YksinPaniikin

Ystäväää

Hei! Olen 23 vuotias nainen ja minulla on ollut jo monta vuotta ahdistusta ja paniikkihäiriö. Olisi mukavaa jutella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Tuntuu välillä, että olen asian kanssa aivan yksin vaikka olenkin asiasta puhunut

7

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      No moi täällä ystävä, ahistelija ja paniikkipirkko myös :D kai Tän vaivan kanssa on itse kukin loppupeleissä aika yksin, itse en välillä pysty käsittämään et muillakin on helvettiä Tän kanssa kun oikein ahdistaa ittee. ET on meitä ilmeisesti jokunen muukin :D:D oon ite vähän Sellanen et en halua olla valittamassa omia oloja oikein kellekään ja erakoidun helposti omiin oloihin. Lääkkeet lopetettuani tunsin et jäin ihan totaalisesti yksin. ekat paniikit alko ihan kunnon kohtauksina muutama vuosi takaperin , nyt koitan selvitä ilman lääkkeitä. Tällä hetkellä paniikki tuntuu lähinnä kovana huimauksena päivittäin. Tänään alotin koulun, oli hirveetä :D mutta tässä porskutetaan kuitenkin. Onko sulla lääkitys käytössä, kuinka selviit, millasia sun päivät on? :) Mä oon siis 28 vuotias tyttö (:

    • tietämätön

      Voiko tuohon huimauksen tunteeseen oikeasti pyörtyä kun tuntuu että oikein päätä kiristää vai onko se vain tunne? Miten sen saa parhaiten meneen ohi kun hengityskin on ihan normaali?

      • ....

        En tiedä ite oon Kyl meinannut kaatua kun joskus huimannut niin kovaa mut pyörtymisestä en tiedä .. Oon monta vuotta sairastanut tätä vaivaa ja turvautunut lääkkeisiin ja turruttanut itseni niillä niin et oon loppupeleissä tosi vähän lukenut esim kirjallisuutta aiheesta, mikä oisi varmaan aika hyvä juttu. Muiden jutuista ottanut täältä suurimmaksi osaksi vinkkiä miten selvitä. Ja toki ne omat selviytymiskeinot arjessa kehittyy, hitaasti kylläkin mutta kehittyy. Opettelin palleahengitystä ja meditointia. Pahimpina päivinä ne auttaa varmasti! Suosittelen. Toi huimaus on mulle pelottavampaa kun ne aiemmat kunnon kohtaukset.


    • artsi7

      Vuoden 2013 mua huimas pirusti, mut en kaatunut kertaakaan. Elimistö kävi silloin tosi kovilla kierroksilla ja huimaus johtui siitä. Paniikki/ahdistushäiriö oli syys. Joogan hengitysharjoitus ja venytykset rauhoittavat ja on auttanut mua. Opamox/Oxamin auttoi myös. Oon myös huomannut et jännitysniska lisää huimausta. Hieronta olis hyvä kuulua myös ohjelmaan. Puhua kannattaa sekin helpottaa. Tätä on liikkeellä suoritusyhteiskunnassamme paljon, et ole suinkaan ainoa.

    • Hei, olen 20 vuotias tyttö ja olen kärsinyt paniikkikohtauksista 4 vuotta ja masennuksesta 7-8 vuotta. Nyt paniikkikohtaukset ovat olleet kaikista pahimmillaan. Minulla on ollut monta lääkitystä, mutta mikään ei ole kohtauksiin auttanut.. no sain vastikään uuden lääkkeen eikä se ole vielä ehtinyt kunnolla vaikuttaa. En haluaisi sanoa että on mukava kuulla että on muitakin, koska eihän tämä todellakaan ole mukavaa enkä toivoisi tätä kenellekkään. Mutta olisi kiva puhua samasta vaivasta kärsivien kanssa :)

      • tuire 55

        Hei! Kirjoitit lääkityksestäsi,että sinulla on on ollut monia lääkkeitä,eikä mitään apua ole niistä tullut,en tiedä mitä lääkkeitä sinulle on siihen määrätty.Minulla on paniikihäiriöön sepram 60mg aamulla,xanor debot 1mgx 2 vrk,sydämen tykyttelyyn propral.Xanor debotin vaikutus alkaa vähän hitaammin,kuin lyhytvaikutteisen xanorin,täysi teho vasta 6-11 tunnin kuluessa lääkkeen ottamisesta.Lääkkeet täytyy ottaa niinkuin lääkäri on määrännyt,ettei varsinaista kohtausta pääse tulemaan.Jotkut potilaat pärjää ,jos ottaa opamoksia 15mg vrk.Olemme lääkityksen kanssa kaiiki erilaisia,joillekkin riittää pienempi annos,toiselle taas suurempi erilaista lääkettä.


    • tuire 55

      Hei,ystävä!Minä olen 59-vuotias nainen ja olen saanut lääkeapua paniikkihäiriöön.Lääkityksenä on xanor debot 1mg ,kahdesti vrk,aamulla ja illalla,lisäksi on sydämen tykyttelyyn propral,sekä aamulääke sepram 60mg.Minulla diaksonoitiin paniikihäiriö vuonna -93.Asian kanssa on yksin ,jos ei saa keskusteluapua,siispä haluaisin kanssasi jakaa näitä samoja asioita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe