Kumman valitsen?

Päättämätön.

57

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nishikisti Kaj

      Nishiki ehdottomasti. Siinä on kunnolliset lokasuojat valmiina ja paremmilla osilla voimansiirto. Tuo kyseinen Nishiki on yksi Suomen myydyimpiä pyöriä ja sekin kertoo jo paljon.

    • www1

      Ottaisin noista kahdesta tuon Konan koska uskoisin siinä olevan enemmän potentiaalia ns pitkän tähtäimen pyöräksi. konan runko on mielestäni enemmän päivityskelpoisempi jatkossa uusia osia ajatellen. Alivio on lisäksi aivan riittävä katu ja soratieajoon. Tuo nishikin olemus on jotenkin pappamainen.

    • Nishiki veisi itselläni voiton, varustelun ansiosta. Tuskimpa noissa hirveitä laatueroja on.

    • 5+2

      Valinta on sinun, kuten myös valintakriteerit. Yleisesti vertaillen Nishiki häviää selvästi Konalle kokonaisuuden järkevyydessä. Konassa saat paremman rungon, järkevämmät vaihteet, paremman kokovalikoiman jne.

      • Päättämätön.

        Kiitoksia vastauksista.
        Niin, kysyn kun en noiden komponenttien päälle juuri ymmärrä... Niiden laatueroista tms.

        Nishikejä on tullut ulkona paljon vastaan ja ovat minusta ihan tyylikkään, ryhdikkään ja hyvin ruullaavan näköisiä.

        Tuo Kona taas osui sattumalta silmään ja muistelin, että sitäkin on kovin kehuttu. Hyvin saman tyyppisiähän nuo ovat.

        Sen verran paljon kuitenkin hintaa noilla minun budjettiini nähden, että mielelläni kysyn teiltä joilla enemmän tietoa on.


    • roadersseelf

      osta vaa suosiolla cyclo crossari!!! minäkin haksahdin välimallin hybridiin ja kerran kun pääsin ajamaan cycloa niin hybridi jäi nurkkaan maleksimaan,,,,,se on vaan niin hirmuinen se ero noiden pyörien ajotuntumassa ja nopeudessa....ei sen puoleen pari vuotta pidin cycloa niin nyt on kakkos pyöränä kuitu maantiepyörä ja lenkit on pidentynyt ja laji vienyt mennessään

      • cc polkija

        Kuittaan ja sama mieltä. Hybridiin laitoin aluksi minäkin ja se meni aika pian vaihtoon ja nyt cyclocrossari ja siihen vaihdoin 28mm paremmin maantiellä rullaavat renkaat. Hybriin sijaan kannattaa heti laittaa cc, jos enimmäkseen maantiellä ajelee ja kuntolenkkejä tekee. On se paljon mukavampi ajaa kuin suoratankoisella.


    • Päättämätön.
      • Herää kysymys

        Tuo on täysin erilainen pyörä, kuin nuo aiemmat. Millaiseen käyttöön pyörä tulee? Tuossa ei ole sekalaisia osia ja turhia maastovaihteita, siinä mielessä fiksumpi.


      • www1
        Herää kysymys kirjoitti:

        Tuo on täysin erilainen pyörä, kuin nuo aiemmat. Millaiseen käyttöön pyörä tulee? Tuossa ei ole sekalaisia osia ja turhia maastovaihteita, siinä mielessä fiksumpi.

        "Tuossa ei ole sekalaisia osia ja turhia maastovaihteita, siinä mielessä fiksumpi."

        Samaa mieltä. Pakko on taas todeta että onpa hyvä että nykyään saa fillareita ilman joustokeulaa.

        Itse ostaisin tuon Konan ja tuon acera kampisarjan antauduttua rakentaisin fillariin 1 kertaa 9 vaihteiston, vois olla näpsäkkä vehje.


    • Alkup. Maantiepyöräi

      Jos aloittaja analysoisi hieman pyörän käyttötarkoitusta, niin neuvot osuisivat vielä paremmin kohdalleen.

      • Päättämätön.

        Eli saisit #ittuilla vieläkin tehokkaammin. Eiköhän sinun kantasi ole tässä aiheessa jo selvä.


      • Päättämätön. (aloittaja)

        Jollekkin tuotti liikaa ongelmia keksiä oma nimimerkki.....

        Lähinnä huviajeluun haen pyörää.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        Päättämätön. (aloittaja) kirjoitti:

        Jollekkin tuotti liikaa ongelmia keksiä oma nimimerkki.....

        Lähinnä huviajeluun haen pyörää.

        Ei kuntoiluun, eli ei kovin pitkiä lenkkejä, vaan vähän lyhyempiä nätillä ilmalla. Tunnetko Pelagon pyörät? Bristol on klassinen miestenpyörä ja voisi olla hyvä vaihtoehto.

        http://pelagobicycles.com/bicycles/standard-city/bristol.html

        Eikä Helkaman Jopoakaan kannata väheksyä tuossa käytössä. Jopo ei ole mukava pitkillä matkoilla, mutta kiva lyhyillä pyrähdyksillä:

        http://www.helkamavelox.fi/mallisto/jopo/jopo_24-

        Itselläni on tuollaisessa käytössä fixi, mutta en suosittele sitä vasta-alkajalle:

        http://www.evanscycles.com/products/charge/plug-2-2014-singlespeed-road-bike-ec053633


      • Päättämätön. (aloittaja)
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Ei kuntoiluun, eli ei kovin pitkiä lenkkejä, vaan vähän lyhyempiä nätillä ilmalla. Tunnetko Pelagon pyörät? Bristol on klassinen miestenpyörä ja voisi olla hyvä vaihtoehto.

        http://pelagobicycles.com/bicycles/standard-city/bristol.html

        Eikä Helkaman Jopoakaan kannata väheksyä tuossa käytössä. Jopo ei ole mukava pitkillä matkoilla, mutta kiva lyhyillä pyrähdyksillä:

        http://www.helkamavelox.fi/mallisto/jopo/jopo_24-

        Itselläni on tuollaisessa käytössä fixi, mutta en suosittele sitä vasta-alkajalle:

        http://www.evanscycles.com/products/charge/plug-2-2014-singlespeed-road-bike-ec053633

        Minulla on fillari käytössä tälläkin hetkellä. Seitsemän vaihteinen kaupunkipyörä. Tarvitsen jonkun vähän menevämmän ja paremmin rullaavan, Jopolla en tee mitään.

        Kysymykseni oli ja on, että kumpi noista kahdesta olisi parempi/laadukkaampi. Nishiki 501 vai Kona dew plus.


      • Päättämätön. (aloittaja) kirjoitti:

        Minulla on fillari käytössä tälläkin hetkellä. Seitsemän vaihteinen kaupunkipyörä. Tarvitsen jonkun vähän menevämmän ja paremmin rullaavan, Jopolla en tee mitään.

        Kysymykseni oli ja on, että kumpi noista kahdesta olisi parempi/laadukkaampi. Nishiki 501 vai Kona dew plus.

        Mitkä renkaat nykyisessä pyörässäsi on? Ne voisi ehkä vaihtaa paremmin rullaaviin. Löysät puolat myös heikentävät rullaavuutta, samoin rikkinäiset navat.


    • vanha ei vitt...

      eihä siinä mitään.....kuka haaskaa rahansa minnekin ....mutta noi fillarit eivät ole kunnon fillareita vaan ns marketti mankeleita...ja varoituksen sanana vain .....et aja hybridillä pitkääkään aikaa jos innostut pyöräilystä kunnolla=/ kuntoilu mielessä..noitten painavien punttien jälkeen kun ajat monta kiloa kevyempää cycloa niin huomaat hirmuisen eron

      • oma nimimerkki

        Yksikään market Suomessa ei ole ainakaan Nishikin jälleenmyyntipiste.

        Erittäin harva cyclo on monta kiloa kevyempi, kuin Nishiki 501.

        Miksi helkkarissa pitäisi maksaa jostain kevyestä cyclosta toista tonnia, jos ajelee satunnaista huviajelua?

        Cyclon ja Hybridin ajettavuudessa ei ole sanottavimmin eroa. Jos laitat droppitangon Hybridiin, eroa ei ole laisinkaan.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        oma nimimerkki kirjoitti:

        Yksikään market Suomessa ei ole ainakaan Nishikin jälleenmyyntipiste.

        Erittäin harva cyclo on monta kiloa kevyempi, kuin Nishiki 501.

        Miksi helkkarissa pitäisi maksaa jostain kevyestä cyclosta toista tonnia, jos ajelee satunnaista huviajelua?

        Cyclon ja Hybridin ajettavuudessa ei ole sanottavimmin eroa. Jos laitat droppitangon Hybridiin, eroa ei ole laisinkaan.

        Kaikki oikeat cyclocrossarit ovat melkein kolmanneksen kevyempiä kuin Niskahien 501.


    • vanha ei vitt......

      HAHAHHAHAHAHAHAAAAAA.....johan sie vitsin murjaisit!!!!!!!! ERITTÄIN HARVA CYCLO ON MONTA KILOA KEVYEMPI KUIN NISHIKI 501)))))) nyt kuules täytyy todeta että muutama kilo heitin ns vähättelynä....nishiki 501 painaa yli 14kg ja keskinkertainen cyclo painaa -10kg että kyllähän niissä eroa on kuin yöllä ja päivällä.....siinä ei paljoa droppi tanko auta....se on hauska tuolla fillari baanoilla katsoa kun joku hybridi mies runnoo sydämensä kyllyydestä mukamas kovaa ajaen ja siinä pää kääntyy ja ihmetys on suuri kun vierestä pyyhkäisee cyclo vaivattomasti ohi ja on hetkessä teillä tietymättömillä....tiedän katsos omasta kokemuksesta kun omistan maantiepyörän....cyclon .....ja hybridin....maantiepyörä painaa 8kg cyclo 9,5kg ja hybridi 14kg että näissähän on ajettavuudessa ihan poskettomat erot kyllä se vain niin on...ja vaikka ajat vain huviajelua niin sitäkin on mukavempi ajella hyvin rullaavalla kevyellä pyörällä!!

      • Päättämätön. (aloittaja)

        No linkitä nyt sitten tähän joku hintaan sopiva, max 800€ cyclo, joka toimii, kestää ja on kevyt polkea 130kg äijän alla.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        Päättämätön. (aloittaja) kirjoitti:

        No linkitä nyt sitten tähän joku hintaan sopiva, max 800€ cyclo, joka toimii, kestää ja on kevyt polkea 130kg äijän alla.

        Cyclo kestää siinä missä muutkin pyörät (ehkä jopa vähän paremmin, koska se on tehty maastossa kilpailuun), mutta ongelma ovat kiekot. Satakiloinenkin saa pahimmillaan halpapyörän kiekon solmuun. Muistan muutaman vuoden takaa trekkingpyörien testin TM:ssä, jossa hapis hajosi kevyemmänkin testaajan alla.

        Noilla lisätiedoilla menisin sellaiseen fillariliikkeeseen, jossa on huolto ja myynti lähellä toisiaan. Minulle on esimerkiksi pyorahuolto.com:ssa Lauttasaaressa sanottu, etteivät myy yhtä tiettyä mallia minulle, koska se ei kestä allani.

        Jos koko 58,5 cm osuu kohdalleen, niin Stockalla oli alkuviikosta vielä Helkaman Kuningaskulkuria -20%, joten mennee haarukkaasi. Varaudu siinäkin, että kiekot tulee vaihtaa parempiin, äläkä usko Helkaman vakuutteluja, että pyörä sopii lähes kaiken kokoisille.


      • Päättämätön. (aloittaja)
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Cyclo kestää siinä missä muutkin pyörät (ehkä jopa vähän paremmin, koska se on tehty maastossa kilpailuun), mutta ongelma ovat kiekot. Satakiloinenkin saa pahimmillaan halpapyörän kiekon solmuun. Muistan muutaman vuoden takaa trekkingpyörien testin TM:ssä, jossa hapis hajosi kevyemmänkin testaajan alla.

        Noilla lisätiedoilla menisin sellaiseen fillariliikkeeseen, jossa on huolto ja myynti lähellä toisiaan. Minulle on esimerkiksi pyorahuolto.com:ssa Lauttasaaressa sanottu, etteivät myy yhtä tiettyä mallia minulle, koska se ei kestä allani.

        Jos koko 58,5 cm osuu kohdalleen, niin Stockalla oli alkuviikosta vielä Helkaman Kuningaskulkuria -20%, joten mennee haarukkaasi. Varaudu siinäkin, että kiekot tulee vaihtaa parempiin, äläkä usko Helkaman vakuutteluja, että pyörä sopii lähes kaiken kokoisille.

        Pituutta on 190cm ja nykyisen fillarin runkokoko 60, mikä on sopiva. 58,5 olisi kai siinä ja siinä. Kuningaskulkuri on kyllä tyylikäs peli, olen sitä aiemminkin ihaillut. Koen sen vaan jotenkin turhan sporttiseksi itselleni vielä tässä vaiheessa. Lisäksi ajoasento tuntuu vieraalta, kun on niin tottunut pystympään kaupunkipyörään.


    • Alkup. Maantiepyöräi

      Käy kokeilemassa, saako sen sovitettua. Voi olla kyllä liian pieni. Pyörä ei ole mitenkään sporttinen, se on enemmän klassinen touring-/retkipyörä. Sora on halvinta, mitä itse kelpuuttaisin, jos tykkäisin ajaa Shimanolla.

      Tuolla painolla joutuneet ostamaan uudet, paremmat kiekot melko pian. Teräsrunko on kuitenkin aina mukavampi kuin kova alumiininen. Jos alu on ok, niin käy Velosportissa kysymässä Meridan "crossaria".

    • isomies1

      Tuosta pyörä alle, kestää ja on kiva ajella satunnaisia ajoja. Itse olen 125 kiloinen keijukainen ja olen tolla ajanut jo parituhatta kilsaa ilman murheita. Ilmainen ensihuolto kuului hintaan ja tarjouksessa monella jälleen myyjällä tällä hetkellä siinä 500 euron molemmin puolin.

      http://www.nishiki.fi/mallisto/2014/mtb/bigfoot-f29

      • isomies1

        Joo, jäi vielä mainitsematta, että vaihdoin tohon omaan niskiin renkaat kapeiksi. Nyt on 37 milliä leveät asfalttikuvioiset renkaat. Sopivat hyvin alkuperäisille vanteille, sisärenkaat pitää myös kaventaa. Näin pyörä on keulaa lukuun ottamatta hybridi. Huomattavasti ajo kevenee, kun nuo paksut alkuperäiskumit kaventaa. Joustokeula on täällä kirous, mutta mulla se oli ehdoton edellytys hankinnassani.


      • Joo, siis ei
        isomies1 kirjoitti:

        Joo, jäi vielä mainitsematta, että vaihdoin tohon omaan niskiin renkaat kapeiksi. Nyt on 37 milliä leveät asfalttikuvioiset renkaat. Sopivat hyvin alkuperäisille vanteille, sisärenkaat pitää myös kaventaa. Näin pyörä on keulaa lukuun ottamatta hybridi. Huomattavasti ajo kevenee, kun nuo paksut alkuperäiskumit kaventaa. Joustokeula on täällä kirous, mutta mulla se oli ehdoton edellytys hankinnassani.

        Toi on ihan ok kokonaisuus, paitsi keulanosalta. Itselläni samainen Nishiki talvikäytössä 37mm levyisillä nastarenkailla. Keulan vaihdoin jäykkään teräskeulaan heti uutena. Ei sitten passaa vaihtaa Nishikin omaa teräs/alukeulaa tohon, koska ne on liian lyhyitä ja pyörän ajoasento muuttuu. Netistä löytyy sopivan pituisia keulia hinnat alkaen 18 egee, eli ei ole kallista. Jäykällä keulalla ja kapeilla kumeilla sulla sitten onkin jo kunnollinen pyörä.


      • Päättämätön. (aloitt
        isomies1 kirjoitti:

        Joo, jäi vielä mainitsematta, että vaihdoin tohon omaan niskiin renkaat kapeiksi. Nyt on 37 milliä leveät asfalttikuvioiset renkaat. Sopivat hyvin alkuperäisille vanteille, sisärenkaat pitää myös kaventaa. Näin pyörä on keulaa lukuun ottamatta hybridi. Huomattavasti ajo kevenee, kun nuo paksut alkuperäiskumit kaventaa. Joustokeula on täällä kirous, mutta mulla se oli ehdoton edellytys hankinnassani.

        Kiitoksia!! Tuohan todella hyvä idea. Ei muuta, kun aamulla hakemaan tuo 29" ja saavat vaihtaa kapeammat renkaat myös heti samalla.


    • jordenss

      hahahahahaaaaa....... toihan se on joo fiksua :D ostaa semmosen fillarin missä on heti alkuun semmosta jota pitää heti vaihtaa .....eikö voi vaan kerralla ostaa kunnon pyörää jonka päivityksillä nyt vaikka vuoden päivät voi ajella ilman suurempia muutostöitä!! mutta mutta jokainen taaplaa tyylillään....mutta onkai toi pyörä nyt parempi kuin bilteman monet filatsut,,,,kyllä kai tolla runttailee hissuukseen ku ajeloo...

      • Päättämätön. (aloitt

        Mikä mahtaa noin naurattaa? Ostin aamulla tuon 29" Nishikin ja renkaat vaihdettiin 37 millisiksi ilman veloitusta, koska leveät alkuperäiset olivat ajamattomat, eli kelpaavat myyntihyllyyn. Eli ostin kerralla kunnon pyörän. Eka lenkki tehty ja hyvältä tuntuu. kaupan päälle tuli vielä pikalokarit, jotka tossa myöhempänä asennan.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        Päättämätön. (aloitt kirjoitti:

        Mikä mahtaa noin naurattaa? Ostin aamulla tuon 29" Nishikin ja renkaat vaihdettiin 37 millisiksi ilman veloitusta, koska leveät alkuperäiset olivat ajamattomat, eli kelpaavat myyntihyllyyn. Eli ostin kerralla kunnon pyörän. Eka lenkki tehty ja hyvältä tuntuu. kaupan päälle tuli vielä pikalokarit, jotka tossa myöhempänä asennan.

        Tuolla on hyvä aloittaa. Tosin Nishikin eri 29":t ovat kyllä hyvinkin eri tasoisia ja toivottavasti ostit sieltä paremmasta päästä.

        Olisi ehkä kannattanut ostaa ne nappularenkaatkin mukaan, koska 29" on kuitenkin parhaimmillaan maastossa ja Espoossa on paljon hyviä reittejä maastopyöräilyyn. Ostithan pyöräilykengät ja lukkopolkimet samalla?

        Nyt ei muuta kuin paljon ajoa. Uimahalleista tms. saa ilmaiseksi Pääkaupunkiseudun ulkoilukarttaa. Sillä on hyvä suunnitella reittejä Espoossakin. Eli tämän palvelun materiaalista on painettu myös paperiversio.

        http://ulkoilukartta.fi

        Kannattaa pitää kirjaa ajetuista kilometreistä ja nostaa kilometrit rauhallisessti ylös. Tekniikkaan kannattaa aluksi kiinittää huomiota. Tärkein on oikean pyöritysliikkeen oppiminen, eli joko nopeus- tai sykemittariin kannattaa ostaa kadenssianturi.


      • www1

        Kaupan hyllystä otettu fillari on usein vähän raakile. Minusta on ihan normimeinikiä että sitä tuunataan mieleiseksi. Kumien kuten myös stemmin vaihto on aika perusmeininkiä.

        Rullaavuutta hakisin itse ehkä enemmän renkaan kuvion kuin leveyden kautta. Kesäpyörässä on 2,0 kojakit alla ja ne rullaa hyvin. Paksut kumit tuo myös mukavuutta ja sitä välillä tarvittavaa pitoakin.

        En lähtisi noilla kojakeilla talvikeleille mutta kesän riennoissa niissä oli yllättävän hyvä pito soralla ja poluillakin ollakseen ihan tasainen pinta.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        www1 kirjoitti:

        Kaupan hyllystä otettu fillari on usein vähän raakile. Minusta on ihan normimeinikiä että sitä tuunataan mieleiseksi. Kumien kuten myös stemmin vaihto on aika perusmeininkiä.

        Rullaavuutta hakisin itse ehkä enemmän renkaan kuvion kuin leveyden kautta. Kesäpyörässä on 2,0 kojakit alla ja ne rullaa hyvin. Paksut kumit tuo myös mukavuutta ja sitä välillä tarvittavaa pitoakin.

        En lähtisi noilla kojakeilla talvikeleille mutta kesän riennoissa niissä oli yllättävän hyvä pito soralla ja poluillakin ollakseen ihan tasainen pinta.

        Asiantunteva pyöräkauppias vaihtaa stemmin automaattisesti joko pientä korvausta vastaan tai ilmaiseksi, kun pyörää sovitetaan.


      • www1

        Ainahan noita hyllystä otettuja fillareita täytyy tuunata. On ihan perussettiä vaihtaa esim stemmi ja renkaat.

        Rullaavuutta hakisin itse enemmän kuvion kuin kapeuden kautta. Leveys tuo kuitenkin sitä välillä tarvittavaa lisäpitoa mitä tuollaiselta yleispyörältä vaaditaan.

        Kesäpyörässä on 2,0 kojakit ja ne rullaa tosi hyvin. Ovat muuten yllättävän pitävät soralla ja pienillä poluillakin..talvella ei ehkä kuitenkaan mutta täytyy ehkä sitäkin kokeilla :)


      • www1
        www1 kirjoitti:

        Ainahan noita hyllystä otettuja fillareita täytyy tuunata. On ihan perussettiä vaihtaa esim stemmi ja renkaat.

        Rullaavuutta hakisin itse enemmän kuvion kuin kapeuden kautta. Leveys tuo kuitenkin sitä välillä tarvittavaa lisäpitoa mitä tuollaiselta yleispyörältä vaaditaan.

        Kesäpyörässä on 2,0 kojakit ja ne rullaa tosi hyvin. Ovat muuten yllättävän pitävät soralla ja pienillä poluillakin..talvella ei ehkä kuitenkaan mutta täytyy ehkä sitäkin kokeilla :)

        edittiä..sori tuplaviesti kun luulin että eka ei lähtenyt. Toisen saa poistaa


      • www1
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Asiantunteva pyöräkauppias vaihtaa stemmin automaattisesti joko pientä korvausta vastaan tai ilmaiseksi, kun pyörää sovitetaan.

        "Asiantunteva pyöräkauppias vaihtaa stemmin automaattisesti joko pientä korvausta vastaan tai ilmaiseksi, kun pyörää sovitetaan."

        Kyllä mutta usein se fiilis tulee vasta kun on ajellut pidemmän ja monipuolisen lenkin ja sitä varten on stemmivarasto kotona.


      • Joo, siis ei
        Päättämätön. (aloitt kirjoitti:

        Mikä mahtaa noin naurattaa? Ostin aamulla tuon 29" Nishikin ja renkaat vaihdettiin 37 millisiksi ilman veloitusta, koska leveät alkuperäiset olivat ajamattomat, eli kelpaavat myyntihyllyyn. Eli ostin kerralla kunnon pyörän. Eka lenkki tehty ja hyvältä tuntuu. kaupan päälle tuli vielä pikalokarit, jotka tossa myöhempänä asennan.

        Kertakaikkiaan jees ratkaisu.


      • Päättämätön. (aloittaja)
        www1 kirjoitti:

        edittiä..sori tuplaviesti kun luulin että eka ei lähtenyt. Toisen saa poistaa

        Täällä on nyt niin monta "päättämätöntä", että poistun tästä keskustelusta ja jatkan Helkamalla. :D

        Kiitos niistä asiallisista vastauksista.


      • www1
        Päättämätön. (aloittaja) kirjoitti:

        Täällä on nyt niin monta "päättämätöntä", että poistun tästä keskustelusta ja jatkan Helkamalla. :D

        Kiitos niistä asiallisista vastauksista.

        Onko sinulla nyt helkama ja se nishiki 29?


      • Joo, siis ei
        www1 kirjoitti:

        Onko sinulla nyt helkama ja se nishiki 29?

        Siis kaveri on tänään ostanu 29" Nishikin ja vanha tzygä on Helkama.


      • www1
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Siis kaveri on tänään ostanu 29" Nishikin ja vanha tzygä on Helkama.

        "Täällä on nyt niin monta "päättämätöntä", että poistun tästä keskustelusta ja jatkan Helkamalla. :D"


    • ???

      Se on hassu tuo Nishiki-mies. Kirjoittelee toisten jo käyttämillä nimimerkeillä Nishikiä markkinoidakseen. Edes pyörää etsivä aloittaja ei saa Nishiki-mieheltä keskustelurauhaa, vaan Nishiki-mies markkinoi Nishikiä hänenkin nimimerkillä ja vähättelee muita keskustelijoita.

      • Joo, siis ei

        Näytä sinä sitten esimerkkiä ja kirjoita vain yhdellä ja samalla nimimerkillä yhdessä ja samassa keskustelussa.
        Mistä päättelet kyseessä olevan mies? Lähinnä mulla tulee mieleen poika.

        Ymmärtääkseni aloittaja hankki Nishikin maasturin, kun sai täältä neuvoja valinnan vaikeuteensa. Mikä tässä nyt on ongelmana?


      • ???
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Näytä sinä sitten esimerkkiä ja kirjoita vain yhdellä ja samalla nimimerkillä yhdessä ja samassa keskustelussa.
        Mistä päättelet kyseessä olevan mies? Lähinnä mulla tulee mieleen poika.

        Ymmärtääkseni aloittaja hankki Nishikin maasturin, kun sai täältä neuvoja valinnan vaikeuteensa. Mikä tässä nyt on ongelmana?

        On päivänselvää, että Nishiki-mies on kirjoittanut mm nimimerkeillä "Nishikisti Kaj", "oma nimimerkki", "vanha ei vitt......", "Päättämätön. (aloittaja)", "isomies1", "Päättämätön. (aloitt", "Joo, siis ei"

        Aloittaja ei hankkinut mitään pyörää, Nishiki-mies ajoi aloittajan pois koko keskustelusta.


      • Joo, siis ei
        ??? kirjoitti:

        On päivänselvää, että Nishiki-mies on kirjoittanut mm nimimerkeillä "Nishikisti Kaj", "oma nimimerkki", "vanha ei vitt......", "Päättämätön. (aloittaja)", "isomies1", "Päättämätön. (aloitt", "Joo, siis ei"

        Aloittaja ei hankkinut mitään pyörää, Nishiki-mies ajoi aloittajan pois koko keskustelusta.

        Edelleen, monellako eri nimimerkillä sinä olet kirjoittanut tässä keskustelussa?

        Toiseksi, kyseessä ei ole mies, vaan poika (14v).


      • www1
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Edelleen, monellako eri nimimerkillä sinä olet kirjoittanut tässä keskustelussa?

        Toiseksi, kyseessä ei ole mies, vaan poika (14v).

        just, äsken puhuttiin pyöristä ja jostakusta jonka joku luulee olevan lähinnä poika eikä nishiki-mies. Juuri saamamme tiedon mukaan kyseessä on siis 14 vuotias poika.

        Sama poika kyseli fillareista ja kertoi ostaneensakin nishikin mutta ilmeisesti sitten ei koska jatkaakin vanhalla helkamalla.

        Kova meno palstalla taas.


    • avoin depaatti

      LOL.. keskustelu muuttui tragikoomiseksi edetessään:D

    • avoin depaatti

      Myös pyörää kaipaava.

      Kannattaisiko ostaa Giant Avalance 3.0 disc käytettynä 400e.

      • Mihin käyttöön?

        GT Avalanche 3.0 Disc ei ole huono pyörä, mutta 400 euroa tuntuu käytetystä kovalta hinnalta. Mitä vuosimallia ja missä kunnossa?


      • www1

        Tuo taitaa olla 600euron luokkaa uutena joten tuohon hintaan täytyisi saada jo tosi hyväkuntoinen ja suht uusi.

        Runko on tuossa varmaan ihan ok ja muita osia voi tarpeen tulleen päivittää. Veikkaisin että vaihteisto on sellaista acera-altus tasoa joka kyllä ajaa asiansa sellaisessa koulumatka-huviajelu pyöräilyssä.


      • avoin depaatti
        www1 kirjoitti:

        Tuo taitaa olla 600euron luokkaa uutena joten tuohon hintaan täytyisi saada jo tosi hyväkuntoinen ja suht uusi.

        Runko on tuossa varmaan ihan ok ja muita osia voi tarpeen tulleen päivittää. Veikkaisin että vaihteisto on sellaista acera-altus tasoa joka kyllä ajaa asiansa sellaisessa koulumatka-huviajelu pyöräilyssä.

        Ok, taitaa olla parein jättää ostamatta. Näyttäisi olevan muutaman vuoden ikäinen ja kertaalleen maalattukki, koska tuo ei ole alkuperäinen väri ja maalausjälki on huonohko.
        Samaisella kaverilla olisi uudehko XC % Nishiki myös myynnissä 500e. Pyörä myös maalattu valkoiseksi alkuperäisen musta/keltaisen sijaan. Mikä juju noissa uudelleen maalauksissa on, luulisi olevan sama, minkä värinen pyörä on?


      • Mihin käyttöön?
        avoin depaatti kirjoitti:

        Ok, taitaa olla parein jättää ostamatta. Näyttäisi olevan muutaman vuoden ikäinen ja kertaalleen maalattukki, koska tuo ei ole alkuperäinen väri ja maalausjälki on huonohko.
        Samaisella kaverilla olisi uudehko XC % Nishiki myös myynnissä 500e. Pyörä myös maalattu valkoiseksi alkuperäisen musta/keltaisen sijaan. Mikä juju noissa uudelleen maalauksissa on, luulisi olevan sama, minkä värinen pyörä on?

        Tarkoitat varmaan XC5 Nishikiä, taisi olla Caps lock päällä, kun 5 vaihtui % merkkiin?? Tuo 500 hintana ihan ok, jos pyörä on hyvässä kunnossa ja suht siisti. Toi maali juttu haiskahtaa tosin hieman tai sitten pyörä on ollut naarmuinen, siksi maalattu, mutta alkuperäinen väritys nostaisi arvoa. Kannattaa vaikka ostaa, mikä ettei.


      • Mihin käyttöön?
        Mihin käyttöön? kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan XC5 Nishikiä, taisi olla Caps lock päällä, kun 5 vaihtui % merkkiin?? Tuo 500 hintana ihan ok, jos pyörä on hyvässä kunnossa ja suht siisti. Toi maali juttu haiskahtaa tosin hieman tai sitten pyörä on ollut naarmuinen, siksi maalattu, mutta alkuperäinen väritys nostaisi arvoa. Kannattaa vaikka ostaa, mikä ettei.

        Käytä omaa nimimerkkiä pelle. En missään tapauksessa suosittele ostamaan tuota Nishikiä. Ylihintaista päällemaalattua romua.


      • Mihin käyttöön?
        Mihin käyttöön? kirjoitti:

        Käytä omaa nimimerkkiä pelle. En missään tapauksessa suosittele ostamaan tuota Nishikiä. Ylihintaista päällemaalattua romua.

        Taas on 14v poju isin koneella, kun vitsejä nimimerkeistä murjasee.

        Tuo Nishikin XC5 on uusimmillaan 2012 mallia ja maksanut uutena n 900e, sillä perustelen tuota käypää 500e hintaa. keula noissa ei ollut parhaasta päästä muistaakseni, muuten ok pyörä.


      • Mihin käyttöön?
        Mihin käyttöön? kirjoitti:

        Taas on 14v poju isin koneella, kun vitsejä nimimerkeistä murjasee.

        Tuo Nishikin XC5 on uusimmillaan 2012 mallia ja maksanut uutena n 900e, sillä perustelen tuota käypää 500e hintaa. keula noissa ei ollut parhaasta päästä muistaakseni, muuten ok pyörä.

        Pidät keskustelijoita tyhminä? Sen huomaa helposti, milloin sinä lainaat muiden käyttämiä nimimerkkejä Nishikiä mainostaaksesi.


      • www1
        Mihin käyttöön? kirjoitti:

        Taas on 14v poju isin koneella, kun vitsejä nimimerkeistä murjasee.

        Tuo Nishikin XC5 on uusimmillaan 2012 mallia ja maksanut uutena n 900e, sillä perustelen tuota käypää 500e hintaa. keula noissa ei ollut parhaasta päästä muistaakseni, muuten ok pyörä.

        Pyytää saa ihan mitä huvittaa mutta kohta kolme vuotta vanhasta kilikalipullolla maalatusta nishikistä ei vaan yksinkertaisesti saa pyytää 500e.

        Tuollaisia pyöriä missä on ovh 900e myydään usein uusien tieltä liikkeiden syys-aleissa tuohon 500euroon ja silloinhan on kyseessä uusi tehdasmaalissa oleva käyttämätön fillari eikä mikään spray-vehje.


    • 501

      Ei mitään väliä. Ostat kumman vain niin polkea täytyy ja jossain kohtaa rassailla kuntoon. Tyytyväinen olet hankkintaasi jokatapauksessa. Sama pyörä, eri merkki. Itsellä on tuo nishiki ja hyvä se on ollut kaupunkipyöräksi ja pientä lenkkiä olen ajanut, joskin lenkit teen 99% maantiepyörällä. Kaikki osat voi vaihtaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1769
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1674
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      64
      1513
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1505
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1485
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1392
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe