Mikä ihmisissä ärsyttää?

minavain4

Pistin kysymyksen tähän palstalle, koska haluan vastauksia ihmisiltä, jotka ainakin kuvittelevat olevansa fiksumpia.

Itseäni ärsyttää eniten ihmiset, jotka eivät tajua omia vikojaan ja eivät siten edes koeta hallita niitä.

Edellinen työpaikkani oli sellainen, jossa esimieheni ansiosta kaikki ihmiset koettivat hallita omia huonoja taipumuksiaan, minkä takia työpaikassa viihtyi ja kahvitauolla riitti juteltavaa sekä oli hauskaa. Toki tiedän, että vapaa-ajalla emme tulisi toimeen jo erilaisen taustan takia, mutta näin.

Itse olen kantapään kautta oppinut sen, että pohdin vähemmän ja olen edes näennäisesti kiinnostunut muiden asioista. Lisäksi koetan olla vähemmän kriittinen eli kommentoin negatiivisia asioita. Vapaa-ajalla tämä puoli paljastuu minusta ja arvaa onko samankaltainen ihminen todella rasittava. Puolisoni on samanlainen, mutta kohdistaa taipumuksensa eri asioihin kuin minä, joten varmaan sen takia tulemme toimeen. Hän ei siis juuri ole kiinnostunut muista ihmisistä.

9

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavallinen tallaaja

      Jaa a... Onneksi on vapaus valita kenen kanssa keskustelee tai kaveeraa, ei ne kaikkien kemiat kohtaa.

      Tosin jos aina ja kaikkialla tuntuu että kukaan ei ymmärrä yms. emoskeidaa, niin silloin ehkä kannattaa tutkailla syyn alkuperää.

    • 5+11

      Omaa mielipidettä pidetään ainoana oikeana, siitä ei suostuta edes keskustelemaan.

      Omaa mielipidettä pidetään ainoana oikeana, ei edes haluta itse perustella mitään.

      Sellainen henkilö, joka tulkitsee muiden esittämiä epäileviä näkökulmia siten, että tuo henkilö alkaa keksimään perusteluja muiden epäileville näkökulmille.

      Tuo henkilö joka pitää omaa käsitystään ainoana oikeana, alkaa keksimään perusteluja miksi muut epäilevät hänen käsitystään.

      Tuo henkilö joka pitää omaa käsitystään ainoana oikeana, hän ei halua kuulla perusteltuja epäilyjä, vaan tuo henkilö alkaa keksimään epäilijöille epäilijöiden "oikeita" perusteluja.

      Toistan edellä samaa asiaa useampaan kertaan, koska kyseessä monimutkainen asia

    • LadyYes

      Minä inhoan besserwissereitä, joilla on perusvastaus kaikkeen.
      Tai sitten se viimeinen sana........ olen jo lopettanut yrittämisen ja hymyilen sisäänpäin näiden ihmisten kanssa....

    • ei laatua.

      ..minua ärsyttää joidenkin ihmisten tekopyhyys. Ovat puheissaan hyvinkin opettavaisia toisille ja paheksuvat huonoja tapoja. Itse tekevät juuri ne virheet joista itse varoittavat. Ovat juoruilijoita, pahansuopia, juonikkaita, täynnä sitä ihteään.
      Yleensäkin. Ovat epärehellisiä.

    • mikä ärsyttää

      - Laumasieluisuus, eli täytyy olla samanlainen kuin muut ja juosta lyhytaikaisten trendien perässä. Ei tajuta käyttää omia aivoja, vaan hankitaan niitä lyhytkestoisia asioita, mitä kaverillakin on. Maailma hukkuu krääsään ja saasteisiin tämän ansiosta.

      - Vaatimattomuus ("Enhän minä tuota osaa, turha edes opetella..."). Ei voida kuvitellakaan, että voitaisiin luoda jotain omaa ja kenties merkittävääkin.

      - Liiallinen usko painettuun sanaan, vailla mitään krittisyyttä.

      • Älä katso ulkokuoreen

        Ennakkoluulot ärsyttävät. Olen ns nätti tyttö mutta priimus koulussa ja ammattiopinnoissa olin. Muistan kun aloitin yliopiston en saanut edes vastauksia mihinkään vaan alta ripsien kattomista! Mutta muutaman tentin jälkeen ensin kaikki pelmahtivat seuraan kun olivat nähneet tulokseni taululta ja ensin oltiin muka kavereita sitten valtavan kateellisia kaikesta eli alettiin ruotia joka kohtaa joka minussa oli pielessä! En välittänyt vaan sinnittelin niitten kanssa loppuun:)!
        no töissä sitten sama rumba alusta saakka mutta respektiä tuli kuitenkin joiltain aidosti! Se riittää ja näillä mennään !
        Mutta opin ennakkoluuloista jotain tärkeää!


    • Anonyymi

      Itseäni ärsyttää, kun ihmiset kritisoivat ja haukkuvat muiden mielipiteitä päin seinää, mutta itse eivät perustele mielipidettään ja sanovat vain ”no mä vaan haluun”, ”no mä vaan tiiän” tai ”no mut mun mielestä”… ei mitään perusteluja tai suostumusta keskustella, että tehtäisiinkö nyt noin vai näin.
      Varsinkin jos kyse on silkasta faktasta, ja he silti väittävät että asia on väärin, vaikka se on vaan todistetusti oikein.

    • Anonyymi

      Jos ärsyttää, niin voi ainakin unohtaa kuvitelmat älykkyydestä.
      Viisas ei anna mielen kiduttaa itseään eikä tartu ärhäkästi jokaiseen nousevaan ajatukseen. Kovin vähän on kuitenkin asioita joihin voit oikeasti vaikuttaa. Elämä etenee ihan samalla tavalla vaikka sinua ei edes olisi ja niin siinä myös joku kaunis päivä käy, joten tämän voi myös helposti todistaa.

      • Anonyymi

        Katsopa Marilyn Vos Savantin viimeisin haastattelu ja pohdi, että ärsyttääkö/loukkaako häntä haastattelijan tapa käyttää sanaa "genious". Muistaakseni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe