Naisten lähestymisen kammo - analyysi

Analyysiä

Luulen, että suurin osa miehistä potee jonkinlaista naisten lähestymisen kammoa, aloitekammoa. Yritän tässä analysoida mistä se johtuu. Omasta kokemuksestani voin sanoa, että se nainen itsessään ei pelota, sillä jos näen kiinnostavan naisen yksin jossain eikä ketään muita ole lähistöllä, niin silloin lähestyminen on kaikkein helpointa. Vaikeinta ja pelottavinta se on silloin kun lähistöllä on muita, naisen kavereita, muita miehiä tai ihan ketä vain. Tästä päättelenkin, että naisen lähestymisen kammo ei liity mitenkään siihen naiseen itseensä.

Nainen itse ei pelota. Se mikä siinä pelottaa on sosiaalinen häpäisy, kasvojen menetys ja käytännössä siis sosiaalisen aseman romahtaminen. Eli lyhyesti: aloitekammossa on kyse statuksen menetyksen pelosta.

Miehellehän status on ehkä tärkein ominaisuus. Miehen arvostus muiden miesten silmissä ja kiinnostavuus naisten silmissä perustuu miehen statukseen. Jos mies menettää statuksensa niin se on kärjistäen sama kuin naiselle heitettäisiin happoa kasvoille, sillä ulkonäkö on naiselle yksi tärkeimmistä itsetunnon, arvostuksen ja kiinnostavuuden mittareista. Tämä selittää sen miksi niin moni mies, suurin osa, pelkää tai jännittää aloitteidentekoa.

Tuntuu hullunkuriselta, että vahva mies, joka uskaltaa hypätä benji-hypyn tai ottaa turpaan nyrkkeilykehässä saattaa pelätä heiveröisen naisen lähestymistä. Ei mies naista pelkääkään, vaan statuksensa menettämistä. Siksi niin moni mies tekee aloitteita vain kännissä, jos ollenkaan. Jokaiseen aloitteeseen sisältyy alitajuisesti suuri riski.

Jos itsevarmaa statusta ylläpitänyt mies alkaa änkyttää naisen edessä tai sanavalmis mies ei keksikään mitään sanottavaa, niin yhtäkkiä tämä mies, jota muut ovat arvostaneet hänen sanavalmiutensa ja itsevarmuutensa vuoksi näyttäytyykin epävarmana ja heikkona. Huolella hankittu arvostus sosiaalipiirissä on vaarassa kadota. Ihailtu Mies onkin takelteleva poika.

Mies pelkää hengenvaaraakin vähemmän kuin statuksen menettämistä. Siksi naista lähestyessä iskee adrenaliini päälle, joka neuvoo: taistele tai pakene. Niinkin yksinkertainen asia kuin nätin naisen jututtaminen ja treffeille kutsuminen voi tunnetasolla tuntua elämän ja kuoleman kysymykseltä, vaikka järki sanoo, että ei siinä ole mitään pelättävää.

26

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • status ratkaisee

      Tuossa voi olla perää. Ja varsinkin kun sitä statusta ei ole koskaan saavuttanut. Pitkäaikaistyöttömänä ja autottomana miehenä on parempi suojautua 100% varmalta torjunnalta kuin tuottaa naiselle pettymys, ettei pysty tarjoamaan naiselle sitä, mitä nainen oikeasti haluaa eli korkeaa statusta johon nainen voi sitten tyytyväisena ripustautua.

      • ap.

        Kukaan ei baarissa tiedä onko mies työtön ja autoton. Jopa tällaisen feikkistatuksen menettäminen pelottaa. Siksi työtön mies ei ehkä uskalla lähestyä naista, koska hänen alhainen statuksensa saattaa paljastua.


      • valuutta puuttuu
        ap. kirjoitti:

        Kukaan ei baarissa tiedä onko mies työtön ja autoton. Jopa tällaisen feikkistatuksen menettäminen pelottaa. Siksi työtön mies ei ehkä uskalla lähestyä naista, koska hänen alhainen statuksensa saattaa paljastua.

        Minä olen aina kaivannut parisuhdetta, en koskaan mitään yhdenillan juttua. Minulle luottamus toiseen on tärkeintä. Mutta kun tietää ettei parisuhde valuuttaa ole eli statusta, on turha edes näytellä rikasta ostoksilla. Yhtähyvin rahaton mies voisi mennä autokauppaan hieromaan kauppaa uudesta mersusta ja koeajon jälkeen paljastaa, että rahat riittää vain polkupyörään. Ei se kauppias sitä mersua anna edes hyvästä sydämestään.


    • SekaSikiö

      Hyvä alotus.
      Itselläni ei ole koskaan käynyt mielessä statuksen, kasvojensa menetyksestä, vaan epäonnistumisen peloksi olen luokitellut omat aloitekyvyttömyyteni.
      Oli ihmisiä ympärillä paljon tai ei yhtään, en uskalla ikinä iskeä ketään.
      Aina pystyn lähestymään kaverimeiningillä. Nauraminen, huumori, small talk, vakavempi keskustelu... ne menee. Mutta kun haluaisi jotenkin antaa ilmi tunteensa, niin siinä vaiheessa menee jauhot suuhun ja eleet lamaantuu robottimaiseksi.
      Taidan pelätä sitä torjutuksi tulemista niin paljon ettei rohkeus riitä. Vaikka sanotaanhan sitä että "et häviä mitään" "aina ei voi onnistua, mutta ikinä ei voi voittaa jos ei edes yritä" jne, mutta silti... ei vain pysty...

      • ap.

        Kaikki aloitteet jotka olen tehnyt selvinpäin olen tehnyt sellaisessa tilanteessa, jossa olen kohdannut naisen yksin, eikä ketään muita ole edes näköpiirissä. On saattanut olla pitkäänkin jotain silmäpeliä jonkun naisen kanssa, mutta olen uskaltanut lähestyä vasta, kun olen törmännyt naiseen kun tämä on ollut ihan yksin jossain.

        Toinen vaihtoehto on sitten hämärässä, meluisassa baarissa humalassa, jolloin ympäristöön ja muihin ihmisiin ei tule kiinnitettyä niin paljon huomiota.


      • SekaSikiö
        ap. kirjoitti:

        Kaikki aloitteet jotka olen tehnyt selvinpäin olen tehnyt sellaisessa tilanteessa, jossa olen kohdannut naisen yksin, eikä ketään muita ole edes näköpiirissä. On saattanut olla pitkäänkin jotain silmäpeliä jonkun naisen kanssa, mutta olen uskaltanut lähestyä vasta, kun olen törmännyt naiseen kun tämä on ollut ihan yksin jossain.

        Toinen vaihtoehto on sitten hämärässä, meluisassa baarissa humalassa, jolloin ympäristöön ja muihin ihmisiin ei tule kiinnitettyä niin paljon huomiota.

        Itse en oikein käy baareissa enkä muutenkaan helposti iske silmääni tuntemattomiin. Saatan vilkaista että "hyvän näköinen" "vaikuttaa mukavalta", mutta sellaisille huomiolle en usko että lähtisin tekemään siirtoa.
        Olen enemmän tyyppiä, joka ihastuu pidemmäksi aikaa yhteen tiettyyn ihmiseen, jota näkee suhteellisen usein. Ja siinä se ongelma tuleekin, koska näen häntä usein. Uskallus tunteidensa esille tuomiseen vaikeutuu. Se olisi aika noloa jälkeen päin aina nähdä. Minä olen paljastanut tunteeni ja tullut torjutuksi. Entä jos se tieto leviää sitten piireissä muillekin? Huono on itsetuntoni näissä asioissa muutenkin, niin vielä se, että joutuisin aina kohtaamaan tämän ihastukseni jolta en saanutkaan vastakaikua tunteisiin.


    • Tuo taitaa olla kokonaan omassa päässä. Todellisuudessa ketään ei kiinnosta toisten pakit ja mokailut jos edes koskaan saavat niistä tietää.

      • ap.

        Pelot on yleensä ihan omassa päässä.


      • rakkauden arvo

        Mutta sitä naista kenelle tekee aloitteen voi kiinnostaa. Ei kasvojen menetyksen tarvitse tapahtua koko yhteisön edessä, se että menettää kasvonsa yksin naisen riittää varsin hyvin. Erityisesti jos mies tietää itsekin, ettei hänellä ole statusta. On tavallaan noloa paljastua naisen edessä statuksettomaksi mieheksi.

        Miehen rakkauden arvo on hänen statuksessaan. Vaikka minä kuinka rukoilisin polvillani autokaupassa, että minä rakastan tätä mersua, rakkauteni on arvotonta ilman rahaa. Sillä samalla intohimolla kuin minä rakastaisin uutta mersuani, kauppias rakastaa rahaa ja vaatii maksua. Samoin on statuksettoman miehen laita. Hänen rakkautensa on naiselle arvotonta, sillä miehen rakkauden arvo naiseen on hänen statuksessaan.

        Ja minä tiedän olevani statuksessa köyhistä köyhin.


      • rakkauden arvo kirjoitti:

        Mutta sitä naista kenelle tekee aloitteen voi kiinnostaa. Ei kasvojen menetyksen tarvitse tapahtua koko yhteisön edessä, se että menettää kasvonsa yksin naisen riittää varsin hyvin. Erityisesti jos mies tietää itsekin, ettei hänellä ole statusta. On tavallaan noloa paljastua naisen edessä statuksettomaksi mieheksi.

        Miehen rakkauden arvo on hänen statuksessaan. Vaikka minä kuinka rukoilisin polvillani autokaupassa, että minä rakastan tätä mersua, rakkauteni on arvotonta ilman rahaa. Sillä samalla intohimolla kuin minä rakastaisin uutta mersuani, kauppias rakastaa rahaa ja vaatii maksua. Samoin on statuksettoman miehen laita. Hänen rakkautensa on naiselle arvotonta, sillä miehen rakkauden arvo naiseen on hänen statuksessaan.

        Ja minä tiedän olevani statuksessa köyhistä köyhin.

        Tämä kaunis kansanlaulu taitaa muuten käsitellä juuri tätä aihetta:
        https://www.youtube.com/watch?v=UVzZUMbmCyg


    • Pakkien saamisesta aiheutuva kasvojen menetys lienee aivan todellinen pelko monille.

      Tosin kun katson omaa kaveripiiriäni, niin jokainen on saanut elämänsä aikana lukemattomat pakit. Yleinen ajatus on, että pistähän kaveri uutta matoa koukkuun. En minä ainakaan ajattele mitään negatiivista sen enempää itseni kuin kenenkään muunkaan saamista pakeista.

      Vai laskeeko kavereidesi status sinun silmissäsi, jos he saavat pakit? Eivätkö he ole rohkeita, kun edes yrittävät?

      • ei koske rikkaita

        Eli olette statuksessa riittävän varakkaita, että teillä on varaa tehdä aloitteita. Jos sinulla miljoona pankkitilillä käyt todennäköisemmin autokaupassa kuin henkilö kenellä on 50 euroa pankkitilillä.

        Jos taas auton oston reisulla tuhlaantuu bensoihin 50:iä ja kauppoja ei tulekaan, rikkaalle se on pikkujuttu. Mutta köyhän maailma kaatuu jos se viimeinen 50:iä tilillä menee hukkaan.

        Eli rikkaita eivät koske köyhien ongelmat olipa valuutana status tai raha.


      • ei koske rikkaita kirjoitti:

        Eli olette statuksessa riittävän varakkaita, että teillä on varaa tehdä aloitteita. Jos sinulla miljoona pankkitilillä käyt todennäköisemmin autokaupassa kuin henkilö kenellä on 50 euroa pankkitilillä.

        Jos taas auton oston reisulla tuhlaantuu bensoihin 50:iä ja kauppoja ei tulekaan, rikkaalle se on pikkujuttu. Mutta köyhän maailma kaatuu jos se viimeinen 50:iä tilillä menee hukkaan.

        Eli rikkaita eivät koske köyhien ongelmat olipa valuutana status tai raha.

        Samoin homma toimi jo teininä, jolloin meidän keskiluokkaisten perheiden kakaroiden viikkorahoilla ei pröystäilty. Opiskelijanakin oltiin aika persaukisia eikä moni vieläkään kärsi uutta Bemaria ostaa. Eli teoriasi ei toimi tältä osin.


      • Rector

        Kannattaisiko enemmän pureutua sitten tuohon kasvojen menettämisen pelkoon? Analysoida sitä että mitä se oikein tarkoittaa sulle? Näin kuvainnollisestihan se tarkoittaa sitä kun tulet tilanteeseen niin sulla on tietty olotila (tunne kasvoilla kenties) ja kun mokaat, se tunne romahtaa=kasvot valahtaa. Jolloin sanotaan että menetät kasvosi=tulet häpäistyksi. Tuon menettämisen tekee vielä vaikeaksi se, että tuskin olet katsonut peilistä että miltä kasvosi näyttää kun "olet ne menettänyt". Jos tunnistat tuon tilan seuraavassa tapahtumassa niin olet sujut sen kanssa. Se ei ota susta valtaa eikä tarvi ns. Englanniksi keeping up the appearance. Joka sekin voi olla energiaa vievää.


      • käsitit väärin
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Samoin homma toimi jo teininä, jolloin meidän keskiluokkaisten perheiden kakaroiden viikkorahoilla ei pröystäilty. Opiskelijanakin oltiin aika persaukisia eikä moni vieläkään kärsi uutta Bemaria ostaa. Eli teoriasi ei toimi tältä osin.

        Status ja raha ovat eri valuuttaa. En koskaan sanonut että raha on automaattisesti statusta.


    • 18+11

      Mua pelottaa että nolaan itseni ja tunnen itseni typerykseksi. Ajatella nyt että menisin lähestymään jotain ja sitten nainen olisi vaan silleen että "mitä toiki urpo kuvittelee" ja sitten tylysti torjuu ja naureskelee ivallisesti. Tilanne olisi omalta kannalta niin tuskallinen, että mielummin tosiaan olen ihan yksin, vaikka en siitä pidäkään.

      • Rector

        Eli annat painoarvoa sille mitä toiset ajattelee susta ja kuvittelet tietäväsi mitä tapahtuu, kun lähestyt naista.

        Eli paranoiaa. Klassisia itsensä lannistamiskeinoja.


    • Ex PUA

      Hyvä ja mielenkiintoinen aloitus. Kyllähän tässä varmaan perää on.

      Olen itse sitä mieltä, että miehissä on varmasti jokin myötäsyntyinen lähestymisenpelko naisia kohtaan. Sama pätee sitten tiettyihin valmiuksiin, kuten siihen että onko miten introvertti yksilö kyseessä, joten jos joku on introvertiksi syntynyt, on totta kai haaste suurempi!

      Sitten tietenkin on tämä itseluottamus mistä paljon puhutaan. Siihen voi päteä myös edellä mainittu, mutta mikä on aika ratkaisevaa sen asian suhteen, on ne onnistumiset. Siitä sitä saa. Jos siis miehellä on jo alussa tullut takkiin, en ihmettele että lähestyminen ei oikein enää maita, itse asiassa se on ihan luonnollinenkin reaktio jos sitä silloin vierastaa!

      Tällöin voidaan katsoa naisiin, että mitä he ovat antaneet miehille, joita niin paljon patistelevat tekemään likaisen työn?

      (Ätmejä ei automaattisesti pelasta että he lähestyvät, totta kai voi kohentaa tilannetta, mutta lopullinen päätösvalta on naisella).

      Nyt kun olen tehnyt näitä "luomulähestymisiä" jotka ovat menneet aika hyvin, on tullut tunne että ei ole väliä mikä on tilanne, mutta saattaisin hyvinkin lähestyä jotain kiinnostavaa naista missä haluan. Tietenkin ajan myötä tämän fiiliksen on taipumus tasaantua, laskea tai kasvaa.

      Pelimiesopeissa taas mennään toiseen suuntaan. Ne ovat yrittäneet löytää tähän ratkaisun esim. sargaamalla ja esittämällä siinä samalla jotakuta toista mitä oikeasti olet.

      Niinpä niin, reaktiot siitä kun lähestyt sitten toista karvasilinterihattu päässä ja uimalasien kera "varmasti parantaa tätä puolta".

      Puhumattakaan sitten näistä sargaamiskoneista, jotka kulttimentaliteetin vallitsessa kirmaavat ahdistelemassa kaikkia näköpiiriin tulevia naisia, hullunkiilto silmissään (tässä juuri oli jenkeissä tapahtumassa, jossa niitä oli 200 yhdessä baarissa, erään niiden konvention jälkeen, sääli niitä ihmisiä). Siinä kyse ei ole enää niinkään itseluottamuksesta, tai edes kehittymisestä, vaan tavanomaisesta kulttmentaliteetista.

      Vaikka en ihan tuota pua-armeijasargaamista tehnytkään kultin aivopesemänä, tein silti käytännössä kaikenlaisia lähestymisiä, ja juuri näitä pua-tyyppien opettamia "näyttäviä liikkeitä". Lopulta mitä jäi käteen siitä että laitoin itseni tarpeettoman hankaliin tilanteisiin ilman että siitä jäi mitään käteen.

      Kaiken sen jälkeen homma piti osittain jopa alkaa alusta!

      Mitä taas tulee tuohon statukseen niin ehkä.

      Naisillehan tuosta statuskesta on suoranainen pakkomielle.

      Tietty on sellaisia miehiäkin, mutta yleensä miehet ovat statuksen suhteen niin naista kuin toisia miehiä kohtaan armeliaampia.

      Miehistä tunnetuimpia statustyyppejä ovat juuri esim. koulu- ja työpaikkakiusaajat, jotka eivät pysty olemaan ilman hierarkista ellei jopa totalitaristista ilmapiiriä.

      Mutta kyllä muuten ihan hyviä pointteja tuosta että minkälaista on olla mies joka ottaa sen torjuntariskin. Naisten on helppo valitsijoina heittää se pallo miehille, ihan vain koska he voivat tehdä sen.

      Minua on muutaman kerran naiset, eri ikäiset lähestyneet ja tehneet alotteita. Jotkut ovat olleet hyvinkin rohkeita, puumat ovat nipistelemässä perseestä ja nuroemmat naiset käytännössä ovat vaan sanoneet että tulee mukaani jatkoille. :D Mutta voi kuvitella mitä tapahtuu jos mies koittaa samaa, kiitos feministien, niin joudut siitä oitis linnaan (jos et satu olemaan naisesta YTM). Mutta jos et koita sitä, sinua pidetään arkana betana joka ei uskalla käyttää jännäkarjujen otteita. Peli on yksinertaisesti säädetty miesten enemmistöä vastaan.

    • Ikisinkku M

      "Nainen itse ei pelota. Se mikä siinä pelottaa on sosiaalinen häpäisy, kasvojen menetys ja käytännössä siis sosiaalisen aseman romahtaminen. Eli lyhyesti: aloitekammossa on kyse statuksen menetyksen pelosta."

      No ei se nyt ihan noinkaan ole koska eihän niistä pakeista yleensä kukaan muu tietäisi kuin sinä itse ja se nainen. Itse olen sitä mieltä että se on ennemminkin sitä ettei halua kerjätä, pyytää mitään varsinkin jos lopputulos ei ole satavarmasti positiivinen. Muutenkin kun etukäteen jo arvaa että vaikka se iskeminen onnistuisikin silti sitten kohta nainen paljastaa jotain sellaista itsestään ettei se sitten kuitenkaan olekaan potentiaalinen kumppani niin siitä taas seuraisi turhaa hässäkkää kun pitäisikin ruveta perumaan vaikka muka oli ensin kiinnostunut. Paras lienee on pysytellä miehenä, ei siis kerjätä, ja antaa naisten itse lähestyä jos ovat lähestyäkseen.

      • SekaSikiö

        "...kohta nainen paljastaa jotain sellaista itsestään ettei se sitten kuitenkaan olekaan potentiaalinen kumppani niin siitä taas seuraisi turhaa hässäkkää kun pitäisikin ruveta perumaan vaikka muka oli ensin kiinnostunut."

        Tuo on kyllä ihan hyvä näkökanta vaikeuteen tehdä aloite. Itse en tämän vuoksi myös mene koskaan täysin tuntemattomille tekemään aloitetta. Niin paljon en halua antaa arvoa pelkälle ulkonäölle ja hetkelliselle ensivaikutelmalle ihmisestä.
        Ja tuohan kommenttisi käy myös toisinkin päin. Jos siis sattuisi tämä olemaan naisen tekemän aloite miehelle, joka tällä palstalla on miesten mielestä täysin epärealistinen tapahtuma.


      • Ikisinkku M
        SekaSikiö kirjoitti:

        "...kohta nainen paljastaa jotain sellaista itsestään ettei se sitten kuitenkaan olekaan potentiaalinen kumppani niin siitä taas seuraisi turhaa hässäkkää kun pitäisikin ruveta perumaan vaikka muka oli ensin kiinnostunut."

        Tuo on kyllä ihan hyvä näkökanta vaikeuteen tehdä aloite. Itse en tämän vuoksi myös mene koskaan täysin tuntemattomille tekemään aloitetta. Niin paljon en halua antaa arvoa pelkälle ulkonäölle ja hetkelliselle ensivaikutelmalle ihmisestä.
        Ja tuohan kommenttisi käy myös toisinkin päin. Jos siis sattuisi tämä olemaan naisen tekemän aloite miehelle, joka tällä palstalla on miesten mielestä täysin epärealistinen tapahtuma.

        Toimiihan se toki toisinkinpäin ja siksi varmaan jää aika monta hyvääkin juttua toteutumatta kun jos näkee jonkun ulkoisesti miellyttävän mutta samanaikaisesti jo ajattelee että se on kuitenkin varattu tms. Sitten kun me suomalaiset ollaan jostain syystä aina paljon epäluuloisempia toista suomalaista kohtaan kuin ulkomaalaista vaikka loogisesti ajatellen pitäisi olla toisinpäin. Vaikkei nyt varsinaisesti ihmissuhteisiin liity niin viimeaikoina tuosta autokauppiaasta kertovat uutisotsikot saaneet aina ihmettelemään että miten voi olla noin luottavainen vaikka poliisikin sitä varoittanut:

        http://www.hs.fi/kotimaa/Sunny Car haluaa puhdistaa maineensa/a1409577916890


      • SekaSikiö
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Toimiihan se toki toisinkinpäin ja siksi varmaan jää aika monta hyvääkin juttua toteutumatta kun jos näkee jonkun ulkoisesti miellyttävän mutta samanaikaisesti jo ajattelee että se on kuitenkin varattu tms. Sitten kun me suomalaiset ollaan jostain syystä aina paljon epäluuloisempia toista suomalaista kohtaan kuin ulkomaalaista vaikka loogisesti ajatellen pitäisi olla toisinpäin. Vaikkei nyt varsinaisesti ihmissuhteisiin liity niin viimeaikoina tuosta autokauppiaasta kertovat uutisotsikot saaneet aina ihmettelemään että miten voi olla noin luottavainen vaikka poliisikin sitä varoittanut:

        http://www.hs.fi/kotimaa/Sunny Car haluaa puhdistaa maineensa/a1409577916890

        No jossain mielessä tuohon liittyy ihmissuhteetkin.
        Kaupunginhallituksessahan epäillään tietovuotoa jo. Ottaa se varmasti koville mennä siihen asti, että alkaa "epäilemään omiaan". Vaikka tämä ei tosiaan tähän parisuhde-asiaan nyt liity, mutta omien luotettavien henkilöiden epäily, joiden kanssa on työskennellyt mahd vuosia, ja siitä tulevat seuraamukset kun on joutuneet omat joukkuelaiset epäilyn kohteeksi myös.


      • Ikisinkku M
        SekaSikiö kirjoitti:

        No jossain mielessä tuohon liittyy ihmissuhteetkin.
        Kaupunginhallituksessahan epäillään tietovuotoa jo. Ottaa se varmasti koville mennä siihen asti, että alkaa "epäilemään omiaan". Vaikka tämä ei tosiaan tähän parisuhde-asiaan nyt liity, mutta omien luotettavien henkilöiden epäily, joiden kanssa on työskennellyt mahd vuosia, ja siitä tulevat seuraamukset kun on joutuneet omat joukkuelaiset epäilyn kohteeksi myös.

        No joo siis siinämielessä tosiaan liittyy ja varmaan myös kaikille osapuolille hankalaa kun jokaisella lienee oma mielipiteensä kuviossa ja vaikka ihan vilpittömästikin haluaisi auttaa ettei menetä rahojaan saattaa silti joutua vihamieheksi/naiseksi. saa nähdä miten käy, noin lonkalta arvellen pahoin pelkään että jo nuo sijoitetut rahat taitaa mennä taivaan tuuliin vaikka olisihan tuo hieno juttu jos toteutuisi.


      • neiti ruiskukka

        Missä tai millaisissa tilanteissa sitten yleensäkin teette niitä aloitteita, jos ette kuitenkaan aivan tuntematonta halua lähestyä? Moni mies kuitenkin harrastaa tuotakin, että lähestytään tuntemattomiakin naisia, jolloin niitä huteja ja turhautumista tulee aika paljonkin.

        Mua on esimerkiksi ihan tuntematon suurinpiirtein omanikäinen mies lähestynyt keskipäivällä kadulla. Ihan selvinpäin olevalta ja fiksun oloiselta vaikutti habituksensa perusteella. Tuo tilanne on vaan sellanen, että se tulee liian äkkiä eteen, pitäisi päättää nopeasti tietämättä toisesta oikeastaan yhtään mitään. Eikä sitten aivan hakuammunnalla jaksa aina lähteä tutustumaan kaikkiin vähänkin sinnepäin oleviin miehiin.


    • Gammaromeo

      Jo ainakin hieman naismaailmasta tietävät miehet tiedostavat, että onnistumisen todennäköisyys sille että tietyn useimmiten entuudestaan tuntemattoman naisen saisi iskettyä omakseen on pieni. Kuitenkin mies haluaisi onnistua. Suurin osa miehistä, myös ne joilla on paljon naisten sinänsä arvostamia ominaisuuksia, eivät ole lipeviä naistennaurattajia persoonaltaan. Ja iskeminen ei ole luonteva osa heidän persoonallisuuttaan. Monille naisten iskemisen yrittäminen ja ensi askeleen ottaminen on pikemmin kovaa työtä kuin kevyttä huvia. Kaikesta huolimatta miehet ovat kuitenkin sukupuolista se huomattavasti aktiivisempi tässä asiassa.

    • Näin on marjat

      Onneksi sentään miehet ovat edes siinä määrin rohkeita, ettemme ole kuolleet sukupuuttoon.

      Jos kukaan mies ei tekisi aloitteita, meitä ihmisiä olisi kovin vähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe