Nopea hengitys, takapää kulkee hiukan vaikeasti..

White_Snow

Mikähän on tilanteeni hamsterini kanssa. Syyrialainen hamsterini on nyt 1,5 vuotias ja yhtenä päivänä katsoin sitä ja huomasin että sehän on melkein kuollut..Se hengitti todella nopeasti,turkki oli kiilloton,silmät melkein kiinni ja ei liikkunut juuri lainkaan. Sillä samalla hetkellä vaihdoin heti purut kokonaan pois, pesin kopin ja kaikki tarvikkeet jottei olisi pölystä kyse, ja laitoin kuivikkeeksi wc-paperia(kuviotonta). Tämä oli siis viimeviikon keskiviikkona. Seuraavana päivänä hamsteri oli lähes tavallinen. Siitä eteenpäin myös,,nyt kuitenkin aloin miettimään että todellisuudessa, hamsteri on samassa kunnossa kuin keskiviikkona, paitsi ettei sen turkki ole huono eikä silmät ole kiinni. Se siis hengittää yhä todella tiheään ja joutuu pysähtelemään paljon. Se nukkuu koko päivän, se käy aamulla n. klo. 7 aikaan hereillä, jolloin lähden siis kouluun. Kuitenkin sen jälkeen se herää vasta klo. 23 maissa, on hereillä ehkä 15min menee takaisin nukkumaan, ja ehkä voi käydä muutaman kerran syömässä tai pissalla. Se on isäni mielestä hiukan lihava, mutten ole varma.. Takapää sillä on hiukan raskas, ja se kulkee hiukan kyyryssä..Vien sen eläinlääkärille heti jos tilanne pahenee, mutta olisiko syytä viedä ennen sitä?

4

2091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vain ♥

      Kannattaa viedä aikasemmin. Jos tulee just jotain tollasta tosiepätavallista niin niin nopeesti ell ku mahdollista. :) Toivottavasti hamsusi voi nyt hyvin :)

      • white_snow

        kiitos vastauksestasi! En käsitä mutta tänään hamsterini oli ihan normaali..olisiko jokin puuskittainen hengitystie ongelma? Yksi mitä aivan säikähdin oli että silloin kun sen hengitys oli tosi tiheää sen pikku käpälät oli ihan kylmät. Menin ihan tolaltani kun olin antanut sen juosta lämpimällä matolla ja kun otin syliin niin varpaat kylmät..ne lämpeni kyllä sylissäni nopeasti..onneksi :)


      • minä vain ♥
        white_snow kirjoitti:

        kiitos vastauksestasi! En käsitä mutta tänään hamsterini oli ihan normaali..olisiko jokin puuskittainen hengitystie ongelma? Yksi mitä aivan säikähdin oli että silloin kun sen hengitys oli tosi tiheää sen pikku käpälät oli ihan kylmät. Menin ihan tolaltani kun olin antanut sen juosta lämpimällä matolla ja kun otin syliin niin varpaat kylmät..ne lämpeni kyllä sylissäni nopeasti..onneksi :)

        On kyllä aika outoa :/ No hyvä jos nyt on voinut hyvin :) Kävittekö silloin eläinlääkärissä? Saattaa olla joku sydänvika tai just joku hengitystie ongelma. Jos et oo viel kkäyny eläinlääkärissä niin jos toi jatkuu niiksi kannattaa käydä :) Noista jaloista et meijän kesyrottien jalat on melkein aina viileet paitsi silloin ku ne on juossut kauan lattialla :) eli en usko et on jotain vakavaa :) Muuten noi oireet on kyl vähä huolestuttavat et jos ne muut oireet jatkuu niin ell ;)


    • White_Snow

      Joo,,Kiitos! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1362
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1160
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    Aihe