Peräkamarinpoikia/tyttöjä?

Huuugo

Tällä palstalla tuntuu olevan miehiä ja naisia jotka luokittelevat itsensä alempiarvoiseksi. Mietin, että kuinka moni näistä on ns. peräkamarinpoikia tai -tyttöjä? Oletko yli 20-vuotias ja asut vielä vanhempiesi luona? Minkä takia?

33

212

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+8

      olen 28 mies ja asun vielä vanhempien luona. Syytä on vaikea sanoa, ehkä se kun ei ole koskaan ollut paljoa kavereita tai tyttöystävää niin itsenäistyminen on tuntunut merkityksettömältä.
      Jos olisin jo nuorempana saanut pitkäaikaisen tyttöystävän niin luulen että motivaatio oman paikan löytämiseen olisi suuri siinä vaiheessa..

      • Se on vähän kuin mentäis perse edellä puuhun, kun hommataan se oma kämppä vasta kun on se kumppani.
        Tai laihdutetaan vasta kun saa poikaystävän, tai lopetetaan tupakointi sit kun joku kiinnostuu musta. Hoidan mt-asiat kuntoon kun löydän tyttöystävän jne.
        Noi pitää hoitaa kuntoon, ETTÄ saa sen kumppanin!


      • true dat
        pimppaloora kirjoitti:

        Se on vähän kuin mentäis perse edellä puuhun, kun hommataan se oma kämppä vasta kun on se kumppani.
        Tai laihdutetaan vasta kun saa poikaystävän, tai lopetetaan tupakointi sit kun joku kiinnostuu musta. Hoidan mt-asiat kuntoon kun löydän tyttöystävän jne.
        Noi pitää hoitaa kuntoon, ETTÄ saa sen kumppanin!

        Aamen! Joillakin miehillä on outo luulo, että jos elämä on paskaa niin nainen tulee pelastamaan sen ja kaikki muuttuu paremmaksi. Elämä pitää saada kuntoon ENNEN naisen saamista ja nainen on vain bonus elämässäsi.


      • Gammaromeo
        true dat kirjoitti:

        Aamen! Joillakin miehillä on outo luulo, että jos elämä on paskaa niin nainen tulee pelastamaan sen ja kaikki muuttuu paremmaksi. Elämä pitää saada kuntoon ENNEN naisen saamista ja nainen on vain bonus elämässäsi.

        Olennaista lienee lopputulos, eikä se kuinka siihen päädytään.
        A) Eli jos mies saa elämänsä yksin kuntoon ja saa sitten naisen omakseen, niin lienee ihan yhtä hyvä lopputulos kuin se, että
        B) miehellä ei ole elämä kunnossa mutta todennäköisyyksien vastaisesti saa naisen itselleen ja tästä iloisena mies saa omien ja/tai naisen voimavarojen kautta elämänsä kuntoon.


      • jgldjlds
        Gammaromeo kirjoitti:

        Olennaista lienee lopputulos, eikä se kuinka siihen päädytään.
        A) Eli jos mies saa elämänsä yksin kuntoon ja saa sitten naisen omakseen, niin lienee ihan yhtä hyvä lopputulos kuin se, että
        B) miehellä ei ole elämä kunnossa mutta todennäköisyyksien vastaisesti saa naisen itselleen ja tästä iloisena mies saa omien ja/tai naisen voimavarojen kautta elämänsä kuntoon.

        Jos saat naisen niin sinulla on silti samat ongelmat kuin ennenkin. Jos olet työtön niin olet työtön myös naisen saamisen jälkeen. Jos sinulla on mielenterveysongelmia niin sinulla on niitä myös naisen jälkeen. Jos sinulla ei ole ystäviä niin... noh, niitä saattaa tulla naisen mukana, mutta yleisesti ottaen sinulla ei ole omia ystäviä kuitenkaan.


      • Gammaromeo
        jgldjlds kirjoitti:

        Jos saat naisen niin sinulla on silti samat ongelmat kuin ennenkin. Jos olet työtön niin olet työtön myös naisen saamisen jälkeen. Jos sinulla on mielenterveysongelmia niin sinulla on niitä myös naisen jälkeen. Jos sinulla ei ole ystäviä niin... noh, niitä saattaa tulla naisen mukana, mutta yleisesti ottaen sinulla ei ole omia ystäviä kuitenkaan.

        "Jos saat naisen niin sinulla on silti samat ongelmat kuin ennenkin."

        Onhan se tietysti näin juuri sillä poikkileikkaushetkellä kun saa naisystävän, paitsi että mies voi olla tunteissaan ihan onnensa kukkuloilla naisesta. Mutta uskon vahvasti että ainakin osalla miehistä naisystävä nostaa motivaatiota moninaisen tekemisen suhteen. Työtön voi aktivoitua työnhaussa kun on joku jolle enemmän näyttää, että saa työpaikan. Tekee monella tapaa miehen yläpäälle hyvää mukaan lukien kaikkinaisen mielenterveyden kun voi kokea naisen rakkauden. Naiset sitä vastoin keskimäärin pärjäävät selvästi paremmin sinkkuina kuin miehet.


      • niin totta
        Gammaromeo kirjoitti:

        "Jos saat naisen niin sinulla on silti samat ongelmat kuin ennenkin."

        Onhan se tietysti näin juuri sillä poikkileikkaushetkellä kun saa naisystävän, paitsi että mies voi olla tunteissaan ihan onnensa kukkuloilla naisesta. Mutta uskon vahvasti että ainakin osalla miehistä naisystävä nostaa motivaatiota moninaisen tekemisen suhteen. Työtön voi aktivoitua työnhaussa kun on joku jolle enemmän näyttää, että saa työpaikan. Tekee monella tapaa miehen yläpäälle hyvää mukaan lukien kaikkinaisen mielenterveyden kun voi kokea naisen rakkauden. Naiset sitä vastoin keskimäärin pärjäävät selvästi paremmin sinkkuina kuin miehet.

        Juuri näin, naisystävä normalisoi kummasti miestä, saa kokea ja antaa välittämistä, tulee kelvolliseksi kutsuttavaksi pariskuntien illanviettoihin, loppuu se vaivaannuttava kumppanitenttaaminen sukujuhlissa tai niiden välttely em. syystä, sisarukset uskaltavat laskea lapsiaan yökylään jne. jne.


    • DarkRear

      Asun äidin luona, mutta sanon kaikille, että asun 60 neliöisessä kaksiossa. Olen 33-vuotias NUORImies Turusta jolla on parhaimmat nuoruusvuodet vielä edessä päin.

    • ölöplökjhjjghggg

      Mitä välii vaik asuiski isos omakotitalos mutsinkans? Kaikil eiole edes kämppää mis asuvat.

      • outoa on

        Yleensä kaikki pyrkivät muuttamaan pois kotoa täytettyään 18-vuotta... se on luonnollinen prosessi itsenäistymisessä. Jos mies asuu lähemmäs 30-vuotiaana vielä kotona äidin paasattavana niin kyllähän se kuulostaa erittäin oudolta.


      • Gammaromeo
        outoa on kirjoitti:

        Yleensä kaikki pyrkivät muuttamaan pois kotoa täytettyään 18-vuotta... se on luonnollinen prosessi itsenäistymisessä. Jos mies asuu lähemmäs 30-vuotiaana vielä kotona äidin paasattavana niin kyllähän se kuulostaa erittäin oudolta.

        Kyse ei liene siitä, että varsinaisesti lähes kaikki aktiivisesti pyrkisivät muuttamaan pois vanhempien luota, vaan elämä tavallaan pakottaa ja myös mahdollistaa tämän prosessin. Yleisiä syitä pois muuttoon ovat opiskelu- tai työpaikka toiselta paikkakunnalta ja halu muuttaa seurustelukumppanin kanssa yhteen, jos sellainen on jo vanhempien luona asuessa.

        Hiukan kääntäen yleisiä syitä asua vanhempien kanssa ovat se, että työ- ja/tai opiskelupaikassa voi kätevästi käydä päivittäin vanhempien luonta, ei ole seurustelukumppania, asunnon saannin vaikeus ja asumisen kalleus. Vanhempien kanssa voi tulla todella hyvin toimeen, eikä koe minkäänlaista painetta siltä suunnalta poismuuttoon. Tilavassa asunnossa vs. ahtaampi asunto myös on paremmin tilaa asua aikuisena. Maaseudulla, erityisesti jos työskentelee maa- tai metsätaloudessa, on edelleen luontevaa asua vanhempien kanssa ainakin poikamiehenä. Harvat aikuiset naimattomat 20 -50-v naiset vaan nykyään enää asuvat maaseudulla vanhempien kanssa.


    • DarkFеar

      Tätä se just on, kun sitä ei pysty koskaan olemaan tarpeeksi muiden ihmisten mieliksi.

      Mä kun olenkin suvaitsevainen, avarakatseinen, sivistynyt ja eurooppalaishenkinen mies, enkä mikään vitun juntti, kuten jotkut vitun paskat suomipaska-maket!!!!!!

      • Darkkis on kotipoika

        Eihän darkkiksen vanhempansa antaisi hänelle lupaa yksin asumiseen, kun eivät anna lupaa pieniin ulkomaan matkoihinkaan.


      • DarkFеar
        Darkkis on kotipoika kirjoitti:

        Eihän darkkiksen vanhempansa antaisi hänelle lupaa yksin asumiseen, kun eivät anna lupaa pieniin ulkomaan matkoihinkaan.

        No kun ei sitä vaan yksin ole helppo tai varsinkaan mukava mihinkään lähteä, niin sen vuoksi sitä ei ole tullut koskaan tai ei tule edelleenkään varsinkaan mihinkään ulkomaille koskaan lähdettyä.

        En mä nyt varmaan siihen kuolisi, jos mä lähtisin yksin ulkomaille, mutta kyllä siitä vaan muut ihmiset varmasti ajattelisivat kaikkea negatiivista ja varsinkin nuorempana sitä ei tullut lähdettyä mihinkään senkään vuoksi, kun vanhemmat eivät päästäneet ja eivät he kyllä tälläkään hetkellä siitä tykkäisi, jos mä joku päivä lähtisin yksin johonkin ulkomaille.


    • Gammaromeo

      20-v ikäisenä muutin itse pois kotoa. Syyt minkä takia jotkut asuvat 20 ikäisenä vanhempiensa kanssa ovat hyvin yksilöllisiä. Esim. eräs tuntemani mies asui kaksistaan omakotitalossa isänsä kanssa ja hän myös kävi isänsä kanssa yhtä matkaa samassa työpaikassa. Hänen vanhempansa olivat eronneet. Oma valistunut arvaukseni on, että syy hänen 25-v vanhana omilleen muuttoon (työpaikka ei muuttunut ja oli edelleen sinkku) oli että hänen isänsä uusi naisystävä alkoi pyöriä heidän kotonaan.

    • kjhhh

      Tarviiko äidin passata uli 20v poikaa joka asuu kotona?

    • 4+2

      Itselläni on tuttava joka muutti asumaan omilleen 18-vuotiaana, mutta elämä ei oikein mennyt niin kuin suunnitteli ja joutui muuttamaan äitinsä luokse 30-vuotiaana. Asuu jossain maalla, keskellä metsää. Käy hieman sääliksi, kun ihan fiksu jätkä oli.

    • atm.

      Minulla ei ole vanhempia. Hylkäsivät minut jo lapsena.

    • peräkammarilainen

      Itse muutin pois kotoa pois armeijan jälkeen opiskelemaan ulkomaille alaa millä en tulisi työllistymään. Sekaannuin päihteisiin ja opinnot meni perseelleen. Löysin kuitenki tytön jonka kanssa olin kihloissa monta vuotta. Eipä se jaksanut katsoa minun käytöstäni loputtomiin ja erosi. Nykyään hänellä onkin parempi mies. Itse jäin pahasti velkaa opiskeluista, teen nykyään hanttihommia ja asun äitini kanssa maalla. Kyllähän tämä hävettää, mutta koetan löytää oman asunnon kaupungista.

    • öööppååå_____

      No minusta jako siihen josko joku on peräkammarin poika tai ei sillä perusteella asuuko hän vanhempiensa luona tai sitten omassa asunnossa ei sovi nykyisiin asumisolosuhteisiin. Nykyäänhän lähes kuka hyvänsä 18 vuotta täyttänyt pääsee helposti halutessaan kunnan järjestämään asuntoon vuokralle, jota vuokraa ei siis itse tarvitse maksaa jos ei tuloja, ja yksityisen vuokra-asuntoihinkin saa samalla tavalla kelasta/sossusta vuokranmaksun.
      Jo sananakin tuo peräkammarin poika on kyllä harhaanjohtava. Joskus ammoinhan maaseudulla pienemmissä maataloissa on ollut aikamiespoikia kotitilalla vähän turhan panttina silloin kun vanhemmatkin vielä ovat tilan työt hyvin pystyneet tekemään, lähinnä siksi kun ei töitä muualtakaan ole saatavilla ollut. Nämä miehet toki ovat olleet yleensä myös n.s. vanhoja poikia jo tämän asumis/talous tilanteensa vuoksikin, mutta ei näillä tyyppinä ja elinolosuhteidensa puolesta kovinkaan paljon ole yhteistä nykyaikana jossain kaupungin asunnossa sosiaalitukien varassa asuviin ja eläviin n.s. syrjäytyneisiin yksinäisiin miehiin.

    • SekaSikiö

      16-vuotiaana muutin pois kotoa.
      18-vuotiaana muutin 800km päähän kodista.
      Nykyään se on vaan enää lapsuudenkoti, jossa käyn lomilla perhettä moikkaamassa.

    • yksin kaksiossa

      Muutin pois vanhempien luota samana vuonna kun pääsin armeijasta, vapautuminen oli keväällä ja opiskelujen alettua syksyllä tapahtui poismuutto. Ikää oli 21. Siitä asti olenkin asunut aina yksin. Neljäs kämppä menossa, ensimmäinen oma.

    • Örkki

      Ihme ko ihmiset onki nii yksinäisii ko muuttavat yksin uksiöön asumaan. Siin sitä masentuu ko ei ole sosiaalist toimintaa.
      Ja jollei ole työpaikkaa ni mahdoton mihinkää muuttaa.

    • Sinkkumies.

      Muutin yläasteen jälkeen pois kotoa. Isäni oli alkoholisti ja äiti otti eron jo nuorena isästäni. Mä en vaan kestänyt sitä riitelyä joten häippäsin vähin äänin. Kävin sitten amiksen ja armeijan sen jälkeen. Hain sitten paperitehtaalle töihin harjoitteluun ja vuoden päästä sain vakipaikan jossa olinkin sitten 11 vuotta ja sain siten monoa kun se meni konkkaan.

    • Olen ollut peräkammarin tyttö koko ikäni eli kauan. Lyhyitä, muutaman kuukauden pätkiä on ollut jolloin olen asunut yksin kotona mutta olen tiennyt, että äitini tulee takaisin.

      Nyt olen asunut huhtikuun lopusta lähtien yksin mutta yhä samassa asunnossa. Itselleni lopullisen itsenäistymisen kannalta olisi paras, että pääsisin muuttamaan ihan pelkästään "omaan" asuntoon missä äitini ei olisi asunut myös. Ehkä toisaalta hyväkin, että asun vielä tässä koska muuttoa en oikeastaan tällä hetkellä edes jaksaisi mutta toivon, etten joutuisi tässä asumaan ikuisesti. Mutta kun pk-seudun vuokra-asuntojen tilanne on mitä on, niin pahoin pelkään, että tähän jään. Omaan asuntoon minulla ei tulee koskaan olemaan varaa, se olisikin ainoa keino muuttaa pois tästä.

      Olen sopeutunut tähän tilanteeseen paremmin kuin luulin. Syynä varmasti se, että asuin yksin joulukuun alusta maaliskuun puoliväliin ja kerkesin taas tottua yksinasumiseen. Pakkohan tähän on jollain lailla pitänyt sopeutua, huomaan kyllä että vaikeaa ajoittain on. Viihdyn kyllä yksinkin enkä tunne itseäni hirveän yksinäiseksi mutta se, ettei ole enää ketään jonka kanssa voisi puhua jokapäiväisistä asioista tuntuu välillä haikealta ja jopa surulliselta. Elämäni loppupuolisko tulee olemaan sitten tätä.

    • 13+15

      Tähän ketjuun voisi heittää kysymyksen, te jotka olitte yksinäisiä kun asuitte vielä vanhempien kanssa niin muuttuiko elämä paremmaksi kun muutitte asumaan yksin?

      • yksin kaksiossa

        Ei se maailmaa mullistavalla tavalla paremmaksi muuttunut, mutta matka kouluun lyheni ja oli helpotus, kun pääsi eroon vanhempien omaan elämääni koskevasta puuttumisesta (mm. napinat siivoamisen tapahtumisesta määrättynä ajankohtana, heidän laskuunsa syömisestä, vuorokausirytmistä jne). Henkinen itsenäistyminen oli tapahtunut jo armeijan aikana, siltä osin ei tilanne mainittavasti muuttunut, paitsi tietysti tuntui paremmalta kertoa opiskelu- ja muille kavereille, että elää jo täysin itsenäistä elämää. Lisäksi ensi alkuun elätteli toiveita siitä, että omaan kämppään voisi saada tyttöjä yöelämästä, joka tosin jäi vain haaveeksi. Vanhempien kotiin tuntemattomia yövieraita ei saanut viedä.


      • rtertet

        Ei ole muuttunut paljoa. Nyt on vain entistä vähemmän ihmiskontakteja.


    • ryppis

      Sinkkuaikana vanhempien luona asuminen kuulostaa eteläeurooppalaiselta sivistyneeltä vaihtoehdolta.

    • ätmi

      Turha sitä on muuttaa omilleen, jos ei edes pillua saa.

    • Joku vaan

      "Tähän ketjuun voisi heittää kysymyksen, te jotka olitte yksinäisiä kun asuitte vielä vanhempien kanssa niin muuttuiko elämä paremmaksi kun muutitte asumaan yksin?"

      Itse olen 26-vuotias mieshenkilö ja muutin pois kotoa n. 7 vuotta sitten. Hieman ennen armeijaa.

      Elämäni muuttui kyllä todellakin. Kun saa ihan rauhassa päättää omista asioistaan ja elää omaa elämäänsä, niin totta kai se muuttaa omaa elämää positiivisesti.

      Naista en tosin ikinä ole saanut, vaikka käyn runsaasti ravintoloissa, pelaan ja valmennan jalkapalloa, luen paljon, käyn kaikenlaisissa tapahtumissa, treenaan kuntosalilla, jne.

      Sanotaan, että armeija tekee pojasta miehen. Ehkä jossakin muualla, mutta ei ainakaan Suomessa. Tiedän paljon armeijan käyneitä miehiä, jotka ovat naisettomia enemmän tai vähemmän. Kun eivät ole naisten silmissä ja keskuudessa kiinnostavia ja viehättäviä, niin eivät sitten pilluakaan saa.

      Omassa kämpässä asuminen kertoo itsenäisyydestä ja oman elämän hallinnasta. Ehkä suurin piirtein näin, mutta ei läheskään aina. Jokainen varmasti tietää ja tuntee omassa taloudessa asuvia miehiä, joilla elämänhallinta on kaikkea muuta kuin mitään itsenäistä ja positiivista.

      Välttämättä aikuisiällä kotona asuminen ei lisää naismenestystä, mutta ei se omassa kämpässä asuminenkaan välttämättä mitään naisia tuo. Ainoastaan jos olet naisten silmissä ja keskuudessa seksikäs ja viehättävä ja kiinnostava. Koska minä en ole, niin en mitään pilluakaan saa.

      Jännä juttu, miten aina tietynlaiset seikat ja jutut muka automaattisesti lisäisivät naisten kiinnostusta. Esim. vaikka tuo vanhempien luona asuminen vs. omassa taloudessa asuminen. On totta kai selvää, että jos 26-vuotiaana asuu äitinsä kanssa, niin tuskin kovin paljoa naisia viehättää. Mutta jos miehenä et ole naisia viehättävä, niin aivan yhtä paljon saat naisia, vaikka asuisit omassa kämpässä ja taloudessa. Se oman äidin kanssa asuminen on negatiivinen juttu miehessä ja omassa taloudessa asuminen positiivinen, niin tuo positiivinen seikka ei kuitenkaan paranna niitä mahdollisuuksia. Mies ITSESSÄÄN ei ole niin kiinnostava, että omassa kämpässä asuminen toisi jotakin ihmeen lisäarvoa siihen.

      Aivan samoin kuin joku armeijan käyminen. Naiset voivat kuorossa kertoa, kuinka haluavat nimenomaan armeijan käyneen MIEHISEN miehen. Sivarit eivät kelpaa, koska eivät ole mitään miehiä. Voi olla näinkin, mutta jostakin syystä kuitenkin Suomi on täynnä armeijan käyneitä miehiä, joilla ei ole menestystä naisrintamalla. Minä tiedän lukemattomia armeijan käyneitä mieshenkilöitä, joilla ei ole ikinä ollut yhtäkään naissuhdetta. Mistä tämä sitten oikein johtuu?

      Äidin helmoissa asuva sivari viehättää naisia aivan yhtä paljon kuin armeijan käynyt, omassa kämpässä ja taloudessa asuva, työssäkäyvä ja liikuntaa harrastava mieskin. Jos hän ei naisia viehätä, niin hän ei silloin naisia viehätä. Hän ei ole niin seksikäs ja viehättävä, että naiset kiinnostuisivat.

      Tiettyjen negatiivisten seikkojen muuttuminen positiivisiksi ei vielä muuta suuntaan eikä toiseen naisten mielenkiintoa ja viehätystä.

      • 13+17

        "Elämäni muuttui kyllä todellakin. Kun saa ihan rauhassa päättää omista asioistaan ja elää omaa elämäänsä, niin totta kai se muuttaa omaa elämää positiivisesti."

        Mitä ne asiat on mistä pääsit päättämään rauhassa kun muutit? Ja miten se vanhempien luona asuminen esti sinua elämästä omaa elämääsi?
        Itse en tällä hetkellä näe yksin asumisessa muuta kuin sen brassailuominaisuuden että voi sanoa muille asuvansa yksin.


    • Gammromeo

      Yleistän ja yksinkertaistan, mutta ehkä 21-v on viimeinen "normaali-ikä" asua vanhempiensa kanssa. Mutta jos vaikka joskus nuorempana olisin kiinnostunut sillä tapaa jostain 22-24-v naisesta, joka olisi asunut vanhempiensa kanssa, niin eipä minulla itsessään tippaakaan olisi vaikuttanut kiinnostukseeni tuo seikka. Se millainen hän olisi ollut muuten olisi ollut ratkaisevaa.

      Itse muutin omilleni 20-v, koska piti lähteä kouluun toiselle paikkakunnalle. Mutta muussa tilanteessa olisin hyvinkin voinut jäädä lapsuuskotiin edelleen toistaiseksi asumaan. Elämä pakotti pois peräkammarista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe