syrjäytymistä on ehkäistävä!

työttömät töihin

Kaikki työttömät niin köyhät kun vanhatkin on laitettava kuntouttavaan työtoimintaan tai työkokeiluun. Emme voi antaa kenenkää syrjäytyä yhteiskunnasta. Työ on parasta terapiaa syrjäytyneille.

33

172

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • töihin työttömät

      Siis nuoret kun vanhatkin kaikki laitettava kuntouttavaan työtoimintaa. Kukaan ei saa jäädä vain makamaa kotiin.

    • veronmaksaja23

      Osallistava sosiaaliturva tulee. Ihan oikein työttömille ei kenenkään kuuluisi saada rahaa tekemättä mitään.

    • Työtön likka.

      Olen kyllä samaa mieltä. Mutta siitä huolimatta ei työttömänkään pidä tehdä töitä ILMAISEKSI, vaan se palkka kuuluu meille jokaiselle joka työtä saa tehdä. Nykyisin pomot käyttää vain hyväkseen ns.ilmais työvoimaa ja sit haukutaan kun työttömistä ei ole mihiskään. Minun mielipide on se että ilmais työvoima pitää lopettaa ja sen sijaan oikeeseen palkkatyöhön.

      • Ihan hyvä idea syrjäytymisen ehkäisemiseksi mutta tällä hetkellä työtön joutuu usein maksamaan siitä että pääsee töihin mikä on kieltämättä aika erikoista toimintaa.


      • laskekaa edes

        Jos työttömälle maksetaan vaikka tuhat ekkua kottiin tekemättä mitään ja tekee sen eteen tunnin tpitä yhteiskunnalle niin laskekaa itte kuinka paljon on tuntipalkka, se on tuhat ekkua tunti, se ei oo mikään ilmaistyövoima.


      • kun tuliskin tonni k
        laskekaa edes kirjoitti:

        Jos työttömälle maksetaan vaikka tuhat ekkua kottiin tekemättä mitään ja tekee sen eteen tunnin tpitä yhteiskunnalle niin laskekaa itte kuinka paljon on tuntipalkka, se on tuhat ekkua tunti, se ei oo mikään ilmaistyövoima.

        Älä unta nää tuhannesta eurosta... heh...se on työttömyyskrovaus ja 9 e päälle, jolla et edes bussilla matksusta ees taas ja ruokaile... niin on pientä liksat työttömille. Palkkatukityöstä maksetaan 900e kk, miinus verot ym maksut, käteen jää noin 600 e, eli sama kuin olisit työttömänä..

        Olin kerran palkkatukitöissä, jäin 50 e tappiolle kuin että olisin ollut kotona. Eipä pahemmin kannata.

        Ja lopeteaan höpinät siitä että tyttömät töihin, kyllä ne menisi jos siitä maksettaisiin palkkaa! Ei kukaan kieltäytyisi jos tulisi sen tonni tai tonni500...


      • työssäkäyvä
        kun tuliskin tonni k kirjoitti:

        Älä unta nää tuhannesta eurosta... heh...se on työttömyyskrovaus ja 9 e päälle, jolla et edes bussilla matksusta ees taas ja ruokaile... niin on pientä liksat työttömille. Palkkatukityöstä maksetaan 900e kk, miinus verot ym maksut, käteen jää noin 600 e, eli sama kuin olisit työttömänä..

        Olin kerran palkkatukitöissä, jäin 50 e tappiolle kuin että olisin ollut kotona. Eipä pahemmin kannata.

        Ja lopeteaan höpinät siitä että tyttömät töihin, kyllä ne menisi jos siitä maksettaisiin palkkaa! Ei kukaan kieltäytyisi jos tulisi sen tonni tai tonni500...

        Ei ole mitään orjatöitä suomessa. Työttömien työnvirouksien mielestä kaikki työ on orjatyötä


      • Kyykkyjaska
        työssäkäyvä kirjoitti:

        Ei ole mitään orjatöitä suomessa. Työttömien työnvirouksien mielestä kaikki työ on orjatyötä

        Soitahan pomollesi, että olet tästä lähin valmis tekemään töitä 9 euron päivärahalla. Hän varmasti ilahtuu kuullessaan ettei se mielestäsi ole kohtuuttoman pieni korvaus. Ihailtavaa että löytyy kaltaisiasi, joiden mielestä työ itsessään on niin suuri palkinto että sitä voi tehdä käytännössä ilmaiseksi.


      • työssäkäyvä
        Kyykkyjaska kirjoitti:

        Soitahan pomollesi, että olet tästä lähin valmis tekemään töitä 9 euron päivärahalla. Hän varmasti ilahtuu kuullessaan ettei se mielestäsi ole kohtuuttoman pieni korvaus. Ihailtavaa että löytyy kaltaisiasi, joiden mielestä työ itsessään on niin suuri palkinto että sitä voi tehdä käytännössä ilmaiseksi.

        Se on ihan omaa syytä, jos on työtön. Pätevä kyllä aina löytää töitä. On ihan oikein, että työttömät joutuvat tekemään jotain tukiensa eteen.


      • Kyykkyjaska
        työssäkäyvä kirjoitti:

        Se on ihan omaa syytä, jos on työtön. Pätevä kyllä aina löytää töitä. On ihan oikein, että työttömät joutuvat tekemään jotain tukiensa eteen.

        Höpö höpö. Oletko sitä mieltä, että kaikki ne sadat tänäkin vuonna yt-neuvotteluissa kenkää saaneet ovat työttömiä omasta syystään? Sinun kannattaisi ehkä käydä tutkituttamassa pääsi.


      • syrjäytyneen sukulai
        Kyykkyjaska kirjoitti:

        Höpö höpö. Oletko sitä mieltä, että kaikki ne sadat tänäkin vuonna yt-neuvotteluissa kenkää saaneet ovat työttömiä omasta syystään? Sinun kannattaisi ehkä käydä tutkituttamassa pääsi.

        Siinä mielessä ovat syyllisiä, että äänestivät vasurit hallitukeen. Joka ikinen kai tietää, että maissa joissa on sosialismi, on myös nälänhätä ja oikea orjatyö. Suomessa keskipalkat ovat yli kolmen tonnin ja todellakin työtön nuori saa hänkin yli tonnin kuussa tekemättä mitään. Tämä nuori herää siihen aikaan kun toiset tulevat jo töistä ja hän menee nukkumaan silloin kun ihmiset heräävät.

        Kolme kuukautta tällaista elämää syrjäyttää monet lopullisesti. Mene kysymään tuollaiselta aamu yhdeksältä, että kiinnostaisiko tulla töihin? Ei nyt tällä kertaa, vastaa nuori. Ei hän välitä tulla töihin enää koskaan.


      • työssäkäyvä
        Kyykkyjaska kirjoitti:

        Höpö höpö. Oletko sitä mieltä, että kaikki ne sadat tänäkin vuonna yt-neuvotteluissa kenkää saaneet ovat työttömiä omasta syystään? Sinun kannattaisi ehkä käydä tutkituttamassa pääsi.

        Niinkun jo mainitsin, että pätevä kyllä löytää aina töitä. Avoimia työpaikkoja on ties kuinka paljon ja ainahan voi työllistää itse itsensä perustamalla yrityksen.


      • Kyykkyjaska
        työssäkäyvä kirjoitti:

        Niinkun jo mainitsin, että pätevä kyllä löytää aina töitä. Avoimia työpaikkoja on ties kuinka paljon ja ainahan voi työllistää itse itsensä perustamalla yrityksen.

        Lääkärin, insinöörin ja hoitoalan paikkojahan tuolla näyttäisi olevan pilvin pimein, samoin kuin parturi-kampaajia. Kyllähän noita paikkoja löytyy mutta koulutusta ei minulla niihin ole. Voin kyllä ruveta lääkäriksi, olisitko sinä ensimmäinen asiakkaani? Haen kyllä kaikkia työpaikkoja mihin vain suinkin osaamiseni voisi edes teoreettisesti riittää ja minkä voisin helposti oppia, mutta ei ole tärpännyt.

        Äläkä viitsi olla niin pöljä ja sano että hae sitten opiskelemaan hoitoalalle. Fyysisen vammani vuoksi en sinne pääse. Eikä kyse ole aina siitäkään etteikö hakisi: kaverini on hakenut monta vuotta jokaisessa yhteishaussa opiskelemaan sekä lähihoitajaksi että sairaanhoitajaksi eikä ole tullut valituksi. Hänellä on käytännöllinen (huom. käytännöllinen, ei hömppäalan) yliopistotutkinto joka ei ole työllistänyt. Että ei sitä noin vain "mennä opiskelemaan" niin kuin kaltaisesi aina sanovat. Itse olen jo yhden lisätutkinnon työttömyysaikana opiskellut (tekninen ala) eikä siitä ole ollut hyötyä. Nyt minulla on kaksi pätevyyttä, enkä ole löytänyt töitä. Kuten ei moni muukaan kaltaiseni tunnollisesti kouluttautunut ja ahkera.

        Perusta yritys, no siinäpä vasta kuningasajatus. Yrityksen perustamiseen tulee olla kunnollinen liikeidea ja liiketoimintasuunnitelma ettei homma mene reisille heti kättelyssä. Starttirahaa ei tipu enää nykyisin ihan mihin tahansa rapsutteluun mitä vain keksii yritystoiminnaksi nimittää. Minun alani yrityksiä sen lisäksi on noussut ennen taantumaa kuin sieniä sateella ja näin taantuma-aikaan niitä kaatuu kuin hihhuleita herätyskokouksessa.

        Pätevätkään nyt eivät aina löydä töitä, jos niitä työpaikkoja ei - vain - ole. Haluaisin kyllä nollata aivoni samalle tasolle sinun kanssasi ja elää tuollaisessa henkisessä vaaleanpunaisessa kuplassa jossa kaikki asiat ovat noin lapsellisen yksinkertaisia.


      • kyssä!!!
        Kyykkyjaska kirjoitti:

        Lääkärin, insinöörin ja hoitoalan paikkojahan tuolla näyttäisi olevan pilvin pimein, samoin kuin parturi-kampaajia. Kyllähän noita paikkoja löytyy mutta koulutusta ei minulla niihin ole. Voin kyllä ruveta lääkäriksi, olisitko sinä ensimmäinen asiakkaani? Haen kyllä kaikkia työpaikkoja mihin vain suinkin osaamiseni voisi edes teoreettisesti riittää ja minkä voisin helposti oppia, mutta ei ole tärpännyt.

        Äläkä viitsi olla niin pöljä ja sano että hae sitten opiskelemaan hoitoalalle. Fyysisen vammani vuoksi en sinne pääse. Eikä kyse ole aina siitäkään etteikö hakisi: kaverini on hakenut monta vuotta jokaisessa yhteishaussa opiskelemaan sekä lähihoitajaksi että sairaanhoitajaksi eikä ole tullut valituksi. Hänellä on käytännöllinen (huom. käytännöllinen, ei hömppäalan) yliopistotutkinto joka ei ole työllistänyt. Että ei sitä noin vain "mennä opiskelemaan" niin kuin kaltaisesi aina sanovat. Itse olen jo yhden lisätutkinnon työttömyysaikana opiskellut (tekninen ala) eikä siitä ole ollut hyötyä. Nyt minulla on kaksi pätevyyttä, enkä ole löytänyt töitä. Kuten ei moni muukaan kaltaiseni tunnollisesti kouluttautunut ja ahkera.

        Perusta yritys, no siinäpä vasta kuningasajatus. Yrityksen perustamiseen tulee olla kunnollinen liikeidea ja liiketoimintasuunnitelma ettei homma mene reisille heti kättelyssä. Starttirahaa ei tipu enää nykyisin ihan mihin tahansa rapsutteluun mitä vain keksii yritystoiminnaksi nimittää. Minun alani yrityksiä sen lisäksi on noussut ennen taantumaa kuin sieniä sateella ja näin taantuma-aikaan niitä kaatuu kuin hihhuleita herätyskokouksessa.

        Pätevätkään nyt eivät aina löydä töitä, jos niitä työpaikkoja ei - vain - ole. Haluaisin kyllä nollata aivoni samalle tasolle sinun kanssasi ja elää tuollaisessa henkisessä vaaleanpunaisessa kuplassa jossa kaikki asiat ovat noin lapsellisen yksinkertaisia.

        Mitä tarkoittaa "hömppä-alan yliopistotutkinto", ihan uteliaisuudesta kysymys?


    • wetr5ryy

      9 € "palkka" on orjatyötä -jos et usko työskentele itse sitä korvausta vastaan-

    • Timpraaja

      Kummallista että teillä ei ole töitä. Minua aivan pelottaa vastata puhelimeen, koska tiedän että taas tarjotaan töitä.
      Kesälomasta minun on turha haaveillakaan, koska ihmiset oikein kyttäävät, että milloin minulla on loma, että saisivat sitten minut itselleen töihin.

      Ettekö te osaa tehdä mitään vai miksi teitä ei pyydetä töihin?

      • Yli.työllistetty

        Itelläkin töitä niin paljon et hyvä ku ehtii nukkuu :( Päivisin puhelinmyyjänä ja illat siivoustöissä. Työpäivät 10-12 tuntisii. Viikonlopuillekin olis töitä mut tuntuu ettei ihan jaksa niin paljoo. Ts. kyl töitä on!!


    • 18 + 17

      "Kaikki työttömät niin köyhät kun vanhatkin on laitettava kuntouttavaan työtoimintaan tai työkokeiluun."

      Miksi? Kuntouttavaa työtoimintaa on jo yli 10 vuotta pyöritetty. Kymmeniätuhansia työttömiä on siten kuntoutettu jostakin tilasta johonkin tilaan.

      Silti yhtäkään tapausta tuolta ajanjaksolta ei tiedetä että jollakulla vapaitten työmarkkinoitten työnantajalla olisi uuden palkkatyöpaikan avaamisen tarve herännyt perustuen siihen että muuan työttömänä ollut Mikko tai Tiina oli ollut aikansa 9-euron päiväpalkalla jossain kunnan- tai valtionvirastolla teroittelemassa lyijykyniä.

      Tokihan työttömiä voidaan rangaista siitä että työnantajat eivät tarvitse - siis eivät palkkaa enempää työvoimaa kuin mitä ovat jo palkanneet, mutta siten menetellen ensinnäkin loukataan länsimaisen oikeusvaltion oikeuskäytön perusperiaateista sitä kaikkein perustavinta vastaan, = että syyttömiä ei rangaista, ja kun se rankaiseminen ei koskaan eikä missään aiheuta työnantajissa tarvetta avata uusia palkkatyöpaikkoja, niin se rankaiseminen on pelkkää rankaisemista rankaisemisen vuoksi = me rankaisemme koska me voimme emmekä siksi että siitä olisi jotain hyötyä,

      Ja varsinkin kun mitä kuntouttavaan työtoimintaan tulee se toiminta on lakkauttanut kymmeniätuhansia aiemmin palkkatyöpaikkoina toimineita työpaikkoja, lakkauttanut ne palkkatyöpaikkoina koska niitä nyt käytetään kuntouttavan palkattomaan työnteon työpaikkoina.

      Massatyöttömyysmaassa kuten Suomi, joka kerta kun palkkatyöpaikka mistä hyvänsä syystä lakkaa olemasta palkkatyöpaikka, samalla työttömyys tosiasiassa nousee yhdellä.

      On käsittämättömän tyhmää olla hoitavinaan pulmaa nimeltä vallitseva massatyöttömyys siten että niin tehden tosiasiassa lisätään työttömyyttä sekä suoraan = muuntamalla palkkatyöpaikkoja palkattomiksi työpaikoiksi että epäsuoraan = joka kerta kun jonkinsuuruista TES-palkkaa saanut työntekijä korvataan 9-euron pakkotöiden tekijällä tämän nimenomaisen työpaikan työntekijän ostovoima putoaa ainakin 50% ellei enemmänkin. ja kun tätä tapahtuu kymmenilletuhansille näin tapahtuva yleisen ostovoiman lasku näkyy sitten aikanaan uusien palkkatyöpaikkojen avautumattomuutena että jo olemassaolevien palkkatyöpaikkojen katoamisina.


      http://liljat.fi/2013/12/tempputyollistamisen-hinta-tyomarkkinoille/

      • työttömät töihin

        "Miksi? Kuntouttavaa työtoimintaa on jo yli 10 vuotta pyöritetty. Kymmeniätuhansia työttömiä on siten kuntoutettu jostakin tilasta johonkin tilaan."
        Se on periaate kysymys. Kenenkää työkykyisen ihmisen ei kuulu saada rahaa tekemättä mitään. Kyllä jokaisen on tehtävä jotain elantonsa eteen.

        "Ja varsinkin kun mitä kuntouttavaan työtoimintaan tulee se toiminta on lakkauttanut kymmeniätuhansia aiemmin palkkatyöpaikkoina toimineita työpaikkoja, lakkauttanut ne palkkatyöpaikkoina koska niitä nyt käytetään kuntouttavan palkattomaan työnteon työpaikkoina."
        Kuntouttava työtoiminta ei tule lakkauttamaa yhtäkään palkka työpaikkaa. Kuntouttavat laitetaan esim kadulle keräämään roskia tai jotai muuta vastaavaa mitä nyt ei kukaan tee.


      • työttömät vapaaksi
        työttömät töihin kirjoitti:

        "Miksi? Kuntouttavaa työtoimintaa on jo yli 10 vuotta pyöritetty. Kymmeniätuhansia työttömiä on siten kuntoutettu jostakin tilasta johonkin tilaan."
        Se on periaate kysymys. Kenenkää työkykyisen ihmisen ei kuulu saada rahaa tekemättä mitään. Kyllä jokaisen on tehtävä jotain elantonsa eteen.

        "Ja varsinkin kun mitä kuntouttavaan työtoimintaan tulee se toiminta on lakkauttanut kymmeniätuhansia aiemmin palkkatyöpaikkoina toimineita työpaikkoja, lakkauttanut ne palkkatyöpaikkoina koska niitä nyt käytetään kuntouttavan palkattomaan työnteon työpaikkoina."
        Kuntouttava työtoiminta ei tule lakkauttamaa yhtäkään palkka työpaikkaa. Kuntouttavat laitetaan esim kadulle keräämään roskia tai jotai muuta vastaavaa mitä nyt ei kukaan tee.

        Eli on ihan ok että ihmisillä ei olisi mitään minipalkkoja ja firmat voisivat päättää mitä haluavat maksaa. Jos ei sitten suostuisi työnantajaliittojen ja yritysten sanelemiin palkkoihin niin voisi poimia päivät pitkät vaikka roskia. Esmes jos insinöörille ei kävisi palkaksi vaikka 5 euroa tunti, niin hän voisi ihan vapaasti mennä poimimaan tuilla roskia?

        Kyllä se kuntouttavan työtoiminnan tyyppi vie töiltä muilta. Kyllä he tekevät työpaikoilla jotain, eivätkä vain tönötä nurkassa kuin huonekasvi.


      • jäkätimäkäti
        työttömät töihin kirjoitti:

        "Miksi? Kuntouttavaa työtoimintaa on jo yli 10 vuotta pyöritetty. Kymmeniätuhansia työttömiä on siten kuntoutettu jostakin tilasta johonkin tilaan."
        Se on periaate kysymys. Kenenkää työkykyisen ihmisen ei kuulu saada rahaa tekemättä mitään. Kyllä jokaisen on tehtävä jotain elantonsa eteen.

        "Ja varsinkin kun mitä kuntouttavaan työtoimintaan tulee se toiminta on lakkauttanut kymmeniätuhansia aiemmin palkkatyöpaikkoina toimineita työpaikkoja, lakkauttanut ne palkkatyöpaikkoina koska niitä nyt käytetään kuntouttavan palkattomaan työnteon työpaikkoina."
        Kuntouttava työtoiminta ei tule lakkauttamaa yhtäkään palkka työpaikkaa. Kuntouttavat laitetaan esim kadulle keräämään roskia tai jotai muuta vastaavaa mitä nyt ei kukaan tee.

        "Kuntouttava työtoiminta ei tule lakkauttamaa yhtäkään palkka työpaikkaa."

        Käytännössä 99,9% kuntouttavasta työtoiminnasta tapahtuu valtion ja kuntien eri työpaikoissa teettäen palkattomana pakkotyönä työtehtäviä joita aiemmin on tehty normaalina palkkatyönä.

        Joka kerta kun palkkatyöpaikka mistä hyvänsä syystä lakkaa olemasta palkkatyöpaikka käytännössä työttömyys kasvaa yhdellä.

        "Kuntouttava työtoiminta ei tule lakkauttamaa yhtäkään palkka työpaikkaa. Kuntouttavat laitetaan esim kadulle keräämään roskia tai jotai muuta vastaavaa mitä nyt ei kukaan tee."

        Ai että laitetaan roskia keräämään. Mutta sekin on ollut työtä jota on tähän asti tehty palkkaa vastaan. Samalla häviää satoja ellei tuhansia puhtaana- tai kunnossapidon palkkatyöpaikkoja. Ja työttömyys tuolloin kasvaa vastaavalla määrällä.

        Vallitsevan massatyöttömyyden perisyy on palkkatyöpaikkapula. Se pula ei vähene eikä hellitä työttömiä kyykyttämällä.

        Työttömyys vähenisi vain ja ainoastaan jos uusia palkkatyöpaikkoja avautuisi. ja niitä avautuu vain ja ainoastaan jos niiden avaamiselle olisi jokin tarve.

        Joka kerta kun jotain palkkatyönä tehtävissä olevaa teetetään palkattomana pakkotyönä tarve avata uusia palkkatyöpaikkoja samalla vähenee.

        Joka kerta kun jokin TES-palkkatyönä tehty työ tehdään palkattomana pakkotyönä tuon työn tekijän ostovoima alenee vähintäänkin 50%.

        Uudet palkkatyöpaikat avautuvat jos avautuvat pääasiassa kauppaan ja palvelualoille. Ensimmäinen ja tärkein asia jota jokainen kaupan ja palvelualojen palkkatyöpaikka avautuakseen ja olemassaolevana säilyäkseen tarvitsee on ympäröivän yhteisön rittävän korkea yleinen ostovoima.

        Palkaton pakkotyö siinä laajudessa kuin mitä sitä Suomessa nyt tapahtuu ylläpitää ja lisää työttömyyttä laskemalla jo muutenkin matalaa yleistä yhteisötason ostovoimaa entisestään.


    • Erittäin naurettavia ovat myös jotkut kurssit kuten atk.
      Tunti alkaa ja opettaja aloittaa "ja hiirtä liikutetään näin" jo siinä vaiheessa voi poistua nauraen luokasta.

      • fdfdg

        Olet kyllä ollut Senioreille tarkoitetulla kurssilla.


      • päiväkotilainen
        fdfdg kirjoitti:

        Olet kyllä ollut Senioreille tarkoitetulla kurssilla.

        Kaikki työvoimatoimiston kurssit ovat kuin aikuisten päiväkoteja. Itse olin kerran semmoisella kurssilla, opettaja ei itsekkään tiennyt mitä me opiskellaan kun eräs kysyi että mikä on tämän kurssin tarkoitus? Teimme palapelejä, näyttelimme ja puhuimme metsän ötököistä. Leppäkeruista ja hyönteististä. Myös saimme tietoiskun miten euro lasketaan eli 1 euro on noin 6 markkaa 1 1 1 1 1 1 1 luimme uutisia iltasanomista... ja pohdimme mikä on työttömyydessä tärkeintä..


      • ihmet
        päiväkotilainen kirjoitti:

        Kaikki työvoimatoimiston kurssit ovat kuin aikuisten päiväkoteja. Itse olin kerran semmoisella kurssilla, opettaja ei itsekkään tiennyt mitä me opiskellaan kun eräs kysyi että mikä on tämän kurssin tarkoitus? Teimme palapelejä, näyttelimme ja puhuimme metsän ötököistä. Leppäkeruista ja hyönteististä. Myös saimme tietoiskun miten euro lasketaan eli 1 euro on noin 6 markkaa 1 1 1 1 1 1 1 luimme uutisia iltasanomista... ja pohdimme mikä on työttömyydessä tärkeintä..

        Taisit olla päiväkoti työntekijän kurssilla.


      • söin leppiksen
        ihmet kirjoitti:

        Taisit olla päiväkoti työntekijän kurssilla.

        vähän siltä tuntu nää työkkärin ammattikurssit.. palapelejä ja oppitunti hyönteisistä.

        No muutama kolli otti päikkärit ja kuorsas niin kovaa ettei hyönteiset kehdanneet edes tulla näkyviin...

        Mitä tästä opimme? Hae työkkärin kursseille nukkumaan.


    • töitä kaikille kiito

      Normaalipalkkaista työtä pitäisi saada, eikä mitään orjatöitä.

      Siinä olet oikeassa että syrjäytyneille pitäisi olla jotain mikä motivoisi ja orjatyö ei ole sitä.

      Mutta onko joka ikinen työtön muka syrjäytynyt kun on 3 kuukautta ollut työttömänä tai 3 kuukautta siitä kun liiton rahat loppuvat? Minun mielestäni ei. Olen esimerkiksi itse ollut töissä 15 vuotta putkeen elättäen itseni ja perheeni. Nyt olen muka automaattisesti syrjäytynyt ja 8 euron matkarahalla töissä toisella puolen kaupunkia tekemässä samaa työtä kuin ennen. Erona vain se että en saa palkkaa.

    • shiitä vaan

      Veronmaksajien pussista ne rahat tulevat ja menevät arvelluttavien yritysten taskuun jotka ottavat orjia.

      • mitäonorjatyö?

        Kertokaa mitä on orjatyö?


    • Pomo piilossa

      Mitä tuo ratkaisisi? Nöyryytys pahentaa aina asioita. Sitten ei oltaaisi enää köyhiä ja nöyryytettyjä, vaan mielenterveysongelmaisia ja sairauslomakierteessä.

      Hyvä kohtelu ja toimeentulo on kaiken a ja o.

    • lkiuy
    • Nälkäkurkiainen

      Vasta viimeaikoina on alettu ymmärtää sen merkitys, että esim. koulutus on kallis investointi, paitsi kouluissa oleville, niin myös sen maksajille. (valtion ja kuntien velka). Asiasta ovat puhuneet mm. poliitikot.

      Siksi on alettu myös ymmärtää pitämään onnettomuutena yhteiskunnan kannalta sitä, että osaaminen työllistämiseen ja uuden työn kaupallistamiseen on niin heikolla tolalla. Kapitismin lainalaisuudet tuotannontekijöistä eivät toimi sepitetaloudessa

      Itse pahiten pelkään sitä, että Suomesta tulee ns. arvalla onneen yhteiskunta.
      Jossa virheellisesti voidaan tulevaisuudessa luulla, että osa ihmisistä jätetään ns. perusturvaviidakon asukkaiksi. Ja, sitä kutsutaan säästöksi. Ja jotenkin arvalla arvotaan ne, ketkä voivat yrittää olla osallisina yhteiseen toistensa miellyttämiseen työpaikoilla.

      Ja tätä aktiivisyrjäyttämistoimenpidettä tullaan käyttämään eräänä siitä portfoliosta, jossa ihmisiä varoitetaan olemasta erilainen. Sekä oman erinomaisuutensa tunnistamiseen samanlaisten osalta.

      Siksi nälkäkurkiainen on aina puhunut kansalaistyöjärjestelmästä, jossa ihmiset voisivat tehdä asioita ravintoa vastaan. Esim. niissä tilanteissa, kun muotoseikat tms. vaikuttavat ihmisen olemiseen siten, että ravinnon saanti on esim. estetty.

      Täten jokainen voisi olla osallisena elintarvikkeiden virrasta tekemällä työtä. Ja olla myös aktiivinen toimija elintarvike-elämän eri osa-alueilla.

      Toinen seikka on se, että toimijoiden järjestelmä, joka kontrolloi miten asioissa toimitaan, että ne toimivat siten, kuten on niiden sovittu toimivan.
      Sellainen ei kuitenkaan tee aina välttämättä tulevaa, kuten ei komitea istunnon kokouspalkkiot tai muistiinpanojen mappirivistöt.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3017
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2866
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2038
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1788
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1755
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1472
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      96
      1223
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1188
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe