Unilääkkeet kannattaa vaihtaa melatoniiniin;

Sanoo tuo mies.

27

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pahoja unia tuli

      Parina yönä kokeillut lääkärin määräämää Melatonin 3 mg.
      Jossain keskustelussa sanottiin että voi aiheuttaa painajaisia,
      ja kyllä. Väsyttää mukavasti ja nukahdan hyvin, mutta olen nyt nähnyt joka
      yö paljon unia ja ikäviä sellaisia.
      OUto juttu, kun en ole juuri unia nähnyt pitkään aikaan?

      • Onko muita ...

        lääkkeitä kuin tuo melatonin....


      • refeeefefese

        Sulla on varmaan jotain pelkoja, traumoja tai stressiä jos näet painajaisia. Painajaiset puskee esille silloin jos on jotain mitä ei halua kohdata.


    • japan

      Minulla melatoniini toimii hyvin. Olen käyttänyt aikaerorasitukseen kotiin palattua. Suihkemuotoinen suun limakalvolle suihkutettuna on minusta tehokkaampi kuin tabletit. Johtuu kuulema siitä, että ruuansulatuskanavassa tablettimuotoisesta melatoniinista suuri osa tuhoutuu. Sleepguide-suihketta olen käyttänyt, en tiedä onko muita, yksi suihkaus on 1 mg melatoniinia. Se lienee suositus, mutta itse olen suihkinut muutaman kerran enemmän. Jostain luin, että melatoniinia voi käyttää turvallisesti 10 mg asti, mutta itse pärjännyt pienemmällä.

      • Lentäjät ...

        ovat käyttäneet tuota jop vuosikymmeniä, jetlagin eliminoimiseksi. Ja siinä työssä tarttee olla kunnossa.


    • etwrtwtr

      Tuota, psykiatrini sanoi melatoniinin altistavan keskivartalolihavuudelle , ilmeisesti se siis lisää makeanhimoa.

      • Oho,

        kylläpä lekuri keksi vitsin rahanahneuksissaan... Syy tuohon vitsiin on se että lekuri ei saa ulkomaanmatkoja määräämällä melatoniinia, kuten saa määräämällä jotain synteettistä lääkettä.


      • Joo:))

        Lentäjät ja maskustamohenkilökunta näyttävät esimerkkiä lihavista ihmisistä... Vaikuttaa siltä että psykiatrisi oli putiinilaisia valehtelijoita....


      • e33ee33e3e3ee3e3

        Tuon takia en juurikaan luota psykolokeihin tai psykiatreihin enää. Eivät edes tiedä mitä määräävät ja silti valehtelevat hyödyistä ja haitoista. Sitten jos omalle läheiselle määrättäsiin samaa paskaa niin estäisivät varmasti syömästä.

        Melatoniini on tosin ihan turvallista.


    • Iltalääke otettu

      Melatoniini ei toiminut, sillä ei siis ollut mitään vaikutusta.

      Otan nukahtamislääkettä vastakin. Lääkärini sanoi, että vasta noin yli 70-vuotiaana sen haitat ovat suuremmat kuin hyödyt.

      • TÄMÄ PROFESSORI

      • Iltalääke otettu
        TÄMÄ PROFESSORI kirjoitti:

        on toista mieltä;

        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014090718638829_ul.shtml

        Mutta toki jokainen saa tuhota terveytensä miten haluaa, kunhan ei tee sitä toisten laskuun.

        Niin että mitä sitten???

        Melatoniini ei toiminut, sitä ei valitettavasti auta, vaikka vuoteeni äärellä seisoisi professori tai viisi James Bondia.

        Ja terveyteni on erinomaisessa kunnossa lukuun ottamatta sitä, että nukahtaminen kävi jossain vaiheessa vaikeaksi ja vaiva kroonistui. No siihen tietenkin otan sitä nukahtamislääkettä, jotta jaksan seuraavana päivänä virkkuna töihin. Ikää on kohta 65 mittarissa eikä minkäänlaisia aikomuksia lopettaa työntekoa. Eikä nukahtamislääkkeiden syöntiä.

        Professorit ja insinöörit ja räätälit on erinomaisia asioita. Vähän kuin jesset ja joosuat ja mitä niitä oli. Aivotoiminnan voi ulkoistaa ja omaehtoisen ajattelun voi lopettaa. Vastuun ratkaisuista voi siirtää toisaalle.


      • Hyvää matkaa
        Iltalääke otettu kirjoitti:

        Niin että mitä sitten???

        Melatoniini ei toiminut, sitä ei valitettavasti auta, vaikka vuoteeni äärellä seisoisi professori tai viisi James Bondia.

        Ja terveyteni on erinomaisessa kunnossa lukuun ottamatta sitä, että nukahtaminen kävi jossain vaiheessa vaikeaksi ja vaiva kroonistui. No siihen tietenkin otan sitä nukahtamislääkettä, jotta jaksan seuraavana päivänä virkkuna töihin. Ikää on kohta 65 mittarissa eikä minkäänlaisia aikomuksia lopettaa työntekoa. Eikä nukahtamislääkkeiden syöntiä.

        Professorit ja insinöörit ja räätälit on erinomaisia asioita. Vähän kuin jesset ja joosuat ja mitä niitä oli. Aivotoiminnan voi ulkoistaa ja omaehtoisen ajattelun voi lopettaa. Vastuun ratkaisuista voi siirtää toisaalle.

        "nukahtamislääkkeen" kanssa.
        Tiedoksi; melatoniiniakin on monenlaista ja monenlaisilla annoksilla.
        Taivittuako se oikeastaan tähän kuuluu.


      • Iltalääke otettu
        Hyvää matkaa kirjoitti:

        "nukahtamislääkkeen" kanssa.
        Tiedoksi; melatoniiniakin on monenlaista ja monenlaisilla annoksilla.
        Taivittuako se oikeastaan tähän kuuluu.

        No totta mooses lääkäri määrsi minulle sellaista melatoniinia, joka on tarkoitettu nimenomaan vanhemille ihmisisille ja annostus siinä oli mukana. Mielelläni olisin siihen siirtynyt, mutta yhtä hyvin voin popsia pähkinöitä.

        Kaikenmaailam tutkimuksia on maailma pullollaan. Ja yleistyksiä ja muutakin. En sano, ettei tutkimustuloksissa olisi toisinaan faktaakin. Mutta yleistykset ovat aina yleistyksiä.

        Minä haluan nukkua muutaman tunnin yössä. Tutkimustuloksia on runsaasti myös siitä, miten liian vähäinen yöuni vaikuttaa ihmiseen. Siihen ei oikeastaan edes tarvita tutkimuksia, kun sen voi ihan omakohtaisetsi kokea, mitä univaje tekee.


      • Hyvää matkaa
        Iltalääke otettu kirjoitti:

        No totta mooses lääkäri määrsi minulle sellaista melatoniinia, joka on tarkoitettu nimenomaan vanhemille ihmisisille ja annostus siinä oli mukana. Mielelläni olisin siihen siirtynyt, mutta yhtä hyvin voin popsia pähkinöitä.

        Kaikenmaailam tutkimuksia on maailma pullollaan. Ja yleistyksiä ja muutakin. En sano, ettei tutkimustuloksissa olisi toisinaan faktaakin. Mutta yleistykset ovat aina yleistyksiä.

        Minä haluan nukkua muutaman tunnin yössä. Tutkimustuloksia on runsaasti myös siitä, miten liian vähäinen yöuni vaikuttaa ihmiseen. Siihen ei oikeastaan edes tarvita tutkimuksia, kun sen voi ihan omakohtaisetsi kokea, mitä univaje tekee.

        Tiedoksi; melatoniiniakin on monenlaista ja monenlaisilla annoksilla.

        Vaikuttaa siltä että "lääkäri" ei tiennyt tuon taivaallista melatoniinista, koska lääkäri ei saa siitä bioonuksia, mutta synteettisten tuotteiden kirjoittamisesta saa.

        Taivittuako se oikeastaan tähän kuuluu.


      • Iltalääke otettu
        Hyvää matkaa kirjoitti:

        Tiedoksi; melatoniiniakin on monenlaista ja monenlaisilla annoksilla.

        Vaikuttaa siltä että "lääkäri" ei tiennyt tuon taivaallista melatoniinista, koska lääkäri ei saa siitä bioonuksia, mutta synteettisten tuotteiden kirjoittamisesta saa.

        Taivittuako se oikeastaan tähän kuuluu.

        Miten käyt viisi päivää töissä, jos nukut vain 3 - 4 tuntia yössä?

        Tein sitä useita vuosia ja viikonloppu oli sitten yhtä nukkumista. Tosin olin jo torstaista alkaen sekaisin kuin seinäkello univajeesta?

        Oletko lukenut tutkimuksia siitä, mitä univaje tekee ihmiselle?

        Taivittuako se tähän kuuluu.


      • Iltalääke otettu
        Iltalääke otettu kirjoitti:

        Miten käyt viisi päivää töissä, jos nukut vain 3 - 4 tuntia yössä?

        Tein sitä useita vuosia ja viikonloppu oli sitten yhtä nukkumista. Tosin olin jo torstaista alkaen sekaisin kuin seinäkello univajeesta?

        Oletko lukenut tutkimuksia siitä, mitä univaje tekee ihmiselle?

        Taivittuako se tähän kuuluu.

        Vastaan itse itselleni. haluaisin kauhistelijoilta kommentin ilman mitään linkkejä ja selkeäsanaisesti.

        Jos on kaksi vaihtoehtoa a) nukkua 3 - 4 tuntia yössä viitenä työpäivänä viikossa ja olla loppuviikosta sekaisin kuin seinäkello ja b) käyttää nukahtamislääkettä, jolloin unta tulee hieman enemmän eli 5 - 6 tuntia ja pää toimii kirkkaasti ja olo on levännyt, niin kumpi näistä ja miksi?

        Pitkäaikainen ja erittäin pätevä työterveyslääkärini muuten ei sitten ole mikään "lääkäri". Arvelen, ettei monessakaan työpaikassa ole yhtä laadukasta työterveyshuoltoa kuin meillä.


    • 10+

      Melatoniini vahvistaa joidenkin lääkkeiden vaikutusta. Lääkkeistä tulee huumeita melatoniinia käyttäessä, kun vaikutus tuplaantuu. Yöunet ainakin on parantunut.

      • Missä tuollaisia

        tietoja;

        "Lääkkeistä tulee huumeita melatoniinia käyttäessä, kun vaikutus tuplaantuu." ?


    • Harrrrri

      Varmsti hyvä jos auttaa. Joillekkin tuttaville on auttanut.

      Itselle EI.. Otin 9mg iltasin ja siltiki valvoin, bentsot auttaa, mutta niitäkään eisaa kuin kaudulta

      • Jos on pitkään syöny

        myrkkyjä niitä joutuu syömään lopun elämää, siltä näyttää.... Ja kansa maksaa kelan kautta... Siihenhän lääketehtaat pyrkivät.


      • Niinpä niin !
        Jos on pitkään syöny kirjoitti:

        myrkkyjä niitä joutuu syömään lopun elämää, siltä näyttää.... Ja kansa maksaa kelan kautta... Siihenhän lääketehtaat pyrkivät.

        Jopa terveydenhuollon ammattilaisten keskuudessa alkaa olla sellaisia mielipiteitä että lääketeollisuutta tai virkamiehiä ei pätkääkään kiinnosta ihmisten terveys. Noiden intressit näyttävät olevan taloudessa ja vallankäytössä.


    • kaus unet karkaavat

      viis vuotta olen popsinnu melatoniinia joka ilta ja se auttaa vähän. Uni tulee yleensä 3-4 tunniks, joskus vähemmän.
      Lisäks menee ketipinor, levozin ja doxal. Ei vaan saa unirytmistä ja 8h unista kiinni.

      Tämä on aivan paskaa.

      • Oletko kokeillut ...

        tavallisen lisäksi pitkavaikutteista melatoniinia, 3-6mg ?


      • kauas unet karkaavat
        Oletko kokeillut ... kirjoitti:

        tavallisen lisäksi pitkavaikutteista melatoniinia, 3-6mg ?

        Circadinia syön minä.
        Taitaa olla pitkävakutteista.


      • Haluatko vastata
        kauas unet karkaavat kirjoitti:

        Circadinia syön minä.
        Taitaa olla pitkävakutteista.

        kysymykseen;

        Oletko kokeillut tavallisen melatoniinin lisäksi pitkavaikutteista melatoniinia, 3-6mg ?


      • SORRY !!!!
        kauas unet karkaavat kirjoitti:

        Circadinia syön minä.
        Taitaa olla pitkävakutteista.

        Unohdin sen että Circadin on juuri pitkävaikutteista melatoniinia. !!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe