Onko täällä ketään

ChristianGirl

Joka uskoo vielä elävään ja rakastavaan Jumalaan? Olen kyllästynyt kaikkien pilkkaan ja valituksiin kristityistä ja uskovaisista. Vai vielä suvaitsevaisia, kaikki muu suvaitaan paitsi kristityt.

Olen 15v. Tyttö, enkä ole käynyt rippikoulua, vaan fifteen-leirin. Se on helluntaiseurakuntien vastaava leiri. Olen käynyt kasteella omasta tahdostani ja oon saanu nähdä miten Herra vaikuttaa ihmisten elämässä :)

57

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämäeilopuviimeseeunee

      Täällä on :) oon kuusitoista vuotias poika! En tietenkään suoraa jotenkin voinut uskoa Jumalaan, koska tiede yms. Mutta sitten tajusin että koulussa aivopestään ihmisiä, evoluutioteoriaa pidetään varmana. Eihän sitä saa edes vastustaa koulussa. Sitten täällä valitetaan että RIPPIKOULU ON AIVOPESUA? :DD

      • qtgfjs

        -Mutta sitten tajusin että koulussa aivopestään ihmisiä.

        Millä perusteella todistettujen tieteellisten teorioiden opettaminen on aivopesua.


      • hgfdsa
        qtgfjs kirjoitti:

        -Mutta sitten tajusin että koulussa aivopestään ihmisiä.

        Millä perusteella todistettujen tieteellisten teorioiden opettaminen on aivopesua.

        Aloita asian tutkiminen tästä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        Oletko tuon tunnustuksen jo antanut vai suunnitteletko antavasi?

        Tuollaiseksi EI KUKAAN SYNNY vaan tuollaiseksi aivopestään!

        Ja jos ja kun tuon kaltaisuus menee oikein epäihmisellisesti perille, niin voi vaikka päästä pitälle, jopa vapaamuurariksi mutta useimmat papeiksi.
        Näin syntyy ammattilainen eksyttäjä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

        Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

        JEESUKSEN ANTAMA JUMALALLISUUDEN TIETO:
        JEESUKSEN evankeliumia Markuksen mukaan:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."


      • Jumalanmiehii
        qtgfjs kirjoitti:

        -Mutta sitten tajusin että koulussa aivopestään ihmisiä.

        Millä perusteella todistettujen tieteellisten teorioiden opettaminen on aivopesua.

        Etkö tiedä että kuin epävarmoja ne on? Ne on vain TEORIOITA. Olettamus. Mutta se tiede sana luo illuusion. Katso YouTubesta evoluutioteoria vs luomiskertomus ja Pekka Reinikainen kertoo aika hyvin.
        Ja alkuräjähdyksee.. koulu kirjassa luki että alussa oli vain piste. :DDD piste loi tyhjästä kaiken. Miettikää,jos on tyhjää noi miten mitään voi syntyä? :))


      • ota selvää asioista
        Jumalanmiehii kirjoitti:

        Etkö tiedä että kuin epävarmoja ne on? Ne on vain TEORIOITA. Olettamus. Mutta se tiede sana luo illuusion. Katso YouTubesta evoluutioteoria vs luomiskertomus ja Pekka Reinikainen kertoo aika hyvin.
        Ja alkuräjähdyksee.. koulu kirjassa luki että alussa oli vain piste. :DDD piste loi tyhjästä kaiken. Miettikää,jos on tyhjää noi miten mitään voi syntyä? :))

        -Etkö tiedä että kuin epävarmoja ne on? Ne on vain TEORIOITA.

        Käypä herra kattomassa netistä mitä tieteellinen teoria tarkoittaa.

        -piste loi tyhjästä kaiken. Miettikää,jos on tyhjää noi miten mitään voi syntyä? :))

        Tieteen käsitys tyhjästä on eri kuin maallikon. Tieteessä tyhjiö ei ole tyhjä vaan siellä on tyhjiöenergiaa jossa tapahtuu kvantti fluktuaatiota eli tyhjiöenergiasta syntyy materia antimateria hiukkas pareja jotka anhilloi toisensa ja palauttaa energiansa tyhjöön. Mitä pienempi energia hiukkas pareilla on sitä lyhyempi aikainen fluktuaatio on. Jo's fluktuaation yhteis energia määrä on 0, fluktuaatio voi olla ikuinen, koska universumin arvioitu kokonais energia on 0 voi universumi olla yksi iso kvanttifluktuaatio.


    • tjufr

      Kukaa ei usko sun jumalaas koska se on niin vitun järjetöntä.

      • Uskovainen<3

        Kuinka se on järjetöntä? Luonnontieteet tukee Raamattua.
        "Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä jotka joutuvat kadotukseen,mutta meille,jotka pelastumme,se on Jumalan voima." 1. Kor 1:18
        Onnittelut, todistit juuri tämän Raamatun kohdan.


      • Uskovainen<3

        Kuinka se on järjetöntä? Luonnontieteet tukee Raamattua.
        "Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä jotka joutuvat kadotukseen,mutta meille,jotka pelastumme,se on Jumalan voima." 1. Kor 1:18
        Onnittelut, todistit juuri tämän Raamatun kohdan.


      • ierg
        Uskovainen<3 kirjoitti:

        Kuinka se on järjetöntä? Luonnontieteet tukee Raamattua.
        "Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä jotka joutuvat kadotukseen,mutta meille,jotka pelastumme,se on Jumalan voima." 1. Kor 1:18
        Onnittelut, todistit juuri tämän Raamatun kohdan.

        Ei tue


      • ,mnbvcxz
        Uskovainen<3 kirjoitti:

        Kuinka se on järjetöntä? Luonnontieteet tukee Raamattua.
        "Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä jotka joutuvat kadotukseen,mutta meille,jotka pelastumme,se on Jumalan voima." 1. Kor 1:18
        Onnittelut, todistit juuri tämän Raamatun kohdan.

        tukee ja tukee... saatanaa jumalana palvelemista....


        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.


      • ertbfg
        ,mnbvcxz kirjoitti:

        tukee ja tukee... saatanaa jumalana palvelemista....


        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

        ei vittu


    • n3e45jko

      Mieti itse!

      herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

      herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
      Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
      "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

      Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
      Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

      JEESUKSEN evankeliumia Markuksen mukaan:
      12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
      12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

      KUN pappi ei saa edes Jeesuksen evankeliumia saarnata tai olettaa, niin ketä luulet pappien kouluttavat kaltaisekseen???

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

      • m,k_ämn

        olettaa = opettaa


      • ölkjhg
        m,k_ämn kirjoitti:

        olettaa = opettaa

        totta.... kiireisen virhe...


    • Uskon

      Uskon Jumalaan omalla tavallani. Enkä ymmärrä, miten tiede ja usko muka kumoaisivat toisensa. Raamatun mukaan Jumala loi maailman seitsemässä päivässä, mutta mitä aika merkitsee kaikkivaltiaalle? Seitsemän päivää saatta hyvinkin olla kaikki ne vuodet jonka aikana maailma tieteen mukaan syntyi.
      Ja sitten nykypäivänä saatetaan vihata Jumalaa mm. keskiajan kirkon ylivallan, juutalaisten vainojen yms. takia. Mutta nämä asiat teki ihminen, joka käytti Jumalaa tekosyynä. Oikea Jumala rakastaa meitä kaikkia. Meidän pitäisi vain ottaa se vastaan.
      En myöskään ymmärrä kirkon vastustusta homojen avioliittoja kohtaan. Raamatussahan sanotaan, ettei ketään saisi tuomita, ja että kaikkien pitäisi saada vapaasti olla oma itsensä. Kaikilla pitäisi olla samat oikeudet.

      • lysåu

        Tunge sää se raamattus perseesees. Raamattu on kirja josta ei opi mitään hyödyllistä. Ihmisten kirjoittama täynnä IHMISTEN sanaa pelokkaiden ihmisten kirjoittama oma päätös elämälle.


    • Jalaa1

      Mä en periaatteesta usko mihinkään. Tosin tekisitte palveluksen jokainen tälle foorumille lopettaisitte tänne viestien lähettelyn. Foormi on alkanut muistuttaa täyttä kaatopaikkaa, koska kukaan ei toimi täällä ylläpitäjänä, ja siivoa asiattomuuksia pois. Tämä eräs hörhö, joka vaihtaa nimimerkkiään yhtä usein, kuin joku housujaan sotkee palstoja tuolla jatkuvalla copy-paste stoorilla.
      Copy-paste idiootille tiedoksi, olen tiedostanut, että sulla on selkeesti henkisiä ongelmia, mutta tämä on väärä palsta purkaa niitä. Suosittelen, että haet ammattiapua, touhusi on säälittävää.

      • Nipa 21.6

        Kannatan kirkon lakkauttamista. Kirkon opetus on huuhaata vailla mitään faktaa.


      • mnbvgcf

        Jahas...
        Siis tuomitset toiset idiooteiksi kun itse edustat nimen omaan juuri sellaisia!

        Olen aivopesty pikku piru, jolle ei Jumalan ja Jeesuksen Lait ja opit kelpaa!
        mutta
        mielelläsi taistelet sairaan rikollisuuden puolesta SEN SAATANALLISUUDEN JÄRKEVÄNÄ USKOVAISENA!
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        IHMISILLE, ei joku kaljaa litkinyt munkki ole JUMALA VAAN suomalaisia, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen,raiskanneen niin edelleen rikollisuuden epäjumala!

        luder/lutherin "evankeliumia"!!!!
        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
        YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
        "Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
        ***(KP)
        Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "

        jne

        On varmaan herra jumalallisuutta nauttia lakonsa saatanallisuuksista joita herra jumalaa palavelevat ovat aikaan saaneet aivopesu perkeleen järjellä!

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudensa pitäneet ja jotka sen tahtoo pitää; tulee muistaa tämäkin....
        JEESUKSEN evankeliumia Markuksen mukaan:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."


      • Jalaa1
        mnbvgcf kirjoitti:

        Jahas...
        Siis tuomitset toiset idiooteiksi kun itse edustat nimen omaan juuri sellaisia!

        Olen aivopesty pikku piru, jolle ei Jumalan ja Jeesuksen Lait ja opit kelpaa!
        mutta
        mielelläsi taistelet sairaan rikollisuuden puolesta SEN SAATANALLISUUDEN JÄRKEVÄNÄ USKOVAISENA!
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        IHMISILLE, ei joku kaljaa litkinyt munkki ole JUMALA VAAN suomalaisia, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen,raiskanneen niin edelleen rikollisuuden epäjumala!

        luder/lutherin "evankeliumia"!!!!
        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
        YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
        "Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
        ***(KP)
        Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "

        jne

        On varmaan herra jumalallisuutta nauttia lakonsa saatanallisuuksista joita herra jumalaa palavelevat ovat aikaan saaneet aivopesu perkeleen järjellä!

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudensa pitäneet ja jotka sen tahtoo pitää; tulee muistaa tämäkin....
        JEESUKSEN evankeliumia Markuksen mukaan:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

        Ihan helpolla voin tuomita sut täydeksi idiootiksi, koska ei kukaan täysijärkinen jatkuvasti copy-pastee samaa juttua. Voisi melkein kutsua pakko-oireiseksi häiriöksi. Yhden kerran tuollainen juttu naurattaa, toistuessaan muuttuu säälittäväksi. Haetko näillä jatkuvilla nollaviesteilla huomiota tai mikä on tarkoitukseksi?


      • bnhju
        Jalaa1 kirjoitti:

        Ihan helpolla voin tuomita sut täydeksi idiootiksi, koska ei kukaan täysijärkinen jatkuvasti copy-pastee samaa juttua. Voisi melkein kutsua pakko-oireiseksi häiriöksi. Yhden kerran tuollainen juttu naurattaa, toistuessaan muuttuu säälittäväksi. Haetko näillä jatkuvilla nollaviesteilla huomiota tai mikä on tarkoitukseksi?

        Uskontunnustuksen kaltaiset tuomiot ovat heidän itsensä tuomioiksi!

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'


    • Ateisti ja YLPEÄ

      Itse en kuulu kirkkoon enkä usko jumalaan enkä oikeastaan mihinkään hengelliseen. Minä en ole vain ikinä tuntenut minkäänlaista "jumalan läsnä oloa..." lisäksi Se miten raamattu suhtautuu homoihin... En vain voi todellakaan allekirjoittaa sellaisia ajatuksia! Jokainen saa uskoa mihin haluaa. Vaikka tonttuihin. Kunhan Se on ihmisen oma asia eikä satauta muita. Sama asia uskonnottomuuden kanssa. Koulussa ei minun mielestäni pitäisi järjestää minkäänlaisia uskonnollisia tilaisuuksia koska Se ainakin loukkaa minun ihmisoikeuksiani. Samalla lailla kun uskovaisia loukkaa heidän uskonsa loukkaaminen.

      OLEN PUHUNUT. ANTEEKSI JOS LOUKKASIN....:D

      • ateisti jo syntymästään

        Täysin samaa mieltä.


      • uskovainen ja YLPEÄ

        Miten nämä uskonnolliset jutut koulussa sua loukkaa? :D tuo nyt oli aika huono perustelu miksi ne täytyisi lopettaa. Mun mielestä evoluutioteoria tulisi lopettaa koska se loukkaa mua.
        Pitäiskö kohta hyväksyä kolmen tai enemmänki ihmisen avioliitot? Jos ei hyväksytä, onko se tasa-arvoista?


      • ateisti jo syntymästään
        uskovainen ja YLPEÄ kirjoitti:

        Miten nämä uskonnolliset jutut koulussa sua loukkaa? :D tuo nyt oli aika huono perustelu miksi ne täytyisi lopettaa. Mun mielestä evoluutioteoria tulisi lopettaa koska se loukkaa mua.
        Pitäiskö kohta hyväksyä kolmen tai enemmänki ihmisen avioliitot? Jos ei hyväksytä, onko se tasa-arvoista?

        Kerta suurin osa ei usko mihinkää jumaliin mä en ymmärrä miks pitäis järjestää tilaisuuksia joissa palvotaan taivasukkelia.

        "Mun mielestä evoluutioteoria tulisi lopettaa koska se loukkaa mua."
        Voi ku te uskikset ette tajua mikä ero on uskonnon ja tieteellisen teorian välillä.


      • uskovainen vuodesta 2013
        ateisti jo syntymästään kirjoitti:

        Kerta suurin osa ei usko mihinkää jumaliin mä en ymmärrä miks pitäis järjestää tilaisuuksia joissa palvotaan taivasukkelia.

        "Mun mielestä evoluutioteoria tulisi lopettaa koska se loukkaa mua."
        Voi ku te uskikset ette tajua mikä ero on uskonnon ja tieteellisen teorian välillä.

        Raamattu kertoo ihmisten suhtautumisesta Jumalaan ja suhtautuminen on edelleen sama.
        Voi ku ymmärtäisit että evoluutio on vain aivoissa tapahtunutta päättelyä :)
        Missä on Jeesuksen ruumis btw? ;)


      • uskovainen vuodesta 2013 kirjoitti:

        Raamattu kertoo ihmisten suhtautumisesta Jumalaan ja suhtautuminen on edelleen sama.
        Voi ku ymmärtäisit että evoluutio on vain aivoissa tapahtunutta päättelyä :)
        Missä on Jeesuksen ruumis btw? ;)

        Oletteko lukeneet Raamatun? Koraanissa kerrotaan myös miten ihmiset suhtautuvat Allahiin ja miten väärin suhtautuville käy, joten tässä tapauksessa Raamatun kohdat joita et edes tuo esille eivät todista mitään.

        Ihmisten muodostama kuva Jumalasta on myös aivoissa tapahtuvaa päättelyä: voisin kertoa sinulle filosofien muodostamasta "liikkumattomasta liikuttajasta", VT:n sodanjumala Jahve-Sebaotista tai UT:n taivaan Isästä, joiden pohjalta oletan että sinullakin on jonkinnäköinen käsitys palvomastasi Jumalasta. Sekä on ymmärrettävää että ne jotka eivät usko Jumalaan uskovat sen sijaan "aivoissa tapahtuvaan päättelyyn".

        Jeesuksen ruumis on luultavasti maatunut johonkin päin Juudean provinssia. Miten tämä kysymys liittyy mihinkään? Mitä Jeesuksen ruumiin sijainti todistaa kenellekään joka ei usko kristittyjen Jumalaan? Tiedätlö sinä missä sijaitsee Buddhan tai Mohammedin ruumiit?


      • ateisti jo syntymästään
        uskovainen vuodesta 2013 kirjoitti:

        Raamattu kertoo ihmisten suhtautumisesta Jumalaan ja suhtautuminen on edelleen sama.
        Voi ku ymmärtäisit että evoluutio on vain aivoissa tapahtunutta päättelyä :)
        Missä on Jeesuksen ruumis btw? ;)

        "Voi ku ymmärtäisit että evoluutio on vain aivoissa tapahtunutta päättelyä :)"
        Päättelyä joka on saanut alkunsa luonnosta löytyneestä todisteesta. Siis tälläsilla argumenteilla uskikset oikeuttaa uskonsa epäloogiseen jumalaansa.

        "Missä on Jeesuksen ruumis btw? ;)"
        Btw jeesusta ei ees ollu olemassa. Enkä muutenkaan ymmärrä mitä tuo asia liittyy tähä.


      • uskovainen ja YLPEÄ siit
        ateisti jo syntymästään kirjoitti:

        "Voi ku ymmärtäisit että evoluutio on vain aivoissa tapahtunutta päättelyä :)"
        Päättelyä joka on saanut alkunsa luonnosta löytyneestä todisteesta. Siis tälläsilla argumenteilla uskikset oikeuttaa uskonsa epäloogiseen jumalaansa.

        "Missä on Jeesuksen ruumis btw? ;)"
        Btw jeesusta ei ees ollu olemassa. Enkä muutenkaan ymmärrä mitä tuo asia liittyy tähä.

        Sääkö uskallat väittää ettei Jeesusta oo ollu olemassa?:D huhhuh.
        Mihin evoluutioteoria perustuu? Oletko koskaan miettinyt epäkohtia evoluutiossa? Oletko ajattelit kaikista näkökulmista ja ottanut mahdollisimman paljon selvää asiosta? Jokainen joka itseään kunniottaa ja ajattelee omalla järjellä ei usko kaikkea mitä sanotaan. Voi ku ymmärtäisit että kuinka monimutkainen on maailmankaikkeus ja kuinka suuri ihme on ihminen. Sitä ei kukaan normaali ihminen tajua.


      • uskovainen ja YLPEÄ siit kirjoitti:

        Sääkö uskallat väittää ettei Jeesusta oo ollu olemassa?:D huhhuh.
        Mihin evoluutioteoria perustuu? Oletko koskaan miettinyt epäkohtia evoluutiossa? Oletko ajattelit kaikista näkökulmista ja ottanut mahdollisimman paljon selvää asiosta? Jokainen joka itseään kunniottaa ja ajattelee omalla järjellä ei usko kaikkea mitä sanotaan. Voi ku ymmärtäisit että kuinka monimutkainen on maailmankaikkeus ja kuinka suuri ihme on ihminen. Sitä ei kukaan normaali ihminen tajua.

        Jeesus saattaa olla historiallinen hahmo, mutta myyttiset ainekset löytyvät pitkälti buddhalaisista kirjoituksista ja Vanhasta testamentista, joiden profetioita messiaan piti täyttää saapuessaan maahan.

        http://jesusneverexisted.com/buddhist-source.html
        (Huomasin edellisen lukiessani kirjan "Budhan opetuksia", jossa esiintyi samankaltaisuuksia Uuteen testamentiin, erityisesti "nainen kaivolla".)

        Mitä epäkohtia tuo ne julki jotta kuka tahansa voi miettiä niitä? Entä oletko sinä miettinyt epäkohtia 6000 vuotta vanhan maan -teoriassa?

        "Jokainen joka itseään kunniottaa ja ajattelee omalla järjellä ei usko kaikkea mitä sanotaan."

        Tämä on hyvin sanottu, olen itse lukenut Raamatun kolmekertaa kannesta kanteen ja ollut uskovainen fundamentalistisimmasta siivestä kunnes tein "uskontovertailua selvittääkseni kristinuskon paremmuutta" ja huomasin että kristinusko on pitkälti saanut vaikutteita hindujen ja buddhalaisten mietteistä, sekä Raamatusta puuttui opetukset helvetistä ja eräässä Jesajan kohdassa kerrotaan että Taivaassa pystyy kuolemaan.

        Ihminen on monimutkainen jos sitä katsoo suoraan ja olettaa että se on lajina syntynyt tuollaisena [homo sapiens sapiens], mutta evoluution mukaan se on kehittynyt välimuotojen kautta nykyiseen muotoonsa melko yksinkertaisesta alusta.


      • ateisti jo syntymästään
        uskovainen ja YLPEÄ siit kirjoitti:

        Sääkö uskallat väittää ettei Jeesusta oo ollu olemassa?:D huhhuh.
        Mihin evoluutioteoria perustuu? Oletko koskaan miettinyt epäkohtia evoluutiossa? Oletko ajattelit kaikista näkökulmista ja ottanut mahdollisimman paljon selvää asiosta? Jokainen joka itseään kunniottaa ja ajattelee omalla järjellä ei usko kaikkea mitä sanotaan. Voi ku ymmärtäisit että kuinka monimutkainen on maailmankaikkeus ja kuinka suuri ihme on ihminen. Sitä ei kukaan normaali ihminen tajua.

        Olen miettinyt evoluutiota enkä ole löytänyt siitä epäkohtia. Evoluutio teoria on tieteen tutkitupia ja varmimpia teorioita, joya tukee massiviset määrät todisteita.

        Jeesuksen olemassaolosta taas ei ole yhtään hänen aikaistaan todistetta, vaan suurin osa hänestä tiedetyistä asioista on kirjoitettu satoja vuosia jeesuksen kuoleman jälkeen. Vanhimmat tiedot hänestä tulee paavalin kirjeistä, joiden mukaan jeesus suntyi, eli ja kuoli taivaassa ei maanpäällä. Lisäksi hän on kopio aikaansa edeltävistä jumalista.

        Olen ajatellut omilla aivoillani tämän päivän aikana kuin sinä elämäsi aikana.

        Ihminen ei ole ihme koska ihme tarkoittaa sitä että asiaa ei voi selittää luonnollisesti ihmisen voi.

        Universumi on hieno paikka ja todella monimutkainen, emmekä ehkä vielä pysty tietämään kaikkea, mutta ehkä joku päivä saamme tietää.

        Voin väittää että tiedän universumista ja sen fysiikasta enemmän kuin sinä, ja olen tietämykseni kautta tullut siihen loppu tulokseen että universumi ei tarvitse luojaa.


      • uskovaine&edellee ylpeä
        ateisti jo syntymästään kirjoitti:

        Olen miettinyt evoluutiota enkä ole löytänyt siitä epäkohtia. Evoluutio teoria on tieteen tutkitupia ja varmimpia teorioita, joya tukee massiviset määrät todisteita.

        Jeesuksen olemassaolosta taas ei ole yhtään hänen aikaistaan todistetta, vaan suurin osa hänestä tiedetyistä asioista on kirjoitettu satoja vuosia jeesuksen kuoleman jälkeen. Vanhimmat tiedot hänestä tulee paavalin kirjeistä, joiden mukaan jeesus suntyi, eli ja kuoli taivaassa ei maanpäällä. Lisäksi hän on kopio aikaansa edeltävistä jumalista.

        Olen ajatellut omilla aivoillani tämän päivän aikana kuin sinä elämäsi aikana.

        Ihminen ei ole ihme koska ihme tarkoittaa sitä että asiaa ei voi selittää luonnollisesti ihmisen voi.

        Universumi on hieno paikka ja todella monimutkainen, emmekä ehkä vielä pysty tietämään kaikkea, mutta ehkä joku päivä saamme tietää.

        Voin väittää että tiedän universumista ja sen fysiikasta enemmän kuin sinä, ja olen tietämykseni kautta tullut siihen loppu tulokseen että universumi ei tarvitse luojaa.

        Onko evoluutioteoria yhtä varma kuin painovoima?
        Ihminen on ihme. Niin monimutkainen olento ettei tule ajatelleeksi. Ja sun mukaan tyhjästä tullut. On se melko suuri ihme.

        Ja varmasti tiiät enemmän fysiikasta ja muistaki tieteestä, kaikki kunnia sulle:)
        Mutta mikä on määrännyt kaikki luonnon tai fysiikan lait?

        Niin ja on tiedemiehiä todella paljon jotka eivät enää usko evoluutioteoriaan.


      • ateisti jo syntymästään
        uskovaine&edellee ylpeä kirjoitti:

        Onko evoluutioteoria yhtä varma kuin painovoima?
        Ihminen on ihme. Niin monimutkainen olento ettei tule ajatelleeksi. Ja sun mukaan tyhjästä tullut. On se melko suuri ihme.

        Ja varmasti tiiät enemmän fysiikasta ja muistaki tieteestä, kaikki kunnia sulle:)
        Mutta mikä on määrännyt kaikki luonnon tai fysiikan lait?

        Niin ja on tiedemiehiä todella paljon jotka eivät enää usko evoluutioteoriaan.

        Ensiks sun pitää tajuta mitä tieteellinen teoria tarkoittaa. Se on tarkoin kuvattu ja perusteltu selitys jollekkin luonnolliselle ilmiölle, se on korkein "tittelli" minkä tieteellinen selitys voi saada. Ja kyllä evoluutio on yhtä vakaa teoria kuin painovoima teoria.

        Ihminen EI ole ihme koska voimme edelleenkin selittää sen miten päädyimme tänne.

        Tyhjä sinulle on eri kuin se on tieteelle, jonka mukaan vaikka voisit ottaa kaiken materian ja energian pois tyhjiöstä, sinne jäisi ns.tyhjiöenergiaa josta syntyy Einstenin teorioiden mukaan antihiukkas hiukkas pareja. Eli tyhjä on liikkuva käsite. Lisäksi olemme vielä lasten saappaissa kvanttimekaniikan suhteen. Sen ymmärtämisen lisääntyminen avaa mahdollisuuksia aivan uusille mahdollisuuksille.

        Fyysikot ovat ehdottaneet mallia jossa pistemmäiset hiukkaset ovat korvattu värähtelevillä säikeillä(string theory)joiden värähtelyn taajuus antaa hiukkaselle sen ominaisuudet(massa,varaus jne.). Jokin värähtely taajuus voi aiheuttaa esim painovoiman.

        Nimeä yksikin oikea jotain saavuttanut tiedemmies joka ei usko evoluutioon.
        Minä tiedän mutta tiedätkö sinä googlettamatta?


      • ateisti jo syntymästään
        uskovaine&edellee ylpeä kirjoitti:

        Onko evoluutioteoria yhtä varma kuin painovoima?
        Ihminen on ihme. Niin monimutkainen olento ettei tule ajatelleeksi. Ja sun mukaan tyhjästä tullut. On se melko suuri ihme.

        Ja varmasti tiiät enemmän fysiikasta ja muistaki tieteestä, kaikki kunnia sulle:)
        Mutta mikä on määrännyt kaikki luonnon tai fysiikan lait?

        Niin ja on tiedemiehiä todella paljon jotka eivät enää usko evoluutioteoriaan.

        Niin ja vielä se että viimeinen argumenttisi sisälsi argumentointi virheen (argument for authority) eli perustelit väitteesi paikkaansa pitävyyttä sillä että joku henkilö uskoo niin. Tosiasiassa sillä ei ole väliä kuka uskoo ja ei usko vaan sillä mitä todisteet tukevat(tässä tapauksessa evoluutio).


      • Huoh........
        ateisti jo syntymästään kirjoitti:

        Ensiks sun pitää tajuta mitä tieteellinen teoria tarkoittaa. Se on tarkoin kuvattu ja perusteltu selitys jollekkin luonnolliselle ilmiölle, se on korkein "tittelli" minkä tieteellinen selitys voi saada. Ja kyllä evoluutio on yhtä vakaa teoria kuin painovoima teoria.

        Ihminen EI ole ihme koska voimme edelleenkin selittää sen miten päädyimme tänne.

        Tyhjä sinulle on eri kuin se on tieteelle, jonka mukaan vaikka voisit ottaa kaiken materian ja energian pois tyhjiöstä, sinne jäisi ns.tyhjiöenergiaa josta syntyy Einstenin teorioiden mukaan antihiukkas hiukkas pareja. Eli tyhjä on liikkuva käsite. Lisäksi olemme vielä lasten saappaissa kvanttimekaniikan suhteen. Sen ymmärtämisen lisääntyminen avaa mahdollisuuksia aivan uusille mahdollisuuksille.

        Fyysikot ovat ehdottaneet mallia jossa pistemmäiset hiukkaset ovat korvattu värähtelevillä säikeillä(string theory)joiden värähtelyn taajuus antaa hiukkaselle sen ominaisuudet(massa,varaus jne.). Jokin värähtely taajuus voi aiheuttaa esim painovoiman.

        Nimeä yksikin oikea jotain saavuttanut tiedemmies joka ei usko evoluutioon.
        Minä tiedän mutta tiedätkö sinä googlettamatta?

        Mitä oli ennen tyhjää? Tai siis tieteellisesti tyhjää? Pakkoha on jostai ollut alku esim alkuräjähdyksessä aluksi oli vain piste. Mistä se tuli?

        Painovoima ei ole läheskään yhtä epävarmaa kuin evoluutio. Kysy fyysikoilta asiaa.

        En oikei jaksa väitellä sun kanssa kun et edessä kyseenalaista teoriaasi.

        Alkuliemestä kehittynyt solu. :D tää on todella järjetöntä paskaa. Se on yhtä järkevää uskoa kuin että maapallo olisi litteä

        Stalin,Hitler mm.oli evooluutioteorian kannalla. Tässä voidaan "todistaa" että Saatana on todellinen.


      • Huoh........
        ateisti jo syntymästään kirjoitti:

        Ensiks sun pitää tajuta mitä tieteellinen teoria tarkoittaa. Se on tarkoin kuvattu ja perusteltu selitys jollekkin luonnolliselle ilmiölle, se on korkein "tittelli" minkä tieteellinen selitys voi saada. Ja kyllä evoluutio on yhtä vakaa teoria kuin painovoima teoria.

        Ihminen EI ole ihme koska voimme edelleenkin selittää sen miten päädyimme tänne.

        Tyhjä sinulle on eri kuin se on tieteelle, jonka mukaan vaikka voisit ottaa kaiken materian ja energian pois tyhjiöstä, sinne jäisi ns.tyhjiöenergiaa josta syntyy Einstenin teorioiden mukaan antihiukkas hiukkas pareja. Eli tyhjä on liikkuva käsite. Lisäksi olemme vielä lasten saappaissa kvanttimekaniikan suhteen. Sen ymmärtämisen lisääntyminen avaa mahdollisuuksia aivan uusille mahdollisuuksille.

        Fyysikot ovat ehdottaneet mallia jossa pistemmäiset hiukkaset ovat korvattu värähtelevillä säikeillä(string theory)joiden värähtelyn taajuus antaa hiukkaselle sen ominaisuudet(massa,varaus jne.). Jokin värähtely taajuus voi aiheuttaa esim painovoiman.

        Nimeä yksikin oikea jotain saavuttanut tiedemmies joka ei usko evoluutioon.
        Minä tiedän mutta tiedätkö sinä googlettamatta?

        Mitä oli ennen tyhjää? Tai siis tieteellisesti tyhjää? Pakkoha on jostai ollut alku esim alkuräjähdyksessä aluksi oli vain piste. Mistä se tuli?

        Painovoima ei ole läheskään yhtä epävarmaa kuin evoluutio. Kysy fyysikoilta asiaa.

        En oikei jaksa väitellä sun kanssa kun et edessä kyseenalaista teoriaasi.

        Alkuliemestä kehittynyt solu. :D tää on todella järjetöntä paskaa. Se on yhtä järkevää uskoa kuin että maapallo olisi litteä

        Stalin,Hitler mm.oli evooluutioteorian kannalla. Tässä voidaan "todistaa" että Saatana on todellinen.


      • jkkkkakkkakaalalalammama
        ateisti jo syntymästään kirjoitti:

        Niin ja vielä se että viimeinen argumenttisi sisälsi argumentointi virheen (argument for authority) eli perustelit väitteesi paikkaansa pitävyyttä sillä että joku henkilö uskoo niin. Tosiasiassa sillä ei ole väliä kuka uskoo ja ei usko vaan sillä mitä todisteet tukevat(tässä tapauksessa evoluutio).

        Ei siinä mitään virhettä ollut. Sanoin vain että kaikki tiedemiehet eivät usko tähän.


      • jkkkkakkkakaalalalammama
        ateisti jo syntymästään kirjoitti:

        Niin ja vielä se että viimeinen argumenttisi sisälsi argumentointi virheen (argument for authority) eli perustelit väitteesi paikkaansa pitävyyttä sillä että joku henkilö uskoo niin. Tosiasiassa sillä ei ole väliä kuka uskoo ja ei usko vaan sillä mitä todisteet tukevat(tässä tapauksessa evoluutio).

        Ei siinä mitään virhettä ollut. Sanoin vain että kaikki tiedemiehet eivät usko tähän.


      • ateisti jo syntymästään
        jkkkkakkkakaalalalammama kirjoitti:

        Ei siinä mitään virhettä ollut. Sanoin vain että kaikki tiedemiehet eivät usko tähän.

        Se on argumentointi virhe.


      • ateisti syntymästään
        Huoh........ kirjoitti:

        Mitä oli ennen tyhjää? Tai siis tieteellisesti tyhjää? Pakkoha on jostai ollut alku esim alkuräjähdyksessä aluksi oli vain piste. Mistä se tuli?

        Painovoima ei ole läheskään yhtä epävarmaa kuin evoluutio. Kysy fyysikoilta asiaa.

        En oikei jaksa väitellä sun kanssa kun et edessä kyseenalaista teoriaasi.

        Alkuliemestä kehittynyt solu. :D tää on todella järjetöntä paskaa. Se on yhtä järkevää uskoa kuin että maapallo olisi litteä

        Stalin,Hitler mm.oli evooluutioteorian kannalla. Tässä voidaan "todistaa" että Saatana on todellinen.

        Tiedämme että, aika suhteessa nykyhetkeen maapallolla, hidastuu mentäessä ajassa lähemmäksi alkuräjähdystä. Erään mallin mukaan kun olemme päässeet ajassa taakse päin niin että t=0 niin 1s=∞. Tämän mukaan alkuräjähdys olisi ollut samalla ikuinen että jossain vaiheessa päättyvä.


        Evoluutio ei ole epävarmaa.


        "En oikei jaksa väitellä sun kanssa kun et edessä kyseenalaista teoriaasi. “
        Ongelmana ei ole minun kykyni kyseen alaistaa, vaan sinun kykysi kyseen alaistaa omia teorioitasi.
        Jos joskus edes yrittäisit tarkastella evoluutiota ilman raamattu filtteriäsi, voisit vihdoin tajuta sen.


        Mitä naurettavaa on abiogenesiksessä. Kaikki mitä tarvittiin oli vain itseään monistava molekyyli, josta ei olekkaan enää pitkä matka elävään soluun. Tiede ei tiedä tarkasti miten tämä tapahtui, mutta se ei tarkoita että emme tule tietämään.


        Mitä viimeiseen argumenttiisi tulee, mitä vittua? Stalin ja Hitler teki tekonsa koska olivat sairaita vallan haluisia ihmisiä, joista toinen oli ateisti ja toinen kristitty, kaikki mitä tämä todistaa on se että kummatkin pystyvät pahoihin tekoihin.


      • kjhgytfdrsa
        ateisti syntymästään kirjoitti:

        Tiedämme että, aika suhteessa nykyhetkeen maapallolla, hidastuu mentäessä ajassa lähemmäksi alkuräjähdystä. Erään mallin mukaan kun olemme päässeet ajassa taakse päin niin että t=0 niin 1s=∞. Tämän mukaan alkuräjähdys olisi ollut samalla ikuinen että jossain vaiheessa päättyvä.


        Evoluutio ei ole epävarmaa.


        "En oikei jaksa väitellä sun kanssa kun et edessä kyseenalaista teoriaasi. “
        Ongelmana ei ole minun kykyni kyseen alaistaa, vaan sinun kykysi kyseen alaistaa omia teorioitasi.
        Jos joskus edes yrittäisit tarkastella evoluutiota ilman raamattu filtteriäsi, voisit vihdoin tajuta sen.


        Mitä naurettavaa on abiogenesiksessä. Kaikki mitä tarvittiin oli vain itseään monistava molekyyli, josta ei olekkaan enää pitkä matka elävään soluun. Tiede ei tiedä tarkasti miten tämä tapahtui, mutta se ei tarkoita että emme tule tietämään.


        Mitä viimeiseen argumenttiisi tulee, mitä vittua? Stalin ja Hitler teki tekonsa koska olivat sairaita vallan haluisia ihmisiä, joista toinen oli ateisti ja toinen kristitty, kaikki mitä tämä todistaa on se että kummatkin pystyvät pahoihin tekoihin.

        Mikä alkuräjähdyksessä räjähti kun mitää muuta ei ollut kuin Luoja?


      • ateisti syntymästään
        kjhgytfdrsa kirjoitti:

        Mikä alkuräjähdyksessä räjähti kun mitää muuta ei ollut kuin Luoja?

        Tiede ei vielä tiedä vastausta kaikkeen kysymykseen, mutta se ei tarkoita että emme tule tietämään. Älä siis tunge jumalaasi siihen mitä ei vielä tiedetä. Tämä oli jo toinen argumentointi virhe nimeltään aukkojen jumala.

        Kun sanot luoja, ketä luojaa tarkoitat?


      • lkjhgf
        ateisti syntymästään kirjoitti:

        Tiede ei vielä tiedä vastausta kaikkeen kysymykseen, mutta se ei tarkoita että emme tule tietämään. Älä siis tunge jumalaasi siihen mitä ei vielä tiedetä. Tämä oli jo toinen argumentointi virhe nimeltään aukkojen jumala.

        Kun sanot luoja, ketä luojaa tarkoitat?

        Osoitit tyhmyydes!
        En edes laittanut Jumala sanaa tekstiini!

        olet aivopesty tällaiseksi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'


      • khtrtfguuuffo
        ateisti jo syntymästään kirjoitti:

        Se on argumentointi virhe.

        En perustellut evoluutioteoriaa tiedemiehillä,niin onko siinä jotain väärin sanottu? Totesin vain sen mutta ei se mitään todista eikä edesauta kumoamaan evoluutioteoriaa.


      • rakkausvalhe?elämämurha?
        ateisti syntymästään kirjoitti:

        Tiedämme että, aika suhteessa nykyhetkeen maapallolla, hidastuu mentäessä ajassa lähemmäksi alkuräjähdystä. Erään mallin mukaan kun olemme päässeet ajassa taakse päin niin että t=0 niin 1s=∞. Tämän mukaan alkuräjähdys olisi ollut samalla ikuinen että jossain vaiheessa päättyvä.


        Evoluutio ei ole epävarmaa.


        "En oikei jaksa väitellä sun kanssa kun et edessä kyseenalaista teoriaasi. “
        Ongelmana ei ole minun kykyni kyseen alaistaa, vaan sinun kykysi kyseen alaistaa omia teorioitasi.
        Jos joskus edes yrittäisit tarkastella evoluutiota ilman raamattu filtteriäsi, voisit vihdoin tajuta sen.


        Mitä naurettavaa on abiogenesiksessä. Kaikki mitä tarvittiin oli vain itseään monistava molekyyli, josta ei olekkaan enää pitkä matka elävään soluun. Tiede ei tiedä tarkasti miten tämä tapahtui, mutta se ei tarkoita että emme tule tietämään.


        Mitä viimeiseen argumenttiisi tulee, mitä vittua? Stalin ja Hitler teki tekonsa koska olivat sairaita vallan haluisia ihmisiä, joista toinen oli ateisti ja toinen kristitty, kaikki mitä tämä todistaa on se että kummatkin pystyvät pahoihin tekoihin.

        Tietämättömyys lisääntyy tiedon lisääntyessä.

        Mikä on hyvää ja mikä on pahaa? Kuka sen säätää? Mitä pahaa on tappaa? Sehän on luonnollista. Olemme eläimiä, mutta vain kehittyneempiä.

        Miksi fysiikan vakiot ovat juuri sellaisia? Miksi ne syntyivät? Vahingossa?

        Myönnän, olen tietämätön. Joten kysyn sinulta nyt jos kerta olet tietävä. Tiedän Jumalasta paljon mutta haluan kuulla sinun maailmankaikkeuden kuvasta ja elämän katsomuksesta.


      • ateisti jo syntymästään
        khtrtfguuuffo kirjoitti:

        En perustellut evoluutioteoriaa tiedemiehillä,niin onko siinä jotain väärin sanottu? Totesin vain sen mutta ei se mitään todista eikä edesauta kumoamaan evoluutioteoriaa.

        Joten sanoit sen turhaan.


      • juddk
        lkjhgf kirjoitti:

        Osoitit tyhmyydes!
        En edes laittanut Jumala sanaa tekstiini!

        olet aivopesty tällaiseksi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        Voisitko kiitos lopettaa tuon saman viestin postauksen.


      • ateisti syntymästään
        rakkausvalhe?elämämurha? kirjoitti:

        Tietämättömyys lisääntyy tiedon lisääntyessä.

        Mikä on hyvää ja mikä on pahaa? Kuka sen säätää? Mitä pahaa on tappaa? Sehän on luonnollista. Olemme eläimiä, mutta vain kehittyneempiä.

        Miksi fysiikan vakiot ovat juuri sellaisia? Miksi ne syntyivät? Vahingossa?

        Myönnän, olen tietämätön. Joten kysyn sinulta nyt jos kerta olet tietävä. Tiedän Jumalasta paljon mutta haluan kuulla sinun maailmankaikkeuden kuvasta ja elämän katsomuksesta.

        "Tietämättömyys lisääntyy tiedon lisääntyessä."

        Niin tekee. Tällä ei kuitenkaan ole merkitystä mihinkään suuntaan.

        "Mikä on hyvää ja mikä on pahaa? Kuka sen säätää? Mitä pahaa on tappaa? Sehän on luonnollista. Olemme eläimiä, mutta vain kehittyneempiä."

        Aivan olemme muita eläimiä paremmin sopeutuneet ympäristöömme. Pitää kuitenkin muistaa että monella muullakin eläimillä(pääasiassa sosiaalisilla ryhmä eläimillä)on havaittu moraaleja. Syy tähän on se että nämä eläimet elävät laumoina, jotka tarjoavat turvaa ja täten parantavat selviytymis mahdollisuuksia, ne laumat joille kehittyi jonkin lainen moraalinen järjestelmä, joka auttoi heitä selviämään muita laumoja paremmin.

        "Miksi fysiikan vakiot ovat juuri sellaisia? Miksi ne syntyivät? Vahingossa? "

        En tiedä, mutta kuten olen monesti jo sanonut tämä ei tarkoita ettemmekö jonain päivänä tule tietämään.
        Paras vaihto ehto on että se on sattumaa. Meillä kävi tuuri kun vakioista tuli juurisellaisia kun ne ovat. On mahdollista että elämme multi versumissa jossa on "loputon" määrä toisia universumeita joissa jokaisessa on omat fysiikan lait ja vakiot.

        "Myönnän, olen tietämätön. Joten kysyn sinulta nyt jos kerta olet tietävä. Tiedän Jumalasta paljon mutta haluan kuulla sinun maailmankaikkeuden kuvasta ja elämän katsomuksesta."

        Hyvä että vihdoin myönnät että et tiedä. Se on ehkä ainoa oikea asenne suuriin kysymyksiin.
        Mitä omaan elämän katsomukseeni tulee, se on luonnollinen. Seuraava video on kutakuinkin se mitä ajattelen

        https://www.youtube.com/watch?v=9D05ej8u-gU


      • kjhgytfr
        juddk kirjoitti:

        Voisitko kiitos lopettaa tuon saman viestin postauksen.

        Ymmärrän, että uskontunnustuksesi kaltaisuus v-tuttaa sinua syvältä!


      • juddk
        kjhgytfr kirjoitti:

        Ymmärrän, että uskontunnustuksesi kaltaisuus v-tuttaa sinua syvältä!

        Mä oon ateisti enkä ole koskaan tunnustanut mitään vitun uskoa!


      • uytre
        juddk kirjoitti:

        Mä oon ateisti enkä ole koskaan tunnustanut mitään vitun uskoa!

        Sieltähän sinutkin on synnytetty!


      • juddk
        uytre kirjoitti:

        Sieltähän sinutkin on synnytetty!

        Tiiätkö sää oot vitun hullu. anteeks nyt vaan


      • ,lkjhgf
        juddk kirjoitti:

        Tiiätkö sää oot vitun hullu. anteeks nyt vaan

        siksi haiset kun itse olet sellainen


    • kjhgfds

      Monet helluntalaisetkin ovat herra jumalaansa palvelevia rikolisuuden tukijoita. Keräävät rahaa mm lähetystyö rikollisuuteen kirkon jäseninä.

      Tätäkö tuet tietoisesti?

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
      Noitavainot nykyaikana
      Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[14] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[15] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia." Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[18]

      http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

      jne....

    • Ateistimyös.

      Vittu te olette kaikki ärsyttäviä. Ateistit, poistukaa täältä pätemästä paskaanne ja uskovaiset jääkööt keskustelemaan tänne uskostaan, niin kuin otsikossakin on tarkoitettu. Aivan turhaa paskaa koko väittely, koska sille ei ikinä tulla pistettä saamaan.

      • ateisti syntymästään

        Ongelma on se että uskovaiset syöttää itelleen sitä samaa paskaa mitä muillekkin. Minua ei haittaa että he ovat kristittyjä vaan se että he eivät ymmärrä tieteen perus ideoita, ja vaikka tällä palstalla nähdyt kristityt eivät ymmärrä mitään esim. evoluutiosta he silti väittävät sitä valheeksi. Tämän saman asenteen he sitten tartuttavat lapsiinsakin ja näin "virus" nimeltä tietämättömyys leviää.

        Minä pyydän laskekaa raamattu sivuun hetkeksi älkääkä ajatelko sitä yhtään. Nyt ota oppikirja ja ala lukemaan, korjaa virheet tietämyksessäsi. Kun luet hetken, ajattelematta raamattua ja samalla suodattamalla lukemasi raamatun läpi, ehkä ymmärätte että LUOJA EI OLE VÄLTTÄMÄTÖN.


    • ShakeIt

      Minä periaatteessa uskon.

      En vain usko Jeesukseen, en vain yksinkertaisesti pysty asiaa sisäistämään. Ja jos Jeesus täällä joskus on ollut, epäilisin hänen olleen vain pyhistä teksteistä sekaisin mennyt pojan koltiainen, joka kokosi porukan ympärilleen ja alkoi työstämään hyvin suunniteltua huijausta. Mutta kuka tietää, en ainakaan minä.

      En pysty ajattelemaan Raamatustakaan mitenkään erityisemmin, epäilen sinänsä kaikkea, mitä siellä lukee. Esimerkiksi kaikki veden jakaantumiset ja tälläiset. Miten muka mahdollisia?

      Mutta uskon siihen, että on olemassa yliluonnollinen voima, joka jollain tapaa ohjaa elämäämme. Onko se Jumala, vai joku muu? En tiedä.

      Mutta näiden kaikkien epäilyjeni kanssa olen aktiivinen seurakunnan toiminnassa, mikä sinänsä on erikoista.

      En nyt hirveästi jaksanut alkaa selittämään tai mielipiteitäni perustelemaan, jos jotakuta kiinnostaa kuulla enemmän, niin siitä vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1625
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe