Paavalin opetus helluntalaisille osa 1

väsynyt,,,,,

Roomalaiskirje 7:1-6

"Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville - että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle, mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa."

Mitä tässä on kätkettynä lukijalta? Hänellä on kaksi pointtiia tässä.
Onko tällä joku tarpeeksi rohkea kertomaan? Onko tällä ketään Kirjanoppinetta vastaamaan? Tai kuka tahansa kenellä on rohkeus ja halu, mitä paavali tarkoita?

44

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisää opetusta
      • väsynyt,,,,

        Aivan totta paavali kirjoitti monia kirjeitä kaikkia ei kanonisoitu, ajan kuluessa jotkut katosivat ja toiset ovat säilynyt rooman kirkon salaisessa lainastossa. Muistaakseni siitä oli joku dokumentti historia kanavalla muutama vuosi sitten. Yks niistä kirjeistä jäi mieleni, se oli ihan sairas kirje. Muistan jotenkin että siinä kuvattiin miten Johannes ja paavali taisteli keskenään, ja molemmat nousivat ilmaan ja jatkoivat tappelua pilvien päällä kunnes paavali voitti. Se oli ilmeisesti kipeä ja kateellinen.Niitä ei kanonisoitu koska olivat niin vahvasti ristiriitaisia.


      • KTS (Ei kirj.)
        väsynyt,,,, kirjoitti:

        Aivan totta paavali kirjoitti monia kirjeitä kaikkia ei kanonisoitu, ajan kuluessa jotkut katosivat ja toiset ovat säilynyt rooman kirkon salaisessa lainastossa. Muistaakseni siitä oli joku dokumentti historia kanavalla muutama vuosi sitten. Yks niistä kirjeistä jäi mieleni, se oli ihan sairas kirje. Muistan jotenkin että siinä kuvattiin miten Johannes ja paavali taisteli keskenään, ja molemmat nousivat ilmaan ja jatkoivat tappelua pilvien päällä kunnes paavali voitti. Se oli ilmeisesti kipeä ja kateellinen.Niitä ei kanonisoitu koska olivat niin vahvasti ristiriitaisia.

        Tämä kertomus on toisinto Talmudissa olevasta mutta taistelupari on vaihtunut. Tamudin osiossa Toldoth Jeschu on nimittäin kertomus Jeesuksen ja Juudas Iskariotin välisestä loitsutaistelusta. Kirjan mukaan Juudas oli Jeesuksen vaarallinen kilpailija ihmetekojen saralla. Kerran Jeesus kimpaantui Juudakseen ja lausui ääneen Jumalan mahtavan nimen (IHVH) ja jatkoi niin, kunnes tuulenpuuska tempaisi sekä Jeesuksen että Juudaksen maan ja taivaankannen väliin. Sitten vuorostaan Juudas lausui Jehovan nimen ja yritti työntää Jeesusta takaisin maahan. Jeesus ei kuitenkaan antanut periksi vaan paini jatkui. Lopulta Juudas turvautui viimeiseen keinoonsa ja virtsasi Jeesuksen päälle, jolloin molemmat putosivat maahan ja taistelu siltä erää oli ohi.


      • väsynyt,,,,
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Tämä kertomus on toisinto Talmudissa olevasta mutta taistelupari on vaihtunut. Tamudin osiossa Toldoth Jeschu on nimittäin kertomus Jeesuksen ja Juudas Iskariotin välisestä loitsutaistelusta. Kirjan mukaan Juudas oli Jeesuksen vaarallinen kilpailija ihmetekojen saralla. Kerran Jeesus kimpaantui Juudakseen ja lausui ääneen Jumalan mahtavan nimen (IHVH) ja jatkoi niin, kunnes tuulenpuuska tempaisi sekä Jeesuksen että Juudaksen maan ja taivaankannen väliin. Sitten vuorostaan Juudas lausui Jehovan nimen ja yritti työntää Jeesusta takaisin maahan. Jeesus ei kuitenkaan antanut periksi vaan paini jatkui. Lopulta Juudas turvautui viimeiseen keinoonsa ja virtsasi Jeesuksen päälle, jolloin molemmat putosivat maahan ja taistelu siltä erää oli ohi.

        Se voi olla niin, paavali on vain voinut muuttaa nimet ku kirjoitti kirjeensä. Jeesuksesta oli kaikenlaisia huhuja tuohon aika joten paavali on voinut ottaa näitä huhuja todenna eikö hän sanonut olevansa inspiraation alaisena?


      • Arvelen vain
        väsynyt,,,, kirjoitti:

        Se voi olla niin, paavali on vain voinut muuttaa nimet ku kirjoitti kirjeensä. Jeesuksesta oli kaikenlaisia huhuja tuohon aika joten paavali on voinut ottaa näitä huhuja todenna eikö hän sanonut olevansa inspiraation alaisena?

        Paavali laittoi itsensä tarinaan mukaan, jotta se olisi kuulostanut ajankohtaiselta?


    • Vaikea kysymys

      1.Korinttolaiskirje: 7: Mutta mitä siihen tulee, mistä kirjoititte, niin hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä; mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä. Täyttäköön mies velvollisuutensa vaimoansa kohtaan, ja samoin vaimo miestänsä kohtaan.
      Vaimon ruumis ei ole hänen omassa, vaan hänen miehensä vallassa; samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omassa, vaan vaimon vallassa. Älkää vetäytykö pois toisistanne, paitsi ehkä keskinäisestä sopimuksesta joksikin ajaksi, niin että olisitte vapaat rukoukseen ja sitten taas tulisitte yhteen, ettei saatana teitä kiusaisi teidän hillittömyytenne tähden. Mutta tämän minä sanon myönnytyksenä, en käskynä. Soisin kaikkien ihmisten olevan niinkuin minäkin; mutta kullakin on oma lahjansa Jumalalta, yhdellä yksi, toisella toinen. Naimattomille ja leskille minä taas sanon: heille on hyvä, jos pysyvät sellaisina kuin minäkin; mutta jos eivät voi itseään hillitä, niin menkööt naimisiin; sillä parempi on naida kuin palaa. Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään; mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa. Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö; samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.

      Hebr 2:14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen, ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia. Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa.Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit. Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

      • väsynyt,,,,

        Lue läpi monta kertaa, kyllä lopuksi se aukea ja ymmärrät koko tekstin, ole rohkea ja lue, älä siteeraa hänen muita kirjeitä. Kysymys ei ole vaikea, mitä paavali tarkoita tuossa?


      • väsynyt,,,, kirjoitti:

        Lue läpi monta kertaa, kyllä lopuksi se aukea ja ymmärrät koko tekstin, ole rohkea ja lue, älä siteeraa hänen muita kirjeitä. Kysymys ei ole vaikea, mitä paavali tarkoita tuossa?

        Hieno texti ja on kytkissä tuon ryövärin kuoleman kanssa ristillä. Kyllä sun väsymys lähtee viimeistään kun saat siirtyä Taivaaseen : ) Täällä me oikeesti ollaan kaikki väsyneitä jos ollaan rehellisiä..


      • vaikea kysymys
        väsynyt,,,, kirjoitti:

        Lue läpi monta kertaa, kyllä lopuksi se aukea ja ymmärrät koko tekstin, ole rohkea ja lue, älä siteeraa hänen muita kirjeitä. Kysymys ei ole vaikea, mitä paavali tarkoita tuossa?

        "Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle, mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa."

        " Katso Jumalan Karitsaa, joka pois ottaa maailman synnin", näinhän Johannes Kastaja meitä vieläkin kehoittaa.

        Ja ilm. 1:5-6 "Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä, ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä "


      • väsynyt,,,,
        savonarola kirjoitti:

        Hieno texti ja on kytkissä tuon ryövärin kuoleman kanssa ristillä. Kyllä sun väsymys lähtee viimeistään kun saat siirtyä Taivaaseen : ) Täällä me oikeesti ollaan kaikki väsyneitä jos ollaan rehellisiä..

        Ei ole hänen kans tekemistä, vastaus on siinä edessä, paavali itse kerto sen mistä on kysymys. Niin sinäkin saat väsyneenä rauhan taivaassa.


      • väsynyt,,,,
        vaikea kysymys kirjoitti:

        "Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle, mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa."

        " Katso Jumalan Karitsaa, joka pois ottaa maailman synnin", näinhän Johannes Kastaja meitä vieläkin kehoittaa.

        Ja ilm. 1:5-6 "Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä, ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä "

        Vastausta et löydä tekstin ulkopuolella vain se on kätkettynä tekstin sisällä, mutta palaan asiaan myöhemmin niin se paljastu.


    • Huomenta väsynyt. Olen yllättynyt, että lainaat kohtaa Paavalin kirjeestä, kun käsitin aikaisemmasta keskusteluketjustasi, että pidät Paavalin opetuksia harhaoppisena.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12452052

      Mitä sitten tulee lainaamaasi r-paikkaan, niin kiteytettynä siinä opetetaan, että vaimo (uskovainen) on sidottu aviopuolisoonsa (laki) ja vaimo voi vapautua aviopuolisostaan ja mennä toisen kanssa naimisiin vain, jos aviopuoliso kuolee. Mutta laki ei kuole vaan pysyy. Niinpä ainoa mahdollisuus vapautua laista on kuolla sille. "Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty". Tämä ilmoitus liittyy ristin salaisuuteen, josta Raamattu kertoo paljon. "Minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu..."

      Tämä tästä asiasta. Koen sydämessäni, ettei ole rakentavaa keskustella pyhistä asioista kanssasi palstalla. Paikallaan on kuitenkin toivottaa hyvää sunnuntaipäivää sekä Sinulle että kaikille palstalaisille.

      • väsynyt,,,,

        Hyvä huomenta Jukka, kiitos vastauksesta mutta sinulta jäi paavalin kaksi poinitia mainita, kosketit asian pinta, paljastaan sen ihan pian mitä monelta jää näkemättä.


    • olkee hyve vaan

      Entinen laki, joka sitoo ihmisen synninlain alaisuuteen, ei sido Kristuksessa,koska se on kuollut pois,kokonaan, tilalle on annettu Hengessä vaikuttava sydämen laki.

    • väsynyt,,,,,

      Paavali puhuu tässä juutalaisille "minä puhun lain tunteville ".Että tuli selväksi kenelle hän kirjoitti tässä. Vastaus on yksinkertaisesti sanottuna, paavali kertoo että Mooseksen laki on purkautunut, koska sen kiinnipito teihin on voimassa niin kauan kun aviomies, joka antoi sen elää, mutta nyt kun hän kuoli, olette irti tästä aviomiehestä joka antoi lain. Olette nyt vapaita laista, Jeesukseen suoritetussa kuolemassa. Kun Jeesus kuoli ja nousi kuolleista, teillä on vapaus mennä naimisiin toisen miehen kanssa, jolla ei ole Mooseksen lakia teille enää. Paavali puhuu muualla että Jeesus on aivomies, tämä tarkoittaa, että se ei ole aviorikos mennäkseen naimisiin Jeesukseen kanssa koska entinen vanhaa mies joka antoi lain on kuollut. Hyväksesi teille on että uusi aviomies ei ole enää lain seuraajaa.

      Ainoa asia jonka lisäisin paavaliin sanoihin joka kääntää tämän järkyttävän väitteen on tehdä selväksi että se joka kuoli on se joka antoi lain (Israelin Jumala) tämä käy selvästi ilmi jakeissa, seuraava pelottava johtopäätös on: Israelin Jumala oli kuollut ristillä Jeesuksessa. Sitten kun Jeesus oli ylösnoussut, Israelin Jumala ei herännyt henkeen, koska muuten laki olisi edelleenkin voimassa. Paavali tarkoitti että Jeesus on se korvaava uusi aivomies, kuolleen jumalaan sijasta. Kuten paavali sanoi: " Olen kihlannut teidät uudelle miehelle ” korinttolaiskirjeessä. Sitten kun Jeesus oli ylösnoussut, paavali ymmärtää asian näin, että Jeesus ei voinut enää edusta uutteena aviomiehenä Israelin Jumala. Sillä jos Jeesus olisi vielä tehnyt niin se olisi elvyttänyt sidoksen lakin ja vanha liiton (Israelin Jumalan kanssa). Tämä tarkoittaa että Israelin Jumala on täytynyt jäädä kuolleeksi, silloin kun Jeesus oli ylösnoussut paavaliin ns analogiassa. Paavalin käsitys on että Jeesus edustaa nyt uutta erilaista aviomies-jumala uudessa liitossa. Jumala ei voi syntyä! Jumala ei voi kuolla ja herätä uudelleen henkiin! Ihminen voi synnyttää itselleen epäjumalan mutta se ei ole Jumala!

      Roomalaiskirje 7:1-5
      "Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville (Juutalaisille) - että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän (vanha aivomies) elää? Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä (vanha aivomies); mutta jos mies (vanha aivomies) kuolee on vaimo (Israel) irti tästä miehen (vanhan aivomiehen) laista. Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies (vanha aivomies) kuolee, on hän vapaa siitä laista niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle (uusi aviomies). ….."

      • väsynyt,,,,,

        lisään vielä sen että paavali omaksui yllä oleva opetus, kreikkalaisesta mytologiasta.
        Siellä oli ankara isäjumala jolla oli mahdoton laki täyttää ja isäjumala tuomitsi ihmisiä
        jonka tuomion vihalta lempeä poikajumala pelasti ihmiset. paavali oli vahvasti pakanallisten vaikutteiden ja platonin filosofian alaisena ja hänen usko rakkaus toivo- saarnaus on kuin kopio kreikkalaisesta filosofiasta. "Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus." (1 Kor. 13:13)


      • Sä oot eksyttäjä

        "" Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville (Juutalaisille) ""

        Sä olet ihan hakoteillä. Roomalaiskirje oli kirjoitettu pakanoille. "Ja minä en tahdo, veljet, teiltä salata, että jo monesti olen päättänyt tulla teidän tykönne saadakseni jonkin hedelmän teidänkin keskuudestanne, niinkuin MUIDENKIN PAKANAIN, mutta olen ollut estetty tähän saakka. Room. 1:13". Pakanoista jotkut olivat aikaisemmin kääntyneet juutalaisuuteen ja heille oli opetettu Mooseksen lakia eli he tunsivat lain kuten juutalaisetkin. Heitä Paavali tarkoitti lain tuntevilla.

        Sä lisäät omin päin Jumalan sanaan sanoja, niin kuin tässä sanan juutalaiset. Ja sun selitys tosta kohdasta on AIVAN KÄSITTÄMÄTÖN.


      • väsynyt,,,,,
        Sä oot eksyttäjä kirjoitti:

        "" Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville (Juutalaisille) ""

        Sä olet ihan hakoteillä. Roomalaiskirje oli kirjoitettu pakanoille. "Ja minä en tahdo, veljet, teiltä salata, että jo monesti olen päättänyt tulla teidän tykönne saadakseni jonkin hedelmän teidänkin keskuudestanne, niinkuin MUIDENKIN PAKANAIN, mutta olen ollut estetty tähän saakka. Room. 1:13". Pakanoista jotkut olivat aikaisemmin kääntyneet juutalaisuuteen ja heille oli opetettu Mooseksen lakia eli he tunsivat lain kuten juutalaisetkin. Heitä Paavali tarkoitti lain tuntevilla.

        Sä lisäät omin päin Jumalan sanaan sanoja, niin kuin tässä sanan juutalaiset. Ja sun selitys tosta kohdasta on AIVAN KÄSITTÄMÄTÖN.

        "Kirje roomalaisille
        Roomassa sijaitsi alkukristillinen seurakunta jo hyvin varhain kristinuskon synnyn jälkeen. Uusille uskonnoille oli tyypillistä levitä ensimmäisenä valtakunnan pääkaupunkiin. Kristinusko oli todennäköisesti levinnyt Roomaan Jerusalemista joidenkin niiden juutalaisten toimesta, jotka olivat kokeneet ensimmäisen kristillisen helluntain. Siihen aikaan juutalaisia oli hyvin paljon myös Roomassa, ja todennäköisesti myös uskonnolliset roomalaiset käyttivät heidän synagoogiaan. Näin kristinusko levisi paitsi juutalaisten myös roomalaisten keskuuteen nopeasti. Seurakunta koostui siis lähinnä juutalaisuudesta kääntyneistä kristityistä, mutta myös pakanoista. " Wikipedia

        "Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi" Matt. 12:36,37

        "Sä lisäät omin päin Jumalan sanaan sanoja, niin kuin tässä sanan juutalaiset. "

        Itse nyt asetit paavalin Jumalan rinnalle, ja kirje ei ole Jumalan sana. Kirjeet ovat ja pysyvät kirjeenä eikä ne sitää muuttuu Jumalaan sanaksi. Jumalan sana on Jumalan suusta ulos tullut sana profeetoille, Jeesuksella on tämä auktoriteetti.
        Eli rinnastat paavalin Jumalaan, on pilkkaamista. Totuus sattuu .


    • kepillä jäätä

      Juurihan julistit olevasi niin väsynyt, että olisit voinut liittyä adventisteihin.

      He varmaan vastaavat paremmin sinun mielesi mukaan.

      • väsynyt,,,,,

        Mutta en voi liittyä koskaa palvon yhtä ainoa Jumala en kolme jumala. En etsi miellyttäviä vastauksia vaan totuutta, Jumala itse on totuus.


      • nuntius
        väsynyt,,,,, kirjoitti:

        Mutta en voi liittyä koskaa palvon yhtä ainoa Jumala en kolme jumala. En etsi miellyttäviä vastauksia vaan totuutta, Jumala itse on totuus.

        Vätystynyt!

        Vai totuus! Tässä totuus sinusta! Et vastaa kysymyksiin! Lienet kaikesta päätellen nainen, mutta esiinnyt täällä opettrajana, mikä on Sanan vastaista,
        Sulla on revitty Raamattu vain jotkut osat VT:tä ja muutama påtkä evankeliumeista! Muut osat hylkäät, eli pidät halpana vailla mitään todistettua perustetta, Miksi sinun "säälimäsi" koihdat eivät voisi olla sitä myös!? Halveksit Pietarin ( ja Jumalan ) käsitystä Sanasta joka on KOKONAAN Jumalan henkeyttämä. Puhut Jeesuksen sanojen seuraamisen tärkeydestä ja kun näitä käskyjä sulle toistaa, niin kas! yht´äkkiä ne eivät olekaan käskyjä ja symboolosia vihjeitä, Näin ollen - mikä Jeesuksen sana sinut enää pelastaa?
        Et saa sanottua, mitkä Jeesuiksen sanat voisivat koskea sinua - varsinkin kun Jeesus sanoi sanojensa ja käskyjensä koskevan vain lapsia, eli juutalaisia.
        Et usko myöskään Jumalan kaikkivaltiuteen. vaan luulet, että Sanaa noin vain väärennetään "Minä valvon sanaani, toteuttaakseni sen"! - sanoo Jahve,
        Et myöskään siihen VT:n Jesajan sanaan .josta ilmenee, että YKSI onkin jakautunut Lapseksi, Poijaksi, Isäksi, Jumalaksi!
        Tietenkin nyt väität. että Jesajan sana on väärennys!
        Paavalin tekstin vääntelyyn edellä! Johannes puhuu lihaksitulleesta Jahvesta, naisen siemenen kautta osaksi ihmisyyttä tulleesta . Se tuomittiin kuolemaan syntiuhrina ja Jahve ITSE oli mukana ristillä! "!Jumala oli Kristuksessa, ja sovitti maailman ITSENSÄ kanssa, Jumalan karitsa OTTI pois maailman synnin - Johannes kastaja-
        ei väliaikaisestii. vaan ikuisesti -hepr,kirje -- Ja uhka lain tuomiosta kuoli pois - synnin oka, eli kuolema oli entinen herra ja lakiin sitoja - edellytäen, että sitoutuu uuteen ylkään, taivaisiin kohonneeseen Herraan!
        Olen kysynyt jossain, miten olet nauttinut Jeesuksen lihaa ja verta- ilman niitä kun ei ole elämää!
        Kukaan trinitisti EI palvo kolmea kolmea Jumalaa, vaan salattua YHTÄ Jumalaa, joka on ilmaissut utsensä eri tavoilla, pysyen silti yhtenä!


      • väsynyt,,,,,
        nuntius kirjoitti:

        Vätystynyt!

        Vai totuus! Tässä totuus sinusta! Et vastaa kysymyksiin! Lienet kaikesta päätellen nainen, mutta esiinnyt täällä opettrajana, mikä on Sanan vastaista,
        Sulla on revitty Raamattu vain jotkut osat VT:tä ja muutama påtkä evankeliumeista! Muut osat hylkäät, eli pidät halpana vailla mitään todistettua perustetta, Miksi sinun "säälimäsi" koihdat eivät voisi olla sitä myös!? Halveksit Pietarin ( ja Jumalan ) käsitystä Sanasta joka on KOKONAAN Jumalan henkeyttämä. Puhut Jeesuksen sanojen seuraamisen tärkeydestä ja kun näitä käskyjä sulle toistaa, niin kas! yht´äkkiä ne eivät olekaan käskyjä ja symboolosia vihjeitä, Näin ollen - mikä Jeesuksen sana sinut enää pelastaa?
        Et saa sanottua, mitkä Jeesuiksen sanat voisivat koskea sinua - varsinkin kun Jeesus sanoi sanojensa ja käskyjensä koskevan vain lapsia, eli juutalaisia.
        Et usko myöskään Jumalan kaikkivaltiuteen. vaan luulet, että Sanaa noin vain väärennetään "Minä valvon sanaani, toteuttaakseni sen"! - sanoo Jahve,
        Et myöskään siihen VT:n Jesajan sanaan .josta ilmenee, että YKSI onkin jakautunut Lapseksi, Poijaksi, Isäksi, Jumalaksi!
        Tietenkin nyt väität. että Jesajan sana on väärennys!
        Paavalin tekstin vääntelyyn edellä! Johannes puhuu lihaksitulleesta Jahvesta, naisen siemenen kautta osaksi ihmisyyttä tulleesta . Se tuomittiin kuolemaan syntiuhrina ja Jahve ITSE oli mukana ristillä! "!Jumala oli Kristuksessa, ja sovitti maailman ITSENSÄ kanssa, Jumalan karitsa OTTI pois maailman synnin - Johannes kastaja-
        ei väliaikaisestii. vaan ikuisesti -hepr,kirje -- Ja uhka lain tuomiosta kuoli pois - synnin oka, eli kuolema oli entinen herra ja lakiin sitoja - edellytäen, että sitoutuu uuteen ylkään, taivaisiin kohonneeseen Herraan!
        Olen kysynyt jossain, miten olet nauttinut Jeesuksen lihaa ja verta- ilman niitä kun ei ole elämää!
        Kukaan trinitisti EI palvo kolmea kolmea Jumalaa, vaan salattua YHTÄ Jumalaa, joka on ilmaissut utsensä eri tavoilla, pysyen silti yhtenä!

        Kirjoituksestasi loista vihamielisyys ja väitöksesi ovat täysin perättömiä ja näin olet naurettava. Haluan tehdä muutaman asian selväksi, MINÄ EN OLE NAINEN vain mies, en ole pystynyt vastaa kaikkiin kysymyksiin koska liian monta vastausta ja väitöstä sekä kysymystä yhtäaika, olen yksi kirjoittaja ja monta on vastassa. Yritän parhaiten mukaan vastaa kysymyksiin sekä väitöksiin, ilman että tyrkyttään. Enkä pidä itseäni opettajana vain ollaan kaikki samassa arvossa, mutta olen laittanut paljon aika ja tutkimusta raamattuun ja historiallisiin kirjoituksiin. Minä en missään tapauksessa hylkää raamattuun kokonaisilmoitusta vain paavalin kirjeet. Hänen kirjeet ovat ja pysyvät kirjeenä eikä ne sitää muuttuu Jumalaan sanaksi, yhtä vähän kuin sinun ja minun sanat. Paavali väittää että hän on inspiroimaan alisena silloin se on meidän VELVOLLISUUS testata hänen auktoriteettia, raamattu itse käske ja kehottaa näin. Hän on ensimmäinen ja ainoa joka kumoaa Jumalan ikuisesti säädetty laki kaikista raamatun kirjojen kirjoitajista.
        Tämä vain vielä enemmän velvoittaa meitä testaamaan hänen auktoriteettiä.


        >>Puhut Jeesuksen sanojen seuraamisen tärkeydestä ja kun näitä käskyjä sulle toistaa, niin kas! yht´äkkiä ne eivät olekaan käskyjä ja symboolosia vihjeitä,Et myöskään siihen VT:n Jesajan sanaan .josta ilmenee, että YKSI onkin jakautunut Lapseksi, Poijaksi, Isäksi, Jumalaksi!
        Tietenkin nyt väität. että Jesajan sana on väärennys!<

        En tietenkään väittää, ymmärrän sen ihan erilailla kuin sinä. En rupee sitä tässä selittämään jos ei yksinkertaiset asiat menee perille.

        >>Paavalin tekstin vääntelyyn edellä! Johannes puhuu lihaksitulleesta Jahvesta, naisen siemenen kautta osaksi ihmisyyttä tulleesta . Se tuomittiin kuolemaan syntiuhrina ja Jahve ITSE oli mukana ristillä! "!Jumala oli Kristuksessa, ja sovitti maailman ITSENSÄ kanssa, Jumalan karitsa OTTI pois maailman synnin - Johannes kastaja-Kukaan trinitisti EI palvo kolmea kolmea Jumalaa, vaan salattua YHTÄ Jumalaa, joka on ilmaissut utsensä eri tavoilla, pysyen silti yhtenä!


      • nuntius
        väsynyt,,,,, kirjoitti:

        Kirjoituksestasi loista vihamielisyys ja väitöksesi ovat täysin perättömiä ja näin olet naurettava. Haluan tehdä muutaman asian selväksi, MINÄ EN OLE NAINEN vain mies, en ole pystynyt vastaa kaikkiin kysymyksiin koska liian monta vastausta ja väitöstä sekä kysymystä yhtäaika, olen yksi kirjoittaja ja monta on vastassa. Yritän parhaiten mukaan vastaa kysymyksiin sekä väitöksiin, ilman että tyrkyttään. Enkä pidä itseäni opettajana vain ollaan kaikki samassa arvossa, mutta olen laittanut paljon aika ja tutkimusta raamattuun ja historiallisiin kirjoituksiin. Minä en missään tapauksessa hylkää raamattuun kokonaisilmoitusta vain paavalin kirjeet. Hänen kirjeet ovat ja pysyvät kirjeenä eikä ne sitää muuttuu Jumalaan sanaksi, yhtä vähän kuin sinun ja minun sanat. Paavali väittää että hän on inspiroimaan alisena silloin se on meidän VELVOLLISUUS testata hänen auktoriteettia, raamattu itse käske ja kehottaa näin. Hän on ensimmäinen ja ainoa joka kumoaa Jumalan ikuisesti säädetty laki kaikista raamatun kirjojen kirjoitajista.
        Tämä vain vielä enemmän velvoittaa meitä testaamaan hänen auktoriteettiä.


        >>Puhut Jeesuksen sanojen seuraamisen tärkeydestä ja kun näitä käskyjä sulle toistaa, niin kas! yht´äkkiä ne eivät olekaan käskyjä ja symboolosia vihjeitä,Et myöskään siihen VT:n Jesajan sanaan .josta ilmenee, että YKSI onkin jakautunut Lapseksi, Poijaksi, Isäksi, Jumalaksi!
        Tietenkin nyt väität. että Jesajan sana on väärennys!<

        En tietenkään väittää, ymmärrän sen ihan erilailla kuin sinä. En rupee sitä tässä selittämään jos ei yksinkertaiset asiat menee perille.

        >>Paavalin tekstin vääntelyyn edellä! Johannes puhuu lihaksitulleesta Jahvesta, naisen siemenen kautta osaksi ihmisyyttä tulleesta . Se tuomittiin kuolemaan syntiuhrina ja Jahve ITSE oli mukana ristillä! "!Jumala oli Kristuksessa, ja sovitti maailman ITSENSÄ kanssa, Jumalan karitsa OTTI pois maailman synnin - Johannes kastaja-Kukaan trinitisti EI palvo kolmea kolmea Jumalaa, vaan salattua YHTÄ Jumalaa, joka on ilmaissut utsensä eri tavoilla, pysyen silti yhtenä!

        akkamainen vätys!

        Et ole minkään valtakunnan kristitty, joten nyt on minun vuoroni pudistaa pölyt pilkkaajan naamalle ja toivottaa pimenevää yötä! R.I.P,!


      • väsynyt,,,,,
        nuntius kirjoitti:

        akkamainen vätys!

        Et ole minkään valtakunnan kristitty, joten nyt on minun vuoroni pudistaa pölyt pilkkaajan naamalle ja toivottaa pimenevää yötä! R.I.P,!

        Matt. 7:21-24 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon (Jumalan laki). Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa? (paavalin seurajaat). Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.( Jumalan lainrikkojat "anomia")

        Paavali: " laki on kirous ja Kristus on lain loppu " ja "laki herättää synninhimo" ja muutakin negatiivista. Ja niinkö paavali sanoi: "Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä"

        Sinä itse saat päättää mikä on synti, wow! Jos omatuntosi ja se "paavalin mukainen henki" sano it's alright olla homoseksuaalinen sano että se on ok niin et ole tehnyt syntiä! Tämä on paavalin logiikka.

        >joten nyt on minun vuoroni pudistaa pölyt pilkkaajan naamalle ja toivottaa pimenevää yötä! R.I.P,! < Sanasi on kirous, niin oli teidän paavalikin kova kiroamaan kaikkia jotka eivät olet sama mieltä hänen kansa, niin hän tälläkin kirosi Jeesusta!


      • Η αλήθεια
        väsynyt,,,,, kirjoitti:

        Matt. 7:21-24 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon (Jumalan laki). Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa? (paavalin seurajaat). Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.( Jumalan lainrikkojat "anomia")

        Paavali: " laki on kirous ja Kristus on lain loppu " ja "laki herättää synninhimo" ja muutakin negatiivista. Ja niinkö paavali sanoi: "Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä"

        Sinä itse saat päättää mikä on synti, wow! Jos omatuntosi ja se "paavalin mukainen henki" sano it's alright olla homoseksuaalinen sano että se on ok niin et ole tehnyt syntiä! Tämä on paavalin logiikka.

        >joten nyt on minun vuoroni pudistaa pölyt pilkkaajan naamalle ja toivottaa pimenevää yötä! R.I.P,! < Sanasi on kirous, niin oli teidän paavalikin kova kiroamaan kaikkia jotka eivät olet sama mieltä hänen kansa, niin hän tälläkin kirosi Jeesusta!

        Luin tämän aloituksen kirjoitukset ja tutkin huolellisesti nimimerkillä "väsynyt,,,,," tehdyt kirjoitukset. Tarkoitukseni oli selvittää joitakin itämaiseen kulttuuriin ja koineen kreikkaan liittyviä kielen ilmaisuja, mutta huomasin, että kyseinen nimimerkki vaihtaa nimimerkkiään. Sellainen ei ole uskottava keskustelukumppani.


      • väsynyt,,,,,,
        Η αλήθεια kirjoitti:

        Luin tämän aloituksen kirjoitukset ja tutkin huolellisesti nimimerkillä "väsynyt,,,,," tehdyt kirjoitukset. Tarkoitukseni oli selvittää joitakin itämaiseen kulttuuriin ja koineen kreikkaan liittyviä kielen ilmaisuja, mutta huomasin, että kyseinen nimimerkki vaihtaa nimimerkkiään. Sellainen ei ole uskottava keskustelukumppani.

        Tiedän että olet sama kenelle äsken kirjoitin, kerro miksi annat väärää todistusta minusta?


        Mat 7:23
        And then will I profess unto them, I never knew you: depart from me, ye that work iniquity. G458 Anomia

        Anomia :
        I.the condition of without law
        A.because ignorant of it
        B.because of violating it
        II.contempt and violation of law, iniquity, wickedness
        https://www.blueletterbible.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=G458

        Rest my case


      • Η αλήθεια
        väsynyt,,,,,, kirjoitti:

        Tiedän että olet sama kenelle äsken kirjoitin, kerro miksi annat väärää todistusta minusta?


        Mat 7:23
        And then will I profess unto them, I never knew you: depart from me, ye that work iniquity. G458 Anomia

        Anomia :
        I.the condition of without law
        A.because ignorant of it
        B.because of violating it
        II.contempt and violation of law, iniquity, wickedness
        https://www.blueletterbible.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=G458

        Rest my case

        En ole aikaisemmin sinulle kirjoittanut. Voimmeko sopia, että kirjoita minulle englanniksi tai suomeksi. Minulle voi kirjoittaa myös kreikaksi. Hallitsen kohtalaisen hyvin suomen kielen, koska äitini puhui suomea ja olen saanut opiskella sitä Suomessa.


      • vihreillä niityillä
        väsynyt,,,,,, kirjoitti:

        Tiedän että olet sama kenelle äsken kirjoitin, kerro miksi annat väärää todistusta minusta?


        Mat 7:23
        And then will I profess unto them, I never knew you: depart from me, ye that work iniquity. G458 Anomia

        Anomia :
        I.the condition of without law
        A.because ignorant of it
        B.because of violating it
        II.contempt and violation of law, iniquity, wickedness
        https://www.blueletterbible.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=G458

        Rest my case

        levännyt ja rento!

        "Sana oli Jumalla,,,!" Joh 1:1
        "Sana tuli lihaksi, ja asui meidän keskellämme..."! Joh 1.15
        " Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa." 2 Kor, 5:19
        " Ja Hän antoi henkensä.! evankeliumit

        "Jos panet Hänen sielunsa uhriksi,, Herran tahto tulee toteutumaan..." Jes,.53..

        Jumala otti ihmismuodon, tuli lihaksi, ei silti katsonut toimivansa jumalana, syntyi, eli ,kärsi ja kuoli ihmisyyden puolesta. Kuoleman paulat pitivät Hänen ihmispuolensa, mutta eivät voineet tehdä sitä jumalluudelle, kuolemattomuudelle.
        , siirtyii takaisin taivaallisiin ja kutsutaan taas Jumalaksi , Hepr, kirje..
        Seisoo keskellä valtaistuinta Taivaassa, pelastaa ne, jotka ovat pesseet vaatteensa Hänen verellään, ja toimittaa viimeisen tuomion, Ilm.kirja,


      • nuntius
        väsynyt,,,,, kirjoitti:

        Matt. 7:21-24 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon (Jumalan laki). Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa? (paavalin seurajaat). Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.( Jumalan lainrikkojat "anomia")

        Paavali: " laki on kirous ja Kristus on lain loppu " ja "laki herättää synninhimo" ja muutakin negatiivista. Ja niinkö paavali sanoi: "Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä"

        Sinä itse saat päättää mikä on synti, wow! Jos omatuntosi ja se "paavalin mukainen henki" sano it's alright olla homoseksuaalinen sano että se on ok niin et ole tehnyt syntiä! Tämä on paavalin logiikka.

        >joten nyt on minun vuoroni pudistaa pölyt pilkkaajan naamalle ja toivottaa pimenevää yötä! R.I.P,! < Sanasi on kirous, niin oli teidän paavalikin kova kiroamaan kaikkia jotka eivät olet sama mieltä hänen kansa, niin hän tälläkin kirosi Jeesusta!

        väsynyt!

        En kyllä yllä Jessesi tasolle, joka sanoi Pietaria Per-ke-eeksi, uskoviaan Isästä Paholaisesta lähteneeksi, ja käärmeiden sikiöiksi., pappeja kalkituiksi haudoiksi,
        tai Jesajan tasolle,joika kutsui lakifariiseusten tekeleitä saastaiseksi kuukautisrätiksi!

        -------------------------------------
        Pakanat eivät edes pysty anomiaan, sillä heidän sisällään on moraalinen koodi, halusi sitä, tai ei. "Jos meidän sydämemme syyttä meitä, on Jumala kuitenkin suurempi!" Johannes, Pakanat eivät pysty kieltänään selviä lakeja, koska niitä ei ole kirjoitettu mihinkään. Laki on siis tavallaan kirjoiutettu heidän sydämiinsä. Juutalaiset lankesivat anti-nomismin polulle vesittämällä ja kietämällä kirjoitettua lakia,.


      • väsynyt,,,,,,
        Η αλήθεια kirjoitti:

        En ole aikaisemmin sinulle kirjoittanut. Voimmeko sopia, että kirjoita minulle englanniksi tai suomeksi. Minulle voi kirjoittaa myös kreikaksi. Hallitsen kohtalaisen hyvin suomen kielen, koska äitini puhui suomea ja olen saanut opiskella sitä Suomessa.

        Kiitos ehdotuksesta, mutta pakko kiittää ei, ilmeisesti olet äitisi kieleltään kreikkalainen. Minulla on aikaisemmin kokemusta ku keskustelin juutalaisten kanssa,
        Jeesuksen messiaanisuudesta he vetosi aina vastaan heprean kieleen ja näin se jatkuu muutama vuoden lopuksi se päättyy että opin lukemaan hepreaa vaikka en kaikkia sanoja en ymmärrä osaan kuintenkin lukea. Sinun ja minun välinen keskustelu menisi aika nopeasti kolminaisuuden keskusteluksi ja se päättyisi siihen kreikankielen tietoisuuden. Palstalla kyllä löytyy keskustelijoita mutta minä kiitän ja kuittaan, ja kirjoitat hyvin suomea.


      • väsynyt,,,,,,
        nuntius kirjoitti:

        väsynyt!

        En kyllä yllä Jessesi tasolle, joka sanoi Pietaria Per-ke-eeksi, uskoviaan Isästä Paholaisesta lähteneeksi, ja käärmeiden sikiöiksi., pappeja kalkituiksi haudoiksi,
        tai Jesajan tasolle,joika kutsui lakifariiseusten tekeleitä saastaiseksi kuukautisrätiksi!

        -------------------------------------
        Pakanat eivät edes pysty anomiaan, sillä heidän sisällään on moraalinen koodi, halusi sitä, tai ei. "Jos meidän sydämemme syyttä meitä, on Jumala kuitenkin suurempi!" Johannes, Pakanat eivät pysty kieltänään selviä lakeja, koska niitä ei ole kirjoitettu mihinkään. Laki on siis tavallaan kirjoiutettu heidän sydämiinsä. Juutalaiset lankesivat anti-nomismin polulle vesittämällä ja kietämällä kirjoitettua lakia,.

        "emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?"


        Käyttäkö juutalaiset tai muslimit tai hindut Jeesuksen nimiä? Ovatko he ennustanut Jeesuksen nimeen kautta ? Tehnyt voimatekoja nimeen kautta? Ajanet riivajia nimeen kautta ulos ihmistä ? Älä vitsi leikkiä tyhmä, tässä selvästi puhutaan kristityistä jotka ovat unohtaneet Messiaan sanat ja varoitukset kääntämällä selkä Jumalan laille. Heistä on tullut lainrikkojia! Koska rakastavat paavalia!


      • maksetut puhujat
        väsynyt,,,,,, kirjoitti:

        "emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?"


        Käyttäkö juutalaiset tai muslimit tai hindut Jeesuksen nimiä? Ovatko he ennustanut Jeesuksen nimeen kautta ? Tehnyt voimatekoja nimeen kautta? Ajanet riivajia nimeen kautta ulos ihmistä ? Älä vitsi leikkiä tyhmä, tässä selvästi puhutaan kristityistä jotka ovat unohtaneet Messiaan sanat ja varoitukset kääntämällä selkä Jumalan laille. Heistä on tullut lainrikkojia! Koska rakastavat paavalia!

        "Tunnen hengessäni, että te unitaarit olette pimeää ja ovelaa sakkia, täynnä omatekoista, viisastelevaa hapatusta. Ennenkuin tutustuin tähän palstaan, en olisi ikinä uskonut, että on YHTÄÄN hellaria, joka kieltää kolminaisuusopin!
        Näkyy olevan, ainakin suun tunnustuksen mukaan, mutta siihen en usko, vaan kyseessä on masinoitu, suunniteltu operaatio, herra ties mistä käsin."

        Arvaapas mistä käsin operaatio on suunniteltu?
        Ei tarvitse muuta kuin tietää Vartiotorniseuran toimintatavat, ja asia on sillä selvä.

        Jos tiedät mitä tarkoittaa astroturffaus, eli maksetut mielipiteet ( tai maksetut jankuttajat), niin niitä on Suomi24:ssa paljon. Tämän myönsi myös ylläpito taannoin.

        "Astroturffaus – eli maksettu nettikehuminen tai -haukkuminen, jota lukija luulee aidoksi – on netissä elävä ilmiö"
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10984587
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12439663#comment-69482262


      • väsynyt,,,,,,
        maksetut puhujat kirjoitti:

        "Tunnen hengessäni, että te unitaarit olette pimeää ja ovelaa sakkia, täynnä omatekoista, viisastelevaa hapatusta. Ennenkuin tutustuin tähän palstaan, en olisi ikinä uskonut, että on YHTÄÄN hellaria, joka kieltää kolminaisuusopin!
        Näkyy olevan, ainakin suun tunnustuksen mukaan, mutta siihen en usko, vaan kyseessä on masinoitu, suunniteltu operaatio, herra ties mistä käsin."

        Arvaapas mistä käsin operaatio on suunniteltu?
        Ei tarvitse muuta kuin tietää Vartiotorniseuran toimintatavat, ja asia on sillä selvä.

        Jos tiedät mitä tarkoittaa astroturffaus, eli maksetut mielipiteet ( tai maksetut jankuttajat), niin niitä on Suomi24:ssa paljon. Tämän myönsi myös ylläpito taannoin.

        "Astroturffaus – eli maksettu nettikehuminen tai -haukkuminen, jota lukija luulee aidoksi – on netissä elävä ilmiö"
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10984587
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12439663#comment-69482262

        Raukkamaistaa! Tunnen itse hengessä että te trinitaarit, olette roomalaisia sama olemusta antiikin rooman kanssa, olette sama kansa joka ristiinnaulitsi Vapahtajan.
        Tunnen hengessä syvästi niin että sattuu, että minun omat helluntai veljet ja siskot on jesuiti agentteja, tehtävä suoraan roomasta paavilta franciscus, erinomaisen hyvin suunniteltu operaatio tuhota unitaarisen näkemyksen.


      • nuntius
        väsynyt,,,,,, kirjoitti:

        "emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?"


        Käyttäkö juutalaiset tai muslimit tai hindut Jeesuksen nimiä? Ovatko he ennustanut Jeesuksen nimeen kautta ? Tehnyt voimatekoja nimeen kautta? Ajanet riivajia nimeen kautta ulos ihmistä ? Älä vitsi leikkiä tyhmä, tässä selvästi puhutaan kristityistä jotka ovat unohtaneet Messiaan sanat ja varoitukset kääntämällä selkä Jumalan laille. Heistä on tullut lainrikkojia! Koska rakastavat paavalia!

        väsynyt!

        Eipä puhunut kristityille, koska heitä ei ollut moneenkymmeneen vuoteen- "ilmiselvästi"!

        Etkä vaan pysty selittämään, miksi Jeesus olisi puhunut pakanoille. koska se ei edes kuulunut Hänen "tehtävän kuvaansa"! Vai olisiko ollut vähän tottelematon Jahven sanalle! Herrapa herra hyvinkin- joku jesse nikkarinpoika - terve!! Ja demonien pitäisi tällä toivotuksella häippäistä!

        Tämä on se ilmaus, jota Hengellä täytetty kristilly käyttäisi: Jeesus Kristus,Herra!
        Jeesus itse käänsi lain, esim, ruokailusäännöksissä, ja armahtamalla avionrikkojaa, joka olisi pitänyt kivittää, Tai hän itse, kun jättäytyi omavaltaisesti pois vanhempiensa seurasta 12-vuotiaana!
        Ehkä muuten kannattaisi ottaa haltuun suomi, ennenkuin alkaa heittää huulta yleieellä foorumilla!


      • nuntius
        väsynyt,,,,,, kirjoitti:

        Raukkamaistaa! Tunnen itse hengessä että te trinitaarit, olette roomalaisia sama olemusta antiikin rooman kanssa, olette sama kansa joka ristiinnaulitsi Vapahtajan.
        Tunnen hengessä syvästi niin että sattuu, että minun omat helluntai veljet ja siskot on jesuiti agentteja, tehtävä suoraan roomasta paavilta franciscus, erinomaisen hyvin suunniteltu operaatio tuhota unitaarisen näkemyksen.

        väsynyt!

        Sinun "henkesi" tiedetään! Se on tietäjähengen kalmanhajuinen viisaus, pelagiolainen self-made pelastus, jossa armoa käytetään kuin sosiaaliturvaa, niukasti ja mielellään ei lainkaan. vaan pärjätään omillaan sinnitellään farisealaisessa omahyväisyydessä.

        Turhaa Jahve valmistit pelastuksen ennen aikojen alkua- turhaan kuoliut, tai lähetit poikasi kuolemaan. Nämä anti-kristukset pyyhkivät peräpäänsä "annillasi" ja kerskavat - "en mitään tarvitse. olen omavarainen, enkä kenenkään almujen tarpeessa!"


      • agricola2
        väsynyt,,,,,, kirjoitti:

        Tiedän että olet sama kenelle äsken kirjoitin, kerro miksi annat väärää todistusta minusta?


        Mat 7:23
        And then will I profess unto them, I never knew you: depart from me, ye that work iniquity. G458 Anomia

        Anomia :
        I.the condition of without law
        A.because ignorant of it
        B.because of violating it
        II.contempt and violation of law, iniquity, wickedness
        https://www.blueletterbible.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=G458

        Rest my case

        liian poikki!

        Eipä näy olevan tietoa anomia-termin sisällöstäkään! Se on alunperin sosiologinen termi Durkheimin lanseerama itsemurhatutkimuksen yhteydessä, eikä sovi millään muotoa teologiseen konseptiin, jos on edes jotain näyttöä, että ihmusellä on aina jonkinlainen omatunto. Anomiassa ei ole MITÄÄN normeja, sääntöjä, tai lakeja!

        Uskonnon piirissä käytetään termiä anti-nomismi, joka suurin piirtein tatkoittaa
        jahvelaisten lakien hylkäämistä,

        Uskinpuhdistus taisteli käsitystä vastaan, Luther etunenässä ja samaan aikaan torjuttiin vielä kristinuskolle tuhoisampikin harha. unitarismi,
        Sen "isät" oliiat maailmanhenkisiä humanisteja, runoilijoita ja luonnonfiliosofeja- unohtamatta tietysti sen keihäänkärkeä, ateisteja,


      • nuntius
        maksetut puhujat kirjoitti:

        "Tunnen hengessäni, että te unitaarit olette pimeää ja ovelaa sakkia, täynnä omatekoista, viisastelevaa hapatusta. Ennenkuin tutustuin tähän palstaan, en olisi ikinä uskonut, että on YHTÄÄN hellaria, joka kieltää kolminaisuusopin!
        Näkyy olevan, ainakin suun tunnustuksen mukaan, mutta siihen en usko, vaan kyseessä on masinoitu, suunniteltu operaatio, herra ties mistä käsin."

        Arvaapas mistä käsin operaatio on suunniteltu?
        Ei tarvitse muuta kuin tietää Vartiotorniseuran toimintatavat, ja asia on sillä selvä.

        Jos tiedät mitä tarkoittaa astroturffaus, eli maksetut mielipiteet ( tai maksetut jankuttajat), niin niitä on Suomi24:ssa paljon. Tämän myönsi myös ylläpito taannoin.

        "Astroturffaus – eli maksettu nettikehuminen tai -haukkuminen, jota lukija luulee aidoksi – on netissä elävä ilmiö"
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10984587
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12439663#comment-69482262

        maksetut huvit!

        Voihan se olla niinkin, kuin sanot! Kuitenkin "väsynyt" on niin vetämätön mutantti, ei oikein mihinkään sopiva, sekava ja huonosti suomea taitava, että täydellinen aasi on,- jos maksaa moisesta sekasotkusta!
        Ehkä maksaja ei osaakaan suomea, ja uskoo, että kun mitä tahansa skeidaa kirjoitetaan. niin hyväksi se koituu! Hyvin ateistinen agenda - jospa sitten....?

        "Vätyksessä" on monia käsittämättömiä ristiriitoja, kristitty hän ei ole minkä'n määritelmän mukaan. ehkä jonkun vartin juutalainen, tosin hyvin ristiriitaisella tavalla-

        Ei hän ole unitaristikaan, kuin ehkä jollain kuvittelemallaan tavalla ja huvittavaa onkin, että hänellä on jonkinlainen viha-suhde Paavaliin, jota taas oikeat unitaristit käyttävät pääasiassa perusteluissaan,.
        Ehkä kyseessä on vain tavallinen "das Ding an sich" - oman polun tallaaja, yksinkertaisuuden mannekiini- myötätuntomme ansaitseva.


      • Huolestuin tilastasi
        väsynyt,,,,,, kirjoitti:

        Raukkamaistaa! Tunnen itse hengessä että te trinitaarit, olette roomalaisia sama olemusta antiikin rooman kanssa, olette sama kansa joka ristiinnaulitsi Vapahtajan.
        Tunnen hengessä syvästi niin että sattuu, että minun omat helluntai veljet ja siskot on jesuiti agentteja, tehtävä suoraan roomasta paavilta franciscus, erinomaisen hyvin suunniteltu operaatio tuhota unitaarisen näkemyksen.

        Väsynyt, tarvitset paljon raitista Raamatun opetusta ja apua Jumalalta. Myös mielesi tarvitsee hoitoa. Ehkä olet ollut rohkea ja kertonutkin ongelmistasi jollekin ammattiauttajalle (toivottavasti uskovaiselle).

        En halua olla tunkeileva, eikä sinun tietenkään tarvitse vastata mitään, mutta kysyn, oletko ollut elämäsi aikana psykiatrisessa hoidossa tai onko sinulle määrätty lääkkeitä, joita et ole tahtonut käyttää?


      • väsyttääääääääääääää
        agricola2 kirjoitti:

        liian poikki!

        Eipä näy olevan tietoa anomia-termin sisällöstäkään! Se on alunperin sosiologinen termi Durkheimin lanseerama itsemurhatutkimuksen yhteydessä, eikä sovi millään muotoa teologiseen konseptiin, jos on edes jotain näyttöä, että ihmusellä on aina jonkinlainen omatunto. Anomiassa ei ole MITÄÄN normeja, sääntöjä, tai lakeja!

        Uskonnon piirissä käytetään termiä anti-nomismi, joka suurin piirtein tatkoittaa
        jahvelaisten lakien hylkäämistä,

        Uskinpuhdistus taisteli käsitystä vastaan, Luther etunenässä ja samaan aikaan torjuttiin vielä kristinuskolle tuhoisampikin harha. unitarismi,
        Sen "isät" oliiat maailmanhenkisiä humanisteja, runoilijoita ja luonnonfiliosofeja- unohtamatta tietysti sen keihäänkärkeä, ateisteja,

        >>Eipä näy olevan tietoa anomia-termin sisällöstäkään! Se on alunperin sosiologinen termi Durkheimin lanseerama itsemurhatutkimuksen yhteydessä, eikä sovi millään muotoa teologiseen konseptiin, jos on edes jotain näyttöä, että ihmusellä on aina jonkinlainen omatunto. Anomiassa ei ole MITÄÄN normeja, sääntöjä, tai lakeja!


      • väsyttääää
        nuntius kirjoitti:

        väsynyt!

        Eipä puhunut kristityille, koska heitä ei ollut moneenkymmeneen vuoteen- "ilmiselvästi"!

        Etkä vaan pysty selittämään, miksi Jeesus olisi puhunut pakanoille. koska se ei edes kuulunut Hänen "tehtävän kuvaansa"! Vai olisiko ollut vähän tottelematon Jahven sanalle! Herrapa herra hyvinkin- joku jesse nikkarinpoika - terve!! Ja demonien pitäisi tällä toivotuksella häippäistä!

        Tämä on se ilmaus, jota Hengellä täytetty kristilly käyttäisi: Jeesus Kristus,Herra!
        Jeesus itse käänsi lain, esim, ruokailusäännöksissä, ja armahtamalla avionrikkojaa, joka olisi pitänyt kivittää, Tai hän itse, kun jättäytyi omavaltaisesti pois vanhempiensa seurasta 12-vuotiaana!
        Ehkä muuten kannattaisi ottaa haltuun suomi, ennenkuin alkaa heittää huulta yleieellä foorumilla!

        >>Jeesus itse käänsi lain, esim, ruokailusäännöksissä, ja armahtamalla avionrikkojaa, joka olisi pitänyt kivittää,


    • Tiestä

      Me uskossa kasvaneet olemme niitä lain tuntevia, sillä ensin meille opetetaan käskyt. Me, jotka olemme saaneet kasvaa lain kautta vapaaksi laista, olemme saaneet tulla Jumalan Pojan luokse.
      Ensin laki varjeli meitä ja piti kaidalla tiellä. Saatuamme kasvaa Kristukseen, saimme tulla TÄYTETTYYN lakiin ja sen jälkeen ei ole olemassakaan lakia meitä vastaan. Laki on vain lain rikkojia vastaan, ei laissa eläjiä vastaan. Jeesus vapauttaa omansa lain alta täydelliseen vapauteen. Se ei tarkoita sitä, että emmekö eläisi laissa. Me elämme täytetyssä laissa, joka täyttyy rakkaudessa. Rakkaus ei riko mitään, vaan rakentaa ja iloitsee yhdessä totuuden kanssa.

      • väsynyt,,,,,,

        Ikävä kyllä Jeesus itse sano ihan toista, laista ei katoa pieninkään piirto,samoin sanovat profetiat VT:essä.Laki on vieläkin voimassa uudessa Jerusalemissa Jes 2: 2-3 , ei missään sanotaan että laki on korvattu paitsi paavalin kirjeissä.Laki ei ole mikään kirous jonka alta Jeesus pelasti maailmaan tuo on taas paavalin väite. Paavali ei edes noudattanut lakia vain fariseuksien perinnäissääntöjä sen takia hän ei edes tuntenut puhtaasta lakia. Jeesuksen aikoina fariseukset selittivät ja opettivat lakia perinnässääntöjen kautta, nykyään se on kirjallisessa muodossa Talmudissa. Tähän Talmudiin on kautta aikojen lisäilty mitä uskomattomampia lakeja ja sääntöjä. Nykypäiväinen juutalaisuus perustuu suoraan fariseusten perinnäissäänntöihiin. Perinnäissääntö syntyy siten että jakeet irrotetaan tekstiyhteydestään ja niille annetaan eri merkitys kuin alkuperäinen. Matt 15:1-14 Mark 7:1-13 Matt 5:17-20 Jeesus noudatti Jumalaan lakia ja yritti palauttaa ihmisiä puhtaaseen, alkuperäiseen lain tulkintaan aivan niin kun oli profetoitu tulevasta messiasta Jesaja 42:21 Jeesuksen mielipide lain noudattamisesta oli ehdottoman tiukka. Jeesus teki lain suureksi, mutta nykypäiväinen juutalaisuudeen ja kristinuskon seuraajat pienentävät lain mitättömäksi traditioidensa tähden.

        Jes 2: 2-3 AIKOJEN LOPUSSA on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne. Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; SILLÄ SIIONISTA LÄHTEE LAKI (tooraa) , Jerusalemista Herran sana".

        Matt.23:2-4 "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset. Sentähden, kaikki mitä HÄN (Mooses) teille sanoo, se tehkää ja pitäkää, mutta HEIDÄN (fariseusten) tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellakaan liikuttaa.
        Hepr.Ram.

        En jaksa tässä tämän enempää kirjoita, niinkuin ketjun alussa mainitsen miten paavali vääristeli Jeesuksen sanoman aivan kuten tuo tempaus homma. Jeesus ei antanut lupaa opettaa paavalin väärää armo opetusta.


    • Arvailua

      Et kai ole niitä herätys hörhöjä, tuo sana on suoraan sanottuna sanottuna Jumalan pilkkaa. Tuo sana nimittäin vilahti aloitus tekstissä. Sekä Sarenin kirjassa

      Hebrealaisten Jumalan nimi ei ole herätys, vaan Jumala herätti Jeesuksen kuolleista.

      Jeesuksen nimi ei myöskään ole herätys.

      Pyhä Henki Kirkastaa ainoastaan Jeesusta ja Jeesuksen sanoja eikä Jeesus lähettänyt opetuslapsia saarnaamaan herätystä, kuten nyt on tapahtunut.

      Pyhä Henki näyttää Jh.16: Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:

      synnin, koska he eivät usko minuun;

      vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;

      ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu

    • Tiestä

      Jos ei tunne Jeesusta, ei voi käsittää Paavalia. Paavali opettaa aivan samoin, mitä Jeesus opetti, mutta tietämättömät (eivät tunne Jeesusta) vääntävät hänen kirjoituksiaan kieroon.
      Paavali oli uskovainen mies, mutta edusti vahaa liittoa niin kauan kuin hänen nimensä oli Saulus. Jeesuksen tavattuaan Paavali joutui tunnustamaan, että hän ei edes tuntenut lakia. Hän tunsi Sauluksena vanhan liiton lain, mutta ei ollut saanut tuntea sinä aikana Uuden liiton lakia, joka muuttui rakkaudenlaiksi Jeesuksen tultua Ylimmäksi papiksi ja joka pitää sisällään pienimmäkin käskyn. Kuka rakastava voi jonkikaan kymmenestä käskystä kumota? Ei kukaan.

      Paavali joutui käskysanojen eteen ja vaikka hän sitä ennen olikin ollut syntiä tuntematon ihminen, niin nyt kävi niin, että käskysanat näyttivät hänelle synnin- ja kuoleman lain. Hän joutui siis lain alle ja suuren painon puristukseen, mutta hän sai tulla tuntemaan totuuden. Hän, joka joutui huutamaan syntisyyttään ja sitä armottomutta, jonka liha hänessä lain edessä hänelle langetti, sai tulla kiittämään Herraa, koska vaikka hän itse ei itseään voinut pelastaa, pelasti Jeesus hänet lain alta vapauteen.

      Jeesuksen tavattuaan Paavalista tuli Uuden liiton lain tunteva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe