Niskatko?

Sirdalungisti

Tervehdys!

Ensiksi hieman taustaa, eli olen suht normaalit elämäntavat omaava 25-vuotias mies. Olen kärsinyt noin 4 vuotta erilaisista oireista, ja saanut mm. paniikkihäiriö, masennus ja tension neck cum vertigo diagnoosit, myös lievää asentohuimausta havaittu. Elämäni on suht kiireistä työni takia, ja joudunkin olemaan n. 60% ajasta muualla kuin kotipaikkakunnalla (myös yöt), ja olenkin huomannut hieman uupumuksen merkkejä (en ole kerennyt edes lomia pitämään) ja pieni stressi päällä kokoajan, koska perheenlisäystä on luvassa 2kk päästä =)

Minulla alkoi tuossa muutama viikko sitten tuntumaan molemmilla ohimoilla outoa paineentunnetta, sekä jatkuvaa kipua ja polttelua lapojen seuduilla, myös jonkinverran tuikkivaa päänsärkyä havaittu, joka tuntuu yleensä samoilla kohdilla, mm. päälaella oikealla puolella.

Kävin myöskin pariviikkoa sitten terveystarkastuksessa, jonka työnantajani vaati joka 5. vuosi. Siellä ei ollut mitään vikaa missään, kuulo, näkö, paineet ja verikokeet kaikki kunnossa. Edellisen kerran käynyt reilu vuosi sitten, jossa otettiin myös kilpirauhaskokeet, ja nekin olivat ok.

Eilen kuitenkin oli todella surkea olo joka johtui luultavasti itseaiheutetusta ahdistuskohtauksesta, ja sainkin varattua ajan lääkärille, jolle kerroin hartioista, paineentunnusta, päänsärystä ym. jonka perusteella lääkäri teki erinäisiä kokeita, mm. katsoi silmien reagoinnin valoon, tasapainon, näkökentän, kasvojen tuntemukset sekä koordinaatiokyvyn. Nämäkin olivat kaikki kunnossa, ja lääkäri totesi että "ei sinussa mitään lääketieteellisesti ole vialla, joten uskoisin niskojen olevan pääsyy", ja sainkin lähetteen OMT fysioterapeutille.

Lisäyksenä vielä, että aika useasti tuntuu myös että leuan lihakset olisi jotenkin jumissa, ja puhuminen on hankalaa. Kuulemma narskuttelen öisin hampaita, joten johtuisiko siitä?

Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että tällaiset oireet johtuisivat niskoista!? Mitäs mieltä kotilääkärit ovat, tai onko kohtalotovereita joilla samankaltaista?

3

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeile.
    • Kkkkkkddddddjjj

      Kyllä voi johtua niskasta ja purennasta myös. Virheellinen purenta nimittäin voi aiheuttaa niska ja hartiakipuja ja niistä sitten voi tulla taas päänsärky ym oireet. Omt fyssari saattaa osata auttaa sinua.

    • Sirdalungisti

      Päivitystä tilanteeseen.

      Eli sain lääkäriltä reseptin tulehduskipulääkkeisiin ja sirdaludiin, ja ainakin nyt parinpäivän käytön jälkeen tuntuis, että paineentunne on hävinnyt lähes kokonaan. Kuitenkin huomasin että toinen korva on ikäänkuin lukossa kokoajan?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe