Finnairin vanhat emot eläkkeelle - aivan oikea ratkaisu!

Vanhempi matkustaja

Uutinen kertoi, että Finnairin vanhemmat lentoemännät siirretään eläkkeelle ja tilalle tulee nuoria ulkomaalaisia. Periaatteessa minun eläkeläisenä pitäisi kai vastustaa ja pitää vanhojen puolta, mutta nyt olenkin toista mieltä: Finnair tekee aivan oikein.
Vanhaan Finnairin lentoemäntäkulttuuriin kuului kai kirjoittamattomana sääntönä että lentoemännä pitivät itseään parempina kuin olivatkaan. Siihen kuului määrätynlainen ylhäältä päin katselu ja suomalaisittain sanottuna leuhkuus. Se näkyi ja kuului ja tympäisi, kun tiesi että emojen palkkataso oli kiilattu aivan huimaksi,ja kysehän on vain tarjoilutyöstä.
Nämä aasialaiset ja espanjalaiset emot, joita olen tavannut ovat kuin eri lastista lähtöisin. Ovat kohteliaita, hymyilevät ja ennenkaikkea heistä näkee, että he haluavat palvella asiakkaitaan, meitä matkustajia, hyvin.
Ilmeisesio vanhat suomalaisemännät ovat itse aiheuttaneet sen ettei heitä pidetä kovinkaan tiukasti kiinni talousongelmien kanssa tuskailevassa yhtössä. Siihen on maailma mennyt että se ylhäältä katselu asiakkaiden suuntaan kopsahtaa nykyään kuin kirves omaan nilkkaan.

25

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä nosta itseäsi

      "...ja kysehän on vain tarjoilutyöstä."

      Et sitten mitään tiedä ko.työstä. Se on paljon muutakin.

      Vielä työelämässä ollessani matkustin paljonkin, esim. Finnairin kyydissä n.400 matkaa ja jonkin verrain muilla yhtiöillä. Ei ole mitään negatiivista sanottavaa Finnairin henkilöstöstä.

    • Siis periaatteessa vain glamörisoitu käytävätarjoilijatar. Stressattu usein, kiireinen joskus, mutta on niillä luppoaikaakin. Kielitaitoa usein enemmän kuin tavallisilla piioilla. Heidän koulutukseensa kuuluu kait myös miten toimia esim stressitilanteissa ja rauhoittaa matkustajia jotka pomppivat edestakaisin peloissaan ja ilmakuoppien ravistelemina. Oli unelma-ammattini vielä juuri ennen murrosikää.
      Hyvä päätös siirtää vanhenevat lentoemännät eläkkeelle. Nuoret jaksavat paremmin fyysisesti rasittavassa ammatissa, etenkin pitkillä lennoilla joiden aikana kropan ja aivojen on sopeuduttava jetlagin haittoihin.
      Espanjalaisista lentoemännistä on etupäässä ei niin kivaa sanottavaa....Iberian valtameren ylilinnoilla on koneessa ollut epäystävällistä ja vähän jopa suttuisen näköistä palveluhenkilökuntaa.

    • ...

      Ei taida lentoemon ammatti olla nykyaikana halutuimpien ammattien joukossa.

      Ei kyllä ihmekkään, ainoa hyvä puoli kaiketi tarjoilijaksi kohtuullinen palkka. Duuni itsessään kelju, jatkuvaa matkustelua, vuorokausirytmien rukkaamista. känniääliöitä asiakkaana, ahtaat työtilat ja kehnot olosuhteet. Oli kai se joskus aikanaan mageekin ammatti, kun pääsi ulkomaillekin, nykyajan ihmiset odottaa työelämältä jotain muuta. Mun käsittääkseni lentoemännillä ei ole oikein mitään etenemismahdollisuuksiakaan.

      Se ja sama sinällään, kuka niitä nahistuneita lentolounaita ja kurjaa viintä jakelee, lennän sen verran harvoin. Mutta mullakin jäänyt kutina, ei suomalainen lentoemo ole ainakaan paluulennoilla mikään ilopilleri. Kai kankkusessa, kun dokanneet joutessaan kohdemaassa tai jotain. Se tahtoo tuo juopottelu olla monilla reissuihmisillä ja kapakkiduunareilla yleinen harrastus, varmasti noillakin.

      Kun noin strategisesti suomella pitää olla omaa lentolaivastoa olisi tietenkin kiva. jos duunarit ois kotimaisia. Mutta eihän se ole millään muullakaan alalla noin. Se ja sama, kuka niitä duuneja tekee, kunhan työt tapahtuu ja palkkakustannukset on kohtuulliset. Ja just noihin järjettömiin palkkoihin kai se tuo ulkomaaperisten duunarien käyttöinto perustuukin. Ihan samaalla lailla kuin tsadilaisilla pussikuskeilla tai joka syksyisillä marjanpoimijillakin. Suomalaisilla liian suuret palkat, kuka typerys se ylihintaa haluaa maksaa.

      Sellanen mielikuva joskus muuten tullut, muitten lentoyhtiöitten missit paljon nuorempia ja nätimpiä. Finnairin emot sellaisia vanhoja,kärttyisiä ja kurttuisia eukkoja. Kas, net juroo duunipaikoillaan, koska ei niitten kokemuksella mihinkään muuhunkaan duuniin pääse, korkeintaan paikallispaariin kaljaa laskemaan, pienemmällä palkalla.

      Että se ja sama, kuka sitä kaljaa kantaa, tuskin lentoliput halpenee vaihdettaessa halvempiin, nuorempiin ja nätimpiin, sekä ystävällisempiin duunareihin, mutta ei ainakaan tule lippujen hinnat niin paljon nousemaankaan, kuin näitten ylipalkattujen kurppien takia voisi tapahtua.

      =DW=

      • on tunnelmaa

        Suomalaisten kansantauti, kateus, saa ihmisistä ne parhaat puolet esiin:)
        Jatka turvallista onnikkamatkailua.


    • ....

      Normaalia, mitä muuta, vanhat eläkkeelle, nuoret remmiin.

    • bessie*

      Kaikki palkat ovat pienempiä halvan työvoiman maissa, ei vain lentoemäntien. Suomalaisen lentoemännän palkka ei ole suuri verrattuna muihin suomalaisiin palkkoihin.

      Rahasta vain on kysymys, ei muusta.

      • Mulle kertoi hän

        Lentoemäntä tienaa kaikkine lisineen noin 3000€/kk käteen.


    • näin nykyaikana

      Finnairille tulee uudet lentoemännät Venäjältä.
      He ovat kaikki kohteliaita ja kouliintuneet palveluammattiin.
      Kaikilla on pitkä ura takanaan ja he ovat luotettavia:

      He ovat olleet Puolueen jäseniä jo vuodesta 1943.
      Tämä takaa sen, että homma menee protokollan mukaan.
      Lentäjien työ puolestaan ulkoistetaan, joten he joutuvat makaamaan koneen ulkopuolella, siiven päällä ja sieltä sitten ohjaavat turvallisesti konetta määränpäähän.

      Uudet lentoreitit tulevat kulkemaan suoraan Ukrainan yli.
      Tällä tavalla Finnair säästää ateriakuluissa, sillä hermostuneet ja pelokkaat matkustajat eivät voi syödä mitään.
      Kun mahassa kiertää pelko ohjuksista ja suu kuivuu pelkästä ajatuksesta, niin ei taida paljon ruoka maistua.

      Tervetuloa uudistettuun Finnairiin!
      Ja muistakaa sitten vilkuttaa niille lentäjille.
      Siellä ulkona on kylmä olla.

    • Kärttyisiä emoja

      Koppavia ja kärttyisiä akkoja jotka ovat kuin suoraan Brezhnevin ajan suomalaisesta virastosta, eli tehdään juuri se mikä on pakko ja sekin nokka kippurassa mahdollisimman hitaasti. Tervetuloa nuoret ja palveluhaluiset - heitä me eläkeläisreissaajat olemmekin odottaneet.

      • komppakamrat

        Kyllä on matkussajissa niinkärttyisiä vanhoja ukkoja ja akkoja. Itsepäisiäkin, nousevat seisomaan ja kaivavat matkatavarahyllyyn tungetusta muovikassista reissumiestä, vaikka fasten seat belt merkkivalo palaa.


    • Ei kiitos Finnairill

      Lensin joskus paljon Finnairilla, mutta lopetin huomatessani muiden lentoyhtiöiden paremmuuden. Finskin emot hyvin happamia ja vakkareiden etuuksien saanti kiven takana, vaikka kovasti niitä mainostivat.

    • Parempaan mennään

      Koppavia ovat finskin vanhat emot mutta nuoremmat ovat aika fiksuja.

    • yksi turisti...

      Sain huonon kuvan finnairista kaukomatkalla Brasiliaan. Erään mummelin tytär oli lentoemäntä, kai vähän johtavammassa asemassa. Mummo oli matkustellut ympäri maailmaa tyttärensä etuuksiin kuuluvilla ilmaislipuilla. Hän pääsi eri aikaan sisään, sai tullet mennen kaksi vapaana ollutta vierekkäistä penkkiä itselleen. Nainen oli varsinainen riidankylväjä, yritti sotkea kaikkien samassa hotellissa asuvien välit. Kaikki alkoivat karttaa häntä. Kumma jos kukaan muu ei hänestä tehnyt valitusta.

      • Olikohan noin ,,,ei ollut.

        Lennän paljon ja pääsääntöisesti Finnairilla. Miksikö, no koska jatkolennot samalla yhtiöllä sujuu jouhevasti.

        Kun lähden Korvesta ja laitan matkatavarani Flyben ruumaan nostan ne hihnalta siinä maassa minne olen matkustanut.

        Lisäksi Finnairin suorat lennot esim. Nykkiin kestää 8-tuntia kun taas vaihto vaihtona jopa 16-tuntia ja aina on matkalaukkun rahtaus kun vaihtaa lentoyhtiötä.

        Lentoemännät ja stuertit ovat olleet asiallisia enkä ole törmännyt koppaviin suomalaisiin.

        Kun kerroit mummosta joka matkustaa tyttärensä kustannuksella ja pääsee etuaikaan sisään ei pidä paikkaansa ainakaan nykyaikana.

        Nykistä lähti lentokapteeni vaimonsa kanssa. Mies meni työpaikalleen ja vaimo muiden matkustajien mukana jonotti sisään.

        Kirjoitit lentoemännästä, että kaikki alkoivat karttaa häntä, ketkä kaikki?

        Lentoemännän työ on raskasta, etenkin pitkillä lennoilla. Aikaerosta selviäminen on vanhemalle vaikeampaa kuin nuorille. Useinhan näkee iäkkäämpiä lentoemoja Suomen ja lyhyiden Euroopan maiden välisillä lennoilla. Uskon, että pitkät lennot on syystäkin parenpi jakaa nuorille ja energisille.

        Lentoemo, joka on alle kuuskymppinen saa helposti työtä muilta aloilta jos joutuu lähtemään Finnairilta. Suotta me heistä huolehdimme vanhat ihmiset.


      • ikivanhus
        korppis kirjoitti:

        Olikohan noin ,,,ei ollut.

        Lennän paljon ja pääsääntöisesti Finnairilla. Miksikö, no koska jatkolennot samalla yhtiöllä sujuu jouhevasti.

        Kun lähden Korvesta ja laitan matkatavarani Flyben ruumaan nostan ne hihnalta siinä maassa minne olen matkustanut.

        Lisäksi Finnairin suorat lennot esim. Nykkiin kestää 8-tuntia kun taas vaihto vaihtona jopa 16-tuntia ja aina on matkalaukkun rahtaus kun vaihtaa lentoyhtiötä.

        Lentoemännät ja stuertit ovat olleet asiallisia enkä ole törmännyt koppaviin suomalaisiin.

        Kun kerroit mummosta joka matkustaa tyttärensä kustannuksella ja pääsee etuaikaan sisään ei pidä paikkaansa ainakaan nykyaikana.

        Nykistä lähti lentokapteeni vaimonsa kanssa. Mies meni työpaikalleen ja vaimo muiden matkustajien mukana jonotti sisään.

        Kirjoitit lentoemännästä, että kaikki alkoivat karttaa häntä, ketkä kaikki?

        Lentoemännän työ on raskasta, etenkin pitkillä lennoilla. Aikaerosta selviäminen on vanhemalle vaikeampaa kuin nuorille. Useinhan näkee iäkkäämpiä lentoemoja Suomen ja lyhyiden Euroopan maiden välisillä lennoilla. Uskon, että pitkät lennot on syystäkin parenpi jakaa nuorille ja energisille.

        Lentoemo, joka on alle kuuskymppinen saa helposti työtä muilta aloilta jos joutuu lähtemään Finnairilta. Suotta me heistä huolehdimme vanhat ihmiset.

        "Lentoemo, joka on alle kuuskymppinen saa helposti työtä muilta aloilta jos joutuu lähtemään Finnairilta. Suotta me heistä huolehdimme vanhat ihmiset."

        Et ole hakenut töitä ihan viime vuosina;)

        Nykyisin 35 täyttänyt on työmarkkinoilla vanhus.


      • bessie*
        korppis kirjoitti:

        Olikohan noin ,,,ei ollut.

        Lennän paljon ja pääsääntöisesti Finnairilla. Miksikö, no koska jatkolennot samalla yhtiöllä sujuu jouhevasti.

        Kun lähden Korvesta ja laitan matkatavarani Flyben ruumaan nostan ne hihnalta siinä maassa minne olen matkustanut.

        Lisäksi Finnairin suorat lennot esim. Nykkiin kestää 8-tuntia kun taas vaihto vaihtona jopa 16-tuntia ja aina on matkalaukkun rahtaus kun vaihtaa lentoyhtiötä.

        Lentoemännät ja stuertit ovat olleet asiallisia enkä ole törmännyt koppaviin suomalaisiin.

        Kun kerroit mummosta joka matkustaa tyttärensä kustannuksella ja pääsee etuaikaan sisään ei pidä paikkaansa ainakaan nykyaikana.

        Nykistä lähti lentokapteeni vaimonsa kanssa. Mies meni työpaikalleen ja vaimo muiden matkustajien mukana jonotti sisään.

        Kirjoitit lentoemännästä, että kaikki alkoivat karttaa häntä, ketkä kaikki?

        Lentoemännän työ on raskasta, etenkin pitkillä lennoilla. Aikaerosta selviäminen on vanhemalle vaikeampaa kuin nuorille. Useinhan näkee iäkkäämpiä lentoemoja Suomen ja lyhyiden Euroopan maiden välisillä lennoilla. Uskon, että pitkät lennot on syystäkin parenpi jakaa nuorille ja energisille.

        Lentoemo, joka on alle kuuskymppinen saa helposti työtä muilta aloilta jos joutuu lähtemään Finnairilta. Suotta me heistä huolehdimme vanhat ihmiset.

        "Uskon, että pitkät lennot on syystäkin parempi jakaa nuorille ja energisille".

        Hohhoijaa taas, Korppis

        Tietokoneohjelma tekee työvuorolistat, ja se ei todellakaan mittaile työntekijöiden energisyystasoja. Se, mihin konetyyppiin lentoemännällä tai stuertilla on kelpuutus, taitaa olla ensimmäinen jakoperuste.

        Vähän kummalliselta tuntuu nuoruuden ja energisyyden vetäminen esiin tässä, yksilöllisiä ja vaihteleviahan ne ilman muuta ovat. Pitkät lennot ovat yleensä yölentoja ja jokainen aloittaa niihin valmistautumisen omalla tavallaan, nuoremmilla perheellisillä se usein on 'haastavampaa' kuin vanhemmilla joilla ei ainakaan pieniä lapsia enää ole.

        Tuskinpa nuoremmatkaan jättävät lennon aikaisia lepovuorojaan käyttämättä ja toisaalta, kaiken ikäiset ja vanhemmat nyt ainakin, tietävät että virkeänä pysyy parhaiten tekemällä koko ajan jotain.


      • Korppis*
        bessie* kirjoitti:

        "Uskon, että pitkät lennot on syystäkin parempi jakaa nuorille ja energisille".

        Hohhoijaa taas, Korppis

        Tietokoneohjelma tekee työvuorolistat, ja se ei todellakaan mittaile työntekijöiden energisyystasoja. Se, mihin konetyyppiin lentoemännällä tai stuertilla on kelpuutus, taitaa olla ensimmäinen jakoperuste.

        Vähän kummalliselta tuntuu nuoruuden ja energisyyden vetäminen esiin tässä, yksilöllisiä ja vaihteleviahan ne ilman muuta ovat. Pitkät lennot ovat yleensä yölentoja ja jokainen aloittaa niihin valmistautumisen omalla tavallaan, nuoremmilla perheellisillä se usein on 'haastavampaa' kuin vanhemmilla joilla ei ainakaan pieniä lapsia enää ole.

        Tuskinpa nuoremmatkaan jättävät lennon aikaisia lepovuorojaan käyttämättä ja toisaalta, kaiken ikäiset ja vanhemmat nyt ainakin, tietävät että virkeänä pysyy parhaiten tekemällä koko ajan jotain.

        Hohoijaa taas Bessie@

        Näinköhän se on. Tietokoneaika niin ja tietokonetyövuorolistat jooo hohoijaa joo.

        Tietokone arpoo kuka lentää Tokioon ja kuka Korpeen joo.


      • bessie*
        Korppis* kirjoitti:

        Hohoijaa taas Bessie@

        Näinköhän se on. Tietokoneaika niin ja tietokonetyövuorolistat jooo hohoijaa joo.

        Tietokone arpoo kuka lentää Tokioon ja kuka Korpeen joo.

        Näin se on ja kuka tässä mistään "arpomisesta" on puhunut, en ainakaan minä.


      • mummo vaan
        korppis kirjoitti:

        Olikohan noin ,,,ei ollut.

        Lennän paljon ja pääsääntöisesti Finnairilla. Miksikö, no koska jatkolennot samalla yhtiöllä sujuu jouhevasti.

        Kun lähden Korvesta ja laitan matkatavarani Flyben ruumaan nostan ne hihnalta siinä maassa minne olen matkustanut.

        Lisäksi Finnairin suorat lennot esim. Nykkiin kestää 8-tuntia kun taas vaihto vaihtona jopa 16-tuntia ja aina on matkalaukkun rahtaus kun vaihtaa lentoyhtiötä.

        Lentoemännät ja stuertit ovat olleet asiallisia enkä ole törmännyt koppaviin suomalaisiin.

        Kun kerroit mummosta joka matkustaa tyttärensä kustannuksella ja pääsee etuaikaan sisään ei pidä paikkaansa ainakaan nykyaikana.

        Nykistä lähti lentokapteeni vaimonsa kanssa. Mies meni työpaikalleen ja vaimo muiden matkustajien mukana jonotti sisään.

        Kirjoitit lentoemännästä, että kaikki alkoivat karttaa häntä, ketkä kaikki?

        Lentoemännän työ on raskasta, etenkin pitkillä lennoilla. Aikaerosta selviäminen on vanhemalle vaikeampaa kuin nuorille. Useinhan näkee iäkkäämpiä lentoemoja Suomen ja lyhyiden Euroopan maiden välisillä lennoilla. Uskon, että pitkät lennot on syystäkin parenpi jakaa nuorille ja energisille.

        Lentoemo, joka on alle kuuskymppinen saa helposti työtä muilta aloilta jos joutuu lähtemään Finnairilta. Suotta me heistä huolehdimme vanhat ihmiset.

        Mannertenvälisiä lentoja olen lentänyt kymmeniä ja kymmeniä kertoja, mutta Finnairiin en astu enää. Huomattavasti paremman tarjoilun saat muilta yhtiöltä.
        BA:n edut nyt seniorina matkustavalle ovat todella mainittavia, mitä Finski ei pysty tarjoamaan. Lepo- eli makuutiloja ei Finnairin koneissa ennen ollut missään luokassa, mutta taitaa nyt löytyä uusien koneiden myötä.
        Lisäksi venäläiset käyttävät Finskiä ja pitävät sitä pystyssä, mutta ovat henkilökunnalle ainainen riesa ja matkustajana olen heistä myös kärsinyt.

        Matkalaukut siirtyvät automaattisesti koneesta toiseen, ei niitä chekata moneen kertaan. Erikoistavaroiden kuljetuskin on hoitunut luotettavasti hyvältä yhtiöltä.

        Air France ja BA ovat mieluisia eurooppalaisia, perässä tulee Lufthansa ja jossain kaukana SAS ja KLM...nämä näistä isommista..
        Aasialaisissa ja Lähi-Idän yhtiöissä on monia tasokkaita ja Quantas pärjää hyvin
        monessa esim. turvallisuudessa taitaa olla yhä paras.

        Parikymmentä vuotta sitten oli lentoyhtiöitä, jotka palvelivat asiakkaitaan posliiniastioin, teeserviisein ynnä muine hienouksineen. Vielä nytkin joillakin yhtiöillä on ruokalistat, mistä valikoit ruoat ja juomalistat ilmaisine juomineen ja
        huomaat henkilökunnan olevan matkustajia varten hyvin ystävällisenä ja palvelualttiina.

        Poikkeustilanteissa ja myös lasten kanssa matkustaessa lentoyhtiöt punnitaan eli miten ne hoitavat asiakkaansa. Olen testannut Seutulan VIP-tiloja ja monien muiden suurten kenttien ja erot ovat suuria.


      • Korppis*
        ikivanhus kirjoitti:

        "Lentoemo, joka on alle kuuskymppinen saa helposti työtä muilta aloilta jos joutuu lähtemään Finnairilta. Suotta me heistä huolehdimme vanhat ihmiset."

        Et ole hakenut töitä ihan viime vuosina;)

        Nykyisin 35 täyttänyt on työmarkkinoilla vanhus.

        En ole hakenut työtä, olen eläkkeellä enkä ole työn perään, Matkustelen, suosin suomalaista Finnairia.

        Minulla on kaksi alle 35-vuotiasta poikaa, joten en ole ihan Hoo Moilanen vaan seuraan aikaani.

        YT-neuvotteluja käydään useammilla aloilla, on vain pystyttävä mukautumaan ja tarvittaessa vaihtamaan alaa kun mattoa vedetään alta. Myös lähtö hukkuvasta laivasta usein tuo uusia mahdollisuuksia.

        Pysyy se luutu kädessä korkeammin koulutetuillakin. Miksi ei myös osaaikatyö marketin kassahenkilönä.


      • ent. siivoojaparka
        ikivanhus kirjoitti:

        "Lentoemo, joka on alle kuuskymppinen saa helposti työtä muilta aloilta jos joutuu lähtemään Finnairilta. Suotta me heistä huolehdimme vanhat ihmiset."

        Et ole hakenut töitä ihan viime vuosina;)

        Nykyisin 35 täyttänyt on työmarkkinoilla vanhus.

        Mihinköhän työhön 35 vuotias on liian vanha? Minä olen 66v ja vielä kyseltiin kesäksi takaisin töihin. Onneksi kieltäydyin, kun tuli niin kuuma kesä.


      • yksi turisti...
        korppis kirjoitti:

        Olikohan noin ,,,ei ollut.

        Lennän paljon ja pääsääntöisesti Finnairilla. Miksikö, no koska jatkolennot samalla yhtiöllä sujuu jouhevasti.

        Kun lähden Korvesta ja laitan matkatavarani Flyben ruumaan nostan ne hihnalta siinä maassa minne olen matkustanut.

        Lisäksi Finnairin suorat lennot esim. Nykkiin kestää 8-tuntia kun taas vaihto vaihtona jopa 16-tuntia ja aina on matkalaukkun rahtaus kun vaihtaa lentoyhtiötä.

        Lentoemännät ja stuertit ovat olleet asiallisia enkä ole törmännyt koppaviin suomalaisiin.

        Kun kerroit mummosta joka matkustaa tyttärensä kustannuksella ja pääsee etuaikaan sisään ei pidä paikkaansa ainakaan nykyaikana.

        Nykistä lähti lentokapteeni vaimonsa kanssa. Mies meni työpaikalleen ja vaimo muiden matkustajien mukana jonotti sisään.

        Kirjoitit lentoemännästä, että kaikki alkoivat karttaa häntä, ketkä kaikki?

        Lentoemännän työ on raskasta, etenkin pitkillä lennoilla. Aikaerosta selviäminen on vanhemalle vaikeampaa kuin nuorille. Useinhan näkee iäkkäämpiä lentoemoja Suomen ja lyhyiden Euroopan maiden välisillä lennoilla. Uskon, että pitkät lennot on syystäkin parenpi jakaa nuorille ja energisille.

        Lentoemo, joka on alle kuuskymppinen saa helposti työtä muilta aloilta jos joutuu lähtemään Finnairilta. Suotta me heistä huolehdimme vanhat ihmiset.

        Lue tarkemmin. En kirjoittanut lentoemännästä vaan hänen äidistään. Hän reissasi tyttärensä ilmaislipuilla.
        En kirjoittanut että lentoemäntää alettiin karttaa vaan tätä mummoa joka oli oikea riivinrauta.


    • Vanha säämies

      Sisareni oli yli 20 v lentoemona ja opiskeli siinä ohessa itselleen toisen ammatin. Sanoo emon työn olleen takavuosina melkeinpä lomalentoilua kun sai jopa 3 pävää pyöriä ulkomaiden kohteissa ja asua luksushotelleissa. Viime vuosina työ sitten muuttui sellaiseksi että hän siirtyi siuhen uuteen ammattiinsa ja sanoo olevansa ratkaisuunsa tyytyväinengvaikkka palkka melkein puolittui.
      Jäi mieleen kun hän puhui venäläisistä matkustajista jotka ovat tulleet öykkäröimään koneisiin rahoineen ja fiineine rouvineen joille mikään ei kepaa. Suomalaisia etelänmatkaajia hän sanoo rakastavansa, varsinkin mummeleita ja pappoja jotka pärjäävät ympäri maailmaa kielitaidottomina mutta kekseliäinä.

    • ex-finskiläinen

      Vanhoissa emoissa on monenlaisia tapauksia, älkää yleistäkö kaikkia kärtttyisiksi ja koppaviksi. Niitä on nuorissakin.
      Olin yhdeksän vuotta henkilökuntaa ja opin tuntemaan melko määrän emäntiä, pääsääntöisesti olivat OK. Muutamia sellaisia joiden kotiasiat olivat ns. retuperällä pantiin merkille, koska se kotiproblematiikka näkyi työssäkin.
      On turha syyllistää työtä ja työnantajaa jos työ ei maita, silloin pitää tehdä jjhtopäätökset ja vaihtaa alaa. Ne emäntinä sinnittelevät ongelmaiset pilaa muidenkin maineen.

    • 098765432

      Jotkut lentoyhtiöt järjestävät opetusta lentopelkoisille ja pelkäävät pääsevät peloistaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1759
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1664
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      61
      1500
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1458
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1385
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1359
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe