Suunnittelen saumurin vaihtoa, paljonko voisin pyytää entisestä?

vaihtaa vai ei

Kyseessä Jukin n. 7 vuotta käytössä ollut 654 de malli. Kohtuullisen hyväkuntoinen, joskus "pudottaa" uloimman neulalangan paksuissa kankaissa, senkin saisi varmaan huollossa korjattua.

12

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikeita on myytäviä

      Jos saumurissa on pienikin vika, on se vaikea myydä eteenpäin. Itse ostin täysin toimivan Bernina-saumurin kirpparilta 20 eurolla, kun ajattelin, etten tuossa paljon häviäkään, jos se on susi. Saumurissa ei ollut käyttöopasta, mutta hankin kirjastosta saumurikirjan ja niinpä pääsin ompelemaan.
      Jukista ja ko. mallista en tiedä mitään. Onko se ollut kalliskin peli?
      Yleisimmät käytettyjen saumureiden hinnat ovat olleet siinä 70 euron luokkaa. Aika kauan ne näkyvät kirppiksilläkin myynnissä seisovan. Ihmiset eivät taida oikein uskaltaa sijoittaa rahojaan niihin, koska monet ompelukoneliikkeet myyvät kunnostettuja koneita ja saumureita ja tällöin vian ilmaantuessa, voi ottaa myyjään yhteyttä. Näille vanhoille koneille annetaan vielä takuukin.

    • -anne-

      Ei ole kokemusta, mutta ehkä kannattaisi kysyä mitä liikkeessä saisi vaihdossa uuteen koneeseen....

    • ei kahellakympillä

      No uusi tuollainen maksaa n.650 eli aika kallis on. Täytyypä harkita,

    • Soprano69

      Koneen arvo on ainakin 300€! Huollan kyseisiä koneita säännöllisesti, ei kannata myydä alle sen ja miksi muuten hankkisit, konehan on loistava!

      • 2 x saumuri

        Ei noita näytä olevan käytettynä juuri myynnissä. Itse harkitsen myyntiä kun minulla sattuu olemaan sama saumuri muutamaa vuotta uudempanakin. Ja kahdella ei voi ommella yhtäaikaa :) tämä ko kone silloin tällöin jumittaa kun alan ompelemaan, siis siinä ihan alussa, missähän vika? ap


      • pyytää saa

        Kuka maksaa vanhasta saumurista 300 euroa????????
        Naurettavaa. Itse olen katsellut käytettyjen hintoja myöskin. Eräässä paikassa huolletut saumurit olivat 55 eurosta ylöspäin. Kallein taisi olla 80 e.


    • paskan saat

      Ostappa 80 e maksava käytetty saumuri niin tiedät miksi kannaattaa maksaa vähän enemmän :)

      • vaikeita on myytäviä

        No minä edellä kerroin ostaneeni 20 euroa maksaneen saumurin ja toimii kuin unelma. Jotkut myy halvemmalla, toiset yrittävät myydä kiskurihinnoin. Jokainen saa tietysti pyytää mitä haluaa, mutta kuten edelläkin on todettu, on eri asia, ostaako joku. Jos ostaa, hyvä niin.
        En minäkään maksaisi käytetystä saumurista 300 euroa. Hinta ei ole mikään tae sille, että kone toimisi.


    • huh huh

      Eipä kyllä oo kovin korkeat vaatimukset jos 20 euron saumurilla pärjää .

      • vaikeita on myytäviä

        Enpä näe mitään syytä, miksi en Bernina-saumurini kanssa pärjäisi. Mitään vikaa en ole huomannut. Mikään ammattiompelija en ole, kuten ei varmaan suurin osa muistakaan tällä palstalla liikkuvista.
        Teen lähinnä vaatteita itselleni ja tekstiilejä kotiini.
        En ymmärrä, miksi saumurista olisi pitänyt maksaa huimia summia, jos joku myyjä on valmis omastaan luopumaan 20 euron hintaan. Mukana muuten tuli vielä lankojakin!
        Että revipä siitä kateuttasi!


      • erikoisia syytöksiä
        vaikeita on myytäviä kirjoitti:

        Enpä näe mitään syytä, miksi en Bernina-saumurini kanssa pärjäisi. Mitään vikaa en ole huomannut. Mikään ammattiompelija en ole, kuten ei varmaan suurin osa muistakaan tällä palstalla liikkuvista.
        Teen lähinnä vaatteita itselleni ja tekstiilejä kotiini.
        En ymmärrä, miksi saumurista olisi pitänyt maksaa huimia summia, jos joku myyjä on valmis omastaan luopumaan 20 euron hintaan. Mukana muuten tuli vielä lankojakin!
        Että revipä siitä kateuttasi!

        Miksihän joku olisi sulle kateellinen, joillakin on vaan varaa ostaa uusi hyvä saumuri ja toisilla ei :)


      • saumausta vailla
        erikoisia syytöksiä kirjoitti:

        Miksihän joku olisi sulle kateellinen, joillakin on vaan varaa ostaa uusi hyvä saumuri ja toisilla ei :)

        Kylläpä on vaikeata nyt sulattaa, että joku on saanut saumurin parilla kypällä. Ei kaikilla varmaan olekaan varaa ostaa uusia koneita. En itsekään osta, koska ei ole rahaa sellaisiin. Parin kympin saumurin kyllä kuskaisin kotiini ilomielin. Lähikirppiksellä on 60 e maksava saumuri ja sitä olen harkinnut, mutta en tiedä osaanko edes käyttää saumuria.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe