Liian myöhäistä hormonihoidolle?

Tietämätön

Onko palstalla terveydenhoitoalan ihmistä joka osaisi valaista tyhmälle, että milloin on liian myöhäistä enää aloittaa hormonihoito? Onko siihen olemassa jokin verikoejuttu jonka avulla näkisi tai lasketaanko viimeisistä kuukautisista tjn?
6/2011 oli vikat menkat.

7

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

      Silloin on liian myöhäistä jos ei ole oireitakaan. Mutta jos olet alkanut hikoilla kuumia aaltoja öisin tai päivinkin..Käy lääkärissä..takuulla hormonitasosi on matala jos kuukatiset olleet vuosia poissa..Milloinkaan ei ole myöhäistä.. Lääkäri arvioi hormonihoidon sopivuutta sinulle,

    • Kyselyn tehnyt

      Kiitos infosta, taitaa olla viisainta varata se aika.

      • Turhia pillereitä?

        Siis onko sinulla ollut oireita? Jos kolmeen vuoteen ei ole ollut häiritseviä vaihdevuosiongelmia, niin hormoonihoitoa on turha aloittaa. Voit olla tyytyväinen kun pääsit ilman oireilua.


    • Järki päähän

      Syökö joku hormonihoitoa, ellei ole oireita?!?!? Tsiisus, toivottavasti ei...

    • Musta kissa

      Hei Tietämätön!

      Mulla on sama ongelma. Menkat loppu täsmälleen samassa kuussa samana vuonna. Vaan olo ei parane, vaan pahenee välillä....

      Tsemppiä! Aion kans mennä lääkäriin.

    • mummonen

      Ei lääkkeitä JOS EI OLE VAIVOJA. Äly hoi

    • Se tietämätön

      Hei haloo naiset, mistä ihmeestä saitte käsityksen ettei minulla olisi oireita? En minä niin ole kirjoittanut, käsityksenne on täysin omanne.

      No, menin sitten vihdoin gynelle perjantaina 5.9, määrättiin Femostonia ja Vagifemia ja jo viikon kuluttua tapahtui maailman ihanin asia: sain vihdoinkin nukuttua jopa 6 tuntia heräämättä! Nyt olen alkanut nähdä jopa unia!
      Pirteys töissä on aivan uskomatonta enkä enää mietiskele, että mistähän voisi valittaa työpaikkalääkärille ettei vaan tarvitsisi vääntäytyä töihin, että saisi vaan olla... Huonounisuus oli selvästikin syynä yleisvastenmielisyyteen, jos nyt tuommoista sanahirviötä voi käyttää.
      Vain kahdesti on tuntunut kuumat aallot enää ja nekin vähäisinä. Tosin en niistä ole kauheasti koskaan kärsinytkään koska harrastan rasittavaa liikuntaa ja hikoilen jo senkin takia.
      Parin päivän kuluttua alkaa harmaiden pillerien vuoro, mielenkiinnolla odotan mitä sitten tapahtuu.
      Yllätyin myös siitä, että pitkästä aikaa tuntuu myös miessukupuoli kiinnostavan!?

      Jos haitoista voipi puhua, niin minusta taitaa olla tulossa makeanhimoinen? Jostain syystä olen alkanut himoita sokeria (olen ollut sokeriton yli 35v) ja suklaata (en ole koskaan ollut suklaafanaatikko) ja eilen ahdoin sisuksiini 2 pekaanipähkinäviineriä, joissa oli runsaasti siirappia päällä. Taitaa tuo lisääntynyt energisyys olla syynä nopeaan energianlähteeseen. Pakko tehdä ruokavalioon jotain muutosta tai olen kohta pulassa sokerin takia.

      Jos minun kokemukseni on avuksi jollekin, hyvä juttu. Tosin minä puhun vain todella lyhyestä kokemusajasta! Mutta nukkuminen on ihanaa... Tänään ei ollut työpäivä, joten sain nukuttua jopa päiväunet! Ja nekin unta nähden. Nyt sitten tietysti valvottaa mutta ei se mitään, olo on aikas onnellinen :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe