutensa vanhimmalle, joka huolehti hänen koko omaisuudestaan: "Kosketa minua nivusiin [1. Moos. 15:2]
        3 ja vanno minulle Herran, taivaan ja maan Jumalan kautta, ettet ota minun pojalleni vaimoa kanaanilaisten naapureitteni tyttäristä [1. Moos. 26:34,35, 1. Moos. 27:46, 1. Moos. 28:8,9, 1. Moos. 36:2,3]
        4 vaan menet synnyinmaahani, sukuni luo, ja tuot sieltä vaimon pojalleni Iisakille."
        21 Mies tarkkaili häntä mitään puhumatta nähdäkseen, oliko Herra antanut hänen matkansa onnistua.
        22 Kun kamelit olivat saaneet juodakseen, mies otti esiin puoli sekeliä painavan kultaisen nenärenkaan, antoi sen tytölle ja pujotti hänen käsiinsä kaksi kultaista rannerengasta, jotka painoivat kymmenen sekeliä.
        29 Rebekalla oli veli nimeltä Laban, ja tämä riensi kaupungista lähteelle miehen luo,
        30 kun oli nähnyt sisarellaan nenärenkaan sekä rannerenkaat ja kuullut, mitä Rebekka kertoi miehen hänelle sanoneen. Laban tavoitti miehen, joka vielä seisoi lähteellä kameleineen,
        31 ja sanoi hänelle: "Ole tervetullut, sinä Herran siunaama! Miksi jäisit tänne ulos, kun minä olen jo tehnyt tilaa taloon ja varannut paikan kameleille?"


      • 8+1
        Sommipa hänkin? kirjoitti:

        1. Mooseksen kirja 24
        Rebekasta tulee Iisakin vaimo
        2 Abraham sanoi nyt palvelijalleen, taloutensa vanhimmalle, joka huolehti hänen koko omaisuudestaan: "Kosketa minua nivusiin [1. Moos. 15:2]
        3 ja vanno minulle Herran, taivaan ja maan Jumalan kautta, ettet ota minun pojalleni vaimoa kanaanilaisten naapureitteni tyttäristä [1. Moos. 26:34,35, 1. Moos. 27:46, 1. Moos. 28:8,9, 1. Moos. 36:2,3]
        4 vaan menet synnyinmaahani, sukuni luo, ja tuot sieltä vaimon pojalleni Iisakille."
        21 Mies tarkkaili häntä mitään puhumatta nähdäkseen, oliko Herra antanut hänen matkansa onnistua.
        22 Kun kamelit olivat saaneet juodakseen, mies otti esiin puoli sekeliä painavan kultaisen nenärenkaan, antoi sen tytölle ja pujotti hänen käsiinsä kaksi kultaista rannerengasta, jotka painoivat kymmenen sekeliä.
        29 Rebekalla oli veli nimeltä Laban, ja tämä riensi kaupungista lähteelle miehen luo,
        30 kun oli nähnyt sisarellaan nenärenkaan sekä rannerenkaat ja kuullut, mitä Rebekka kertoi miehen hänelle sanoneen. Laban tavoitti miehen, joka vielä seisoi lähteellä kameleineen,
        31 ja sanoi hänelle: "Ole tervetullut, sinä Herran siunaama! Miksi jäisit tänne ulos, kun minä olen jo tehnyt tilaa taloon ja varannut paikan kameleille?"

        Siis Herran siunaama toi nenärenkaat.

        Ja SRK-jermut pitävät korvakoruja syntinä !?!

        #31 ja sanoi hänelle: "Ole tervetullut, sinä Herran siunaama! Miksi jäisit tänne ulos, kun minä olen jo tehnyt tilaa taloon ja varannut paikan kameleille?" #

        Eli srk-jemut eivät ole Herran siunaamia. No ei hedelmistäkään päätellen. (hoitkokousjulmuudet ja insestin pimittely ja uhrien syyllistäminen)


      • etsivä-xx
        8+1 kirjoitti:

        Siis Herran siunaama toi nenärenkaat.

        Ja SRK-jermut pitävät korvakoruja syntinä !?!

        #31 ja sanoi hänelle: "Ole tervetullut, sinä Herran siunaama! Miksi jäisit tänne ulos, kun minä olen jo tehnyt tilaa taloon ja varannut paikan kameleille?" #

        Eli srk-jemut eivät ole Herran siunaamia. No ei hedelmistäkään päätellen. (hoitkokousjulmuudet ja insestin pimittely ja uhrien syyllistäminen)

        Vanhoillislestadiolaisuudessa on mitä kummallisimpi "raamatullisia" opetuksi ja tämä on yksi niistä. Tässä on nekäorusta jonka lahjoittaa vanhurskast Abraham ja joka teko on Jumalan siunaama. Toisalla Raamatussa on
        Sananlaskut 25
        11 Kultaomenia hopeamaljoissa ovat sanat, sanotut aikanansa.
        12 Kultainen korvarengas ja hienokultainen kaulakoru ovat viisas neuvoja ynnä kuuleva korva.
        13 Kuin lumen viileys elonaikana on luotettava lähetti lähettäjälleen: herransa sielun hän virvoittaa.
        14 Kuin pilvet ja tuuli, jotka eivät sadetta tuo, on mies, joka kerskuu lahjoilla, joita ei anna.
        15 Kärsivällisyydellä taivutetaan ruhtinas, ja leppeä kieli murskaa luut.

        Ja sitten on vielä tämäkin kohta:
        1. Moos. 35:4
        He luovuttivat Jaakobille kaikki hallussaan olevat jumalankuvat sekä renkaat, jotka heillä oli korvissaan, ja Jaakob kätki ne maahan Sikemin luona kasvavan suuren puun alle.


        Vanhassa testamentissa on renkaita siellä sun täällä. On täysin mielivaltaista mitä Raamatusta poimitaan, jos tästä lähdetään tekemään uskonoppia.

        Oikessa uskossa kaikki ihmisen keksimät säännöt ovat saastaa jumalan silmissä, epäjumalanpalvelusta minusta on tällaisia oppeja rakennella, vain puhdas evankeliumin oppi on kristityn ohje matkalla tässä ajassa. Kaikki muu on eksytystä. Tähän korvakorueksytykseen on minuakin koitettu saada puhumalla "on yhteisesti päätetty". Yhteisesti voidaan päättä viedä ihmisä vikaankin. Kaikke mitä kuulee ei pidä uskoa koska se on toista evankeliumia.


      • Sommipa hänkin? kirjoitti:

        1. Mooseksen kirja 24
        Rebekasta tulee Iisakin vaimo
        2 Abraham sanoi nyt palvelijalleen, taloutensa vanhimmalle, joka huolehti hänen koko omaisuudestaan: "Kosketa minua nivusiin [1. Moos. 15:2]
        3 ja vanno minulle Herran, taivaan ja maan Jumalan kautta, ettet ota minun pojalleni vaimoa kanaanilaisten naapureitteni tyttäristä [1. Moos. 26:34,35, 1. Moos. 27:46, 1. Moos. 28:8,9, 1. Moos. 36:2,3]
        4 vaan menet synnyinmaahani, sukuni luo, ja tuot sieltä vaimon pojalleni Iisakille."
        21 Mies tarkkaili häntä mitään puhumatta nähdäkseen, oliko Herra antanut hänen matkansa onnistua.
        22 Kun kamelit olivat saaneet juodakseen, mies otti esiin puoli sekeliä painavan kultaisen nenärenkaan, antoi sen tytölle ja pujotti hänen käsiinsä kaksi kultaista rannerengasta, jotka painoivat kymmenen sekeliä.
        29 Rebekalla oli veli nimeltä Laban, ja tämä riensi kaupungista lähteelle miehen luo,
        30 kun oli nähnyt sisarellaan nenärenkaan sekä rannerenkaat ja kuullut, mitä Rebekka kertoi miehen hänelle sanoneen. Laban tavoitti miehen, joka vielä seisoi lähteellä kameleineen,
        31 ja sanoi hänelle: "Ole tervetullut, sinä Herran siunaama! Miksi jäisit tänne ulos, kun minä olen jo tehnyt tilaa taloon ja varannut paikan kameleille?"

        Herra siunaa. Oliko se Rebekka riepu ihmiskaupan uhri?


    • Antilesta

      Kertokaa mitä pahaa niissä korvakoruissa on? Miksi niistä joutuu tulimereen niinkuin jo vl-lapsia opetetaan?
      Asun maalaiskunnassa, jossa iso osa asukkaista on vanhoillislestadiolaisia. Toista oli 70-80 -luvuilla, jolloin täällä oli vain 3 isoa lestasukua. Ne ei häirinneet oppeineen, mutta nyt kun on omia lapsia, niin heitä lestalapset pelottelee jo päiväkodissa tulimerellä ja kadotuksella sekä että vain he pelastuvat. Arvaatte varmaan, että herkkä lapsi saattaa alkaa pelkäämään tuollaisten asioiden pelottelulla. Päiväkodissa olen jo puutunut asiaan. Toivottavasti asiat paranee jatkossa.

      • hassuttaa

        Miksi ne ovat niin tärkeä pitää korvissa?


      • Antilesta
        hassuttaa kirjoitti:

        Miksi ne ovat niin tärkeä pitää korvissa?

        Ehkä joskus haluaa erottua massasta pienillä napeilla tässä pitäjässä ;) En minäkään pitänyt niitä vuosikausiin kun omat lapset oli pieniä, nyt kun nuorimmainenkin on aloittanut eskarin, laitoin napit korviin.


    • V.L76

      Eiköhän korvakorut ole korviin tarkoitetut. Tai sellainen käsitys minulla on aina ollut.

      • samossa saari

        Nenään ne kuuluu. Höpsykkkä.


    • ii sakki

      Tämän päivän kultarenkaita on kännykät ja muotivaatteet, niillä voi lahjoa tulevan morsiammen näkyvästi

    • naapurin täti

      Nämähän teidän korvakorujen käyttökiellon perustelut kuulostaa yhtä fiksulta kuin mitä Tankki täyteen -sarjan pastori sanoi nuorten reteomusikkia paheksuville tädeille, että jos ihminen olisi tarkoitettu kuuntelemaan strereomusiikkia, olisi luoja toki luonut hänelle kaksi korvaa. ;)

    • Peitetarinaa!

      On se metkaa, miten tätä korvakoruasiaa puhujat jaksaa vatkata ja jauhaa naisille. Tälläkin kertaa Suomi24:ssä on menossa jos kuinka monta korvakoruihin - näihin lillukanvarsiin - liittyvää muka-keskustelua. Samanaikaisesti puhujat ovat hipihiljaa miesten todella suuurista synneistä lapsia kohtaan, jotka eivät ole vain syntejä vaan mitä iljettävimpiä rikoksia. Tätä en aikuisena ihmisenä ymmärrä mitenkään.

      Kollektiiviinen syyllisyys pedofiiliasta, jota tunnetaan - jos edes tunnetaan - yritetään siirtää naisten niskaan. Samalla uskovaisten ihmisten huomio yritetään näin kääntää uskomisen kannalta täysin epäoleelliseen, mitättömän pieneen asiaan, korvakoruihin. Missä on tämänkin ketjun avaavan rehellisyys ja omatunto, että tällainen uusi pukerrus piti laittaa tänne. Eikö todella suuriin synteihin puuttuminen ja lasten turvallisen kasvuympäristön turvaaminen kaikille jatkossa ole paljon tärkeämpi asia kuin - korvakoruista vouhkaaminen? Pidättekö meitä todella näin tyhminä, ettemme tajua vedätystänne?

    • weke

      Hei, Ota samalla Kaulakoru pois, Älä kampaa hiuksia,älä peseydy,Vaihda risaiset vaatteet päälle, Älä laita Huuli rasvaa huuliin, se voi näyttää miehistä liian eroottiselta, ja niillä rupee himot nousemaan. älä myöskään kävele liian eroottisesti.

    • Johtopäätös

      Kaikkiin uskontoihin näyttää liittyvän piirre, että miehet alistavat naiset. Joissakin piireissä se tapahtuu hienovaraisemmin, vanhoillislestadiolaisuudessa alistaminen on sekä henkistä, hengellistä että fyysistä (pakkosynnytys). Täällä se on tullut vuosi vuodelta esille yhä voimakkaammin. Sen kokee eriasteisena jokainen tässä laumassa kulkeva.

      Pahimmissa uskonnoissa naisten on pukeuduttavakin mustiin kaapuihin ja maailmaa he voivat nähdä vain silmien kohdalla päähineessä olevasta ristikosta, mutta itse naisesta ei saa näkyä vilahdustakaan. Naisen on kuljetettava vankilaansa mukanaan minne hän meneekin. Harvoin hän saa edes mennä ulos kotinsa piiristä. Näin saastainen voi olla 'uskovaisten' miesten tapa kohdella naisia. - Mistä nämä 'uskovaisten' miesten tunnevammat kertovat? Miksi oireilevat näin?

      • Ja tiiäkkö mitä? Nämä niinsanotut uskovaiset miehet kuvittelevat, että ne naiset,jotka eivät kuulu heidän uskonlahkoon, ovat vapaata riistaa kohdella miten haluaa. Voi puhua härskejä, voi katsoa irstaasti ja lipoa huuliaan. Voi läpsäyttää syntistä pyllyä ja ihan hyvällä omalla tunnolla.
        Joskus tekis mieli ittenki pukeutua huntuun.


    • heheh12

      Kuka ottaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe