Heijastinliivit Paskaa/Turhaa

VoiVittuuuuu

Kouluni anto tänää heijastinliivit. mitä varten? miksi vaikka oon koulun vanhempi? silti annettiin Liivit MITÄ VITTUU? Heijastinliiveistä ei oo mitää hyötyy ja ne näyttää iha helvetin rumilta MIKSI MUN PITÄÄ VITTU KÄYTTÄÄ TÄTÄ?

20

150

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asddsa

      wuut onneks täällä ei jaella tollasia (yks syy voi olla se että 700 ihmiselle tollaset maksaa jonku verra dunno) :DDD Älä käytä sitä. ei niillä oo oikeutta määrätä sun pukeutumistas, koska suomessa ei käytetä koulupukuja :DD

      • Mitävittuu?

        Sanoo et pakko ://////


      • Enkäytää ja piste

        Mä yhdyn asddsan puheisiin (joo tiän et se turvallisiin syihi tarkotettu) Mut silti voitte unohtaa tän keskustelun Bai vittuuh :D ja älkää selittäkö esim "Sä kyllä kuolet kun oot tommone" Hey relax bro Viel ei oo nii Pimeetä ja sitä paitsi on kyl lapseil myös omii kyytii kouluun :D


    • 17+1

      Autoilijana voin sanoa, että jos jätät laittamatta heijastimen ja huomaan sut vasta siinä vaiheessa kun oot 10m päässä musta, niin sun päältä ajetaan. Päivän valollakin on vaikeuksia nähä pyöräilijöitä jotka pyrähtää varjoista ja on se vaan helvetin tympeää jos joutuu vastuuseen jonkun penikan päältä ajamisesta ja sitten nousee kohut ja media on lasten puolella _aina_. Laita se heijastin tai tuun ja ajan päältä vaikka näkisinki sut. Liikenteessä eniten ärsyttää vähä-älyiset pyöräilijät ja arvaamattomat penikat.

      • TF :D

        No et tiää mis asun :D ja sit paitsi en oo typerä -_- osaan varoa ittekin


      • 17+1
        TF :D kirjoitti:

        No et tiää mis asun :D ja sit paitsi en oo typerä -_- osaan varoa ittekin

        Autoilija ei välttämättä osaa. Ja kummallahan siinä tilanteessa on niin sanottu etulyönti asema, se jolla on metallikuori ympärillään ja kulkee 80km/h vai ilman mitään kuorta ympärillään kävelevällä penikalla joka ei suostu varmistamaan omaa turvallisuutta niin yksinkertaisella asialla kuin heijastinliivillä.
        Kyse ei nyt oo siitä ootko sää varovainen, vaan jos autoilija ei nää sua, et sää ehi väistää kun auto tulee sua päin 80km/h (usein 100km/h vaikka rajoitus oiski 80km/h). Lisäksi pitää ottaa huomioon olosuhteet, kuten luikas keli.


      • No onhan se lasten päältä ajaminen ruma juttu, mutta laki sanoo mitä laki sanoo. Kerroin alempana äitini oppilaasta, joka ylitti tummissa vaatteissa mp3 korvillaan (ei kuullut auton ääntä) tien jostakin satunnaisesta kohdasta.

        Henki pois, eikä autoilija voinut sille kerta kaikkiaan mitään. Edes tytön omaiset eivät syyllistäneet autoilijaa.

        Isäni puolestaan on ajanut polkupyöräilevän pikkupojan päälle. Tuli ison pensaan takaa ajotielle, ei suojatie. Jäi henkiin, mutta kaikkien mielestä se oli ihan oma vika.

        Varmaan molemmat näistä päälleajetuista olisivat sanoneet, että "kyllä mä osaan kattoo ja kyllä mä tajuan ja joo joo et sä tiiä millanen meiän tie on". Kannattaisi välillä kyseenalaistaa omaa varmuuttaan.


    • 19wautoilija

      Se liivi voi oikeasti pelastaa henkesi! Ja OIKEASTI! Tiedätkö miten hemmetin vaikeaa on nähdä ihmisiä pimeällä tai sumussa? ÄÄRETTÖMÄN!
      Kerran, jos vastaantulleella jalankulkijalla ei olisi ollut heijastimia, olisin varmasti osunut häneen! Heijastinliivi kun olisi ollut niin mitään lähelläpititilannettakaan ei olisi käynyt!

      • TF? :D

        "jos vastaantulleella jalankulkijalla ei olisi ollut heijastimia, olisin varmasti osunut häneen!" Yrititkö sä tappaa tyypin? :D mut silti vaik päivät ovat valoisat ja on jalkakäytäviä ja on valoa


      • fgh2
        TF? :D kirjoitti:

        "jos vastaantulleella jalankulkijalla ei olisi ollut heijastimia, olisin varmasti osunut häneen!" Yrititkö sä tappaa tyypin? :D mut silti vaik päivät ovat valoisat ja on jalkakäytäviä ja on valoa

        Et kenties ajatellut, että auto joutuu siirtymään keskemmälle tietä kun vastaan tulee kävelijä/pyöräilijä? Ei ne kävelijät sielä ojassa liiku. :) Ei kaikkialla ole kävely/pyöräteitä.


      • Jalaa1
        TF? :D kirjoitti:

        "jos vastaantulleella jalankulkijalla ei olisi ollut heijastimia, olisin varmasti osunut häneen!" Yrititkö sä tappaa tyypin? :D mut silti vaik päivät ovat valoisat ja on jalkakäytäviä ja on valoa

        Aika monessa paikassa onkin jalkakäytäviä, ja muita kevyenliikenteenväyliä, missä ei autoilijan ei tarvitse olla ohittamassa jalankulkijoita. Tosin ei tarvitse mennä, kuin Helsingistä Järvenpäähän, ja lähteä ajamaan tietä 1421, joka johtaa Hyvinkäälle. Kyseisellä tiellä ei ole mitään muuta mahdollisuutta jalankululle ja pyöräilylle, kuin ajoradan reuna. Kevyenliikenteenväylä alkaa myöhemmin, mutta tietä, missä sitä ei ole on kuitenkin se 10 km, ehkä vähän enemmänkin.

        Tie on mäkinen ja mutkainen alkupäästään, lisäksi ylinopeudet tällä tiellä ovat todella yleisiä. Jos itse olen ajanut tiellä rajoituksen mukaista 60:ä, niin olen joutunut ohitetuksi monta kertaa. Vaikka tie on valaistu, ei se muuta sitä tosiasiaa, että katuvalot eivät korvaa hyvää heijastinta.

        Otetaanpa pieni laskukaava tähän. Autolla ajetaan 60 km/h. Pitäisi tietää paljonko se on metrejä/sekunti. Tämä saadaan selville näin 60/3,6=16,66
        Eli etenisi lähes 17 m/s. Jokaisen kannattaa muistaa, että auto ei pysähdy, kuin seinään vaikka jarrut löisi ns. lattiaan. Tätähän voi jokainen itse kokeilla, joilla se kortti mahdollisesti on. Miten pidätte auton ohjauskykyisenä, kun käytössä on ABS:t tai perinteiset jarrut? Itse tiedän vastauksen tähän, heitän pallon teille.


    • Jalaa1

      Mitäköhän varten aika moni moottoripyörällä liikkuva käyttää heijastinliivejä?
      Veikkaanpa, että haluavat tulla nähdyksi tarpeeksi ajoissa. Viimeksi tänään aamulla, kun ajoin töihin näin ainakin kahdella moottoripyöräilijällä heijastinliivit ajoasun päällä.

    • Nytjukoliste

      "Vittu en haluu käyttää ku näytän typerälle"-jutut nyt vittuun. Sillä ei ole saatana mitään merkitystä vaikka näyttäisit turpaan saaneelle liito-oravalle, kun kyseessä on turvavaate, jonka on tarkoitus pitää sinut poissa autojen alta ja auton ajajat poissa typerien lasten aiheuttamista vaaratilanteista. Vaikka olisit itse kuinka saatanan varovainen niin se auton ajaja ei aina ole niin varovainen. Eikä se vaadi sinulta kuin yhtenä päivänä, yhtenä vitunlätinääkin nopeampana hetkenä, pienen herpaantumisen niin aivan kuka vain voi ajaa sun ylitse. Toivottavasti et oikeasti luule, että turvavaatteilla ja -välineillä on jotain tekemistä sen ulkonäön kanssa. Mieluummin olen joka ikinen päivä hölmönnäköinen sen puolituntia kuin norkoilen lopun elämääni halvaantuneena pyörätuolissa ja tarvitse apua kusemisessakin.

    • Jalaa1

      Tästä on helppo tehdä testi. Kävelet 120-130 m:n päähän autosta, missä on päällä pelkät lähivalot. Olet pukeutunut tummiin vaatteisiin, missä ei ole mitään heijastavaa. Kyseisten valojen kantama on noin 100 m. Todennäköisesti paikoillaan seisovasta autosta näkyy heikosti joku hahmo. Autoon vaihdetaan päälle kaukovalot, jotka kantavat sitten sen lähes 200 m. Näillä valoilla tummiin pukeutunut henkilö erottuu. Autojen valoissa on tietty eroja, erot tulevat siitä käytetäänkö lähivaloina halogeenipolttimoita tai xenoneita.
      Tilanne muuttuu sanotaanko jännäksi, kun lisätään mukaan vesisade ja pimeys, sekä liikkuva auto. Rankassa vesisateessa/lumisateessa kaukovalojen käyttö on melkein turhaa, koska sade muodostaa seinämän, mistä valot heijastuvat kuljettajan silmiin. Se jonkun heijastavan materiaalin käyttäminen on pieni riesa siitä, että joku autoilija ei aja päällesi.

    • Noh, en kyllä itsekään mielelläni käyttäisi. Myönnän. Kun ensimmäisen kerran pääset auton rattiin ja huomaat, miten ihmiset juoksevat tien yli jostakin pusikon takaa pimeästä, toivoisit todella, että he jollakin tavalla tekisivät itsensä näkyväksi.

      En haluaisi ajaa kenenkään päälle. Ei kukaan muukaan. Sitten jos porukalla on vielä kuulokkeet korvilla eikä autoa kuulla, niin henki pois. Äitini oppillaalle kävi näin. Hän oli pimeässä matkalla kotiin, tummat vaatteet, ei heijastimia, kuulokkeet korvilla. Lähti ylittämään tietä ei-suojatien kohdalla ja siinäpä se.

      Laita edes heijastimet reppuun ja toinen vaikka takin etupuolelle vetoketjuun. Täysin mustissa kulkevaa on vaikea havaita. Kannattaa miettiä sitäkin talvivaatteita ostaessa ja pukiessa.

      • TF :D

        No on minulla heijastimia. Ja te siis ajattelette, että en ole koulun vanhin? Kyllä olen ja tarkoitin sillä koulun VANHIMMALLA Luokalla


    • alaastelaisetpoistää

      Kirjoitustyyliltäsi et vaikuta, että olisit koulun vanhin :)

    • Einäemitäänpimeällä

      Itse sain kortin jonkin aikaa sitten, kerran on tullut ajettua pimeämmällä. Siinä todellakin huomasi heijastimien tarpeellisuuden! Ennen käytin heijastinta, jos satuin muistamaan ja lätkäisin sen minne sattui, nyt aion varmasti katsoa, että se on mukana ja oikeassa kohdassa. Joten kannattaisiko vaan käyttää niitä liivejä?

    • Käyttäkää edes valkeita vaatteita, jos heijastinkin tuottaa niin tuskaa.

      • TF :D

        On on on on Kyllä minulla On Jopa Heijastimia. Still not enough :/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe