Hämeenlinnan perhetyö- kokemuksia?

Uskaltaako ottaa?

Kertokaa Hämeenlinnassa perhetyötä saaneet kokemuksistanne. Auttoiko perhetyö teitä vai aiheuttiko lisää ongelmia? Osasivatko työntekijät auttaa? Minkälaista kohtelua saitte?

10

123

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hml sossu

      eI AUTA... eivät osaa auttaa ...lisää ongelmia ja syyllistämistä huonosta vanhemmuudesta ym... kannattaa sopia lastesi asioista exsi kanssa...
      parempi laiha sopu kuin lihava riita.

      • Heh heh...

        Mistä tiedät että avaajalla on ex? Kirjoitatko avauksen ihan itse?


      • Hml sossu
        Heh heh... kirjoitti:

        Mistä tiedät että avaajalla on ex? Kirjoitatko avauksen ihan itse?

        satun tietämään työni puolesta


      • Nyt repesin!
        Hml sossu kirjoitti:

        satun tietämään työni puolesta

        Tunnet siis avaajan henk.koht?

        Kuinka typeränä pidät muita keskustelijoita?


    • asiakashankintaa

      Lastensuojelu sotkeentuu hanakasti avioeroihin ja huoltoriitoihin. Ne ovatkin oivallisia hetkiä sijaishuollon asiakashankinnalle, joka lähtee käyntiin perhetyöllä.

      • sossupaholainen

        Lastensuojelu ei saa tietoja kenenkään avioeroista eikä sillä taatusti ole aikaa sellaisista kiinnostua. Tiedätkö miten lastensuojeluasiakkaaksi tullaan? Lapsesta tehdään lastensuojeluilmoituksia. Usein riitaisat erovanhemmat tekevät toisistaan roppakaupalla lastensuojeluilmoituksia, jolloin lastensuojelu saa tiedon perheestä. Yleensä lastensuojelun työntekijät sanovat vanhemmille, ettei tämä kuulu lastensuojeluun, vaan on vanhempien keskenään ratkaistava. Mutta joskus vanhemmat jatkavat niin kauan, että lapsi alkaa voida huonosti ja lastensuojeluilmoituksia alkaa tulla koulusta, pääiväkodista jane.
        Mutta parhaiten eroperheet saa pysymään poissa lastensuojelussa sillä, että vanhemmat hoitavat keskenään asiansa eivätkä ainakaan tee aiheettomia lastensuojeluilmoituksia. Sellaisia ei kukaan sossu halua. Avioero ei ole lastensuojeluasia, vaikka monet vanhemmat niin tuntuvat luulevan.


      • Pitää haluta
        sossupaholainen kirjoitti:

        Lastensuojelu ei saa tietoja kenenkään avioeroista eikä sillä taatusti ole aikaa sellaisista kiinnostua. Tiedätkö miten lastensuojeluasiakkaaksi tullaan? Lapsesta tehdään lastensuojeluilmoituksia. Usein riitaisat erovanhemmat tekevät toisistaan roppakaupalla lastensuojeluilmoituksia, jolloin lastensuojelu saa tiedon perheestä. Yleensä lastensuojelun työntekijät sanovat vanhemmille, ettei tämä kuulu lastensuojeluun, vaan on vanhempien keskenään ratkaistava. Mutta joskus vanhemmat jatkavat niin kauan, että lapsi alkaa voida huonosti ja lastensuojeluilmoituksia alkaa tulla koulusta, pääiväkodista jane.
        Mutta parhaiten eroperheet saa pysymään poissa lastensuojelussa sillä, että vanhemmat hoitavat keskenään asiansa eivätkä ainakaan tee aiheettomia lastensuojeluilmoituksia. Sellaisia ei kukaan sossu halua. Avioero ei ole lastensuojeluasia, vaikka monet vanhemmat niin tuntuvat luulevan.

        Sossupaholainen et ole tehtäviesi tasolla. Sosiaalitoimen eräs tehtävistä on perheasioiden sovittelutehtävä. Puhut ihan puppua väittäessäsi että tarvitaan lastensuojeluilmoitus, ei tarvita. Sovittelussa sossupaholaiset saavat tietoonsa huolen aiheita ja perhettä voidaan auttaa lastensuojelun tukitoimin ennen kuin mitään vakavampaa sattuu. Perhesurmia on liikaa sossupaholaisten kieltäytyessä tai haluttomuudesta näkemään lasten hätää siellä missä sitä todella on. Kouluissa on kuraattorit ja opinto-ohjaajat, kyllä teillä tietoa on huonosti voivista perheistä joita teidän tehtäväkuvanne on auttaa, ettei ne perhesurmat ihan yllätyksenä teille tule. Avioero tai sen uhka on eräs liikkeelle paneva askel perhesurmiin. Ei tavallisissa perheissä tapahdu perhesurmia vaikka miten sossut ja media muuta hehkutatte.


      • sossupaholainen
        Pitää haluta kirjoitti:

        Sossupaholainen et ole tehtäviesi tasolla. Sosiaalitoimen eräs tehtävistä on perheasioiden sovittelutehtävä. Puhut ihan puppua väittäessäsi että tarvitaan lastensuojeluilmoitus, ei tarvita. Sovittelussa sossupaholaiset saavat tietoonsa huolen aiheita ja perhettä voidaan auttaa lastensuojelun tukitoimin ennen kuin mitään vakavampaa sattuu. Perhesurmia on liikaa sossupaholaisten kieltäytyessä tai haluttomuudesta näkemään lasten hätää siellä missä sitä todella on. Kouluissa on kuraattorit ja opinto-ohjaajat, kyllä teillä tietoa on huonosti voivista perheistä joita teidän tehtäväkuvanne on auttaa, ettei ne perhesurmat ihan yllätyksenä teille tule. Avioero tai sen uhka on eräs liikkeelle paneva askel perhesurmiin. Ei tavallisissa perheissä tapahdu perhesurmia vaikka miten sossut ja media muuta hehkutatte.

        Jokaiselle perheelle, joka tarvitsee apua ja itse tarpeesta ilmoittaa, voidaan tarjota tukitoimia. Apua voidaan tarjota myös perheasiain sovittelussa, Mutta jos perhe ei itse apua hae/halua, tarvitaan lastensuojeluilmoitus.
        Tarkoitatko, että kaikkien eroperheiden lapset tulisi ottaa lastensuojelun asiakkaiksi, jotta perhesurmilta vältyttäisiin? Mistä sossu muuten voi tietää, että perheessä on avioeron uhka? Huh, huh, sanon minä.


    • Metsään meni

      Miten sitten on mahdollista että niin moni perhesurma tulee täytenä yllätyksenä kaikille? Avioeroaikeista ei tietoakaan?

      Älä sönkkää. Se rasittaa.

    • kokemus4

      Mitään ei menetä jos kokeilee. Itsel kokemuksia perhetyöstä, kun olin just eronnu. Sairastin masennusta ja voimat loppu. Lapsil oli kaikenlaisia oireita, koulupoissaoloja, ja käytöshäiriöö ja poika käytti päihteitä, siks sossut lupas meille perhetyötä. Varsinkin pojan kanssa perhetyöntekijällä oli tosi hyvät välit. Kävivät yhdes keilaamas jne. Paljon myös juteltiin itse perhetyöntekijöiden kans ja must tuntu, et sain apua omaan olooni. Sellasta käytännöllisempää kuin psykiatrialta. Tietty riippuu kemioista työntekijän kans. Mulle ero teki tosi kipeetä ja helpotti hirveest saada jutella siitä jollekin. Masentuneena sitä näki kaikki niin harmaana. Pienetkin asiat tuntu ylivoimaselta ja vaan tiuskin lapsille. Hermot oli tosi koetuksella, kun olin väsyny. Eikä ollu voimii olla lapsille läsnä. Ja tottakai ne kärsii. Isä ei oo eron jälkeen halunnut tavata lapsii. Isää ei pysty kukaan korvaan, mut toivotaan, et ymmärtäis joskus. perhetyöntekijöiden kans käytiin paikois, joissa ei olis tullu muuten käytyä. Tietty nyt on taas vaikeempaa, kun oon yksin kotona lasten kaa. Mut ainakin ne tietää, että mä välitän enemmän kuin mistään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe