epäsäännölliset kuukautiset?

minä 32v.

Pahimpana anoreksia-aikana mulla oli kuukautiset vähän aikaa kokonaan pois. Nyt, normaalipainosena syömishäiriöisenä, kuukautiset muuttu yllättäen taas epäsäännöllisiksi. Onkohan kellään kokemusta/tietoa? Kuukautiset tuli nyt jo toisen kerran kuukauden aikana. Pitäskö huolestua vai ajatella vaan, et tää johtuu mun syömishäiriöstä? Mulla on kuitenki ollu syömishäiriö jo yli 15vuotta... Mut nyt vasta ensimmäisen kerran kuukautiset tuli näin epäsäännöllisesti.

9

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä 32v.

      Vuotoa tuli yhen päivän aikana pari kertaa, sit se loppu. Mistähän vois olla kyse? Ei ehkä sittenkään epäsäännöllisistä kuukautisista...?

    • kokemusZ

      Kroppa yrittää starta. Pitää nostaa massa vielä.
      Kroppa ampuu vähän yli sen painon mitä se alkaen oli, mutta se tippuu ajan kanssa ja ilman ruuan kanssa pelleilyä.

    • Mun mielestä ei tarvii huolestua, pahinpina anoreksia-aikoina mulla saatto kuukauden pari olla ihan normaalit kuukautiset, sit ne loppu kuin seinään melkeen vuodeks, sit saatto sen jälkeen taas tulla :D Vaihtelee siis todella paljon, nyt parantumisprosessi on käynnissä ja kuukautiset tulee ehkä kerran 2kk välein, joskus saattaa tulla kakskin kertaa kuussa tiputtelua muutamana päivänä ja sit niitä ei taas näy ollenkaan.

    • Kysyn vain...

      Mulla ei oo ollut kuukautisia 4 vuoteen! Pitääkö huolestua jo? Bmi on 20,5. Olen 16 v.

    • BLOOD IS LIFE

      Neljään vuoteen! Mikä on sun paino ja pituus? Mites ruoka syötkö?

      • Edellinen

        Paino 55 pituus 159 cm. Syön ihan perusterveellisesti, kaloreita 1500/päivä, liikuntapäivinä vähän ylikin.


    • BLOOD IS LIFE

      Ootko ollu neljän vuoden aikana laihempi tai jotain? Vai oliko sulla kerran tai pari kertaa kuukautiset ja sitten ne vaan ei tullu? Nehän saattaa olla aluksi vähän epäsäännölliset mutta neljä vuotta on kyllä vähän enemmän kun vähän... saattaa olla myös oligomenorrea eli harvat kuukautiset mutta neljä vuotta on kyllä vähän liian harvat...

      • Edellinen

        No, mulla oli lievä syömishäiriö juuri silloin, kun kuukautiset loppuivat. Paino nousi sittemmin takaisin ja nousee yhä (tällä hetkellä ahmimishäiriö) eikä menkkoja kuulu.


    • BLOOD IS LIFE

      Hormonitoiminta voi mennä sekasin jos on tosi alipainonen tai tosi ylipainonen. Sitten kun paino on taas sen verran kun se on yleensä ollu niin hormonitoimintakin menee normaaliks ja kuukautisetkin tulee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe