Tatuointi ideoita isän muistolle?

tattooooo

Olen jo pitkään suunnitellut hommaavani tatuoinnin isäni muistolle joka kuoli ollessani 12. En koskaan päässyt kunnolla tutustumaan häneen, ollessani 5 isäni ja äitini erosivat. En haluaisi mitään enkeliä tai ristiä juuri sen takia. Ideoita? :)

73

2979

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maskukoira

      Verkkokauppa.comin logo?

      • mies kaks ysi

        Oletko miettinyt muuten miksi haluat tuon tatuoinnin? Itse nimittäin aloin äsken miettimään tuota taustaasi vasten, missä olet elänyt isäsi kanssa 5 ensinmäistä vuotta elämästäsi ja sen jälkeen ilmeisesti et kauhean paljon tekemisissä.
        Hetken miettittyäni keittiöpsykologini heräsi tajuten että, ihminen kaipaa aina lähtökohtaisesti hyvää, lämmintä rakastavaa ja tukevaa tunnesidettä vanhempiinsa. Ja nyt koska et saanut noita asioita isäsi osalta, sinusta tuntuu hieman kenties jopa tyhjältä tuolta osin joten haluat kompensoida asiaa tatuioinnilla johon liittyy alitajuinen ajatus missä isä on ikään kuin kaikenaikaa läsnä/tukena.

        Tuota kannattaa miettiä miksi haluat sen tatuoinnin.Siitä voit saada myös viitettä minkälaisen haluat sen olevan.


      • nainen vm-75
        mies kaks ysi kirjoitti:

        Oletko miettinyt muuten miksi haluat tuon tatuoinnin? Itse nimittäin aloin äsken miettimään tuota taustaasi vasten, missä olet elänyt isäsi kanssa 5 ensinmäistä vuotta elämästäsi ja sen jälkeen ilmeisesti et kauhean paljon tekemisissä.
        Hetken miettittyäni keittiöpsykologini heräsi tajuten että, ihminen kaipaa aina lähtökohtaisesti hyvää, lämmintä rakastavaa ja tukevaa tunnesidettä vanhempiinsa. Ja nyt koska et saanut noita asioita isäsi osalta, sinusta tuntuu hieman kenties jopa tyhjältä tuolta osin joten haluat kompensoida asiaa tatuioinnilla johon liittyy alitajuinen ajatus missä isä on ikään kuin kaikenaikaa läsnä/tukena.

        Tuota kannattaa miettiä miksi haluat sen tatuoinnin.Siitä voit saada myös viitettä minkälaisen haluat sen olevan.

        Ei siinä mikään tatuointi auta, jos isäsuhde on jäänyt kokematta. Eivät tavalliset hyvin kodin saaneet lapsetkaan mitään äiti- tai isätatuointeja ota vaikka olisi ollut kuinka mahtavaa.

        Koko tatuointitouhu on todella syvältä, kun keksitään kuvitteellisia syitä, miksi ottaa tatuointi. Pahinta vanhemmilla olevat tatskat, jotka ovat todella huono esimerkki lapsille. Kanttaa tosiaan harkita ennenkuin tähän huuhaa muotivillitykseen lähtee...


      • mies kaks ysi
        nainen vm-75 kirjoitti:

        Ei siinä mikään tatuointi auta, jos isäsuhde on jäänyt kokematta. Eivät tavalliset hyvin kodin saaneet lapsetkaan mitään äiti- tai isätatuointeja ota vaikka olisi ollut kuinka mahtavaa.

        Koko tatuointitouhu on todella syvältä, kun keksitään kuvitteellisia syitä, miksi ottaa tatuointi. Pahinta vanhemmilla olevat tatskat, jotka ovat todella huono esimerkki lapsille. Kanttaa tosiaan harkita ennenkuin tähän huuhaa muotivillitykseen lähtee...

        Niin, ensinnäkin itse olen samaa mieltä että, kyseistä asiaa ei voi saada millään tatuoinnilla.

        Mutta, muutoin en ole kansasi samaa mieltä.Jos joku haluaa ilmentää elämäänsä, ajatuksiaan, oivalluksiaan tai ottaa suuren tapahtuman muistoksi tatuoinnin on se mielestäni ihan ok.Itse asiassa, ne ovat omanlaista taidetta.

        Miksi sinulla on muuten noin kilteinen asenne koko touhua kohtaan? Ei kukaan ole sanonut että sinun pitää ottaa tatuointi joten, miksi et voisi vain suvaita että jos joku haluaa ottaa, niin mikäs siinä.

        Ja ennen kuin sanot että minulla on tatuointeja niin ei ole, eikä 99,9% ikinä tulekkaan.


      • haahka
        nainen vm-75 kirjoitti:

        Ei siinä mikään tatuointi auta, jos isäsuhde on jäänyt kokematta. Eivät tavalliset hyvin kodin saaneet lapsetkaan mitään äiti- tai isätatuointeja ota vaikka olisi ollut kuinka mahtavaa.

        Koko tatuointitouhu on todella syvältä, kun keksitään kuvitteellisia syitä, miksi ottaa tatuointi. Pahinta vanhemmilla olevat tatskat, jotka ovat todella huono esimerkki lapsille. Kanttaa tosiaan harkita ennenkuin tähän huuhaa muotivillitykseen lähtee...

        Voi helevetti minkälaasta porukkaa täälä on. Tuollaanen saatanan vanha harppu jaksaa läsyttää tatuoinneista. Lestadiolaiset nussii omia kersojaan. Mielestäni se on paljon pahempi juttu kun vanhemman tatuointi.


      • nainen vm-75
        mies kaks ysi kirjoitti:

        Niin, ensinnäkin itse olen samaa mieltä että, kyseistä asiaa ei voi saada millään tatuoinnilla.

        Mutta, muutoin en ole kansasi samaa mieltä.Jos joku haluaa ilmentää elämäänsä, ajatuksiaan, oivalluksiaan tai ottaa suuren tapahtuman muistoksi tatuoinnin on se mielestäni ihan ok.Itse asiassa, ne ovat omanlaista taidetta.

        Miksi sinulla on muuten noin kilteinen asenne koko touhua kohtaan? Ei kukaan ole sanonut että sinun pitää ottaa tatuointi joten, miksi et voisi vain suvaita että jos joku haluaa ottaa, niin mikäs siinä.

        Ja ennen kuin sanot että minulla on tatuointeja niin ei ole, eikä 99,9% ikinä tulekkaan.

        Siksi kun ne saa naisen näyttämään huo*alta ja miehen homppelilta. Oliko poju vielä lisää kysyttävää.


      • ...
        haahka kirjoitti:

        Voi helevetti minkälaasta porukkaa täälä on. Tuollaanen saatanan vanha harppu jaksaa läsyttää tatuoinneista. Lestadiolaiset nussii omia kersojaan. Mielestäni se on paljon pahempi juttu kun vanhemman tatuointi.

        Se on vain ja ainoastaan sinun mielipiteesi, ei niitä tatuointeja sentään vielä enemmistöllä, vaan kyseessä on pieni hölmöläisten joukko. :)


      • Kypsä haahka
        haahka kirjoitti:

        Voi helevetti minkälaasta porukkaa täälä on. Tuollaanen saatanan vanha harppu jaksaa läsyttää tatuoinneista. Lestadiolaiset nussii omia kersojaan. Mielestäni se on paljon pahempi juttu kun vanhemman tatuointi.

        Tässä vielä vanhempi harppu on sitä mieltä että tatuoinnit ovat todellakin aivan p----stä.Ääliö on se joka luulee että tatuointi tekee hyvää hänen habitukselleen.
        Konnan näköiseksi tekee,ei voi muuta sanoa,sairasta villitystä.


      • mies kaks ysi
        nainen vm-75 kirjoitti:

        Siksi kun ne saa naisen näyttämään huo*alta ja miehen homppelilta. Oliko poju vielä lisää kysyttävää.

        Poju! :DD Ja käyhän muuten sanomassa hompelliksi jotain partakaveria joka nousee prätkänsä päältä nahkaliiveissä ( varmasti hompppelia tuokin sinusta ) .. voit saaha aika hyytävän katseen! ;D


    • -.-

      Vitsi ku oli hauska juttu

      • AnuSaukko++

        Jos isukki perusti kyseisen kaupan niin miksei.


    • minä vain täällä

      itse olen miettiny nilkkakorun näköistä tatuointia ja siihen roikkuvat sydämet (joissa lukee Mom ja toisessa Dad). Suunnittele jokin uniikki, vaikka kuva jostain mikä oli isällesi tärkeä

      • roikkuvat sydämet

        Äiti ja käsienpesuallas,ole tyytyväinen(?) että isi roiski äitiisi eikä lavuaariin..eikä lakanalle :)


    • Johnnni

      Muistele isääsi muilla tavoin. Tuo olisi äärimmäisen tyhmää.

    • tattooooo

      Haluutko kertoa mulle perustelun miks en sais ottaa kuvaa iholleni isäni nuistoksi, vaan se olisi tyhmää ?:/

      • Johnni

        Näyttäisit säälittävältä luuserilta. Ihmiset tulevat isommistakin asioista katumapäälle.


      • sdgsdh
        Johnni kirjoitti:

        Näyttäisit säälittävältä luuserilta. Ihmiset tulevat isommistakin asioista katumapäälle.

        Kaikki vain ei ole tuuliviirejä "Johnniseni".


      • Johnnni
        sdgsdh kirjoitti:

        Kaikki vain ei ole tuuliviirejä "Johnniseni".

        Milläs todistat, että juuri sinä et ole tuuliviiri? Ethän voi tuota tietää millään? Entäpä jos tatuoija epäonnistuu? Entäpä jos tulee vastaan muita odottamattomia yllätyksiä?

        Lukeudun varmasti kauimmaisen 10 prosentin joukkoon "tuuliviiristä", mutta elämä on jo tähän asti opettanut, että mieli ja arvot muuttuvat. Peruuttamattomia tekoja kannattaa välttää.


    • tattooooo

      Onko sun mielestä tosiaan luuseriutta muistaa omaa isäänsä jollain pysyvällä kun ei tosiaan oo paljon muistoja päässy kertymään.

      • Johnnni

        Muistelussa ei ole mitään pahaa. Eriasia on, että aikooko aloittaja kertoa jokaiselle ohikulkijalle, että "tämä tatuointi muistuttaa minua kuolleesta isästäni". Ilman tuota oheisselostusta hän saa aika usein "paskasakkia" -leiman.


      • Johnnni kirjoitti:

        Muistelussa ei ole mitään pahaa. Eriasia on, että aikooko aloittaja kertoa jokaiselle ohikulkijalle, että "tämä tatuointi muistuttaa minua kuolleesta isästäni". Ilman tuota oheisselostusta hän saa aika usein "paskasakkia" -leiman.

        Tuskin se on sitä otsaansa laittamassa..

        Eikö tuo 'paskasakki' -ajatus oo hieman vanhanaikainen..? Tatuoinnit ei oo enää vuosikymmeniin olleet vangin tms merkki, ihan vaan tiedoksi. Ne on itse asiassa sen verran yleisiä nykyään, että ei niiden merkitystä 'jokainen vastaantulija' juuri kysele.

        Mun eka tatuointi lienee 15v vanha ja kolmas ja viimesin vajaan vuoden. Yhtään en ole katunut enkä kadu. Jotkut osaa tehdä elämässään valintoja, joita ei tarvitse katua. Kaikkia niitä on myös vain kehuttu, viimeistä etenkin.

        Aloittajalle: Pidä haaveestasi kiinni, mutta toteuta se vasta kun saat itse Sen Oikean Idean.
        Mä teetin tatuoinnin viime syksynä isäni muistoksi. Olin haaveillut aiheesta pitkään, ja kun ajatus yhtäkkiä mieleen kirkastui, en malttanut odottaa että pääsen sen toteuttamaan.

        Ylpeydellä kannan ja ihailua herätän.


      • samankokenut

        Hei!

        Elä kuuntele tollasia luusereita kuten Johnni .. se on jokaisen oma asia miten edesmennyttä haluaa muistaa. Itsekkin menettänyt isäni ollessani vain 13 vuotias (nykyisin 25) ja mietin myös ottavani tatuoinnin isäni muistolle. Minulla lukee kummassakin olkapäässä oikeassa isä vasemmassa äiti.. ja tekstin alle ajattelin ottaa isästäni kuvan. Olen tätä miettinyt useamman vuoden jo.

        Elä kuuntele muita! Sinä päätät itse mitä ihoosi laitat. Mieti kuten jo sanottiin jotain uniikkia mikä muistuttaa sinua isästäsi. Kenenkään muun ei tarvitse tietää tatuoinnin tarkoitusta kuin sinun. Osanotot myös.


      • loolll
        Johnnni kirjoitti:

        Muistelussa ei ole mitään pahaa. Eriasia on, että aikooko aloittaja kertoa jokaiselle ohikulkijalle, että "tämä tatuointi muistuttaa minua kuolleesta isästäni". Ilman tuota oheisselostusta hän saa aika usein "paskasakkia" -leiman.

        voijumalauta :D mulla on tatuointi mun kuolleesta isästä, enkä oo kailottanu sitä kaikille, mihin se liittyy. kun ihmiset kysyy mitä mun tatuoinnissa lukee, niin kerron vain sen, eikä kukaan oo kyselly mitään tarkempia perusteluja miksi juuri tuo teksti...


    • tattooooo

      Oivoi, on kuitenkin niitä jotka arvostavat toisen muistoksi kuvan ottamista ja eihän sitä tatvitse kaikille erikseen kertoa miksi kyseinen kuva on otettu, tatuointeja otetaan yleensäkin sen takia että niillä on jokin tarkoitus eikä vain huvin vuoksi. Tosiaan pyysin teiltä apua ideoinnissa, mutta tuntuu olevan liian vaikea :) Ensiviikolla olen sopinut tapaamisen tatuoijan kanssa ja suunnittelemme yhdessä sopivaa tatuointia :)

      • tatuoitu nainen

        ota semmoinen, mikä muistuttaa sinua isästäsi. älä kuuntele näitä "asiantuntijoita" täällä 24 keskustelussa :D tatuointiin suhtaudutaan entistä suvaitsevaisemmin nykyään, ja semmoinen iholla on jo normaalia


    • truthvault

      voiko typerämpää olla kuin itsensä merkkaaminen joillain töherryksillä. kait nyt sitä isää voi muistella ihan mielessään ei kait nyt siitä tarvi tatuointeja olla..

      • Voi; kirjoitustaidottomat pätijät ovat hivenen typerämpiä.
        Myös on eroja töherrysten ja kauniiden kuvien välillä, FYI.


      • dtjutd

        Voi olla typerämpääkin.
        Kuten hengata inhoamansa asian keskustelupalstalla!


      • nyrkki+naama
        gjdhshgzdfzdr kirjoitti:

        Voi; kirjoitustaidottomat pätijät ovat hivenen typerämpiä.
        Myös on eroja töherrysten ja kauniiden kuvien välillä, FYI.

        Voi; kirjoitustaidottomat pätijät ovat hivenen typerämpiä.
        Myös on eroja töherrysten ja kauniiden kuvien välillä, FYI.

        ^ haista sinä pätevä apina pitkä ******


    • HEI Tattooooo..Mikä isäsi nimi..nythän kalevalakorujen mallistossa miehennimellä koruja, siitä tatska..myös Tähti > "tähtenä taivaalla" isäsi..On hienoa että haluat muistaa isääsi, Arvostan Kaikkea hyvää Elämääsi.

    • tattooooo

      Tossa on ideaa :) Mulla kävi semmonen mielessä, että olis sulkakynä mikä on kirjottanut tekstin "memories" :p

    • gtrrtretret

      Jotain isän harrastuksiin/kiinnostuksen kohteisiin liittyvää (esim. kalastus -> ongenkoukut sydämen muotoon tms.)? Tai jokin sinulle tärkeä asia tai kuva jonka kunnioitat isäsi muistolle? Yleisistä kuvista lintu on tietty yksi symbolinen vaihtoehto, mutta se ei kyllä aukene muille muistotatskana vaan siinäkin pitäisi olla jotain mukana, kuten päivämäärä tms....Yksi vaihtoehto on tietty ottaa muotokuva mutta sen tekijän kannattaa valita huolella ettei tule irvikuvaa... Kuten joku jo sanoikin, kannattaa miettiä itse aiheita. Kukaan muu ei voi päättää puolestasi noin henkilökohtaista kuvaa :)
      Johnnni puolestaan voi trollailla muualle tai jos tosissaan olet niin onneksesi sinun ei ole pakko katsella tatuoituja ihmisiä.Sinäkään tuskin koskaan pääset aloittajan kuvaa näkemään, miksi siis irvailla ja soimata. Sinun päätös on elää ilman tatuointeja, aloittajan ja muiden puolestaan elää niiden koristamana. Se ei liene sinulta tai keneltäkään muulta pois....

    • Bastrado

      Valikoi rauhassa ajatuksen kera muistokuva. Huvittavia nuo kommentit tatuointija vastustavilta. Eiköhän jokainen saa ITSE päättää ottaako vai eikö ota. Herätkää jo tälle vuosituhannelle sieltä -30 luvun (1930) ajatusmaailmasta.

    • mac the man

      eix tommonen isinmuisto-tatska ole jo lälly ja loukkaus leimansa ansainneille!?pitää olla auka monta pudotusta päästä että on varaa pistellä semmosia!ennen leimat ja aiheet oli oikeesti ja vain oikeesti kovienjätkien juttu!nykysin joka olmilla ja homppelihipillä löytyy pullonkorkin kokoinen delfiinitöherrys tumpussa:)

    • tatuointi on hyvä

      tatuoinneissa ei ole mitään pahaa oli aihe mikä tahansa ja tosiaan nämä suomi24 juntit eivät asioista tiedä joten älä ota näitä vakavasti vaan tee just mitä itestä tuntuu parhaimmalta!!!!

      • tatuoi Batman,mul on

        tatuoinneissa ei ole mitään hyvää!! ota vaan löysin rantein äläkä välitä s24-junteista !! mutta on se vaan "pahaa" jos rinnat,selkä,olkapäät on kuvitettu PolPotin,Aatun,Stalinin,Aminin,Putinin ja muiden ei niin vakavasti otettavien tyyppien kasvoilla ja teksteillä "insesti on jees" jne... (Sanoit :oli aihe mikä tahansa..varmasti joku ottaa nokkiinsa..)


    • uudeltamaalta

      mitä jos vaan miettisit ja kuulostelisit millainen isäsi oli. pyytäisit esim äidiltäsi kuvan mutta unohtaisit sen naurettavan tatuoinnin. tatuointi oli ja meni.eli muotijuna on jo mennyt. ostat vaikka silläkin rahalle isän haudalle kukkia ja itsellesi samat kukat pöydälle. ihmisen iho on kaunis sellaisenaan ei sen pidä olla kuin vanha lasten värityskirja. suurinosa tatuoinneista on surkeita töherryksiä joista pitää maksaa pitkä penni.

    • Kenties isäsi

      Totuus on, että et ole koskaan tavannut biologista isääsi ja äitisikin tapasi hänet vain kerran....

      Eli tolta pohjalta voisit miettiä tatuointiasi.

      • hämmentynyt

        Miten joku kehtaa tulla ees sanomaan jotain tollasta?? Mulla ei ikinä olis pokkaa sanoo kenellään noin, ja tosiaan kaikilla ei oo samaa kohtaloa ku sulla ;)


    • fdhad

      "paljon tinasit, paljon pilasit. viimein kolvis kylmeni". älä tyttö pilaa pyhää kehoas muistoilla menneistä. säästä se tulevalle.

      • ahtretaht

        nykyään joka eukko näyttää kuin joltain kirjoitustaululta. siis ei mitään mystisen omaperäistä vaan graffitiseinältä. olen odottanut näkeväni perskankun jossa nimet ketä kävi täällä. mieluummin vedä parasta ennen päiväys vasemman nännin ympärille.


      • fahtraea
        ahtretaht kirjoitti:

        nykyään joka eukko näyttää kuin joltain kirjoitustaululta. siis ei mitään mystisen omaperäistä vaan graffitiseinältä. olen odottanut näkeväni perskankun jossa nimet ketä kävi täällä. mieluummin vedä parasta ennen päiväys vasemman nännin ympärille.

        muista et kun oot vanha kurppa niin tatska on jo niin levinnyt/valunut et näytät myös vanhalta kurpalta. ja tietty alaselkään kankunpäälle. kun sitten synnytyskivut käy ylivoimaisiksi niin ei epiduaaripiikkiä. silloin mietiiiiiii.


      • agherhaer
        fahtraea kirjoitti:

        muista et kun oot vanha kurppa niin tatska on jo niin levinnyt/valunut et näytät myös vanhalta kurpalta. ja tietty alaselkään kankunpäälle. kun sitten synnytyskivut käy ylivoimaisiksi niin ei epiduaaripiikkiä. silloin mietiiiiiii.

        paras oli kaverilla kädessä. kiinalaisin kirjaimin "usko, toivo, rakkaus" en siihen voinut muuta virkata et rentun unelma pakkaus.


      • huhhuh..
        fahtraea kirjoitti:

        muista et kun oot vanha kurppa niin tatska on jo niin levinnyt/valunut et näytät myös vanhalta kurpalta. ja tietty alaselkään kankunpäälle. kun sitten synnytyskivut käy ylivoimaisiksi niin ei epiduaaripiikkiä. silloin mietiiiiiii.

        No kuka alaselkään mitään on ottamassa?


      • fhdhzzz
        huhhuh.. kirjoitti:

        No kuka alaselkään mitään on ottamassa?

        hämmästyisit jos tietäsit. nykypäivänä suurin osa nuorista friiduista ottaa sinne. ja juuri siihen kohtaan johon piikki lyödään. mikälli tulevisuuden toivo/ iltatähti päättää hankaloittaa ulostuloa. sen jälkeen onkin edessä keisarin leikkaus. mut hei se oli niin coolia kun biletti 20 v. :D tulevaisuudessa minä kumminkin synnytän luonnollisesti. :D :D


      • ngfshasthat
        fhdhzzz kirjoitti:

        hämmästyisit jos tietäsit. nykypäivänä suurin osa nuorista friiduista ottaa sinne. ja juuri siihen kohtaan johon piikki lyödään. mikälli tulevisuuden toivo/ iltatähti päättää hankaloittaa ulostuloa. sen jälkeen onkin edessä keisarin leikkaus. mut hei se oli niin coolia kun biletti 20 v. :D tulevaisuudessa minä kumminkin synnytän luonnollisesti. :D :D

        mut on se varmaan veikeetä kun friidun alaselässä tulevaa ruokonmaksajaa kyttää edesmennyt isipappa. kuvan alla lukee sinua muistaen. ukko kyttää silmiin et hoida hommas hyvin. kunnon sulhaskarkoitin.. yöööök. :D


      • Asennevammatonvammanen
        fhdhzzz kirjoitti:

        hämmästyisit jos tietäsit. nykypäivänä suurin osa nuorista friiduista ottaa sinne. ja juuri siihen kohtaan johon piikki lyödään. mikälli tulevisuuden toivo/ iltatähti päättää hankaloittaa ulostuloa. sen jälkeen onkin edessä keisarin leikkaus. mut hei se oli niin coolia kun biletti 20 v. :D tulevaisuudessa minä kumminkin synnytän luonnollisesti. :D :D

        Höpöhöpö, eise trampstamp ole oikeasti este vaan narkkareiden (anestesialääkärit) asenne on se miksi sitä piikkiä ei usein laiteta. Onneksi nämä muinaisjäänteet jäävät eläkkeelle pian ja saadaan mokomat kysymykset pois tatuointipalstojen faq:ista.


      • ...
        fhdhzzz kirjoitti:

        hämmästyisit jos tietäsit. nykypäivänä suurin osa nuorista friiduista ottaa sinne. ja juuri siihen kohtaan johon piikki lyödään. mikälli tulevisuuden toivo/ iltatähti päättää hankaloittaa ulostuloa. sen jälkeen onkin edessä keisarin leikkaus. mut hei se oli niin coolia kun biletti 20 v. :D tulevaisuudessa minä kumminkin synnytän luonnollisesti. :D :D

        En oo missään vaiheesssa ajatellu ottavani alaselkään yhtään mitään..?


      • ...
        ... kirjoitti:

        En oo missään vaiheesssa ajatellu ottavani alaselkään yhtään mitään..?

        Älä nyt tartu tuohon alaselkä asiaan, vaan yritä käsittää kuinka naurettavia tatuoinnit yleensäkin ovat.


    • Isofaija

      Tatuointi on ihon pilaamista eikä kauneutta ja terveyttä. Konnien ja merimiesten levittämää muotia, joka tuli ja menee taas kohta. Sen jälkeen hävettää itse kutakin, kun on ottanut jo muodista poistuneen tatuoinnin.
      Kannattaa parikin kertaa miettiä meneekö massan mukana vai onko omillaan.

    • yäk tatuoinnit..

      Käy haudalla, ota selvää isästäsi ja hänen elämästä sukulaisten kautta, sytytä kynttilä. siinä muistoja. Tapetoimalla(tatuoinneilla) tyydytät vain itseäsi,, jotka rumia ihmisen iholla ja 70v mummona tai pappana yäk..

      • Herätkää

        Iskän elämästä on vaikee ottaa selvää ku sen puolen sukulaiset on kuollu ja iskän siskon kanssa ole ollu tekemisissä moneen vuoteen(alkoholisti) liekko enää edes hengissä hänkään.. ja äidiltä voisin kysyä, mutta ei olla sen kanssa isästä juuri puhuttu, enkä jaksa alkaa selittelemään miksi yhtäkkiä kauhea kysymysvyöry.

        Ja miksi te, jotka olette tatuointeja vastaan tulette lukemaan ja kommentoimaan näitä aloituksia, jotka on tatkoitettu niitä ymmärtäville?

        Vaikka kuinka kaikki sanoo, että "älä ota" niin aijon jokatapauksessa ottaa, koska se on oikea tapa minulle muistaa isääni.

        Aloituksessa pyysin ideoita siihen millaisem kuvan voisin ottaa, en kysynyt, että kannattaako ja miksei kannata!


      • holocaust007

        Ensin "alkuasukkaat",sitten muistoja merimiehillä,vangeilla ja keskitysleiri-natsit ne vasta tykkäsivätkin niistä,piti hakata jopa SS-miehillekin...


      • Rundqvist
        Herätkää kirjoitti:

        Iskän elämästä on vaikee ottaa selvää ku sen puolen sukulaiset on kuollu ja iskän siskon kanssa ole ollu tekemisissä moneen vuoteen(alkoholisti) liekko enää edes hengissä hänkään.. ja äidiltä voisin kysyä, mutta ei olla sen kanssa isästä juuri puhuttu, enkä jaksa alkaa selittelemään miksi yhtäkkiä kauhea kysymysvyöry.

        Ja miksi te, jotka olette tatuointeja vastaan tulette lukemaan ja kommentoimaan näitä aloituksia, jotka on tatkoitettu niitä ymmärtäville?

        Vaikka kuinka kaikki sanoo, että "älä ota" niin aijon jokatapauksessa ottaa, koska se on oikea tapa minulle muistaa isääni.

        Aloituksessa pyysin ideoita siihen millaisem kuvan voisin ottaa, en kysynyt, että kannattaako ja miksei kannata!

        Mitä jos tatuoisit kyrvänkuvan johon tekstaisit - Isän vehje tjn
        Paras paikka olisi ehdottomasti keskelle otsaa, josta kaikki tajuaisivat heti kuinka typerä ja lapsellinen nuori mies on kyseessä!


      • Atomihiiri
        holocaust007 kirjoitti:

        Ensin "alkuasukkaat",sitten muistoja merimiehillä,vangeilla ja keskitysleiri-natsit ne vasta tykkäsivätkin niistä,piti hakata jopa SS-miehillekin...

        Tatuoi se siittiö koska et tuntenut isääsi. Eihän siis tehnyt muuta kuin siitti sinut...


      • carpediem1
        Herätkää kirjoitti:

        Iskän elämästä on vaikee ottaa selvää ku sen puolen sukulaiset on kuollu ja iskän siskon kanssa ole ollu tekemisissä moneen vuoteen(alkoholisti) liekko enää edes hengissä hänkään.. ja äidiltä voisin kysyä, mutta ei olla sen kanssa isästä juuri puhuttu, enkä jaksa alkaa selittelemään miksi yhtäkkiä kauhea kysymysvyöry.

        Ja miksi te, jotka olette tatuointeja vastaan tulette lukemaan ja kommentoimaan näitä aloituksia, jotka on tatkoitettu niitä ymmärtäville?

        Vaikka kuinka kaikki sanoo, että "älä ota" niin aijon jokatapauksessa ottaa, koska se on oikea tapa minulle muistaa isääni.

        Aloituksessa pyysin ideoita siihen millaisem kuvan voisin ottaa, en kysynyt, että kannattaako ja miksei kannata!

        Seuraan aina huvitteneena tätä porukkaa jotka on tatuointeja vastaan ja perustelee sitä sillä ,että näyttää rumalta 70v kun iho roikkuu. Eli pitääkö lähes koko elämä elää ajatellen vain miltä näyttää kun on 70v? Te tätä argumenttia käyttävät ette varmaan juo ollenkaan viinaa, syö mitään epäterveellistä, saa lapsia, ota koskaan aurinkoa jne. koska kaikki nämä kuluttuvat vartaloa ja saavat ihon näyttämään huonommalta kun olet 70v. Tämän lisäksi moni ei edes elä niin vanhaksi. Joten miksi ihmeessä elämää pitää elää sen takia, että vanhana näyttäisi mahdollisimman hyvältä? Miten olisi jos eläisi sittenkin hetkessä ja nauttisi elämästä. Tatuointi vanhana on vain muisto eletystä elämästä, kuten arvetkin joita monella on ihossaan. Sitä paitsi tatuointi ei edes näytä rumalta vanhana.


    • -x-

      Josyain valokuvasta ? päivämäärät esim. roomailaisilla kirjaimilla... kello/tiimalasi. runonpätkä vaikka kuolinilmoituksesta

    • oona50

      Minusta tatuoinnit on todella upeita jos hyvin tehty ja on jotain merkitystä niissä!!!No jokaisella omat mielipiteet,en menis tuomitsemaan ihmistä tatuointien perusteella!!!Itsellänin on oieni tatska olakpäässä jo 13vuotta ollut ja lisäää tulee vielä,kunhan aiheen keksin!?!

      • ...

        Älä myöskään tuomitse niitä jotka eivät niistä pidä. Pienen ryhmän tykkäämisestä on kyse tatuointien kanssa, enemmistö tajuaa realiteetit ettei itsensä vahingoittaminen ole koskaan viisasta, eikä varsinkaan upeata!


      • Gabrielmikael

        Niin. Mitä muutakaan voisit kuin puolustaa noita tatuointeja? Olen jostain kuullut, että niitä on aika vaikea saada enää poiskaan...


      • uoyuot
        Gabrielmikael kirjoitti:

        Niin. Mitä muutakaan voisit kuin puolustaa noita tatuointeja? Olen jostain kuullut, että niitä on aika vaikea saada enää poiskaan...

        Miksi ne pitäisi saada pois?
        Miksi mennä Suomen peräreikään, Porvooseen?


      • dhfhj
        ... kirjoitti:

        Älä myöskään tuomitse niitä jotka eivät niistä pidä. Pienen ryhmän tykkäämisestä on kyse tatuointien kanssa, enemmistö tajuaa realiteetit ettei itsensä vahingoittaminen ole koskaan viisasta, eikä varsinkaan upeata!

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014090918645718_uu.shtml

        Ulkonäkörasisti on aina säälittävä persoona. Ei heitä tarvitse ymmärtää.
        Ja tuo linkki sen vuoksi, kun te vihaajat olette tatuoituja sanoneet vammaisiksi muunmuassa. Ja tuo taisi olla vain yksi "kilteimmistä" sanoista.


    • There is a road

      There where mill is there.

    • Hanna.K.90

      Itse en osaa kuvitella, että tuollaisessa tilanteessa ottaisin tatuointia mutta se on jokaisen oma asia.

      Halusin kuitenkin kommentoida, koska itselläni on paljon tatuointeja joista kaksi ovat muistotatuointeja. Toinen on pelkkä teksti(keep the faith) ja toisessa on tekstin(i was here) lisäksi jalan jäljet. Molemmat muistuttavat minua rakkaista papoistani sekä siitä, että pitää jaksaa uskoa elämään ja mennä eteenpäin. Täällä on vain yksi elämä elettävänä ja on tärkeä elää se ja tehdä mieluummin kuin jättää tekemättä.

      Vaikka on sana faith niin olen ateisti ja olin tatuointia ottaessakin. Ihan sama miten muut sitä tulkitsee. Pääasia että pidän siitä itse. On muuten Bon Jovin ja Beyoncen biisejä:)

      Mutta tosiaan jos minä olisin sinä ja välttämättä haluaisin tatuoinnin niin ottaisin ehkä jonkun kuvan mikä tuo mieleen kaipuun tai että aika kuluu eteenpäin. Esim. Tiimalasi tai pulloposti (pulloposti voisi kuvastaa sitä että olisit halunnut tutustua isääsi paremmin ja olisi ollut asiaa paljon mutta kuten pulloposti niin asiat eivät aina mene perille asti tai jotain sellaista... en osaa selittää mutta itse ajattelin ottaa joskus pulloposti tatuoinnin)

    • living-paper

      Otin parikymppisenä useita, "nuoruuden hurmoksessa" Tulee ongelmia kun vähän aikuistuu ja tulee kysymykseen perheen elättäminen. Merkkaa vielä monelle työn antajalle sitä ett et saa töitä. Sukupolven ero on suuri näis asioissa vielä, nuorelle tatskat cool, 50v pomolle "jaiks", eli jos aijot ottaa tatuoinnin selvitä esim mitä otat. Ei kannata mitä tahansa ottaa iholle. Esim. selvittää symbolien tarkoitus. Toinen jos on pakko niin jonnekkin että saa tarvittaessa piilloon puseron alle :) Niin ja puhun omasta kokemuksesta. En tiedä miten muilla. :)

      • Jetsulleen näin

        Onneksi nykymaailma muuttuu hyväksyvämpään suuntaan kaiken suhteen (räikeiden hiusten,tatuointien, homouden yms.).. Kukaan tuskin kohta jaksaa välittääkään tatuoinneista, vaan ne ovat osa arkipäivää :)


      • ...
        Jetsulleen näin kirjoitti:

        Onneksi nykymaailma muuttuu hyväksyvämpään suuntaan kaiken suhteen (räikeiden hiusten,tatuointien, homouden yms.).. Kukaan tuskin kohta jaksaa välittääkään tatuoinneista, vaan ne ovat osa arkipäivää :)

        Toiveajattelusi on naurettavaa.
        Kaikkea kierotunutta on aina tuijotettu, eikä se siitä miksikään muutu.
        Hakatkaa vaan lapsellisia tatskojanne ja kestää takanapäin ihmisten halveksinta


      • Entämitäsitten
        ... kirjoitti:

        Toiveajattelusi on naurettavaa.
        Kaikkea kierotunutta on aina tuijotettu, eikä se siitä miksikään muutu.
        Hakatkaa vaan lapsellisia tatskojanne ja kestää takanapäin ihmisten halveksinta

        Ainahan joku halveksii jotain mutta mitä sitten? Kovin moni halveksuu kommenttiasi selkäsi takana, vähintään yhtä moni halveksuu tätä vastakommenttiani selkäni takana mutta ENTÄ SITTEN?


      • ...
        Entämitäsitten kirjoitti:

        Ainahan joku halveksii jotain mutta mitä sitten? Kovin moni halveksuu kommenttiasi selkäsi takana, vähintään yhtä moni halveksuu tätä vastakommenttiani selkäni takana mutta ENTÄ SITTEN?

        On hieman eri asia halveksuuko jonkun kirjoittelua vai tatuointeja toisen nahkassa. Kyllä sinäkin varmaan sen ymmärrät jos oikein kovasti mietit, varo etteivät aivosi räjähdä.


      • sormireikään
        ... kirjoitti:

        On hieman eri asia halveksuuko jonkun kirjoittelua vai tatuointeja toisen nahkassa. Kyllä sinäkin varmaan sen ymmärrät jos oikein kovasti mietit, varo etteivät aivosi räjähdä.

        Hahhhah...
        Jos kompententtisi riittää aivoittelemaan niin funtsippa.....onko tyylikkäämpää tulla halveksituksi ulkonäön, kuin ajatusten vuoksi?
        Toinenhan kertoo miltä näytät ja toinen mitä olet.


      • Korkein Totuus
        sormireikään kirjoitti:

        Hahhhah...
        Jos kompententtisi riittää aivoittelemaan niin funtsippa.....onko tyylikkäämpää tulla halveksituksi ulkonäön, kuin ajatusten vuoksi?
        Toinenhan kertoo miltä näytät ja toinen mitä olet.

        Kysy hiljaa itseltäsi: Ovatko vankilassa ne kaikkein tyylikkäimmät?

        Ainakin siellä on kaikkein tatuoiduimmat ihmiset!


      • vanhoillinen?
        Korkein Totuus kirjoitti:

        Kysy hiljaa itseltäsi: Ovatko vankilassa ne kaikkein tyylikkäimmät?

        Ainakin siellä on kaikkein tatuoiduimmat ihmiset!

        Taas tämä "Korkein totuus" laukoo "totuuksiaan"... Tatuointi ei tarkoita, että on istunut vankilassa -get over the past


      • Puhunammattilaisista
        Korkein Totuus kirjoitti:

        Kysy hiljaa itseltäsi: Ovatko vankilassa ne kaikkein tyylikkäimmät?

        Ainakin siellä on kaikkein tatuoiduimmat ihmiset!

        Tatuointiliikkeissä on kaikkein tatuoiduimmat ihmiset ja ne maksaa veronsa, ovat yrittäjiä selä suurinosa keskimääräistä fiksumpaa porukkaa! Eikä nyt puhuta mistään tv:ssä näytettävistä tatuointiohjelmista, joihin on palkattu tyhmiä, isorintaisia naisnäyttelijöitä ärsyttämään(lue, nostamaan katsojalukuja) katselijoita.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe