Renkaat päästää tonneittain myrkkyjä ilmaan

Keuhkot täyteen

"Nokian Renkaat Oyj uusii Pirkkalaistie 7:ssä sijaitsevan VOC-päästöjen (liuotinaineiden) käsittelyyn tarkoitetun polttolaitoksen syksyllä 2014. Uusi polttolaitos asennetaan nykyisen polttolaitoksen paikalle. Muutostyöt aloitetaan maanantaina 18.8.2014 ja uuden polttolaitoksen on tarkoitus olla käytössä joulukuussa 2014.

Vanhan polttolaitoksen purkamisen ja uuden laitoksen rakentamisen aikana renkaan pinnoitetuotannosta aiheutuvat liuotinpäästöt vapautuvat suoraan ilmakehään noin yhdeksän viikon ajan. Kyseisenä aikana VOC-päästöjen määrä on laskennallisesti noin 16,5 tonnia. "


Muistakaa hengitellä reippaasti.

10

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putputputPutin

      Ei sieltä mitään tule, koska renkaat valmistetaan Venäjällä. Putin joutuu suodattamaan kaiken minimaalisissa keuhkopussukoissaan ihan itse vaan.

    • matalax

      Typerää että kaupungin ydinkeskustassa, melkein torilla, on tommonen saatanan ruma tehdasrakennus. Purkakaa se. Sen vanhan osan voi säilyttää sillä se on ihan tyylikäs.

      • ...

        Täysin samaa mieltä. Tehtaat ja teollisuus pois keskustasta.


      • pikku juttu
        ... kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä. Tehtaat ja teollisuus pois keskustasta.

        Vielä mitä. Muutetaan vain keskustan nimi sille paremmin osuvaksi ja tehdään siitä kes-pas-ka.


    • 2+19

      Harmi kun se on niin syvä rakennus, ei sinne saisi edes asuntoja.

    • yt rules

      Kohta ei enään päästä....

    • Renkaidenpomo

      Köyhät täällä narisee jälleen kun kyse on renkaista.
      Taidatte olla kunnalla tai muussa paska-palkkaisessa työssä olevia?
      Menkää kouluun tai laittakaa lotto vetämään, ei kukaan ole pakottanut paskalla palkalla työskentelemään.

      • Jukka-66

        Kyllä ne sinunkin jalkasi vielä maanpinnan tavoittavat, pudotus voi vaan olla hieman kovempi, kuin näille paska-palkkaisille, joista puhut. Ei koulutuksesta ole paljon apua, kun sinunlaisiasi on päättävät elimet pullollaan, eikä työntekijöitä enää pidetä missään arvossa. Kerätkää nyt taskut täyteen, kun vielä ehditte. Kyllä se kylmä talvi tulee vielä teillekin.


    • huhhuh.

      Onko siellä suodattimia? Mihin päästöt kulkeutuvat ilmassa?? Toivottavasti joku tietää tarkemmin vaikutuksista ihmisiin ja ympäristöön.

      • seliselitys

        Raskasmetallit kerääntyvät ihmisten kehoon ja se aiheuttaa painonnousua. Entisistä normaalipainoisista tulee väkisin ylipainoisia. Syystä teollisuuspaikkakunnilla on yleensä läskiä väkeä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe